Dat ligt er maar net aan over welke drugs je het hebt.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:27 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja bedankt alle gebruikers. Bedankt voor een deels ontwrichte samenleving. Gelukkig ga je er niet best van uitzien.
Bedankt de Nederlandse overheid maar die ooit op het geniale idee kwamen om de verkoop van softdrugs te legaliseren maar de inkoop nog steeds illegaal te houden. Drugsgebruik zal je altijd houden, in elk land ter wereld.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:27 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja bedankt alle gebruikers. Bedankt voor een deels ontwrichte samenleving. Gelukkig ga je er niet best van uitzien.
Ja, dat weet ik. Er zal altijd een overweldigende vraag naar zijn. En ik denk dat dat steeds meer zal worden. Nogmaals bedankt.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Bedankt de Nederlandse overheid maar die ooit op het geniale idee kwamen om de verkoop van softdrugs te legaliseren maar de inkoop nog steeds illegaal te houden. Drugsgebruik zal je altijd houden, in elk land ter wereld.
Welk chemisch afval komt er in de natuurgebieden door wiet?quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Rook je toetertjes? Dan wil ik jullie bedanken voor chemisch afval in natuurgebiede
Mensen die wiet roken die hebben zo’n witte gezichtshuid valt me op. Het ziet er niet blozend uit in ieder geval.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Welk chemisch afval komt er in de natuurgebieden door wiet?
Oh en graag gedaan
Sure. Jij kan aan iemand zijn huid zien wat ze rokenquote:Op vrijdag 13 december 2024 10:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mensen die wiet roken die hebben zo’n witte gezichtshuid valt me op. Het ziet er niet blozend uit in ieder geval.
Rijd je auto? Vlieg je wel eens? Eet je vlees? Ben je onderdeel van de door kapitalisme gedreven massaconsumptie? Dan wil ik je bedanken voor het vervuilen van onze atmosfeer, het vervuilen van ons water, en het vervuilen van onze bodem, voor het financieren van de sabotage van de rechtstaat, voor het in stand houden van moderne slavernij en uitbuiting, voor je bijdrage aan de roofbouw op onze planeet.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Neem je partypillen? Leg je wel eens een lijntje? Rook je toetertjes? Dan wil ik jullie bedanken voor chemisch afval in natuurgebieden, voor de aanslagen en afrekeningen, voor het financieren van de sabotage van de rechtsstaat.
Dank voor jullie bijdrage aan de maatschappij, geniet ervan, neem geen verantwoording, een prettig verblijf in Hedon.
Slaap goed, en sluit iedere kritiek uit met "dan moeten ze het maar legaliseren"
‘Zullie doen het ook’, wijst naar iets totaal anders.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Rijd je auto? Vlieg je wel eens? Eet je vlees? Ben je onderdeel van de door kapitalisme gedreven massaconsumptie? Dan wil ik je bedanken voor het vervuilen van onze atmosfeer, het vervuilen van ons water, en het vervuilen van onze bodem, voor het financieren van de sabotage van de rechtstaat, voor je bijdrage aan de roofbouw op onze planeet.
Dank voor je bijdrage aan de leefbaarheid van onze planeet, geniet ervan, neem geen verantwoording, een prettig verblijf in Hedon. Slaap goed!, en sluit iedere kritiek uit met "ik doe niks illegaals".
Dat is dan ook precies het punt hè: ook jouw leven draagt bij aan vervuiling en (maatschappelijke) schade. En dat is allemaal heel vanzelfsprekend en prima, mogen we vooral geen kritiek op hebben, maar zodra mensen iets doen dat jij niet doet dan is het een grof schandaal en zijn vervuiling en maatschappelijke kosten ineens wel héél belangrijk.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
‘Zullie doen het ook’, wijst naar iets totaal anders.
Wat is de TT?quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies het punt hè: ook jouw leven draagt bij aan vervuiling en (maatschappelijke) schade. En dat is allemaal heel vanzelfsprekend en prima, mogen we vooral geen kritiek op hebben, maar zodra mensen iets doen dat jij niet doet dan is het een grof schandaal en zijn vervuiling en maatschappelijke kosten ineens wel héél belangrijk.
Whataboutismquote:Op vrijdag 13 december 2024 10:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Rijd je auto? Vlieg je wel eens? Eet je vlees? Ben je onderdeel van de door kapitalisme gedreven massaconsumptie? Dan wil ik je bedanken voor het vervuilen van onze atmosfeer, het vervuilen van ons water, en het vervuilen van onze bodem, voor het financieren van de sabotage van de rechtstaat, voor je bijdrage aan de roofbouw op onze planeet.
Dank voor je bijdrage aan de leefbaarheid van onze planeet, geniet ervan, neem geen verantwoording, een prettig verblijf in Hedon. Slaap goed!, en sluit iedere kritiek uit met "ik doe niks illegaals".
Drink je wel eens iets met cafeïne? Zo ja ben je ook een drugsgebruikerquote:
Pardon?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Drink je wel eens iets met cafeïne? Zo ja ben je ook een drugsgebruiker
Welk gedeelte snap je niet? cafeïne is een drug. Dus als je cafeïne tot je neemt ben je een drugsgebruiker.quote:
Wat een ‘antwoord’. Zeg dan dat je geen antwoord hébt.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:17 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Welk gedeelte snap je niet? cafeïne is een drug. Dus als je cafeïne tot je neemt ben je een drugsgebruiker.
Wat klopt er niet aan?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat een ‘antwoord’. Zeg dan dat je geen antwoord hébt.
Ik consumeer niets wat valt onder de opiumwet, maar als jij mij wil aanvallen om mijn kopje thee dan staat jou dat vrij schobbejak.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:17 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Welk gedeelte snap je niet? cafeïne is een drug. Dus als je cafeïne tot je neemt ben je een drugsgebruiker.
Aanvallen? Hoe is dat een aanvalquote:Op vrijdag 13 december 2024 11:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik consumeer niets wat valt onder de opiumwet, maar als jij mij wil aanvallen om mijn kopje thee dan staat jou dat vrij schobbejak.
Niet volgens de wetgeving, wat hier zeker relevant is.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Aanvallen? Hoe is dat een aanvalJe moet zelf weten wat je wel of niet gebruikt
Zeg alleen dat cafeïne en drank ook gewoon drugs zijn.
Vind ik niet zo relevant eigenlijk. Alcohol staat er ook niet in. En is toch een heel stuk meer schadelijk dan de meeste andere drugs die er wel instaan. En voor stuk meer overlast voor de maatschappij zorgt.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Niet volgens de wetgeving, wat hier zeker relevant is.
Ooooooo dus dan zijn de problemen, vooral elders op deze aardbol, die onze cafeïneconsumptie veroorzaakt ineens niet zo erg meer of zo?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Vind ik niet zo relevant eigenlijk. Alcohol staat er ook niet in. En is toch een heel stuk meer schadelijk dan de meeste andere drugs die er wel instaan. En voor stuk meer overlast voor de maatschappij zorgt.
Zeer zeker wel, de illegaliteit zorgt er mede voor dat er nu chemisch afval in natuurgebieden wordt gedumpt.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ooooooo dus dan zijn de problemen die onze cafeïneconsumptie veroorzaakt ineens niet zo erg meer of zo?
Want Opiumwet!
Lifestijl en gezondheid?quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:31 schreef SebbeSwensje het volgende:
Geen enkel probleem maat. Van jointjes krijg je echter geen chemisch afval en na wat pilletjes en lijntjes slaap je ook niet meer zo lekker.
Zelden een OP zo vol met onzin gezien, dit pas beter in een subforum elders.
Want de koffieteelt en -productie is zo'n fijne business wil je zeggen? Maar daar hebben we hier natuurlijk geen last van, dus het is niet erg.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
[..]
Zeer zeker wel, de illegaliteit zorgt er mede voor dat er nu chemisch afval in natuurgebieden wordt gedumpd.
Weinig omtrent chemisch afval of explosies gelezen in relatie tot theeproductie, maar enlighten me.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Want de koffieteelt en -productie is zo'n fijne business wil je zeggen? Maar daar hebben we hier natuurlijk geen last van, dus het is niet erg.
Dat wil ik best doen, mits je de doelpaaltjes laat staan waar ze stonden.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Weinig omtrent chemisch afval of explosies gelezen in relatie tot theeproductie, maar enlighten me.
De doekpaaltjes waren de overlast van drugs volgens de opiumwet, die zijn niet verplaatst mijn beste.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat wil ik best doen, mits je de doelpaaltjes laat staan waar ze stonden.
Precies, weten ze zelf ook wel. Misschien wel hun verslaving die nu spreekt.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Sjongejonge, sommigen gaan in alle bochten: ‘Zullie ook!’
Met boter en suiker ingemaakt!
Sta je ook vooraan als de politie zich van oud-minister Grapperhaus niet aan de wet hoeft te houden? Of als de IGJ van minister Agema de wet aan de laars mag lappen?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Naja in mexico is de avocado tilt overgenomen door kartelsquote:Op vrijdag 13 december 2024 11:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Weinig omtrent chemisch afval of explosies gelezen in relatie tot theeproductie, maar enlighten me.
Over er niet best uitzien gesproken... en zullie dan?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:35 schreef Boca_Raton het volgende:
jij hebt echt niks toe te voegen behalve beetje te stoken hequote:Op vrijdag 13 december 2024 11:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Precies. En ik wijs dan op de hypocrisie en selectieve verontwaardiging, en dat is blijkbaar een pijnpuntje bij de "ja maar OPIUMWET!!!"-dogmatici.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
De doekpaaltjes waren de overlast van drugs volgens de opiumwet, die zijn niet verplaatst mijn beste.
Xoxo
Nou ik geniet van het feit dat er weinig weerwoord is, kan ik iets terug doen voor de immense overlast. Elke dag weer.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
jij hebt echt niks toe te voegen behalve beetje te stoken he
Oh, dat gevoel is enorm herkenbaar. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als het een enorm bralverhaal wordt vol met waanzin.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:29 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Lifestijl en gezondheid?
Onzin voor het leven?
Vergaarbak, prima.
Bovendien vindt ik het niet onzinnig. Eerder uiting van machteloosheid in combinatie met sarcasme en cynisme.
(wacht op verdere imput van TS)
Waar de fuck heb je het nu weer overquote:Op vrijdag 13 december 2024 11:40 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou ik geniet van het feit dat er weinig weerwoord is, kan ik iets terug doen voor de immense overlast. Elke dag weer.
U bedoelt de krant, neem ik aan?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Oh, dat gevoel is enorm herkenbaar. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als het een enorm bralverhaal wordt vol met waanzin.
Volgens mij hebben we in dit land meer last van de 'immense overlast' veroorzaakt door de agrarische industrie, dus het is maar waar je voor kiest je over op te winden.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:40 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou ik geniet van het feit dat er weinig weerwoord is, kan ik iets terug doen voor de immense overlast. Elke dag weer.
Welke krant? Nee, ik heb het over de OP.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:42 schreef yessie234 het volgende:
[..]
U bedoelt de krant, neem ik aan?
Je zit nog in de ontkennende fase?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Welke krant? Nee, ik heb het over de OP.
Graag gedaan.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Neem je partypillen? Leg je wel eens een lijntje? Rook je toetertjes? Dan wil ik jullie bedanken voor chemisch afval in natuurgebieden, voor de aanslagen en afrekeningen, voor het financieren van de sabotage van de rechtsstaat.
Dank voor jullie bijdrage aan de maatschappij, geniet ervan, neem geen verantwoording, een prettig verblijf in Hedon.
Slaap goed, en sluit iedere kritiek uit met "dan moeten ze het maar legaliseren"
Op enorm veel vlakken wel ja, maar net niet op het onderwerp waar jij op doeltquote:Op vrijdag 13 december 2024 11:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je zit nog in de ontkennende fase?
ik heb meer last van de drugsgebruikers die te lamlendig zijn om te werken dan van een boer die hard werktquote:Op vrijdag 13 december 2024 11:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we in dit land meer last van de 'immense overlast' veroorzaakt door de agrarische industrie, dus het is maar waar je voor kiest je over op te winden.
En op basis van welke waarnemingen of gegevens ben je tot deze conclusie gekomen?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:47 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb meer last van de drugsgebruikers die te lamlendig zijn om te werken dan van een boer die hard werkt
quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Op enorm veel vlakken wel ja, maar net niet op het onderwerp waar jij op doelt
En weer een whataboutismquote:Op vrijdag 13 december 2024 11:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we in dit land meer last van de 'immense overlast' veroorzaakt door de agrarische industrie, dus het is maar waar je voor kiest je over op te winden.
En nog eentjequote:Op vrijdag 13 december 2024 11:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Want de koffieteelt en -productie is zo'n fijne business wil je zeggen? Maar daar hebben we hier natuurlijk geen last van, dus het is niet erg.
Againquote:Op vrijdag 13 december 2024 11:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ooooooo dus dan zijn de problemen, vooral elders op deze aardbol, die onze cafeïneconsumptie veroorzaakt ineens niet zo erg meer of zo?
Want Opiumwet!
Die drugs zijn vooral verboden omdat ze slecht zijn, of geacht worden te zijn voor mensen, maar dat noem je niet als zorg voor gebruikers. Dan vraag ik me af, hoe denk jij de problemen van het dumpen van drugsafval in de natuur, aanslagen, afrekeningen en sabotage van de rechtsstaat als gevolg van drugshandel, aan te kunnen pakken?quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik wijs mensen die graag recreatief illegale middelen gebruiken op de gevolgen van hun gedrag, dat zij verantwoordelijkheid hebben. Dat zij de ontwrichting veroorzaken.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Die drugs zijn vooral verboden omdat ze slecht zijn, of geacht worden te zijn voor mensen, maar dat noem je niet als zorg voor gebruikers. Dan vraag ik me af, hoe denk jij de problemen van het dumpen van drugsafval in de natuur, aanslagen, afrekeningen en sabotage van de rechtsstaat als gevolg van drugshandel, aan te kunnen pakken?
Onze samenleving is een stuk individualistischer geworden, waarbij 'ik' dus vaker belangrijker wordt gevonden dan 'wij'. Het is een utopie om te denken dat snel te kunnen veranderen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik wijs mensen die graag recreatief illegale middelen gebruiken op de gevolgen van hun gedrag, dat zij verantwoordelijkheid hebben. Dat zij de ontwrichting veroorzaken.
En zoals je ziet aan de reacties hier vinden velen hun eigen genot in deze belangrijker
Inderdaad. De industrie is zeer divers.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat ik vooral zie aan de reacties hier is dat jij op de fundamentele gebreken in jouw beredenering wordt gewezen, maar daar lijk je nogal blind voor te zijn. Gebruik eens wat drugs, misschien dat je dan uit die tunnelvisie kunt stappen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik wijs mensen die graag recreatief illegale middelen gebruiken op de gevolgen van hun gedrag, dat zij verantwoordelijkheid hebben. Dat zij de ontwrichting veroorzaken.
En zoals je ziet aan de reacties hier vinden velen hun eigen genot in deze belangrijker
en de koeien krijgen de schuld want de vervuiling in de sloten en het drinkwater komt door poep zegt menquote:Op vrijdag 13 december 2024 08:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
veel mensen die tegen stikstof zijn voor de grasgroei te bevorderen , die gebruiken wel graag een wekeliijks pilletje en lijntjequote:Op vrijdag 13 december 2024 11:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee maar chemisch afval in de natuur is wel een probleem ja. Dat zal ik ook niet ontkennen.
Kan er alleen nooit zo goed tegen als mensen meteen een oordeel hebben als iemand een keertje een pilletje neemt of wat dan ook. Terwijl ze zelf ook gewoon drinken en andere vormen van drugs gebruiken.
quote:
quote:
Jeetje, heftig meid! Zeg er wat van!quote:
Jij denkt: als ik maar hard genoeg roeptoeter dan maak ik ergens hopelijk wel een punt.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jeetje, heftig meid! Zeg er wat van!
Ik snap dat het vervelend is wanneer je een spiegeltje wordt voorgehouden, maar selectieve verontwaardiging blijft... eh, selectief. En in jouw geval ook nog eens vrij hypocriet: je wijst anderen op de gevolgen van hun gedrag, maar je lijkt blind te zijn voor de gevolgen van je eigen keuzes.
Frank Oranje was de sporen van sommige investeerders in Juicy Fields aan het weg werken, je weet wel op dat kantoor dat de financiële belangen behartigd van kamerleden.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Sta je ook vooraan als de politie zich van oud-minister Grapperhaus niet aan de wet hoeft te houden? Of als de IGJ van minister Agema de wet aan de laars mag lappen?
En jij hebt nog niks anders gedaan dan alleen maar stoken ipv inhoudelijk op iets te reageren.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij denkt: als ik maar hard genoeg roeptoeter dan maak ik ergens hopelijk wel een punt.
Aldus de gebruiker die in dit topic heeft laten zien niet in staat te zijn ook maar de geringste inhoudelijke bijdrage te kunnen leveren. Ik hoop dat je me vergeeft (nee grapje natuurlijk: het laat me helemaal koud) maar om de onnozelheid die je hier tentoonspreidt kan ik niet anders dan lachenquote:Op vrijdag 13 december 2024 13:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij denkt: als ik maar hard genoeg roeptoeter dan maak ik ergens hopelijk wel een punt.
Que?quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan over welke drugs je het hebt.
Van partydrugs als XTC ga je er zeker niet slecht uitzien.
Ik ga niet in op reacties over de boer met z’n stikstof of caffeïne.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En jij hebt nog niks anders gedaan dan alleen maar stoken ipv inhoudelijk op iets te reageren.
Zeg dan wat er niet klopt aan wat hij zegt. Ipv alleen weer beetje zitten te zeiken.
Nee je zou maar inhoudelijk reageren. De horrorquote:Op vrijdag 13 december 2024 13:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ga niet in op reacties over de boer met z’n stikstof of caffeïne.
Verder zit ik hier wel goed.
En nog eentje, je gebruikt tast duidelijk je mentale en intellectuele capaciteiten aan.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jeetje, heftig meid! Zeg er wat van!
Ik snap dat het vervelend is wanneer je een spiegeltje wordt voorgehouden, maar selectieve verontwaardiging blijft... eh, selectief. En in jouw geval ook nog eens vrij hypocriet: je wijst anderen op de gevolgen van hun gedrag, maar je lijkt blind te zijn voor de gevolgen van je eigen keuzes.
lijntjes tasten je hersens aanquote:Op vrijdag 13 december 2024 10:09 schreef Harvest89 het volgende:
Ik pis nooit in natuurgebieden na een lijntje dus voel me totaal niet aangesproken.
mooi he , al die ontkenners van vroege dementiequote:Op vrijdag 13 december 2024 09:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan over welke drugs je het hebt.
Van partydrugs als XTC ga je er zeker niet slecht uitzien.
- Welk gebruik?quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En nog eentje, je gebruikt tast duidelijk je mentale en intellectuele capaciteiten aan.
zeg eens drie keer brood achter elkaar zonder te hoeven nadenkenquote:Op vrijdag 13 december 2024 13:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
- Welk gebruik?
- Waar blijkt die vermeende aantasting uit?
Tering…quote:
lolquote:Op vrijdag 13 december 2024 13:50 schreef Bzzzzt het volgende:
Ts heeft teveel aan de “poppers” gezeten.
Het zou helpen als Faber meer van dit soort foto's op liet hangen in de AZC'squote:Op vrijdag 13 december 2024 13:16 schreef 111210 het volgende:
[..]
Que?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zitten zij ook aan de drugs?quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:11 schreef yessie234 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wilders: "Ik heb je toch de foto's van onze orthodoxe achterban laten zien?"
Met een beetje goede coke kan je ook nauwelijks pissen..quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:09 schreef Harvest89 het volgende:
Ik pis nooit in natuurgebieden na een lijntje dus voel me totaal niet aangesproken.
Men wilde hasj en wiet niet legaliseren om de zwart geld stromen beschikbaar te houden voor eigen gebruik. Narcostaat.quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:31 schreef nostra het volgende:
Ja, het was wachten tot de overheid deze fraaie Catch-22 ging inzetten om mensen een schuldgevoel aan te praten.
Dit is gewoon het niveau "jouw hoofd is kapot" in een iets knapper jasje.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En nog eentje, je gebruikt tast duidelijk je mentale en intellectuele capaciteiten aan.
Hoe noem jij iemand die in staat is inhoudelijk op een post in te gaan maar enkel met drogredenaties als whataboutisms komt en deze als een roltrap maar blijft herhalenquote:Op vrijdag 13 december 2024 15:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dit is gewoon het niveau "jouw hoofd is kapot" in een iets knapper jasje.
Dat geeft ook weer aan dat de regelgeving niet de enige oorzaak is van gebruik, maar dat het ook ligt aan hoe de regelgeving opgezet wordt, en hoe de samenleving is waar het op toegepast wordt. In Portugal is het gebruik van zo'n beetje alle drugs ook gedecriminaliseerd, en daar zie je dergelijke dingen niet. Het aantal verslaafden en drugs-doden door overdosis daalden drastisch (maar sinds bezuinigingen neemt het weer toe).quote:
Als ik als voorbeeld aandraag dat ik ook niet verantwoordelijk ben voor het olieboorplatform wat zo de oceaan is laten denderen of de lekkende pijpen in Nigeria als ik mijn fictieve motor voltank bij de Shell, is dat dus geen whataboutism of een drogredenatie. Het is een methode om aan te geven dat het bestaan of gebruik van een bepaald product niet persé goed of slecht is, maar dat de producent wel verkeerde keuzes kan maken. En in dit voorbeeld heeft de Shell veel makkelijker de keuze om het juiste te doen, maar is geld hun enige belang. De producent van drugs kan op niet zo veel plekken terecht met zijn restproduct.quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoe noem jij iemand die in staat is inhoudelijk op een post in te gaan maar enkel met drogredenaties als whataboutisms komt en deze als een roltrap maar blijft herhalen
Daarom reageer je nog maar een keer?quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:07 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Superspul man, ik kan het iedereen aanraden.
Leuke nick heb jij!quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:08 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Daarom reageer je nog maar een keer?
Nee, als je het hebt over de schadelijkheid van olieverbruik slaat het ook nergens over als iemand begint met, ja maar drugsgebruik.quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als ik als voorbeeld aandraag dat ik ook niet verantwoordelijk ben voor het olieboorplatform wat zo de oceaan is laten denderen of de lekkende pijpen in Nigeria als ik mijn fictieve motor voltank bij de Shell, is dat dus geen whataboutism of een drogredenatie. Het is een methode om aan te geven dat het bestaan of gebruik van een bepaald product niet persé goed of slecht is, maar dat de producent wel verkeerde keuzes kan maken. En in dit voorbeeld heeft de Shell veel makkelijker de keuze om het juiste te doen, maar is geld hun enige belang. De producent van drugs kan op niet zo veel plekken terecht met zijn restproduct.
Ergo: de shell en benzineverbruikers zijn erger dan drugsproducenten en drugsgebruikers.
Stiekem denk ik dat jij dit ook wel snapt.
Dus het gaat hier over een persoonlijke hetze en aversie? Het lijkt erop dat de daadwerkelijk gevolgen je niet zo aan het hart gaan, als je hier wel graag over praat (nou ja praten, een bommetje dropt in de OP en het daar verder wel bij laat), maar die andere zaken voor jou geen belang dienen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, als je het hebt over de schadelijkheid van olieverbruik slaat het ook nergens over als iemand begint met, ja maar drugsgebruik.
Als je het wilt hebben over winkeldiefstal is beginnen over de Pharma industrie ook onzinnig
Over iets anders beginnen is een drogredenatie om de discussie over het topic niet te willen voeren.
Je hebt door dat dit geen argumentatie is maar puur op de persoon spelen?quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dus het gaat hier over een persoonlijke hetze en aversie? Het lijkt erop dat de daadwerkelijk gevolgen je niet zo aan het hart gaan, als je hier wel graag over praat (nou ja praten, een bommetje dropt in de OP en het daar verder wel bij laat), maar die andere zaken voor jou geen belang dienen.
Whatever makes you sleep at night. Als gebruiker ben jij wel degelijk verantwoordelijk, ook al wil je dat niet zien.quote:Punt blijft staan: ik als gebruiker ben niet verantwoordelijk voor hoe het gebruikte tot stand is gekomen.
jij als gebruiker bent mede verantwoordelijk voor deze shit met drugsafval en vervuiling waar men de landbouwsector op aankijktquote:Op vrijdag 13 december 2024 16:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dus het gaat hier over een persoonlijke hetze en aversie? Het lijkt erop dat de daadwerkelijk gevolgen je niet zo aan het hart gaan, als je hier wel graag over praat (nou ja praten, een bommetje dropt in de OP en het daar verder wel bij laat), maar die andere zaken voor jou geen belang dienen.
Punt blijft staan: ik als gebruiker ben niet verantwoordelijk voor hoe het gebruikte tot stand is gekomen.
superspulquote:Op vrijdag 13 december 2024 16:07 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Superspul man, ik kan het iedereen aanraden.
Je moet dat hondenfluitje likken, niet blazen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
superspul
aleen je fluit werkt niet meer en aanstonds je hersens ook niet meer
Het is nog altijd meer argumentatie dan jij in dit hele topic hebt laten zien. Ik zou verantwoordelijk zijn volgens jou, maar je kunt niet aangeven waar mijn verantwoordelijkheid dan in zit. Als we voorbeelden aan proberen te dragen waarin je die beredenering ook al dan niet zou kunnen toepassen, wuif je deze (ook zonder argumenten) direct weg.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je hebt door dat dit geen argumentatie is maar puur op de persoon spelen?
[..]
Whatever makes you sleep at night. Als gebruiker ben jij wel degelijk verantwoordelijk, ook al wil je dat niet zien.
Is goed Hans.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij als gebruiker bent mede verantwoordelijk voor deze shit met drugsafval en vervuiling waar men de landbouwsector op aankijkt
Gewoon een pammetje van de huisarts, mag dat ook?quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Grote hoeveelheid drugsafval gedumpt in meerdere sloten in Bergen
Natuurgebieden volgestort met drugsafval: kosten lopen in de miljoenen
Neem nog een pilletje
Oh dear, je zit er wel erg mee, niet?quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het is nog altijd meer argumentatie dan jij in dit hele topic hebt laten zien. Ik zou verantwoordelijk zijn volgens jou, maar je kunt niet aangeven waar mijn verantwoordelijkheid dan in zit. Als we voorbeelden aan proberen te dragen waarin je die beredenering ook al dan niet zou kunnen toepassen, wuif je deze (ook zonder argumenten) direct weg.
Het begint erg sterk naar troll te rieken hier.
Oh ja, want ik open dit topicquote:Op vrijdag 13 december 2024 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oh dear, je zit er wel erg mee, niet?
Jij bent afnemer, je zorgt voor een vraag naar deze producten, waarmee je verantwoording draagt voor de productie ervan. Wanneer niemand ze zou gebruiken, zouden ze ook niet geproduceerd worden.
Je voelt je heel erg aangesproken,quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Oh ja, want ik open dit topic![]()
Kortom, jij bent nooit verantwoordelijk voor de gevolgen van jouw gedrag?quote:Prima vriend, spelen we jouw basisschoolmindfuckspelletje mee:
Als het er niet was geweest, had ik het niet kunnen gebruiken en als de wetgever het niet had verboden om generaliserende redenen had ik er wellicht ook niet naar gezocht. De wetgever en de producent zijn hier het probleem.
Groetjes thuis.
Zeker wel, maar gevolgen van gedrag komen altijd erna en vrijwel zelden ervoor. Als ik iets gebruik is het er al, degenen die het produceren staan voor het productieproces. De gebruiker erachter.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kortom, jij bent nooit verantwoordelijk voor de gevolgen van jouw gedrag?
Jij koopt pillen, dat creëert vraag, moet geproduceerd worden.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:34 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zeker wel, maar gevolgen van gedrag komen altijd erna en vrijwel zelden ervoor. Als ik iets gebruik is het er al, degenen die het produceren staan voor het productieproces. De gebruiker erachter.
En is dat een feit, of slechts jouw mening? Kijk anders ook even goed naar hoe e.e.a. juridisch in elkaar steekt.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Jij bent afnemer, je zorgt voor een vraag naar deze producten, waarmee je verantwoording draagt voor de productie ervan.
Je zegt het nota bene zelf in je eerste whatsboutismquote:Op vrijdag 13 december 2024 20:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En is dat een feit, of slechts jouw mening? Kijk anders ook even goed naar hoe e.e.a. juridisch in elkaar steekt.
Het is me niet duidelijk waar je precies op doelt, maar in mijn eerste reactie houd ik je gewoon een spiegel voor. Dus nu aan jou de vraag: wat zie je in die spiegel?quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je zegt het nota bene zelf in je eerste whatsboutism
Het punt is: het wordt juridisch niet aangepakt. Bij de opsporing al niet, daar gaat het al mis. Dan snap ik ergens dat mensen vagelijk -niet eens openlijk- concluderen dat dit een soort van gedoogbeleid is, net zoals met de coke, hasj en wiet.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En is dat een feit, of slechts jouw mening? Kijk anders ook even goed naar hoe e.e.a. juridisch in elkaar steekt.
Wat moet er precies 'opgespoord' worden? Drugsgebruik is niet verboden.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:57 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het punt is: het wordt juridisch niet aangepakt. Bij de opsporing al niet, daar gaat het al mis.
Als je mij een spiegel voor houd zeg je precies hetzelfde als ik maar dan andersquote:Op vrijdag 13 december 2024 20:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het is me niet duidelijk waar je precies op doelt, maar in mijn eerste reactie houd ik je gewoon een spiegel voor. Dus nu aan jou de vraag: wat zie je in die spiegel?
Afgaande op je reacties vond je het niet zo'n fraai, of in elk geval een lastig, spiegelbeeld. Laat het anders nog even bezinken.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je mij een spiegel voor houd zeg je precies hetzelfde als ik maar dan anders
Nee hoor. Het is gewoon een zwaktebod van je door met een whataboutism te komen. Maar door met een whataboutism te komen onderschrijf wel je mijn these en gevolgtrekking, alleen over wat anders.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Afgaande op je reacties vond je het niet zo'n fraai, of in elk geval een lastig, spiegelbeeld. Laat het anders nog even bezinken.
Hoe zeg ik dat ik een troll ben zonder te zeggen dat ik een troll ben.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jij koopt pillen, dat creëert vraag, moet geproduceerd worden.
Geef gewoon toe dat het bevredigen van jouw behoefte voor jou belangrijker is dan de impact ervan.
Of dat met bevoegdheden van de politie te maken heeft, durf ik openlijk te betwijfelen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat moet er precies 'opgespoord' worden? Drugsgebruik is niet verboden.
Producenten en handelaren worden, aan de andere kant, wel degelijk juridisch aangepakt.
Ik zeg nergens dat ik het fundamenteel met je oneens ben. Wel dat ik denk dat je je druk maakt over de splinter in andermans oog terwijl de balk in je eigen oog een onbespreekbaar onderwerp blijkt.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is gewoon een zwaktebod van je door met een whataboutism te komen. Maar door met een whataboutism te komen onderschrijf wel je mijn these en gevolgtrekking, alleen over wat anders.
Grappig dat je dat zelf niet snapt.
Doeiquote:Op vrijdag 13 december 2024 21:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hoe zeg ik dat ik een troll ben zonder te zeggen dat ik een troll ben.
Ik ben wel klaar met je.
Dus je geeft toequote:Op vrijdag 13 december 2024 21:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik het fundamenteel met je oneens ben. Wel dat ik denk dat je je druk maakt over de splinter in andermans oog terwijl de balk in je eigen oog een onbespreekbaar onderwerp blijkt.
Ik zeg dan dat ik er klaar mee ben, maar ga dan toch verder lezen en ben zwak as fuck.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je mij een spiegel voor houd zeg je precies hetzelfde als ik maar dan anders
Ben je echt zo iemand die graag hoort dat hij gelijk heeft?quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus je geeft toe
1. Dat ik gelijk heb
2. Dat wat jij aandraagt een compleet ander topic is
Waarom zou ik iets moeten toegeven? Of überhaupt door suffe hoepeltjes van jou springen? Dat jij een topic opent betekent niet dat jij de spelregels van het gesprek dicteert.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus je geeft toe
1. Dat ik gelijk heb
2. Dat wat jij aandraagt een compleet ander topic is
Dat hoef je niet te doen, dat heb je net gedaan.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom zou ik iets moeten toegeven? Of überhaupt door suffe hoepeltjes van jou springen? Dat jij een topic opent betekent niet dat jij de spelregels van het gesprek dicteert.
Sorry, maar JIJ bent degene die geen inhoudelijk on topic gesprek wil, maar verschillende malen met whataboutisms komtquote:Op vrijdag 13 december 2024 21:32 schreef Isdatzo het volgende:
Die conclusie laat ik voor jouw rekening. Jij wil geen gesprek voeren; jij wil slechts je eigen 'gelijk' bevestigd zien.
Hier geef je me gelijkquote:Op vrijdag 13 december 2024 21:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik het fundamenteel met je oneens ben.
Hier geef je toe dat jij over wat anders begonquote:Wel dat ik denk dat je je druk maakt over de splinter in andermans oog terwijl de balk in je eigen oog een onbespreekbaar onderwerp blijkt.
Quote jouw inhoudelijke posts eens voor me, ik ben namelijk nogal achterlijk en blijkbaar te blind om ze te zien.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Sorry, maar JIJ bent degene die geen inhoudelijk on topic gesprek wil,
Mijn punt is dat het nogal onnozel is om met je vingertje heel specifiek te wijzen naar de gevolgen van andermans keuzes in het leven terwijl de leefstijlkeuzes van de gemiddelde Nederlander meer schade berokkenen. Als de natuur en maatschappij je aan het hart gaan, dan zijn er zaken die dringender aanpak vereisen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Sorry, maar JIJ bent degene die geen inhoudelijk on topic gesprek wil, maar verschillende malen met whataboutisms komt
Verder
[..]
Hier geef je me gelijk
[..]
Hier geef je toe dat jij over wat anders begon
Je zou wat mij betreft hier een punt hebben als drugsgebruikers op andere gebieden wel heel verantwoorde keuzes in hun levensstijl zouden maken.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:45 schreef Isdatzo het volgende:
Mijn punt is dat het nogal onnozel is om met je vingertje heel specifiek te wijzen naar de gevolgen van andermans keuzes in het leven terwijl de leefstijlkeuzes van de gemiddelde Nederlander meer schade berokkenen. Als de natuur en maatschappij je aan het hart gaan, dan zijn er zaken die dringender aanpak vereisen.
Beter verwoord dan ik ooit had gekund.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het nogal onnozel is om met je vingertje heel specifiek te wijzen naar de gevolgen van andermans keuzes in het leven terwijl de leefstijlkeuzes van de gemiddelde Nederlander meer schade berokkenen. Als de natuur en maatschappij je aan het hart gaan, dan zijn er zaken die dringender aanpak vereisen.
Maar dat vind jij dan whataboutism. En ik vind jouw vingerwijzing selectieve verontwaardiging. En zo is het cirkeltje weer rond hė.
En doen die dat niet dan?quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je zou wat mij betreft hier een punt hebben als drugsgebruikers op andere gebieden wel heel verantwoorde keuzes in hun levensstijl zouden maken.
'Drugsgebruikers' zijn dan ook niet een homogene groep: ik heb ze in alle soorten en maten voorbij zien komen. Van de hippies die vliegen uit het water redden tot feestgangers die van Ibiza naar Rio vliegen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je zou wat mij betreft hier een punt hebben als drugsgebruikers op andere gebieden wel heel verantwoorde keuzes in hun levensstijl zouden maken.
Maar ik hou van beschavingquote:Op vrijdag 13 december 2024 11:03 schreef Evangelion het volgende:
Ja, ik ben een gebruiker
Het pure spul, dus zonder de suiker
De gebruiker houdt de onderwereld in stand.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik ben het in grote lijnen wel met TS eens. Ik vind dat het tijd wordt dat de drugsgebruiker op zijn gedrag en op zijn verantwoordelijkheid wordt aangesproken. Zonder gebruikers geen productie. Het is uiteindelijk toch de gebruiker die door zijn gebruik deze onderwereld financiert.
Als gebruiker kun je dan wel zeggen dat je je niet verantwoordelijk voelt voor de gevolgen van je drugsgebruik omdat je zelf geen portiekflats opblaast of advocaten doodschiet, maar dan bedien je je van dezelfde lage moraal als de louche wapenhandelaar die zich ook nooit verantwoordelijk voelt als er met een wapen dat hij verkoopt ook daadwerkelijk mensen worden doodgeschoten.
En er zijn ongetwijfeld allerlei andere gedragingen die ook nare gevolgen hebben voor de maatschappij en het milieu, maar dat doet niets af aan de kwalijke gevolgen van drugsgebruik. Op andere gebieden worden mensen ook steeds meer op hun verantwoordelijkheid gewezen. Zo begint het terecht steeds meer "not done' te worden om veelvuldig op vliegvakantie te gaan.
Tot slot, er bestaat niet zoiets als een recht om drugs te gebruiken.
Dit aanspreken op verantwoordelijkheden is met het huidige schijnbaar-merkbaar drugsgerelateerde geweld evengoed zorgelijk. De gebruiker houdt de onderwereld, met lijnen naar de bovenwereld, in stand door zijn gebruikquote:Op vrijdag 13 december 2024 21:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik ben het in grote lijnen wel met TS eens. Ik vind dat het tijd wordt dat de drugsgebruiker op zijn gedrag en op zijn verantwoordelijkheid wordt aangesproken. Zonder gebruikers geen productie. Het is uiteindelijk toch de gebruiker die door zijn gebruik deze onderwereld financiert.
Als gebruiker kun je dan wel zeggen dat je je niet verantwoordelijk voelt voor de gevolgen van je drugsgebruik omdat je zelf geen portiekflats opblaast of advocaten doodschiet, maar dan bedien je je van dezelfde lage moraal als de louche wapenhandelaar die zich ook nooit verantwoordelijk voelt als er met een wapen dat hij verkoopt ook daadwerkelijk mensen worden doodgeschoten.
En er zijn ongetwijfeld allerlei andere gedragingen die ook nare gevolgen hebben voor de maatschappij en het milieu, maar dat doet niets af aan de kwalijke gevolgen van drugsgebruik. Op andere gebieden worden mensen ook steeds meer op hun verantwoordelijkheid gewezen. Zo begint het terecht steeds meer "not done' te worden om veelvuldig op vliegvakantie te gaan.
Tot slot, er bestaat niet zoiets als een recht om drugs te gebruiken.
Het was hier een reactie op:quote:
Op andere gebieden zullen de leefstijlkeuzes van de drugsgebruiker maar weinig verschillen van die van de gemiddelde Nederlander. De schade aan maatschappij en milieu die de drugsgebruiker door de rest van zijn leefstijlkeuzes veroorzaakt, zal dus weinig verschillen van die van de gemiddelde Nederlander. De schade die hij door zijn drugsgebruik veroorzaakt, komt daar dan nog een keer bovenop.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:45 schreef Isdatzo het volgende:
Nee, dat IS whataboutism.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar dat vind jij dan whataboutism. En ik vind jouw vingerwijzing selectieve verontwaardiging. En zo is het cirkeltje weer rond hė.
Dat je dit topic in POL hebt durven openenquote:Op vrijdag 13 december 2024 22:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, dat IS whataboutism.
Dit is een discussieforum, als er iemand een topic opent over winkeldiefstal, begin jij dan over dat inbraak en moord, het gebruik van neonicotinoïden in de landbouw, etc etc veel erger is en dat TS aan selectieve verontwaardiging doet?
En wie doet dat?quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
'Drugsgebruikers' zijn dan ook niet een homogene groep: ik heb ze in alle soorten en maten voorbij zien komen. Van de hippies die vliegen uit het water redden tot feestgangers die van Ibiza naar Rio vliegen.
Het is heel prima om mensen op de gevolgen van hun keuzes te wijzen, maar drugsgebruik wegzetten als Het Grote Kwaad is wel een bijzonder kort bochtje.
Nou jaquote:
quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:03 schreef yessie234 het volgende:
[..]
De gebruiker houdt de onderwereld in stand.
Het recht op drugs gebruik bestaat in een vrije wereld waar dergelijke middelen te koop zijn, volgens de gebruikers althans.
Maar ook het begrip "drugs" is aan inflatie onderhevig merk ik in discussies.
Zelfs kennis, gezond verstand en recht om kunnen schrijven en zeggen wat je wilt schijnt een illegale drug geworden te zijn. Hier in ieder geval. Want dan komt de "drugs-mob" weer met zijn bedreigingen.
Dat is pas zorgelijk,
Op veel plekken in de wereld wordt oppervlaktewater wel vervuild ja door voorgeschreven medicijnengebruik. In sommige gevallen veranderen vissen zelfs van geslacht door anti-conceptie-pillen bijv. Ook in Nederland komen zo medicijnresten in het oppervlakte- en grond-water terecht.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:26 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Gewoon een pammetje van de huisarts, mag dat ook?
Vulgur culture.quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Op veel plekken in de wereld wordt oppervlaktewater wel vervuild ja door voorgeschreven medicijnengebruik. In sommige gevallen veranderen vissen zelfs van geslacht door anti-conceptie-pillen bijv. Ook in Nederland komen zo medicijnresten in het oppervlakte- en grond-water terecht.
Dus doe maar niet inderdaad!
Je ziet niet altijd het achterste van de tong.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:31 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Even een ronde reacties vergaren doen.
Een zwarte tong moet je laten behandelen door de mondhygiëniste.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:24 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je ziet niet altijd het achterste van de tong.
Ben niet zo benieuwd naar de vieze plaatjes, maar verder is het ook niet wat ik bedoel natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:30 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Een zwarte tong moet je laten behandelen door de mondhygiëniste.
Vieze plaatjes erbij moet jezelf maar zoeken.
Wat bedoel je dan wel?quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:52 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ben niet zo benieuwd naar de vieze plaatjes, maar verder is het ook niet wat ik bedoel natuurlijk.
Neem nog een snuif, slik nog wat, vergeet de boze realiteit en droom je wegquote:Op zaterdag 14 december 2024 17:24 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je ziet niet altijd het achterste van de tong.
Allesbehalve.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:00 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan wel?
Natuurlijk dachtt je dat ik het over deze had, of niet?
[ link | afbeelding ]
De snuif bracht me in touch met de realiteit, maar slaap lekker met de overtuiging dat het vluchtgedrag en coping is.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Neem nog een snuif, slik nog wat, vergeet de boze realiteit en droom je weg
The smell of petroleum prevails throughout....quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:16 schreef SebbeSwensje het volgende:
De snuif bracht me in touch met de realiteit, maar slaap lekker met de overtuiging dat het vluchtgedrag en coping is.
Is ook gewoon een heerlijke geur.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
The smell of petroleum prevails throughout....
en de landbouw krijgt de schuld van het vervuilde grondwater met amfetaminequote:
Milieucomperserende maatregelen heet dat in het jargonquote:Op zaterdag 14 december 2024 22:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en de landbouw krijgt de schuld van het vervuilde grondwater met amfetamine
quote:Op zondag 15 december 2024 11:52 schreef Raw85 het volgende:
Zojuist 3 packies Bolivan special besteld puur om @:TS dwars te zitten
is dat cocaine?quote:Op zondag 15 december 2024 11:52 schreef Raw85 het volgende:
Kijk, een heel stoere jongenquote:Op zondag 15 december 2024 11:52 schreef Raw85 het volgende:
Nou, op het forum is ie ook een beetje een handenbindertje.quote:Op zondag 15 december 2024 17:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kijk, een heel stoere jongen
![]()
De belastingdienst.quote:Op zondag 15 december 2024 07:48 schreef HardMetal het volgende:
Ik moet bij topics als dit altijd denken aan die keer dat tegenover de plaatselijke coffeeshop een wietkwekerij werd ontruimd. De koffieshop mag het legaal verkopen, maar het vervaardigen is illegaal.
Wie creëert er hier nu een compleet crimineel circuit? De overheid of de lokale wiet gebruiker?
Sowwww!!!! Kijk deze user eens even een edgy standpunt innemen jongens.quote:Op maandag 16 december 2024 20:03 schreef Vincent_student het volgende:
Opvallend hoeveel junks FOK! onder de leden heeft, blijkt uit dit topic. En zichzelf maar goed praten.
Ik sta er echt van te kijken hoeveel cokegebruikers er zijn hier.quote:Op maandag 16 december 2024 20:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Sowwww!!!! Kijk deze user eens even een edgy standpunt innemen jongens.
Mocht je je eens buiten de veiligheid van je zolderkamer begeven dan tref je er nog veel meer!quote:Op maandag 16 december 2024 20:12 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik sta er echt van te kijken hoeveel cokegebruikers er zijn hier.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 16 december 2024 20:12 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Hoef geen Coke als ik Pepsi maat.quote:Op maandag 16 december 2024 20:12 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
iedereen woont nog op zolder bij z’n ouders… dus degenen die een baan hebben spenderen hun loon daar dus aan.quote:Op maandag 16 december 2024 20:12 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Heb je ooit opgezocht hoeveel mensen ooit wel eens coke hebben gebruikt? 6.5% van de volwassenen heeft het ooit gebruikt, 10% van de 18-29-jarigen.quote:Op maandag 16 december 2024 20:12 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Gelukkig hoor ik niet tot die percentages.quote:Op maandag 16 december 2024 22:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Heb je ooit opgezocht hoeveel mensen ooit wel eens coke hebben gebruikt? 6.5% van de volwassenen heeft het ooit gebruikt, 10% van de 18-29-jarigen.
Bijna 11% volwassen heeft ooit mdma gebruikt, en ruim 23% van de 18-29-jarigen (voor cannabis onder 18-29-jarigen is dat 30%).
Bedenk ook dat bij beiden de cijfers onder mannen flink hoger dan onder vrouwen zijn, en bij beiden is het gebruik onder hoogopgeleiden hoger. Vooral cocaine zie je veel onder stressvolle beroepen (bankiers, advocaten, dokters).
https://www.nationaledrugmonitor.nl/
Drugs zijn allang genormaliseerd. Alleen op het Binnenhof en in de Hilversumse media-bubble nog niet. Behalve voor de werknemers van het Binnenhof en de Hilversumse media-bubble, daar zitten grote spelers tussen.quote:Op maandag 16 december 2024 20:03 schreef Vincent_student het volgende:
Opvallend hoeveel junks FOK! onder de leden heeft, blijkt uit dit topic. En zichzelf maar goed praten.
Veel plezier met je lichaamsvernietigers. Mij niet gezien. Ik ben blij dat ik niet afhankelijk ben van criminelen zoals jullie.quote:Op dinsdag 17 december 2024 01:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Drugs zijn allang genormaliseerd. Alleen op het Binnenhof en in de Hilversumse media-bubble nog niet. Behalve voor de werknemers van het Binnenhof en de Hilversumse media-bubble, daar zitten grote spelers tussen.
Iedereen gebruikt drugs.quote:Op dinsdag 17 december 2024 01:11 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Veel plezier met je lichaamsvernietigers. Mij niet gezien. Ik ben blij dat ik niet afhankelijk ben van criminelen zoals jullie.
Triest niet?quote:Op maandag 16 december 2024 20:03 schreef Vincent_student het volgende:
Uhm, het percentage gebruikers impliceert ook het percentage niet-gebruikers, dus je hoort wel bij de cijfers, of plaats je jezelf boven de samenleving?quote:Op dinsdag 17 december 2024 00:23 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Gelukkig hoor ik niet tot die percentages.
Mij is het volkomen duidelijk, maar goed, ik gebruik dan ook geen recreatieve drugsquote:Op dinsdag 17 december 2024 12:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Uhm, het percentage gebruikers impliceert ook het percentage niet-gebruikers, dus je hoort wel bij de cijfers, of plaats je jezelf boven de samenleving?
En met MDMA zal het de komende jaren ook wel oplopen, zeker als het gebruikt gaat worden als middel in de behandeling van PTSD enzo.
Nee helemaal niet. Ik plaats druggebruikers onder de samenleving. Ik vind ze helemaal niets.quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
of plaats je jezelf boven de samenleving?
Dat is toch verschrikkelijk?quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En met MDMA zal het de komende jaren ook wel oplopen, zeker als het gebruikt gaat worden als middel in de behandeling van PTSD enzo.
Wat? Dat het als medicijn gebruikt kan worden?quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:22 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat is toch verschrikkelijk?
Alcohol verwoest meer dan meerdere drugs die als illegaal worden gezien. Plaats jij iemand die op zaterdagavond een biertje drinkt ook onder de samenleving?quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:21 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Nee helemaal niet. Ik plaats druggebruikers onder de samenleving. Ik vind ze helemaal niets.
Wat is jou volkomen duidelijk?quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mij is het volkomen duidelijk, maar goed, ik gebruik dan ook geen recreatieve drugs
Ik heb het over cokesnuivers. Die zo hip moeten zijn, maar ondertussen mijnen leggen onder onze samenleving. Het is dus on-topic. Ik vind het in-en-in-triest dat je coke nodig hebt om te kunnen functioneren. Ik begrijp zoiets niet.quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Alcohol verwoest meer dan meerdere drugs die als illegaal worden gezien. Plaats jij iemand die op zaterdagavond een biertje drinkt ook onder de samenleving?
Mooie poppenkast door je in dit hele verhaal te gaan verschuilen achter de wet om zo drugsgebruikers net wat meer te vergelijken met pedofielen dan dat je jezelf ermee vergelijkt.quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:30 schreef Vincent_student het volgende:
Iemand in Nederland is onlangs voor een paar jaar cel veroordeeld voor het downloaden van kinderporno. Meneer had zelf niet misbruikt, maar kwam wel voor de rechter. Het oordeel was dat meneer misbruik in stand hield door klant te zijn.
Natuurlijk wil ik dit geval nooit in een lijn trekken met cokegebruik. Dat is van een heel ander kaliber. Maar toch trek ik wel het juridisch proces in het gelijk: door klant te zijn van iets crimineels, houd je het proces gaande en maak je onderdeel uit van het criminele circuit. Gezinnen en natuur zijn het slachtoffer van jullie consumptie.
Ik steek ook mijn hand in eigen boezen. Ik gebruik geen drugs of wat dan ook, maar ik eet vlees. Dat is van hetzelfde. Wat boeren doen is in feite crimineel, dierenmishandeling. Dus ik ben ik net zo slecht als jullie.
Je kunt niet lezen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:34 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Mooie poppenkast door je in dit hele verhaal te gaan verschuilen achter de wet om zo drugsgebruikers net wat meer te vergelijken met pedofielen dan dat je jezelf ermee vergelijkt.
En ik verschuil me niet. Ik heb al aangegeven dat ikzelf al even schuldig ben.quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:34 schreef SebbeSwensje het volgende:
je in dit hele verhaal te gaan verschuilen
Ik kan prima lezen, maar moest wel even gniffelen om dit mentale bochtenwerk. Verder kun je met die logica alles wel opdoeken. Eerder gaf ik Shell als voorbeeld, maar wat dacht je van big pharma? Zelfs publieke voorzieningen, want die worden betaald met belastinggeld, diezelfde belastingdienst die hele gezinnen kapot heeft gemaakt. Gas en stroom gebruik je ook toch? Oei de Russen, oh nee de Groningers, ah joh waar praaaaten we over?quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:46 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Je kunt niet lezen.
Ik vergelijk ze niet met elkaar. Ik vergelijk de juridische procedures met elkaar. Pedofilie kun je nooit vergelijken met drugsgebruik. Wel de relatie tussen producent en klant. De klant is even strafbaar als de producent. Als je klant bent, ben je verantwoordelijk voor de schade die de producent aanricht.
Heb ik a eerder in deze draad aangekaart:quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:46 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Je kunt niet lezen.
Ik vergelijk ze niet met elkaar. Ik vergelijk de juridische procedures met elkaar. Pedofilie kun je nooit vergelijken met drugsgebruik. Wel de relatie tussen producent en klant. De klant is even strafbaar als de producent. Als je klant bent, ben je verantwoordelijk voor de schade die de producent aanricht.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik onderscheid maak tussen wat ik voor mezelf "primaire" en secundaire schuld. Bij primair weet je direct dat je fout zit. Zoals bij kinderporno. Onafhankelijk van de producent. Onafhankelijk van wetgeving weet je direct dat dit onmenselijk is. Bij secundair weet je dat niet. Als je een poedertje in je neus snuit, hoef je in principe niet te weten dat het fout is wat je doet. Je doet er op zich niemand kwaad mee, alleen jezelf. Op het eerste gezicht is het geen misdaad, iets wat je wel weet als je een foto ziet waarbij een kind wordt misbruikt.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik kan prima lezen, maar moest wel even gniffelen om dit mentale bochtenwerk. Verder kun je met die logica alles wel opdoeken. Eerder gaf ik Shell als voorbeeld, maar wat dacht je van big pharma? Zelfs publieke voorzieningen, want die worden betaald met belastinggeld, diezelfde belastingdienst die hele gezinnen kapot heeft gemaakt. Gas en stroom gebruik je ook toch? Oei de Russen, oh nee de Groningers, ah joh waar praaaaten we over?
Er is in deze wel een verschil tussen alcohol en allerlei soorten illegale drugs.quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Alcohol verwoest meer dan meerdere drugs die als illegaal worden gezien. Plaats jij iemand die op zaterdagavond een biertje drinkt ook onder de samenleving?
Waarom begin je er dan over?quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:30 schreef Vincent_student het volgende:
Natuurlijk wil ik dit geval nooit in een lijn trekken met cokegebruik. Dat is van een heel ander kaliber.
Als gebruiker ben ik natuurlijk niet voor een drugsverbod en een War on Drugs. Dus ben ik ook niet verantwoordelijk voor de gevolgen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:39 schreef Vincent_student het volgende:
En trouwens, als je coke kunt vinden vrij onder een boom, zul je mij niet horen, veel plezier. Alcohol hetzelfde, het is vrij verkrijgbaar in de supermarkt, zuip ze, zou ik zeggen en als je 20 euro voor een pakje sigaretten wilt betalen, paf ze! No problem.
Legalisering van de zooi, prima. Maar ga niet roepen: "Hadden jullie maar moeten legaliseren", als reactie op gewelddadig acties, als vrijwaring voor jullie als consumenten. Dat is gewoon ontkennen van je rol.
Maar als coke gelegaliseerd wordt, go ahead, make my wagon. Maar nu is het andere koek.
Van dat destructieve Nederlandse drugsbeleid wordt al jaren door het buitenland misbruik van gemaakt. De mindset van de gebruikers speelde daar wel een rol bij.quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als gebruiker ben ik natuurlijk niet voor een drugsverbod en een War on Drugs. Dus ben ik ook niet verantwoordelijk voor de gevolgen.
Het zijn hypocriete bestuurders en politici die verantwoordelijk zijn voor hun destructieve drugbeleid. Gebruikers de schuld geven van corruptie en bomaanslagen is in feite victim-blaming. Een strategie die ze een paar jaar geleden doelbewust hebben afgesproken op een drugsconferentie in Rotterdam.
Legalisatie van drugs zou wel eens veel meer schadelijke effecten hebben voor de maatschappij dan de ellende die we nu hebben.quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom begin je er dan over?
Legale coke is minder schadelijk dan legale alcohol. Maar de War on Drugs is de echte boosdoener, laten we die eerst afschaffen.
Deels, harddrugs sowieso niet legaliseren... maar softdrugs absoluut wel doen en dan gelijk veel meer belasting op heffen!quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Legalisatie van drugs zou wel eens veel meer schadelijke effecten hebben voor de maatschappij dan de ellende die we nu hebben.
quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:28 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik onderscheid maak tussen wat ik voor mezelf "primaire" en secundaire schuld. Bij primair weet je direct dat je fout zit. Zoals bij kinderporno. Onafhankelijk van de producent. Onafhankelijk van wetgeving weet je direct dat dit onmenselijk is. Bij secundair weet je dat niet. Als je een poedertje in je neus snuit, hoef je in principe niet te weten dat het fout is wat je doet. Je doet er op zich niemand kwaad mee, alleen jezelf. Op het eerste gezicht is het geen misdaad, iets wat je wel weet als je een foto ziet waarbij een kind wordt misbruikt.
Maar, net als bij heling, moet je wel heel erg naïef zijn bij secundair schuld, dat je niet weet dat voor een pretpilletje bij een feest hele jerrycans vol met gif in de natuur worden gestort en dat bij cokegebruik hele woningblokken worden opgeblazen. Het is puur egoïsme.
Ik kan me er grotendeels in vinden, maar als je kijkt naar ander crimineel gedrag wat gepaard gaat met de drugswereld, zie ik dat meer als het zakelijke aspect van de criminaliteit en dat is niet gebonden aan drugs. Waar je in het witte circuit rechtzaken hebt, vijandige overnames, notariële stukken etc. etc. Is het in de criminaliteit allemaal gebasseerd op vertrouwen. Criminelen kunnen niet zomaar een geschil voor de rechtbank brengen of hun transacties via de bank doen. Nog een reden om het uit het criminele circuit te willen halen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:39 schreef Vincent_student het volgende:
En trouwens, als je coke kunt vinden vrij onder een boom, zul je mij niet horen, veel plezier. Alcohol hetzelfde, het is vrij verkrijgbaar in de supermarkt, zuip ze, zou ik zeggen en als je 20 euro voor een pakje sigaretten wilt betalen, paf ze! No problem.
Legalisering van de zooi, prima. Maar ga niet roepen: "Hadden jullie maar moeten legaliseren", als reactie op gewelddadig acties, als vrijwaring voor jullie als consumenten. Dat is gewoon ontkennen van je rol.
Maar als coke gelegaliseerd wordt, go ahead, make my wagon. Maar nu is het andere koek.
Ik heb het niet alleen over dumpen van afval in natuurgebieden, ik heb het ook over aanslagen, afrekeningen, ontwrichting van de maatschappij, vermenging van onder en bovenwereld, het veroorzaken van gigantische sociale, economische en politieke problemen in landen zoals Mexico, Marokko, Colombia, de gouden driehoek, etc etc.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:16 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
[..]
Waar TS het over heeft, het dumpen van afval (wat ook echt een serieus probleem is) gaat wel gepaard met de productie, maar ook hierin worden ze meer geremd dan een chemisch productiebedrijf wat wel legale middelen produceert.
Tijdens de drooglegging tierde die zaken in een niet nader te noemen land ook welig. Hoe hebben ze dat ook alweer opgelost? Criminaliteit en de zucht naar macht is iets van alle tijden, alleen de poppetjes en de methodieken veranderen. Alle door jouw genoemde zaken kan ik in elk geval niet aan drugsgebruik linken.quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over dumpen van afval in natuurgebieden, ik heb het ook over aanslagen, afrekeningen, ontwrichting van de maatschappij, vermenging van onder en bovenwereld, het veroorzaken van gigantische sociale, economische en politieke problemen in landen zoals Mexico, Marokko, Colombia, de gouden driehoek, etc etc.
Corruptie, geweld, vervuiling, dood en verderf, witwassen, crimineel geld, vastgoed speculatie daarmee.
Whatever makes you sleep at night, jij slachtoffer.quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als gebruiker ben ik natuurlijk niet voor een drugsverbod en een War on Drugs. Dus ben ik ook niet verantwoordelijk voor de gevolgen.
Het zijn hypocriete bestuurders en politici die verantwoordelijk zijn voor hun destructieve drugbeleid. Gebruikers de schuld geven van corruptie en bomaanslagen is in feite victim-blaming. Een strategie die ze een paar jaar geleden doelbewust hebben afgesproken op een drugsconferentie in Rotterdam.
Nou wiet helpt wel met lekker slapenquote:Op dinsdag 17 december 2024 19:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Whatever makes you sleep at night, jij slachtoffer.
Sowieso mensen die huilen over wietquote:Op dinsdag 17 december 2024 20:00 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou wiet helpt wel met lekker slapen
As we speakquote:Op dinsdag 17 december 2024 20:52 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Sowieso mensen die huilen over wiet![]()
Autoflowers
Wazzut wel lekker ?quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
As we speak(iets meer gesmokkeld dan alleen de neut 🤫)
De neut of het draaisel? Allebei maar mwuha, maar ik filter momenteel meer op kwantiteit dan op kwaliteit.quote:
Beter ga je voor kwaliteitquote:Op dinsdag 17 december 2024 20:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De neut of het draaisel? Allebei maar mwuha, maar ik filter momenteel meer op kwantiteit dan op kwaliteit.
Helemaal mee eens, maar ik zit niet graag krap bij kas. Heb liever een goede buffer en net wat minder, dan minimaal en uitzonderlijk goed. Het is een dingetje van me.quote:
snap ikquote:Op dinsdag 17 december 2024 21:00 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar ik zit niet graag krap bij kas. Heb liever een goede buffer en net wat minder, dan minimaal en uitzonderlijk goed. Het is een dingetje van me.
Dat zegt dan vooral iets over jouw bekrompenheid.quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:21 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Nee helemaal niet. Ik plaats druggebruikers onder de samenleving. Ik vind ze helemaal niets.
Als ik naar jouw postgeschiedenis kijk zou ik in jouw plaats niet zo over intellectuele en morele capaciteiten van anderen mauwen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat zegt dan vooral iets over jouw bekrompenheid.
Wat jij in mijn plaats zou doen laat me volledig koud.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als ik naar jouw postgeschiedenis kijk zou ik in jouw plaats niet zo over intellectuele en morele capaciteiten van anderen mauwen.
Is het in-en-in-triest dat mensen het nodig hebben om te kunnen functioneren, of is het in-en-in-triest dat hun banen zo stressvol zijn dat ze denken dit soort dingen nodig te hebben?quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:26 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik heb het over cokesnuivers. Die zo hip moeten zijn, maar ondertussen mijnen leggen onder onze samenleving. Het is dus on-topic. Ik vind het in-en-in-triest dat je coke nodig hebt om te kunnen functioneren. Ik begrijp zoiets niet.
Drink je wel eens alochol? Mocht dat zo zijn, dan hou je de handel in alcohol in stand, wat jaarlijks tot doden en vele gewonden leidt als gevolg van huiselijk geweld en verkeersongelukken bijv. Maar dat is ok, want het is legaal?quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:30 schreef Vincent_student het volgende:
Iemand in Nederland is onlangs voor een paar jaar cel veroordeeld voor het downloaden van kinderporno. Meneer had zelf niet misbruikt, maar kwam wel voor de rechter. Het oordeel was dat meneer misbruik in stand hield door klant te zijn.
Natuurlijk wil ik dit geval nooit in een lijn trekken met cokegebruik. Dat is van een heel ander kaliber. Maar toch trek ik wel het juridisch proces in het gelijk: door klant te zijn van iets crimineels, houd je het proces gaande en maak je onderdeel uit van het criminele circuit. Gezinnen en natuur zijn het slachtoffer van jullie consumptie.
Ik steek ook mijn hand in eigen boezen. Ik gebruik geen drugs of wat dan ook, maar ik eet vlees. Dat is van hetzelfde. Wat boeren doen is in feite crimineel, dierenmishandeling. Dus ik ben ik net zo slecht als jullie.
Ik heb dat in een eerdere post al uitgelegd. De ellende die met alcohol samenhangt, zoals huiselijk geweld en verkeersongelukken, wordt niet veroorzaakt door de producenten van alcoholhoudende dranken, maar door consumenten die geen maat weten te houden.quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Drink je wel eens alochol? Mocht dat zo zijn, dan hou je de handel in alcohol in stand, wat jaarlijks tot doden en vele gewonden leidt als gevolg van huiselijk geweld en verkeersongelukken bijv. Maar dat is ok, want het is legaal?
Ah, maar waarom dan niet legaliseren? Coke-productie, import, gebruik wordt al tientallen jaren bestreden zonder enig succes. De productie blijft toenemen, het gebruikt neemt niet af, en verreweg de meeste problemen ermee zijn omdat het illegaal is, en zouden weggenomen kunnen worden door het legaal te maken.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:39 schreef Vincent_student het volgende:
Als allerlei soorten drugs die nu illegaal zijn, gelegaliseerd zouden worden, bestaat het risico dat die op een gegeven moment op net zo grote schaal gebruikt worden als alcohol en tabak.quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Drink je wel eens alochol? Mocht dat zo zijn, dan hou je de handel in alcohol in stand, wat jaarlijks tot doden en vele gewonden leidt als gevolg van huiselijk geweld en verkeersongelukken bijv. Maar dat is ok, want het is legaal?
Het levert de staatskas behoorlijk wat op, daar worden die begrafenissen allemaal van betaald toch?quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dank voor de link.quote:Op maandag 16 december 2024 22:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Heb je ooit opgezocht hoeveel mensen ooit wel eens coke hebben gebruikt? 6.5% van de volwassenen heeft het ooit gebruikt, 10% van de 18-29-jarigen.
Bijna 11% volwassen heeft ooit mdma gebruikt, en ruim 23% van de 18-29-jarigen (voor cannabis onder 18-29-jarigen is dat 30%).
Bedenk ook dat bij beiden de cijfers onder mannen flink hoger dan onder vrouwen zijn, en bij beiden is het gebruik onder hoogopgeleiden hoger. Vooral cocaine zie je veel onder stressvolle beroepen (bankiers, advocaten, dokters).
https://www.nationaledrugmonitor.nl/
Er was een korte film gemaakt met zo'n soort westerse maatschappij, met alle drugs ter wereld bijna gratis bij de drogist. In die film werd niets gedaan met het gegeven hoe zo'n samenleving in de toekomst er uit zou zien, en hoe het de personages zou vergaan, het was het uitvergroten van gedrogeerd gedrag -beetje stereotype uitgebeeld natuurlijk.quote:Op woensdag 18 december 2024 01:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als allerlei soorten drugs die nu illegaal zijn, gelegaliseerd zouden worden, bestaat het risico dat die op een gegeven moment op net zo grote schaal gebruikt worden als alcohol en tabak.
Alcohol heeft niet het monopolie op het veroorzaken van doden en gewonden door huiselijk geweld en verkeersongelukken. Allerlei soorten illegale drugs doen dat ook. Die zijn net als alcohol ook niet voor niets verboden in het verkeer.
Alcohol en coke zijn even verslavend. Maar van alcohol ga je veel raarder doen dan van coke (je kan na een paar borrels niet eens meer auto rijden, met coke gaat dat prima) en van alcohol ga je eerder dood.quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ah, maar waarom dan niet legaliseren? Coke-productie, import, gebruik wordt al tientallen jaren bestreden zonder enig succes. De productie blijft toenemen, het gebruikt neemt niet af, en verreweg de meeste problemen ermee zijn omdat het illegaal is, en zouden weggenomen kunnen worden door het legaal te maken.
Nou moet ik zeggen dat ik toch wel voorzichtig zou zijn met het legaliseren van coke, aangezien er toch redelijk wat verslavingsgevoeligheid aan kleeft. Men zou er goed aan doen eerst cannabis echt te legaliseren, en in een volgende stap mogelijk mdma. Voor coke zou misschien persoonlijk gebruikt getolereerd kunnen worden, en dan vooral in de gaten houden wat voor effect dat heeft op het aantal verslaafden, en in welke mate ze in de problemen komen.
Over de gevaren van verschillende soorten drugs wordt hier heel verschillend gedacht.quote:Op woensdag 18 december 2024 03:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alcohol en coke zijn even verslavend. Maar van alcohol ga je veel raarder doen dan van coke (je kan na een paar borrels niet eens meer auto rijden, met coke gaat dat prima) en van alcohol ga je eerder dood.
Alcohol is veel gevaarlijker dan coke.
De meeste mensen gaan dood aan een junken bestaan vanwege het drugs verbod. Vanwege allerlei effecten van het drugsverbod (De drugs zijn veel duurder dan noodzakelijk, marginalisatie, geen kwaliteitscontrole) gaan mensen kapot, niet eens vanwege de gezondheidsgevolgen van drugsgebruik zelf. Bewijs daarvoor zijn talloze artiesten die jarenlang goede (dure) heroïne hebben gebruikt en gewoon oud zijn geworden.
Maar in landen waar gebruik gedecriminaliseerd is zie je niet dat meer mensen verslaafd worden. Ook in landen waar alcohol verboden werd gingen de problemen met alcohol niet weg. En iets als mdma zal heel weinig huiselijk geweld veroorzaken.quote:Op woensdag 18 december 2024 01:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als allerlei soorten drugs die nu illegaal zijn, gelegaliseerd zouden worden, bestaat het risico dat die op een gegeven moment op net zo grote schaal gebruikt worden als alcohol en tabak.
Alcohol heeft niet het monopolie op het veroorzaken van doden en gewonden door huiselijk geweld en verkeersongelukken. Allerlei soorten illegale drugs doen dat ook. Die zijn net als alcohol ook niet voor niets verboden in het verkeer.
Vroeger mocht je al zestienjarige alcohol drinken. Nu niet meer. Daar komt bij dat een pilletje minder kost dan een biertje en een stuk langer meegaat, en ook makkelijker te krijgen is omdat de verkoper geen leeftijdseisen.quote:Op woensdag 18 december 2024 01:27 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dank voor de link.
Vreemd dat stressvolle beroepen te noemen, zeker als je bedenkt wat het effect van cocaine is.
Maar behoorlijk verschil tussen jongeren en ouderen. Er wordt meer met drugs geëxperimenteerd in de leeftijdsgroep die bevattelijk is voor dat gedrag, dan vroeger.
Er zijn ook talloze artiesten overleden aan overdoses goede dure heroïne. Heroïne is echt wel een stuk meer verslavend dan coke.quote:Op woensdag 18 december 2024 03:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alcohol en coke zijn even verslavend. Maar van alcohol ga je veel raarder doen dan van coke (je kan na een paar borrels niet eens meer auto rijden, met coke gaat dat prima) en van alcohol ga je eerder dood.
Alcohol is veel gevaarlijker dan coke.
De meeste mensen gaan dood aan een junken bestaan vanwege het drugs verbod. Vanwege allerlei effecten van het drugsverbod (De drugs zijn veel duurder dan noodzakelijk, marginalisatie, geen kwaliteitscontrole) gaan mensen kapot, niet eens vanwege de gezondheidsgevolgen van drugsgebruik zelf. Bewijs daarvoor zijn talloze artiesten die jarenlang goede (dure) heroïne hebben gebruikt en gewoon oud zijn geworden.
Daar hebben ze iets op bedacht. Wetenschap.quote:Op woensdag 18 december 2024 04:33 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Over de gevaren van verschillende soorten drugs wordt hier heel verschillend gedacht.
quote:
De War on drugs heeft geen nuttige effecten, het gaat uitstekend met drugs. Er zijn wel negatieve gevolgen. Criminaliteit, corruptie, moord- en doodslag.quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Legalisatie van drugs zou wel eens veel meer schadelijke effecten hebben voor de maatschappij dan de ellende die we nu hebben.
Allemaal gevolgen van de War on Drugs.quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over dumpen van afval in natuurgebieden, ik heb het ook over aanslagen, afrekeningen, ontwrichting van de maatschappij, vermenging van onder en bovenwereld, het veroorzaken van gigantische sociale, economische en politieke problemen in landen zoals Mexico, Marokko, Colombia, de gouden driehoek, etc etc.
Corruptie, geweld, vervuiling, dood en verderf, witwassen, crimineel geld, vastgoed speculatie daarmee.
Kan je dat onderbouwen?quote:Op woensdag 18 december 2024 08:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Er zijn ook talloze artiesten overleden aan overdoses goede dure heroïne. Heroïne is echt wel een stuk meer verslavend dan coke.
Bedenk een wat coke importeurs en dealers af zouden kunnen dragen? En wat er met dat geld gedaan zou kunnen worden? Als er belasting en accijnzen op geheven zou worden zou de staatskas met op zijn minst enkele miljarden per jaar gespekt kunnen worden. Meer politie op straat, geen of veel minder bezuinigingen in de zorg en onderwijs, dat soort dingen.quote:Op woensdag 18 december 2024 01:22 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het levert de staatskas behoorlijk wat op, daar worden die begrafenissen allemaal van betaald toch?
Wat dragen coke importeurs en dealers af?
Philip Seymour Hoffmanquote:Op woensdag 18 december 2024 12:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kan je dat onderbouwen?
Bedenk wat voor een samenleving het is met meer doorgesnoven types op kantoor en de straat. Dat weegt niet op tegen de financiële inkomsten. Kosten-baten analyse.quote:Op woensdag 18 december 2024 15:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Bedenk een wat coke importeurs en dealers af zouden kunnen dragen? En wat er met dat geld gedaan zou kunnen worden? Als er belasting en accijnzen op geheven zou worden zou de staatskas met op zijn minst enkele miljarden per jaar gespekt kunnen worden. Meer politie op straat, geen of veel minder bezuinigingen in de zorg en onderwijs, dat soort dingen.
Even wat figuren eruit gelicht.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar hebben ze iets op bedacht. Wetenschap.
[..]
Een rapport van het RIVM uit 2009...quote:Op woensdag 18 december 2024 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar hebben ze iets op bedacht. Wetenschap.
[..]
Anekdotisch bewijs is geen wetenschap, ik keur je "argumenten" af.quote:Op woensdag 18 december 2024 16:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Philip Seymour Hoffman
River Phoenix
James Belushi
Janis Joplin
Jim Morrison
Sid Vicious
Allemaal overdosis heroine. En die hadden allemaal geen reden om goedkope, slechte heroine te kopen, net als jij niet kan bewijzen dat degene die oud zijn geworden met gebruik altijd dure en goede heroine hebben gebruikt.
Dan moet je die analyse eerst maar eens manken.quote:Op woensdag 18 december 2024 16:04 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Bedenk wat voor een samenleving het is met meer doorgesnoven types op kantoor en de straat. Dat weegt niet op tegen de financiële inkomsten. Kosten-baten analyse.
Wat bedoel je met manken?quote:Op woensdag 18 december 2024 17:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je die analyse eerst maar eens manken.
*makenquote:
Dan moet je drugstesten invoeren bij uitvoerders van "stressvolle beroepen" zoals huisartsen, advocaten, bankiers, en vooruit: consultancy en politici.quote:
Een drugsvrije samenleving bestaat niet. Dat begint bij een definitie van drugs, en dat eindigt bij de vaststelling dat alle hogere levende wezens drugs gebruiken.quote:Op woensdag 18 december 2024 17:45 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dan moet je drugstesten invoeren bij uitvoerders van "stressvolle beroepen" zoals huisartsen, advocaten, bankiers, en vooruit: consultancy en politici.
En welke daden zij hebben gepleegd in bewustzijnsstaat van overmoed. Dat maakt gevolgen meetbaar voor kosten-baten analyse.
Drugsvrije samenleving betekent een geheel drugsvrije samenleving. Wat kost zo'n urinetestje de samenleving nou, als die daardoor veel beter bestuurd wordt.
Dat is die ouwe grap over zich bezattende olifanten die zich tegoed deden aan laag hangend fruit en hun roes in de vrije westerse wereld uitsliepen.quote:Op woensdag 18 december 2024 18:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een drugsvrije samenleving bestaat niet. Dat begint bij een definitie van drugs, en dat eindigt bij de vaststelling dat alle hogere levende wezens drugs gebruiken.
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Ik ook niet van jouw argument over sociale stratificatie en zogenaamde hogere wezens en de voorbeelden die aanvoert.quote:Op woensdag 18 december 2024 18:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben niet onder de indruk van je "analyse".
Nou doe je net alsof sommige categorieën mensen beter geschikt zijn om drugs te gebruiken, maar dat was mijn argument niet. De mensen die ik aanhaalde hadden simpelweg de mogelijkheid om zich te onttrekken aan de gevolgen van de War on Drugs, aan een junken bestaan.quote:Op woensdag 18 december 2024 18:20 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik ook niet van jouw argument over sociale stratificatie en zogenaamde hogere wezens en de voorbeelden die aanvoert.
Is dit alles wat je over dit onderwerp "weet"?quote:Op woensdag 18 december 2024 19:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Drugs is de kanker van de maatschappij.
Marokkanen zijn de verspreiders.
Verslaafden zijn de ampullen van geestelijke armoede.
Draai het om: Onderbouw jij dat de gebruikers die oud zijn geworden, dat zijn geworden, omdat, zoals jij beweert, ze dure en goede heroine gebruikten.quote:Op woensdag 18 december 2024 17:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs is geen wetenschap, ik keur je "argumenten" af.
Dan moet je ook bijhouden hoeveel meer uitval je krijgt en ziekteverzuim in die beroepen wanneer zij niet gebruiken.quote:Op woensdag 18 december 2024 17:45 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dan moet je drugstesten invoeren bij uitvoerders van "stressvolle beroepen" zoals huisartsen, advocaten, bankiers, en vooruit: consultancy en politici.
En welke daden zij hebben gepleegd in bewustzijnsstaat van overmoed. Dat maakt gevolgen meetbaar voor kosten-baten analyse.
Drugsvrije samenleving betekent een geheel drugsvrije samenleving. Wat kost zo'n urinetestje de samenleving nou, als die daardoor veel beter bestuurd wordt.
Ik zie het probleem echt niet.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dan moet je ook bijhouden hoeveel meer uitval je krijgt en ziekteverzuim in die beroepen wanneer zij niet gebruiken.
En wanneer is iemand doorgesnoven? Als hij elke dag gebruikt? Veel mensen zullen incidenteel gebruiken, zeker van drugs die weinig verslavingsgevoelig zijn.
En denk jij dat een bestuurder beter is als hij 's avonds niet ff kan ontspannen met wat alcohol? Want a drugsvrij is drugsvrij, dus ook geen alcohol.
Piloten mogen ook drinken (= drugs gebruiken) in hun vrije tijd, maar niet binnen 10 uur ofzo voor een vlucht. Heb weleens met een piloot in een bar gestaan, die keek op zijn horloge en bestelde 10 tequilas, waar hij er 5 van wegtikte binnen een paar minuten. En daarna stopte met drinken, moest volgende ochtend vliegen. Tsja.
Tsja, het moet je werk ook zeker niet direct beinvloeden, maar als je algehele toestand door recreatief gebruik af en toe beter wordt, en daardoor je werk, en je ziekteverzuim daalt, wat is er dan mis mee?quote:Op woensdag 18 december 2024 22:06 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik zie het probleem echt niet.
Mag best iets kosten, als dat de samenleving ten goede komt.
Gebruik van cannabis in sommige beroepen verboden, Marechaussee bijvoorbeeld, wordt steeksproefsgewijs ook controle op uitgevoerd door de werkgever.
Waarom het gebruik van cocaine niet in de groep die nogal kwetsbaar is voor het gebruik ervan omdat ze anders de werkelijkheid niet aankunnen.
Daarom drugstests op cocaïne in die beroepen.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Tsja, het moet je werk ook zeker niet direct beinvloeden, maar als je algehele toestand door recreatief gebruik af en toe beter wordt, en daardoor je werk, en je ziekteverzuim daalt, wat is er dan mis mee?
Dat sommige dingen verboden zijn in sommige beroepen is logisch, taxi-chauffeurs mogen ook geen alcohol drinken tijdens hun werk. Maar het lijkt me logisch dat wetshandhavers als de marechaussee geen middelen mogen gebruiken die officieel nog illegaal zijn.
Nee, omdat ze geen last hadden van een marginaal junkenbestaan. De goede kwaliteit drugs waren daar een onderdeel van.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Draai het om: Onderbouw jij dat de gebruikers die oud zijn geworden, dat zijn geworden, omdat, zoals jij beweert, ze dure en goede heroine gebruikten.
Dat is nog steeds zo. Er is een overschot, de prijs van coke is de afgelopen decennia 1x verhoogd, dat was met de komst van de Euro. De prijs van coke is verder stabiel, niet onderhaving aan inflatie.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:29 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Daarom drugstests op cocaïne in die beroepen.
Vroeger werd de prijs van cocaïne kunstmatig hoog gehouden.
Nee, een halfje kostte 50 gulden.quote:Ter info: "halfje wit" kostte in de jaren negentig 150 gulden.
Of stress en welvaart, als Jungle George zijn redenering volgen. Zoveel stress dat je wel moet snuiven. Heel vreemde redenering.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, omdat ze geen last hadden van een marginaal junkenbestaan. De goede kwaliteit drugs waren daar een onderdeel van.
Het kernprobleem is stress en armoede, en daar lijden veel meer mensen onder, is vaak een oorzaak van drugsmisbruik ipv andersom.
Drugsgebruik als coping mechanism is een algemeen geaccepteerd fenomeen.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:27 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Of stress en welvaart, als Jungle George zijn redenering volgen. Zoveel stress dat je wel moet snuiven. Heel vreemde redenering.
Ja nou en?quote:Op woensdag 18 december 2024 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Drugsgebruik als coping mechanism is een algemeen geaccepteerd fenomeen.
Waarom niet gewoon legaliseren?quote:Op woensdag 18 december 2024 23:30 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ja nou en?
Waarom voor het ene beroep wel drugstests en andere niet, als de effecten op het brein en de samenleving bekend zijn.
Huisartsen die cocaïne voorschrijven omdat advocaten anders hun werk niet kunnen doen, of hoe stel je je dat voor?quote:Op woensdag 18 december 2024 23:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon legaliseren?
Ze schrijven ook antidepressiva en kalmeringsmiddelen voor. Ik zie het probleem niet.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:37 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Huisartsen die cocaïne voorschrijven omdat advocaten anders hun werk niet kunnen doen, of hoe stel je je dat voor?
Ik wel.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze schrijven ook antidepressiva en kalmeringsmiddelen voor. Ik zie het probleem niet.
Ben benieuwd wat voor drugs AI's gaan gebruiken.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:52 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik wel.
Werk van advocaten kan door AI gedaan worden.
Waarom zou je die roekeloze junkies nog verder van alle gemakken des levens voorzien?
Die hebben al genoeg geprofiteerd de afgelopen dertig jaar.
Omdat ze dan eindelijk die voettocht naar Compostella maken? Omdat ze zo gewoon menselijk zijn gebleven?
We kunnen ook hopen dat ze op reis stiekem de verkeerde tegenkomen.
Want de FIOD had nog enkele vragen. Rijksrecherche ook. De Deken ook. Inspectie Volksgezondheid ook.
Is een alternatief.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op donderdag 19 december 2024 00:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat voor drugs AI's gaan gebruiken.
Bekijk deze YouTube-videoZit ook in parameters over de westerse cultuur na '45.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog iets?
Of ben je uitgeluld.
Ik heb nog steeds geen zinnige analyse van je gezien, of een plan om de War on Drugs te winnen.quote:Op donderdag 19 december 2024 00:14 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Zit ook in parameters over de westerse cultuur na '45.
Nog iets?
Of ben je uitgeluld.
Als Nederland niet uit pas willen lopen met het buitenland.quote:Op donderdag 19 december 2024 00:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen zinnige analyse van je gezien, of een plan om de War on Drugs te winnen.
Dat kunnen ze al, ze mogen alleen niet. Niet vanwege volksgezondheid, maar vanwege economische belangen.quote:Op donderdag 19 december 2024 01:34 schreef yessie234 het volgende:
Totdat Nedelanders weer grotere vrijheid aankunnen.
Bron?quote:Op donderdag 19 december 2024 01:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kunnen ze al, ze mogen alleen niet. Niet vanwege volksgezondheid, maar vanwege economische belangen.
Is toch logisch: De gevaarlijkste drugs, tabak en alcohol zijn legaal. En de VVD zit vuistdiep in bed met de alcohol- en tabak-industrieen.quote:
De prijs van cocaine is volgens mij redelijk constant, en je leest ook nooit dat die stijgt na grote inbeslagnames. Vaak wordt de straatwaarde van de inbeslagname genoemd. Hier 250 kg = 13 miljoen straatwaarde. Dus ongeveer 52000 euro voor een kg. In 2019 was de wholesale price in Colombia nog geen $1500 per kg. En de productiekosten liggen nog vele malen lager, in een documentaire die ik laatst zag hadden ze het volgens mij over minder dan $5 per kg. Met zulke marges zijn er altijd wel mensen te vinden om die spullen te smokkelen, zelfs naar landen waar de doodstraf staat op het bij je hebben van enkele tientallen grammen.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:29 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Daarom drugstests op cocaïne in die beroepen.
Vroeger werd de prijs van cocaïne kunstmatig hoog gehouden.
Ter info: "halfje wit" kostte in de jaren negentig 150 gulden.
Maar diegenen die ik noemde hadden nu niet echt een marginaal junkenbestaan. En er zijn zoveel van die gevallen te vinden dat je moeilijk kunt zeggen dat dat anekdotes zijn.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, omdat ze geen last hadden van een marginaal junkenbestaan. De goede kwaliteit drugs waren daar een onderdeel van.
Het kernprobleem is stress en armoede, en daar lijden veel meer mensen onder, is vaak een oorzaak van drugsmisbruik ipv andersom.
Dat kan ik ook zeggen. Gooi er eens een onderzoek tegenaan.quote:Op donderdag 19 december 2024 11:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar diegenen die ik noemde hadden nu niet echt een marginaal junkenbestaan. En er zijn zoveel van die gevallen te vinden dat je moeilijk kunt zeggen dat dat anekdotes zijn.
Kijk nog ff op deze link: https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.htmlquote:Op donderdag 19 december 2024 12:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kan ik ook zeggen. Gooi er eens een onderzoek tegenaan.
Doden door overdosering zijn niet altijd het gevolg van een toxische overdosis, maar ook doordat iemand zover wegzakt in bewustzijn dat hij zich niet meer bewust is dat hij niet kan ademhalen en stikt.quote:Bij hogere doseringen van heroïne duren de effecten langer en zijn zij heftiger. Na zeer hoge doseringen, zoals na een overdosis induceert heroïne een diepe slaap, die kan uitmonden in een coma,
Wel opmerkelijk dat het minder bijwerkingen heeft dan morfine.quote:In straatheroïne kunnen de daadwerkelijke gehaltes aan heroïne variëren tussen de 30% en 45%. Door deze variaties ontstaan er bijzonder risico’s, omdat de spuitende gebruiker dan de zuiverheid niet goed weet en dus een fatale overdosering dreigt. In vergelijking met morfine, blijkt heroïne minder bijeffecten te sorteren.
Dat soort dingen zul je niet vaak bij de rijke gebruikers aantreffen, dus wat dat betreft zijn zij wel veiliger.quote:Illegaal gebruik van heroïne gaat meestal gepaard met een breed scala van gezondheidseffecten, die in veel gevallen niet door de stof zelf veroorzaakt worden, maar het gevolg zijn van de slechte sociale en hygiënische omstandigheden waarin veel gebruikers verkeren. Vuile spuiten en onzuiverheden in de straatheroïne kunnen voor ernstige gezondheidsproblemen zorgen.
Tetanus, virale hepatitis, AIDS, ontsteking in de hartkleppen, longontsteking en andere pulmonale complicaties, zoals tuberculose komen allemaal onder heroïne verslaafden vaker voor (vooral onder de spuitende drugsgebruikers) en veroorzaken een hoge morbiditeit.
Die risico's blijven ook bij gebruik van 'goede' heroine, en door rijke mensen. En dat laat het aantal beroemdheden wat door een overdosis heroine is overleden ook wel zien.quote:Verder wordt de longfunctie door het roken of inhaleren aangetast en is longoedeem een veel voorkomende doodsoorzaak na overdosering van heroïne. Voorts gaat heroïnegebruik vaak gepaard met ondervoeding, slechte behuizing, onbehandelde ziekten en een slechte algemene gezondheid, inclusief een lage weerstand. Sommige intraveneuze heroïnegebruikers krijgen nierinsufficiëntie. Van alle gebruikte drugs treden bij heroïne de meeste fatale overdoseringen op. De belangrijkste oorzaak van overlijden door een overdosis heroïne is ademstilstand als gevolg van een ernstige depressie van de hersencentra die de ademhaling controleren.
Alle problemen die je hier opnoemt zijn te voorkomen met legalisering en de bijbehorende kwaliteitscontrole.quote:Op donderdag 19 december 2024 14:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Kijk nog ff op deze link: https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.html
Heroine staat 2e in de ranking van toxiciteit, en eerste voor verslaving.
Het gevaar zit hem erin dat het heel verslavend is, en dat men op den duur meer en meer gaat gebruiken.
[..]
Doden door overdosering zijn niet altijd het gevolg van een toxische overdosis, maar ook doordat iemand zover wegzakt in bewustzijn dat hij zich niet meer bewust is dat hij niet kan ademhalen en stikt.
En zo'n overdosering wordt wel in de hand gewerkt doordat de gebruiker vaak het gehalte heroine niet weet in wat hij gebruikt. Maar dat kun je moeilijk op 'goede' of 'slechte' heroine afschuiven, denk niet dat je bij 'goede' heroine van de dealer te horen krijgt wat het gehalte is, en dat je hem daar ook op kunt vertrouwen.
[..]
Zoals ik al zei, de meeste misbruikers gaan kapot aan het junken-bestaan. Niet aan de heroïne.quote:Wel opmerkelijk dat het minder bijwerkingen heeft dan morfine.
[..]
Dat soort dingen zul je niet vaak bij de rijke gebruikers aantreffen, dus wat dat betreft zijn zij wel veiliger.
In 1 woord: armoede.quote:Maar lang niet alle ernstige risico's zijn daarmee afgedekt:
[..]
Ik heb je analyse voldoende genuanceerd.quote:Die risico's blijven ook bij gebruik van 'goede' heroine, en door rijke mensen. En dat laat het aantal beroemdheden wat door een overdosis heroine is overleden ook wel zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |