Exact, geen idee wat Assad voor wapens had maar Israël weet dat wel en die gaan terecht niet zitten afwachten.quote:Op dinsdag 10 december 2024 10:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Israel zorgt gewoon dat niemand in Syrië nog met barrelbombs kan gaan gooien mocht de pleuris uitbreken. Er is nu minder risico dat één groep zich sterker waant omdat ze toevallig wat vliegtuigen of helikopters hebben.
Syriërs kunnen nu de focus leggen op het opbouwen van hun land.
Ja, het laagste van al zo blijkt eens te meer.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:02 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
SNA is dan ook voornamelijk oud IS
Waarom zouden we daar iets voor elkaar willen krijgen?quote:Op dinsdag 10 december 2024 10:49 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Niet expres, een variatie op hetzelfde thema. Afzonderlijke landen onderhouden hun eigen relatie met Israël.
EU brengt nog wel eens iets gemeenschappelijks naar buiten.
Maar dat zal het wel weer worden, "we" doen niets, kijken toe. Althans, zo lijkt het. Want het is niet eenvoudig iets voor elkaar te krijgen wat echt de doorslag geeft.
Maakt niet uit.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:02 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
SNA is dan ook voornamelijk oud IS
Hij heeft het zo gepland, lijkt het wel.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:00 schreef yessie234 het volgende:
Neemt Netanyahu nu alvast een voorschotje op het cadeautje dat hij in 2019 van Trump kreeg mbt tot die doldrieste uitspraak mbt Golanvlakte; "Hoort bij Israël" ?
Wat een afgedwongen timing.
Het is nog geen borreltijd hè.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:58 schreef theunderdog het volgende:
Wel vet als dit allemaal gaat zorgen voor een oorlog tussen Turkije en Israel. Dan moeten wij Turkije helpen - stapt de VS zeker uit de NATO en gaat het Israel helpen.
Wij dood.
Nee. Bovenstaande scenarioquote:Op dinsdag 10 december 2024 12:08 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Borrelen?
Nou ja, vooruit dan maar. Zelf wacht ik tot na werktijd, maar ieder zijn ding.
Oh dat. Ja, ik geef dat scenario toch wel 50% kans.quote:
Nah. Ik prep helemaal niets.quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:10 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Oh dat. Ja, ik geef dat scenario toch wel 50% kans.![]()
Misschien alvast een PREP-subforum oprichten hier op FOK!?
Kan wel wat prepperstips gebruiken. Wat is beter houdbaar: blikken bami of blikken ravioli?
Altijd je bronnen checken he.. waar heb je ze gezien, zijn dat niet filmpjes uit de IS tijd? Hoe weet je dat dat Syrie anno nu is? Vooral X-ers zijn goed in hoaxes ronddelen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:10 schreef Toine51 het volgende:
Zag al filmpjes voorbij komen van publieke executies...
Bij zo'n omwenteling hoort zo'n bijltjesdag. Maar ik hoop toch voor de Syriërs dat ze iets van rust en stabiliteit op weten te bouwen. Dat uit de euforie van dit moment iets goeds mag komen, en niet direct vervalt in een nieuwe strijd om de macht. Maar ik vrees met je mee.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:10 schreef Toine51 het volgende:
Figuren die nu écht geloven dat er vrede en stabiliteit komt in Syrië....
Zag al filmpjes voorbij komen van publieke executies...
Krijg je binnenkort mensen die straks hun "kutburen" erbij lappen omdat ze Assad-aanhanger zijn...
Dit wordt, als het al niet is, een 2e Afghanistan met een ongekende vluchtelingenstroom...
Ja, nu piepen ze wel anders.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:31 schreef egayalS het volgende:
İedereen is nu opeens blij dat Assad weg is. Ook de mensen en organisaties die Assad al die jaren hebben gesteund of toegejuicht.![]()
[ x ]
Voorlopig werken Israel en Turkije samen aan de ontmanteling van Syrie.quote:
İk heb begrepen dat dit een frame is in rechts extremistische kringen. En dat die Douglas Murray deze frame ook pushtquote:Op dinsdag 10 december 2024 13:48 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Voorlopig werken Israel en Turkije samen aan de ontmanteling van Syrie.
Het grootste gedeelte van de Syrische luchtmacht is de afgelopen 24 uur vernietigd.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:55 schreef egayalS het volgende:
[..]
İk heb begrepen dat dit een frame is in rechts extremistische kringen. En dat die Douglas Murray deze frame ook pusht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |