Ik heb het over de uitgavenkant, niet over de inkomstenkant.quote:Op maandag 16 december 2024 21:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Altijd weer die vergezochte tegenstellingen. Net alsof je een groep hebt die alles doet en een groep die niks doet. Zo zit het helemaal niet.
Bovendien bedoelt om de Jannen Modaal op te zetten tegen de Man in de Straat. Terwijl de verschillen klein zijn.
De verschillen tussen hen die echt veel hebben en de grote rest zijn wel heel groot.
Idd, zonde om dat geld af te moeten dragen aan de Staat der Nederlandenquote:Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef halfway het volgende:
Ja
[..]
Ja en? Ik erf ooit 8 ton, zonde om daar 3 ton aan kansloze te moeten weggeven
Zeker niet! Als rijke ouder wil je er voor zorgen dat jouw kinderen zoveel mogelijk voorsprong hebben op de competitie. Dus dingen zoals onderwijs boven MBO niveau en een eigen onderdak moeten onbetaalbaar zijn voor Henk en Ingrid. Je was even vergeten dat we nu een heel rechtse regering hebben.quote:Op maandag 16 december 2024 20:10 schreef Starhopper het volgende:
Omg, belastingvrij schenken is zo oneerlijk! Niet iedereen heeft rijke ouders die zomaar tienduizenden euro's kunnen weggeven. Hoe moet iemand zonder rijke ouders ooit een huis kopen? Het voelt alsof alleen mensen met rijke ouders een kans krijgen, en de rest kan het gewoon vergeten. Dit is keiharde ongelijkheid. Iedereen zou een gelijke start moeten hebben, maar met dit soort regels maak je het alleen maar moeilijker voor mensen die al minder hebben. Daarom vind ik het ook helemaal terecht dat rijke mensen extra belast worden. Ze hebben al zo’n enorme voorsprong in het leven. Waarom zouden zij nog meer voordelen krijgen? Laat ze wat meer bijdragen, zodat er een eerlijker systeem komt en iedereen een kans krijgt, niet alleen de mensen die al alles hebben.
Omdat er bij 1 arbeid tegenover staat en bij de ander daar al lang belasting over betaald is bij de vergaring en er niet nog eens een keer lijkenpikkerij overheen moet.quote:Op maandag 16 december 2024 21:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Stel, je oudoom huurt je in om zijn badkamer aan te leggen.
Jij vangt 10.000 euro aan arbeidsuren.
Daar betaal jij belasting over.
Stel, je je oudoom komt te overlijden en laat jou 10.000 euro na.
Dan opeens betaal je daar geen belasting over.
Leg mij nou eens uit waarom 10.000 inkomen uit arbeid wèl belast mag worden maar 10.000 die je zo in je hand krijgt niet.
En kom niet met het verhaal dat die oudoom al belasting heeft betaald.
Want dat heeft hij sowieso ongeacht of je het krijgt ivm gedane arbeid, of als erfenis.
Elke euro in je zak is ooit belasting over betaald.quote:Op maandag 16 december 2024 21:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terwijl er ooit al belasting over is betaald.
Tuurlijk, daarom zou je ook vrijstellingen op erfbelasting van minimaal één miljoen moeten hebben.quote:Op maandag 16 december 2024 21:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Altijd weer die vergezochte tegenstellingen. Net alsof je een groep hebt die alles doet en een groep die niks doet. Zo zit het helemaal niet.
Bovendien bedoelt om de Jannen Modaal op te zetten tegen de Man in de Straat. Terwijl de verschillen klein zijn.
De verschillen tussen hen die echt veel hebben en de grote rest zijn wel heel groot.
Daar wordt weer overdrachtsbelasting over betaald bij de verkoop tegen die hogere prijs. En jarenlang de eigenwoning forfait+ alle ozb's.quote:Op maandag 16 december 2024 21:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh.. welke serieuze belasting is er betaald over de overwaarde van de woning van je ouders dan?
Daar hebben we een mooie laffer curve voor. Als het echt de spuigaten begint uit te lopen krijg je restaurants waar je enkel contant kan betaal, niet enkel met pin.quote:Op maandag 16 december 2024 21:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Uiteindelijk gaan we gewoon meer belasting betalen.
Afgelopen jaar moest ik ¤28.000 aftikken en met de plannen die er liggen wordt dat in 2028 zo'n ¤50.000.
Keuze heb je niet.
Ik heb niets tegen belasting betalen maar waar ligt de grens?
Sta je ook wel eens stil bij de voordelen van onze staat?quote:Op maandag 16 december 2024 21:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar wordt weer overdrachtsbelasting over betaald bij de verkoop tegen die hogere prijs. En jarenlang de eigenwoning forfait+ alle ozb's.
Maak je geen zorgen, de staat zorgt er wel voor dat ze je kaalplukken op allerlei creatieve manieren.
Ah, een non argument. Zo makkelijk he, goed hoor!quote:Op maandag 16 december 2024 21:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Elke euro in je zak is ooit belasting over betaald.
Dat is daarom een non argument
Dat staan ze zelf genoeg. Hoeven wij niet nog eens te doen.quote:Op maandag 16 december 2024 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sta je ook wel eens stil bij de voordelen van onze staat?
Hoe is dit een anwoord op mijn vraag?quote:Op maandag 16 december 2024 22:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat staan ze zelf genoeg. Hoeven wij niet nog eens te doen.
Iedereen met een andere mening als onmens wegzetten is ook best kinderachtig. Hoe oud ben je? 12?quote:Op maandag 16 december 2024 22:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, een non argument. Zo makkelijk he, goed hoor!
T zal, lijkenpikkertje. Er is geen reden voor erfbelasting.
Niet. Behalve bij onmensen en bd ambtenaren.
Het is dezelfde 10.000 euro.quote:Op maandag 16 december 2024 21:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat er bij 1 arbeid tegenover staat en bij de ander daar al lang belasting over betaald is bij de vergaring en er niet nog eens een keer lijkenpikkerij overheen moet.
Jouw argument is dat er al belasting over is betaald.quote:Op maandag 16 december 2024 22:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, een non argument. Zo makkelijk he, goed hoor!
T zal, lijkenpikkertje. Er is geen reden voor erfbelasting.
Niet. Behalve bij onmensen en bd ambtenaren.
Ah, het moet dus voor eeuwig doorgaan en zelfs als er iemand dood is sta jij nog met je handje 'ff vangen'.quote:Op maandag 16 december 2024 22:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jouw argument is dat er al belasting over is betaald.
Tja, dat geldt ook voor jouw inkomen.
Daar heb je belasting over betaald.
En als jij het uitgeeft betaalt de ontvanger daar ook weer belasting over.
Die heeft ook niet opeens vrijstelling van belasting omdat jij er al belasting over betaald hebt.
Verder slaat lijkenpikker nergens op, aangezien de overledene geen erfbelasting betaalt.
En de argumenten van de tegenstander kwalificeren als 'non argument'.quote:Op maandag 16 december 2024 22:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Iedereen met een andere mening als onmens wegzetten is ook best kinderachtig. Hoe oud ben je? 12?
Ah, je argument dat er al belasting over betaald is, is nu dus van tafel.quote:Op maandag 16 december 2024 22:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, het moet dus voor eeuwig doorgaan en zelfs als er iemand dood is sta jij nog met je handje 'ff vangen'.
En je snapt niet dat dat lijkenpikkerij is en amoraal?
Daarbij zet je ook nog eens weg als een non argument. Zegt genoeg over jou als 'mens'.
Huh?quote:Op maandag 16 december 2024 22:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, je argument dat er al belasting over betaald is, is nu dus van tafel.
Je bent nu nog boos dat jij belasting moet betalen over inkomsten waarvoor je niets hebt hoeven doen.
Ja exact dit gevoel heb ik er ook bij.quote:Op maandag 16 december 2024 20:39 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Boehoe sommige hebben meer dan ik en is niet eerlijk![]()
Yep. Ik roep het al jaren maar iedereen trapt er toch in. En nu worden ze allemaal door Geert genaaid.quote:Op maandag 16 december 2024 20:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Wilders is gewoon VVD, maar maar dan meer JA21 rechts. En een anti buitenlander sausje. En hele volksgemeenschappen die van oudsher PvdA waren stemmen daarop.
Tada!
Jij bent degene die de discussie emotionele lading geeft in een wanhopige poging die te winnen.quote:Op maandag 16 december 2024 22:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huh?
Ah, je gaat zo doen omdat je de discussie wil 'winnen'.
Prima gozert, zak er lekker in. Ik hoop alleen voor ons allemaal dat jij de bd ambtenaar niet bent.
Dag ventje.
Hoe dan? Het is verdorie NETTO geld wat opzij gelegd is in een spaarportje voor later. Hier IS dus al 50 % belasting vanaf gegaan!quote:Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe dan?
[..]
Juist niet, een erfenis is inkomen waar geen arbeid tegenover staat.
Waarom zou je voor inkomen uit arbeid wel belasting moeten betalen en geld waar je niets voor hoeft te doen niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |