Bizar gewoon, je weet dat die man aan zelfverrijking heeft gedaan, maar het blijft bizar om het bewijs te zien. Blijf zijn vrouw ook bizar vinden(Asma al Assad). Een vrouw die gestudeerd heeft in de UK en hier bewust voor gekozen heeft.quote:
Ja, maar tegelijkertijd is de druk (steun) vanuit het westen ook flink/geheel afgenomen, toch?quote:Op zondag 8 december 2024 10:42 schreef egayalS het volgende:
[..]
Iran, Rusland, hezobollah hebben veel klappen gekregen de laatste jaren en Assad kan zijn eigen broek niet hooghouden. 1 + 1 = 2
Omdat Nederlanders ook gewoon een eigen land willen houden met Nederlandse waarden?quote:Op zondag 8 december 2024 10:19 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als ze een verblijfsvergunning hebben en een leven opgebouwd hier, waarom moeten ze dan terug?
Wat ik begrepen heeft is HTS erg geduldig geweest, heeft veel aan opbouw gedaan, en gewacht tot het perfecte moment dat het Syrische leger verzwakt was en de bondgenoten met andere dingen bezig waren.quote:Op zondag 8 december 2024 10:40 schreef Akathisia het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat het nu zo makkelijk ging t.o.v. tien jaar geleden toen de druk veel groter was?
Hoezo? In het westen wordt een volle garage juist als het hoogst haalbare gezien.quote:Op zondag 8 december 2024 10:45 schreef SEMTEX het volgende:
Een vrouw die gestudeerd heeft in de UK en hier bewust voor gekozen heeft.
De Russen zijn al lang gevlucht.quote:Op zondag 8 december 2024 10:44 schreef michaelmoore het volgende:
De Russische port TARTUS moeten ze nog krijgen , dan pas zijn ze baas in Syrie
[..]
Bekijk deze YouTube-video
[..]
[..]
wie zei er ook weer dat de USA hier niets mee te maken heeft ?/quote:Op zondag 8 december 2024 10:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat zal niet zo lang meer duren. De Russen zijn zich daar aan het terugtrekken.
kennelijk, ongekend zo snel als het allemaal gaatquote:
En wat zijn die zgn. Nederlandse waarden dan volgens jou?quote:Op zondag 8 december 2024 10:46 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders ook gewoon een eigen land willen houden met Nederlandse waarden?
Je beseft dat het land nu in volledige chaos verkeert?quote:Op zondag 8 december 2024 10:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Als de vluchtelingen nu nóg niet terug kunnen, wanneer dan wel?
Dan moeten we ook gewoon eerlijk zijn en zeggen dat asielzoekers nooit meer terug gaan. Ook goed, maar dat zou dan wel als consequentie hebben dat we bij een eventueel nieuw conflict minder mensen kunnen opvangen.
Tsja.... mannen met geld zijn een magneet voor vrouwen.quote:Op zondag 8 december 2024 10:45 schreef SEMTEX het volgende:
Blijf zijn vrouw ook bizar vinden(Asma al Assad). Een vrouw die gestudeerd heeft in de UK en hier bewust voor gekozen heeft.
En voordeel voor de hele EU want nu kunnen de Russen geen invloed meer uitoefenen op de middellandse zee.quote:Op zondag 8 december 2024 10:49 schreef michaelmoore het volgende:
wie zei er ook weer dat de USA hier niets mee te maken heeft ?/
niet zichtbaar ,
maar toch is dit zeer zeer in het voordeel van Israel
klopt, het is een hele klap voor peutinquote:Op zondag 8 december 2024 10:51 schreef HSG het volgende:
[..]
En voordeel voor de hele EU want nu kunnen de Russen geen invloed meer uitoefenen op de middellandse zee.
quote:Tartus fungeerde ook als een uitvalsbasis voor grote oorlogsschepen die van plan waren om mee te vechten in de Zwarte Zee.
Zoals bleek werden de meeste van deze schepen, waaronder twee extra Slava-klasse kruisers, door Türkiye geblokkeerd om de Zwarte Zee binnen te varen nadat de invasie was begonnen.
Ze bleven in de Middellandse Zee om ondersteuning te bieden.
Sindsdien heeft Rusland moeite om dat niveau van marine aanwezigheid in de Middellandse Zee te handhaven, maar de oorlogsschepen en onderzeeër in Tartus blijven cruciaal.
En de 10% christelijke bevolking van Syrië die over het algemeen pro assad was kan ook gaan vertrekkenquote:Op zondag 8 december 2024 09:46 schreef HSG het volgende:
Het is een kwestie van tijd voordat ze elkaar de koppen inslaan zoals in Irak.
Ja ging heel snel, het had voor die Russen ook weinig zin, zelfs als je die haven houd, maar de infrastructuur eromheen niet, dan heb je er nog weinig aan.quote:Op zondag 8 december 2024 10:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wie zei er ook weer dat de USA hier niets mee te maken heeft ?/
niet zichtbaar ,
maar toch is dit zeer zeer in het voordeel van Israel
[..]
kennelijk, ongekend zo snel als het allemaal gaat
Nou, het kan nóg erger. Syrië is in grote delen nog wel een veilig land.quote:Op zondag 8 december 2024 09:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Worden? Heb je onder een steen gelegen de afgelopen 13 jaar?
Onder Assad mochten ze hun geloof belijden. Zelfs kerstbomen neerzetten. De vraag hoe lang dat nog duurt onder het bewind van HTS want veel kerstbomen zijn al omgehakt.quote:Op zondag 8 december 2024 10:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En de 10% christelijke bevolking van Syrië die over het algemeen pro assad was kan ook gaan vertrekken
ALTIJD? Maar nu zwaait je idool Faber toch de scepter in de asielketen?quote:Op zondag 8 december 2024 10:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zullen alleen maar meer vluchtelingen komen. Mark my words. Er gaat praktisch niemand terug en in 2030 hebben we 150.000 Syriërs. Zo gaat het namelijk de afgelopen 20 jaar ALTIJD
Ik riep een paar weken terug helemaal niets.quote:Op zondag 8 december 2024 10:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je beseft dat het land nu in volledige chaos verkeert?
Wel interessant dat jullie een paar weken terug nog riepen dat het zo veilig en rustig was onder Assad en de vluchtelingen dus terug konden keren en dat riedeltje nu herhalen met de volgende schoft nog niet eens aan de macht…
Het punt is dat als je een verblijfsvergunning hebt je niet zomaar teruggestuurd kunt worden.quote:Op zondag 8 december 2024 10:59 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Ik riep een paar weken terug helemaal niets.
Mijn punt is: de volgende groep Syrische vluchtelingen (de pro-Assad Syriërs) is nu in de maak. Dan is het toch niet vreemd dat de anti-Assad Syriërs weer terugkeren nu Assad verleden tijd is? Dan kunnen wij de nieuwe groep opvangen.
En natuurlijk bedoel ik niet dat mensen morgen hun koffers moeten pakken. Maar de komende maanden/het komende jaar zou hier wel kritisch naar gekeken moeten worden. Als de conclusie is dat vluchtelingen nooit terugkeren, ook niet wanneer hun land veilig is, heeft dat natuurlijk consequenties voor het draagvlak in de samenleving. En ik vraag me ook af of e.e.a. zo bedoeld is in het vluchtelingenverdrag.
Kun je rekenen,?quote:Op zondag 8 december 2024 10:07 schreef asco het volgende:
Ik kan me nog wat interviews met vluchtelingen herinneren die toch echt niet terug konden want Assad.
Nou, ik neem aan dat ze maandag nog met de touringcar in Duitsland worden afgezet en vanuit daar maar kijken hoe ze thuis komen aangezien ze dat op de heenweg ook zo hebben gedaan?
Wrs veel strijdende partijen die vechten om de macht en zodoendd een ongekende vluchtelingenstroom op gang brengen...quote:Op zondag 8 december 2024 10:59 schreef superniger het volgende:
We gaan Assad zeker missen.
Ik voorspel een Taliban 2.0
Alle vrouwen in een burka en mogen geen onderwijs meer volgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |