Ja, grote kans dat het dus een niet gerelateerd filmpje was...quote:Op dinsdag 10 december 2024 15:16 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Helaas, zijn al verwijdert van X.
De X/Reddit/Fok bubbel heeft dan ook geen flauw idee vaak wat er gebeurt.quote:Op dinsdag 10 december 2024 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb die Syrische verzetslui hier nog niet over gehoord. Dat vind ik opvallend.
Tartus is door de Russen verlaten, en de haven van Latakia 70 km verderop is inmiddels ook geschiedenis:quote:Op dinsdag 10 december 2024 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
En ik ben ook erg benieuwd wat Rusland nu denkt. Dit is nogal een demonstratie van de IDF.
Er zijn alleen 2 problemen:quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:56 schreef Cuendillar het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-er-gaande~ae435ed0/
Natuurlijk weer enorm gezeik over die Israëlische move op de Golan
Dat vergrootglas waar Israël onder ligt mag nou echt wel eens weggehaald worden. Het slaat helemaal nergens op.
Het enige dat interessant is, is dat Israël en Turkije Syrië militair totaal ontmanteld hebben, want die zien de jihadistische bui al hangen, of een burgeroorlog met héél krachtige wapens. Nou, die zijn er nu niet meer.
HTS stond 2 dagen geleden al aan de poort van Latakia en is gister officieel overgedragen door de Alawietische sheiks.quote:Op dinsdag 10 december 2024 15:12 schreef Ulx het volgende:
In Rabia, Latakia is HTS met Assadisten in gevecht.
Wat de IDF/AF en de USAF onder Syrie ontmantelen verstaan is anders vrij duidelijk de afgelopen 48 uur.quote:Op dinsdag 10 december 2024 15:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Er zijn alleen 2 problemen:
1) wie bepaalt er dát Syrie ontmanteld moet worden?
Want dan kunnen we wel veel meer landen binnen vallen
2) wat is precies 'ontmantelen'?
Want daar kun je ook heel ver in gaan
Op deze manier kan iedereen zijn/haar eigen definitie maken en gewoon ergens binnen vallen. Gaat niet echt werken dan...
Dat is nogal simpel. Partijen in deze regio met macht bepalen dat nu. En er valt ook een goed argument voor te maken omdat de enorme ladingen aan (chemische) wapens die nog overal liggen en toegang tot militaire basis, zeker niet bij de rebellen van HTS of een andere partij in handen moet vallen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 15:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
2) wat is precies 'ontmantelen'?
Op deze manier kan iedereen zijn/haar eigen definitie maken en gewoon ergens binnen vallen. Gaat niet echt werken dan...
Zonde van die mooie museumstukken.quote:Op dinsdag 10 december 2024 15:46 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Wat de IDF/AF en de USAF onder Syrie ontmantelen verstaan is anders vrij duidelijk de afgelopen 48 uur.
Qamishli:
[ afbeelding ]
Latakia:
[ afbeelding ]
Damascus:
[ afbeelding ]
Mezzeh:
[ afbeelding ]
"We" doen niets, en dit gaat om Syrië, niet om 'veel meer andere landen'.quote:Op dinsdag 10 december 2024 15:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Geloof me dat dit niet zou gebeuren als er verstandige mensen niet de noodzaak van hadden ingezien.quote:2) wat is precies 'ontmantelen'?
Dus de bevolking van Syrië mag daar zelf niets over zeggen? Het gaat niet alleen om Syrië, het gaat ook om wat er in de wereld verder nog mogelijk is (bijv. China/Taiwan). Het is te simpel om niet verder te kijken dan de neus lang is...quote:Op dinsdag 10 december 2024 15:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
"We" doen niets, en dit gaat om Syrië, niet om 'veel meer andere landen'.
Maar het antwoord is: de Israëlische regering en krijgsmacht, die van Turkije en wellicht die van de VS en/of andere landen die in Syrië een risico zien nu een jihadistische groepering er de macht heeft overgenomen.
[..]
Je bent veel te naïef en aardig voor deze wereldquote:Geloof me dat dit niet zou gebeuren als er verstandige mensen niet de noodzaak van hadden ingezien.
Wie zegt dat dit niet besproken is met HTS en andere groepen?quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dus de bevolking van Syrië mag daar zelf niets over zeggen?
Ok, realpolitik dus. En de bevolking in Syrie heeft daar niets over te zeggen. Dat kan op zich, het recht van de sterkste, net als op de straat, in de ghetto's. Punt is dat dat in de geschiedenis al is geprobeerd door oa GB, FR etc en dat dat nou juist de oorzaak is geweest van alle problemen in Syriequote:Op dinsdag 10 december 2024 15:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is nogal simpel. Partijen in deze regio met macht bepalen dat nu. En er valt ook een goed argument voor te maken omdat de enorme ladingen aan (chemische) wapens die nog overal liggen en toegang tot militaire basis, zeker niet bij de rebellen van HTS of een andere partij in handen moet vallen.
Wie zegt dat dit wel is besproken?quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit niet besproken is met HTS en andere groepen?
Israel werkt al een tijd met HTS samen en die reageren nu niet kwaad.quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit wel is besproken?
Dat ze met elkaar contact hebben (niks over samenwerken) zie ik alleen door Walla gemeld worden. Is dat een betrouwbaar medium?quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Israel werkt al een tijd met HTS samen en die reageren nu niet kwaad.
Lijkt mij een indicatie dat het handjeklap was.
Het is dat ie een luchtmacht/afweer had. Met de nadruk op had.quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:43 schreef Ulx het volgende:
Ik zie geen berichten of dode baby's of gebombardeerde ziekenhuizen.
Ik heb er een theorie over: Assad verstopte zijn wapens niet tussen de burgers. Is dat een beetje een plausibele verklaring? Of is het iets anders?
Wat betekent dit?quote:Op maandag 9 december 2024 22:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ze hadden kennelijk een appeltje met hem te schillen:
https://www.sozcu.com.tr/(...)i-yakalandi-wp906500
Een paar dagen terug stond een van de jodenhaters hier te schuimbekken dat Israël die jihadisten betaalde. Ik ben even gaan zoeken en dat klopte. Ze hadden een paar jaar terug inderdaad geld gegeven onder voorwaarde dat ze de Druzen met rust zouden laten. Volgens mij stond dat in Times of Israel.quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat ze met elkaar contact hebben (niks over samenwerken) zie ik alleen door Walla gemeld worden. Is dat een betrouwbaar medium?
Collectief nog wel. Ongetwijfeld een hoop, de meerderheid waarschijnlijk, maar dat de hele familie erbij betrokken is is natuurlijk wel een stretch. Die families zijn nogal groot namelijk. Er zal altijd wel één neef zijn die zuiver op de graat is. Dat de mensen dat onderscheid niet maken snap ik ook wel, omdat bijna iedereen wel gewoon of een profiterende wegkijker was of actief meehielp met alle terreur.quote:Op maandag 9 december 2024 22:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. De Assad-familie is collectief verantwoordelijk voor echt de meest vreselijke misdaden die je maar kan bedenken.
Lekker bungelen.
Die jodenhater is blijkbaar geen Turkquote:Op dinsdag 10 december 2024 16:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een paar dagen terug stond een van de jodenhaters hier te schuimbekken dat Israël die jihadisten betaalde. Ik ben even gaan zoeken en dat klopte. Ze hadden een paar jaar terug inderdaad geld gegeven onder voorwaarde dat ze de Druzen met rust zouden laten. Volgens mij stond dat in Times of Israel.
Turken gonna Turk. Uiteraard gaan we hier niks over in de media noch van onze Turkse users.quote:Op dinsdag 10 december 2024 00:49 schreef skysherrif het volgende:
https://x.com/ScharoMaroof/status/1866261036828897725
Turkse SNA executeert koerden in Manbij
Deels wel natuurlijk maar voor een groot deel ook niet. Vrijuit over politiek praten of meedoen aan een protest betekende ook dat je daar kon belanden.quote:Op dinsdag 10 december 2024 07:27 schreef Cruzinats het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren werd er nog gesproken over 150,000 gevangen, absurde aantallen natuurlijk.
Alle berichtgeving over Sednaya prison met een korreltje zout nemen dunkt mij, het nieuwe regime zal beelden zo manipuleren en de berichtgeving zo brengen dat gewone burgers in zwaarbewaakte cellenn zaten. In realiteit waren dat allemaal IS strijders die nu weer vrij rondlopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |