Dat zegt zowat elke linkse uitvreter die leeft van een sociale uitkering waar 0 arbeid voor is verricht.quote:Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe dan?
[..]
Juist niet, een erfenis is inkomen waar geen arbeid tegenover staat.
Waarom zou je voor inkomen uit arbeid wel belasting moeten betalen en geld waar je niets voor hoeft te doen niet?
Tja. En als je ouders een huurwoning hebben, heb je als kind gewoon pech. Helaas voor je, maar niets aan te doen.quote:Op maandag 16 december 2024 21:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar wel Intergenerationele rijkdom.
Als je ouders een koopwoning hebben, hebben ze met de huidige prijsstijgingen heel wat meer in de erfenis te brokkelen dan ouders met een huurwoning.
Het geeft een bepaalde tweedeling.
Mag je wenselijk vinden of niet. Het gebeurt.
Ah, nu is het weer een wanhopige poging.quote:Op maandag 16 december 2024 22:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij bent degene die de discussie emotionele lading geeft in een wanhopige poging die te winnen.
Tja, ik trap daar niet in.
Ik heb je het voorbeeld gegeven van die 10.000 euro.
Of je die nu contant in je hand krijgt, of dat je daar iets voor moet doen: het blijft dezelfde 10.000 euro, waarvoor de oudoom al belasting heeft betaald.
Waarom ga je dan wel akkoord dat bij een wederdienst je bijna de helft aan de belastingdienst mag betalen, maar niet akkoord dat je er belasting over betaalt als je er niets voor hoeft te doen...
Klopt.quote:Op maandag 16 december 2024 22:30 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Hoe dan? Het is verdorie NETTO geld wat opzij gelegd is in een spaarportje voor later. Hier IS dus al 50 % belasting vanaf gegaan!
quote:Op maandag 16 december 2024 21:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hij die niet boos is als er een goede reden is voor boosheid, is immoreel. Waarom? Omdat boosheid het goede van de rechtvaardigheid nastreeft. En als je te midden van onrechtvaardigheid kunt leven zonder boosheid, ben je immoreel en onrechtvaardig.
Vergeet niet dat de htypotheek op dat huis is betaald met NETTO inkomen! Daar is 50% belasting vanaf gegaan. Daarnaast is er fors rente over die hypotheek betaald, 30 jaar lang.quote:Op maandag 16 december 2024 21:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij vindt 0,0463% belasting (OZB)wel serieus?![]()
Vergeleken met inkomstenbelasting enzo.
Komop man. Ik ben zeer voor gratis geld. Maar het argument dat er over al dat geld al heel veel belasting betaald is keer op keer, gaat toch niet op voor de overwaarde op de woningen van onze ouderen.
Klopt.quote:Op maandag 16 december 2024 21:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ozb is toch op basis van je woz en dus is je woningwaarde onderdeel van de verdeelsleutel?
Huis volgend jaar 50% duurder betekent WEL 50% meer belasting (ook volgend jaar dus). De belasting stijgt toch naar rato mee met de waardestijging van de woning?quote:Ergo, huis volgend jaar 50% duurder betekend niet 50% meer belasting…
Tja, jij komt niet verder dan lijkenpikkerij.quote:Op maandag 16 december 2024 22:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, nu is het weer een wanhopige poging.
Je moet je zichtpunt wel kracht bijzetten zeg. Zegt genoeg.
Punt is, is dat je geen reet snapt van menselijkheid, realisme en moraliteit.
Fijne avond verder.
Zekers.quote:Op maandag 16 december 2024 22:40 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de htypotheek op dat huis is betaald met NETTO inkomen! Daar is 50% belasting vanaf gegaan. Daarnaast is er fors rente over die hypotheek betaald, 30 jaar lang.
Ja Linkse Lubach vond het ook oneerlijk, terwijl die ouders er hun hele leven voor krom hebben gelegen om hun kinderen iets te gunnen. Mijn vrouw en ik in elk geval wel. Die gast houdt er soms rare ideëen op na.quote:Op maandag 16 december 2024 21:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Lubach heeft daar een item over gemaakt waarin hij reageerde op een opmerking van iemand die over de erfbelasting zei: "Blij dat mijn ouders een huurwoning hebben!"
En daarin voor rekende welk voordeel kinderen hebben met ouders in een koopwoning tov ouders met een huurwoning.
Hij is boos omdat hij over de 9 ton die hij krijgt zonder er iets voor te hoeven doen belasting moet betalen.quote:Op maandag 16 december 2024 21:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hij die niet boos is als er een goede reden is voor boosheid, is immoreel. Waarom? Omdat boosheid het goede van de rechtvaardigheid nastreeft. En als je te midden van onrechtvaardigheid kunt leven zonder boosheid, ben je immoreel en onrechtvaardig.
Je wordt vervelend.quote:
Nee de boot niet en dat hoeft ook niet. Dat is dan je eigen keuze. Maar je kinderen een goede start gunnen vind ik, ZEKER in deze overspannen tijd, iets wat beloond mag worden.quote:Op maandag 16 december 2024 22:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zekers.
Maar als je dat huis verkoopt en van de overwaarde een boot koopt, dan is die boot niet belastingvrij omdat je al belasting hebt betaald over je inkomen.
Het hoeft niet beloond te worden (waarom ook?) maar ook niet afgestraft.quote:Op maandag 16 december 2024 22:46 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Nee de boot niet en dat hoeft ook niet. Dat is dan je eigen keuze. Maar je kinderen een goede start gunnen vind ik, ZEKER in deze overspannen tijd, iets wat beloond mag worden.
Hij legt uit waarom je beter inkomen uit arbeid minder kunt belasten en inkomen uit schenking of erfenis meer.quote:Op maandag 16 december 2024 22:42 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Ja Linkse Lubach vond het ook oneerlijk, terwijl die ouders er hun hele leven voor krom hebben gelegen om hun kinderen iets te gunnen. Mijn vrouw en ik in elk geval wel. Die gast houdt er soms rare ideëen op na.
Als je uit rijke ouders bent geboren heb je er gewoon recht op?quote:Op maandag 16 december 2024 22:33 schreef Jeo_Boden het volgende:
[..]
Dat zegt zowat elke linkse uitvreter die leeft van een sociale uitkering waar 0 arbeid voor is verricht.
Lijkt me onzin. De belastingschijf met 0,1% ophogen levert meer op dan het schrappen van zo'n maatregel.quote:Ze doen alles om zoveel mogelijk belasting binnen te krijgen.
Nog 5 duimpjes ook voor deze onzin.quote:Op maandag 16 december 2024 20:17 schreef halfway het volgende:
[..]
Omdat er al belasting over betaald is?
Erfbelasting is net zo achterlijk.
Box 1 vergelijken met box 3 kan nooit een valide argument zijn. Dat zijn appels en peren.quote:Op maandag 16 december 2024 22:50 schreef Wantie het volgende:
Hij legt uit waarom je beter inkomen uit arbeid minder kunt belasten en inkomen uit schenking of erfenis meer.
Ik vind dat hij daarin een valide punt heeft.
Vermogen wordt niet belast. Fictief rendement op vermogen wordt belast met VRH.quote:Op maandag 16 december 2024 22:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
Gewoon vermogen boven 1 miljoen progressief gaan belasten en schenkingen niet in mindering brengen van het totaal. Je mag dan zoveel schenken als je wilt, maar je betaalt net zoveel belasting.
Met dit soort ideeën lever je het volk op termijn over aan een nieuw soort feodalisme. Als je de basis van kapitaal voor de normale mens uitholt krijg je enkele een nog grotere mate van concentratie van kapitaal bij de top 1%.quote:Op maandag 16 december 2024 22:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij legt uit waarom je beter inkomen uit arbeid minder kunt belasten en inkomen uit schenking of erfenis meer.
Zelf betaal ik ook liever geen erfbelasting, maar ik ga er op een gegeven moment toch aan moeten geloven.
Ik verwacht niet dat de erfbelasting omhoog gaat, aangezien beide kamers vol zitten met mensen die een flinke erfenis kunnen verwachten.
Wat betreft ouders die krom liggen voor hun kinderen: die kunnen beter bij leven elk jaar een bedrag schenken. Dan zien ze ook wat ermee gebeurt.
Wat mij in mijn omgeving opvalt is dat de meesten erven op het moment dat ze zelf al op leeftijd en financieel binnen zijn.
Zonde van die ouders om daar hun hele leven voor krom te liggen.
Die erfbelasting heb ik ook geen probleem mee, dat is maar 10% tot 150K en iets van 30 daarboven. Dat overleven we welquote:Op maandag 16 december 2024 22:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zelf betaal ik ook liever geen erfbelasting, maar ik ga er op een gegeven moment toch aan moeten geloven.
Ik verwacht niet dat de erfbelasting omhoog gaat, aangezien beide kamers vol zitten met mensen die een flinke erfenis kunnen verwachten.
Wat betreft ouders die krom liggen voor hun kinderen: die kunnen beter bij leven elk jaar een bedrag schenken. Dan zien ze ook wat ermee gebeurt.
Wat mij in mijn omgeving opvalt is dat de meesten erven op het moment dat ze zelf al op leeftijd en financieel binnen zijn.
Zonde van die ouders om daar hun hele leven voor krom te liggen.
Ja heel eerlijk systeem. Waar je eigen verantwoording en vruchten worden toebedeeld aan de maatschappij en als je geen reet doet en geen verantwoording neemt je alles krijgt.quote:Op maandag 16 december 2024 20:10 schreef Starhopper het volgende:
Omg, belastingvrij schenken is zo oneerlijk! Niet iedereen heeft rijke ouders die zomaar tienduizenden euro's kunnen weggeven. Hoe moet iemand zonder rijke ouders ooit een huis kopen? Het voelt alsof alleen mensen met rijke ouders een kans krijgen, en de rest kan het gewoon vergeten. Dit is keiharde ongelijkheid. Iedereen zou een gelijke start moeten hebben, maar met dit soort regels maak je het alleen maar moeilijker voor mensen die al minder hebben. Daarom vind ik het ook helemaal terecht dat rijke mensen extra belast worden. Ze hebben al zo’n enorme voorsprong in het leven. Waarom zouden zij nog meer voordelen krijgen? Laat ze wat meer bijdragen, zodat er een eerlijker systeem komt en iedereen een kans krijgt, niet alleen de mensen die al alles hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |