Zal eerder een feestje met alle mensen in de fabriek zijn.quote:Op woensdag 11 december 2024 16:58 schreef -CRASH- het volgende:
Winterslaap ?? M4X is sinds vanmiddag 12:00 in Milton Keys England.
Zeker een nieuw autotje aan het maken
Milton Keynes dan tochquote:Op woensdag 11 december 2024 16:58 schreef -CRASH- het volgende:
Winterslaap ?? M4X is sinds vanmiddag 12:00 in Milton Keys England.
Zeker een nieuw autotje aan het maken
En hij gaat nu weer naar huis.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zal eerder een feestje met alle mensen in de fabriek zijn.
En daarna naar Kigali.quote:
Spanje 2023 volgens mij alquote:Op woensdag 11 december 2024 11:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Horner had aangegeven dat het ergens misliep omdat ze een fout genegeerd hadden (ik dacht al sinds 2023). Maar dan moet ik even zoeken.
Het was absoluut voor een feestje met alle mensen in de fabriek. Er is ook een traditionele groepsfotoquote:Op woensdag 11 december 2024 17:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zal eerder een feestje met alle mensen in de fabriek zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
quote:Op woensdag 11 december 2024 21:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat wel geinig was aan de trainingen van de afgelopen twee dagen: Sainz staat formeel nog onder contract bij Ferrari maar mocht wel met Williams testen. Met als gevolg dat hij een blanco pak en helm aan moest waar geen sponsoren op staan omdat dat dat niet mag ivm het contract met Ferrari.
[ afbeelding ]
Hulkenberg en Bortoleto zelfde verhaal(minus het Ferrari gedeelte)
Ocon was inderdaad de uitzonderingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
Je zag vorig jaar al in enkele GP’s, zeker aan het einde, dat RBR extreem veel moeite had om tot de juiste afstelling te komen. Ik herinner me zo even Abu Dhabi, maar ook races daarvoor (Hongarije, Singapore waar het helemaal niet lukte, volgens mij ook São Paulo, Austin). Ook de RB19 had nukken, alleen losten ze het toen nog op of was de concurrentie net niet sterk genoeg. In Austin, São Paulo en las Vegas, 3 van de laatste 5 races, won Max ook maar nipt.quote:Op woensdag 11 december 2024 13:51 schreef Red_85 het volgende:
Ik denk ook dat het meer te maken heeft met de voorkant overigens. Vanaf Miami/Imola zag je het al een beetje. Het onderstuur. Je zag hem daar al moeite hebben met de auto om de bocht in te gaan. Daarna kwam dat snappen ook nog, dat in het midden van de bocht plots uitstappen. Ik heb heel veel onboards gezien en gevolgd dit jaar van Max en je zag de instabiliteit aan alles.
Voorgaande jaren was het dat hele relaxed lijkende stabiele insturen. Dat het bijna ging lijken op dat iedereen die auto met 300+ bij het ingaan van Blanchimont nog met zn duim en pink kon insturen. Zo stabiel. Nu was het tanden in het stuur, corrigeren, tegensturen en vooral werken. En dan nog zonder resultaat ook, want dat hok was nog relatief langzaam ook.
In die eerdere periode had ik het al gezegd alsof er iets met de voorkant leek niet goed te gaan en zelfs in de VT's in Abu Dhabi afgelopen weekend zat hij nog met verschillende voorassen te testen. Dat oplossen zou een enorme stap voorwaarts zijn voor 2025.
Wat ook nog meewerkt is dat Newey aan het begin van het jaar nog een heel klein achtergrond boekje open deed. Er bleken 2 concepten voor 2024 te zijn. Een die hard al ging maar niet veel ontwikkelingsmogelijkheden meer had en een ander concept wat iets minder hard ging, maar waar nog heel veel uitgetrokken kon worden. RBR ging voor concept 1.
Als je al aan je plafond zit en je hebt problemen.. dat is dan niet meer te compenseren.
Cijfermatig is hier geen speld tussen te krijgen, maar je kunt er ook niet omheen dat het wel ‘lekkerder rijden is’ met 50+ punten voorsprong. Je kunt je een foutje permitteren, je kunt in duels gaan met de mindset ‘dan gaan we er maar samen af’. Dat is gewoon zo. Feit is daarbij ook dat, in tegenstelling waar ik in de zomer voor vreesde, er ook echt andere teams soms voor McLaren (Norris) eindigden. Ferrari kaapte in Mexico en Italië belangrijke punten weg, Mercedes in België en Piastri Ferrari in Baku. Dat was lang niet altijd het gevolg van een falende Norris. Je kunt Norris verwijten dat hij in België een foutje maakte in ronde 1. Maar kun je op die manier niet om naar wat foutjes van Max wijzen in Hongarije of afgelopen zondag?quote:Op woensdag 11 december 2024 11:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen heeft bijna 30 punten meer dan Norris behaald in de periode dat McLaren de onbetwiste nummer 1 was.
En los van dit is het sowieso een slecht argument. De dominantie van Verstappen begin dit jaar heeft 0,0 bijgedragen aan het kampioenschap volgens de harde cijfers. Ik durf zelfs te gokken dat RBR minder resources heeft gestoken in de 2024 auto dan ze anders hadden gedaan. Het onderwerp van de discussie is dat een team zo'n enorme voorsprong heeft opgebouwd dat het seizoen uiteindelijk te kort was voor de concurrentie om het gat te dichten. Hier is geen gat gedicht, Verstappen is na Miami zelfs licht uitgelopen.
Aanvullend hierop, de aanpassingen naast elkaarquote:Op donderdag 12 december 2024 09:30 schreef Starflyer het volgende:
De FIA heeft beelden van de auto voor 2026 vrijgegeven
[ x ]
Ja verdomme, krijgen we weer dirty air van de achtervleugel.quote:Op donderdag 12 december 2024 09:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aanvullend hierop, de aanpassingen naast elkaar
[ x ]
[ x ]
Wow. Jij kan nu al zien aan de vorm achtervleugel de invloed op de luchtstroom?quote:Op donderdag 12 december 2024 10:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja verdomme, krijgen we weer dirty air van de achtervleugel.
Echt, ik snap niet waarom ze heel het huidige concept in de prullenbak tyfen. Het werkte uitstekend tot Mercedes ging janken, en zelfs ondanks dat werkt het nog prima.
Aww meeeeen...quote:
Van a tot z met je eens maar als je grof gaat kijken waarom bepaalde teams op zondagmiddag het sterkste waren dan krijg ik de indruk dat het steeds meer lag aan wie de banden het beste onder controle had.quote:Op donderdag 12 december 2024 09:16 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Cijfermatig is hier geen speld tussen te krijgen, maar je kunt er ook niet omheen dat het wel ‘lekkerder rijden is’ met 50+ punten voorsprong. Je kunt je een foutje permitteren, je kunt in duels gaan met de mindset ‘dan gaan we er maar samen af’. Dat is gewoon zo. Feit is daarbij ook dat, in tegenstelling waar ik in de zomer voor vreesde, er ook echt andere teams soms voor McLaren (Norris) eindigden. Ferrari kaapte in Mexico en Italië belangrijke punten weg, Mercedes in België en Piastri Ferrari in Baku. Dat was lang niet altijd het gevolg van een falende Norris. Je kunt Norris verwijten dat hij in België een foutje maakte in ronde 1. Maar kun je op die manier niet om naar wat foutjes van Max wijzen in Hongarije of afgelopen zondag?
Overall heeft Max het (veel) beter gedaan dan Norris, maar ik ga niet mee in het verhaal dat Max foutloos was en Norris alleen maar alles verprutst heeft. Dat is niet zo.
Daarbij komt nog dat er vaak gewezen wordt naar de grand prix’ die Verstappen won in Imola en Spanje, waar McLaren sneller zou zijn. Op de harde band waren ze dat zeker, maar daarvoor voerde Max wel een voorsprong op van vaak 7-8 seconden op de mediums. Toen was het verschil niet zo groot en kun je, als je al wilt spreken over falen, hooguit van McLaren wijzen en niet naar Norris.
Als beide machines gelijk zijn geloof ik dat Verstappen altijd wint van Norris. Maar het verhaal dat Norris alleen met een raket van een auto kan winnen is onzin. Als Norris een auto met een voordeel in 6/7 van de 10 races heeft dan wint hij om het WK over een heel seizoen.
Ik heb het al vaker geschreven, Lando heeft te vaak met de rem er op moeten rijden als hij niet op de eerste plaats reed.quote:Op donderdag 12 december 2024 09:16 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Cijfermatig is hier geen speld tussen te krijgen, maar je kunt er ook niet omheen dat het wel ‘lekkerder rijden is’ met 50+ punten voorsprong. Je kunt je een foutje permitteren, je kunt in duels gaan met de mindset ‘dan gaan we er maar samen af’. Dat is gewoon zo. Feit is daarbij ook dat, in tegenstelling waar ik in de zomer voor vreesde, er ook echt andere teams soms voor McLaren (Norris) eindigden. Ferrari kaapte in Mexico en Italië belangrijke punten weg, Mercedes in België en Piastri Ferrari in Baku. Dat was lang niet altijd het gevolg van een falende Norris. Je kunt Norris verwijten dat hij in België een foutje maakte in ronde 1. Maar kun je op die manier niet om naar wat foutjes van Max wijzen in Hongarije of afgelopen zondag?
Overall heeft Max het (veel) beter gedaan dan Norris, maar ik ga niet mee in het verhaal dat Max foutloos was en Norris alleen maar alles verprutst heeft. Dat is niet zo.
Daarbij komt nog dat er vaak gewezen wordt naar de grand prix’ die Verstappen won in Imola en Spanje, waar McLaren sneller zou zijn. Op de harde band waren ze dat zeker, maar daarvoor voerde Max wel een voorsprong op van vaak 7-8 seconden op de mediums. Toen was het verschil niet zo groot en kun je, als je al wilt spreken over falen, hooguit van McLaren wijzen en niet naar Norris.
Als beide machines gelijk zijn geloof ik dat Verstappen altijd wint van Norris. Maar het verhaal dat Norris alleen met een raket van een auto kan winnen is onzin. Als Norris een auto met een voordeel in 6/7 van de 10 races heeft dan wint hij om het WK over een heel seizoen.
quote:Aanwezigheid is verplicht, maar reiskosten komen voor eigen rekening
Daarnaast vindt Verstappen het wel wat vreemd dat de genodigden op eigen kosten moeten afreizen naar Rwanda. "Weet je wat voor mij het probleem eigenlijk is? Het is niet zozeer dat het daar gehouden wordt, maar iedereen moet er op eigen kosten naartoe. Kijk, voor mij is dat geen probleem." Dat geldt echter niet voor iedereen: "Maar de coureurs uit de kartsport en uit de lagere categorieën van de autosport, die moeten dat allemaal zelf ophoesten. Dus ja, dat vind ik wel een beetje ver gaan, dat je iedereen zover laat vliegen. Sommige mensen hebben dat geld gewoon niet. Misschien moeten we het daar een keer over hebben." De coureurs die uitgenodigd worden zijn verplicht om aanwezig te zijn bij het gala. "Maar vervolgens moet je wel zelf betalen. Dat is natuurlijk een beetje krom", aldus Verstappen.
Ik ben echt benieuwd waarom het in godsnaam daar moet.quote:Op donderdag 12 december 2024 14:27 schreef Rnie het volgende:
Lees net toevallig dat je op eigen kosten naar het FIA Gala moet gaan.
[..]
Lekker deugenquote:Op donderdag 12 december 2024 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd waarom het in godsnaam daar moet.
Ugh, naar.quote:
quote:
quote:
Nog steeds genot!quote:Op donderdag 12 december 2024 17:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
3 jaar geleden werden we nu wereldkampioen trouwens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |