Faber bleef laconiek onder alle kritiek: ,,Ik zit hier voor de kiezer, niet voor iedereen uit Verweggistan.”quote:Op donderdag 19 december 2024 15:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Piri loopt weg omdat Faber geen antwoord wil geven op een gotcha-vraag. Niveautje weer...
Ik vind het ook wel humor, maar het is allemaal wel politiek onwaardig.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:24 schreef quo_ het volgende:
[..]
Faber bleef laconiek onder alle kritiek: ,,Ik zit hier voor de kiezer, niet voor iedereen uit Verweggistan.”
Prachtig toneel weer, we krijgen waar voor ons geld.
Het is onderhand wel bijna lachwekkend. Toch zit er wel een kern van waarheid in die laatste zin; ik krijg bij bepaalde partijen eigenlijk meer het gevoel dat ze het belang van allochtonen dienen dan die van de Nederlanders zelf.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:24 schreef quo_ het volgende:
[..]
Faber bleef laconiek onder alle kritiek: ,,Ik zit hier voor de kiezer, niet voor iedereen uit Verweggistan.”
Prachtig toneel weer, we krijgen waar voor ons geld.
Politiek onwaardig is het zeker. Toen Kaag dit over haar heen kreeg waren alle linkse partijen door het dolle en stond de NOS vol met berichten over de vrouwenhaat die ze moest ondergaan.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:26 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel humor, maar het is allemaal wel politiek onwaardig.
Eerdmans WIL....quote:Op donderdag 19 december 2024 13:43 schreef Origami94 het volgende:
Eerdmans wilt het leger inzetten voor grenscontroles
Nou het jaar is het ten einde, misschien scheelt het dat ze straks aan de borrel gaan.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:38 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Politiek onwaardig is het zeker. Toen Kaag dit over haar heen kreeg waren alle linkse partijen door het dolle en stond de NOS vol met berichten over de vrouwenhaat die ze moest ondergaan.
Schijnbaar hebben dezelfde partijen er geen problemen mee als het iemand overkomt van de foute partij, dan doen ze er vrolijk aan mee.
Nee. Nee. Gewoon nee.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:28 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het is onderhand wel bijna lachwekkend. Toch zit er wel een kern van waarheid in die laatste zin; ik krijg bij bepaalde partijen eigenlijk meer het gevoel dat ze het belang van allochtonen dienen dan die van de Nederlanders zelf.
Wat wil je nu zeggen, eigenlijk? Wat is dan dat gevoel over die 'bepaalde partijen' (wie zijn dat dan?) en wie zijn dan die allochtonen wiens belang meer wordt gediend dan dat van de Nederlanders zelf?quote:
Klein beetje, de oude politiek is af en toe een beetje gewend aan de oude werkmethodes.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:28 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het is onderhand wel bijna lachwekkend. Toch zit er wel een kern van waarheid in die laatste zin; ik krijg bij bepaalde partijen eigenlijk meer het gevoel dat ze het belang van allochtonen dienen dan die van de Nederlanders zelf.
Ik vind dat partijen als Groenlinks en natuurlijk Denk met name het belang van autochtone mensen dienen, als er nog wat over is dan denken ze ook nog eens aan de mensen die hier zijn geboren. En wie die allochtonen zijn? Dat zijn natuurlijk grotere groepen, geen individuen.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:54 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat wil je nu zeggen, eigenlijk? Wat is dan dat gevoel over die 'bepaalde partijen' (wie zijn dat dan?) en wie zijn dan die allochtonen wiens belang meer wordt gediend dan dat van de Nederlanders zelf?
Het probleem bij Faber is dat ze een incompetente hork is die in de afgelopen vijf maanden niets anders heeft gedaan dan het doorvoeren van een paar symbolische maatregelen waar werkelijk niemand ook maar iets aan heeft en/of andere stompzinnige lulkoek die in eerste aanleg al aantoonbaar onwettig en onuitvoerbaar was er doorheen heeft proberen te drammen., Daar bovenop ook nog een volkomen misplaatste, volkomen arrogante en stompzinnige mentaliteit die er uit bestaat dat als zij of Geert het niet zelf hebben bedacht, je dan bij voorbaat in de stront kan zakken. Dat mens is knettergek kan werkelijk niets. Die zou in elke andere baan met ook maar een snippertje van de verantwoordelijkheid die zij draagt binnen een half uur de laan uitgestuurd zijn.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:55 schreef Droopie het volgende:
[..]
Klein beetje, de oude politiek is af en toe een beetje gewend aan de oude werkmethodes.
Maar het probleem bij Faber is
Ze zegt "soms moet je eerst beginnen met een steen te leggen om een kasteel te bouwen".
Als minister zou het je dan wel sieren als je een ontwerp van het kasteel hebt en aan bouwvoorschriften voldoet.
Nu zegt ze we gaan een kasteel bouwen, ik ga alvast beginnen, de bouwtekening zijn we mee bezig en de bouwvoorschriften laten we achter wel toetsen
Hulp hoef ik niet, telefoon nemen we niet op want ik heb geen receptioniste, maar ik heb wel een plan om het kasteel alvast te laten bewaken
Ik denk dat jij hier allochtonen, autochtonen, Nederlanders zonder een moeilijke achternaam, Nederlanders met een moeilijke achternaam, Nederlanders met een moeilijke achternaam maar zonder een kleurtje, Nederlanders met een makkelijke achternaam maar dan weer wel met een kleurtje (en zo kunnen we nog wel even doorgaan), en asielzoekers (wat weer een heel ander verhaal is) op vrij willekeurige en wonderlijke wijze zowel met elkaar verwart als ook over een kam scheert, om GroenLinks en Denk een soort vreemd racisme in de schoenen te schuiven waar in het geheel geen sprake van is.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:01 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik vind dat partijen als Groenlinks en natuurlijk Denk met name het belang van autochtone mensen dienen, als er nog wat over is dan denken ze ook nog eens aan de mensen die hier zijn geboren. En wie die allochtonen zijn? Dat zijn natuurlijk grotere groepen, geen individuen.
Ik ben voor het opvangen van mensen hoor, maar wel op de juiste manier en met een juist plan. Ik vind het nu maar een zooitje ongeregeld en daarnaast: ik vind die partijen veel te veel de focus hebben op immigratie terwijl er binnen onze eigen landgrenzen voldoende problemen te adresseren zijn.
Maar nogmaals: just my cup of tea
Misschien wat minder "alt" "right" mediums kijkenquote:Op donderdag 19 december 2024 15:28 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat kan je denken, maar is niet het gevalquote:Op donderdag 19 december 2024 16:13 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik denk dat jij hier allochtonen, autochtonen, Nederlanders zonder een moeilijke achternaam, Nederlanders met een moeilijke achternaam, Nederlanders met een moeilijke achternaam maar zonder een kleurtje, Nederlanders met een makkelijke achternaam maar dan weer wel met een kleurtje (en zo kunnen we nog wel even doorgaan), en asielzoekers (wat weer een heel ander verhaal is) op vrij willekeurige en wonderlijke wijze zowel met elkaar verwart als ook over een kam scheert, om GroenLinks en Denk een soort vreemd racisme in de schoenen te schuiven waar in het geheel geen sprake van is.
Ik heb geen idee wat een voorbeeld zou zijn van een alt right medium; laat staan dat ik er naar kijk.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:25 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Misschien wat minder "alt" "right" mediums kijken
Die partijen zijn voor het verhogen van het loon, voor meer toeslagen en meer sociale zekerheid
Allicht, omdat die punten op sociaal gebied (zoals afschaffing van het eigen risico, e.d.) gewoon een misselijke vorm van kiezersbedrog was waarvan hij dondersgoed wist dat dat helemaal niet uitkon. Het SBS-debat met het verhaal van: 'Meneer Timmermans, daar heeft die vrouw toch niets aan, dat eigen risico moet nu! afgeschaft worden en niet pas over twee jaar!' - daar is men allemaal fijntjes ingetuind. Maar fijn voor de PVV dat het daar inderdaad niet over gaat, want dat zou hen electoraal helemaal niet goed uitkomen.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:27 schreef Origami94 het volgende:
Ik verbaas mij een beetje.
2,5 miljoen mensen hebben op Wilders gestemd, Wilders die een goede campagne had, op sociale punten. En nu gaat het alleen over the war on asiel. En doet iedereen alsof ze op Wilders hebben gestemd vanwege een strenge asiel/migratie.
Ik denk dat een aanzienlijk deel van die mensen op Wilders heeft gestemd juist vanwege onvrede over het asielbeleid. Want hoe hard links Nederland het ook roept, niet alle mensen aan de rechterzijde van dat spectrum zijn gek of dom natuurlijk. Mensen zien hoe andere landen gebukt gaan onder de massa-immigratie en partijen als Denk/Groenlinks doen nou niet bepaald wat om die massa-immigratie tegen te gaan.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:27 schreef Origami94 het volgende:
Ik verbaas mij een beetje.
2,5 miljoen mensen hebben op Wilders gestemd, Wilders die een goede campagne had, op sociale punten. En nu gaat het alleen over the war on asiel. En doet iedereen alsof ze op Wilders hebben gestemd vanwege een strenge asiel/migratie.
Maar wat is jouw visie dan? Even een ander beeld: Timmermans (en vooral: zijn visie) komen aan de macht. Iedereen is welkom en alle culturen dansen hand in hand. Je ziet zelf toch ook in andere landen dat dergelijke constructies compleet uit de klauwen lopen? Duitsland, Zweden, Italië.. voorbeelden genoeg. Kijk je dan echt gewoon weg voor dergelijke problemen?quote:Op donderdag 19 december 2024 16:30 schreef JAM het volgende:
[..]
Allicht, omdat die punten op sociaal gebied (zoals afschaffing van het eigen risico, e.d.) gewoon een misselijke vorm van kiezersbedrog was waarvan hij dondersgoed wist dat dat helemaal niet uitkon. Het SBS-debat met het verhaal van: 'Meneer Timmermans, daar heeft die vrouw toch niets aan, dat eigen risico moet nu! afgeschaft worden en niet pas over twee jaar!' - daar is men allemaal fijntjes ingetuind. Maar fijn voor de PVV dat het daar inderdaad niet over gaat, want dat zou hen electoraal helemaal niet goed uitkomen.
Dan denk ik toch vooral dat het de PVV is (die als grootse en als regeringspartij toch voor een heel groot deel de politieke agenda invult) zich vooral blindstaart (met bijzonder weinig resultaat) op mensen die ons land binnenkomen, in plaats van, inderdaad, fatsoenlijk beleid proberen te voeren op andere gebieden, en dat ook op een bijzonder vreemde manier aan elkaar probeert te koppelen.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:29 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat kan je denken, maar is niet het gevalIk schuif überhaupt niemand racisme in de schoenen; ik vind alleen dat er wel wat meer aandacht mag zijn voor de problemen binnen onze landgrenzen en ik heb het gevoel dat sommige partijen zich vooral bekommeren om de mensen die ons land binnenkomen.
[..]
Denk heeft maar drie zetels lol. Waarom zou de "allochtonen" partij tegen allochtonen zijn. Gaan we de SGP ook blamen op meer christenen in Nederland?quote:Op donderdag 19 december 2024 16:32 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik denk dat een aanzienlijk deel van die mensen op Wilders heeft gestemd juist vanwege onvrede over het asielbeleid. Want hoe hard links Nederland het ook roept, niet alle mensen aan de rechterzijde van dat spectrum zijn gek of dom natuurlijk. Mensen zien hoe andere landen gebukt gaan onder de massa-immigratie en partijen als Denk/Groenlinks doen nou niet bepaald wat om die massa-immigratie tegen te gaan.
Ik snap de bezorgdheid wel (en deel hem ook) en dat maakt me dan een racist in de ogen van veel mensen schijnbaar. Prima. Nogmaals, die termen hebben nauwelijks nog waarde nu ze door jan en alleman continue worden gebruikt.
Kijk, dit is dus gewoon pertinent onwaar. Ik neem je andere opmerking er ook nog even bij. Ten eerste is de asielstroom maar een bijzonder klein deel van het totale migratiesaldo (het aandeel arbeidsmigratie is vele malen groter) en ten tweede - dat is altijd zo'n mooie dooddoener van rechts waar helemaal geen reet waar van is - staat de PvdA/GL (en de andere linkse partijen) helemaal geen opengrenzenbeleid o.i.d. voor. Dat roept men van rechterzijde graag 'u wil de grenzen opengooien!', maar dat blijkt werkelijk nergens uit. Uit geen enkel partijprogramma, uit geen enkel debat, uit niets.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:34 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Maar wat is jouw visie dan? Even een ander beeld: Timmermans (en vooral: zijn visie) komen aan de macht. Iedereen is welkom en alle culturen dansen hand in hand. Je ziet zelf toch ook in andere landen dat dergelijke constructies compleet uit de klauwen lopen? Duitsland, Zweden, Italië.. voorbeelden genoeg. Kijk je dan echt gewoon weg voor dergelijke problemen?
Hij kan inderdaad heel goed campagne voeren. Helaas beloofde hij daarbij wel een boel dingen waarvan iedereen die er langer dan vijf seconden over nadacht best wist dat het helemaal niet kan. Het is niet voor niks dat het verkiezingsprogramma niet doorgerekend mocht worden door het CPB.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:38 schreef Origami94 het volgende:
Wilders had nogmaals een goede campagne met sociale punten. Het ging aan het eind van de campagne uberhaupt weinig over asiel zover ik mij kan herinneren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |