Zo werkt dat wel degelijk als je kunt vaststellen dat de gehele familie in Syrie mede verantwoordelijk is geweest voor het in stand houden van die macht. Dat ze allemaal per definitie aan de galg moeten en er geen gradaties in straffen kunnen zijn, verzin je er voor het gemak zelf bij.quote:Op woensdag 11 december 2024 05:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus? Dat de familie van Hafez en Bashar aan de macht is betekent niet dat je iedereen uit die hele familie inclusief neven, achterneven etc. bij voorbaat tot schuldig kunt verklaren. Zo werkt het niet. Dat hebben we bij de Nazi's ook niet gedaan. Neef van Hitler? Aan de galg.
Zoals ik zei, de slachtoffers veranderen. Deze mensen hebben minder te vrezen van de nieuwe machthebbers. Het zijn geen Christenen, Druzen of Alawieten. De mensen hier waren op de vlucht voor Assad. Daarmee eindigt het tijdelijke contract als de rust is wedergekeerd w.m.b.quote:
Aha, de huidige groep vluchtelingen is volgens jou zeer uniform qua samenstelling?quote:Op woensdag 11 december 2024 10:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zoals ik zei, de slachtoffers veranderen. Deze mensen hebben minder te vrezen van de nieuwe machthebbers. Het zijn geen Christenen, Druzen of Alawieten. De mensen hier waren op de vlucht voor Assad. Daarmee eindigt het tijdelijke contract als de rust is wedergekeerd w.m.b.
Op links? Hier in West-Europa zien we dat toch juist vooral op extreemrechts? Althans ik zie meer steun vanuit partijen als Vlaams Belang en PVV dan vanuit linkse partijen.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:19 schreef egayalS het volgende:
Over sednaya gevangenis / Martelkamp / vernietigingskamp / businessmodel
İk hoop dat veel mensen op met name links die tot op de dag van vandaag het assadistische regime steunen
İk heb geen idee wat je punt is, maar dit verklaart deels waarom is Israël momenteel doet wat het doet.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:56 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Het grootste gedeelte van de Syrische luchtmacht is de afgelopen 24 uur vernietigd.
Ik zou zeggen, stap eens uit je bubbel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Nou, ik vermoed dat de soldaten van Assad amper geld en eten meer kregen en het wel best vonden om de wapens neer te leggen. Daarnaast stond de steun van Rusland uiteraard ook op een heel laag pitje door de oorlog van Poetin in Oekraïne en was steun van Hezbollah ook compleet verdwenen.quote:Op woensdag 11 december 2024 09:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
Niemand die zich afvraagt waarom het Syrische leger zonder ook maar enige schermutseling opeens verdwenen is? En waarom de aanwezige Russische en Iraanse eenheden geen kogel hebben afgevuurd? En dat nu opeens binnen 2 weken de jihadisten heel Syrie kunnen innemen? Dit klopt allemaal niet.
Ik zag ergens iemand opperen dat dit een val zou kunnen zijn; laat je vijanden opeens de vrije hand en ze zullen zich niet inhouden en gaan dan direct voor de max in de overwinningsroes. Dat zorgt ervoor dat je vijand overal tegelijk moet zijn als nieuwe bezettingsmacht en daardoor versnipperd en dus verzwakt aanwezig is. Dit soort truken hebben de Sovjets in WO2 uitgehaald en eerder de Russen toen ze Napoleon zomaar Moskou lieten innemen.
Ik hoop het.quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Israël zal het gebied snel teruggeven. Sinds 1948 heeft Israël alleen gebieden veroverd nadat het werd aangevallen, het was maar als vergelding. Dat is nu niet het geval, ze geven het vast en zeker snel terug
Als er één land in een extreem ingewikkelde positie zit dan is het Syrië wel. Zo'n zwart-wit kijk als dit gaat daar niet bij helpen. Persoonlijk ben ik heel erg blij dat Assad eindelijk verleden tijd is. Het was een brute dictator die heulde met de brute dictator uit Rusland.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:28 schreef Bilge het volgende:
Assad-supporters voorspellen doem en verderfenis na het vertrek van hun verlichte leider en de aankomst van de boze baardman. Dit voelt een beetje als de man die maar niet kan accepteren dat zijn ex-partner hem heeft verlaten, en onder invloed van alcohol speculeert dat zij ooit zal smeken om terug te mogen komen.
Gezien de cosmopolitische Syrische cultuur, de multiculturele samenstelling, de toegang tot zee, het gebrek aan bergen en de invloed van buurlanden als Libanon en Turkije, denk ik dat de doemprofeten binnenkort nog een teleurstelling te verwerken zullen krijgen.
Ik hoop het niet maar ik vrees het wel...ik denk niet dat de Islamisten het kunnen laten. Net zoals de Turken het niet kunnen laten om de Koerden op te jagen en uit te moorden in het Noorden.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zoals ik zei, de slachtoffers veranderen. Deze mensen hebben minder te vrezen van de nieuwe machthebbers. Het zijn geen Christenen, Druzen of Alawieten. De mensen hier waren op de vlucht voor Assad. Daarmee eindigt het tijdelijke contract als de rust is wedergekeerd w.m.b.
Het is zo makkelijk om dom te blaten vanaf de zijlijn. Ik wens je graag eens een kijkje vanaf de andere kant toe. Met alle liefde zelfs!quote:Op woensdag 11 december 2024 11:28 schreef Bilge het volgende:
Assad-supporters voorspellen doem en verderfenis na het vertrek van hun verlichte leider en de aankomst van de boze baardman. Dit voelt een beetje als de man die maar niet kan accepteren dat zijn ex-partner hem heeft verlaten, en onder invloed van alcohol speculeert dat zij ooit zal smeken om terug te mogen komen.
Gezien de cosmopolitische Syrische cultuur, de multiculturele samenstelling, de toegang tot zee, het gebrek aan bergen en de invloed van buurlanden als Libanon en Turkije, denk ik dat de doemprofeten binnenkort nog een teleurstelling te verwerken zullen krijgen.
Tja, overal waar de Islam weet te landen zorgt het helaas voor kommer en kwel. Dit een we dus nu ook weer. Zowel Libanon als Syrië waren ooit voornamelijk Christelijke landen. Zet er wat moslimfundamentalisten neer die zich op een sneltreintempo voortplanten en dit is het resultaat.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:05 schreef Cruzinats het volgende:
[ x ]
Libanon staat toch ook wel op het randje van een kleine burgeroorlog.
Hezbollah totaal verslagen.
De soennieten zien nu hun kans om de macht naar hunzelf toe te trekken.
De Christenen, voorheen stonden ze vaak achter Hezbollah, zijn de bombardementen ook zat en willen het liefst gewoon vrede met Israel.
En dan nog de miljoenen Syriërs in het land wat ook een tikkende tijdbom is.
En ze hebben gezien wat er met Assad is gebeurd.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:16 schreef Ulx het volgende:
Die lui van HTS hebben ook gezien wat er met IS is gebeurd. Ik denk niet dat ze zo stom zijn het zelf te proberen.
Niemand zou dan ook maar een cent aan Syrië moeten geven. Laat het die mensen lekker zelf uitzoeken. Dat land is niet de verantwoordelijkheid van Westerse landen. Elke cent die daar heengaat zal immers voor Islamisme, terrorisme, onderdrukking of zelfverrijking van de leiders wordt gebruikt.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En ze hebben gezien wat er met Assad is gebeurd.
We horen nu al dat vrouwen in het HTS-deel van Syrië hun eigen keuze krijgen wat betreft kleding, en niet gedwongen mogen worden. Het zou (puur uit pragmatisme) wel eens mee kunnen vallen met HTS.
Mij lijkt het grotere probleem dat Syrië verdeeld is, je hebt Soennieten, Sjiieten, Alevieten, Christenen en Koerden. En dan weer verschillende militaire clubs die de verschillende belangen verdedigen. Dat is een recept voor problemen.
Bovendien is er voor de wederopbouw van Syrië veel geld nodig. En de EU en de VS staan niet te springen om dat geld te geven.
quote:Moskou heeft de voormalige Syrische president Bashar al-Assad, die afgelopen weekend door een bliksemsnelle rebellenaanval werd afgezet, 'op de meest veilige manier' naar Rusland getransporteerd. Dat zei viceminister van Buitenlandse Zaken Sergej Ryabkov tegen NBC News.
,,Hij (Assad, red.) is veiliggesteld en het laat zien dat Rusland handelt zoals vereist in zo'n buitengewone situatie", vertelde Ryabkov in een dinsdagavond uitgezonden interview, zo blijkt uit een transcriptie op de website van de Amerikaanse nieuwssite. Ryabkov voegde eraan toe dat hij niet zou uitweiden 'over wat er is gebeurd en hoe het is opgelost.'
Op de vraag of Rusland Assad zou overdragen voor berechting, zei de Russische buitenlandminister: ,,Rusland is geen partij bij het verdrag van de oprichting van het Internationaal Strafhof."
So it begins.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, blijkbaar ook al Sharia afgekondigd.
[ twitter ]
Wat zou ik lachen als Oekraïne een vrachtschip vol met van die seababy drones naar de med zou sturen en al die russische schepen keldert.quote:
Misschien is het goed, dat Assad is gevlucht en niet wordt berecht.quote:Op woensdag 11 december 2024 13:25 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Rusland heeft ook de primeur te pakken, eerste daadwerkelijke arts uit Syrië vraagt asiel aan.![]()
Arme mensen, van de ene schoft naar de andere.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Zowaar ben ik het een keer helemaal met je eens.quote:Op woensdag 11 december 2024 15:54 schreef egayalS het volgende:
[..]
Misschien is het goed, dat Assad is gevlucht en niet wordt berecht.
Deze Syrische activist zegt in deze video iets wat ik niemand eerder heb horen zeggen over de vlucht van Assad naar Rusland. Hij zegt dat zijn vlucht de "best case scenario" was dat kon gebeuren. Hij zegt dat als hij was gebleven en hij uiteindelijk opgepakt, berecht, geëxecuteerd zou worden net als Saddam Hussein. Dat hij een martelaar zou worden. Hij zegt dat in de Arabische wereld Saddam tot op de dag van vandaag wordt gezien als een held. Omdat hij niet is gevlucht en door de manier waarop hij zich heeft gedragen tijdens zijn rechtszaak en executie. İk kan me herinneren hoe hij simpelweg door zijn uitstraling, ontzag uitstraalde. Ook tijdens zijn executie met de strop om zijn nek, terwijl hij werd gesard door sommigen om hem heen zei hij "zijn jullie nou mannen?". Saddam was uiteraard net als Assad het hoofd van een monsterlijke regime, maar daar op dat moment vlak voor zijn dood, had ik echt wel respect voor hem. Op deze manier zal Assad gerespecteerd worden als Saddam.
Win-win-win dus. Assad behoud zijn lange nek. Putin heeft er een probleem bij. En de Syriërs zijn van hem af.
Gehele interview van deze seculiere activist is aanbevelenswaardig.
Bekijk deze YouTube-video
Nou, dat duurde lang. Net zo betrouwbaar als de Taliban. Verrassend.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
‘Mag’ dat wel van de islam, een lijkschennis?quote:Op woensdag 11 december 2024 16:07 schreef Dutch_view het volgende:
Het mausoleum van de familie Assad is ook in de as gelegd vanbinnen
https://www.bbc.com/news/live/c8781yyqddrt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ken best wat Syriërs. Variërend van atheïst tot conservatief moslim. Maar ze komen allemaal uit een Soenni familie.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aha, de huidige groep vluchtelingen is volgens jou zeer uniform qua samenstelling?
Toch kan het nog ingewikkelder in elkaar zitten. In ieder geval zit Assad in Rusland. Wisselgeld voor het Internationaal Strafhof? Conflicten in de wereld kan je niet los van elkaar meer zien.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:29 schreef egayalS het volgende:
Fyi dit zijn twee Assadisten. Beide zijn Libanees, geen moslim, seculier. Assadisten die rouwig zijn dat hij weg is. Bij de intro had ik aanvankelijk hoop dat ze op zijn minst zouden proberen objectief verslag te doen. Syrië is vreselijk complex en daardoor kunnen ogenschijnlijk tegenstrijdige dingen tegelijkertijd waar zijn. Rania zegt in de intro "sommige mensen begrijpen niet waarom sommigen Assad steunen" en zelfs "terwijl er momenteel veel beelden vrijkomen van sednaya".
Elijah begint met het benoemen van feitelijkheden over golani en HTS. Alleen de manier waarop hij dat doet is dat het zijn eigen agenda past. Op een gegeven moment zegt hij dat golani in contact is geweest met Amerikanen. Maar hij doet dat op zon manier dat het lijkt alsof hij suggereert dat hij mogelijk ook voor de Amerikanen heeft gewerkt. Hij zegt niks expliciet maar de suggestie wordt wel gewekt.
Een goede leugen is pas overtuigend wanneer het verpakt is met waarheden. Wat dat betreft is deze man een briljante leugenaar.
Maar ik was na 27 minuten wel klaar met zijn leugens toen hij Iraanse propaganda 1 op 1 herhaalde. "Iran ging niet naar Syrië om Assad te verdedigen. İran ging naar Syrië om Isis te bestrijden" terwijl de eerste gevechten van Iraanse milities (Hezbollah ) tegen de rebellen in het zuiden in de bergen rondom Damascus waren. Isis was daar nergens te bekennen. Het was zelfs aanvankelijk een tactische beslissing van de Assadisten/Russen om Isis juist niet te targeten. Omdat de rebellen aanvankelijk het grotere gevaar waren. De Assadisten hadden goed ingeschat dat Isis op de lange termijn toch niet succesvol zou zijn omdat ze zo extremistisch waren, dat ze geen serieuze kans hadden om het regime te bedreigen.
Dat is waarom HTS ook zo succesvol is gebleken, door na hun breuk met al Qaida op een steeds meer gematigde pad te gaan. İk kan me herinneren dat ik hun eerdere incarnatie jabhat al Nusra vervloekte omdat ze ook de mainstream rebellen aan het aanvallen waren. ik was zelfs blij dat ze op de internationale terreur lijst werden geplaatst voor als het nodig zou zijn in de toekomst. Best grappig dat er internationaal wordt besproken om ze van de terreur lijst af te halen. Zoals altijd de een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder.
Welke partij die ertoe doet geeft een fuck om Assad in persoon?quote:Op woensdag 11 december 2024 17:37 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Toch kan het nog ingewikkelder in elkaar zitten. In ieder geval zit Assad in Rusland. Wisselgeld voor het Internationaal Strafhof? Conflicten in de wereld kan je niet los van elkaar meer zien.
Zijn waarde is vrijwel volledig uitgespeeld.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:43 schreef nixxx het volgende:
[..]
Welke partij die ertoe doet geeft een fuck om Assad in persoon?
Het is een spel, high politics. Er is vast wel een partij die rapporten schrijft en aanklachten indient. Is met Poetin gedaan, is met Netanyahu gedaan. Waarom zou dat met Assad niet kunnen. Vast wel een regime ergens in de BRICS te vinden die mee wil werken. Of onverwachte hoek. Iets in Europa ofzo.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:43 schreef nixxx het volgende:
[..]
Welke partij die ertoe doet geeft een fuck om Assad in persoon?
Een BRICS land zie ik het juist niet snel doen.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:47 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het is een spel, high politics. Er is vast wel een partij die rapporten schrijft en aanklachten indient. Is met Poetin gedaan, is met Netanyahu gedaan. Waarom zou dat met Assad niet kunnen. Vast wel een regime ergens in de BRICS te vinden die mee wil werken. Of onverwachte hoek. Iets in Europa ofzo.
Voor de rest is men hard bezig aanklagers in diskrediet te brengen.
Jouw gok, in zo'n scenario?quote:Op woensdag 11 december 2024 17:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een BRICS land zie ik het juist niet snel doen.
Syrië zelf.quote:
Dan is het heel belangrijk in de gaten te houden wie de VS, Turken, Israel, en Russen verkiezen als gesprekspartner. Assad zelf is pleitte, er zou iets van machtsoverdracht gaan plaatsvinden van het oude regime, en ja, er zijn namen genoemd.quote:
Ja zeker. Hoe het allemaal precies is gegaan of hoe het allemaal uit zal pakken weten we niet. "İts om a knifes edge" maakte iemand de opmerking. Aan het begin van het offensief zat ik daarom ook niet te juichen voor de rebllen, terwijl ik zeker sympathie heb voor ze. Mijn gedachte was als wanneer dit offensief stokt en de Assadisten komen met een grote tegen offensief waardoor het leed allen maar zou exploderen was de verovering van Aleppo natuurlijk niks waard. Omdat we door de jaren zo veel winsten verliezen hebben gezien. En de mensen in Idlib werden eraan herinnerd hoe het wat jaartjes terug was, toen de Assadisten doelbewust ziekenhuizen aan het bombarderen waren.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:37 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Toch kan het nog ingewikkelder in elkaar zitten. In ieder geval zit Assad in Rusland. Wisselgeld voor het Internationaal Strafhof? Conflicten in de wereld kan je niet los van elkaar meer zien.
Conflicten in onze samenleving weten we hier al zo slecht te duiden, laat staan die in het Midden Oosten. Bij Clingendael of bij die conculega in de private sector van Rob de Wijk (dat grapje over de con-kul-ega maak ik uitdrukkelijk niet, daar ben ik veel te serieus voor) loop je even een deur verder, of zit het 's ochtends al in je postvak. Maar we zullen zien.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:02 schreef egayalS het volgende:
[..]
Ja zeker. Hoe het allemaal precies is gegaan of hoe het allemaal uit zal pakken weten we niet. "İts om a knifes edge" maakte iemand de opmerking. Aan het begin van het offensief zat ik daarom ook niet te juichen voor de rebllen, terwijl ik zeker sympathie heb voor ze. Mijn gedachte was als wanneer dit offensief stokt en de Assadisten komen met een grote tegen offensief waardoor het leed allen maar zou exploderen was de verovering van Aleppo natuurlijk niks waard. Omdat we door de jaren zo veel winsten verliezen hebben gezien. En de mensen in Idlib werden eraan herinnerd hoe het wat jaartjes terug was, toen de Assadisten doelbewust ziekenhuizen aan het bombarderen waren.
Saddam niet gevlucht? Hebben de Amerikanen hem niet ergens uit een put onder de grond vandaan moeten slepen?quote:Op woensdag 11 december 2024 15:54 schreef egayalS het volgende:
[..]
Misschien is het goed, dat Assad is gevlucht en niet wordt berecht.
Deze Syrische activist zegt in deze video iets wat ik niemand eerder heb horen zeggen over de vlucht van Assad naar Rusland. Hij zegt dat zijn vlucht de "best case scenario" was dat kon gebeuren. Hij zegt dat als hij was gebleven en hij uiteindelijk opgepakt, berecht, geëxecuteerd zou worden net als Saddam Hussein. Dat hij een martelaar zou worden. Hij zegt dat in de Arabische wereld Saddam tot op de dag van vandaag wordt gezien als een held. Omdat hij niet is gevlucht en door de manier waarop hij zich heeft gedragen tijdens zijn rechtszaak en executie. İk kan me herinneren hoe hij simpelweg door zijn uitstraling, ontzag uitstraalde. Ook tijdens zijn executie met de strop om zijn nek, terwijl hij werd gesard door sommigen om hem heen zei hij "zijn jullie nou mannen?". Saddam was uiteraard net als Assad het hoofd van een monsterlijke regime, maar daar op dat moment vlak voor zijn dood, had ik echt wel respect voor hem. Op deze manier zal Assad gerespecteerd worden als Saddam.
Win-win-win dus. Assad behoud zijn lange nek. Putin heeft er een probleem bij. En de Syriërs zijn van hem af.
Gehele interview van deze seculiere activist is aanbevelenswaardig.
Russen werken veel met dubbelgangers, is al sinds de tijd van Nixon bekend, vraag maar aan de Koning van Belgie alhier. Die tapt meestal moppen uit dat vaatje. Moppen met een baard van nu tot 1945.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:38 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Saddam niet gevlucht? Hebben de Amerikanen hem niet ergens uit een put onder de grond vandaan moeten slepen?
Whataboouuuuut...quote:Op woensdag 11 december 2024 19:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar ondertussen zelf lekker de Koerden in Syrië (laten) opjagen. Idioot die Erdogan.
Welnee, het wordt een democratische oase van tolerantie en vrijheid, natuurlijk.quote:Op woensdag 11 december 2024 08:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er vooral mensen die dat hopen, dat is toch iets anders dan er vanuit gaan.
Er zijn er wel die dat denken maar dat zijn vooral de Wilders-achtigen in de hoop Syrische vluchtelingen te kunnen deporteren…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |