quote:Op vrijdag 20 december 2024 09:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
"Heb jij ook een rekening bij Bunq en wil je er liever vanaf? Bitcoin is een goeie optie."
Dezelfde TS heeft nu weer een topic over bitcoin: NWS / Bitcoin ETFs voor het eerst meer waard dan wereldwijde goudfondsenquote:
Reageerde je op mij?quote:
Ik heb nog niet eens zo'n moeite met de nieuwsberichten maar zijn postgedrag is wel vaag en hij steekt vaak ook weinig moeite in de OP's, al zie ik hier wel weer een wat uitgebreidere OP.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Dezelfde TS heeft nu weer een topic over bitcoin: NWS / Bitcoin ETFs voor het eerst meer waard dan wereldwijde goudfondsen
Het topic presenteert Bitcoin op een overdreven positieve manier en gebruikt twijfelachtige claims over pensioenfondsen en goudfondsen om het te promoten. Dit voelt meer als verkapte reclame dan een objectieve discussie.
Ja het is niet echt een bekend probleem voor mijquote:Op zaterdag 21 december 2024 12:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Reageerde je op mij?
Ik heb net voor mijn post hier TR's gezet bij een paar berichten met Tweets die alleen maar plaatjes zijn, misschien kan je dat terugzien.
Daarmee zeg ik niet dat ze vervalst zijn maar het is een kloteklus om ze terug te zoeken, waardoor dat in de praktijk niet gebeurt en er ook geen controle is op de echtheid.
Eens. Handig voor gebruikers die geen X of BS hebben. Of als embedden weer eens niet lukt vanwege gedoe met linkjes die X maakt. Het kopieren en plakken van een linkje is een kleine moeite.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Reageerde je op mij?
Ik heb net voor mijn post hier TR's gezet bij een paar berichten met Tweets die alleen maar plaatjes zijn, misschien kan je dat terugzien.
Daarmee zeg ik niet dat ze vervalst zijn maar het is een kloteklus om ze terug te zoeken, waardoor dat in de praktijk niet gebeurt en er ook geen controle is op de echtheid.
Of het een probleem is laat ik in het midden.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja het is niet echt een bekend probleem voor mij
Komt dat vaak voor
Nee, snap ik.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:54 schreef sp3c het volgende:
Zal het eens aankaarten achter, sowieso niet een beslissing die ik kan nemen
En nog een voorbeeld, zelfs geen datum bij de Tweet dus scroll maar een eind weg door z'n Tweets om het origineel te vinden... Is het van 2024? Is het van 2016?quote:Op zaterdag 21 december 2024 13:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Ook niet eenmalig over Geertje
[ afbeelding ]
quote:
Het is natuurlijk wel zo dat twitter/X regelmatig moeite heeft met zichtbaar worden in een reactie, dan snap ik een screenshot wel. Gebruik dat ook soms op de frontpage.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, snap ik.
Daarom kaart ik het op mijn beurt ook aan. Het valt me op dat er veel screenshots gebruikt worden waarbij ik me dan afvraag "waarom niet even de link of een embedded versie?"
Dat doe je bij quotes uit artikelen ook meestal, lijkt me een goede policy.
Zeker bij gevoelige discussies zoals die aanslag op de Duitse Kerstmarkt, waar toch al meer ongeverifieerd nieuws rondgaat dan dat er is.
Maar misschien wil ik het te perfect hebben
Nog een écht voorbeeld: Sorry @:momo
Ik zou hier dus op Twitter naar dat account moeten gaan en dan in z'n tijdlijn terug scrollen om die Tweet te vinden, puur om te achterhalen of het echt is of een fotosoep.
Waarbij je er dan nog weer tegenaan kan lopen dat je alleen kan doen als je een X account hebt, zonder X account kan je niets terugzoeken / scrollen.
[..]
En nog een voorbeeld, zelfs geen datum bij de Tweet dus scroll maar een eind weg door z'n Tweets om het origineel te vinden... Is het van 2024? Is het van 2016?
[..]
[ afbeelding ]
bron: https://tweethunter.io/fake-tweet-generator
Klopt, het is soms lastig in 1 shot te vangen maar dan kan je alsnog even een linkje naar de Tweet / het draadje plaatsen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 16:31 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat twitter/X regelmatig moeite heeft met zichtbaar worden in een reactie, dan snap ik een screenshot wel. Gebruik dat ook soms op de frontpage.
Dat valt op te lossen door te croppenquote:De mooie ronde hoekjes van de neptweet verraden eigenlijk al dat het vermoedelijk geen echte screenshot is.
Dan mis ik duidelijk nog wat expertise op cropgebiedquote:Op zaterdag 21 december 2024 16:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt, het is soms lastig in 1 shot te vangen maar dan kan je alsnog even een linkje naar de Tweet / het draadje plaatsen.
[..]
Dat valt op te lossen door te croppen
Zolang je het maar niet opcroptquote:Op zaterdag 21 december 2024 16:54 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan mis ik duidelijk nog wat expertise op cropgebied
Hoe embed ik een tweet in een fok-post?quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Is het een idee om screenshots van Tweets en dergelijke niet langer toe te staan zonder link naar de Tweet (of link naar de bron, ook bij Bluesky e.d.)?
Het is heel lastig om te verifiëren in discussies en het is makkelijk te vervalsen.
proficiat, je zit hier al van 2008 las ik?quote:Op zaterdag 21 december 2024 22:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoe embed ik een tweet in een fok-post?
Ben het verder wel met je eens, had er zelf niet bij stilgestaan, mybad.
Edit: Laat maar, zeer simpel zelf gevonden.
Ik heb wat plaatjes gemaakt van zijn post omdat je niet kan embedden wat hij geretweet heeft en omdat zijn account op elk moment down kan gaan en dan is er niks meer.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, snap ik.
Daarom kaart ik het op mijn beurt ook aan. Het valt me op dat er veel screenshots gebruikt worden waarbij ik me dan afvraag "waarom niet even de link of een embedded versie?"
Dat doe je bij quotes uit artikelen ook meestal, lijkt me een goede policy.
Zeker bij gevoelige discussies zoals die aanslag op de Duitse Kerstmarkt, waar toch al meer ongeverifieerd nieuws rondgaat dan dat er is.
Maar misschien wil ik het te perfect hebben
Nog een écht voorbeeld: Sorry @:momo
Ik zou hier dus op Twitter naar dat account moeten gaan en dan in z'n tijdlijn terug scrollen om die Tweet te vinden, puur om te achterhalen of het echt is of een fotosoep.
Waarbij je er dan nog weer tegenaan kan lopen dat je alleen kan doen als je een X account hebt, zonder X account kan je niets terugzoeken / scrollen.
[..]
En nog een voorbeeld, zelfs geen datum bij de Tweet dus scroll maar een eind weg door z'n Tweets om het origineel te vinden... Is het van 2024? Is het van 2016?
[..]
[ afbeelding ]
bron: https://tweethunter.io/fake-tweet-generator
Dat is op zich niet erg. Maar dan zou een linkje naar de originele Tweets (of andere bron) helpen om het terug te vinden.quote:Op zondag 22 december 2024 09:43 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik heb wat plaatjes gemaakt van zijn post omdat je niet kan embedden wat hij geretweet heeft en omdat zijn account op elk moment down kan gaan en dan is er niks meer.
Natuurlijk niet! Er moet wel een connectie met immigratie blijven bestaan, anders mag het topic niet in NWS!quote:Op zondag 22 december 2024 23:42 schreef Da_Sandman het volgende:
Wellicht even de TT van NWS / Auto rijdt in op Duitse kerstmarkt, x doden #10 veranderen.
Migrant? Of ja, dat was het eerste woord. Is inmiddels aangepast.quote:Op maandag 23 december 2024 11:16 schreef sp3c het volgende:
Welk deel van die titel doet je aan immigratie denken
Auto?
Je loopt achter blijkbaarquote:Op maandag 23 december 2024 11:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Migrant? Of ja, dat was het eerste woord. Is inmiddels aangepast.
Sowieso raar, de auto zelf is niet ingereden op een menigte, de bestuurder zit over het algemeen aan het stuur.quote:Op zondag 22 december 2024 23:42 schreef Da_Sandman het volgende:
Wellicht even de TT van NWS / Auto rijdt in op Duitse kerstmarkt, x doden #10 veranderen.
Wat weet jij daar nou van?quote:Op maandag 23 december 2024 11:50 schreef Loverboii het volgende:
mods met een ruggengraat, reken er niet op
Aldus de veelposter van NWS-FB.quote:Op maandag 23 december 2024 11:54 schreef Loverboii het volgende:
de grootste jankerds hebben het meest te zeggen, dat moet je toch niet willen
quote:Op maandag 23 december 2024 11:55 schreef sp3c het volgende:
Anyways, tt aangepast, zie dat het topic dicht is voor een grote schoonmaak
Nu geen tijd voor, komt later vandaag
Vind ik leukquote:Op maandag 23 december 2024 11:52 schreef sp3c het volgende:
Ging me er meer op dat lord_vetinari weer eens uit zn nek zat te kletsen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |