Hier komt geen opvoeding bij kijken gok ik.quote:Op maandag 16 december 2024 07:34 schreef HSG het volgende:
De jeugd van Nederland.
De opvoeding van de jeugd van Nederland.
Denk het wel. Als het van die slappe ouders zijn die alleen maar met zichzelf bezig zijn.quote:Op maandag 16 december 2024 07:48 schreef ZarB het volgende:
[..]
Hier komt geen opvoeding bij kijken gok ik.
Nee die roepen "mijn kind doet dat nooit".quote:Op maandag 16 december 2024 07:49 schreef ZarB het volgende:
Als ouders zulke koters kweken, zouden ze dan wel voldoende zelfreflectie hebben om naar de politie te stappen?
Niemand die in de tussentijd de politie heeft gebeld?quote:De jongens waren al meer dan een uur flink aan het ’knallen’
Iets met etnisch profileren geloof ik.quote:Op maandag 16 december 2024 07:53 schreef Loverboii het volgende:
waarom staat er geen huidskleur bij de beschrijving?
Mag niet, we zijn allemaal blanco.quote:Op maandag 16 december 2024 07:53 schreef Loverboii het volgende:
Of kopen met een collectief een miljoenenproject.quote:Op maandag 16 december 2024 08:45 schreef Chadi het volgende:
Jeugd van tegenwoordig. Weten dat ze alles kunnen maken. In het ergste geval komen ze in een beschermd wonen project met allerlei voordeeltjes.
Afgezien van het standaard antwoord, Hoevelaken is best blank. Het zou me verbazen als ze getint waren.quote:Op maandag 16 december 2024 07:53 schreef Loverboii het volgende:
"Wij vieren feest, dus weg met de malaise want het is nu tijd voor de polonaise, Hollandaise."quote:Op maandag 16 december 2024 08:52 schreef Pendora het volgende:
[..]
Afgezien van het standaard antwoord, Hoevelaken is best blank. Het zou me verbazen als ze getint waren.
Misschien heeft politie écht andere prioriteiten momenteel. Zoiets als nog zo'n drama als in Den Haag voorkomen.quote:Op maandag 16 december 2024 09:13 schreef Red_85 het volgende:
Boas niet in de buurt want die moeten immers bonnen schrijven voor foutparkeerders. Politie komt niet want druk met nutteloze admin.
Prioriteiten.
Op Purmerend gisteren. 'Schijnbaar' ook opzet.quote:Op maandag 16 december 2024 09:14 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Misschien heeft politie écht andere prioriteiten momenteel. Zoiets als nog zo'n drama als in Den Haag voorkomen.
En de hogere regionen zijn hebben lang verboden om de lagere, zeg het niveautje wijkagent, aan te pakken om hun gedrag en privé connecties. Dat breekt een keer op ja. Dat is zo. Heeft Nederland al heel lang last van.quote:Op maandag 16 december 2024 09:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op Purmerend gisteren. 'Schijnbaar' ook opzet.
Hiervoor is de politie. De maatschappij en straat veilig houden
Kerntaakje zeg maar.
Idd, volgende keer gelijk met een honkbalknuppel op ze af lopenquote:Op maandag 16 december 2024 09:17 schreef Twiitch het volgende:
Aanspreken. Daar heb je het al. Hij zocht problemen.
Gedrag?quote:Op maandag 16 december 2024 09:21 schreef yessie234 het volgende:
[..]
En de hogere regionen zijn hebben lang verboden om de lagere, zeg het niveautje wijkagent, aan te pakken om hun gedrag en privé connecties. Dat breekt een keer op ja. Dat is zo. Heeft Nederland al heel lang last van.
"Er hebben wel meer jongens een witte Adidas pet en zwarte kleding!"quote:Op maandag 16 december 2024 07:50 schreef HSG het volgende:
[..]
Denk het wel. Als het van die slappe ouders zijn die alleen maar met zichzelf bezig zijn.
[..]
Nee die roepen "mijn kind doet dat nooit".
Waarom dacht je dat er een Rijksrecherche.bestond?quote:Op maandag 16 december 2024 09:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gedrag?
Prive connecties?
Waar heb je het over?
Aanspreekbare agenten die de straat veilig houden. Zeg maar waarvoor ze bedoeld zijn. Daar heb ik het over.
Altijd hoop houden op inkeer en inzicht. Oude normaal komt niet terug is ons beloofd, nu nog even beschrijven wat er toch zo normaal was toen en nu. Om vol tegen het nieuwe normaal tekeer te kunnen gaan.quote:
Da's ook een leuke, die geven je dan het advies om stadstoezicht te bellen als je ze daarvoor belt. Schiet je dus ook weinig mee op, stelletje zakkenwassers.....quote:Op maandag 16 december 2024 08:02 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Niemand die in de tussentijd de politie heeft gebeld?
Vuurwerkjongeren ongestoord op straat.quote:Op maandag 16 december 2024 09:44 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Waarom dacht je dat er een Rijksrecherche.bestond?
Blijkbaar alleen voor Grapperhaus om wetenschappelijk medewerkers van de WODC de Rijksrecherche op hun nek te sturen?
Uw grenzeloze vertrouwen in politici en politie en aansturing Rijksrecherche is haast ontroerend te noemen.
Wietpas. Nederland narcostaat. WODC-affaire.
Dan moeten we terug naar het beginpunt. Waarom werden de vuurwerkfestiviteiten van de tokkies nooit aan banden gelegd? Waarom drie generaties lang deze etter?quote:Op maandag 16 december 2024 10:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vuurwerkjongeren ongestoord op straat.
Iemand die wordt neergeslagen die overlast van ze heeft.
Daar gaat het hier over.
Nederland xDquote:Op maandag 16 december 2024 07:34 schreef HSG het volgende:
De jeugd van Nederland.
Effecten van de verkoop van Cannabis worden al decennia onder de tafel geveegd. Want bij verkoop hoort gebruik. En bij gebruik hoort een effect. Nederlandse Narcostaat begon met de kromme redenering: "het is verboden, maar het mag wel."quote:Op maandag 16 december 2024 10:36 schreef RamboDirk het volgende:
Vuurwerk afsteken
Addidas Petje
Blowen
Gelijk agressief
Haantje van de groep
Pareltje van de beurs hoor
Wordt of is vast al vaste klant van de sociale dienst in de gemeente Nijkerk. Misbaksel, hopelijk zsm gepakt en flink gestraft. Gepakt worden ze, kwestie van tijd.
Ja, het is de schuld van het slachtofferquote:Op maandag 16 december 2024 10:44 schreef ootjekatootje het volgende:
Wie loopt er dan ook alleen op zo’n groep af? Dan heb je echt een bord voor de kop.
Vroeger maakte anciënniteit verschil.quote:Op maandag 16 december 2024 10:44 schreef ootjekatootje het volgende:
Wie loopt er dan ook alleen op zo’n groep af? Dan heb je echt een bord voor de kop.
Ja. Wie loopt er anno 2024 nog alleen op een groep jongeren af?quote:Op maandag 16 december 2024 10:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja, het is de schuld van het slachtoffer
Je klinkt als een ouder die geen grip op haar kinderen heeft en dan het slachtoffer maar de schuld geeft als er wat gebeurt.quote:Op maandag 16 december 2024 11:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja. Wie loopt er anno 2024 nog alleen op een groep jongeren af?
Wat is het effect van het roken van cannabis?quote:Op maandag 16 december 2024 10:39 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Effecten van de verkoop van Cannabis worden al decennia onder de tafel geveegd. Want bij verkoop hoort gebruik. En bij gebruik hoort een effect. Nederlandse Narcostaat begon met de kromme redenering: "het is verboden, maar het mag wel."
Daar plukken we nog steeds de wrange vruchten van.
Hoe kijkt een rechter naar dit incident? De man is de agressor, degene die de confrontatie opzocht.quote:Op maandag 16 december 2024 11:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je klinkt als een ouder die geen grip op haar kinderen heeft en dan het slachtoffer maar de schuld geeft als er wat gebeurt.
Heel veel, maar zoek even zelf naar wetenschappelijk onderzoek naar effect THC.quote:Op maandag 16 december 2024 11:08 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wat is het effect van het roken van cannabis?
Als ze met twee of meer man waren geweest had de rechter er anders naar gekeken, wil je zeggen? Want je reactie ging over het alleen op een groep jongeren aflopen.quote:Op maandag 16 december 2024 11:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hoe kijkt een rechter naar dit incident? De man is de agressor, degene die de confrontatie opzocht.
Klinkt lullig want we begrijpen de emoties van die man goed. Het is gewoon in alle opzichten het domste wat je kunt doen. Nu kreeg hij de klappen, was het andersom geweest dan had meneer een flinke straf tegemoet gezien. Tig getuigen en een volwassen man die een kind neermept.
Ja maar daarmee verstoren ze wellicht het plezier van andere mensen.quote:Op maandag 16 december 2024 11:34 schreef GGMM het volgende:
Toch snap ik ook die bemoeizuchtigheid niet zo. Die mensen hebben plezier laat ze lekker zeg
Ik vind persoonlijk die knallen niet zo heel erg, maar de hond wel. De hond voelt dat hij ons moet beschermen en reageert behoorlijk fel op die knallen. Ook andere dieren, vogels, paarden en koeien e.d. hebben er veel last van.quote:Op maandag 16 december 2024 11:41 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ja maar daarmee verstoren ze wellicht het plezier van andere mensen.
Laat ook die lekker zeg.
Ik was niet ter plaatse maar sommige jongeren vinden het leuk vuurwerk te gooien naar mensen of dieren. Gewoon voor de gein.quote:Op maandag 16 december 2024 11:34 schreef GGMM het volgende:
Geweld is nooit goed
Toch snap ik ook die bemoeizuchtigheid niet zo. Die mensen hebben plezier laat ze lekker zeg
Volgens mij begrijp jij niet dat “iemand aanspreken op zijn gedrag” geen positieve indruk maakt in de rechtbank. Feit blijft dat een volwassen man minderjarigen benaderd en dus bewust de confrontatie opzoekt. De man is dus de agressor, twee mannen maakt het alleen maar dreigender.quote:Op maandag 16 december 2024 11:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als ze met twee of meer man waren geweest had de rechter er anders naar gekeken, wil je zeggen? Want je reactie ging over het alleen op een groep jongeren aflopen.
En hoe een rechter daar naar kijkt moet ik eerst nog maar zien. Als iemand je aanspreekt op je gedrag is het niet ineens gerechtvaardigd om klappen uit te delen.
Dat is alleen als je een langere tijd THC gebruikt en je gevoelig bent voor psychoses. Tevens in dit scenario waren de jongeren bezig met vuurwerk afsteken. Als jij in een psychose zit, heb je wel andere dingen aan je hoofd dan vuurwerk afsteken.quote:Op maandag 16 december 2024 11:21 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Heel veel, maar zoek even zelf naar wetenschappelijk onderzoek naar effect THC.
Kort en heel negatief: het kan hallucinerende werking hebben, vergelijkbaar met LSD, met latere rebound effecten.
De rebound wordt nog wel eens verward met een spontane psychose en een daarme samenhangend stoornissenbeeld.
Tering jantje hè, victim blaming 2.0 ditquote:Op maandag 16 december 2024 12:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij niet dat “iemand aanspreken op zijn gedrag” geen positieve indruk maakt in de rechtbank. Feit blijft dat een volwassen man minderjarigen benaderd en dus bewust de confrontatie opzoekt. De man is dus de agressor, twee mannen maakt het alleen maar dreigender.
Gewoon de politie bellen.
Bijzonder dat je je nu wel uitspreekt, omdat het heel waarschijnlijk autochtone jongeren betreft. Als het dit soort verwerpelijk tokkietuig betreft kan het worden afgekeurd, maar als het om Rachid, Amine of Mohamed gaat, blijft het stil.quote:Op maandag 16 december 2024 11:05 schreef Aberkullie het volgende:
Ah Hoevelaken. Zeker weer usual suspects van de inteeltkoppenbrigade
Uteregs is net zo tokkie.quote:Op maandag 16 december 2024 11:08 schreef Hexagon het volgende:
Waarschijnlijk het type jeugd waar de New Kids op gebaseerd is, maar dan zonder Brabants accent.
Je hebt behoorlijk wat aannames, dat hij ze gewoon aansprak bijvoorbeeld.quote:Op maandag 16 december 2024 12:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Tering jantje hè, victim blaming 2.0 dit![]()
![]()
Dat tuig was al verkeerd bezig door vuurwerk af te steken hè, het is nog lang geen O&N. (Nog even los van illegaal vuurwerk of niet). Daar moet gewoon op aangesproken kunnen worden zonder dat diegene die dat doet, in elkaar getimmerd wordt.
Je zou bijna gaan denken dat jij een zoon hebt die tussen die jongeren stond.quote:Op maandag 16 december 2024 12:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je hebt behoorlijk wat aannames, dat hij ze gewoon aansprak bijvoorbeeld.
Die man had de politie moeten bellen en niet het recht in eigen hand moeten nemen.
Mijn god, jij bent echt niet lekker in je pan.quote:Op maandag 16 december 2024 12:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die man had de politie moeten bellen en niet het recht in eigen hand moeten nemen.
Waar heb je dat vandaan? Heb jij ook gezocht op overdosering THC? Dat hoeft maar een keertje te gebeuren om rebound effecten te veroorzaken, dat kan voor de gebruiker heel onverwachts zijn, en dit effect kan lang aanhouden Ook in onderzoek naar het gebruik van LSD, is dit beschreven. Ik weet dat veel gebruikers ontkennen dat een overdosing THC mogelijk is, want dat hebben ze ergens gelezen. Ik zou mij wat betreft cannabis, uitdrukkelijk niet beperken tot Nederlands onderzoek, want dat is nogal "gekleurd" en ergens naar toe geschreven om het Nederlandse beleid te ondersteunen. Dat is met veel wetenschappelijk onderzoek en dat weet je.quote:Op maandag 16 december 2024 12:17 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dat is alleen als je een langere tijd THC gebruikt en je gevoelig bent voor psychoses. Tevens in dit scenario waren de jongeren bezig met vuurwerk afsteken. Als jij in een psychose zit, heb je wel andere dingen aan je hoofd dan vuurwerk afsteken.
Wie of wat ben jij?quote:Op maandag 16 december 2024 12:38 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan? Heb jij ook gezocht op overdosering THC? Dat hoeft maar een keertje te gebeuren om rebound effecten te veroorzaken, dat kan voor de gebruiker heel onverwachts zijn, en dit effect kan lang aanhouden Ook in onderzoek naar het gebruik van LSD, is dit beschreven. Ik weet dat veel gebruikers ontkennen dat een overdosing THC mogelijk is, want dat hebben ze ergens gelezen. Ik zou mij wat betreft cannabis, uitdrukkelijk niet beperken tot Nederlandstalig onderzoek, dat is nogal "gekleurd" en ergens naar toe geschreven om het Nederlandse beleid te ondersteunen. Dat is met veel wetenschappelijk onderzoek en dat weet je.
Je vind het zelf een slimme actie van die man?quote:Op maandag 16 december 2024 12:35 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan denken dat jij een zoon hebt die tussen die jongeren stond.
Dus iemand aanspreken op ongepast gedrag is al voor eigen rechter spelen?
Behoorlijk wat aannames, en het enige dat je dan noemt is dat ik zeg dat ie ze aansprakquote:Op maandag 16 december 2024 12:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die jongeren zijn vooral heel erg dom en roekeloos.quote:Op maandag 16 december 2024 12:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je vind het zelf een slimme actie van die man?
Dan nog, als jij een overdosis THC gebruikt, ben jij niet in staat om vuurwerk af te steken. Tenminste in mijn ervaringen was ik blij dat ik kon bewegen en tot 5 kon tellen.quote:Op maandag 16 december 2024 12:38 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan? Heb jij ook gezocht op overdosering THC? Dat hoeft maar een keertje te gebeuren om rebound effecten te veroorzaken, dat kan voor de gebruiker heel onverwachts zijn, en dit effect kan lang aanhouden Ook in onderzoek naar het gebruik van LSD, is dit beschreven. Ik weet dat veel gebruikers ontkennen dat een overdosing THC mogelijk is, want dat hebben ze ergens gelezen. Ik zou mij wat betreft cannabis, uitdrukkelijk niet beperken tot Nederlands onderzoek, want dat is nogal "gekleurd" en ergens naar toe geschreven om het Nederlandse beleid te ondersteunen. Dat is met veel wetenschappelijk onderzoek en dat weet je.
Sinds wanneer is iemand aanspreken op zijn gedrag eigen rechter spelen?quote:Op maandag 16 december 2024 12:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jij en ik waren er niet bij, we horen hier de versie van het slachtoffer en die zegt dat die ineens een trap tegen zijn hoofd kreeg. Ik vind dat een raar verhaal.quote:Op maandag 16 december 2024 12:45 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Behoorlijk wat aannames, en het enige dat je dan noemt is dat ik zeg dat ie ze aansprak(dat 'gewoon' sloeg niet zozeer op de wijze waarop, maar kan wel zo gelezen worden dus die geef ik je cadeau.)
Wat deed ik nog meer voor aannames?
En het recht in eigen hand moeten nemen? Hij heeft ze niet op de grond gelegd en geboeid![]()
Je klinkt alsof jij je ook wel thuis voelt tussen dit soort tuig van de richel, maar dat is natuurlijk slechts een aanname.
Waarom belt die man niet de politie vanwege overlast?quote:Op maandag 16 december 2024 12:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Sinds wanneer is iemand aanspreken op zijn gedrag eigen rechter spelen?
Je beantwoord mijn vragen niet. Probeer het nog eens. Of stop eens met jezelf belachelijk maken.quote:Op maandag 16 december 2024 12:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jij en ik waren er niet bij, we horen hier de versie van het slachtoffer en die zegt dat die ineens een trap tegen zijn hoofd kreeg. Ik vind dat een raar verhaal.
En toch maakt drank veel meer kapot, en is de normaalste zaak vd wereldquote:Op maandag 16 december 2024 11:21 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Heel veel, maar zoek even zelf naar wetenschappelijk onderzoek naar effect THC.
Kort en heel negatief: het kan hallucinerende werking hebben, vergelijkbaar met LSD, met latere rebound effecten.
De rebound wordt nog wel eens verward met een spontane psychose en een daarme samenhangend stoornissenbeeld.
Zijn er al meer kenmerken van de verdachten? Hier hebben we namelijk weinig aan.quote:Een van de verdachten droeg volgens de politie zwarte kleding en een witte Adidas-pet. Een andere jongen droeg eveneens zwarte kleding en ’had acne op zijn gezicht’.
Weet ik veel. Misschien had ie dat al gedaan en kreeg hij te horen dat ze volgende week wel iemand langs zouden sturen.quote:Op maandag 16 december 2024 12:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom belt die man niet de politie vanwege overlast?
Sommige "jongeren" zijn ook raar...quote:Op maandag 16 december 2024 12:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jij en ik waren er niet bij, we horen hier de versie van het slachtoffer en die zegt dat die ineens een trap tegen zijn hoofd kreeg. Ik vind dat een raar verhaal.
Oeps...dat is heftig. Nou je leeft gelukkig nog. Nog wel eens last van die overdosis ervaring?quote:Op maandag 16 december 2024 12:49 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dan nog, als jij een overdosis THC gebruikt, ben jij niet in staat om vuurwerk af te steken. Tenminste in mijn ervaringen was ik blij dat ik kon bewegen en tot 5 kon tellen.
Als er dan al een psychose optreed, dan is de kans reëel dat de persoon in kwestie al een aanleg hiervoor heeft. En dan betwijfel ik of deze persoon dan met vuurwerk bezig is.
Ah een zure boomer die het internet heeft ontdekt. Verklaard veel.quote:Op maandag 16 december 2024 09:05 schreef yessie234 het volgende:
[..]
"Wij vieren feest, dus weg met de malaise want het is nu tijd voor de polonaise, Hollandaise."
Bij Hoevelaken linksaf...of was het rechts op die rotonde? Verkeerde afslag genomen?
Ik speel mee op deze gouweouwe (kijk maar of je me herkent, want horen doe je met niet op deze archiefopname)
Bekijk deze YouTube-video
Oeps...dat is heftig. Nou je leeft gelukkig nog. Nog wel eens last van die overdosis ervaring?quote:Op maandag 16 december 2024 12:49 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dan nog, als jij een overdosis THC gebruikt, ben jij niet in staat om vuurwerk af te steken. Tenminste in mijn ervaringen was ik blij dat ik kon bewegen en tot 5 kon tellen.
Als er dan al een psychose optreed, dan is de kans reëel dat de persoon in kwestie al een aanleg hiervoor heeft. En dan betwijfel ik of deze persoon dan met vuurwerk bezig is.
Ik ben zoet-zure bommer.quote:Op maandag 16 december 2024 13:00 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ah een zure boomer die het internet heeft ontdekt. Verklaard veel.
De vraag is dom omdat je er niet bij was, en je wederom een aanname doet over het handelen van de beide partijen. Daarnaast doe je een persoonlijke aanval dus stop maar met deze act.quote:Op maandag 16 december 2024 12:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je beantwoord mijn vragen niet. Probeer het nog eens. Of stop eens met jezelf belachelijk maken.
Ik geloof dat ik hier de enige ben, dus het valt wel mee.quote:Op maandag 16 december 2024 13:04 schreef Zoddie het volgende:
Het is best schokkend om te zien hoeveel er hier nu de man de schuld geven van wat er is gebeurd.
De verhuftering van de maatschappij is duidelijk zichtbaar in dit topic.
Woon je op een boerderij, heb je nog steeds last van hangjeugd.quote:Op maandag 16 december 2024 11:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk die knallen niet zo heel erg, maar de hond wel. De hond voelt dat hij ons moet beschermen en reageert behoorlijk fel op die knallen. Ook andere dieren, vogels, paarden en koeien e.d. hebben er veel last van.
Eigen schuld van de man. Had hij maar buitenlanders moeten aanspreken, dan was hij als held ontvangen en was Wilders voor hem in de bres gesprongenquote:Op maandag 16 december 2024 13:04 schreef Zoddie het volgende:
Het is best schokkend om te zien hoeveel er hier nu de man de schuld geven van wat er is gebeurd.
De verhuftering van de maatschappij is duidelijk zichtbaar in dit topic.
Sprak de actrice...quote:Op maandag 16 december 2024 13:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De vraag is dom omdat je er niet bij was, en je wederom een aanname doet over het handelen van de beide partijen. Daarnaast doe je een persoonlijke aanval dus stop maar met deze act.
Jij gelooft dit krantenartikel en ik heb er wat vraagtekens bij. Misschien horen we in de toekomst nog wat over dit voorval op het speelveldje in Hoevelaken.
Kijk en luister vooral naar wat hij zegt in de video op 00:49.quote:Op maandag 16 december 2024 13:14 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Sprak de actrice...
Je had het nog helemaal niet over de waarheidsgetrouwdheid van het artikel/ de verklaring de man die in elkaar geslagen werd. Het ging er - in de reactie waar ik op reageerde - om dat de man de agressor was en de politie had moeten bellen.
Dat is victim blaming.
Ik stak vroeger vuurwerk aan met mn joint, ik zou niet weten waarom dit niet zou kunnen.quote:Op maandag 16 december 2024 12:49 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Nee, ik herken het wel. Mensen aanspreken is ook wel erg brutaal en uitdagend. Net in het winkelcentrum stonden er bij de ingang wat studenten een of ander foldertje uit te delen. Ik heb ze meteen allemaal het ziekenhuis in geschopt natuurlijk, wat denken ze wel niet.quote:Op maandag 16 december 2024 12:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je beantwoord mijn vragen niet. Probeer het nog eens. Of stop eens met jezelf belachelijk maken.
Als ik dit vroeger had gedaan liet mijn vader alle hoeken en gaten van het huis zien.quote:Op maandag 16 december 2024 09:43 schreef Gia het volgende:
[..]
"Er hebben wel meer jongens een witte Adidas pet en zwarte kleding!"
Als je als ouders weet dat het jouw kind is geweest en je wilt dat er ooit nog iets van terechtkomt, dan moet je hem bij zijn oren naar de politie slepen.
Hij is van achter neergeslagen met een steen op zijn hoofd..quote:Op maandag 16 december 2024 13:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kijk en luister vooral naar wat hij zegt in de video op 00:49.
De groep splitst zich op, en de vier jongens die had ik in een hoek gekregen…
Op dat moment is hij dus de agressor.
Wat zegt hij dan, ik zie de video niet?quote:Op maandag 16 december 2024 13:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kijk en luister vooral naar wat hij zegt in de video op 00:49.
De groep splitst zich op, en de vier jongens die had ik in een hoek gekregen…
Op dat moment is hij dus de agressor.
Bij overlast zal de politie altijd aangeven eerst zelf in gesprek te gaan met de overlastgever. En anders zouden ze later op de avond nog een keer langsrijden als er een politie auto in de buurt is.quote:Op maandag 16 december 2024 12:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 16 december 2024 13:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat zegt hij dan, ik zie de video niet?
Oh, dat is de video die erbij staat. Ik dacht dat iemand het "live"had opgenomen. Maar bedanktquote:
Had hij zo'n hekel aan adidas?quote:Op maandag 16 december 2024 13:33 schreef HSG het volgende:
[..]
Als ik dit vroeger had gedaan liet mijn vader alle hoeken en gaten van het huis zien.
Het was een keer en daarna nooit weer.
Vorig jaar zoiets meegemaakt, kon niet meer wandelen met de hond zonder dat er ergens een cobra werd afgestoken, hebben we toen uit eindelijk maar zelf oplost met wat buurtgenotenquote:Op maandag 16 december 2024 12:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een 40+'er met geldingsdrang blijkbaar.quote:Op maandag 16 december 2024 10:44 schreef ootjekatootje het volgende:
2009 belde.quote:Op maandag 16 december 2024 13:48 schreef Scorpie het volgende:
Het is 2024, bijna 2025. Als je dood wilt dan spreek je jongeren aan op hun gedrag. Dat soort dingen kan je nu eenmaal niet meer doen met de ontspoorde reljeugd van tegenwoordig, waarbij messen tot de standaarduitrusting behoren.
Gewoon mond dicht, naar de grond kijken en doorlopen. Nederland is allang verloren als het gaat om openbare veiligheid.
quote:15 Miljoen mensen
Op dat hele kleine stukje aarde
Die schrijf je niet de wetten voor
Die laat je in hun waarde
Ja, ik snap je punt.quote:Op maandag 16 december 2024 13:48 schreef Scorpie het volgende:
Het is 2024, bijna 2025. Als je dood wilt dan spreek je jongeren aan op hun gedrag. Dat soort dingen kan je nu eenmaal niet meer doen met de ontspoorde reljeugd van tegenwoordig, waarbij messen tot de standaarduitrusting behoren.
Gewoon mond dicht, naar de grond kijken en doorlopen. Nederland is allang verloren als het gaat om openbare veiligheid.
Vergallen van woongenot. We leven op een kleine postzegel tezamen dus we dienen soms rekening met elkaar te houden. Er is helemaal speciaal een centraal moment ingericht voor mensen om vuurwerk af te steken. Elk jaar. Een moment waarop niemand er over mag klagen. Gebruik dat moment. En stop eens met het wekenlang dagelijks terroriseren van huisdieren en buurmannetjes/vrouwtjes met je brakke rotjes.quote:Op maandag 16 december 2024 11:34 schreef GGMM het volgende:
Geweld is nooit goed
Dan moeten ze dat lekker in hun eigen buurt gaan doen.quote:Op maandag 16 december 2024 11:34 schreef GGMM het volgende:
Geweld is nooit goed
Wat dit betreft is de mens nog steeds meer een dier ipv een mens. Zodra ruimtegebrek ontstaat, is het ieder voor zich en god voor ons allen.quote:Op maandag 16 december 2024 15:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Vergallen van woongenot. We leven op een kleine postzegel tezamen dus we dienen soms rekening met elkaar te houden. Er is helemaal speciaal een centraal moment ingericht voor mensen om vuurwerk af te steken. Elk jaar. Een moment waarop niemand er over mag klagen. Gebruik dat moment. En stop eens met het wekenlang dagelijks terroriseren van huisdieren en buurmannetjes/vrouwtjes met je brakke rotjes.
Bron dat ze niet in hun eigen buurt stonden?quote:Op maandag 16 december 2024 16:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat lekker in hun eigen buurt gaan doen.
Of sta jij soms ook glimlachend toe te kijken als deze 'vermaledijde rakkertjes' zwaar vuurwerk afsteken in jouw buurt, bij jouw auto?
Wat een achterlijke post dit.quote:Op maandag 16 december 2024 12:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij niet dat “iemand aanspreken op zijn gedrag” geen positieve indruk maakt in de rechtbank. Feit blijft dat een volwassen man minderjarigen benaderd en dus bewust de confrontatie opzoekt. De man is dus de agressor, twee mannen maakt het alleen maar dreigender.
Bekijk die video, rond 00:49 zegt hij zelf dat hij ze in een hoek dreef, twee straten verder dan waar het speeltuintje was. Dit is wel ff wat anders dan kinderen toespreken…quote:
Nee maar wel aan als ik oudere mensen in elkaar zou schoppen.quote:
Nou, een welgemeend 'Foei!' is toch wel het minste wat je kunt doen om als ouder je afkeuring te laten blijken.quote:Op maandag 16 december 2024 07:17 schreef schommelstoel het volgende:
Wat zou jij doen als je er achter komt dat je kind zoiets doet?
Was dat niet Donner die destijds sprak dat je foei moest roepen als je iets zag gebeuren wat niet kon?quote:Op maandag 16 december 2024 17:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou, een welgemeend 'Foei!' is toch wel het minste wat je kunt doen om als ouder je afkeuring te laten blijken.
Een groep aanspreken is niet het zelfde als de agressor zijn. Dus hoezo hoe kijkt de rechter hier naar? Gewoon net zo als elke andere mishandelingquote:Op maandag 16 december 2024 11:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hoe kijkt een rechter naar dit incident? De man is de agressor, degene die de confrontatie opzocht.
Klinkt lullig want we begrijpen de emoties van die man goed. Het is gewoon in alle opzichten het domste wat je kunt doen. Nu kreeg hij de klappen, was het andersom geweest dan had meneer een flinke straf tegemoet gezien. Tig getuigen en een volwassen man die een kind neermept.
Die kreeg ik een paar jaar terug letterlijk voor mijn kiezen ja toen ik melding probeerde te maken van een stel jongeren die aan het knallen waren. En dan echt dingen vernielen na urenlang geknald te hebben he, ik bel niet snel.quote:Op maandag 16 december 2024 08:06 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Even chatten met chatbot Wout. Was ook zo'n leuke uitvinding, dachten ze.
Hij woont nabij dat speeltuintje (zijn woorden) en gaat via de van Lyndenlaan en Kievitslaan achter vier van die jongens aan. Vervolgens dreef hij ze in een hoek, donkere hoek zegt die zelf. Dan zijn de rollen imo geheel omgedraaid en is hij de dreigende persoon in die hoek.quote:Op maandag 16 december 2024 17:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Een groep aanspreken is niet het zelfde als de agressor zijn. Dus hoezo hoe kijkt de rechter hier naar? Gewoon net zo als elke andere mishandeling
Daarom bemoei ik me er ook niet meer mee, de politie zegt ook dat je ze zelf moet aanspreken, nou no way dat ik dat ga doen.Ik ben niet levensmoe.quote:Op maandag 16 december 2024 17:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die kreeg ik een paar jaar terug letterlijk voor mijn kiezen ja toen ik melding probeerde te maken van een stel jongeren die aan het knallen waren. En dan echt dingen vernielen na urenlang geknald te hebben he, ik bel niet snel.
Ze zoeken het maar uit met Wout. "Heeft u zelf al geprobeerd ze aan te spreken?" Ik wil best voor vieze hoer uitgemaakt worden, maar dan in een zeer specifieke context en daar komen geen minderjarigen in voor.
Oh dat zag ik nergens in de OP staan.quote:Op maandag 16 december 2024 17:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij woont nabij dat speeltuintje (zijn woorden) en gaat via de van Lyndenlaan en Kievitslaan achter vier van die jongens aan. Vervolgens dreef hij ze in een hoek, donkere hoek zegt die zelf. Dan zijn de rollen imo geheel omgedraaid en is hij de dreigende persoon in die hoek.
Het geklier met vuurwerk was op dat moment al afgelopen.
Staat in de video in de OP. Zelf zegt die iets anders over de aanval dan dat er in het stuk staat, ook met de trappen en het slaan. Erg consistent is het verhaal niet.quote:Op maandag 16 december 2024 17:47 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oh dat zag ik nergens in de OP staan.
Maar zelfs dan. Veranderd er weinig aan. Blijft mishandeling. Zelfverdediging is niet iemand neerslaan om vervolgens mij 3 man tegen aan te gaan schoppen
Ah ik had de video niet bekekenquote:Op maandag 16 december 2024 17:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Staat in de video in de OP. Zelf zegt die iets anders over de aanval dan dat er in het stuk staat, ook met de trappen en het slaan. Erg consistent is het verhaal niet.
VO: "Daar blijven ze staan op een oprit"quote:Op maandag 16 december 2024 17:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vervolgens dreef hij ze in een hoek,
Dat neem je aan.quote:Het geklier met vuurwerk was op dat moment al afgelopen.
Het was een oprit, duidelijk te zien op het filmpje. Ze hadden zo weg kunnen lopen, maar ze kozen er voor de man met een kei op zijn hoofd te slaan, om hem vervolgens tegen zijn hoofd te schoppen.quote:Op maandag 16 december 2024 17:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij woont nabij dat speeltuintje (zijn woorden) en gaat via de van Lyndenlaan en Kievitslaan achter vier van die jongens aan. Vervolgens dreef hij ze in een hoek, donkere hoek zegt die zelf. Dan zijn de rollen imo geheel omgedraaid en is hij de dreigende persoon in die hoek.
Het geklier met vuurwerk was op dat moment al afgelopen.
Zeg me alsjeblieft dat dit een ragebait is.quote:Op maandag 16 december 2024 11:34 schreef GGMM het volgende:
Geweld is nooit goed
Een wat?quote:Op maandag 16 december 2024 18:03 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Zeg me alsjeblieft dat dit een ragebait is.
20 jaar geleden was het ook de normaalste zaak van de wereld. En ook toen waren er genoeg mensen die de politie er voor belde of boos kwamen doen.quote:Op maandag 16 december 2024 18:16 schreef GGMM het volgende:
[..]
Een wat?
"vroeger" (gewoon een paar jaar geleden voor corona) was vuurwerk de normaalste zaal van de wereld in december. Nu is het verboden en hebben de zeikerds hun zin gekregen en nu is het allemaal heel erg allemaal.
Dat mag hoor, maar ik blijf het gezeur vinden.
Dat had hij beter kunnen doen de politie bellen als die gasten al anderhalf uur bezig waren.quote:Op maandag 16 december 2024 18:22 schreef over_hedge het volgende:
[..]
20 jaar geleden was het ook de normaalste zaak van de wereld. En ook toen waren er genoeg mensen die de politie er voor belde of boos kwamen doen.
Dat is niet iets nieuws of zo
Ja daar valt weinig tegen in te brengen.quote:Op maandag 16 december 2024 18:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat had hij beter kunnen doen de politie bellen als die gasten al anderhalf uur bezig waren.
Blijkbaar heeft hij zichzelf ook een beetje overschat
Hoezo? Waarom politie?quote:Op maandag 16 december 2024 18:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat had hij beter kunnen doen de politie bellen als die gasten al anderhalf uur bezig waren.
Eens, maar als je dan toch per se hun plezier wil verpesten omdat je er "last" van hebt doe het dan via de politie.quote:Op maandag 16 december 2024 18:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Hoezo? Waarom politie?
Die gastjes hebben plezier met hun cobra's laat ze lekker zeg
Laat de politie zich lekker bezig houden met echte criminaliteit zoals zedenzaken.quote:Op maandag 16 december 2024 18:29 schreef GGMM het volgende:
[..]
Eens, maar als je dan toch per se hun plezier wil verpesten omdat je er "last" van hebt doe het dan via de politie.
Altijd weer die bemoeizuchtigheid van de politie, tsssssssquote:Op maandag 16 december 2024 18:29 schreef GGMM het volgende:
[..]
Eens, maar als je dan toch per se hun plezier wil verpesten omdat je er "last" van hebt doe het dan via de politie.
Ik heb het gevoel dat jij mij hier op cynische wijze belachelijk maaktquote:Op maandag 16 december 2024 18:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Altijd weer die bemoeizuchtigheid van de politie, tsssssss
Gun ze nou gewoon hun lolletje en laat ze voor mijn part zo'n houten speelhuisje compleet oplazen. Is toch vet man. En wat kost zo'n ding nou? tsssssss
Zet het geluid ff aan, op 00:49 zegt hij dat zelf.quote:Op maandag 16 december 2024 18:00 schreef mootie het volgende:
[..]
Het was een oprit, duidelijk te zien op het filmpje. Ze hadden zo weg kunnen lopen, maar ze kozen er voor de man met een kei op zijn hoofd te slaan, om hem vervolgens tegen zijn hoofd te schoppen.
Hè gelukkig eindelijk, het kwartje is gevallen.quote:Op maandag 16 december 2024 18:36 schreef GGMM het volgende:
Ik heb het gevoel dat jij mij hier op cynische wijze belachelijk maakt
VO: "Daar blijven ze staan op een oprit. De bewoner loopt er naar toe en vraagt waar ze mee bezig zijn." (op 00:43)quote:Op maandag 16 december 2024 18:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zet het geluid ff aan, op 00:49 zegt hij dat zelf.
Goed zo en wat zegt die man zelf vervolgens? Donkere hoek.quote:Op maandag 16 december 2024 18:43 schreef r_one het volgende:
[..]
VO: "Daar blijven ze staan op een oprit. De bewoner loopt er naar toe en vraagt waar ze mee bezig zijn." (op 00:43)
Bekijk nou gewoon de situatie ter plekke eens en vertel welke lezing het meest plausibel is:quote:Op maandag 16 december 2024 18:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Goed zo en wat zegt die man zelf vervolgens? Donkere hoek.
Die van die kerel zelf.quote:Op maandag 16 december 2024 18:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Bekijk nou gewoon de situatie een en vertel welke lezing het meest plausibel is:
[ afbeelding ]
Bij de pijl die "donkere hoek" van jou (of die man, wellicht nog in aangeslagen toestand) .... inderdaad, geen ontkomen meer aan![]()
Ze waren dus gewoon weer op weg terug naar het speeltuintje hè![]()
Jammer. Zelf even logisch nadenken is aan jou niet besteed.quote:
Ja, het filmpje. Volg gewoon de beschreven route en kijk.quote:Heb je een bron voor je laatste zin? Want die redenering ben ik nergens tegengekomen.
Nee, da's een poging tot grappig zijn.quote:Logischerwijs was het vuurwerk op, moesten ze rond 21:00 thuis zijn en waren ze op weg naar huis. Maar das een aanname.
Boerderij? Ik woon in het centrum.quote:Op maandag 16 december 2024 13:08 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Woon je op een boerderij, heb je nog steeds last van hangjeugd.
Heb ik niet. Is een aanname van mij. Waarom? Omdat de politie een signalement heeft laten uitgaan.quote:Op maandag 16 december 2024 16:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Bron dat ze niet in hun eigen buurt stonden?
Nog weken voor oudjaar vlakbij iemands huis zwaar vuurwerk afsteken (dit type jeugd kennende betekent zwaar ook echt zwaar) is nooit normaal geweest, op een enkele tokkiewijk na. Normaal is je houden aan de afsteektijden of binnen een paar dagen daarvan. Normaal is vuurwerk van een categorie die niet je ramen laat dreunen.quote:Op maandag 16 december 2024 18:16 schreef GGMM het volgende:
[..]
Een wat?
"vroeger" (gewoon een paar jaar geleden voor corona) was vuurwerk de normaalste zaal van de wereld in december. Nu is het verboden en hebben de zeikerds hun zin gekregen en nu is het allemaal heel erg allemaal.
Ja, maar we hebben ook ogen, en kunnen adhv de beelden prima bepalen in hoeverre ze echt ‘in een hoek gedreven’ waren.quote:Op maandag 16 december 2024 18:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zet het geluid ff aan, op 00:49 zegt hij dat zelf.
Is het ook, maar dat komt niet door jou of door mij maar dat komt door tuig dat zich van niks en niemand wat aantrekt.quote:Op maandag 16 december 2024 18:16 schreef GGMM het volgende:
[..]
Een wat?
Vraag me af of Ootjekatootje ook meteen de pliesie gaat bellen als haar buren een luidruchtig feestje hebben of klussen na de toegestane tijden.quote:Op maandag 16 december 2024 20:28 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik heb ansich niets tegen vuurwerk en vind het wel passen bij de decembermaand. Hoor nu 's avonds ook af en toe een flinke knal. Mag officieel nu nog niet, maar boeiend ...
Wordt wel anders als er een groepje meer dan een uur op dezelfde plek staat te knallen. (Huis)dieren over de zeik, mensen die eventueel willen slapen, etc. Ook niet wereldschokkend, maar m.i. een beetje simplistisch om dat weg te bagatelliseren als een pleziertje hebben. Dezelfde redenering volgend kun je 's avonds laat in een gehorig appartementencomplex ook gewoon je stereo-installatie vol open zetten, want pleziertje ...
Nee, dat boeit me niet zoveel.quote:Op maandag 16 december 2024 20:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Vraag me af of Ootjekatootje ook meteen de pliesie gaat bellen als haar buren een luidruchtig feestje hebben of klussen na de toegestane tijden.
quote:Op maandag 16 december 2024 20:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Vraag me af of Ootjekatootje ook meteen de pliesie gaat bellen als haar buren een luidruchtig feestje hebben of klussen na de toegestane tijden.
Vroeger waren het astronauten en misschien een strijker. Nu zijn het halve handgranaten.quote:Op maandag 16 december 2024 18:16 schreef GGMM het volgende:
[..]
Een wat?
Grindtegelkopquote:Op maandag 16 december 2024 18:33 schreef quirina het volgende:
Wel flauw dat ze die ene bodyshamen met zijn acne.
Compleet eens dat dit gedrag niet getolereerd moet worden. Maar na 1,5 uur niet ff communiceren met buurtbewoners of politie en er alleen achteraan gaan? Ik vind dat echt heel dom.quote:Op maandag 16 december 2024 19:57 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nog weken voor oudjaar vlakbij iemands huis zwaar vuurwerk afsteken (dit type jeugd kennende betekent zwaar ook echt zwaar) is nooit normaal geweest, op een enkele tokkiewijk na. Normaal is je houden aan de afsteektijden of binnen een paar dagen daarvan. Normaal is vuurwerk van een type dat niet je ramen laat dreunen.
Iets als dit tolereer je allicht een aantal minuten zodat iemand z'n lolletje heeft gehad, en bij minder hard vuurwerk schuift die tolerantiegrens logischerwijs wat op, dat kun je ook normaal noemen. Maar ruim een uur snoeihard geknal gaat ver voorbij het redelijke, dat is fucking asociaal. En van fucking asociale dingen mag je in een normale maatschappij dus gewoon iets zeggen. Dat recht heb je.
Nu is dit helaas niet langer een normale maatschappij maar eentje waarin je algauw kapot wordt getrapt als je iemand op z'n gedrag aanspreekt. Laten we dat echter alsjeblieft niet normaliseren. Tenzij deze man meteen vol op het orgel op dat groepje is gaan inslaan, is hij altijd het slachtoffer.
"maar die ontkent iets gedaan te hebben, dus ik laat hem gaan"quote:Op dinsdag 17 december 2024 01:45 schreef ootjekatootje het volgende:
pakt ff een 13 jarige aan op straat.
"De politie kan zonder direct bewijs weinig doen, vertelt Does. Zij zijn daarom dringend op zoek naar getuigen en camerabeelden die meer duidelijkheid kunnen geven over de daders."quote:Waarom zijn die dan niet opgepakt? Alsof de politie dat niet weet..
Ik vind hem dus klinken als die gek uit Weiteveen, wetende dat er toch niks op camera staat.quote:Op dinsdag 17 december 2024 03:18 schreef r_one het volgende:
[..]
"maar die ontkent iets gedaan te hebben, dus ik laat hem gaan"
[..]
"De politie kan zonder direct bewijs weinig doen, vertelt Does. Zij zijn daarom dringend op zoek naar getuigen en camerabeelden die meer duidelijkheid kunnen geven over de daders."
Het ligt allemaal dus wel wat genuanceerder dan jij het hier voorstelt.
Ik ben nog aan het bedenken hoe ik jou vindt klinken.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind hem dus klinken als die gek uit Weiteveen, wetende dat er toch niks op camera staat.
Onzin.quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:59 schreef core2duo het volgende:
Dit land is qua normen en waarden verloren. Zoals je in Afghanistan moet vrezen voor de Taliban, in sommige Zuid-Amerikaanse landen voor corrupte bendes moet je in Nederland vrezen voor rotjochies. De laagste sociale status, maar de grootste bek. Wat we nodig hebben is meer hiërarchie en meer respect voor gezag. En een jeugd die gehoorzaam is in plaats van mondig, wat in andere landen vrij normaal is.
Wat een vergelijking.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind hem dus klinken als die gek uit Weiteveen, wetende dat er toch niks op camera staat.
Die tienerjongens daar ook het vuile werk doen, net zoals die minderjarigen en hun opvoeders en hun (groot)ouders hier. Vuurwerk is groot goed in Nederland hoor, mag je niet zomaar aan komen want dan worden er mensen boos. Dat heeft het verleden wel bewezen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:27 schreef Horzula het volgende:
[..]
Onzin.
Hoe vaak komt je in Zuid-Amerikaanse landen?
Dat is wel even andere koek dan een paar tienerjongens met rotjes!
Ja joh een taakstrafje als je iemand in elkaar schopt. Deze jongens moet je gewoon keihard aanpakken en de gevangenis in gooien.quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:55 schreef Chandler het volgende:
Beroep op ouders? die is grappig... ouders mogen hun kinderen niet meer aanraken want anders jeugdzorg, ze moeten alles met de mond doen want anders jeugdzorg, als de kinderen niet luisteren tja dan krijgen ze gezeur met jeugdzorg... en jeugdzorg kan het allemaal zelf ook niet meer aan.
Maar nu OT. Vooral op pakken en zichtbaar hun straf laten uitvoeren is het enige echte alternatief wat werkt, niet weg stoppen of een taakstraf ergens bij een bedrijf waar niemand je ziet.
Ben je stoer om iemand te klappen dan moet je ook stoer genoeg zijn om met een roze pakkie je taakstraf in/op een publieke plek uit te voeren.
Niet dat slappe beleid wat we nu jaren aan het uitvoeren zijn
En dat werkt dus niet, is al gebleken uit vele onderzoeken... juist daar gaan ze meer criminaliseren plus je trekt ze uit de maatschappij en dat wil je dus niet!quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:52 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ja joh een taakstrafje als je iemand in elkaar schopt. Deze jongens moet je gewoon keihard aanpakken en de gevangenis in gooien.
Hoe meer vuurwerk verboden wordt, hoe leuker het wordt om het af te steken ook op andere data dan Nieuwjaar.quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:46 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Die tienerjongens daar ook het vuile werk doen, net zoals die minderjarigen en hun opvoeders en hun (groot)ouders hier. Vuurwerk is groot goed in Nederland hoor, mag je niet zomaar aan komen want dan worden er mensen boos. Dat heeft het verleden wel bewezen.
U bent een van die stille genieters van explosies zoals in Den Haag en die ravage en doden zoals begrijp ik uit uw reactie? Of bedoel je het anders.quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:28 schreef Horzula het volgende:
[..]
Hoe meer vuurwerk verboden wordt, hoe leuker het wordt om het af te steken ook op andere data dan Nieuwjaar.
Want dat hebben ze met vuurwerk gedaan?quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:14 schreef yessie234 het volgende:
[..]
U bent een van die stille genieters van explosies zoals in Den Haag en die ravage en doden zoals begrijp ik uit uw reactie? Of bedoel je het anders.
Sinds de grote vuurwerkramp in Culemborg zijn er al geluiden wat te doen met a) die traditie bij oudjaar en b) veiliger vuurwerkopslag, en c) gebruik veiliger maken d) beroep op eigen verantwoordelijkheid, die van de Burgemeestes en de driehoek, en die van de branche.quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:51 schreef Horzula het volgende:
[..]
Want dat hebben ze met vuurwerk gedaan?
Ik zal het eens opzoeken.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:06 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Sinds de grote vuurwerkramp in Culemborg zijn er al geluiden wat te doen met a) die traditie bij oudjaar en b) veiliger vuurwerkopslag, en c) gebruik veiliger maken d) beroep op eigen verantwoordelijkheid, die van de Burgemeestes en de driehoek, en die van de branche.
Mensen bewaarden hun vuurwerk voor andere gelegenheden, en dat was niet de bedoeling.
Maar als het bewaarden, dan sloegen ze het ergens op.
Voorts was onduidelijk hoe vuurwerkverkoop aan banden was te leggen, en veel onduidelijkheid waar de verantwoordelijkheid daarvoor moest komen te liggen. Het gaat namelijk om -in grote hoeveelheden of het zwaardere type- explosieven.
Jaren met alle partijen over gediscussieerd.
Als je dat doet houdt er rekening mee hoe vaak de politie in Nederland wel niet gereorganiseerd is, en onder welke verantwoordelijkheid de korpsen vielen.quote:
Zat in de tweede klas op de middelbare school toen die ramp gebeurde. Maar herinner me niet destijds erover gehoord te hebben.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:24 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Als je dat doet houdt er rekening mee hoe vaak de politie in Nederland wel niet gereorganiseerd is, en onder welke verantwoordelijkheid de korpsen vielen.
Iets anders om in de gaten te houden is de APV, de algemene plaatselijke verordening en/of de algemene politie verordening. Het ligt er zelfs maar aan welke Gemeente je bestudeert, en welke tijd.
Vuurwerkverkoop was traditioneel eindejaarsbijverdienste van de tabakshandel. Daar zaten weer veel ex-voetballers bij, zeker in de grote steden van de grote clubs. Vuurwerk overlast buiten oud- en nieuwviering manifesteerde zich vooral op en rond voetbalwedstrijden. Vuurwerk-incident, ik meen bij Feyenoord, zette de boel ook weer op scherp.
UEFA zat er ook mee.
Maar hoe konden supporters vuurwerk over de grens krijgen? Door de club georganiseerd vervoer. Stewards wilden geen tassencontrole doen, en mochten ze ook niet eens.
Politie zei altijd: wij hebben geen verstand van explosieven, daar is het leger en de EOD voor. Scholing in die richting voor gespecialiseerde agenten, is ook nog overwogen. Politie wilde niet verantwoordelijkheid in de schoenen geschoven krijgen door rampen veroorzaakt door onwetendheid over iets, waar de expertise in Nederland wel over was, maar bij het leger, en niet bij henzelf lag.
Heel boeiend dossier, dat vuurwerk.
Na Enschede ramp werd het nog erger.
Culemborg of Enschede? Van welk bouwjaar ben je zo ongeveer?quote:Op woensdag 18 december 2024 10:18 schreef Horzula het volgende:
[..]
Zat in de tweede klas op de middelbare school toen die ramp gebeurde. Maar herinner me niet destijds erover gehoord te hebben.
‘Nederland’quote:Op maandag 16 december 2024 07:34 schreef HSG het volgende:
De jeugd van Nederland.
Culemborg 1977.quote:Op donderdag 19 december 2024 04:48 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Culemborg of Enschede? Van welk bouwjaar ben je zo ongeveer
De meeste van dit type jongeren hier reageren best normaal en beleefd als je ze op een normale, niet aggressieve toon vraagt of ze bijv willen stoppen met vuurwerk afsteken. Denk dat het vaak misgaat bij de toon waarop mensen elkaar aanspreken.quote:Op maandag 16 december 2024 12:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waar woon jij? Ijsland?quote:Op donderdag 19 december 2024 17:04 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
De meeste van dit type jongeren hier reageren best normaal en beleefd als je ze op een normale, niet aggressieve toon vraagt of ze bijv willen stoppen met vuurwerk afsteken. Denk dat het vaak misgaat bij de toon waarop mensen elkaar aanspreken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |