Niet bij vliegtuigen die zich in internationaal luchtruim bevinden in ieder gevalquote:Op maandag 9 december 2024 21:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Want wanneer trek je dan wel een grens?
Ze vliegen niet door andermans luchtruim. Wij ook niet.quote:Op dinsdag 10 december 2024 00:41 schreef havanagila het volgende:
Ook totaal niet nodig. Wat Rusland kan kunnen andere landen ook. Maar die vinden het een beetje treurig om iedere keer een half uurtje door andermans luchtruim te kneuzen.
Amerikaanse drone MQ9 die boven zwarte zee vloog. Russische gevechtstoestel kwam heel dichterbij en dumpte brandstof op drone, die beschadigd raakte en crasht. Gebeurt op 14 maart 2023 geloof ik.quote:Op dinsdag 10 december 2024 00:52 schreef yessie234 het volgende:
[..]
O je bedoelt dat ding waarmee de wereld twee jaar in lockdown moest? Of doel je op iets anders.
dat mogen ze overalquote:Op dinsdag 10 december 2024 07:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dan mogen ze daar ook neerstorten.
Rough Riders godenquote:“It is not the critic who counts; not the man who points out how the strong man stumbles, or where the doer of deeds could have done them better. The credit belongs to the man who is actually in the arena, whose face is marred by dust and sweat and blood; who strives valiantly; who errs, who comes short again and again, because there is no effort without error and shortcoming; but who does actually strive to do the deeds; who knows great enthusiasms, the great devotions; who spends himself in a worthy cause; who at the best knows in the end the triumph of high achievement, and who at the worst, if he fails, at least fails while daring greatly, so that his place shall never be with those cold and timid souls who neither know victory nor defeat.”
Dat was de vraag niet.quote:Op dinsdag 10 december 2024 05:59 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Niet bij vliegtuigen die zich in internationaal luchtruim bevinden in ieder geval
Mua, de turken hebben het gewoon een keer gedaan en daarna zijn de Russen nooit meer teruggekomen.quote:Op maandag 9 december 2024 20:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe graag ik dat zelf ook zou zien, ik ben toch bang dat dat écht niet de gevolgen zou hebben die wij graag zouden zien.
De Oostzee is dichter bij Rusland dan bij Nederland en geen NAVO luchtruim. Weten we wel zeker dat het niet de Nederlandse jagers zijn die werden onderschept?quote:Op maandag 9 december 2024 20:19 schreef Aberkullie het volgende:
Foutje van die Russen, natuurlijk. Kan gebeuren
Waarom zou de NAVO het moeten toestaan dat Rusland NAVO landen bespied?quote:Op dinsdag 10 december 2024 09:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Oostzee is dichter bij Rusland dan bij Nederland en geen NAVO luchtruim. Weten we wel zeker dat het niet de Nederlandse jagers zijn die werden onderschept?
Hysterische oorlogspropaganda weer.
kErNwApOnSquote:Op dinsdag 10 december 2024 09:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom zou de NAVO het moeten toestaan dat Rusland NAVO landen bespied?
Boeie.quote:Op dinsdag 10 december 2024 09:57 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Die vliegtuigen vliegen gewoon in internationaal luchtruim.
Volgens mij is er een verdrag waar we elkaar regelmatig mogen bespieden, maar weet niet of dit soort missies daaronder vallen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 09:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt. Alleen hebben de VS en Rusland zich teruggetrokken uit dit verdrag.quote:Op dinsdag 10 december 2024 10:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij is er een verdrag waar we elkaar regelmatig mogen bespieden, maar weet niet of dit soort missies daaronder vallen.
Edit: Open Skies verdrag.
In internationaal luchtruim mag gewoon iedereen vliegen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 09:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee dat hebben ze niet. Nationaal luchtruim is een totaal andere situatie dan internationaal luchtruim.quote:Op dinsdag 10 december 2024 09:21 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mua, de turken hebben het gewoon een keer gedaan en daarna zijn de Russen nooit meer teruggekomen.
Dit gaat over gecontroleerde vluchten boven NATIONAAL luchtruim van de ander.quote:Op dinsdag 10 december 2024 10:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt. Alleen hebben de VS en Rusland zich teruggetrokken uit dit verdrag.
https://en.wikipedia.org/wiki/Treaty_on_Open_Skies
Ja, dus we mogen elkaar ook wegduwen als we vinden dat de afluistervliegtuigen te dicht in de buurt komen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 10:38 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
In internationaal luchtruim mag gewoon iedereen vliegen.
En wij mogen dus in de oostzee bij Rusland gaan vliegen. En we mogen als NAVO dus Rusland bespioneren.
Ik snap dat je dat vervelend vind, maar dat zijn de internationale afspraken.
[..]
Heb je gelezen waar ik op reageerde?quote:[..]
Dit gaat over gecontroleerde vluchten boven NATIONAAL luchtruim van de ander.
Valt het kwartje al?
Nee dat mogen we ook niet, en doen we ook niet. Als dat wel gebeurt noemen we het "een incident".quote:Op dinsdag 10 december 2024 10:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dus we mogen elkaar ook wegduwen als we vinden dat de afluistervliegtuigen te dicht in de buurt komen.
[..]
Heb je gelezen waar ik op reageerde?
Valt het kwartje al?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |