quote:Een automobilist is in de Duitse plaats Maagdenburg ingereden op mensen op de kerstmarkt. De bestuurder is aangehouden, meldt het Duitse persbureau dpa op basis van regeringsbronnen. Door de politie is nog geen informatie gedeeld over slachtoffers.
quote:Automobilist rijdt in op kerstmarkt Maagdenburg
Op de kerstmarkt in de Duitse stad Maagdenburg is een automobilist ingereden op een groep mensen. De bestuurder is aangehouden, melden Duitse media.
De auto reed naar verluidt recht in op het publiek in de richting van het stadhuis. Er is nog niets bekend over aantallen slachtoffers. Wel gaan er beelden rond op sociale media waarop te zien is dat er mensen op de grond liggen.
Meerdere Duitse media spreken van een aanslag. Een woordvoerder van de deelstaatregering van Saksen-Anhalt zou dat hebben bevestigd.
De organisator van de kerstmarkt heeft mensen opgeroepen de binnenstad van Maagdenburg te verlaten.
Is dat je standaard posticoon of vind je dit hartverwarmend nieuws?quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:24 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)rstmarkt-maagdenburg
[..]
standaard PIquote:Op vrijdag 20 december 2024 20:26 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Is dat je standaar posticoon of vind je dit hartverwarmend nieuws?
Whut? Leuk eufemisme voor islamist.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:27 schreef Harvest89 het volgende:
Jammer dat je je markt laat verpesten door 1 mafketel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
Bah, wat naar weer en dat dit kan ondanks de beveiliging en barricades.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:29 schreef PinkLow het volgende:
Oh damn.. Waarom doet iemand dit! En hoe kan dit, er waren toch extra maatregelen getroffen etc?
ik ging even op X kijken.. nou de beelden vind ik heftig.
[ x ]
Sorry dat je je onveilig voelt.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:31 schreef Mikeytt het volgende:
Ik zie al waar dit topic naartoe gaat. Ik ben weer weg
Ja tuurlijk..quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:27 schreef Harvest89 het volgende:
Jammer dat je je markt laat verpesten door 1 mafketel.
Rare is, begint bijna te wennenquote:
Volgend jaar noemen ze het geen kerstmarkt maar een feestmarkt.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Sorry dat je je onveilig voelt.
Ik zal het wat meer laten aansluiten bij je emoties.
Het is logisch dat een zielige man (met een kleurtje, dus automatisch slachtoffer) zich gekwetst en beledigd voelde door het moeten aanschouwen van witte koloniale onderdrukkers die een wit koloniaal feest aan het celebreren waren.
Dit had voorkomen kunnen worden door kerst geheel te verbieden en te vervangen met meer cultuur-neutrale uitingen van jolijt.
Is inderdaad typisch weer.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:31 schreef Mikeytt het volgende:
Het is ziek dat iemand dit doet en overgaat tot een terroristische aanslag, en idd ook ziek om meteen slachtoffers te filmen en het op X te plaatsen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:32 schreef PinkLow het volgende:
Bah! Dat filmpje is te ziek! Welke debiel heeft de zieke geest om dit te plaatsen..
Ja Merkel lego.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:34 schreef Nober het volgende:
In Deutschland heb je niet van die obstakels zodat voertuigen nooit op een markt kunnen komen?
Welke debiel met een zieke geest rijdt in op onschuldige mensen?quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:32 schreef PinkLow het volgende:
Bah! Dat filmpje is te ziek! Welke debiel heeft de zieke geest om dit te plaatsen..
Flikker toch op manquote:Op vrijdag 20 december 2024 20:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is inderdaad typisch weer.
Er zijn pakweg een miljoen Syriers in Duitsland, als die aanslagen gaan plegen heb je 100% bloed ipv water in de Rijn stromen.
Van die Merkel/Timmermans blokken ja. Misschien hadden ze de ijdele hoop dat het een keer niet nodig was.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:34 schreef Nober het volgende:
In Deutschland heb je niet van die obstakels zodat voertuigen nooit op een markt kunnen komen?
Mensen die dit doen. Noem ik geen mensen meer...quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:35 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Welke debiel met een zieke geest rijdt in op onschuldige mensen?
De waarheid is te moeilijk voor je?quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:31 schreef Mikeytt het volgende:
Dat dacht ik ook?quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:34 schreef Nober het volgende:
Bewaar die reactie maar voor users die weer hele bevolkingsgroepen over een kam gaan scheren.quote:
Jezus ze hebben al die witte tenten en materieel wel heel snel staan.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:37 schreef Oom_Agent het volgende:
live stream nieuws ter plaatse:
Bekijk deze YouTube-video
Nee, ontzettende hypocriet.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bewaar die reactie maar voor users die weer hele bevolkingsgroepen over een kam gaan scheren.
Maar daar reageer je natuurlijk niet op. Verdacht hoor.
Ik verwacht Mickeytt in no time weer terug.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:38 schreef Toine51 het volgende:
[..]
De waarheid is te moeilijk voor je?
Tragisch inderdaad, ik steek vanavond een kaarsje op voor alle Syrische vluchtelingen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:37 schreef GerryDV het volgende:
Syriėr dus waarschijnlijk veroorzaakt door stress omdat hij zijn familie mist.
Logisch gezien het precedent toch? Kerstmarkten zijn een populaire aanslagplaats voor moslimextremisten helaas.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:31 schreef Mikeytt het volgende:
Ja, want die zijn natuurlijk de kern van het probleem...quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bewaar die reactie maar voor users die weer hele bevolkingsgroepen over een kam gaan scheren.
Maar daar reageer je natuurlijk niet op. Verdacht hoor.
Laat des te meer zien hoe gewend we hier aan raken en ook aan het feit dat het altijd uit dezelfde hoek komt. Dan is het nogal moeilijk en ongeloofwaardig om helemaal verbaast en geschokt te reageren en dan gaat sarcasme de overhand nemen ja. Omdat het te triest voor woorden is dat verschillende mensen en politieke stromingen dit allemaal blijven importeren. Ik kan die reacties dus zeker wel plaatsen.quote:
Hoho, dat is ongezond! Heb je geen ledlampje dat je aan kunt zetten om veilig je respect te tonen?quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Tragisch inderdaad, ik steek vanavond en kaarsje op voor alle Syrische vluchtelingen.
Zij hebben er ook niet voor gekozen om ineens in een compleet andere cultuur te moeten leven.
Was het maar mis, dan waren er geen gewonden geweest.quote:
quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook?
An de andere kant: dat je uberhaupt obstakels moet neerzetten om te voorkomen dat verwarden, conservatieven, of slachtoffers van suikerspiegelarmoede een gemotoriseerde aanslag plegen is wel een teken dat er wat dingen helemaal niet goed gaan in je land.
Hoef de beelden niet te zien; ik ken de barbaarse praktijken van die sekte wel onderhand.quote:
Waar dan?quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:40 schreef RotatoR het volgende:
Wordt nu gesproken over 11 doden en 60 gewonden.
Dat zijn dan doden en geen gewonden.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:39 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Jezus ze hebben al die witte tenten en materieel wel heel snel staan.
Nee kaarsjes sluiten beter aan bij de Syrische cultuur.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hoho, dat is ongezond! Heb je geen ledlampje dat je aan kunt zetten om veilig je respect te tonen?
In Magdeburgquote:
Ik heb gezegd dat dit een mafketel is en kijk nergens voor weg.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ontzettende hypocriet.
JIJ en je horde deugkneuzen halen volkeren, rassen en kleuren erbij, omdat het maar niet in die botte woke harses van je wil doordringen dat het hier gaat om islamisme en religieuze terreur.
Blijf vooral goedpraten en wegkijken als je daar een harder, deugend plassertje van krijgt.
https://www.hln.be/buiten(...)ewonden-br~aa17facc/quote:20:37
Dodelijk slachtoffer
Duitse media maken melding van minstens één dodelijk slachtoffer. Mogelijk loopt de tol nog op. Er vielen ook meer dan 20 gewonden.
20:32
Politie zoekt naar explosieven
Volgens 'Bild' zoekt de politie in het afgezette gebied van de kerstmarkt naar explosieven.
Land?? Hele werelddeel.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook?
An de andere kant: dat je uberhaupt obstakels moet neerzetten om te voorkomen dat verwarden, conservatieven, of slachtoffers van suikerspiegelarmoede een gemotoriseerde aanslag plegen is wel een teken dat er wat dingen helemaal niet goed gaan in je land.
Ze vallen reuze mee, ik ben helaas erger gewend van IS en kartel filmpjes.quote:
Is ook verwarrend ja, ineens in een land leven waar men aan het eind van het jaar alles mooi versiert met lichtjes en elkaar alle geluk en gezelligheid toewenst met allemaal lekker eten en drinken. Daar wordt je toch aggressief van.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Tragisch inderdaad, ik steek vanavond een kaarsje op voor alle Syrische vluchtelingen.
Zij hebben er ook niet voor gekozen om ineens in een compleet andere cultuur te moeten leven.
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De kerstmarkt zal over een aantal jaar wel verdwenen zijn. Hier kan je niet tegenop beveiligen.
Omdat het niet gaat over groepen (Syriėrs, buitenlanders, kleurtjes) maar ideologie.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat dit een mafketel is en kijk nergens voor weg.
Het is verder nergens voor nodig om de hele groep over een kam te scheren zoals herhaaldelijk in dit soort topics gebeurt, maar nogmaals, daar hou jij gewoon je bek over dicht.
Ik heb al minimaal 1 dode in dit topic gezien.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zijn dan doden en geen gewonden.
Apart dat jij vooraan staat om dit verzonnen "probleem" aan te kaarten maar het werkelijke probleem niet onderkent: radicale geļmporteerde Islamisten zorgen regelmatig voor terreur. Juist door het kaf van het koren te durven scheiden kunnen we verder. Jij wil liever het kaf bij het koren houden dan toegeven dat je deugprincipes niet opgaan.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat dit een mafketel is en kijk nergens voor weg.
Het is verder nergens voor nodig om de hele groep over een kam te scheren zoals herhaaldelijk in dit soort topics gebeurt, maar nogmaals, daar hou jij gewoon je bek over dicht.
Tsja, dat was vermoedelijk ook gewoon ongefundeerde troep, maar met de wet van de grote getallen is de kans wel groot dat er eentje tussen zat.quote:
Meestal houden ze het bij het oude vertrouwde mes en maken ze een enkele of hooguit een paar slachtoffers, maar soms zitten er iets snuggere exemplaren tussen die bedenken dat ze met moderne uitvindingen meer leed kunnen veroorzaken. Dit was er zo een.quote:
Laten we maar even afwachten tot meer duidelijk is.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat het niet gaat over groepen (Syriėrs, buitenlanders, kleurtjes) maar ideologie.
Je bent echter zo ver gehersenspoeld dat je enkel nog in die kleurtjes kunt denken, en dus masseer je dit euvel maar even weg, want anders ben je misschien toch gewoon een racist.
Je bent echt zo gek als een deur.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ze vallen reuze mee, ik ben helaas erger gewend van IS en kartel filmpjes.
Lastig he. De waarheid zien.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:31 schreef Mikeytt het volgende:
Oeh daar moet je wel hard voor rijden, denk ik.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:47 schreef Kissingbird het volgende:
60 tot 80 gewonden volgens Tagesschau en 1 overleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |