Arme mensen, van de ene schoft naar de andere.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, blijkbaar ook al Sharia afgekondigd.
[ twitter ]
Zowaar ben ik het een keer helemaal met je eens.quote:Op woensdag 11 december 2024 15:54 schreef egayalS het volgende:
[..]
Misschien is het goed, dat Assad is gevlucht en niet wordt berecht.
Deze Syrische activist zegt in deze video iets wat ik niemand eerder heb horen zeggen over de vlucht van Assad naar Rusland. Hij zegt dat zijn vlucht de "best case scenario" was dat kon gebeuren. Hij zegt dat als hij was gebleven en hij uiteindelijk opgepakt, berecht, geëxecuteerd zou worden net als Saddam Hussein. Dat hij een martelaar zou worden. Hij zegt dat in de Arabische wereld Saddam tot op de dag van vandaag wordt gezien als een held. Omdat hij niet is gevlucht en door de manier waarop hij zich heeft gedragen tijdens zijn rechtszaak en executie. İk kan me herinneren hoe hij simpelweg door zijn uitstraling, ontzag uitstraalde. Ook tijdens zijn executie met de strop om zijn nek, terwijl hij werd gesard door sommigen om hem heen zei hij "zijn jullie nou mannen?". Saddam was uiteraard net als Assad het hoofd van een monsterlijke regime, maar daar op dat moment vlak voor zijn dood, had ik echt wel respect voor hem. Op deze manier zal Assad gerespecteerd worden als Saddam.
Win-win-win dus. Assad behoud zijn lange nek. Putin heeft er een probleem bij. En de Syriërs zijn van hem af.
Gehele interview van deze seculiere activist is aanbevelenswaardig.
Bekijk deze YouTube-video
Nou, dat duurde lang. Net zo betrouwbaar als de Taliban. Verrassend.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, blijkbaar ook al Sharia afgekondigd.
[ twitter ]
‘Mag’ dat wel van de islam, een lijkschennis?quote:Op woensdag 11 december 2024 16:07 schreef Dutch_view het volgende:
Het mausoleum van de familie Assad is ook in de as gelegd vanbinnen
https://www.bbc.com/news/live/c8781yyqddrt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ken best wat Syriërs. Variërend van atheïst tot conservatief moslim. Maar ze komen allemaal uit een Soenni familie.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aha, de huidige groep vluchtelingen is volgens jou zeer uniform qua samenstelling?
Toch kan het nog ingewikkelder in elkaar zitten. In ieder geval zit Assad in Rusland. Wisselgeld voor het Internationaal Strafhof? Conflicten in de wereld kan je niet los van elkaar meer zien.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:29 schreef egayalS het volgende:
Fyi dit zijn twee Assadisten. Beide zijn Libanees, geen moslim, seculier. Assadisten die rouwig zijn dat hij weg is. Bij de intro had ik aanvankelijk hoop dat ze op zijn minst zouden proberen objectief verslag te doen. Syrië is vreselijk complex en daardoor kunnen ogenschijnlijk tegenstrijdige dingen tegelijkertijd waar zijn. Rania zegt in de intro "sommige mensen begrijpen niet waarom sommigen Assad steunen" en zelfs "terwijl er momenteel veel beelden vrijkomen van sednaya".
Elijah begint met het benoemen van feitelijkheden over golani en HTS. Alleen de manier waarop hij dat doet is dat het zijn eigen agenda past. Op een gegeven moment zegt hij dat golani in contact is geweest met Amerikanen. Maar hij doet dat op zon manier dat het lijkt alsof hij suggereert dat hij mogelijk ook voor de Amerikanen heeft gewerkt. Hij zegt niks expliciet maar de suggestie wordt wel gewekt.
Een goede leugen is pas overtuigend wanneer het verpakt is met waarheden. Wat dat betreft is deze man een briljante leugenaar.
Maar ik was na 27 minuten wel klaar met zijn leugens toen hij Iraanse propaganda 1 op 1 herhaalde. "Iran ging niet naar Syrië om Assad te verdedigen. İran ging naar Syrië om Isis te bestrijden" terwijl de eerste gevechten van Iraanse milities (Hezbollah ) tegen de rebellen in het zuiden in de bergen rondom Damascus waren. Isis was daar nergens te bekennen. Het was zelfs aanvankelijk een tactische beslissing van de Assadisten/Russen om Isis juist niet te targeten. Omdat de rebellen aanvankelijk het grotere gevaar waren. De Assadisten hadden goed ingeschat dat Isis op de lange termijn toch niet succesvol zou zijn omdat ze zo extremistisch waren, dat ze geen serieuze kans hadden om het regime te bedreigen.
Dat is waarom HTS ook zo succesvol is gebleken, door na hun breuk met al Qaida op een steeds meer gematigde pad te gaan. İk kan me herinneren dat ik hun eerdere incarnatie jabhat al Nusra vervloekte omdat ze ook de mainstream rebellen aan het aanvallen waren. ik was zelfs blij dat ze op de internationale terreur lijst werden geplaatst voor als het nodig zou zijn in de toekomst. Best grappig dat er internationaal wordt besproken om ze van de terreur lijst af te halen. Zoals altijd de een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder.
Welke partij die ertoe doet geeft een fuck om Assad in persoon?quote:Op woensdag 11 december 2024 17:37 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Toch kan het nog ingewikkelder in elkaar zitten. In ieder geval zit Assad in Rusland. Wisselgeld voor het Internationaal Strafhof? Conflicten in de wereld kan je niet los van elkaar meer zien.
Zijn waarde is vrijwel volledig uitgespeeld.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:43 schreef nixxx het volgende:
[..]
Welke partij die ertoe doet geeft een fuck om Assad in persoon?
Het is een spel, high politics. Er is vast wel een partij die rapporten schrijft en aanklachten indient. Is met Poetin gedaan, is met Netanyahu gedaan. Waarom zou dat met Assad niet kunnen. Vast wel een regime ergens in de BRICS te vinden die mee wil werken. Of onverwachte hoek. Iets in Europa ofzo.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:43 schreef nixxx het volgende:
[..]
Welke partij die ertoe doet geeft een fuck om Assad in persoon?
Een BRICS land zie ik het juist niet snel doen.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:47 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het is een spel, high politics. Er is vast wel een partij die rapporten schrijft en aanklachten indient. Is met Poetin gedaan, is met Netanyahu gedaan. Waarom zou dat met Assad niet kunnen. Vast wel een regime ergens in de BRICS te vinden die mee wil werken. Of onverwachte hoek. Iets in Europa ofzo.
Voor de rest is men hard bezig aanklagers in diskrediet te brengen.
Jouw gok, in zo'n scenario?quote:Op woensdag 11 december 2024 17:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een BRICS land zie ik het juist niet snel doen.
Dan is het heel belangrijk in de gaten te houden wie de VS, Turken, Israel, en Russen verkiezen als gesprekspartner. Assad zelf is pleitte, er zou iets van machtsoverdracht gaan plaatsvinden van het oude regime, en ja, er zijn namen genoemd.quote:
Ja zeker. Hoe het allemaal precies is gegaan of hoe het allemaal uit zal pakken weten we niet. "İts om a knifes edge" maakte iemand de opmerking. Aan het begin van het offensief zat ik daarom ook niet te juichen voor de rebllen, terwijl ik zeker sympathie heb voor ze. Mijn gedachte was als wanneer dit offensief stokt en de Assadisten komen met een grote tegen offensief waardoor het leed allen maar zou exploderen was de verovering van Aleppo natuurlijk niks waard. Omdat we door de jaren zo veel winsten verliezen hebben gezien. En de mensen in Idlib werden eraan herinnerd hoe het wat jaartjes terug was, toen de Assadisten doelbewust ziekenhuizen aan het bombarderen waren.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:37 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Toch kan het nog ingewikkelder in elkaar zitten. In ieder geval zit Assad in Rusland. Wisselgeld voor het Internationaal Strafhof? Conflicten in de wereld kan je niet los van elkaar meer zien.
Conflicten in onze samenleving weten we hier al zo slecht te duiden, laat staan die in het Midden Oosten. Bij Clingendael of bij die conculega in de private sector van Rob de Wijk (dat grapje over de con-kul-ega maak ik uitdrukkelijk niet, daar ben ik veel te serieus voor) loop je even een deur verder, of zit het 's ochtends al in je postvak. Maar we zullen zien.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:02 schreef egayalS het volgende:
[..]
Ja zeker. Hoe het allemaal precies is gegaan of hoe het allemaal uit zal pakken weten we niet. "İts om a knifes edge" maakte iemand de opmerking. Aan het begin van het offensief zat ik daarom ook niet te juichen voor de rebllen, terwijl ik zeker sympathie heb voor ze. Mijn gedachte was als wanneer dit offensief stokt en de Assadisten komen met een grote tegen offensief waardoor het leed allen maar zou exploderen was de verovering van Aleppo natuurlijk niks waard. Omdat we door de jaren zo veel winsten verliezen hebben gezien. En de mensen in Idlib werden eraan herinnerd hoe het wat jaartjes terug was, toen de Assadisten doelbewust ziekenhuizen aan het bombarderen waren.
Saddam niet gevlucht? Hebben de Amerikanen hem niet ergens uit een put onder de grond vandaan moeten slepen?quote:Op woensdag 11 december 2024 15:54 schreef egayalS het volgende:
[..]
Misschien is het goed, dat Assad is gevlucht en niet wordt berecht.
Deze Syrische activist zegt in deze video iets wat ik niemand eerder heb horen zeggen over de vlucht van Assad naar Rusland. Hij zegt dat zijn vlucht de "best case scenario" was dat kon gebeuren. Hij zegt dat als hij was gebleven en hij uiteindelijk opgepakt, berecht, geëxecuteerd zou worden net als Saddam Hussein. Dat hij een martelaar zou worden. Hij zegt dat in de Arabische wereld Saddam tot op de dag van vandaag wordt gezien als een held. Omdat hij niet is gevlucht en door de manier waarop hij zich heeft gedragen tijdens zijn rechtszaak en executie. İk kan me herinneren hoe hij simpelweg door zijn uitstraling, ontzag uitstraalde. Ook tijdens zijn executie met de strop om zijn nek, terwijl hij werd gesard door sommigen om hem heen zei hij "zijn jullie nou mannen?". Saddam was uiteraard net als Assad het hoofd van een monsterlijke regime, maar daar op dat moment vlak voor zijn dood, had ik echt wel respect voor hem. Op deze manier zal Assad gerespecteerd worden als Saddam.
Win-win-win dus. Assad behoud zijn lange nek. Putin heeft er een probleem bij. En de Syriërs zijn van hem af.
Gehele interview van deze seculiere activist is aanbevelenswaardig.
Russen werken veel met dubbelgangers, is al sinds de tijd van Nixon bekend, vraag maar aan de Koning van Belgie alhier. Die tapt meestal moppen uit dat vaatje. Moppen met een baard van nu tot 1945.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:38 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Saddam niet gevlucht? Hebben de Amerikanen hem niet ergens uit een put onder de grond vandaan moeten slepen?
Maar ondertussen zelf lekker de Koerden in Syrië (laten) opjagen. Idioot die Erdogan.quote:
Whataboouuuuut...quote:Op woensdag 11 december 2024 19:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar ondertussen zelf lekker de Koerden in Syrië (laten) opjagen. Idioot die Erdogan.
Welnee, het wordt een democratische oase van tolerantie en vrijheid, natuurlijk.quote:Op woensdag 11 december 2024 08:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er vooral mensen die dat hopen, dat is toch iets anders dan er vanuit gaan.
Er zijn er wel die dat denken maar dat zijn vooral de Wilders-achtigen in de hoop Syrische vluchtelingen te kunnen deporteren…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |