Omdat er dit jaar 3, soms 4, teams meedongen naar de prijzen. Voor de rest vergelijkbaar in de zin van superieure wagen aan het begin van het jaar, daarna not so much.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je alle races voor Monaco niet meer mee zou tellen, zou Verstappen nu nog steeds kampioen zijn. Niets vergelijkbaars aan.
Verstappen heeft bijna 30 punten meer dan Norris behaald in de periode dat McLaren de onbetwiste nummer 1 was.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:37 schreef DjVero het volgende:
[..]
Omdat er dit jaar 3, soms 4, teams meedongen naar de prijzen. Voor de rest vergelijkbaar in de zin van superieure wagen aan het begin van het jaar, daarna not so much.
Horner had aangegeven dat het ergens misliep omdat ze een fout genegeerd hadden (ik dacht al sinds 2023). Maar dan moet ik even zoeken.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:49 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ben benieuwd bij welke upgrades het echt fout gegaan is bij RB.
Is dat bekend toevallig?
Snelheid is ook niet alles. Als je auto goed ligt en bestuurbaar is kom je er een heel eind mee. Nu hadden ze misschien de snelheid maar daar heb je weinig aan als je de auto niet goed kan besturen.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:55 schreef koemleit het volgende:
wat ik altijd bijzonder vond.
Max vond de auto van vorig jaar bijna heilig, Helemaal verliefd was ie op dat ding.
En die van dit jaar was kommer/kwel en kut.
Hoevaak hoorde wel niet dat het een onbestuurbaar hok was, en dat ie totaal niet liep.
Terwijl, deze auto is op (vrijwel) elk circuit sneller dan de auto van vorig jaar.
Ik snap dat de andere teams zich nog meer verbeterd hebben, maar dat "gevoel" is toch een soort van onverklaarbaar? Hij is sneller dan vorig jaar, maar toch vind je het niks, en die van vorig jaar fantastisch.
Dat ding van vorig jaar liep alsof op rails, en was ook nog eens het snelste van het veld.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:55 schreef koemleit het volgende:
wat ik altijd bijzonder vond.
Max vond de auto van vorig jaar bijna heilig, Helemaal verliefd was ie op dat ding.
En die van dit jaar was kommer/kwel en kut.
Hoevaak hoorde wel niet dat het een onbestuurbaar hok was, en dat ie totaal niet liep.
Terwijl, deze auto is op (vrijwel) elk circuit sneller dan de auto van vorig jaar.
Ik snap dat de andere teams zich nog meer verbeterd hebben, maar dat "gevoel" is toch een soort van onverklaarbaar? Hij is sneller dan vorig jaar, maar toch vind je het niks, en die van vorig jaar fantastisch.
Hele goede vraag inderdaad. Is er ook wel echt eentje om aan Max te stellen door de pers.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:55 schreef koemleit het volgende:
wat ik altijd bijzonder vond.
Max vond de auto van vorig jaar bijna heilig, Helemaal verliefd was ie op dat ding.
En die van dit jaar was kommer/kwel en kut.
Hoevaak hoorde wel niet dat het een onbestuurbaar hok was, en dat ie totaal niet liep.
Terwijl, deze auto is op (vrijwel) elk circuit sneller dan de auto van vorig jaar.
Ik snap dat de andere teams zich nog meer verbeterd hebben, maar dat "gevoel" is toch een soort van onverklaarbaar? Hij is sneller dan vorig jaar, maar toch vind je het niks, en die van vorig jaar fantastisch.
Heeft te maken met gevoel he. Kan je niet uitleggen, alleen meemaken. Max heeft genoeg uitgelegd over de auto. Geen balans, geen stabiliteit, geen vertrouwen.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:55 schreef koemleit het volgende:
wat ik altijd bijzonder vond.
Max vond de auto van vorig jaar bijna heilig, Helemaal verliefd was ie op dat ding.
En die van dit jaar was kommer/kwel en kut.
Hoevaak hoorde wel niet dat het een onbestuurbaar hok was, en dat ie totaal niet liep.
Terwijl, deze auto is op (vrijwel) elk circuit sneller dan de auto van vorig jaar.
Ik snap dat de andere teams zich nog meer verbeterd hebben, maar dat "gevoel" is toch een soort van onverklaarbaar? Hij is sneller dan vorig jaar, maar toch vind je het niks, en die van vorig jaar fantastisch.
Zal eerder een feestje met alle mensen in de fabriek zijn.quote:Op woensdag 11 december 2024 16:58 schreef -CRASH- het volgende:
Winterslaap ?? M4X is sinds vanmiddag 12:00 in Milton Keys England.
Zeker een nieuw autotje aan het maken
Milton Keynes dan tochquote:Op woensdag 11 december 2024 16:58 schreef -CRASH- het volgende:
Winterslaap ?? M4X is sinds vanmiddag 12:00 in Milton Keys England.
Zeker een nieuw autotje aan het maken
En hij gaat nu weer naar huis.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zal eerder een feestje met alle mensen in de fabriek zijn.
En daarna naar Kigali.quote:
Spanje 2023 volgens mij alquote:Op woensdag 11 december 2024 11:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Horner had aangegeven dat het ergens misliep omdat ze een fout genegeerd hadden (ik dacht al sinds 2023). Maar dan moet ik even zoeken.
Het was absoluut voor een feestje met alle mensen in de fabriek. Er is ook een traditionele groepsfotoquote:Op woensdag 11 december 2024 17:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zal eerder een feestje met alle mensen in de fabriek zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
quote:Op woensdag 11 december 2024 21:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat wel geinig was aan de trainingen van de afgelopen twee dagen: Sainz staat formeel nog onder contract bij Ferrari maar mocht wel met Williams testen. Met als gevolg dat hij een blanco pak en helm aan moest waar geen sponsoren op staan omdat dat dat niet mag ivm het contract met Ferrari.
[ afbeelding ]
Hulkenberg en Bortoleto zelfde verhaal(minus het Ferrari gedeelte)
Ocon was inderdaad de uitzonderingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
Je zag vorig jaar al in enkele GP’s, zeker aan het einde, dat RBR extreem veel moeite had om tot de juiste afstelling te komen. Ik herinner me zo even Abu Dhabi, maar ook races daarvoor (Hongarije, Singapore waar het helemaal niet lukte, volgens mij ook São Paulo, Austin). Ook de RB19 had nukken, alleen losten ze het toen nog op of was de concurrentie net niet sterk genoeg. In Austin, São Paulo en las Vegas, 3 van de laatste 5 races, won Max ook maar nipt.quote:Op woensdag 11 december 2024 13:51 schreef Red_85 het volgende:
Ik denk ook dat het meer te maken heeft met de voorkant overigens. Vanaf Miami/Imola zag je het al een beetje. Het onderstuur. Je zag hem daar al moeite hebben met de auto om de bocht in te gaan. Daarna kwam dat snappen ook nog, dat in het midden van de bocht plots uitstappen. Ik heb heel veel onboards gezien en gevolgd dit jaar van Max en je zag de instabiliteit aan alles.
Voorgaande jaren was het dat hele relaxed lijkende stabiele insturen. Dat het bijna ging lijken op dat iedereen die auto met 300+ bij het ingaan van Blanchimont nog met zn duim en pink kon insturen. Zo stabiel. Nu was het tanden in het stuur, corrigeren, tegensturen en vooral werken. En dan nog zonder resultaat ook, want dat hok was nog relatief langzaam ook.
In die eerdere periode had ik het al gezegd alsof er iets met de voorkant leek niet goed te gaan en zelfs in de VT's in Abu Dhabi afgelopen weekend zat hij nog met verschillende voorassen te testen. Dat oplossen zou een enorme stap voorwaarts zijn voor 2025.
Wat ook nog meewerkt is dat Newey aan het begin van het jaar nog een heel klein achtergrond boekje open deed. Er bleken 2 concepten voor 2024 te zijn. Een die hard al ging maar niet veel ontwikkelingsmogelijkheden meer had en een ander concept wat iets minder hard ging, maar waar nog heel veel uitgetrokken kon worden. RBR ging voor concept 1.
Als je al aan je plafond zit en je hebt problemen.. dat is dan niet meer te compenseren.
Cijfermatig is hier geen speld tussen te krijgen, maar je kunt er ook niet omheen dat het wel ‘lekkerder rijden is’ met 50+ punten voorsprong. Je kunt je een foutje permitteren, je kunt in duels gaan met de mindset ‘dan gaan we er maar samen af’. Dat is gewoon zo. Feit is daarbij ook dat, in tegenstelling waar ik in de zomer voor vreesde, er ook echt andere teams soms voor McLaren (Norris) eindigden. Ferrari kaapte in Mexico en Italië belangrijke punten weg, Mercedes in België en Piastri Ferrari in Baku. Dat was lang niet altijd het gevolg van een falende Norris. Je kunt Norris verwijten dat hij in België een foutje maakte in ronde 1. Maar kun je op die manier niet om naar wat foutjes van Max wijzen in Hongarije of afgelopen zondag?quote:Op woensdag 11 december 2024 11:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen heeft bijna 30 punten meer dan Norris behaald in de periode dat McLaren de onbetwiste nummer 1 was.
En los van dit is het sowieso een slecht argument. De dominantie van Verstappen begin dit jaar heeft 0,0 bijgedragen aan het kampioenschap volgens de harde cijfers. Ik durf zelfs te gokken dat RBR minder resources heeft gestoken in de 2024 auto dan ze anders hadden gedaan. Het onderwerp van de discussie is dat een team zo'n enorme voorsprong heeft opgebouwd dat het seizoen uiteindelijk te kort was voor de concurrentie om het gat te dichten. Hier is geen gat gedicht, Verstappen is na Miami zelfs licht uitgelopen.
Aanvullend hierop, de aanpassingen naast elkaarquote:Op donderdag 12 december 2024 09:30 schreef Starflyer het volgende:
De FIA heeft beelden van de auto voor 2026 vrijgegeven
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |