Eens met dat Tsunoda naar RBR zou moeten gaan en Lawson een jaar in de VCARB zou moeten rijden. Voor Tsunoda duurde het ook ruim twee jaar voordat hij redelijk begon te presteren. Sowieso deed Lawson dit en vorig jaar niet veel onder voor Tsunoda.quote:Op woensdag 18 december 2024 20:32 schreef Kickinalfa het volgende: [..] Met al het aankomend jong talent (wat zich meestal redelijk vaak staande houdt) lijkt me een oude (trage?) coureur echt een slechte keuze. Ik zou het liefste Tsunoda een seizoen zien rijden. Dan kan Lawson nog rijpen voordat je weer een Gasly/Albon scenario krijgt. Nu heb ik verder te weinig van Lawson gevolgd maar qua talent hoor ik weinig van hem als we hem vergelijken met Piastri, Bearman of Colapinto.
Isack Hadjar, ja.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:09 schreef exile79 het volgende:
Maar wie zou er dan in de tweede Racing Bull komen? Hadjir?(of hoe je dat ook schrijft)
Gewogen en te licht bevonden. Die rijdt nu voor Toyota in de WEC en voor Mahindra in de Formule E.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:27 schreef superniger het volgende:
Gewoon die andere Hollander naast Max zetten.
Niek de Vries ofzo. Leeft die boy nog?
Ook niet verkeerd. Die Toyota is een prima auto in een top klasse.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gewogen en te licht bevonden. Die rijdt nu voor Toyota in de WEC en voor Mahindra in de Formule E.
Nyck de vries.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:27 schreef superniger het volgende:
Gewoon die andere Hollander naast Max zetten.
Niek de Vries ofzo. Leeft die boy nog?
Waarom zou die? In de tijd dat hij een contract sloot met Williams had Checo een 2 jarig contract op zakquote:Op woensdag 18 december 2024 23:21 schreef Red_85 het volgende:
Prima dus, Checo weg.
Over zn top en klaar.
Sainz zal wel achter de oren krabben nu. Of niet natuurlijk...
quote:Op woensdag 18 december 2024 23:21 schreef Red_85 het volgende:
Prima dus, Checo weg.
Over zn top en klaar.
Sainz zal wel achter de oren krabben nu. Of niet natuurlijk...
quote:Op woensdag 18 december 2024 22:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Sainz zou (volgens de geruchten) een clausule hebben dat hij weg kan als Red Bull hem wil hebben.
quote:Op woensdag 18 december 2024 22:13 schreef Sally het volgende:
[..]
Ah top.
Nu nog het persoonlijke aspect opgelost hebben.
De combi Verstappen en Bottas zou ook behoorlijk apart zijn.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Bottas is wel leuk voor de Red Bull marketing.
Lees de berichten over seizoen 2015 terug. Ook 1 van de redenen dat Max begin 2016 is gepromoveerd is naar Red Bull Racingquote:Op donderdag 19 december 2024 06:19 schreef exile79 het volgende:
Dat verhaal dat Sainz en/of z'n vader zo lastig zijn, dat lees ik hier steeds weer terug, maar waar komt dat eigenlijk vandaan?
Wat is een concreet voorbeeld daarvan?quote:Op donderdag 19 december 2024 06:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Lees de berichten over seizoen 2015 terug. Ook 1 van de redenen dat Max begin 2016 is gepromoveerd is naar Red Bull Racing
Nee, de enige reden waarom het leek dat Tsunoda beter ging presteren was omdat hij niet meer Gasly als teamgenoot had (waar hij zwaar van verloor), maar De Vries en een uitgerangeerde Ricciardo. Tegen debutant Lawson had hij het in 23 direct lastig. Dit jaar heeft hij wel de overhand, maar heeft hij inmiddels ook al 4 jaar ervaring.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Eens met dat Tsunoda naar RBR zou moeten gaan en Lawson een jaar in de VCARB zou moeten rijden. Voor Tsunoda duurde het ook ruim twee jaar voordat hij redelijk begon te presteren. Sowieso deed Lawson dit en vorig jaar niet veel onder voor Tsunoda.
En qua talent schat ik Lawson hoger in dan een Bearman of Colapinto (die vooral opviel door zijn crashes). Zijn prestaties in de Formule 2 waren in ieder geval een stuk beter. En als rookie was hij bijna kampioen in de DTM in 2021 en Super Formula vorig jaar. En in al die klassen won hij zijn debuutrace
Was te verwachten.quote:
Hij is vast ntzettend blij.quote:
Ze zullen vast de simulatieruns tussen Tsunoda en Lawson met elkaar hebben vergeleken.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Totaal nergens op gebaseerd. Dan verlies je dus de kwitantie met 6-0 van Tsunoda en dan ga je naar RBR. Wat een bullshit.
Maar Tsunoda behoort in mijn optiek tot de minste 5, 6 coureurs in de F1. Als je daar al niet tegen overtuigt en simulatieruns nodig hebt.. Nee, dit is echt helemaal niks.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ze zullen vast de simulatieruns tussen Tsunoda en Lawson met elkaar hebben vergeleken.
Voor mijn gevoel zit in Lawson meer toekomst in dan Tsunoda. Lawson kan nog groeien in F1 ervaring.
Het slaat werkelijk waar nergens op.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Totaal nergens op gebaseerd. Dan verlies je dus de kwitantie met 6-0 van Tsunoda en dan ga je naar RBR. Wat een bullshit.
Totdat je elke Q 0,4-0,8 te kort komt ondanks je gevoelsmatig het perfecte rondje hebt gereden. Dan kom je in de race minimaal 0,6 per ronde te kort en vreet heb ook nog eens meer je banden op dan je teamgenoot. Dan stort je vertrouwen in en kom je in de wereld van Gasly, Albon en Perez.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ze zullen vast de simulatieruns tussen Tsunoda en Lawson met elkaar hebben vergeleken.
Voor mijn gevoel zit in Lawson meer toekomst in dan Tsunoda. Lawson kan nog groeien in F1 ervaring.
Lawson heeft in totaal 11 races gereden en niet een volledig seizoen, dan kun je hem nog niet vergelijken met Yuki.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar Tsunoda behoort in mijn optiek tot de minste 5, 6 coureurs in de F1. Als je daar al niet tegen overtuigt en simulatieruns nodig hebt.. Nee, dit is echt helemaal niks.
Niet zo raar en toch welquote:
Maar precies daarom is dit dus een hele slechte keuze. De enige reden waarom ze dit gedaan hebben is omdat ze anders met hun opleidingsprogramma voor lul staan. Maar je moet gewoon de beste keuze maken en je niet laten leiden door dat sentiment. RBR heeft gewoon even geen talent op dit moment, dus neem je verlies.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Lawson heeft in totaal 11 races gereden en niet een volledig seizoen, dan kun je hem nog niet vergelijken met Yuki.
Het was wel beter geweest dat Lawson een heel seizoen Vcarb had gereden met Yuki dan had je beter kunnen vergelijken.
en ik gok dat ze ook wat andere tests hebben gedaan, bv psychologischequote:Op donderdag 19 december 2024 10:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Echt?quote:Op donderdag 19 december 2024 10:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij is vast ntzettend blij.
Maar ik had hem cht cht cht liever nog seizoen zien rijpen bij Vcarb..
Of Sainz.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:14 schreef Droopie het volgende:
[..]
en ik gok dat ze ook wat andere tests hebben gedaan, bv psychologische
Helmut zal er wel kijk op hebben en info hebben waar die zijn keuze op gebaseerd heeft.
En mssn hebben ze een Bottas wel gepeild of desnoods Vettel
Weten wij veel
Ik op zich wel. Lawson is wel iemand die echt geen fuck geeft en snel is. Laat maar doen!quote:
we hebben een gebalanceerde meningquote:
Tsunoda is het sowieso niet, Lawson heeft nog ruwe snelheid.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Totaal nergens op gebaseerd. Dan verlies je dus de kwalificatie met 6-0 van Tsunoda en dan ga je naar RBR. Wat een bullshit.
Mwah, Tsunoda had het wat meer verdiend lijkt me, dus die is lichtjes genaaid, maar verder op zich prima. Zouden beiden wel goede opties zijn geweest uiteindelijk.quote:
Maar zo werkt het dus niet. Als hij de eerste 7, 8 races een seconde te kort komt op Max dan wordt er niet rustig gebouwd. Dan is het einde carrire.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat hier nodig is gewoon goede managing. Niet meteen de wereld van hem verwachten, rustig opbouwen. Benieuwd of ze dat verstand gaan hebben bij RB.
Perez: Hold my Red Bullquote:Op donderdag 19 december 2024 10:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar zo werkt het dus niet. Als hij de eerste 7, 8 races een seconde te kort komt op Max dan wordt er niet rustig gebouwd. Dan is het einde carrire.
mijn nederige meningquote:Op donderdag 19 december 2024 10:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar Tsunoda behoort in mijn optiek tot de minste 5, 6 coureurs in de F1. Als je daar al niet tegen overtuigt en simulatieruns nodig hebt.. Nee, dit is echt helemaal niks.
Gelukkig hebben ze de vorige keer ook iemand uit de opleiding gehaald oh wacht.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:14 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar precies daarom is dit dus een hele slechte keuze. De enige reden waarom ze dit gedaan hebben is omdat ze anders met hun opleidingsprogramma voor lul staan. Maar je moet gewoon de beste keuze maken en je niet laten leiden door dat sentiment. RBR heeft gewoon even geen talent op dit moment, dus neem je verlies.
Maar juist daarom durfden ze nu denk ik niet voor iemand van buiten te gaan, wat ze wel hadden moeten doen.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:26 schreef exile79 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze de vorige keer ook iemand uit de opleiding gehaald oh wacht.
Zo hebben ze inmiddels al 3 man eruit gegooid. Gasly, Albon en De Vries.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar zo werkt het dus niet. Als hij de eerste 7, 8 races een seconde te kort komt op Max dan wordt er niet rustig gebouwd. Dan is het einde carrire.
Tsunoda is pure middelmaat. En dan komt er nog zijn onrust bij. Dat is ook helemaal niks. Een iets betere versie van Zhou, maar dan heb je het echt gehad.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:24 schreef greysbones het volgende:
[..]
mijn nederige mening
Tsunoda is geen slechte coureur
maar zijn eigen karakter zit hem veel te vaak in de weg om consequent te zijn en kalm te blijven
Daarvoor hoef ik het resultaat van deze move niet af te wachten. Gasly en Albon zijn gewoon ten onder gegaan omdat ze niet goed genoeg waren. Je moet naast Max een echte topper neerzetten of iemand die ervaren is en die het accepteert dat hij tweede viool speelt. Prez was zo iemand (op zijn vader na), maar die was te langzaam. Dus moet je iemand hebben die daar net een niveau boven zit.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zo hebben ze inmiddels al 3 man eruit gegooid. Gasly, Albon en De Vries.
Daarvan kan je je afvragen: was het de coureur zijn schuld of het management? Ik denk het laatste.
Als ze nu weer zo'n slechte aanpak hanteren spelden ze zich een brevet van onvermogen op.
dan hou je niet veel overquote:Op donderdag 19 december 2024 10:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Daarvoor hoef ik het resultaat van deze move niet af te wachten. Gasly en Albon zijn gewoon ten onder gegaan omdat ze niet goed genoeg waren. Je moet naast Max een echte topper neerzetten of iemand die ervaren is en die het accepteert dat hij tweede viool speelt. Prez was zo iemand (op zijn vader na), maar die was te langzaam. Dus moet je iemand hebben die daar net een niveau boven zit.
Tsunoda heeft gewoon te weinig talent.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, Tsunoda had het wat meer verdiend lijkt me, dus die is lichtjes genaaid, maar verder op zich prima. Zouden beiden wel goede opties zijn geweest uiteindelijk.
Op papier een mooie eis, maar in praktijk niet haalbaar. Ik denk niet dat Gasly en Albon als coureur te min zijn.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Daarvoor hoef ik het resultaat van deze move niet af te wachten. Gasly en Albon zijn gewoon ten onder gegaan omdat ze niet goed genoeg waren. Je moet naast Max een echte topper neerzetten of iemand die ervaren is en die het accepteert dat hij tweede viool speelt. Prez was zo iemand (op zijn vader na), maar die was te langzaam. Dus moet je iemand hebben die daar net een niveau boven zit.
Ricciardo ook alleen de eerste paar races. In 2017 en 18 werd hij om zijn oren gereden.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op papier een mooie eis, maar in praktijk niet haalbaar. Ik denk niet dat Gasly en Albon als coureur te min zijn.
Een nieuw binnenkomende teammaat van Max is niet te benijden. Ricciardo kon nog het niveau halen, maar al die anderen daarna zijn naar huis gereden.
Of ze waren niet snel genoegquote:Op donderdag 19 december 2024 10:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zo hebben ze inmiddels al 3 man eruit gegooid. Gasly, Albon en De Vries.
Daarvan kan je je afvragen: was het de coureur zijn schuld of het management? Ik denk het laatste.
Als ze nu weer zo'n slechte aanpak hanteren spelden ze zich een brevet van onvermogen op.
Dat was in de dominante periode van RB wellicht een optie, maar nu moet je echt een rijder hebben die wat meer kan, als volgend jaar weer zo competitief word, dan kun je beter een coureur hebben die een paar uitschieters heeft dan iemand die continue op plek 5 rijdt.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ricciardo ook alleen de eerste paar races. In 2017 en 18 werd hij om zijn oren gereden.
Sainz zou het wel kunnen, maar om n of andere vage reden lijkt dat een no go te zijn. Bottas zou wat mij betreft wel de Prez+ optie zijn. Geen ambitie om Max naar de kroon te stoten, maar wel goed genoeg om af en toe anderen in de weg te rijden 1 of 2 jaar, waarna je bij VCARB Lawson had kunnen laten rijpen en had kunnen zien of hij echt goed genoeg is.
Maar zat die nog aan Honda gebonden?quote:Op donderdag 19 december 2024 10:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, Tsunoda had het wat meer verdiend lijkt me, dus die is lichtjes genaaid, maar verder op zich prima. Zouden beiden wel goede opties zijn geweest uiteindelijk.
Je vecht direct voor het constructeurskampioenschap.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat hier nodig is gewoon goede managing. Niet meteen de wereld van hem verwachten, rustig opbouwen. Benieuwd of ze dat verstand gaan hebben bij RB.
Wel geinig om te zien, Perez in 22 was niet verkeerd.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of ze waren niet snel genoeg
[ afbeelding ]
Met als risico dat je hetzelfde verhaal krijgt als Gasly, Albon, De Vries. Als zij dat willen moeten ze dat zeker doen, komt niet alleen bijster slim over.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je vecht direct voor het constructeurskampioenschap.
Ik gun Lawson zelf het beste maar rustig opbouwen zit hier er niet bij.
Ik gok dat de top(pers) ook inmiddels niet meer beschikbaar was.quote:Op donderdag 19 december 2024 11:02 schreef Droopie het volgende:
Is het ook niet een kwestie dat die auto niet alleen door Max gereden moet kunnen worden.
Als die voorkant zo scherp moet zijn en nummer 2 kan er niet mee rijden, dan kan het best zijn dat een topper zegt laat maar.
Iedere coureur heeft zijn eigen rijstijl en blijkbaar moet je met het bouwen daar rekening mee houden.
Is ook wel een terecht punt inderdaad. Hoe gaan ze zorgen dat de driveability van de Red Bull volstaat voor beide coureurs? Gaan ze dat berhaupt doen? Of is het toch weer: we zoeken de limiet op zodat Verstappen er nog wat van maakt.quote:Op donderdag 19 december 2024 11:02 schreef Droopie het volgende:
Is het ook niet een kwestie dat die auto niet alleen door Max gereden moet kunnen worden.
Als die voorkant zo scherp moet zijn en nummer 2 kan er niet mee rijden, dan kan het best zijn dat een topper zegt laat maar.
Iedere coureur heeft zijn eigen rijstijl en blijkbaar moet je met het bouwen daar rekening mee houden.
Als je die auto alleen maakt voor iemand die om de problemen heen kan rijden, evolueer je een concept die helemaal niet zo goed is tot een punt dat zelfs die coureur het niet meer kan. En dan kom je erachter dat je al een jaar met een fout concept bezig bent.quote:Op donderdag 19 december 2024 11:02 schreef Droopie het volgende:
Dat is altijd zo geweest. Lawson moet vooral zijn best doen om constructeurspunten te pakken.quote:Op donderdag 19 december 2024 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lawson gaat weggeblazen worden door Verstappen, maar goed dat geldt voor vrijwel iedereen die je ernaast zet.
Komt vooral door 2 uitschieters: Singapore en GB, waar Max pech had in de kwalificatie en de race. Dat vertekent enorm.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wel geinig om te zien, Perez in 22 was niet verkeerd.
Maar goed dit zegt niet alles.
Het lijkt alsof Red Bull vanaf Verstappen denkt: oh wow hij is meteen snel. "Hij is onze nieuwe benchmark. Ben je niet gelijk snel lig je eruit." Nou, tel uit je winst.
Misschien als 2024 weglaat, is dit een tactiek.quote:Op donderdag 19 december 2024 11:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je die auto alleen maakt voor iemand die om de problemen heen kan rijden, evolueer je een concept die helemaal niet zo goed is tot een punt dat zelfs die coureur het niet meer kan. En dan kom je erachter dat je al een jaar met een fout concept bezig bent.
Inderdaad en niet teveel op Fok kijkenquote:Op donderdag 19 december 2024 11:11 schreef Evenstar het volgende:
Enige wat Lawson moet doen is zo hard mogelijk rijden. Als die naar Max gaat kijken kan die beter nu al stoppen.
Laat hem maar eerst een seizoen constant de Q1 halen, constant in top 6 eindigen etc. Daarna komt de rest wel. Hij komt nog maar net kijken.
Ik weet dat we de lat laag moeten leggen, maar consistent Q1 moet toch wel te doen zijn mag ik hopenquote:Op donderdag 19 december 2024 11:11 schreef Evenstar het volgende:
Laat hem maar eerst een seizoen constant de Q1 halen,
Jaquote:Op donderdag 19 december 2024 10:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
Betekent dat Hadjar naar Vcarb gaat?
Dit doet hij wel goed:quote:Op donderdag 19 december 2024 11:11 schreef Evenstar het volgende:
Enige wat Lawson moet doen is zo hard mogelijk rijden. Als die naar Max gaat kijken kan die beter nu al stoppen.
Laat hem maar eerst een seizoen constant de Q1 halen, constant in top 6 eindigen etc. Daarna komt de rest wel. Hij komt nog maar net kijken.
quote:Is Lawson niet bang dat ook hij kopje onder zou gaan? „Nee, angst heb ik daar niet voor. Sterker nog: ik zou niemand liever als teamgenoot willen hebben dan Max. Hij is de beste in de sport. Dan zou het juist heel leerzaam zijn om het tegen hem op te nemen, om elk weekend zijn data te kunnen bestuderen en te zien hoe hij het precies aanpakt. Het zou voor mij de ultieme uitdaging zijn. Dus nee, ik ben niet bang. Ik denk er nu alleen nog niet te veel over na. Als ik de kans zou krijgen in de toekomst, zal ik er alles aan doen om het maximale eruit te halen.”
quote:Op donderdag 19 december 2024 11:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik weet dat we de lat laag moeten leggen, maar consistent Q1 moet toch wel te doen zijn mag ik hopen
Het is grappig hoe dit soort dingen werken. Niemand zal je 'De Bron' kunnen geven waarin het keihard staat. Het zijn eerder talloze kleinere (vaak subtiele) opmerkingen door jounalisten/pundits/betrokkenen door de jaren heen die de indruk achterlaten dat het op de paddock zo gezien wordt.quote:Op donderdag 19 december 2024 06:19 schreef exile79 het volgende:
Dat verhaal dat Sainz en/of z'n vader zo lastig zijn, dat lees ik hier steeds weer terug, maar waar komt dat eigenlijk vandaan?
Zo moet hij ook denken. Ben benieuwd komend seizoen!quote:
My gawwwtttttquote:Op donderdag 19 december 2024 10:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Yuki: "Why not me?"
Liam: "Cuz I'm the law, son."
https://www.formula1.com/(...)l79nWhjLDL0BIvZDj37Fquote:F2 runner up and Red Bull junior Isack Hadjar is the frontrunner to get the nod, but as of now, a deal hasn’t been agreed.
Albon had geloof ik ook al eens gezegd dat het niet waar is dat de auto op Max wordt afgestemd... het is gewoon zo dat die een auto bouwen die theoretisch snel is, wat niet betekent dat 'ie makkelijk te besturen is. Max haalt er met setup changes en driver style de rauwe randjes vanaf en weet ermee snel te zijn. Terwijl Perez probeert de auto zelf aan te passen aan zijn rijstijl, de auto daardoor langzaam maakt en dan altijd nog loopt te klagen en de schuld afschuift op de auto... dat siert dan idd Liam die dat als Max wil benaderen... hoe pas ik mezelf het meest aan om het meeste uit een auto met veel potentieel te halen.quote:
Barry?quote:Op donderdag 19 december 2024 13:21 schreef Droopie het volgende:
[ x ]
Goede move van Mercedes en leuk voor Bottas.
Je kan maar beter ready zijn en een goede reservecoureur hebben.
Lekker ontwikkelen met zijn allen.
Je keek dit jaar voor het eerst of zo?quote:Op donderdag 19 december 2024 11:02 schreef Droopie het volgende:
Zeker niet. Maar ik kon mij niet voorstellen dat een gemiddeld team daar allemaal rekening mee moest houden.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je keek dit jaar voor het eerst of zo?
Het is aan de coureur om elke pk uit het chassis te persen, en de een kan dat beter als de andere, dat maakt je kampioen. Natuurlijk heeft een coureur voorkeuren maar die zijn echt ondergeschikt aan het ontwerp.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:40 schreef Droopie het volgende:
[..]
Zeker niet. Maar ik kon mij niet voorstellen dat een gemiddeld team daar allemaal rekening mee moest houden.
Bij een Red Bull snap ik dat deze periode wel, maar hoe gaat een Aston Martin daar dan mee om voor de auto van 2026.
Daar staat toch nog helemaal niet vast wie daar mogen gaan rijden.
In eerste instantie bracht Albon de relatie rijstijl van Max en het weggedrag van de Red Bull met elkaar in verband.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:02 schreef shiz het volgende:
[..]
Albon had geloof ik ook al eens gezegd dat het niet waar is dat de auto op Max wordt afgestemd... het is gewoon zo dat die een auto bouwen die theoretisch snel is, wat niet betekent dat 'ie makkelijk te besturen is. Max haalt er met setup changes en driver style de rauwe randjes vanaf en weet ermee snel te zijn. Terwijl Perez probeert de auto zelf aan te passen aan zijn rijstijl, de auto daardoor langzaam maakt en dan altijd nog loopt te klagen en de schuld afschuift op de auto... dat siert dan idd Liam die dat als Max wil benaderen... hoe pas ik mezelf het meest aan om het meeste uit een auto met veel potentieel te halen.
En te weinig inzet imo, in wat ik ervan gezien heb zet hij zich lang niet altijd vol in in de dingen die wel nodig zijn, maar die hij niet leuk vindt (kracht en fitness training enzo).quote:Op donderdag 19 december 2024 10:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tsunoda heeft gewoon te weinig talent.
Hoe weet je dat?quote:Op donderdag 19 december 2024 13:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En te weinig inzet imo, in wat ik ervan gezien heb zet hij zich lang niet altijd vol in in de dingen die wel nodig zijn, maar die hij niet leuk vindt (kracht en fitness training enzo).
T was volgens mij wel een dingetje. Maar daarom moest hij toch naar Italie naar ik mij herriner?quote:Op donderdag 19 december 2024 13:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En te weinig inzet imo, in wat ik ervan gezien heb zet hij zich lang niet altijd vol in in de dingen die wel nodig zijn, maar die hij niet leuk vindt (kracht en fitness training enzo).
quote:'Max geeft altijd veel steun'
"Het doel van het team is constructeurskampioen worden en ik ben hier om dat te bereiken", weet Lawson. "Ik heb met Max uiteraard de best mogelijke teamgenoot om van te leren. Ik moet ook nog veel leren. Ik heb nog nooit een heel seizoen gereden en moet veel circuits nog leren kennen. Dat ga ik nu doen, al zullen er veel meer ogen op me gericht zijn."
Met Verstappen zelf kan Lawson goed overweg. De coureur kijkt op tegen de Nederlandse viervoudig wereldkampioen. "Ik heb Max sinds dit nieuws bekend is nog niet gesproken, misschien stuur ik hem nog een bericht. Maar het is allemaal nog vers."
"Max houdt echt van autosport en kijkt heel veel. Hij is altijd aardig en geeft altijd veel steun." Die steun voelde Lawson ook voor zijn debuutrace in de Formule 1 in 2023. "Vorig jaar stapte ik natuurlijk plotseling in voor Daniel Ricciardo in Zandvoort. Max was op dat moment echt een goed persoon om mee te praten."
🤔quote:Op donderdag 19 december 2024 14:12 schreef quo_ het volgende:
"Ik heb Max sinds dit nieuws bekend is nog niet gesproken, misschien stuur ik hem nog een bericht. Maar het is allemaal nog vers."
Ik ben wel heel benieuwd iddquote:Op donderdag 19 december 2024 14:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
🤔
Ik zou eerder denken dat Max hem een berichtje stuurt.
Nou, PR in ieder geval op orde bij Lawson. Maar ben meer benieuwd naar zijn rondetijd
Ik had Kvyat meer op zijn plaats gevonden aan het begin, ook al was dat geen directe teamgenootquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |