abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215921082
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 16:38 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Denk heeft maar drie zetels lol. Waarom zou de "allochtonen" partij tegen allochtonen zijn. Gaan we de SGP ook blamen op meer christenen in Nederland?
Denk misschien wel, maar Groenlinks toch niet? En het gaat er ook niet om of je voor of tegen allochtonen bent, dat is de kwestie helemaal niet (al wil die nare man van Denk dat wel graag doen lijken) maar het is ronduit raar dat die kwestie zwaarder weegt dan het belang van de mensen die er al zijn. We slaan gewoon door in onze rol om de wereld te willen redden, zowel op het gebied van klimaat als migratie. Ik ben eind vorig jaar in Azië geweest, dan zie je (milieutechnisch) dingen die je niet voor mogelijk kunt houden. Echter vervuiling zonder een einde.. en dan kom je in Nederland en dan mag je 100 i.p.v. 120. Dan kan ik alleen maar heel hard lachen. Vooral omdat je 100 meter over de Duitse grens gewoon 320 mag rijden als je dat zou willen.
  donderdag 19 december 2024 @ 17:03:32 #102
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215921126
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 17:00 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Denk misschien wel, maar Groenlinks toch niet? En het gaat er ook niet om of je voor of tegen allochtonen bent, dat is de kwestie helemaal niet (al wil die nare man van Denk dat wel graag doen lijken) maar het is ronduit raar dat die kwestie zwaarder weegt dan het belang van de mensen die er al zijn. We slaan gewoon door in onze rol om de wereld te willen redden, zowel op het gebied van klimaat als migratie. Ik ben eind vorig jaar in Azië geweest, dan zie je (milieutechnisch) dingen die je niet voor mogelijk kunt houden. Echter vervuiling zonder een einde.. en dan kom je in Nederland en dan mag je 100 i.p.v. 120. Dan kan ik alleen maar heel hard lachen. Vooral omdat je 100 meter over de Duitse grens gewoon 320 mag rijden als je dat zou willen.
Waarom is dat laatste, denk je?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215921208
quote:
3s.gif Op donderdag 19 december 2024 16:40 schreef JAM het volgende:

[..]
Kijk, dit is dus gewoon pertinent onwaar. Ik neem je andere opmerking er ook nog even bij. Ten eerste is de asielstroom maar een bijzonder klein deel van het totale migratiesaldo (het aandeel arbeidsmigratie is vele malen groter) en ten tweede - dat is altijd zo'n mooie dooddoener van rechts waar helemaal geen reet waar van is - staat de PvdA/GL (en de andere linkse partijen) helemaal geen opengrenzenbeleid o.i.d. voor. Dat roept men van rechterzijde graag 'u wil de grenzen opengooien!', maar dat blijkt werkelijk nergens uit. Uit geen enkel partijprogramma, uit geen enkel debat, uit niets.
Wat de linkse partijen voornamelijk willen, is dat Nederland het al bestaande asielbeleid (wat al bijzonder streng is) op een normale en fatsoenlijke wijze uit gaat voeren en zij die in Nederland recht hebben op dat asiel, dan ook een behoorlijke kans krijgen om zich in Nederland te ontplooien (door hen onderwijs te bieden, de taal te laten leren en de gelegenheid om te werken), in plaats van ze maanden, jaren maar een beetje te laten wegkwijnen in een AZC, alleen om daarna heel verontwaardigd en verbaasd te gaan doen dat een hoop van die mensen in een uitkering belanden.
Geloof je dit 2de deel van je proza nou werkelijk? Ik heb een jaar lang van dichtbij mee mogen maken hoe dat proces vorm is gegeven en het is gewoon houtje touwtje, ik kan niet anders zeggen. Mensen krijgen een zakje geld en een dak boven hun hoofd en er komt 1x in de 2 weken iemand van de gemeente heel plichtmatig even kijken hoe het gaat. Het idee dat wij die mensen 'helpen' is ook ronduit ridicuul. Een aanzienlijk deel van die mensen loopt de godanse dag in een badjas rond omdat ze geen doel hebben in hun leven. Denk ook even logisch na: op alle fronten hebben wij tekorten: in de ziekenhuis, in de scholen, in het bedrijfsleven.. en dan denk jij dat wij genoeg mensen hebben om alle asielzoekers in goede banen te leiden? Die mensen worden gewoon aan hun lot overgelaten hoor, het is gewoon triest.

Het beeld wat jij schetst is een droomscenario en iets waar ik nu nog voor zou tekenen. Echter blijkt al langer dat de realiteit behoorlijk anders is en dat de immigratie (zoals die nu verloopt) niet duurzaam is.

En ook aan jou de vraag; hoe kijk jij dan naar landen als Zweden, Duitsland en Italië? Waar de problemen omtrent de immigranten langzaam maar zeker de spuigaten uitlopen. Niemand geeft hier antwoord op; maar wat doen we daarmee? Of heb jij de illusie dat dat hier niet gaat gebeuren? Want wat je zegt klopt: de linkse partijen zeggen nergens dat ze de kraan willen opendraaien, maar ik hoor ook nergens dat ze iets aan het bovenstaande probleem willen doen.
  donderdag 19 december 2024 @ 17:10:07 #104
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215921235
quote:

[..]
Dit is toch een hele rare redenering met allemaal vreemde aannames erin? Het is toch niet zo dat omdat PvdA/GL belang hecht aan het klimaat en omdat men in Azië dingen anders aanpakt dan hier, dat ons lokale mileubeleid er opeens niet meer toe zou doen, of dat men bij PvdA/GL daarom andere problemen opeens niet of minder belangrijk zou vinden? Op andere punten heeft PvdA/GL toch ook gewoon een partijprogramma e.d.? Het zijn toch vooral de regeringspartijen die nu al maanden lang volkomen doorslaan en zich blindstaren op het asielbeleid en voor de rest geen sodemieter hebben uitgevoerd (behalve dan het onderwijs de nek omdraaien)?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215921242
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 17:03 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Waarom is dat laatste, denk je?
Omdat elk land nog altijd (op dergelijke vlakken) zijn eigen beleid mag bepalen. Wat ons brengt op het grote probleem m.b.t. klimaat: namelijk dat het niet lokaal maar globaal opgelost moet worden. Zelfs als wij hier in Nederland alles perfect doen; elk papiertje scheiden, bijna niet meer vliegen, netjes 80 rijden op de snelwegen.. het maakt allemaal niks uit als er in landen als China, Vietnam en Cambodja (om maar even 3 voorbeelden te noemen) in dergelijke mate vervuild wordt. Het plastic wordt daar echt letterlijk de zee in gespoten namelijk.
pi_215921274
quote:
11s.gif Op donderdag 19 december 2024 17:10 schreef JAM het volgende:

[..]
Dit is toch een hele rare redenering met allemaal vreemde aannames erin? Het is toch niet zo dat omdat PvdA/GL belang hecht aan het klimaat en omdat men in Azië dingen anders aanpakt dan hier, dat ons lokale mileubeleid er opeens niet meer toe zou doen, of dat men bij PvdA/GL daarom andere problemen opeens niet of minder belangrijk zou vinden? Op andere punten heeft PvdA/GL toch ook gewoon een partijprogramma e.d.? Het zijn toch vooral de regeringspartijen die nu al maanden lang volkomen doorslaan en zich blindstaren op het asielbeleid en voor de rest geen sodemieter hebben uitgevoerd (behalve dan het onderwijs de nek omdraaien)?
Ons lokale milieubeleid doet er ook wel toe (het cliché van een beter milieu begint bij jezelf), maar we moeten er simpelweg niet in doorslaan. Ik vind thema's als zorg en onderwijs veel 'belangrijker', niet omdat het milieu niet boeit maar omdat de financiele impact op die sectoren aanzienlijk kan zijn en de impact op het milieu een druppel op een gloeiende plaat is.
pi_215921285
quote:

[..]
Stikstof heeft toch vrij weinig met het klimaat te maken. In Duitsland hebben ze geen stikstof probleem zover ik weet.

En ja met Wilders, die veroordeeld is voor groepsbelediging. En door institutioneel racisme (toegegeven door Rutte) en de Toeslagenaffaire is er inderdaad een probleem volgens Denk. De meerderheid van de slachtoffers van de Toeslagenaffaire heeft een migratieachtergrond en werden getarget vanwege hun dubbele nationaliteit.
  donderdag 19 december 2024 @ 17:15:21 #108
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215921310
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 17:10 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Omdat elk land nog altijd (op dergelijke vlakken) zijn eigen beleid mag bepalen. Wat ons brengt op het grote probleem m.b.t. klimaat: namelijk dat het niet lokaal maar globaal opgelost moet worden. Zelfs als wij hier in Nederland alles perfect doen; elk papiertje scheiden, bijna niet meer vliegen, netjes 80 rijden op de snelwegen.. het maakt allemaal niks uit als er in landen als China, Vietnam en Cambodja (om maar even 3 voorbeelden te noemen) in dergelijke mate vervuild wordt. Het plastic wordt daar echt letterlijk de zee in gespoten namelijk.
Nee, daar heeft niet zoveel mee te maken. Wij hebben als Europa bepaalde regels afgesproken m.b.t. stikstof. En omdat onze beleidsmakers in Nederland te laf alsmede te bang zijn om impopulaire acties te nemen en echte spijkers met koppen te slaan door flink te snoeien in de veestapel, zijn we genoodzaakt pietluttige maatregeltjes te treffen, zoals het inperken van de maximumsnelheid.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215921570
;)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 19 december 2024 @ 17:50:59 #110
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_215921600
quote:
lol. Ik had geen tijd om het te volgen vandaag helaas.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  donderdag 19 december 2024 @ 17:54:17 #111
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215921639
quote:
Feiten benoemen toch, Yesilgoz.
Antifa
  donderdag 19 december 2024 @ 18:14:34 #112
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215921820
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 17:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
lol. Ik had geen tijd om het te volgen vandaag helaas.
Daar heb je jezelf eerder een plezier mee gedaan. Achteraf bezien zou ik mijn tijd beter besteed hebben door, bijvoorbeeld, een eetlepel sambal in mijn reet te stoppen. Dan had ik meer lol gehad.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 19 december 2024 @ 18:17:54 #113
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215921840
Toch nog even gelachen vanmiddag...
"Dat mens is knettergek" _O-
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_215921851
quote:
Als ik het goed begrijp van hier had een alternatieve titel iets kunnen zijn als 'Faber ontkent realiteit, deel oppositie vertrekt'?
pi_215921898
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 17:15 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Nee, daar heeft niet zoveel mee te maken. Wij hebben als Europa bepaalde regels afgesproken m.b.t. stikstof. En omdat onze beleidsmakers in Nederland te laf alsmede te bang zijn om impopulaire acties te nemen en echte spijkers met koppen te slaan door flink te snoeien in de veestapel, zijn we genoodzaakt pietluttige maatregeltjes te treffen, zoals het inperken van de maximumsnelheid.
Aan de andere kant wordt Tata Steel, de grootste vervuiler van Nederland, welke al overladen is moet boetes, straks getrakteerd op miljarden aan belasting geld terwijl ze de inwoners daar vergiftigen.

Als je echt iets aan het milieu wilt doen was tata steel al lang weg.

Maar in plaats daarvan gaan we burgers meer energiebelasting laten betalen, boeren wegjagen en iedereen niet harder dan 100 km later rijden, want o we zijn zo begaan met het milieu.
  donderdag 19 december 2024 @ 18:31:12 #116
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_215921934
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2024 18:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Aan de andere kant wordt Tata Steel, de grootste vervuiler van Nederland, welke al overladen is moet boetes, straks getrakteerd op miljarden aan belasting geld terwijl ze de inwoners daar vergiftigen.

Als je echt iets aan het milieu wilt doen was tata steel al lang weg.

Maar in plaats daarvan gaan we burgers meer energiebelasting laten betalen, boeren wegjagen en iedereen niet harder dan 100 km later rijden, want o we zijn zo begaan met het milieu.

Ik hoorde op BNR dat het jaarlijks 800mil scheelt inzake groene waterstof indien TaTa naar Spanje verkast. Lijkt me een prima plan als dit klopt. Moeten ze daarna niet gaan zeuren in IJmuiden dat die banen dan weg zijn natuurlijk.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  donderdag 19 december 2024 @ 18:41:31 #117
12221 Tijn