Ik vrees dat als het stof is neergedaald de Syriërs nog van een koude kermis gaan thuiskomen. Maar goed, we zullen het zien.quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ze doelt er vooral op dat je weet wat je aan Assad (niet) had, namelijk totalitarisme en oorlog, waarna de rebellen haar tot nu toe het idee geven dat het ook beter kan dan dat.
Zo sta ik er ook in.quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vrees dat als het stof is neergedaald de Syriërs nog van een koude kermis gaan thuiskomen. Maar goed, we zullen het zien.
Dat is eigen aan totalitarisme, maar ook islamisten. Daar ligt dus niet het verschil.quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:38 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Neen, want de keuze om een oorlog te beginnen lag bij Assad, niet bij de oppositie.
Genoeg voorbeelden uit de regio in de recente geschiedenis waar het uitliep op een boel ellende. Irak, Libië.quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vrees dat als het stof is neergedaald de Syriërs nog van een koude kermis gaan thuiskomen. Maar goed, we zullen het zien.
Naja de context, verwachting en gedachte is precies hetzelfde. Bovendien is wat Israël doet ook voorzorg, Assad is immers al weg, dus dat de een een echte is en de ander niet is niet echt een argument.quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:33 schreef havanagila het volgende:
De een een echte, de ander een "bufferzone".
Jep. Ik denk dat het verstandig is om nu zeer wantrouwend te zijn naar HTS, maar niet vijandig.quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Genoeg voorbeelden uit de regio in de recente geschiedenis waar het uitliep op een boel ellende. Irak, Libië.
Ik zie het nut niet in van een bufferzone, de Israeliërs hebben er al een.quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:33 schreef havanagila het volgende:
[..]
De een een echte, de ander een "bufferzone".
In Rusland geven ze maar al te graag hun leven voor ome Putin, dus ik kan me hun teleurstelling wel begrijpen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:56 schreef polderturk het volgende:
Russische soldaat woedend door de vele Syrische deserteurs.
[ x ]
Dit wordt een Libië 2.0quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat hij niet geliefd was binnen zijn familie door zijn stoere gedrag en dat hij tot 20 jaar cel is veroordeeld na het doden van iemand bij een verkeersruzie in het bijzijn van zijn vrouw en kind. Uiteindelijk heeft hij maar 4 jaar gezeten. Dan snap ik het volk ook wel dat ze met hem alsnog afrekenen nu hij geen bescherming meer genoot van het regime.quote:
Minder vluchtelingen volgens Erdoganquote:Op dinsdag 10 december 2024 20:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit wordt een Libië 2.0
De reden is vrij simpel: allemaal leuk en aardig dat die rebellenclub Assad heeft weggejaagd, maar zij hebben in de verste verte niet de status en de autoriteit om heel Syrië aan hun 'gezag' te onderwerpen. Kortom, de al aanwezige clubjes en de nieuw te vormen clubjes, gaan lekker verder met elkaar het leven zuur maken. Syrië wordt een failed state
Israël zal het gebied snel teruggeven. Sinds 1948 heeft Israël alleen gebieden veroverd nadat het werd aangevallen, het was maar als vergelding. Dat is nu niet het geval, ze geven het vast en zeker snel terugquote:Op dinsdag 10 december 2024 19:55 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik zie het nut niet in van een bufferzone, de Israeliërs hebben er al een.
Oei, dat worden hele topics met genocide verwijtingen.....quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:31 schreef polderturk het volgende:
Ik zie dit als groen licht voor Turkije om de SDF aan te vallen. Hoe zien jullie dit?
Als Trump komt denk ik dat Turkije helemaal Carte Blanche krijgt.
[ x ]
De leidervan HTS is ex- Al Qaida en ISIS. Ik weet zeker dat dit vroeger als extremische organisaties werden beschouwd.quote:Op dinsdag 10 december 2024 17:38 schreef Cruzinats het volgende:
[ x ]
Het begint al sterk te lijken op Libya 2.0
Waar blijft de Westerse media met haar berichtgeving?
[..]
HTS terrorists with ISIS patches execute Alawites in Latakia
Men in the video shout 'Allahu Akbar, these are the Nusayris (Alawites), the pigs.' They proceed to execute the two men.
ik ben Türk, ik maak wel vriendenprijsquote:Op dinsdag 10 december 2024 21:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Zijn jullie ook in te huren als Midden-Oosten deskundige?
(ik vraag het voor een vriend)
Syriërs was zeer welvarend onder Assad inderdaad...en voor moslims is het natuurlijk geen ramp als hun land in chaos vervalt. Man man man man.quote:Op dinsdag 10 december 2024 21:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
De leidervan HTS is ex- Al Qaida en ISIS. Ik weet zeker dat dit vroeger als extremische organisaties werden beschouwd.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Abu_Mohammad_al-Julani
Daarom snap ik het gejuich van D66 ook niet. Iedere keer zijn dit soort activiteiten helemaal fout gegaan. Irak, Libië, Egypte, één groot drama. Waarom zou er nu wel een tijdperk van vrede, welvaart en democratie uitbreken??
Met het steunen van extremistische rebellen en burgeroorlogen zijn die landen, die eerst welvarend en veilig waren, volledig verwoest. Vooral voor christenen, vrouwen, homo’s is dit een ramp.
De gehele familie in Syrie is medeschuldig. Maar blijf jij lekker nuances zoeken voor een familie dat liet doodmartelen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Collectief nog wel. Ongetwijfeld een hoop, de meerderheid waarschijnlijk, maar dat de hele familie erbij betrokken is is natuurlijk wel een stretch. Die families zijn nogal groot namelijk. Er zal altijd wel één neef zijn die zuiver op de graat is. Dat de mensen dat onderscheid niet maken snap ik ook wel, omdat bijna iedereen wel gewoon of een profiterende wegkijker was of actief meehielp met alle terreur.
Genoeg voorbeelden inderdaad, maar alleen al in de twee voorbeelden die je noemt was de situatie volledig anders dan in Syrië. Ik weet totaal niet hoe Syrië er over een maand uitziet. Maar om erger te zijn dan het oude regime moeten de nieuwe leiders wel heel erg hun best doen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Genoeg voorbeelden uit de regio in de recente geschiedenis waar het uitliep op een boel ellende. Irak, Libië.
Natuurlijk wel! Die landen worden sowieso verwoest, een complete chaos die weinig goeds brengt voor niemandquote:Op dinsdag 10 december 2024 22:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Syriërs was zeer welvarend onder Assad inderdaad...en voor moslims is het natuurlijk geen ramp als hun land in chaos vervalt. Man man man man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |