abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215804853
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 09:23 schreef Szura het volgende:

[..]
Die is dood
Die andere haarbaard dan uit Iran
  zondag 8 december 2024 @ 09:39:03 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215804856
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 09:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Worden? Heb je onder een steen gelegen de afgelopen 13 jaar?
Een groot deel van de bevolking zoals in Damascus leefde nog veilig. Ik houd mijn hart vast voor christenen en andere niet islamitische bevolkingsgroepen nu de islamieten de baas zijn.
The End Times are wild
pi_215804879
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 09:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Een groot deel van de bevolking zoals in Damascus leefde nog veilig. Ik houd mijn hart vast voor christenen en andere niet islamitische bevolkingsgroepen nu de islamieten de baas zijn.
De leider was al aan de macht in andere delen en heeft daar anders gelovigen gerespecteerd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215804881
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 09:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Worden? Heb je onder een steen gelegen de afgelopen 13 jaar?
Het ene soort schoftentuig wordt vervangen door het andere.
Eigenlijk zijn er in die regio voor miljoenen mensen altijd wel miljoenen goede redenen om de kuierlatten te willen nemen.

Kortom: het is een zogenoemde k*tregio.

Allāhu akbar!
Ik doe het ff rustig aan.
pi_215804884
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 05:02 schreef Digi2 het volgende:
Dit is voor Iran een flinke tegenvaller. Hezbollah is flink verzwakt en herbewapenen via Syrie is niet langer mogelijk. Het kan ook gevolgen gaan krijgen voor de machtverhoudingen in Libanon.
Ja Iran mag Hamas wel bedanken. Hun hele geopolitieke machtsbasis via proxys is er grotendeels aan. Nu Rusland nog in zijn kooi schoppen en 2025 begint gunstig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215804896
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 09:42 schreef raptorix het volgende:

[..]
De leider was al aan de macht in andere delen en heeft daar anders gelovigen gerespecteerd.
Verstandig,

De Taliban beginnen doorgaans ook met milde praat.
pi_215804908
Het is een kwestie van tijd voordat ze elkaar de koppen inslaan zoals in Irak.
Corporate translator
pi_215804913
Mooi kunnen alle vluchtelingen weer wederkeren en een fantastisch land opbouwen met elkaar.
graag op anoniem
  zondag 8 december 2024 @ 09:47:04 #209
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215804917
Wat een midden oosten experts hier ineens.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215804951
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 09:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat je van het oostelijke deel eerst maar een onafhankelijke Koerdische staat maakt, dat je dan daarmee al een stuk hebt opgelost.
Dan kun je straks ook zien hoe hypocriet de NAVO is, als Turkije dan weer opnieuw gebieden gaat of wil bezetten.

Daarna moeten er twee staten komen waarvan eentje met Aleppo de hoofdstad, en eentje met Damascus als hoofdstad. Daarmee zijn niet alle problemen nog opgelost, maar het is wel verkleind naar bepaalde regio's, waar de internationale gemeenschap dan naar kan gaan kijken of er oplossingen mogelijk zijn.
  zondag 8 december 2024 @ 09:50:00 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215804961
Tering dat is snel gegaan de laatste dagen en weken

quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 09:46 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Mooi kunnen alle vluchtelingen weer wederkeren en een fantastisch land opbouwen met elkaar.
Dit.

Moevuh. Lekker aan he wederopbouw beginnen. Tandartsen hebben ze daar ook nodig
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215804972
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 09:50 schreef Red_85 het volgende:
Tering dat is snel gegaan de laatste dagen en weken
[..]
Dit.

Moevuh. Lekker aan he wederopbouw beginnen. Tandartsen hebben ze daar ook nodig
En al die artsen en advocaten.
pi_215804979
quote:
80s.gif Op zondag 8 december 2024 09:47 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een midden oosten experts hier ineens.
Eigenlijk kan die hele regio me geen bliksem schelen.
Omdat het een chronische zogenoemde k*tregio is.
Het is al erg genoeg dat er over die regio dagelijks 'belangrijk' nieuws te melden is, en dat we er blijkbaar een mening over moeten hebben/vormen.

Religie is 1 van de slechtste uitvindingen van de menselijke soort. En die regio toont dat al aan sinds mensenheugenis, en sinds ver daarvoor. (Om van andere diverse regio's maar te zwijgen, helaas.)
Assad was een schoft en een dwingeland in tweedelig pak. Maar gelukkig' komen nu de 'goeien' aan de macht.
Want ze kunnen echt heel vriendelijk zijn.

Vergeet het maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 08-12-2024 09:57:18 ]
  zondag 8 december 2024 @ 09:57:31 #214
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215805066
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 09:38 schreef alopio het volgende:

[..]
Die andere haarbaard dan uit Iran
ali khamenei

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 8 december 2024 @ 09:58:22 #215
14505 OProg
A Life in Music
pi_215805078
quote:

[..]
En het is allemaal gewoon eigenbelang onder aan de streep natuurlijk. Ze kunnen zo'n land de kant van Afghanistan en dergelijke opwerken maar dat wil ook niet zeggen dat ze er zelf veel beter van worden. Dan kunnen ze ook kijken naar Saudi-Arabi, Emiraten of desnoods Egypte en hoe die dat doen en dan is er ook wat te zeggen dat ze er met zo'n soort model er zelf ook veel meer mee opschieten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 8 december 2024 @ 10:00:16 #216
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215805104
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 09:51 schreef Toby56 het volgende:

Religie is 1 van de slechtste uitvindingen van de menselijke soort.

maar goed dat haatbaarden niet dood willen

de slechtste combinatie is religie met atoomraketten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215805147
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 08:51 schreef Toine51 het volgende:

[..]
En wat krijgen we er voor terug?
Dit gaat net zo'n shithole worden als Libi, Afghanistan, Irak...

En ng meer vluchtelingen...
Precies. Dit wordt een radicaal-islamitische staat, niet bepaald een vooruitgang. Zeker niet voor de vrouwen daar.

Maar goed. De afgelopen tijd was er nogal wat discussie over vluchtelingen die niet terug konden omdat ze anti-Assad waren. Dat argument is nu vervallen lijkt me, dus deze mensen kunnen nu terug om hun land te gaan opbouwen.
pi_215805181
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar goed dat haatbaarden niet dood willen

de slechtste combinatie is religie met atoomraketten
Ze zitten overal. In alle verdomde (georganiseerde) religies.
"Vertilge sie, Herr Zebaoth!!"

Bekijk deze YouTube-video

En met een destructief bommetje gaat dat natuurlijk lekker snel.
  zondag 8 december 2024 @ 10:07:59 #219
22565 asco
Los in deze tent
pi_215805183
Ik kan me nog wat interviews met vluchtelingen herinneren die toch echt niet terug konden want Assad.
Nou, ik neem aan dat ze maandag nog met de touringcar in Duitsland worden afgezet en vanuit daar maar kijken hoe ze thuis komen aangezien ze dat op de heenweg ook zo hebben gedaan?
  zondag 8 december 2024 @ 10:10:28 #220
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215805214
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 09:51 schreef Toby56 het volgende:
Assad was een schoft en een dwingeland in tweedelig pak. Maar gelukkig' komen nu de 'goeien' aan de macht.
Want ze kunnen echt heel vriendelijk zijn.

Vergeet het maar.
Dat weten we inderdaad niet. De rebellenleider was ooit lid van Al Qaeda en Jabad Al Nusra en wil zich volgens eigen zeggen nu meer richting het westen richten. Laten we het inderdaad even afwachten. Maar dat onschuldige mensen, kinderen en zelfs baby's nu bevrijd worden uit gevangenissen is wel een mooi beeld.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 8 december 2024 @ 10:11:23 #221
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215805224
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:07 schreef asco het volgende:
Ik kan me nog wat interviews met vluchtelingen herinneren die toch echt niet terug konden want Assad.
Nou, ik neem aan dat ze maandag nog met de touringcar in Duitsland worden afgezet en vanuit daar maar kijken hoe ze thuis komen aangezien ze dat op de heenweg ook zo hebben gedaan?
Ben je bewust zo oblivious?
  zondag 8 december 2024 @ 10:13:09 #222
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215805242
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:07 schreef asco het volgende:
alle syrie mensen kunnen nu terug ja

allemaal 1000 euro mee en wegwezen
pi_215805245
quote:
2s.gif Op zondag 8 december 2024 10:10 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat weten we inderdaad niet. De rebellenleider was ooit lid van Al Qaida en Jabad Al Nusra en wil zich volgens eigen zeggen nu meer richting het westen richten. Laten we het inderdaad even afwachten. Maar dat onschuldige mensen, kinderen en zelfs baby's nu bevrijd worden uit gevangenissen is wel een mooi beeld.
Natuurlijk is dat een mooi beeld.

Maar ik vrees dat ik een beetje cynisch ben geworden.
Ik heb in mijn leven teveel mooie beelden gezien.
Feestvierende Iranirs, feestvierende Koeweiti's, feestvierende Irakezen, blije Afghanen, Sadat en Begin, Rabin en Arafat... de lijst is eindeloos.

Maar feitelijk is het daar nog steeds een van haat verstikte regio.
  zondag 8 december 2024 @ 10:13:39 #224
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215805247
Goh de radicale Geert-likkers die vluchtelingen willen deporteren hebben het topic ook gevonden
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215805277
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:13 schreef Szura het volgende:
Goh de radicale Geert-likkers die vluchtelingen willen deporteren hebben het topic ook gevonden
Als de vluchtelingen nu ng niet terug kunnen, wanneer dan wel?
Dan moeten we ook gewoon eerlijk zijn en zeggen dat asielzoekers nooit meer terug gaan. Ook goed, maar dat zou dan wel als consequentie hebben dat we bij een eventueel nieuw conflict minder mensen kunnen opvangen.
pi_215805279
Wat een vrachtwagens hebben ze daar nog joh _O_
Bssing 6000 _O_

twitter
  zondag 8 december 2024 @ 10:19:51 #227
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215805299
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Dan moeten we ook gewoon eerlijk zijn en zeggen dat asielzoekers nooit meer terug gaan. Ook goed, maar dat zou dan wel als consequentie hebben dat we bij een eventueel nieuw conflict minder mensen kunnen opvangen.
Als ze een verblijfsvergunning hebben en een leven opgebouwd hier, waarom moeten ze dan terug?
  zondag 8 december 2024 @ 10:20:32 #228
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215805308
quote:

[..]
Dat Nederland-centrische denken is om te kotsen. Ach ach wat heeft Nederland het toch zwaar met al die Syrirs hier. Afgezien van de discussie dat de opvangcrisis is veroorzaakt door slecht beleid en niet door Syrirs, is het ook nog eens ontzettend ongepast en totaal niet in verhouding met de hele puinzooi in Syri zelf.
  zondag 8 december 2024 @ 10:25:16 #229
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215805347
Anyway, aanhoudende geruchten dat hij in dat vliegtuig zat

twitter
pi_215805359
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2024 10:20 schreef Szura het volgende:

[..]
Dat Nederland-centrische denken is om te kotsen. Ach ach wat heeft Nederland het toch zwaar met al die Syrirs hier. Afgezien van de discussie dat de opvangcrisis is veroorzaakt door slecht beleid en niet door Syrirs, is het ook nog eens ontzettend ongepast en totaal niet in verhouding met de hele puinzooi in Syri zelf.
Mee eens. We kunnen beter een maatschappij hebben zoals Saoedi-Arabi.

quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 09:46 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Ja maar dat zou niet goed zijn voor de diversiteit en inclusiviteit in Nederland.
Corporate translator
pi_215805363
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:25 schreef Szura het volgende:
Anyway, aanhoudende geruchten dat hij in dat vliegtuig zat

[ x ]
Opgeruimd
pi_215805375
quote:

[..]
Dat is hetzelfde als op een onverwacht warme dag in december direct om 15:00 al je winterkleding wegflikkeren en denken dat je het dan de komende maanden wel af kunt met je zomerkleding.
pi_215805410
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2024 10:20 schreef Szura het volgende:
Het lijkt me vooral Europa/Nederland-centrisch, of zelfs anti-Syrisch, om al die miljoenen aan goedkope arbeidshanden hier te houden, onderwijl Syri een puinzooi is en opnieuw opgebouwd moet worden. En daarnaast klopt het ook wat Jax zegt; hoe meer Syrirs hier blijven, hoe minder nieuwe vluchtelingen hier kunnen schuilen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 08-12-2024 10:36:40 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215805414
Maar goed voor de mensen die denken dat het voorbij is....nee. Men richt hun pijlen op de Koerden.
Corporate translator
pi_215805423
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:13 schreef Szura het volgende:
Turks talige Twitter zit ook vol van dat soort misselijkmakende posts. "Nou mooi, kunnen ze meteen optyfen".

Ik vind deze reactie van een Syrische user wel mooi. Vergrijzing gaat keihard toeslaan in Turkije. Veel harder dan hier in Nederland omdat de geboortecijfers zelfs slechter zijn dan de Nederlandse. Terwijl Nederland inde EU zit en daarmee dingen kan opvangen. De realiteit is dat Turkije ondertussen niet eens normaal kan functioneren zonder migranten en het gaat in de toekomst alleen maar erger worden. Zon 10 jaar geleden toen een vriendin van me in Turkije werkte in de confectie industrie zei, dat de Syrirs de Turkse confectie hebben gered. En zelfs dat ze gehele productieprocessen hadden overgenomen. Omdat Turken tegenwoordig niet meer willen werken in bepaalde sectoren. En dat in een land dat heel erg leunt op de industrie om zijn economie draaiende te houden. Zelfs traditionele sectoren als thee, hazelnoten, veehouderij kunnen niet zonder Afrikaanse en Afghaanse migranten.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215805446
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:30 schreef egayalS het volgende:
Turks talige Twitter zit ook vol van dat soort misselijkmakende posts. "Nou mooi, kunnen ze meteen optyfen".
Maar Turken zijn niet wit dus is het ook geen discriminatie.
Corporate translator
pi_215805473
quote:

[..]
Ff een reality check voor Geert pijpers, Mona Keijzer en Dilan yesilgoz likkers. Dit conflict is nog niet afgelopen. Het bevindt zich in de volgende fase van de burgeroorlog. Dat er voor het eerst sinds een lange tijd hoop en perspectief is op een echte oplossing is een feit, maar we zijn er nog niet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215805493
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:33 schreef egayalS het volgende:

[..]
Ff een reality check voor Geert pijpers, Mona Keijzer en Dilan yesilgoz likkers. Dit conflict is nog niet afgelopen. Het bevindt zich in de volgende fase van de burgeroorlog. Dat er voor het eerst sinds een lange tijd hoop en perspectief is op een echte oplossing is een feit, maar we zijn er nog niet.
Jup, de volgende fase is strijd tegen de Koerden. Een natte droom van de Turken.
Corporate translator
pi_215805503
twitter

:r
Incelfrikandel
pi_215805554
quote:
7s.gif Op zondag 8 december 2024 10:32 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar Turken zijn niet wit dus is het ook geen discriminatie.
Het is exact dezelfde xenofobie, racisme en discriminatie. Met exact dezelfde retoriek zoals wij "migranten" hier te horen krijgen van Wilders pijpers. Hoe vaak ik te horen krijgen hier op fok waarom ik niet vertrek naar "mijn land". İk vind het Turkse racisme zelfs erger, omdat deze Turken ook nog beweren dat ze moslim zijn, terwijl er geen enkele plek is voor racisme in de islam. Je kan het vergelijken met blanke Nederlanders die zeggen dat ze geloven dat mensen gelijkwaardig, maar dat ze tegelijkertijd haat prediken tegen mensen die ze minderwaardig vinden.
-Rabia Al-Basri
pi_215805560
quote:
5s.gif Op zondag 8 december 2024 10:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Als ze een verblijfsvergunning hebben en een leven opgebouwd hier, waarom moeten ze dan terug?
Zodat er ruimte komt voor nieuwe vluchtelingen misschien? Ik zie het namelijk gebeuren dat binnenkort een volgende lichting Syrirs in Ter Apel aanklopt: Assad-volgelingen die zwaar bedreigd worden onder het nieuwe radicaal-islamitische regime. Het zou wel fijn zijn als we daarvoor ruimte hebben.

Kijk, we kunnen ook concluderen dat Syri voor IEDEREEN onveilig is, maar dan moeten we misschien meteen de hele bevolking naar hier halen. Dat wordt voor Nederland alleen misschien wat veel, maar misschien willen Belgi en Luxemburg meehelpen.
  zondag 8 december 2024 @ 10:40:19 #242
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215805565
quote:

[..]
Dat zou mooi zijn. Maar is er n leider?
The End Times are wild
pi_215805570
Hoe kan het eigenlijk dat het nu zo makkelijk ging t.o.v. tien jaar geleden toen de druk veel groter was?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215805582
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat zou mooi zijn. Maar is er n leider?
Binnen HTS ja. Maar al die rebllen die in het zuiden in de laatste dagen in opstand zijn gekomen zijn geen onderdeel van HTS. Laat staan het oosten waar het sdf zit.
-Rabia Al-Basri
pi_215805591
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:39 schreef egayalS het volgende:

[..]
Het is exact dezelfde xenofobie, racisme en discriminatie. Met exact dezelfde retoriek zoals wij "migranten" hier te horen krijgen van Wilders pijpers. Hoe vaak ik te horen krijgen hier op fok waarom ik niet vertrek naar "mijn land". İk vind het Turkse racisme zelfs erger, omdat deze Turken ook nog beweren dat ze moslim zijn, terwijl er geen enkele plek is voor racisme in de islam. Je kan het vergelijken met blanke Nederlanders die zeggen dat ze geloven dat mensen gelijkwaardig, maar dat ze tegelijkertijd haat prediken tegen mensen die ze minderwaardig vinden.
Nee hoor. Xenofobie, racisme en discriminatie is alleen in westerse landen. Het is erg racistisch van jou om te denken dat het elders ook speelt.
Corporate translator
pi_215805601
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:40 schreef Akathisia het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat het nu zo makkelijk ging t.o.v. tien jaar geleden toen de druk veel groter was?
Iran, Rusland, hezobollah hebben veel klappen gekregen de laatste jaren en Assad kan zijn eigen broek niet hooghouden. 1 + 1 = 2
-Rabia Al-Basri
  zondag 8 december 2024 @ 10:43:12 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215805607
quote:

[..]
Er zullen alleen maar meer vluchtelingen komen. Mark my words. Er gaat praktisch niemand terug en in 2030 hebben we 150.000 Syrirs. Zo gaat het namelijk de afgelopen 20 jaar ALTIJD
The End Times are wild
  zondag 8 december 2024 @ 10:44:00 #248
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215805623
De Russische port TARTUS moeten ze nog krijgen , dan pas zijn ze baas in Syrie

quote:
Tartus naval base
Tartus naval base. The Russian naval facility in Tartus is a leased military installation of the Russian Navy located on the northern edge of the sea port of the Syrian city of Tartus.
quote:
Het Russische marineschip Yelnya is opgemerkt terwijl het de haven van Tartus, Syri, verliet in een beweging die niet in het patroon paste. Bestandsafbeelding, Russisch Ministerie van Defensie
Eerste tekenen dat Rusland marineschepen uit Syri evacueert
De basis van de Russische marine in Tartus in Syri is cruciaal voor haar steun aan het Assad-regime en haar ambities op het wereldtoneel.

De dramatische verschuiving in de frontlinies in Syri brengt de basis nu in gevaar. Er zijn aanwijzingen dat Rusland haar marineschepen mogelijk evacueert.
Hallo Sutton 03 dec. 2024

De Russische marinebasis in Tartus in Syri lijkt onder onmiddellijke dreiging te staan nu de burgeroorlog zich tegen het Assad-regime keert. Nu de frontlinies dichterbij komen , neemt Rusland al voorzorgsmaatregelen. Rusland heeft momenteel vijf marineschepen en een onderzeer gestationeerd in Tartus . Deze bestaan uit twee fregatten van de Gorskhov -klasse, n fregat van de Grigorovich- klasse, twee axillaries en een Improved-Kilo -klasse onderzeer.

Een van deze schepen, de hulp Yelnya , werd opgemerkt toen het Tartus verliet op de ochtend van 2 december 2024, met informatie die suggereert dat sommige of alle andere schepen ook vertrokken.
Deze onverwachte zet komt enkele dagen na een plotselinge verandering in de situatie in de voortdurende burgeroorlog in Syri.

Het Assad-regime, waarvan Rusland een belangrijke bondgenoot is, staat nu op achterstand.
Oppositietroepen rukken snel op richting de hoofdstad.

quote:
Hoewel onbevestigd, wordt aangenomen dat deze scheepsbeweging direct verband houdt met de situatie op de grond.
Als dat zo is, is dit het eerste zichtbare teken dat Rusland waardevolle middelen uit het land verplaatst.
De gerespecteerde marineanalist Droxford Maritime merkte op X en Bluesky op dat "er een realistische mogelijkheid is dat het vertrek verband houdt met de verslechterende situatie in Syri."
Yelnya is een Project 160 Altay -klasse olietanker, een waardevolle aanwinst en belangrijk voor het handhaven van de Russische troepenmacht in de Middellandse Zee. Informatie suggereert dat de onderzeer, fregatten en een andere hulptroepen ook Tartus verlieten.

Tartus: de strategische overzeese basis van Rusland
De marinebasis in Tartus aan de Middellandse Zeekust van Syri is een strategische troef voor Rusland.
De Russische marine heeft de marinebasis daar sinds 1971 in stand gehouden, maar deze was na de val van de Sovjet-Unie in onbruik geraakt.

Sinds het begin van de Syrische burgeroorlog in 2012 is het gebruik weer toegenomen en is het de belangrijkste overzeese marinebasis van Rusland geworden.
  zondag 8 december 2024 @ 10:44:10 #249
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215805627
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:30 schreef egayalS het volgende:

[..]

Ik vind deze reactie van een Syrische user wel mooi. Vergrijzing gaat keihard toeslaan in Turkije. Veel harder dan hier in Nederland omdat de geboortecijfers zelfs slechter zijn dan de Nederlandse. Terwijl Nederland inde EU zit en daarmee dingen kan opvangen. De realiteit is dat Turkije ondertussen niet eens normaal kan functioneren zonder migranten en het gaat in de toekomst alleen maar erger worden. Zon 10 jaar geleden toen een vriendin van me in Turkije werkte in de confectie industrie zei, dat de Syrirs de Turkse confectie hebben gered. En zelfs dat ze gehele productieprocessen hadden overgenomen. Omdat Turken tegenwoordig niet meer willen werken in bepaalde sectoren. En dat in een land dat heel erg leunt op de industrie om zijn economie draaiende te houden. Zelfs traditionele sectoren als thee, hazelnoten, veehouderij kunnen niet zonder Afrikaanse en Afghaanse migranten.

[ x ]
Tja, hier hetzelfde in de land- en tuinbouw en Oost-Europeanen...
pi_215805648
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:44 schreef michaelmoore het volgende:
De Russische port TARTUS moeten ze nog krijgen , dan pas zijn ze baas in Syrie
[..]

Dat zal niet zo lang meer duren. De Russen zijn zich daar aan het terugtrekken.

quote:
2s.gif Op zondag 8 december 2024 10:44 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Tja, hier hetzelfde in de land- en tuinbouw en Oost-Europeanen...
Zolang de meeste Nederlanders zich te goed voelen voor de land- en tuinbouw wordt het door Oost-Europeanen gedaan.

quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:44 schreef michaelmoore het volgende:
De Russische port haven TARTUS moeten ze nog krijgen , dan pas zijn ze baas in Syrie
[..]
[..]
[..]

Het woordje "haven" is zo moeilijk.
Corporate translator
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')