Die witte tovenaar gaat er pas in maart aan de slag, dus voorlopig moeten ze het met de huidige mensen doen, die er dit seizoen niet veel van gebakken hebben. Ik verwacht dus pas in 2026 de eerste invloeden te zien.quote:Op maandag 9 december 2024 22:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vlak AM niet uit. Die hebben een prima motor en als ze die auto een keer goed ontwerpen, kunnen die ook wel mee gaan doen om de hogere plekken en dus punten weghalen bij anderen. En laat daar nu net de witte tovenaar van de aerodynamica rondlopen.
3 tienden verschil maakt 7-10 plekken uit zo'n beetje zagen we de afgelopen races.
Zou die niet af en toe een mailtje van Lawrence krijgen met een concept en of die even wat adviezen kan geven.quote:Op maandag 9 december 2024 22:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die witte tovenaar gaat er pas in maart aan de slag, dus voorlopig moeten ze het met de huidige mensen doen, die er dit seizoen niet veel van gebakken hebben. Ik verwacht dus pas in 2026 de eerste invloeden te zien.
Ik denk niet dat Lawrence een tweede Spygate wil.quote:Op maandag 9 december 2024 22:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
Zou die niet af en toe een mailtje van Lawrence krijgen met een concept en of die even wat adviezen kan geven.
Zal wel zo complex zijn dat een paar lijntjes corrigeren niet werkt in zo'n proces
Ah!quote:Op maandag 9 december 2024 22:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die witte tovenaar gaat er pas in maart aan de slag, dus voorlopig moeten ze het met de huidige mensen doen, die er dit seizoen niet veel van gebakken hebben. Ik verwacht dus pas in 2026 de eerste invloeden te zien.
Kunnen we trouwens ook wel met een korreltje zout nemenquote:Op maandag 9 december 2024 20:37 schreef Red_85 het volgende:
In de slipstream kwam met een gerucht: Sainz mogelijk naar Mer.
Sommige aandeelhouders van Mer zien liever een ervarenere coureur dan antonelli in een mer. Antonelli dan naar Williams.
Je verzint het niet.
Die zijn denk ik geen klein contract aangegaan.quote:Carlos Sainz zal tijdens het Formule 1-seizoen van 2025 uitkomen voor Williams. Bij het verlaten van Ferrari neemt hij een bekende sponsor mee: Santander. De investering van de bank in Williams kan goed gebruikt worden voor de ontwikkeling van de bolide van 2026, het jaar waar teambaas James Vowles zich volledig op concentreert.
Het zou me echter niks verbazen als Aston Martin op de wat langere termijn echt heel succesvol kan gaan zijn. Die zijn een partij geld in facilities aan het pompen, dat is wel uniek hoor.quote:Op maandag 9 december 2024 22:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die witte tovenaar gaat er pas in maart aan de slag, dus voorlopig moeten ze het met de huidige mensen doen, die er dit seizoen niet veel van gebakken hebben. Ik verwacht dus pas in 2026 de eerste invloeden te zien.
... en Adrian Newey.quote:Op dinsdag 10 december 2024 00:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou me echter niks verbazen als Aston Martin op de wat langere termijn echt heel succesvol kan gaan zijn. Die zijn een partij geld in facilities aan het pompen, dat is wel uniek hoor.
Frederik Vesti i.p.v. Antonelli, die nog steeds ziek is.quote:Op maandag 9 december 2024 15:01 schreef Netsplitter het volgende:
Volledig overzicht: Wie rijdt waar tijdens post-season test Abu Dhabi
Team - Pirelli-bandentest - Young Driver test
Alpine - Jack Doohan Paul Aron
Aston Martin- Lance Stroll Felipe Drugovich/Jak Crawford
Ferrari - Charles Leclerc Arthur Leclerc/Antonio Fuoco
Haas - Esteban Ocon Ryo Hirakawa
McLaren - Lando Norris/Oscar Piasri Patricio O'Ward
Mercedes - George Russell Andrea Kimi Antonelli
RB - Liam Lawson Ayumu Iwasa
Red Bull - Yuki Tsunoda Isack Hadjar
Sauber - Nico Hülkenberg Gabriel Brotoleto
Williams - Carlos Sainz Luke Browning
Stoppen inderdaad belachelijk veel geld in R&D, hebben een genie in huis gehaald, en ook andere plekken zijn opgevuld met aardig wat slimme koppen. Nu nog Stroll vervangen door Maxquote:Op dinsdag 10 december 2024 00:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou me echter niks verbazen als Aston Martin op de wat langere termijn echt heel succesvol kan gaan zijn. Die zijn een partij geld in facilities aan het pompen, dat is wel uniek hoor.
Die kampioen die spinde een zesde werd werd het het erna dominant kampioen. Goed om te wetenquote:Op dinsdag 10 december 2024 09:29 schreef DjVero het volgende:
Laatste race seizoen 2012: regerend wereldkampioen Vettel spint in de eerste ronde en komt als zesde over de streep. Britse McLaren-coureur Button wint de race, gevolgd door twee Ferrari's. Hamilton rijdt zijn laatste race voor McLaren. In 2014 wint Hamilton zijn eerste wk
Laatste race seizoen 2024: regerend wereldkampioen Verstappen spint in de eerste ronde en komt als zesde over de streep. Britse McLaren-coreur Norris wint de race, gevolgd twee Ferrari's. Hamilton rijdt zijn laatste race voor Mercedes.
Dit is té toevallig. In 2026 wint Hamilton dus zijn achtste wk.
Schande is het.quote:Op dinsdag 10 december 2024 10:18 schreef Netsplitter het volgende:
Jammer dat deze testen niet worden uitgezonden op F1TV.
Zijn eerste wk bij Mercedesquote:Op dinsdag 10 december 2024 09:29 schreef DjVero het volgende:
Laatste race seizoen 2012: regerend wereldkampioen Vettel spint in de eerste ronde en komt als zesde over de streep. Britse McLaren-coureur Button wint de race, gevolgd door twee Ferrari's. Hamilton rijdt zijn laatste race voor McLaren. In 2014 wint Hamilton zijn eerste wk
Laatste race seizoen 2024: regerend wereldkampioen Verstappen spint in de eerste ronde en komt als zesde over de streep. Britse McLaren-coreur Norris wint de race, gevolgd twee Ferrari's. Hamilton rijdt zijn laatste race voor Mercedes.
Dit is té toevallig. In 2026 wint Hamilton dus zijn achtste wk.
Met een dan 45-jarige Alonso en Stroll gaat AM geen wereldkampioen worden, noteer maar vast. Dan zullen ze echt op het rijdersvlak moeten gaan wisselen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 09:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Stoppen inderdaad belachelijk veel geld in R&D, hebben een genie in huis gehaald, en ook andere plekken zijn opgevuld met aardig wat slimme koppen. Nu nog Stroll vervangen door Max
Max met Alonso als wingman zou best kunnen werken, maar met Stroll maak je sowieso nul kans.quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met een dan 45-jarige Alonso en Stroll gaat AM geen wereldkampioen worden, noteer maar vast. Dan zullen ze echt op het rijdersvlak moeten gaan wisselen.
Toen de seizoenen nog veel korter waren kon je nog een heel eind komen als je technisch een grote voorsprong had in het begin (zie Brawn 2009). Voorsprong opbouwen in de eerste races en daarna consolideren.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Max met Alonso als wingman zou best kunnen werken, maar met Stroll maak je sowieso nul kans.
het kan eventueel ook werken als Alonso stopt en Max hem moet vervangen. het gekungel van stroll zorgt ervoor dat ze nooit kans hebben om de constructeurstitel te pakken en dus altijd een beetje geld extra over hebben voor ontwikkeling doordat ze niet verder bovenin eindigen bij de constructeurs. als die ontwikkeling goed is, is dat voor Max genoeg om in ieder geval aan de top mee te doen. het zou niet zoveel anders zijn als nu bij Red Bull.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Max met Alonso als wingman zou best kunnen werken, maar met Stroll maak je sowieso nul kans.
maar dan heeft hij weer niet iemand die hem een beetje rugdekking kan gevenquote:Op dinsdag 10 december 2024 13:48 schreef Sabata het volgende:
[..]
het kan eventueel ook werken als Alonso stopt en Max hem moet vervangen. het gekungel van stroll zorgt ervoor dat ze nooit kans hebben om de constructeurstitel te pakken en dus altijd een beetje geld extra over hebben voor ontwikkeling doordat ze niet verder bovenin eindigen bij de constructeurs. als die ontwikkeling goed is, is dat voor Max genoeg om in ieder geval aan de top mee te doen. het zou niet zoveel anders zijn als nu bij Red Bull.
Dat gaan ze op termijn natuurlijk ook wel. Alonso dan. Stroll blijft uiteraard zitten waar-ie zit, want dat hele team bestaat bij de gratie hem een zitje te geven.quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met een dan 45-jarige Alonso en Stroll gaat AM geen wereldkampioen worden, noteer maar vast. Dan zullen ze echt op het rijdersvlak moeten gaan wisselen.
Een Alonso en Newey zullen toch ook wel eens een bakkie koffie drinken en als er wordt gevraagd wat is nodig om succesvol te worden dat er dan gezegd wordt; ehh twee goede coureurs.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat gaan ze op termijn natuurlijk ook wel. Alonso dan. Stroll blijft uiteraard zitten waar-ie zit, want dat hele team bestaat bij de gratie hem een zitje te geven.
Krijg ook steeds meet het idee dat Stroll Jr er totaal geen zin meer in heeft en er alleen rijdt omdat hij papa niet wil teleurstellen, niet echt omdat hij er zelf nou zo om staat te springen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 14:07 schreef Droopie het volgende:
[..]
Een Alonso en Newey zullen toch ook wel eens een bakkie koffie drinken en als er wordt gevraagd wat is nodig om succesvol te worden dat er dan gezegd wordt; ehh twee goede coureurs.
Vader heeft zijn plicht gedaan, zoon heeft niet geleverd.
Toch denk ik dat hij blijft hopen op een winnende auto en dat zijn zoon dan in elk geval een GP-zege kan behalen. Het zou natuurlijk ook ontzettend zuur zijn wanneer ze in 26 een dominante auto hebben en ze hebben zijn zoon net geloosd.quote:Op dinsdag 10 december 2024 14:07 schreef Droopie het volgende:
[..]
Een Alonso en Newey zullen toch ook wel eens een bakkie koffie drinken en als er wordt gevraagd wat is nodig om succesvol te worden dat er dan gezegd wordt; ehh twee goede coureurs.
Vader heeft zijn plicht gedaan, zoon heeft niet geleverd.
Ja. Maar is dat een miljard en duizenden uren werk waard?quote:Op dinsdag 10 december 2024 14:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Toch denk ik dat hij blijft hopen op een winnende auto en dat zijn zoon dan in elk geval een GP-zege kan behalen. Het zou natuurlijk ook ontzettend zuur zijn wanneer ze in 26 een dominante auto hebben en ze hebben zijn zoon net geloosd.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 10 december 2024 14:07 schreef Droopie het volgende:
[..]
Een Alonso en Newey zullen toch ook wel eens een bakkie koffie drinken en als er wordt gevraagd wat is nodig om succesvol te worden dat er dan gezegd wordt; ehh twee goede coureurs.
Vader heeft zijn plicht gedaan, zoon heeft niet geleverd.
Voor Lawrence Stroll? Het lijkt me duidelijk dat het antwoord "ja" is.quote:Op dinsdag 10 december 2024 14:42 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ja. Maar is dat een miljard en duizenden uren werk waard?
Pappie zal na al deze jaren toch ook wel doorhebben dat zoon niet in staat is om wereldkampioen te worden of zelfs maar structureel podium te pakken. Lekker een andere functie geven binnen het team/bedrijf, om geld draait het toch niet daar.quote:Op dinsdag 10 december 2024 14:09 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Krijg ook steeds meet het idee dat Stroll Jr er totaal geen zin meer in heeft en er alleen rijdt omdat hij papa niet wil teleurstellen, niet echt omdat hij er zelf nou zo om staat te springen.
Andrea de Crasharis heette hij toch?quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:02 schreef Sabata het volgende:
stroll zijn illustere voorganger qua fanatiek sponsoren was Andrea de Cesaris. geen rijke vader in zijn geval maar de Italiaanse afdeling van Marlboro. McLaren's, ligiers, Alfa Romeos , dallaras, rials en Minardi reed hij in puin. in het debuutjaar van Minardi viel hij zelfs elke wedstrijd uit. toch bleef zijn sponsor trouw
Met dank aan de opstandige Mclaren monteurs die in zijn in puin gereden auto in Monaco niet meer wilden reparerenquote:Op dinsdag 10 december 2024 16:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Andrea de Crasharis heette hij toch?
Laten we het hopen voor Yuki, van de huidige stal zou ik het hem momenteel het meest gunnen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben benieuwd of Yuki nu genoeg heeft laten zien voor een eventuele promotie
Jawel. Maar nu nog niet. De 16e meen ik.quote:
Zegt 1 van onze totaal niet bevooroordeelde modsquote:Op dinsdag 10 december 2024 19:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*ratelt iets over kwaliteit verwachten van Viaplay*
Het is anders redelijk wat Red Bull dit jaar gedaan heeft! Niet zo extreem als Brawn, maar toch.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Toen de seizoenen nog veel korter waren kon je nog een heel eind komen als je technisch een grote voorsprong had in het begin (zie Brawn 2009). Voorsprong opbouwen in de eerste races en daarna consolideren.
Maar met 24 Grand Prix' en ook nog eens een stuk of 6 sprintraces wordt dat een stuk lastiger.
Behalve dat Max nog steeds op Lando uitliep na de beginfase van het seizoen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 23:07 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Het is anders redelijk wat Red Bull dit jaar gedaan heeft! Niet zo extreem als Brawn, maar toch.
Wachten op die van Lollipop!quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tegenwoordig kan iedereen zelf een jaarclip maken.
Heb jij 2024 gemist, of zo? Verstappen dominant in de eerste paar races en vervolgens werd er telkens te weinig van zijn voorsprong afgesnoept. Vergelijkbaar met 2009 dus.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Toen de seizoenen nog veel korter waren kon je nog een heel eind komen als je technisch een grote voorsprong had in het begin (zie Brawn 2009). Voorsprong opbouwen in de eerste races en daarna consolideren.
Maar met 24 Grand Prix' en ook nog eens een stuk of 6 sprintraces wordt dat een stuk lastiger.
Als je alle races voor Monaco niet meer mee zou tellen, zou Verstappen nu nog steeds kampioen zijn. Niets vergelijkbaars aan.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:33 schreef DjVero het volgende:
[..]
Heb jij 2024 gemist, of zo? Verstappen dominant in de eerste paar races en vervolgens werd er telkens te weinig van zijn voorsprong afgesnoept. Vergelijkbaar met 2009 dus.
Omdat er dit jaar 3, soms 4, teams meedongen naar de prijzen. Voor de rest vergelijkbaar in de zin van superieure wagen aan het begin van het jaar, daarna not so much.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je alle races voor Monaco niet meer mee zou tellen, zou Verstappen nu nog steeds kampioen zijn. Niets vergelijkbaars aan.
Verstappen heeft bijna 30 punten meer dan Norris behaald in de periode dat McLaren de onbetwiste nummer 1 was.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:37 schreef DjVero het volgende:
[..]
Omdat er dit jaar 3, soms 4, teams meedongen naar de prijzen. Voor de rest vergelijkbaar in de zin van superieure wagen aan het begin van het jaar, daarna not so much.
Horner had aangegeven dat het ergens misliep omdat ze een fout genegeerd hadden (ik dacht al sinds 2023). Maar dan moet ik even zoeken.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:49 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ben benieuwd bij welke upgrades het echt fout gegaan is bij RB.
Is dat bekend toevallig?
Snelheid is ook niet alles. Als je auto goed ligt en bestuurbaar is kom je er een heel eind mee. Nu hadden ze misschien de snelheid maar daar heb je weinig aan als je de auto niet goed kan besturen.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:55 schreef koemleit het volgende:
wat ik altijd bijzonder vond.
Max vond de auto van vorig jaar bijna heilig, Helemaal verliefd was ie op dat ding.
En die van dit jaar was kommer/kwel en kut.
Hoevaak hoorde wel niet dat het een onbestuurbaar hok was, en dat ie totaal niet liep.
Terwijl, deze auto is op (vrijwel) elk circuit sneller dan de auto van vorig jaar.
Ik snap dat de andere teams zich nog meer verbeterd hebben, maar dat "gevoel" is toch een soort van onverklaarbaar? Hij is sneller dan vorig jaar, maar toch vind je het niks, en die van vorig jaar fantastisch.
Dat ding van vorig jaar liep alsof op rails, en was ook nog eens het snelste van het veld.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:55 schreef koemleit het volgende:
wat ik altijd bijzonder vond.
Max vond de auto van vorig jaar bijna heilig, Helemaal verliefd was ie op dat ding.
En die van dit jaar was kommer/kwel en kut.
Hoevaak hoorde wel niet dat het een onbestuurbaar hok was, en dat ie totaal niet liep.
Terwijl, deze auto is op (vrijwel) elk circuit sneller dan de auto van vorig jaar.
Ik snap dat de andere teams zich nog meer verbeterd hebben, maar dat "gevoel" is toch een soort van onverklaarbaar? Hij is sneller dan vorig jaar, maar toch vind je het niks, en die van vorig jaar fantastisch.
Hele goede vraag inderdaad. Is er ook wel echt eentje om aan Max te stellen door de pers.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:55 schreef koemleit het volgende:
wat ik altijd bijzonder vond.
Max vond de auto van vorig jaar bijna heilig, Helemaal verliefd was ie op dat ding.
En die van dit jaar was kommer/kwel en kut.
Hoevaak hoorde wel niet dat het een onbestuurbaar hok was, en dat ie totaal niet liep.
Terwijl, deze auto is op (vrijwel) elk circuit sneller dan de auto van vorig jaar.
Ik snap dat de andere teams zich nog meer verbeterd hebben, maar dat "gevoel" is toch een soort van onverklaarbaar? Hij is sneller dan vorig jaar, maar toch vind je het niks, en die van vorig jaar fantastisch.
Heeft te maken met gevoel he. Kan je niet uitleggen, alleen meemaken. Max heeft genoeg uitgelegd over de auto. Geen balans, geen stabiliteit, geen vertrouwen.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:55 schreef koemleit het volgende:
wat ik altijd bijzonder vond.
Max vond de auto van vorig jaar bijna heilig, Helemaal verliefd was ie op dat ding.
En die van dit jaar was kommer/kwel en kut.
Hoevaak hoorde wel niet dat het een onbestuurbaar hok was, en dat ie totaal niet liep.
Terwijl, deze auto is op (vrijwel) elk circuit sneller dan de auto van vorig jaar.
Ik snap dat de andere teams zich nog meer verbeterd hebben, maar dat "gevoel" is toch een soort van onverklaarbaar? Hij is sneller dan vorig jaar, maar toch vind je het niks, en die van vorig jaar fantastisch.
Zal eerder een feestje met alle mensen in de fabriek zijn.quote:Op woensdag 11 december 2024 16:58 schreef -CRASH- het volgende:
Winterslaap ?? M4X is sinds vanmiddag 12:00 in Milton Keys England.
Zeker een nieuw autotje aan het maken
Milton Keynes dan tochquote:Op woensdag 11 december 2024 16:58 schreef -CRASH- het volgende:
Winterslaap ?? M4X is sinds vanmiddag 12:00 in Milton Keys England.
Zeker een nieuw autotje aan het maken
En hij gaat nu weer naar huis.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zal eerder een feestje met alle mensen in de fabriek zijn.
En daarna naar Kigali.quote:
Spanje 2023 volgens mij alquote:Op woensdag 11 december 2024 11:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Horner had aangegeven dat het ergens misliep omdat ze een fout genegeerd hadden (ik dacht al sinds 2023). Maar dan moet ik even zoeken.
Het was absoluut voor een feestje met alle mensen in de fabriek. Er is ook een traditionele groepsfotoquote:Op woensdag 11 december 2024 17:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zal eerder een feestje met alle mensen in de fabriek zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
quote:Op woensdag 11 december 2024 21:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat wel geinig was aan de trainingen van de afgelopen twee dagen: Sainz staat formeel nog onder contract bij Ferrari maar mocht wel met Williams testen. Met als gevolg dat hij een blanco pak en helm aan moest waar geen sponsoren op staan omdat dat dat niet mag ivm het contract met Ferrari.
[ afbeelding ]
Hulkenberg en Bortoleto zelfde verhaal(minus het Ferrari gedeelte)
Ocon was inderdaad de uitzonderingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
Je zag vorig jaar al in enkele GP’s, zeker aan het einde, dat RBR extreem veel moeite had om tot de juiste afstelling te komen. Ik herinner me zo even Abu Dhabi, maar ook races daarvoor (Hongarije, Singapore waar het helemaal niet lukte, volgens mij ook São Paulo, Austin). Ook de RB19 had nukken, alleen losten ze het toen nog op of was de concurrentie net niet sterk genoeg. In Austin, São Paulo en las Vegas, 3 van de laatste 5 races, won Max ook maar nipt.quote:Op woensdag 11 december 2024 13:51 schreef Red_85 het volgende:
Ik denk ook dat het meer te maken heeft met de voorkant overigens. Vanaf Miami/Imola zag je het al een beetje. Het onderstuur. Je zag hem daar al moeite hebben met de auto om de bocht in te gaan. Daarna kwam dat snappen ook nog, dat in het midden van de bocht plots uitstappen. Ik heb heel veel onboards gezien en gevolgd dit jaar van Max en je zag de instabiliteit aan alles.
Voorgaande jaren was het dat hele relaxed lijkende stabiele insturen. Dat het bijna ging lijken op dat iedereen die auto met 300+ bij het ingaan van Blanchimont nog met zn duim en pink kon insturen. Zo stabiel. Nu was het tanden in het stuur, corrigeren, tegensturen en vooral werken. En dan nog zonder resultaat ook, want dat hok was nog relatief langzaam ook.
In die eerdere periode had ik het al gezegd alsof er iets met de voorkant leek niet goed te gaan en zelfs in de VT's in Abu Dhabi afgelopen weekend zat hij nog met verschillende voorassen te testen. Dat oplossen zou een enorme stap voorwaarts zijn voor 2025.
Wat ook nog meewerkt is dat Newey aan het begin van het jaar nog een heel klein achtergrond boekje open deed. Er bleken 2 concepten voor 2024 te zijn. Een die hard al ging maar niet veel ontwikkelingsmogelijkheden meer had en een ander concept wat iets minder hard ging, maar waar nog heel veel uitgetrokken kon worden. RBR ging voor concept 1.
Als je al aan je plafond zit en je hebt problemen.. dat is dan niet meer te compenseren.
Cijfermatig is hier geen speld tussen te krijgen, maar je kunt er ook niet omheen dat het wel ‘lekkerder rijden is’ met 50+ punten voorsprong. Je kunt je een foutje permitteren, je kunt in duels gaan met de mindset ‘dan gaan we er maar samen af’. Dat is gewoon zo. Feit is daarbij ook dat, in tegenstelling waar ik in de zomer voor vreesde, er ook echt andere teams soms voor McLaren (Norris) eindigden. Ferrari kaapte in Mexico en Italië belangrijke punten weg, Mercedes in België en Piastri Ferrari in Baku. Dat was lang niet altijd het gevolg van een falende Norris. Je kunt Norris verwijten dat hij in België een foutje maakte in ronde 1. Maar kun je op die manier niet om naar wat foutjes van Max wijzen in Hongarije of afgelopen zondag?quote:Op woensdag 11 december 2024 11:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen heeft bijna 30 punten meer dan Norris behaald in de periode dat McLaren de onbetwiste nummer 1 was.
En los van dit is het sowieso een slecht argument. De dominantie van Verstappen begin dit jaar heeft 0,0 bijgedragen aan het kampioenschap volgens de harde cijfers. Ik durf zelfs te gokken dat RBR minder resources heeft gestoken in de 2024 auto dan ze anders hadden gedaan. Het onderwerp van de discussie is dat een team zo'n enorme voorsprong heeft opgebouwd dat het seizoen uiteindelijk te kort was voor de concurrentie om het gat te dichten. Hier is geen gat gedicht, Verstappen is na Miami zelfs licht uitgelopen.
Aanvullend hierop, de aanpassingen naast elkaarquote:Op donderdag 12 december 2024 09:30 schreef Starflyer het volgende:
De FIA heeft beelden van de auto voor 2026 vrijgegeven
[ x ]
Ja verdomme, krijgen we weer dirty air van de achtervleugel.quote:Op donderdag 12 december 2024 09:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aanvullend hierop, de aanpassingen naast elkaar
[ x ]
[ x ]
Wow. Jij kan nu al zien aan de vorm achtervleugel de invloed op de luchtstroom?quote:Op donderdag 12 december 2024 10:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja verdomme, krijgen we weer dirty air van de achtervleugel.
Echt, ik snap niet waarom ze heel het huidige concept in de prullenbak tyfen. Het werkte uitstekend tot Mercedes ging janken, en zelfs ondanks dat werkt het nog prima.
Aww meeeeen...quote:
Van a tot z met je eens maar als je grof gaat kijken waarom bepaalde teams op zondagmiddag het sterkste waren dan krijg ik de indruk dat het steeds meer lag aan wie de banden het beste onder controle had.quote:Op donderdag 12 december 2024 09:16 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Cijfermatig is hier geen speld tussen te krijgen, maar je kunt er ook niet omheen dat het wel ‘lekkerder rijden is’ met 50+ punten voorsprong. Je kunt je een foutje permitteren, je kunt in duels gaan met de mindset ‘dan gaan we er maar samen af’. Dat is gewoon zo. Feit is daarbij ook dat, in tegenstelling waar ik in de zomer voor vreesde, er ook echt andere teams soms voor McLaren (Norris) eindigden. Ferrari kaapte in Mexico en Italië belangrijke punten weg, Mercedes in België en Piastri Ferrari in Baku. Dat was lang niet altijd het gevolg van een falende Norris. Je kunt Norris verwijten dat hij in België een foutje maakte in ronde 1. Maar kun je op die manier niet om naar wat foutjes van Max wijzen in Hongarije of afgelopen zondag?
Overall heeft Max het (veel) beter gedaan dan Norris, maar ik ga niet mee in het verhaal dat Max foutloos was en Norris alleen maar alles verprutst heeft. Dat is niet zo.
Daarbij komt nog dat er vaak gewezen wordt naar de grand prix’ die Verstappen won in Imola en Spanje, waar McLaren sneller zou zijn. Op de harde band waren ze dat zeker, maar daarvoor voerde Max wel een voorsprong op van vaak 7-8 seconden op de mediums. Toen was het verschil niet zo groot en kun je, als je al wilt spreken over falen, hooguit van McLaren wijzen en niet naar Norris.
Als beide machines gelijk zijn geloof ik dat Verstappen altijd wint van Norris. Maar het verhaal dat Norris alleen met een raket van een auto kan winnen is onzin. Als Norris een auto met een voordeel in 6/7 van de 10 races heeft dan wint hij om het WK over een heel seizoen.
Ik heb het al vaker geschreven, Lando heeft te vaak met de rem er op moeten rijden als hij niet op de eerste plaats reed.quote:Op donderdag 12 december 2024 09:16 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Cijfermatig is hier geen speld tussen te krijgen, maar je kunt er ook niet omheen dat het wel ‘lekkerder rijden is’ met 50+ punten voorsprong. Je kunt je een foutje permitteren, je kunt in duels gaan met de mindset ‘dan gaan we er maar samen af’. Dat is gewoon zo. Feit is daarbij ook dat, in tegenstelling waar ik in de zomer voor vreesde, er ook echt andere teams soms voor McLaren (Norris) eindigden. Ferrari kaapte in Mexico en Italië belangrijke punten weg, Mercedes in België en Piastri Ferrari in Baku. Dat was lang niet altijd het gevolg van een falende Norris. Je kunt Norris verwijten dat hij in België een foutje maakte in ronde 1. Maar kun je op die manier niet om naar wat foutjes van Max wijzen in Hongarije of afgelopen zondag?
Overall heeft Max het (veel) beter gedaan dan Norris, maar ik ga niet mee in het verhaal dat Max foutloos was en Norris alleen maar alles verprutst heeft. Dat is niet zo.
Daarbij komt nog dat er vaak gewezen wordt naar de grand prix’ die Verstappen won in Imola en Spanje, waar McLaren sneller zou zijn. Op de harde band waren ze dat zeker, maar daarvoor voerde Max wel een voorsprong op van vaak 7-8 seconden op de mediums. Toen was het verschil niet zo groot en kun je, als je al wilt spreken over falen, hooguit van McLaren wijzen en niet naar Norris.
Als beide machines gelijk zijn geloof ik dat Verstappen altijd wint van Norris. Maar het verhaal dat Norris alleen met een raket van een auto kan winnen is onzin. Als Norris een auto met een voordeel in 6/7 van de 10 races heeft dan wint hij om het WK over een heel seizoen.
quote:Aanwezigheid is verplicht, maar reiskosten komen voor eigen rekening
Daarnaast vindt Verstappen het wel wat vreemd dat de genodigden op eigen kosten moeten afreizen naar Rwanda. "Weet je wat voor mij het probleem eigenlijk is? Het is niet zozeer dat het daar gehouden wordt, maar iedereen moet er op eigen kosten naartoe. Kijk, voor mij is dat geen probleem." Dat geldt echter niet voor iedereen: "Maar de coureurs uit de kartsport en uit de lagere categorieën van de autosport, die moeten dat allemaal zelf ophoesten. Dus ja, dat vind ik wel een beetje ver gaan, dat je iedereen zover laat vliegen. Sommige mensen hebben dat geld gewoon niet. Misschien moeten we het daar een keer over hebben." De coureurs die uitgenodigd worden zijn verplicht om aanwezig te zijn bij het gala. "Maar vervolgens moet je wel zelf betalen. Dat is natuurlijk een beetje krom", aldus Verstappen.
Ik ben echt benieuwd waarom het in godsnaam daar moet.quote:Op donderdag 12 december 2024 14:27 schreef Rnie het volgende:
Lees net toevallig dat je op eigen kosten naar het FIA Gala moet gaan.
[..]
Lekker deugenquote:Op donderdag 12 december 2024 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd waarom het in godsnaam daar moet.
Ugh, naar.quote:
quote:
quote:
Nog steeds genot!quote:Op donderdag 12 december 2024 17:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
3 jaar geleden werden we nu wereldkampioen trouwens
Vond ik ook opvallend ja. Vorig jaar Max alleen een penalty op een versnellingsbak. Scheelt ook jaarlijks een pole in de boeken op Spa.quote:Op donderdag 12 december 2024 17:12 schreef Edwink het volgende:
Hopelijk wordt de motor van Max ook iets betrouwbaarder. Slechts 1 Mercedes heeft een gridstraf gehad. Terwijl er 4 teams mee rijden. Alle Honda/rb teams hebben moeten incasseren.
Ook Ferrari had het redelijk onder controle.
Tsunoda of Lawson...quote:Op donderdag 12 december 2024 20:03 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie berichten dat Perez er dan toch echt uit ligt. Nog even wachten op een fatsoenlijke bron, maar het lijkt dan toch echt zo ver.
Hulkenbergquote:Op donderdag 12 december 2024 20:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Tsunoda of Lawson...
quote:
Zolang er niks officieel is kan iedereen blijven roeptoeteren.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:10 schreef Nattekat het volgende:
Eigenlijk als het waar zou zijn, zou het direct van een fatsoenlijke bron moeten komen. Ik ben niet kritisch genoeg
En de baggerblogjes brengen elke opmerking van de moeder van de zwager van een vriendin van een monteur die meent ergens iets op te hebben gevangen als breaking news.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
[..]
Zolang er niks officieel is kan iedereen blijven roeptoeteren.
Joh...quote:Op donderdag 12 december 2024 20:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
En de baggerblogjes brengen elke opmerking van de moeder van de zwager van een vriendin van een monteur die meent ergens iets op te hebben gevangen als breaking news.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |