Alawieten zijn geen moslims volgens de meeste vechtende fracties.quote:Op dinsdag 10 december 2024 23:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, en de Assadisten die verdreven zijn waren evengoed grotendeels moslims, Soennitisch of Alawiet.
Als we naar de map kijken is het Turkije dat illegaal gebied bezet houdt en genocide pleegt op Syrische Koerden. Wat je gemakshalve nog even "vergeet" te melden is dat Israël continu vanuit Syrië werd omsingeld door Iraanse milities en Syrië een doorvoerland voor wapens en raketten naar Hezbollah was. Dezelfde raketten die zij op hun dak krijgen dagelijks.quote:Op dinsdag 10 december 2024 23:49 schreef egayalS het volgende:
Western states and media pretend that Israel's massive bombing campaign against a nominally sovereign country that just ousted its hated dictator is somehow normal. Then again, they also pretended that the slaughter of children and the deliberate starvation of children and civilians was apparently ok as well.
[ x ]
Druzen en Alawieten zijn volgens al die vechtende baardjes bij voorbaat al geen moslim. Ik vraag me ook af of ze zichzelf als moslim zien.quote:Op dinsdag 10 december 2024 22:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Er zijn daar ook nogal wat moslims die tot minderheden behoren (aldaar bijvoorbeeld Druzen, Alawieten en Sjieten).
Dus? Dat de familie van Hafez en Bashar aan de macht is betekent niet dat je iedereen uit die hele familie inclusief neven, achterneven etc. bij voorbaat tot schuldig kunt verklaren. Zo werkt het niet. Dat hebben we bij de Nazi's ook niet gedaan. Neef van Hitler? Aan de galg.quote:Op dinsdag 10 december 2024 23:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De familie Assad is sinds 1971 de totalitaire leiding in Syrie. Het is niet alsof Assad vorig jaar kwam opdagen.
Met je hypocrisie.
Tja, dat gelovigen elkaar onderling graag de tent uitvechten weet ik. Zo beschouwt een goed katholiek een gereformeerde ook als afgedwaald van de moederkerk en geen echte christenen en andersom worden ze als dolende types die afgodsbeelden vereren beschouwd…quote:Op woensdag 11 december 2024 05:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Druzen en Alawieten zijn volgens al die vechtende baardjes bij voorbaat al geen moslim. Ik vraag me ook af of ze zichzelf als moslim zien.
Druzen, Alawieten en Sjieten zijn overigens minderheden in Syrië. Wanneer we het daar over moslims hebben, is de overgrote meerderheid Soennietisch.
Alawieten zien zichzelf zeker als moslim en zijn ook moslim. Wat salafisten en wahhabisten daarover denken verandert dit niet.quote:Op woensdag 11 december 2024 05:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Druzen en Alawieten zijn volgens al die vechtende baardjes bij voorbaat al geen moslim. Ik vraag me ook af of ze zichzelf als moslim zien.
Het destabiliseren van landen door het steunen van islamistische gewapende groepen, sancties, propaganda, het hele pakketquote:Op woensdag 11 december 2024 00:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke actie precies? Er is geen enkele westerse actie geweest die deze val van Assad heeft veroorzaakt. Zijn regime was eigenlijk al zo goed als dood, maar werd nog door vriendjes in leven gehouden, die hem nu in de steek lieten. Of hadden we als het westen hem te hulp moeten schieten?
Volgens mij zijn er vooral mensen die dat hopen, dat is toch iets anders dan er vanuit gaanquote:Op woensdag 11 december 2024 08:13 schreef Richestorags het volgende:
https://x.com/HamasAtroci(...)t2KAgYbyUkM4t4w&s=19
Voor iedereen die denkt dat het onder de "rebellen" beter gaat worden. De slachtoffers veranderen, de terreur blijft hetzelfde.
Je weet dat salafisten de gemiddelde soenniet ook niet als moslim zien toch. Kom op zeg.quote:Op woensdag 11 december 2024 05:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Druzen, Alawieten en Sjieten zijn overigens minderheden in Syrië. Wanneer we het daar over moslims hebben, is de overgrote meerderheid Soennietisch.
Er is ook vluchtelingen opvang mogelijk in een ander land dat wij dan financieren. Dat hoeven ze niet vervolg, gemarteld, en vermoord te worden. Dat wil namelijk niemand.quote:Op dinsdag 10 december 2024 09:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zou een stuk pragmatischer zijn als die er gewoon oprecht voor uitkomen dat het ze volstrekt aan hun reet zal roesten of iemand in eigen land vervolgd, gemarteld of vermoord wordt zolang ze maar niet hier zijn. Dat voorkomt een hoop mentale gymnastiek om maar net te doen alsof het land van herkomst 'veilig' is.
????quote:Op woensdag 11 december 2024 00:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke actie precies? Er is geen enkele westerse actie geweest die deze val van Assad heeft veroorzaakt. Zijn regime was eigenlijk al zo goed als dood, maar werd nog door vriendjes in leven gehouden, die hem nu in de steek lieten. Of hadden we als het westen hem te hulp moeten schieten?
Dat heeft eerder met levensstijl te maken. Je zag onder IS-bewind dat sigaretten werden verbrand, alcohol werd verboden, er kledingvoorschriften werden ingevoerd en mensen in de gevangenis belandden voor overtredingen. Wat ze echter niet kregen, was de speciale behandeling voor Christenen: Oprotten, Jaziya of dood. Alawieten werden vaak direct geëxecuteerd.quote:Op woensdag 11 december 2024 08:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je weet dat salafisten de gemiddelde soenniet ook niet als moslim zien toch. Kom op zeg.
Ik vind het een goede ontwikkeling maar nu nog enigszins voorbarig.quote:Op woensdag 11 december 2024 08:59 schreef Aether het volgende:
Austrian government prepares deportation plan for Syrian migrants
https://www.euronews.com/(...)-for-syrian-migrants
Maar daar was in dit geval niet echt sprake van. Assad leek stevig te zitten, maar zijn vriendjes hebben hem in de steek gelaten. Het is voor iedereen een verrassing.quote:Op woensdag 11 december 2024 08:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het destabiliseren van landen door het steunen van islamistische gewapende groepen, sancties, propaganda, het hele pakket
Zullen we even de komende maanden afwachten? Er gaan vast wat docu's komen.quote:Op woensdag 11 december 2024 09:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar daar was in dit geval niet echt sprake van. Assad leek stevig te zitten, maar zijn vriendjes hebben hem in de steek gelaten. Het is voor iedereen een verrassing.
Verder denk ik dat veel westerse politici vooral blij zijn dat Poetin een belangrijk vriendje kwijt is en heeft laten blijken het niet meer op te kunnen brengen om hem nog te helpen.
Hopen? We hebben jarenlang kunnen aanschouwen wat de witgewassen oppositie deed. Nu zijn ze hele zuiveringen aan het doorvoeren op Koerden, oud Assad soldaten, Alawieten en straks waarschijnlijk Christenen en Druzen.quote:Op woensdag 11 december 2024 08:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er vooral mensen die dat hopen, dat is toch iets anders dan er vanuit gaan.
Er zijn er wel die dat denken maar dat zijn vooral de Wilders-achtigen in de hoop Syrische vluchtelingen te kunnen deporteren…
Hmm. Zou het dan niet goed zijn als deze mensen weer naar huis gaan, of wil jij ze graag in Nederland houden? En als ja, waarom eigenlijk precies? Veel Syriërs zelf willen juist graag helpen aan de heropbouw van hun land.quote:Op woensdag 11 december 2024 08:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er vooral mensen die dat hopen, dat is toch iets anders dan er vanuit gaan.
Er zijn er wel die dat denken maar dat zijn vooral de Wilders-achtigen in de hoop Syrische vluchtelingen te kunnen deporteren…
Maar hoe komt het dat de meeste moslims zich zelden tegen zulk geweld uitspreken, maar alles bij elkaar staan te gillen zodra er iets met de Palestijnen gebeurd? Dán jammert men ineens over "mensenrechten" en verwacht actie van de VN.quote:Op woensdag 11 december 2024 08:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je weet dat salafisten de gemiddelde soenniet ook niet als moslim zien toch. Kom op zeg.
quote:Op woensdag 11 december 2024 09:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vind het een goede ontwikkeling maar nu nog enigszins voorbarig.
quote:Voor iedereen die denkt dat het onder de "rebellen" beter gaat worden. De slachtoffers veranderen, de terreur blijft hetzelfde.
Een vrij en veilig Syrië zou juist geweldig zijn! Helaas is die situatie er nu nog niet en lijkt dat ook niet op korte termijn te gaan gebeuren…quote:Op woensdag 11 december 2024 09:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Zou het dan niet goed zijn als deze mensen weer naar huis gaan, of wil jij ze graag in Nederland houden? En als ja, waarom eigenlijk precies? Veel Syriërs zelf willen juist graag helpen aan de heropbouw van hun land.
[..]
Dit vormt natuurlijk geen antwoord op de vraag.quote:Op woensdag 11 december 2024 09:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een vrij en veilig Syrië zou juist geweldig zijn! Helaas is die situatie er nu nog niet en lijkt dat ook niet op korte termijn te gaan gebeuren…
Wie wil vertrekken mag dat zeker doen wat mij betreft. Overigens met het besef van een donkerrood reisadvies. Maar dat je vraag daar over ging was me niet zo helder…quote:Op woensdag 11 december 2024 09:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit vormt natuurlijk geen antwoord op de vraag.
En als deze mensen zelf terug zouden willen, dan kan Nederland hen moeilijk tegenhouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |