SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iets met "deep" en "state".quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:07 schreef havanagila het volgende:
Denk dat de mensen in het Pentagon hem iets anders hebben ingefluisterd.
https://mil.in.ua/en/news(...)025/#google_vignettequote:Op vrijdag 20 december 2024 19:59 schreef BEFEM het volgende:
https://www.ft.com/content/35f490c5-3abb-4ac9-8fa3-65e804dd158f
Nog even waar het over gaat. Ik kon hem gratis lezen.
3,49%quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:10 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Enorme draai van Trump. Contrarians in disbelieve.
Het Rutte effect
Hij zou binnen een dag vrede stichten. Nu gaat hij wat eisen waar de wapenindustrie niet eens aan kan voldoen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:10 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het Rutte effect
quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:10 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het Rutte effect
@yessie234quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:17 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
@:onlogisch
De wapenindustrie kan daar wel aan voldoen. Gewoon alle prijzen keer 5 (en het salaris en het pensioen laten we gelijk) en je komt richting de 5%.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij zou binnen een dag vrede stichten. Nu gaat hij wat eisen waar de wapenindustrie niet eens aan kan voldoen.
Regelmatig vraag ik mij af hoe dit soort levensgevaarlijke oplichters zoveel fans vandaan halen.
Tja, en toch trappen beide kanten in die praatjes van hem.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij zou binnen een dag vrede stichten. Nu gaat hij wat eisen waar de wapenindustrie niet eens aan kan voldoen.
Regelmatig vraag ik mij af hoe dit soort levensgevaarlijke oplichters zoveel fans vandaan halen.
Echt heel gek dat dit plan van een regering komt waarvan het merendeel miljardair is. Je zou bijna denken dat wat jij schrijft het verdienmodel is.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:21 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De wapenindustrie kan daar wel aan voldoen. Gewoon alle prijzen keer 5 (en het salaris en het pensioen laten we gelijk) en je komt richting de 5%.
Je brengt het alsof het maar normaal is dat iemand met kernwapens totaal onbetrouwbaar is.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:22 schreef oheng het volgende:
[..]
Tja, en toch trappen beide kanten in die praatjes van hem.
Wacht nou maar tot 20 december januari. En kijk wat hij doet ipv wat hij zegt.
Nee, woorden hebben betekenis. Ook woorden van een raaskallende idioot, helemaal als die POTUS gaat worden.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:22 schreef oheng het volgende:
En kijk wat hij doet ipv wat hij zegt.
@Linkse_Boomknuffelaar graag duiding.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:10 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het Rutte effect
De ICBM hebben we niet nodig tegen de Russen en China mag onze oranje vriend lekker zelf gaan bestrijden nadat hij alle bondgenoten heeft weggejaagd.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:22 schreef Ulx het volgende:
Gewoon een programma voor atoomwapens, satellieten en ICBMs opzetten. Zit je er zo aan.
De ICBMs zijn ook om te voorkomen dat de VS ineens toch niet wil dat iedereen in Europa maar atoombommen gaat bouwen. En zelf spionagesatellieten bouwen moet dan maar.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De ICBM hebben we niet nodig tegen de Russen en China mag onze oranje vriend lekker zelf gaan bestrijden nadat hij alle bondgenoten heeft weggejaagd.
Voor de rest kun je er vanuit gaan dat ze in Brussel heel hard aan het nadenken zijn hoe dat op te zetten op een manier dat Poetins marionetten niet mee hoeven te werken. Voor satellieten en atoom afschrikking zijn we zeer afhankelijk van de Amerikanen.
Ik vind het alleen daarom al een bizarre strategie. Hij kan echt maar twee uitkomsten krijgen. We doen het niet en de VS is weer wat prestige en internationale goodwill kwijt. We doen het wel maar never nooit niet dat we dat massaal in de VS gaan uitgeven en dan is de VS een markt kwijt en is de afhankelijkheidsrelatie waar ze al decennia van profiteren ook weg. De f35 is het beste toestel voor een relatief goede prijs, maar enkel omdat Europese fabrikanten geen schaalvoordeel hebben. Het zou mij zeer verbazen dat we weer een Amerikaans toestel kiezen over 20 jaar als de Amerikaanse kiezer doorgaat op deze route.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
De ICBMs zijn ook om te voorkomen dat de VS ineens toch niet wil dat iedereen in Europa maar atoombommen gaat bouwen. En zelf spionagesatellieten bouwen moet dan maar.
Trump houdt gewoon van dictatortjes. Ik denk dat ie Poetin veel meer tegemoet gaat komen dan we op dit moment denken.quote:
Nee ik had het liever anders gezien, maar het is nu eenmaal zo.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je brengt het alsof het maar normaal is dat iemand met kernwapens totaal onbetrouwbaar is.
De droom dat het binnen een paar dagen wel beslecht zou worden in het voordeel van putin is over.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Trump houdt gewoon van dictatortjes. Ik denk dat ie Poetin veel meer tegemoet gaat komen dan we op dit moment denken.
Ja woorden hebben betekenis, maar Trump heeft nou eenmaal een ietwat discutabele reputatie op het gebied van geloofwaardigheid.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, woorden hebben betekenis. Ook woorden van een raaskallende idioot, helemaal als die POTUS gaat worden.
Als Rusland ook naar de 6.4% gaat is het eerder verlies verlies en plak je zo weer 3 jaar er aan vast...quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:26 schreef MaxMark het volgende:
Én USA blijft Oekraïne steunen én alle NAVO-landen moeten naar 5%? Win-win.
Ik meende dat Rusland naar de 40% wilde.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:52 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Als Rusland ook naar de 6.4% gaat is het eerder verlies verlies en plak je zo weer 3 jaar er aan vast...
Dat Oekraïne het contract niet zou verlengen staat al heel lang vast en gezien de oorlog met Rusland een vrij logische stap.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:49 schreef dudewhereismycar het volgende:
Politiek mannen...
1. Trump eist inkoop olie en gas van de USA door EU
2. Oekraine kondigd stop aan van Russisch gas per 1 januari 2025
3. Trump kondigd aan dat dat hulp blijft.
Allemaal politiek
Aaand it's lift off for the Pensions for Arms & LNG-program.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:10 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het Rutte effect
6,4% van wat?quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:52 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Als Rusland ook naar de 6.4% gaat is het eerder verlies verlies en plak je zo weer 3 jaar er aan vast...
Ik heb mij altijd verbaasd dat ze daar mee door gingen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat Oekraïne het contract niet zou verlengen staat al heel lang vast en gezien de oorlog met Rusland een vrij logische stap.
Trump is zeker niet een "gematigd" persoon. Ieder nadeel hep zijn voordeel.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
De droom dat het binnen een paar dagen wel beslecht zou worden in het voordeel van putin is over.
Vanuit rus perspectief is dit omineus. Steun blijft komen, en de inhoud van die steun zou zomaar kunnen veranderen. Er zit immers niet meer iemand van de "deescalatie-gang" achter de knoppen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 20 december 2024 20:17 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
@:onlogisch
wquote:Op vrijdag 20 december 2024 20:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Trump houdt gewoon van dictatortjes. Ik denk dat ie Poetin veel meer tegemoet gaat komen dan we op dit moment denken.
Ik ook.. Bizar. Zal te maken hebben met dat ze Europa niet in de kou willen laten zitten. Maar ja.. Wij moeten het zelf maar regelen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb mij altijd verbaasd dat ze daar mee door gingen.
Dat inderdaad, landen die afhankelijk, zijn van die pijplijn hebben nu tijd genoeg gehad om alternatieven te vinden.quote:Op zaterdag 21 december 2024 01:09 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ik ook.. Bizar. Zal te maken hebben met dat ze Europa niet in de kou willen laten zitten. Maar ja.. Wij moeten het zelf maar regelen.
Was dat niet gewoon omdat ze geen contractbreuk wilden/konden plegen? Dit is het eerste moment waarop ze kunnen stoppen volgens mijquote:Op vrijdag 20 december 2024 22:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb mij altijd verbaasd dat ze daar mee door gingen.
Dan nog is het te prijzen dat er een partij in deze oorlog zich wél aan afspraken houdt.quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Was dat niet gewoon omdat ze geen contractbreuk wilden/konden plegen? Dit is het eerste moment waarop ze kunnen stoppen volgens mij
Wou 3/4 jaar terug al instappen toen het daar begon te broeien. Maar de standaard woke banken/brokers boden het niet aan. Was niet sustainable ofzoquote:Op vrijdag 20 december 2024 22:37 schreef cosmosis het volgende:
Als je bezig bent met aandelen, bedank me volgend jaar!
https://www.justetf.com/nl/how-to/invest-in-defense.html
Oekraïne komt er ook niet zo makkelijk mee weg denk ik, daar zijn ze te afhankelijk voor. Maar je ziet inderdaad dat Rusland consequent afspraken en beloftes breekt en dan klaagt dat men liever geen afspraken meer met ze maakt.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dan nog is het te prijzen dat er een partij in deze oorlog zich wél aan afspraken houdt.
Jaren geleden het boek van Anna Politkovskaja gelezen, “Poetins Rusland”. Sindsdien weet ik wel voldoende. Het is gewoon een patroon.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:11 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Ik kwam nog een Tegenlicht-reportage tegen uit 2007 over Litvinenko, waarin ook de man en familie zelf aan het woord komt. Geeft ook een inkijk in hoe oorlog voor Rusland (Poetin) een middel was/is om op de troon te komen/blijven, en dat het niets met daadwerkelijke conflicten in eigen land/de wereld van doen heeft.
https://npo.nl/start/seri(...)-litvinenko/afspelen
Russisch dagboek is ook interessant; veel artikelen die ze schreef in die oorlogstijd in Tsjetsjenië staan daar in.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jaren geleden het boek van Anna Politkovskaja gelezen, “Poetins Rusland”. Sindsdien weet ik wel voldoende. Het is gewoon een patroon.
Nou dan moet Poetin deze dames maar gauw komen “bevrijden”, of nietquote:
Maar oorlog is toch een goede reden boor contractbreuk lijkt me?quote:Op zaterdag 21 december 2024 07:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat inderdaad, landen die afhankelijk, zijn van die pijplijn hebben nu tijd genoeg gehad om alternatieven te vinden.
En Oekraïne zou contractbreuk plegen als ze de pijplijn hadden dicht gedraaid.
Verder zorgt het voor meer veiligheid in de regio van de pijplijn omdat Rusland andere zijn eigen infrastructuur bombardeert.
Er is helemaal geen contractbreuk. Contract loopt gewoon af en Oekraïne heeft dit netjes gerespecteerd.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:18 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Maar oorlog is toch een goede reden boor contractbreuk lijkt me?
Ja nu, maar ik ik bedoel de afgelopen 3 jaarquote:Op zaterdag 21 december 2024 15:24 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Er is helemaal geen contractbreuk. Contract loopt gewoon af en Oekraïne heeft dit netjes gerespecteerd.
Volgens mij krijgen ze betaald voor de doorvoer. Ik denk daarom dat ze het ook niet hebben afgesloten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:26 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ja nu, maar ik ik bedoel de afgelopen 3 jaar
Ik vind het nog schappelijk. Waarom zou je idioten als Fico en Orban überhaupt tegemoet komen, terwijl ze niets anders doen dan de Oekraïense zaak frustreren en traineren?quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:26 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ja nu, maar ik ik bedoel de afgelopen 3 jaar
Nee, het is ook de reden waarom de russische reserves in het westen niet geconfisceerd worden.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:18 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Dan geef je figuren als Orban en Fico en alle andere rechtspopulisten een stok om Oekraïne mee te slaan. Nu kunnen ze niets zeggen. En doen ze dat wel dan is het antwoord simpel: Je had jaren de tijd een andere oplossing te vinden, en dat heb je niet gedaan. Nu heb jij een probleem.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:18 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Een must voor iedereen die vindt dat Rusland slachtoffer is van het gemene westen en niet anders kon dan Oekraïne binnenvallen en annexeren.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:46 schreef oheng het volgende:
Kijktip: het hoe en waarom van NAVO uitbreiding.
Bekijk deze YouTube-video
In het kader van deze video is dit nieuws relevant:
RIA: Abkhazia asked Russia for humanitarian supply of electricity
Sommige mensen zijn nu eenmaal pro Rusland en anti Oekraïne.quote:Op zaterdag 21 december 2024 16:34 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Een echte Rus.. Ben er maar trots op
Mooi hè. Dat dat hier allemaal kan en mag.quote:Op zaterdag 21 december 2024 16:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn nu eenmaal pro Rusland en anti Oekraïne.
Het ene land is een agressieve moorddadige dictatuur, het ander een vrijheidsminnende democratie.quote:Op zaterdag 21 december 2024 16:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mooi hè. Dat dat hier allemaal kan en mag.
Als je in Rusland pro-Oekraïne bent, ga je 25 jaar naar een strafkamp. Denk daar eens over na.
Al die lieden die pro-Rusland zijn, maken gebruik van rechten die in Rusland helemaal niet bestaan. Vrijheid van meningsuiting, recht op demonstreren, je kent het wel. Hypocriet.quote:Op zaterdag 21 december 2024 16:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het ene land is een agressieve moorddadige dictatuur, het ander een vrijheidsminnende democratie.
Omdat ze een psychische stoornis hebben.quote:Op zaterdag 21 december 2024 16:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn nu eenmaal pro Rusland en anti Oekraïne.
Dank je, was ontzettend veel moeite.quote:Op zaterdag 21 december 2024 17:56 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik voel me gevleid door je moeite.
Schattige circle jerk. Like gegeven.
Edgelords voelen zich meestal juist slimmer dan de domme massa.quote:Op zaterdag 21 december 2024 17:57 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dank je, was ontzettend veel moeite.
Voel je je buitengesloten met je aparte wereldbeeld?
Nog meer moeite. Geef het gewoon een plek kerel.quote:Op zaterdag 21 december 2024 17:57 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dank je, was ontzettend veel moeite.
Voel je je buitengesloten met je aparte wereldbeeld?
Dat verklaart dat ze in Europa allemaal op het internet zitten om hun persoonlijke data te laten verkopen aan adverteerders omdat anders hun hang-out gesloten wordt. Ik denk dat het zo zit.quote:Op zaterdag 21 december 2024 16:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mooi hè. Dat dat hier allemaal kan en mag.
Als je in Rusland pro-Oekraïne bent, ga je 25 jaar naar een strafkamp. Denk daar eens over na.
Wat probeer je nu te doen?quote:Op zaterdag 21 december 2024 17:59 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Nog meer moeite. Geef het gewoon een plek kerel.
Zalig zijn de simpelen van geest.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:25 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Als je hier al een voldaan gevoel van krijgt
En het wapen van EU in het geopolitieke krachtenveld: sancties.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:40 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, het is ook de reden waarom de russische reserves in het westen niet geconfisceerd worden.
Betrouwbaarheid is de basis van een economie.
Dit in scherp contrast tot landen die alles bij elkaar stelen ("nationaliseren").
Waarom doet deze X mij weer zo sterk denken aan die X van gisteren van de kerstmarkt.quote:
Wat probeer je zelf te doen?quote:
Alleen zo jammer dat je blijkbaar niet met jezelf kan leven.quote:Op zaterdag 21 december 2024 18:27 schreef Nyamuk het volgende:
Maar als jij hier liever in vast blijft zitten kan ik daar prima mee leven.
Als de tuinman het zegt moet dat wel waar wezenquote:Op zaterdag 21 december 2024 18:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alleen zo jammer dat je blijkbaar niet met jezelf kan leven.
Ik ben geen tuinmanquote:Op zaterdag 21 december 2024 18:40 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Als de tuinman het zegt moet dat wel waar wezen
We zouden die moorddadige cultuur graag buiten de grenzen houden ja.quote:Op zaterdag 21 december 2024 16:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het ene land is een agressieve moorddadige dictatuur, het ander een vrijheidsminnende democratie.
Zouden ze opdracht gekregen hebben of gewoon bang zijn voor boobytraps.quote:
Stukje Russische propaganda idd.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[ x ]
Volgens mij was dit nog niet gepost. Maar man man man wat een droefenis. Het hele stuk staat vol met whataboutisms en het is allemaal de schuld van de VS en de NAVO. Over de oorlogsmisdaden van Rusland geen woord.
Thieme kan zich beter bezig houden met konijnen want van geopolitiek heeft ze weinig kaas gegeten
rus heeft daar natuurlijk niks aan. Die hebben de tank munitie niet (rus tanks gebruiken ander kaliber munitie dan westerse tanks), geen ervaring met onderhoud, geen reserve onderdelen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 18:58 schreef yessie234 het volgende:
Zo'n mooie leopard (ik meen gebruikstijd op moderne slagveld berekend op 5.5 minuten) ga je toch niet opblazen, alleen als het moet van je meerdere.
Zou ik idd sowieso niet doen. Wie post er hier nog filmpjes van ontploffende tanks? Is het 2022 ofzo?quote:Vertrouw die propaganda nooit zo.
Tering Jantje wat een ongekende domheid, deze vrouw. Alles wordt omgedraaid en in onze schoenen geschoven, Rusland verdedigt zich alleen maar tegen het hypocriete Westen. Het is een grove schande dat een zichzelf serieus nemend nieuwsmedium als NRC deze meuk plaatst.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |