abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215835220
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als je alle races voor Monaco niet meer mee zou tellen, zou Verstappen nu nog steeds kampioen zijn. Niets vergelijkbaars aan.
Omdat er dit jaar 3, soms 4, teams meedongen naar de prijzen. Voor de rest vergelijkbaar in de zin van superieure wagen aan het begin van het jaar, daarna not so much.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 december 2024 @ 11:45:21 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215835299
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:37 schreef DjVero het volgende:

[..]
Omdat er dit jaar 3, soms 4, teams meedongen naar de prijzen. Voor de rest vergelijkbaar in de zin van superieure wagen aan het begin van het jaar, daarna not so much.
Verstappen heeft bijna 30 punten meer dan Norris behaald in de periode dat McLaren de onbetwiste nummer 1 was.

En los van dit is het sowieso een slecht argument. De dominantie van Verstappen begin dit jaar heeft 0,0 bijgedragen aan het kampioenschap volgens de harde cijfers. Ik durf zelfs te gokken dat RBR minder resources heeft gestoken in de 2024 auto dan ze anders hadden gedaan. Het onderwerp van de discussie is dat een team zo'n enorme voorsprong heeft opgebouwd dat het seizoen uiteindelijk te kort was voor de concurrentie om het gat te dichten. Hier is geen gat gedicht, Verstappen is na Miami zelfs licht uitgelopen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 11 december 2024 @ 11:49:48 #53
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_215835351
Ik ben benieuwd bij welke upgrades het echt fout gegaan is bij RB.
Is dat bekend toevallig?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator / Redactie FP woensdag 11 december 2024 @ 11:50:59 #54
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215835360
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:49 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ben benieuwd bij welke upgrades het echt fout gegaan is bij RB.
Is dat bekend toevallig?
Horner had aangegeven dat het ergens misliep omdat ze een fout genegeerd hadden (ik dacht al sinds 2023). Maar dan moet ik even zoeken.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_215835399
wat ik altijd bijzonder vond.
Max vond de auto van vorig jaar bijna heilig, Helemaal verliefd was ie op dat ding.
En die van dit jaar was kommer/kwel en kut.

Hoevaak hoorde wel niet dat het een onbestuurbaar hok was, en dat ie totaal niet liep.
Terwijl, deze auto is op (vrijwel) elk circuit sneller dan de auto van vorig jaar.

Ik snap dat de andere teams zich nog meer verbeterd hebben, maar dat "gevoel" is toch een soort van onverklaarbaar? Hij is sneller dan vorig jaar, maar toch vind je het niks, en die van vorig jaar fantastisch.
  Moderator / Redactie FP woensdag 11 december 2024 @ 11:58:13 #56
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215835419
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:55 schreef koemleit het volgende:
wat ik altijd bijzonder vond.
Max vond de auto van vorig jaar bijna heilig, Helemaal verliefd was ie op dat ding.
En die van dit jaar was kommer/kwel en kut.

Hoevaak hoorde wel niet dat het een onbestuurbaar hok was, en dat ie totaal niet liep.
Terwijl, deze auto is op (vrijwel) elk circuit sneller dan de auto van vorig jaar.

Ik snap dat de andere teams zich nog meer verbeterd hebben, maar dat "gevoel" is toch een soort van onverklaarbaar? Hij is sneller dan vorig jaar, maar toch vind je het niks, en die van vorig jaar fantastisch.
Snelheid is ook niet alles. Als je auto goed ligt en bestuurbaar is kom je er een heel eind mee. Nu hadden ze misschien de snelheid maar daar heb je weinig aan als je de auto niet goed kan besturen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 11 december 2024 @ 12:24:14 #57
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_215835617
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:55 schreef koemleit het volgende:
wat ik altijd bijzonder vond.
Max vond de auto van vorig jaar bijna heilig, Helemaal verliefd was ie op dat ding.
En die van dit jaar was kommer/kwel en kut.

Hoevaak hoorde wel niet dat het een onbestuurbaar hok was, en dat ie totaal niet liep.
Terwijl, deze auto is op (vrijwel) elk circuit sneller dan de auto van vorig jaar.

Ik snap dat de andere teams zich nog meer verbeterd hebben, maar dat "gevoel" is toch een soort van onverklaarbaar? Hij is sneller dan vorig jaar, maar toch vind je het niks, en die van vorig jaar fantastisch.
Dat ding van vorig jaar liep alsof op rails, en was ook nog eens het snelste van het veld.
Dit jaar steeds maar weer een setup proberen te vinden die wel enigsinds de muur uit te houden is en relatief snel is. Deze uitvoering was te onvoorspelbaar en niet snel genoeg, dus heb je daar een klote gevoel over.
Volgend jaar weer een kans op beter. Maar gezien de regels niet veranderen, zullen ze bij RBR behoorlijk moeten gaan uitzoeken waar het "mis" is gegaan en vanuit daar weer verder ontwikkelen (als daar nog ruimte in zit).
Drop you like an ill, bad habit
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 12:24:40 #58
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_215835621
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:55 schreef koemleit het volgende:
wat ik altijd bijzonder vond.
Max vond de auto van vorig jaar bijna heilig, Helemaal verliefd was ie op dat ding.
En die van dit jaar was kommer/kwel en kut.

Hoevaak hoorde wel niet dat het een onbestuurbaar hok was, en dat ie totaal niet liep.
Terwijl, deze auto is op (vrijwel) elk circuit sneller dan de auto van vorig jaar.

Ik snap dat de andere teams zich nog meer verbeterd hebben, maar dat "gevoel" is toch een soort van onverklaarbaar? Hij is sneller dan vorig jaar, maar toch vind je het niks, en die van vorig jaar fantastisch.
Hele goede vraag inderdaad. Is er ook wel echt eentje om aan Max te stellen door de pers.

Maar vorig jaar had die ook wel af en toe het één en ander aan te merken op de driveability als ik me het goed herinner. Maar dat maakt wat minder uit als je geen concurrentie hebt.

Nu werd die af en toe voorbij gestreefd door de andere auto's en dan wil je die auto harder pushen, maar dat gaat dan eenmaal niet en ga je dingen merken en klagen. Soms gaat die auto gewoon niet harder. Maar hij wil wel elke wedstrijd meedoen om de trofee.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215836216
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:55 schreef koemleit het volgende:
wat ik altijd bijzonder vond.
Max vond de auto van vorig jaar bijna heilig, Helemaal verliefd was ie op dat ding.
En die van dit jaar was kommer/kwel en kut.

Hoevaak hoorde wel niet dat het een onbestuurbaar hok was, en dat ie totaal niet liep.
Terwijl, deze auto is op (vrijwel) elk circuit sneller dan de auto van vorig jaar.

Ik snap dat de andere teams zich nog meer verbeterd hebben, maar dat "gevoel" is toch een soort van onverklaarbaar? Hij is sneller dan vorig jaar, maar toch vind je het niks, en die van vorig jaar fantastisch.
Heeft te maken met gevoel he. Kan je niet uitleggen, alleen meemaken. Max heeft genoeg uitgelegd over de auto. Geen balans, geen stabiliteit, geen vertrouwen.

Kan ie wel snel zijn, maar als je op de limiet wil rijden met dat ding en hij snapt continu onder je vandaan, is het snel over met de pret.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215836331
Ik denk ook dat het meer te maken heeft met de voorkant overigens. Vanaf Miami/Imola zag je het al een beetje. Het onderstuur. Je zag hem daar al moeite hebben met de auto om de bocht in te gaan. Daarna kwam dat snappen ook nog, dat in het midden van de bocht plots uitstappen. Ik heb heel veel onboards gezien en gevolgd dit jaar van Max en je zag de instabiliteit aan alles.

Voorgaande jaren was het dat hele relaxed lijkende stabiele insturen. Dat het bijna ging lijken op dat iedereen die auto met 300+ bij het ingaan van Blanchimont nog met zn duim en pink kon insturen. Zo stabiel. Nu was het tanden in het stuur, corrigeren, tegensturen en vooral werken. En dan nog zonder resultaat ook, want dat hok was nog relatief langzaam ook.

In die eerdere periode had ik het al gezegd alsof er iets met de voorkant leek niet goed te gaan en zelfs in de VT's in Abu Dhabi afgelopen weekend zat hij nog met verschillende voorassen te testen. Dat oplossen zou een enorme stap voorwaarts zijn voor 2025.

Wat ook nog meewerkt is dat Newey aan het begin van het jaar nog een heel klein achtergrond boekje open deed. Er bleken 2 concepten voor 2024 te zijn. Een die hard al ging maar niet veel ontwikkelingsmogelijkheden meer had en een ander concept wat iets minder hard ging, maar waar nog heel veel uitgetrokken kon worden. RBR ging voor concept 1.

Als je al aan je plafond zit en je hebt problemen.. dat is dan niet meer te compenseren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215837775
Winterslaap ?? M4X is sinds vanmiddag 12:00 in Milton Keys England.
Zeker een nieuw autotje aan het maken
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_215837873
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 16:58 schreef -CRASH- het volgende:
Winterslaap ?? M4X is sinds vanmiddag 12:00 in Milton Keys England.
Zeker een nieuw autotje aan het maken
Zal eerder een feestje met alle mensen in de fabriek zijn.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 11 december 2024 @ 17:28:23 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215838088
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 16:58 schreef -CRASH- het volgende:
Winterslaap ?? M4X is sinds vanmiddag 12:00 in Milton Keys England.
Zeker een nieuw autotje aan het maken
Milton Keynes dan toch :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215838860
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 17:07 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Zal eerder een feestje met alle mensen in de fabriek zijn.
En hij gaat nu weer naar huis.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  woensdag 11 december 2024 @ 18:37:48 #65
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_215838897
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:34 schreef -CRASH- het volgende:

[..]
En hij gaat nu weer naar huis.
En daarna naar Kigali.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_215840195
twitter
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 december 2024 @ 20:52:15 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215840793
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Horner had aangegeven dat het ergens misliep omdat ze een fout genegeerd hadden (ik dacht al sinds 2023). Maar dan moet ik even zoeken.
Spanje 2023 volgens mij al
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 december 2024 @ 21:30:12 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215841452
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 17:07 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Zal eerder een feestje met alle mensen in de fabriek zijn.
Het was absoluut voor een feestje met alle mensen in de fabriek. Er is ook een traditionele groepsfoto :Y
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 21:58:03 #69
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_215842008
Wat wel geinig was aan de trainingen van de afgelopen twee dagen: Sainz staat formeel nog onder contract bij Ferrari maar mocht wel met Williams testen. Met als gevolg dat hij een blanco pak en helm aan moest waar geen sponsoren op staan omdat dat dat niet mag ivm het contract met Ferrari.



Hulkenberg en Bortoleto zelfde verhaal :) (minus het Ferrari gedeelte)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 11 december 2024 @ 23:14:49 #70
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_215843149
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 21:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat wel geinig was aan de trainingen van de afgelopen twee dagen: Sainz staat formeel nog onder contract bij Ferrari maar mocht wel met Williams testen. Met als gevolg dat hij een blanco pak en helm aan moest waar geen sponsoren op staan omdat dat dat niet mag ivm het contract met Ferrari.

[ afbeelding ]

Hulkenberg en Bortoleto zelfde verhaal :) (minus het Ferrari gedeelte)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ocon was inderdaad de uitzondering

twitter
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  donderdag 12 december 2024 @ 09:05:36 #71
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_215844356
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 13:51 schreef Red_85 het volgende:
Ik denk ook dat het meer te maken heeft met de voorkant overigens. Vanaf Miami/Imola zag je het al een beetje. Het onderstuur. Je zag hem daar al moeite hebben met de auto om de bocht in te gaan. Daarna kwam dat snappen ook nog, dat in het midden van de bocht plots uitstappen. Ik heb heel veel onboards gezien en gevolgd dit jaar van Max en je zag de instabiliteit aan alles.

Voorgaande jaren was het dat hele relaxed lijkende stabiele insturen. Dat het bijna ging lijken op dat iedereen die auto met 300+ bij het ingaan van Blanchimont nog met zn duim en pink kon insturen. Zo stabiel. Nu was het tanden in het stuur, corrigeren, tegensturen en vooral werken. En dan nog zonder resultaat ook, want dat hok was nog relatief langzaam ook.

In die eerdere periode had ik het al gezegd alsof er iets met de voorkant leek niet goed te gaan en zelfs in de VT's in Abu Dhabi afgelopen weekend zat hij nog met verschillende voorassen te testen. Dat oplossen zou een enorme stap voorwaarts zijn voor 2025.

Wat ook nog meewerkt is dat Newey aan het begin van het jaar nog een heel klein achtergrond boekje open deed. Er bleken 2 concepten voor 2024 te zijn. Een die hard al ging maar niet veel ontwikkelingsmogelijkheden meer had en een ander concept wat iets minder hard ging, maar waar nog heel veel uitgetrokken kon worden. RBR ging voor concept 1.

Als je al aan je plafond zit en je hebt problemen.. dat is dan niet meer te compenseren.
Je zag vorig jaar al in enkele GP’s, zeker aan het einde, dat RBR extreem veel moeite had om tot de juiste afstelling te komen. Ik herinner me zo even Abu Dhabi, maar ook races daarvoor (Hongarije, Singapore waar het helemaal niet lukte, volgens mij ook São Paulo, Austin). Ook de RB19 had nukken, alleen losten ze het toen nog op of was de concurrentie net niet sterk genoeg. In Austin, São Paulo en las Vegas, 3 van de laatste 5 races, won Max ook maar nipt.
Rini dankjewel.
  donderdag 12 december 2024 @ 09:16:51 #72
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_215844403
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Verstappen heeft bijna 30 punten meer dan Norris behaald in de periode dat McLaren de onbetwiste nummer 1 was.

En los van dit is het sowieso een slecht argument. De dominantie van Verstappen begin dit jaar heeft 0,0 bijgedragen aan het kampioenschap volgens de harde cijfers. Ik durf zelfs te gokken dat RBR minder resources heeft gestoken in de 2024 auto dan ze anders hadden gedaan. Het onderwerp van de discussie is dat een team zo'n enorme voorsprong heeft opgebouwd dat het seizoen uiteindelijk te kort was voor de concurrentie om het gat te dichten. Hier is geen gat gedicht, Verstappen is na Miami zelfs licht uitgelopen.
Cijfermatig is hier geen speld tussen te krijgen, maar je kunt er ook niet omheen dat het wel ‘lekkerder rijden is’ met 50+ punten voorsprong. Je kunt je een foutje permitteren, je kunt in duels gaan met de mindset ‘dan gaan we er maar samen af’. Dat is gewoon zo. Feit is daarbij ook dat, in tegenstelling waar ik in de zomer voor vreesde, er ook echt andere teams soms voor McLaren (Norris) eindigden. Ferrari kaapte in Mexico en Italië belangrijke punten weg, Mercedes in België en Piastri Ferrari in Baku. Dat was lang niet altijd het gevolg van een falende Norris. Je kunt Norris verwijten dat hij in België een foutje maakte in ronde 1. Maar kun je op die manier niet om naar wat foutjes van Max wijzen in Hongarije of afgelopen zondag?

Overall heeft Max het (veel) beter gedaan dan Norris, maar ik ga niet mee in het verhaal dat Max foutloos was en Norris alleen maar alles verprutst heeft. Dat is niet zo.

Daarbij komt nog dat er vaak gewezen wordt naar de grand prix’ die Verstappen won in Imola en Spanje, waar McLaren sneller zou zijn. Op de harde band waren ze dat zeker, maar daarvoor voerde Max wel een voorsprong op van vaak 7-8 seconden op de mediums. Toen was het verschil niet zo groot en kun je, als je al wilt spreken over falen, hooguit van McLaren wijzen en niet naar Norris.

Als beide machines gelijk zijn geloof ik dat Verstappen altijd wint van Norris. Maar het verhaal dat Norris alleen met een raket van een auto kan winnen is onzin. Als Norris een auto met een voordeel in 6/7 van de 10 races heeft dan wint hij om het WK over een heel seizoen.
Rini dankjewel.
  donderdag 12 december 2024 @ 09:30:53 #73
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_215844477
De FIA heeft beelden van de auto voor 2026 vrijgegeven

twitter
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_215844615
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 09:30 schreef Starflyer het volgende:
De FIA heeft beelden van de auto voor 2026 vrijgegeven

[ x ]
Aanvullend hierop, de aanpassingen naast elkaar

twitter


twitter
  donderdag 12 december 2024 @ 10:47:20 #75
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_215845048
Eddie Jordan heeft kanker -O-

twitter
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')