abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 5 december 2024 @ 18:06:04 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_215778298
quote:
UvA-docenten dreigen met nieuwe staking als universiteit samenwerking met Israël niet stopt
Meer dan honderd UvA-docenten en -medewerkers dreigen vanaf maandag vier dagen lang in staking te gaan. Ze eisen al langer dat de universiteit de banden met Israël verbreekt en een commissie start voor het beoordelen van internationale samenwerkingen en demonstratierecht uitbreidt. De UvA zegt juist dat die nieuwe kaders bijna klaar zijn en demonstreren dus niet meer hoeft.

Ik werk volgende week het liefst aan mijn onderzoek, maar ik werk het liefst ook in een veilige werksfeer die geen mensenrechten schendt". UvA-docent en onderzoeker Rébecca Franco legt volgende week haar werk neer als het College van Bestuur (CVB) morgen om 12.00 niet luistert naar de eisen die zij met de FNV en meer dan honderd collega's deelt.

Franco noemt het "simpele eisen", maar als je de UvA moet geloven blijkt de afgelopen maanden dat die eisen helemaal niet zo simpel zijn. Al sinds mei dit jaar demonstreren studenten, docenten en andere medewerkers om hun boodschap duidelijk te maken: 'Stop de samenwerking met Israël.'

Ook nu is dat de boodschap, en om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen moet er dus een onafhankelijke commissie komen binnen de UvA die internationale samenwerkingen toetst op het schenden van mensenrechten. Maar ook demonstreren moet mogelijk blijven, en daarom eisen de stakers een verruimde regelgeving voor het demonstratierecht: "Dat de UvA zou eisen om legitimatie bij het demonstreren beperkt ons recht."

Een specifiek gepland antwoord
FNV-vakbondsman Bernard Koekoek staat de docenten bij: "Het duurt al veel te lang en als er nu niets gebeurt dan voeren we actie." Koekoek heeft de UvA om een onderhandelingspositie gevraagd om zo bij de nieuwe besluitvorming te worden betrokken als voorman voor alle docenten die bij de vakbond zijn aangesloten.

De UvA heeft naar eigen zeggen de FNV wel betrokken, maar volgens Koekoek niet op de juiste manier: "Als je ons, nadat je je actiegroep hebt opgeheven en je je plannen al helemaal geschreven hebt, vraagt om onze visie, dan is dat niet het soort inspraak die wij willen."

"We moeten de inhoud eerst zien om te weten of de nieuwe plannen aan onze eisen voldoen"

Rébecca Franco - docent UvA
Het CVB reageert onder andere met een eigen bericht dat zowel het nieuwe kader voor samenwerkingen en de nieuwe huisregels omtrent demonstratierecht in een afrondende fase zitten. Alleen moeten organen zoals de medezeggenschap moeten nog de ruimte krijgen om hun blik erop te werpen en in te stemmen. Maar volgens de FNV is het "wel heel toevallig dat dat antwoord nu komt als wij een ultimatum stellen."

Volgens Koekoek hebben de leden van de organen die hij spreekt het conceptplan nog helemaal niet ontvangen. Franco: "Zo'n bericht is niet genoeg. Ik wil eerst zien wat de inhoud is van al die nieuwe plannen voordat we beslissen of het staken mogelijk niet nodig is." Volgens de docent is een nieuw plan met verkeerde inhoud nog steeds niet hetzelfde als gehoor geven aan de eisen.a
https://www.at5.nl/artike(...)et-israel-niet-stopt

POLL
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_215778304
Allemaal ontslaan en enkeltje Gaza. En door.
pi_215778330
Geen propagandacolleges meer? :o
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215778368
Vrije denkers hoor
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 5 december 2024 @ 18:16:20 #5
80791 crew  Paul
pi_215778398
dit wordt een spannende poll :o
pi_215778419
Terecht. De manier waarop de UvA zogenaamd de vakbonden erbij betrekt... het is schandalig.
En dan het demonstratierecht inperken omdat ze de situatie niet meer onder controle hebben :')

Ik wens deze 100+ docenten en medewerkers heel veel succes :)
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215778463
Flikker die docenten er maar uit
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_215778486
Dat moeten zij weten.
En dan hebben ze tijd genoeg om slachtoffers in Gaza te gaan helpen uit solidariteit ^O^
pi_215778523
Mooie kans om de UvA te ontdoen van zulke docenten. Het toont ook maar weer eens aan hoe diep zulk activisme zit geworteld in veel delen van de academische wereld, waar radicaal tot extremistisch linkse standpunten de norm vormen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215778793
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2024 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
Mooie kans om de UvA te ontdoen van zulke docenten. Het toont ook maar weer eens aan hoe diep zulk activisme zit geworteld in veel delen van de academische wereld, waar radicaal tot extremistisch linkse standpunten de norm vormen.
Het is toch nooit links om minderjarigen te verplichten om stil te zitten en te luisteren naar een onderwijzer die kennis wil doorgeven waar een minderjarige in het echte leven niets aan heeft?
pi_215778852
Ik word een beetje moe van dat Free Palestina gebeuren. Ga lekker daarheen om te helpen.
  donderdag 5 december 2024 @ 19:19:16 #12
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_215778938
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 19:12 schreef Fietsenrek het volgende:
Ik word een beetje moe van dat Free Palestina gebeuren. Ga lekker daarheen om te helpen.
:')
pi_215778975
dat ik hier ooit heb gestudeerd...
pi_215779252
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 19:19 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
:')
Wat let je, wereldverbeteraar?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215779276
UvA...

Naam universiteit onwaardig.

Noem het gewoon wat het is: Woke Indoctrinatiecentrum (WIC).
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 5 december 2024 @ 19:44:43 #16
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215779299
Massapsychose.
  donderdag 5 december 2024 @ 19:50:06 #17
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_215779383
Docenten van welke faculteiten? Wiskunde? Informatica? Natuurkunde? Scheikunde?
Non possumus non loqui
pi_215779452
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 19:12 schreef Fietsenrek het volgende:
Dat loopt meestal niet zo goed af.

Zo ging bijvoorbeeld in 2008 Vittorio Arrigoni, een radicaal linkse activist uit Italië naar de Gazastrook om de Palestijnen te ondersteunen. Hij was van mening dat zionisme een 'verwerpelijke, racistische en koloniale beweging ' is.

In 2011 is hij door Palestijnse terroristen gegijzeld, gemarteld en om het leven gebracht. Als Italiaan kwam hij namelijk uit een 'infidel state' en zou met zijn gedachtegoed de Palestijnse samenleving verderven.

Het benadrukt het verschil tussen de utopische, Che Guevara-achtige denkbeelden die veel naïeve Westerse activisten bij dit conflict hebben en de harde realiteit van een zeer geradicaliseerde samenleving waar barbarisme en terreur de norm is.

En hier zijn meer voorbeelden van te geven, zelfs Israëlische activisten die zich tegen hun thuisland keerden en zich bij de Palestijnen dachten te kunnen voegen en dan vroeg of laat werden omgelegd.

Tja ..
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215779565
Ik steun deze staking. Hoe minder studenten in aanraking komen met dit soort mentaal gestoorde docenten, hoe beter.
  donderdag 5 december 2024 @ 20:13:27 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215779721
Ik zou als student collegegeld terug eisen.
  donderdag 5 december 2024 @ 20:41:51 #21
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215780133
Nu kunnen er dadelijk dus geen colleges in genderstudies en intersectionele critical race theory gevolgd worden?
  donderdag 5 december 2024 @ 20:51:35 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215780259
quote:
9s.gif Op donderdag 5 december 2024 20:41 schreef Twiitch het volgende:
Nu kunnen er dadelijk dus geen colleges in genderstudies en intersectionele critical race theory gevolgd worden?
Nou meer dan 100 medewerkers zal wel een grotere impact hebben.
pi_215780429
De Israëlische dr Maya wind heeft het boek "Towers of Ivory and Steel: How Israeli Universities Deny Palestinian Freedom" geschreven mocht je geïnteresseerd in dit onderwerp ;)

"Israëlische universiteiten zijn medeplichtig aan genocide. En onze eigen universiteiten – inclusief hier in Rotterdam en elders in Nederland – die hen steunen, legitimeren, financieren en studenten daar naartoe sturen voor semesters, zijn allemaal betrokken. En dat geldt ook voor ons allemaal. Maar dit opent ook de deur voor ons om effectief in te grijpen. We hebben macht. Alle studenten hier en de docenten die hen steunen: bedankt dat jullie ons laten zien hoeveel macht we hebben. Omdat we enorme macht hebben, kunnen we onze eigen universiteiten verantwoordelijk houden voor de waarden die ze beweren te handhaven."

https://www.eur.nl/nieuws(...)erasmus-universiteit

Interview met over haar book

Bekijk deze YouTube-video
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215780473
Hadden ze bij de UvA niet gescheiden ingangen bij de stilteruimte, voor mannen en vrouwen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 5 december 2024 @ 21:10:04 #25
403820 Aberkullie
pi_215780499
Echt irritant als er weer eens een land genocide pleegt. Het verstoort helemaal mijn vibe
pi_215780505
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
UvA...

Naam universiteit onwaardig.

Noem het gewoon wat het is: Woke Indoctrinatiecentrum (WIC).
Nee dat was vroeger. Je loopt achter, en dat zeg ik toch niet snel. Dat over het WIC klopt dan weer wel.
pi_215780514
De UVA docenten willen een ander bestuur, dat is wel duidelijk.

Dan doen ze dat maar zo. Wat moeten ze anders.
pi_215780530
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:11 schreef yessie234 het volgende:
De UVA docenten willen een ander bestuur, dat is wel duidelijk.

Dan doen ze dat maar zo. Wat moeten ze anders.
Ander werk gaan zoeken
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 5 december 2024 @ 21:26:59 #29
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_215780639
Lekker staken dan in dat linkse bolwerk _O_
Hebben ze eindelijk tijd om eens te douchen.
  donderdag 5 december 2024 @ 21:33:30 #30
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_215780707
Good times create weak men en daar zijn de universiteiten het perfecte voorbeeld van; een verzamelplek waar soylent drinkende skinnyfat beta cucks samenkomen in hun bubbel.

Het westen is reeds verloren, niet door de invasie van vreemdelingen, maar door deze mensen die het beleid mogen bepalen.
  donderdag 5 december 2024 @ 21:56:17 #31
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215780941
Uva :')
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 5 december 2024 @ 21:57:55 #32
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215780965
Die FnV tokkies er gelijk ook bovenop maar jan met de pet helpen die niet in het nieuws komt doen ze niks mee
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_215780982
Op staande voet ontslag vanwege onevenwichtig gedrag, ga maar in Gaza wonen met je drama.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215781045
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:03 schreef egayalS het volgende:
De Israëlische dr Maya wind heeft het boek "Towers of Ivory and Steel: How Israeli Universities Deny Palestinian Freedom" geschreven mocht je geïnteresseerd in dit onderwerp ;)

"Israëlische universiteiten zijn medeplichtig aan genocide. En onze eigen universiteiten – inclusief hier in Rotterdam en elders in Nederland – die hen steunen, legitimeren, financieren en studenten daar naartoe sturen voor semesters, zijn allemaal betrokken. En dat geldt ook voor ons allemaal. Maar dit opent ook de deur voor ons om effectief in te grijpen. We hebben macht. Alle studenten hier en de docenten die hen steunen: bedankt dat jullie ons laten zien hoeveel macht we hebben. Omdat we enorme macht hebben, kunnen we onze eigen universiteiten verantwoordelijk houden voor de waarden die ze beweren te handhaven."

Ach wat schattig, je hebt een Israelische wappie gevonden die de 'weg met ons' beweging een warm hart toe draagt. :')
pi_215781053
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:10 schreef Aberkullie het volgende:
Echt irritant als er weer eens een land genocide pleegt. Het verstoort helemaal mijn vibe
Genocide is ook niet meer wat het ooit geweest is vind je niet?
pi_215781078
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ander werk gaan zoeken
Mwoa. Er zijn niet genoeg PVV hoogleraren om de vacatures op te vullen, en te weinig studenten die in die sferen willen studeren.

Academische wereld is veeleisend. Bestuur is aan zet. Studenten mogen zich gaan uitspreken over deze actiedreiging. Recht op onderwijs? Hoe zit dat? Stakingsrecht is een middel.

De vorige keer lieten er een stel buitenlandse trollen de rellen uit de hand lopen. Dus aan agent-provocateurs geen gebrek daar.
  donderdag 5 december 2024 @ 22:11:07 #37
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_215781088
Ik heb niks met of tegen Israël. Maar dat was is/was wel een democratisch land met een werkende rechtsstaat. In tegenstelling tot Gaza.

Ik snap de extreme focus van (een deel van) de universitaire wereld op dit conflict gewoon niet. Van de zomer was ik nog in Freiburg (ook een universiteitsstad) op een universiteitsgebouw daar een enorm Palestijnse vlag gekalkt echt 15m hoog ofzo. Dus daar moet een hoogwerker of abseilers aan te pas zijn gekomen en dat moet dus gesanctioneerd zijn door de universiteit. Dan denk ik vanwaar die selectieve verontwaardiging? In de Gazastrook staan ze voor alles waar de gemiddelde linkse uni-kut niet voor staat. Ga als mannen eens hand in hand lopen in Ramallah of als vrouw in een rokje. Deze mensen hebben een diepe diepe haat aan alles wat wij als normale en vrije samenleving beschouwen. Of is dit de reden dat men niet protesteert tegen de verschrikkelijke omstandigheden waarin Afgaanse vrouwen zich bevinden of de walgelijk theocratische dictatuur SA vrijwel geen tegengeluid krijgt. Men vind het eigenlijk fijn dat vrouwen en anders seksueel geaarden als vuil behandeld worden?

Die idiote spagaat van knuffelen van walgelijke aartsconservatieven en tegelijk voor vrouwenrechten zijn heb ik nooit begrepen maar het verbaast mij toch elke keer weer. De ene groep is zieliger dan de ander ofzo?

Als je je dan toch (misschien terecht) druk maakt over de burgers van gaza, waarom je dan niet druk maken om de vrouwen in Afghanistan en SA?

Ik begin bijna te denken dat dit vooral aangewakkerd wordt door een bevolkingsgroep van hetzelfde geloof die op 1 of andere manier een deel van links blind achter zich aan krijgt bij alles waartegen ze ageren. :')

Kortom: vind ik de reactie van Israël overdreven? Ja.

Vind ik de verhouding aandacht voor Gaza itt andere oorden met weinig tot geen mensenrechten overdreven? Ja zeer zeker.

Aan alle studenten die zich mee laten slepen zeg ik. Ga wat doen met je fucking leven en maak jezelf echt nuttig! :r
  donderdag 5 december 2024 @ 22:11:09 #38
403820 Aberkullie
pi_215781089
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wat is het ooit geweest dan volgens jou
pi_215781097
quote:
9s.gif Op donderdag 5 december 2024 18:10 schreef Aether het volgende:
Geen propagandacolleges meer? :o
Goed nieuws. Laat ze maar staken dus.
pi_215781122
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:11 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Wat is het ooit geweest dan volgens jou
Nou dat er bv echt aan de lopende band mensen werden vermoord, met de specifieke bedoeling het hele ras weg te vagen. Wil je echt met droge ogen beweren dat Israel dat nu aan het doen is?
pi_215781169
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:15 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nou dat er bv echt aan de lopende band mensen werden vermoord, met de specifieke bedoeling het hele ras weg te vagen. Wil je echt met droge ogen beweren dat Israel dat nu aan het doen is?
Merk die castratie-actie daarbij aan als tevens zo'n poging, en tsja...
pi_215781211
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:21 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Merk die castratie-actie daarbij aan als tevens zo'n poging, en tsja...
Dat was een actie gericht tegen Hezbollah en kan ik alleen maar van harte toejuichen. Wat is er mis met het uitschakelen/castreren van terroristen?
  donderdag 5 december 2024 @ 22:24:23 #43
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215781228
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:09 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Oei, verschrikkelijk. Sterkte in deze moeilijke tijden
Wauw, je houdt mij echt een spiegel voor met je spitsvondige opmerkingen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 5 december 2024 @ 22:27:04 #44
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215781256
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
De term lijkt inderdaad wat verwaterd te zijn, sinds een jaartje ofzo.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_215781536
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat was een actie gericht tegen Hezbollah en kan ik alleen maar van harte toejuichen. Wat is er mis met het uitschakelen/castreren van terroristen?
CIA was het er niet mee eens.
pi_215781576
Rot nou eens op met dat palestina gezeik. :r
  donderdag 5 december 2024 @ 23:12:12 #47
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_215781699
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:11 schreef RealistAtheist het volgende:

Ik begin bijna te denken dat dit vooral aangewakkerd wordt door een bevolkingsgroep van hetzelfde geloof die op 1 of andere manier een deel van links blind achter zich aan krijgt bij alles waartegen ze ageren. :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215781723
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:54 schreef yessie234 het volgende:

[..]
CIA was het er niet mee eens.
Die waren gewoon jaloers.
pi_215781745
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 23:14 schreef Hathor het volgende:

[..]
Die waren gewoon jaloers.
Nee, is ook gelekt. Waren tegen. Wellicht in belang van Israel zelf, maar vooral de veiligheid van de VS zelf.
  donderdag 5 december 2024 @ 23:19:30 #50
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215781754
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:03 schreef egayalS het volgende:

Hey, daar hebben we de op Erdogan en Denk stemmende antisemiet weer die de slachting op Koerden in Syrië steunt en de bezetting van Noord-Syrië door Turkije legitimeert.

Ontopic: het wordt steeds duidelijker dat woke links niks op heeft met een vrije samenleving. Dreigen, drammen, platleggen en staken voor hun nobele strijd. Bieden ze echter een mooi tegenmodel ? Niets van dat al. Weg met Israël, weg met Shell, weg met witte mannen.
pi_215781765
quote:
Rébecca Franco is promovenda aan de VU, waar ze onderzoek doet naar koloniale continuïteiten in regelgeving van migratie
Jeetje de wereld stopt wel met draaien als zij gaat staken :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 5 december 2024 @ 23:23:23 #52
396550 Richestorags
pi_215781774
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 23:21 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Het is echt een schande dat dit wetenschap wordt genoemd. Dat is gewoon activisme en mentale instabiliteit onder de noemer van wetenschap.
pi_215781807
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 23:21 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Matthijs van Nieuwkerk heeft ons kikkerlandje toch nog in de aanbieding, met zijn outcast-look waarmee hij in de Telegraaf stond?
  vrijdag 6 december 2024 @ 11:14:34 #54
3542 Gia
User under construction
pi_215784537
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:11 schreef Halcon het volgende:

[..]
Goed nieuws. Laat ze maar staken dus.
Ja, precies wat ik dacht. Woke docenten die even stoppen met studenten indoctrineren. Dat is toch prima!!
pi_215784545
quote:
15s.gif Op donderdag 5 december 2024 18:25 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Flikker die docenten er maar uit
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215784558
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 23:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hey, daar hebben we de op Erdogan en Denk stemmende antisemiet weer die de slachting op Koerden in Syrië steunt en de bezetting van Noord-Syrië door Turkije legitimeert.

Ontopic: het wordt steeds duidelijker dat woke links niks op heeft met een vrije samenleving. Dreigen, drammen, platleggen en staken voor hun nobele strijd. Bieden ze echter een mooi tegenmodel ? Niets van dat al. Weg met Israël, weg met Shell, weg met witte mannen.
Nog steeds geen antwoord gegeven op deze vraag....

Cuendillar en ik wachten nog steeds.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 16:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
@:Slayage

Vergoelijk dit eens dan.

Kan er ook nog wel bij:

1: Je mening over Turkse nederzettingen in Koerdisch gebied
2: het ontvoeren van een 4 jarig meisje door hamas, probeer het eens goed te praten
3: De manier van bizarre moord-. Verkrachtings- en levendverbrandingspartij op nova festival (speciaal voor miss_sly in spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe het.
Gewoon een heel naar mannetje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215784636
Ik hoop van harte dat ze flink gaan staken. Daar zijn de studenten die aan de lopende band demonstreren de dupe van, want hun studievoortgang komt onder druk te staan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 6 december 2024 @ 14:13:41 #58
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215786323
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:11 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik heb niks met of tegen Israël. Maar dat was is/was wel een democratisch land met een werkende rechtsstaat. In tegenstelling tot Gaza.

Ik snap de extreme focus van (een deel van) de universitaire wereld op dit conflict gewoon niet. Van de zomer was ik nog in Freiburg (ook een universiteitsstad) op een universiteitsgebouw daar een enorm Palestijnse vlag gekalkt echt 15m hoog ofzo. Dus daar moet een hoogwerker of abseilers aan te pas zijn gekomen en dat moet dus gesanctioneerd zijn door de universiteit. Dan denk ik vanwaar die selectieve verontwaardiging? In de Gazastrook staan ze voor alles waar de gemiddelde linkse uni-kut niet voor staat. Ga als mannen eens hand in hand lopen in Ramallah of als vrouw in een rokje. Deze mensen hebben een diepe diepe haat aan alles wat wij als normale en vrije samenleving beschouwen. Of is dit de reden dat men niet protesteert tegen de verschrikkelijke omstandigheden waarin Afgaanse vrouwen zich bevinden of de walgelijk theocratische dictatuur SA vrijwel geen tegengeluid krijgt. Men vind het eigenlijk fijn dat vrouwen en anders seksueel geaarden als vuil behandeld worden?

Die idiote spagaat van knuffelen van walgelijke aartsconservatieven en tegelijk voor vrouwenrechten zijn heb ik nooit begrepen maar het verbaast mij toch elke keer weer. De ene groep is zieliger dan de ander ofzo?

Als je je dan toch (misschien terecht) druk maakt over de burgers van gaza, waarom je dan niet druk maken om de vrouwen in Afghanistan en SA?

Kortom: vind ik de reactie van Israël overdreven? Ja.

Vind ik de verhouding aandacht voor Gaza itt andere oorden met weinig tot geen mensenrechten overdreven? Ja zeer zeker.

Aan alle studenten die zich mee laten slepen zeg ik. Ga wat doen met je fucking leven en maak jezelf echt nuttig! :r
En over de Oekraïne oorlog hoor je ze niet terwijl dat 'onze' buren zijn. Sterker nog, de meeste van die marxistische engnekjes steunen Poetin.
pi_215786334
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:13 schreef MadMaster het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)rs-staking-gaat-door

Prima, je hebt als UVA medewerker niks te eisen...
FNV :')
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215786409
Het gaat docenten om intalleren van een onafhankelijke commissie binnen de UvA. Deze commissie kan internationale samenwerkingen controleren op het schenden van mensenrechten.

Ben toch benieuwd hoe onafhankelijk zo'n commissie kan en moet zijn, binnen de UVA.
Dan heb ik het nog niet eens op de controlerende taak van die commissie.
  vrijdag 6 december 2024 @ 20:15:48 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215789887
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:24 schreef yessie234 het volgende:
Het gaat docenten om intalleren van een onafhankelijke commissie binnen de UvA. Deze commissie kan internationale samenwerkingen controleren op het schenden van mensenrechten.

Ben toch benieuwd hoe onafhankelijk zo'n commissie kan en moet zijn, binnen de UVA.
Dan heb ik het nog niet eens op de controlerende taak van die commissie.
_O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215789907
Gewoon met geen enkel land meer samenwerken waar religie de identiteit bepaalt.
Conscience do cost.
  vrijdag 6 december 2024 @ 20:19:18 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215789952
En dan nu de ware motivatie van de UVA.

1. Puur opportunisme. Hoe meer hoofddoeken en baarden we binnenkrijgen, hoe beter, financieel gezien. Nieuwe interessante doelgroep. Zijn er meer van dan Joden, bijvoorbeeld. Daarom dat eeuwig gebuig voor de islam: CENTEN.

2. Puur dogma. Mensen van kleur zijn zielig. Moslims zijn vooral gekleurd. Ergo, moslims zijn zielig. Kijk hoe tolerant en niet racistisch we zijn. We hebben zelfs gescheiden gebedsruimten voor mannen en vrouwen, zo tolerant zijn we. Ja, OK, beetje dubbel aangezien we ook overal die regenboogvlag hebben hangen, maar daar kunnen we een ONAFHANKELIJKE COMMISSIE naar laten kijken. Voor nu maken we ons vooral hard voor LGBTQ rechten zolang het roomwitte christen oppositie betreft.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 06-12-2024 20:25:04 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 6 december 2024 @ 20:20:14 #65
80791 crew  Paul
pi_215789973
quote:
UvA gaat niet in op eisen FNV en verklaart aangekondigde stakingen onrechtmatig
De Universiteit van Amsterdam (UvA) gaat niet in op het ultimatum dat de FNV eerder deze week stelde. De vakbond wil onder meer dat samenwerkingen met Israëlische instellingen worden opgeschort tot die door een commissie zijn getoetst en heeft vier dagen van stakingen aangekondigd. De UvA noemt die acties onrechtmatig.
https://www.parool.nl/ams(...)rechtmatig~bf7b992c/
pi_215790179
Volgens mij gaat het die , of een aantal, docenten om een heel specifieke samenwerking op een bepaalde faculteit. Maar ze veralgemeniseren dit gegeven tot iets anders.

Iemand hier in het verleden Informatica gestudeerd aan de UVA?
  vrijdag 6 december 2024 @ 20:41:24 #67
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_215790302
quote:
Ik werk volgende week het liefst aan mijn onderzoek, maar ik werk het liefst ook in een veilige werksfeer die geen mensenrechten schendt". UvA-docent en onderzoeker Rébecca Franco legt volgende week haar werk neer als het College van Bestuur (CVB) morgen om 12.00 niet luistert naar de eisen die zij met de FNV en meer dan honderd collega's deelt.
Als er op de UVA al een onveilige werksfeer komt, komt dat toch vooral door de de tegenstanders van Israel. En de mensenrechten worden daar ook niet geschonden. Ik snap nu wel waarom er zoveel van die janksmoelen daar op de UVA zitten, als de docenten net zo zijn.
pi_215790379
Een gotspe dat deze UvA-docent en onderzoeker het over het 'liefst werken in een veilige werksfeer' heeft, terwijl de pro-Palestina demonstraties juist voor veel onveiligheid, geweld, vernielingen en intimidatie hebben gezorgd voor medewerkers en studenten aan deze universiteit.

De UvA moet dan ook zeer zeker niet voor deze nare dwingelandij zwichten, dan is het einde zoek en gaat het steeds verder bergafwaarts met de academische vrijheid.
  zaterdag 7 december 2024 @ 02:05:41 #69
396550 Richestorags
pi_215792516
Hoewel Laurens Buijs soms flink uit de bocht schoot omdat hij als een soort Don Quichote tegen windmolens bleef vechten zag hij dit giftige klimaat natuurlijk destijds al voor wat het was.
pi_215792601
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 02:05 schreef Richestorags het volgende:
Hoewel Laurens Buijs soms flink uit de bocht schoot omdat hij als een soort Don Quichote tegen windmolens bleef vechten zag hij dit giftige klimaat natuurlijk destijds al voor wat het was.
Verder is die vent wel knettergek ook hoor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215793001
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 03:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Verder is die vent wel knettergek ook hoor.
En een fopwetenschapper.
pi_215793029
Ze willen dat het demonstratierecht wordt verruimd. _O- Je geeft ze een vinger, ze nemen een hand. Wanneer gaan de UvA en Halsema dat nu eens inzien?

Laat ze verdorie hun werk doen.
pi_215793036
quote:
Dat is een begin. Ik ben benieuwd welke consequenties hieruit gaan voortvloeien: wat gebeurt er met mensen die staken terwijl de UvA dat onrechtmatig vindt?

quote:
Als werknemers zich niet houden aan de wetten en regels met betrekking tot staken, kunnen er juridische gevolgen zijn. Werkgevers hebben het recht om juridische stappen te ondernemen tegen werknemers die onrechtmatig staken. Dit kan variëren van het inhouden van salaris tot het nemen van disciplinaire maatregelen, afhankelijk van de ernst van de schending van de regels. Bron
Ik volg het met interesse.
pi_215793053
Terecht dat ze willen stakem
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:27:06 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215794088
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoop van harte dat ze flink gaan staken. Daar zijn de studenten die aan de lopende band demonstreren de dupe van, want hun studievoortgang komt onder druk te staan.
Ik denk eerder de studenten die niet demonstreren dat die de dupe zijn. Die demonstranten kijken niet op een maandje meer of minder vertraging.
pi_215794567
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk eerder de studenten die niet demonstreren dat die de dupe zijn. Die demonstranten kijken niet op een maandje meer of minder vertraging.
Daar zou ik niet te makkelijk van uitgaan Studievertraging is voor veel studenten uiterst vervelend. Voor docenten is het trouwens ook vervelend, want die zijn meer tijd kwijt aan hertentamens. Hun verdiende loon.
pi_215794654
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
<Knip> met je gefantaseer.
Dat is geen complottheorie. Universiteiten houden actief de migratieachtergrond van studenten en medewerkers bij (in samenwerking met het CBS, bron) en streven naar diversiteit. En dan gaat het om een heel specifieke vorm van diversiteit. Ik kan me de invoering ervan herinneren - ik heb indertijd geweigerd mijn gegevens vrij te geven.

De UU is in ieder geval lekker bezig:

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 08-12-2024 18:42:40 ]
  zaterdag 7 december 2024 @ 11:15:25 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215794686
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is geen complottheorie. Universiteiten houden actief de migratieachtergrond van studenten en medewerkers bij (in samenwerking met het CBS, bron) en streven naar diversiteit. En dan gaat het om een heel specifieke vorm van diversiteit. Ik kan me de invoering ervan herinneren - ik heb indertijd geweigerd mijn gegevens vrij te geven.

[ afbeelding ]
Dat is iets anders dan hij zegt over het per definitie zielig vinden van moslims als doel op zichzelf en het pro-actief willen werven daarvan als doel op zichzelf.
pi_215794747
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is iets anders dan hij zegt over het per definitie zielig vinden van moslims als doel op zichzelf en het pro-actief willen werven daarvan als doel op zichzelf.
Deze gegevens worden verzameld ten behoeve van het diversiteitsbeleid: meer studenten met een migratieachtergrond aantrekken. En dan gaat het niet om rooms-katholieke Kaapverdianen, want daar hoor je nooit iemand over.
pi_215794800
Ik heb wel eens aan mijn collega's gevraagd of we ook streven naar een betere vertegenwoordiging van rechtse studenten, aangezien de universiteit wat politieke kleur betreft niet bepaald divers is. Zouden we daar onze werving niet op aan moeten passen?

Dank voor je inbreng, Claudia, volgend agendapunt.
pi_215795089
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 08:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is een begin. Ik ben benieuwd welke consequenties hieruit gaan voortvloeien: wat gebeurt er met mensen die staken terwijl de UvA dat onrechtmatig vindt?
[..]
Demonstratierecht zal niet prefereren boven erfvredebreuk, lijkt me, en als de rechter vindt van wel dan dient de politiek in actie te komen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215796036
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 08:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
[..]
Mensen worden wel eens opgefokt in hun verhaal waar ze ooit succes mee hadden en een schare fans mee kregen op zo'n manier dat ze over het randje geduwd kunnen worden.

Ik volg dit ook met interesse, want er lijkt iets irrationeels gaande, maar dat kan een doel hebben. Mensen op de achtergrond die je niet in de pers hoort of ziet, maar wel sturend zijn.
pi_215797065
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 18:16 schreef Paul het volgende:
dit wordt een spannende poll :o
Nou zeg dat....het ligt dicht bij elkaar zeg!
pi_215797168
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb wel eens aan mijn collega's gevraagd of we ook streven naar een betere vertegenwoordiging van rechtse studenten, aangezien de universiteit wat politieke kleur betreft niet bepaald divers is. Zouden we daar onze werving niet op aan moeten passen?

Meest verstandige wat ik je ooit heb horen zeggen. :o
Vakman pur sang
pi_215797174
Ik zou uni’s willen aanraden om juist een maximale migratie verhouding te hanteren van 5%.
Vakman pur sang
pi_215797397
quote:

Daar had de UvA in 2019 nog niet zo'n moeite mee, als ik Propria Cures toen las.
pi_215807223
quote:

Defacto is het ook gewoon discriminatie van mensen op basis van politieke overtuiging, als je dan links gedachtegoed hebt (kun je overigens niet objectief meten, lijkt me, anyhow) zou je niet mogen studeren (als het lot uitwijst dat jij niet mag vanwege teveel linkse mensen), tjah, gaat niet.

Ze hebben het bij de TU Delft wel geprobeerd door een vacature open te stellen voor alleen een vrouw,

https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/

https://www.nu.nl/economi(...)-voorrang-geven.html

https://dub.uu.nl/nl/nieu(...)vrouwen-te-veel-voor

https://nos.nl/artikel/23(...)r-met-vacaturebeleid

https://www.volkskrant.nl(...)-eindhoven~bd725377/

https://www.tudelft.nl/20(...)de-bacheloropleiding

https://www.ad.nl/wetensc(...)nen-bij-tu~af2dfb63/

https://oordelen.mensenrechten.nl/oordeel/2012-195

Blijkbaar is het 50/50 tussen de technische universiteiten, eindhoven kan er ook wat van.

Overigens is bovenstaande met zo een uitslag van een Europese rechtsprekende instantie ook defacto boven onze politieke wensen uitgerezen, zelfs als zou de politiek andere wensen hebben zal dat juridisch niet door de beugel kunnen, het zou dan in strijd zijn met een Europees verdrag.

*O*
"Het progressieve moraal" wordt eigenlijk juridisch in beton gegoten, via dit soort verdragen en juridische uitspraken.
pi_215807362
Dit scheelt weer lijsten van extreemlinks gewelddadig tuig opstellen. Stuk voor stuk op straat zetten, dit soort ongewenste elementen moet je hardhandig uit ons academisch centrum snijden.
pi_215807380
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit type sociale experimenten in vivo lijken me ook niet onvoorstelbaar bij andere universiteiten.

-edit-

[ Bericht 2% gewijzigd door yessie234 op 08-12-2024 14:36:03 ]
pi_215807384
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 13:53 schreef Scorpie het volgende:
Dit scheelt weer lijsten van extreemlinks gewelddadig tuig opstellen. Stuk voor stuk op straat zetten, dit soort ongewenste elementen moet je hardhandig uit ons academisch centrum snijden.
Deze lui willen het westen/kapitalisme slopen en zijn ook verantwoordelijk voor al die woke-gekte.
pi_215807385
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
BNW is een deurtje verderop met je gefantaseer.
Gerapporeerd vanwege directe persoonlijke aanvallen. Of je doet je best met bronnen onderbouwing te komen of je tyft gewoon op uit dit topic, toxisch figuur dat je er bent.
pi_215807522
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 13:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Gerapporeerd vanwege directe persoonlijke aanvallen. Of je doet je best met bronnen onderbouwing te komen of je tyft gewoon op uit dit topic, toxisch figuur dat je er bent.
Kop in het zand / gekleurde ideologische bril ziet geen kut als dat niet in het gewenste plaatje valt.

Anyhow, dat dit plek krijgt in de media is óók weer lijntjes tussen journalisten met dezelfde bril.
Je voelt aan alles dat gemiddeld persoon toch heel anders denkt over dit type zaken dan wat we vooral lezen.
pi_215807611
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 13:55 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Dit type sociale experimenten in vivo is idd typisch iets van de hoofdstad
Je beseft dat je reageert op een posting waarin ik de Universiteit Utrecht als voorbeeld geef?
pi_215808037
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 14:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je beseft dat je reageert op een posting waarin ik de Universiteit Utrecht als voorbeeld geef?
Deed ik niet
Excuus.
Ik zal de zin nog even ombouwen en het bericht wijzigen.
pi_215808440
quote:
Dit was inderdaad een fantastische zet. En ook niet meer dan begrijpelijk, waarom zouden universiteiten buigen omdat een deel van hun personeelsbestand uit radicale activisten bestaat, die een obsessieve haat hebben jegens het enige Joodse land ter wereld? Israëlische universiteiten komen geregeld met baanbrekend, bijvoorbeeld rondom geneeskunde.

Daarnaast werken zulke activisten opmerkelijk genoeg zonder enig probleem samen met universiteiten uit bijvoorbeeld China of Azerbeidzjan, waar daadwerkelijk sprake is van genocide. Kortom, de smoes over zogenaamde genocide is simpelweg een drogredenatie waarmee men denkt Israël verder te kunnen beschadigen. En dit is dan ook het eigenlijke onderliggende doel.
pi_215808589
Terecht. Alle betrekkingen met dat genocidaal gedrocht moeten stoppen
  zondag 8 december 2024 @ 15:39:00 #98
330914 Sherlock_Holmes
pi_215809160
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 15:04 schreef Chadi het volgende:
Terecht. Alle betrekkingen met dat genocidaal gedrocht moeten stoppen
Zou zeggen, schrijf je in als docent voor de UvA. Ze hebben vast wel vacatures en wat gedachtegoed wat je onder de mensen kunt brengen.
pi_215810262
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 15:39 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zou zeggen, schrijf je in als docent voor de UvA. Ze hebben vast wel vacatures en wat gedachtegoed wat je onder de mensen kunt brengen.
Waarom zou ik? Ze nemen eindelijk hun verantwoordelijk. Ze kunnen het prima zelf en zijn op de goede weg.
  zondag 8 december 2024 @ 17:11:24 #100
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_215810466
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 16:54 schreef Chadi het volgende:

[..]
Waarom zou ik? Ze nemen eindelijk hun verantwoordelijk. Ze kunnen het prima zelf en zijn op de goede weg.
Als leraar heb je andere prioriteiten.
Nul verantwoordelijkheid deze lui, totaal ongeschikt. Zouden de naam docent niet mogen dragen.

Jammer dat er een tekort is, anders had je zulke lui direct ontslag moeten geven.
  zondag 8 december 2024 @ 17:19:22 #101
330914 Sherlock_Holmes
pi_215810533
quote:

[..]
Voortaan moeten ze gewoon docent/activist in de vacature omschrijving zetten. Maar heb een gevoel dat dit soort types niet een gevoel voor humor hebben.
pi_215810640
Cleveringa draait zich om in zijn graf.
pi_215811274
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 17:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Cleveringa draait zich om in zijn graf.
Dacht je dat iedereen hier weet wie dat is, en wat hij gedaan heeft?

Nou vooruit:
https://www.luf.nl/agenda/2023/avond-van-cleveringa
  zondag 8 december 2024 @ 18:45:16 #104
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215811301
quote:

[..]
De verantwoordelijkheid van docenten is een vak onderwijzen en vanuit neutraliteit en objectiviteit, de wetenschap bedrijven. En niet om de radicale activist te spelen en openlijk een rare, selectieve haat jegens één specifiek land te uiten.
pi_215811311
Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Recht op onderwijs is een van de sociale grondrechten, dus de studenten kunnen zich verder gaan verdiepen in hoe grondrechten zich tot elkaar verhouden.
pi_215812054
quote:
14s.gif Op zondag 8 december 2024 18:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De verantwoordelijkheid van docenten is een vak onderwijzen en vanuit neutraliteit en objectiviteit, de wetenschap bedrijven. En niet om de radicale activist te spelen en openlijk een rare, selectieve haat jegens één specifiek land te uiten.
Objectiviteit is precies wat ze doen zonder door een morele ondergrens te gaan.
pi_215812106
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 20:19 schreef Chadi het volgende:

[..]
Objectiviteit is precies wat ze doen zonder door een morele ondergrens te gaan.
Door eenzijdig partij te kiezen bedoel je? Heb je enig idee wat objectiviteit is, of ben je gewoon een NPC ?
pi_215812673
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 20:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Door eenzijdig partij te kiezen bedoel je? Heb je enig idee wat objectiviteit is, of ben je gewoon een NPC ?
Ze kiezen eenzijdig tegen genocide. En staan aan de kant van internationaal humanitair recht.
  maandag 9 december 2024 @ 01:02:07 #109
330914 Sherlock_Holmes
pi_215813847
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 21:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ze kiezen eenzijdig tegen genocide. En staan aan de kant van internationaal humanitair recht.
Je komt voor geesteswetenschappen en je blijft voor de genocide.
pi_215813874
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 01:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Je komt voor geesteswetenschappen en je blijft voor de genocide.
Geesteswetenschap bestudeer je na de genocide
  maandag 9 december 2024 @ 02:17:40 #111
330914 Sherlock_Holmes
pi_215813895
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 01:50 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Geesteswetenschap bestudeer je na de genocide
Voor ontgroeningsweek een UvA gebouw met de grond gelijk maken :7

Daarna aan de studie.
pi_215816135
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 02:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Voor ontgroeningsweek een UvA gebouw met de grond gelijk maken :7

Daarna aan de studie.
Ik snap die heftige reacties hier niet zo goed eigenlijk.

Als wilt studeren, hoef je toch niet naar de UvA te gaan?
Vroeger waren er ook no-go's op universiteiten. Zoals pedofielenvereniging Martijn van de Universiteit van Nijmegen.

Als ze daar een mulitculturele universteit willen met een controlerende commissie die gaat toezien op de banden van de Universiteit met wetenschappers met banden van regimes die ze daar betichten van het een en ander, laat ze toch. Pluriformiteit van onderwijs en wetenschap is een groot goed in een democratie.

Bestrijd kennis met kennis.
Onderbuiken tegen elkaar aanduwen omdat je daar zo geil* van wordt, is inderdaad iets om wetenschappelijk te bestuderen.

*geen germanisme

[ Bericht 1% gewijzigd door yessie234 op 09-12-2024 12:35:54 ]
pi_215816237
Imho zijn er andere, betere redenen, om de samenwerking met Israel te stoppen.. van fundamentele aard.

Redenen die op zichzelf staan, waarbij Gaza nieteens genoemd hoeft te worden, puur op basis van merites van het huidige Israelische kabinet, zelfs nog zònder genocide te noemen.

Puur de intrinsieke motivatie, de beweegreden, de oorsprong en de doelstellingen van Israel zijn al reden genoeg om alle samenwerking op te schorten, en iedere Israeli op de lijst Persona's non-Grata te zetten.

Het enige dat je hoeft te doen, tis heel eenvoudig: Aandachtig luisteren naar de Top Rabbi's, de geschiedenis (opnieuw) lezen met "geinformeerde ogen" de en je bent om! :Y

Er kàn niets goeds meer uit komen daar, er is nooit iets goeds ingegaan. Het is vals, bedorven, verrot, corrupt, vanaf de START.

Neem alleen al de wijze, waarop men Israel is ingetrokken toentertijd: Dat zegt ALLES, wat wil je nog meer weten ?? :D maar er is helaas, nog veel en veel en veel meer, was dit maar het enige.. het is een doos van Pandora, de hele Abrahamithische religie vanaf de start, is vals, verrot, mensonterend, natuurontkennend, mens-Hatend.

Er kan NIETS goeds uitkomen, Opschmuck hoeft niet meer, de glans is er al een tijdje af :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Buikbrein op 09-12-2024 12:50:07 ]
pi_215816259
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 12:44 schreef Buikbrein het volgende:
Imho zijn er andere, betere redenen, om de samenwerking met Israel te stoppen.. van fundamentele aard.

Redenen die op zichzelf staan, waarbij Gaza nieteens genoemd hoeft te worden, puur op basis van merites van het huidige Israelische kabinet, zelfs nog zònder genocide te noemen.

Puur de intrinsieke motivatie, de beweegreden, de oorsprong en de doelstellingen van Israel zijn al reden genoeg om alle samenwerking op te schorten, en iedere Israeli op de lijst Persona's non-Grata te zetten.

Het enige dat je hoeft te doen, tis heel eenvoudig: Aandachtig luisteren naar de Top Rabbi's, de geschiedenis (opnieuw) lezen met "geinformeerde ogen" de en je bent om! :Y
Het grappige is, dat als ze in het Isrealische establishment intern ruzie hebben, ze de ander niet kunnen betichten van anti-zionisme.

Dan is het "hij heeft het verkeerd begrepen." B&W doen er tenminste iets aan.
pi_215816273
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 12:49 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Het grappige is, dat als ze in het Isrealische establishment intern ruzie hebben, ze de ander niet kunnen betichten van anti-zionisme.

Dan is het "hij heeft het verkeerd begrepen." B&W doen er tenminste iets aan.
Dit kan je nog breder trekken: Zet een Moslim, Jood en Christen aan een discussietafel.. die kunnen elkaar per definitie niet tot op het bot bestrijden, Gloves Off, want dat zou betekenen dat 1 van hun 3, de eigen God moet ontkennen. Deze discussie zal precies tot dat punt, gelimiteerd zijn, waarbij ze voor een onmogelijke keuze staan:

Jezelf verloochenen, of strak door blijven liegen en bedriegen.

Zij houden alle 3, elkaar in stand. Hierbij, maken ze handig misbruik van de Gaatjes die wij in onze wetten laten, om als ratten doorheen te kruipen.

Gooi je het gat dicht voor 1 vd 3, dan krijg je met alle 3 gezeik. De spagaat waar de Christenen in NL ook in zitten, wil je beperkingen voor Islam? :) Fine.. dan krijgen zij dezelfde beperking voor de kiezen.

Zelfde euvel als met discriminatie, alle wetten, gelden voor iedereen :Y

M.a.w., een 3-tal achterlijke religies, krijgen het voor elkaar ons constant om de tuin te leiden, dit kunnen ze nog EEUWEN doen, tot wij eens opstaan en Wijzer worden.

Het is netals die 2 Marokkaantjes in A'dam op een scooter die iemand dood reden, en vervolgens naar elkaar wezen. 2 gaffies, waren slimmer dan ons uitgekristaliseerde, over eeuwen heen verfijnde rechtssysteem.. zo ook, zijn deze 3 religies kennelijk machtiger/slimmer, dan goed voor ons is met hun verwarrende paradoxen en gekaapte waarheden.

Hier gaan we NOOIT meer uitkomen op een normale manier, Abraham krijg je nooit meer weg.. een deprimerende gedachte :r

[ Bericht 6% gewijzigd door Buikbrein op 09-12-2024 12:57:42 ]
pi_215816472
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 12:30 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Ik snap die heftige reacties hier niet zo goed eigenlijk.

Als wilt studeren, hoef je toch niet naar de UvA te gaan?
Vroeger waren er ook no-go's op universiteiten. Zoals pedofielenvereniging Martijn van de Universiteit van Nijmegen.

Als ze daar een mulitculturele universteit willen met een controlerende commissie die gaat toezien op de banden van de Universiteit met wetenschappers met banden van regimes die ze daar betichten van het een en ander, laat ze toch. Pluriformiteit van onderwijs en wetenschap is een groot goed in een democratie.

Bestrijd kennis met kennis.
Onderbuiken tegen elkaar aanduwen omdat je daar zo geil* van wordt, is inderdaad iets om wetenschappelijk te bestuderen.

*geen germanisme
Als het een private universiteit was, dan gingen ze hun gang maar. Dat is niet het geval: de universiteit wordt grotendeels bekostigd uit publieke middelen. Nogal wiedes dat het publiek er dan iets van vindt.

Het doet me pijn om te zien dat de schaarse middelen die we hebben gaan naar activisme in plaats van wetenschap, naar activisten in plaats van docenten, naar demonstreren en staken in plaats van mooie colleges geven.
pi_215816513
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 12:44 schreef Buikbrein het volgende:

Er kàn niets goeds meer uit komen daar, er is nooit iets goeds ingegaan. Het is vals, bedorven, verrot, corrupt, vanaf de START.

Neem alleen al de wijze, waarop men Israel is ingetrokken toentertijd: Dat zegt ALLES, wat wil je nog meer weten ?? :D maar er is helaas, nog veel en veel en veel meer, was dit maar het enige.. het is een doos van Pandora, de hele Abrahamithische religie vanaf de start, is vals, verrot, mensonterend, natuurontkennend, mens-Hatend.

Er kan NIETS goeds uitkomen, Opschmuck hoeft niet meer, de glans is er al een tijdje af :')
Wat een flagrante onzin. Los van de inhoudelijke argumentatie die voor geen meter klopt, is je verontwaardiging selectief en stel je individuele wetenschappers gelijk aan het beleid van hun naties. Beide veronderstellingen zijn problematisch. Zullen we de komende vier jaar de samenwerking met alle Amerikaanse wetenschappers opschorten omdat er weer een tijdperk Trump aan komt? Moeten mijn internationale collega's de samenwerking met mij opschorten omdat ik wetenschap bedrijf onder een regering met daarin de PVV?
pi_215816573
Ben vooral benieuwd wat die samenwerking eigenlijk inhoudt. Met welke Israëlische instantie wordt dan samengewerkt? En pleegt deze instantie ook genocide, of is die er juist tegen? Best belangrijk.
pi_215816585
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 13:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Als het een private universiteit was, dan gingen ze hun gang maar. Dat is niet het geval: de universiteit wordt grotendeels bekostigd uit publieke middelen. Nogal wiedes dat het publiek er dan iets van vindt.

Het doet me pijn om te zien dat de schaarse middelen die we hebben gaan naar activisme in plaats van wetenschap, naar activisten in plaats van docenten, naar demonstreren en staken in plaats van mooie colleges geven.
Ik zie het als een fase.
Nogalwiedes dat dit in het publieke debat tot heftige confrontaties leidt. De waan van de dag.

Activisme is altijd domein van de wetenschappelijke wereld geweest. Hier en elders.
Is al eerder genoemd: Cleveringa. Martijn, Buykhuizen, Cliteur.

Het valt mij op hoeveel wetenschappers de universiteiten de laatste decennia vaarwel hebben gezegd, en elders iets met opinie vorming zijn gaan doen.

Misschien gaat de bezem er wel doorheen daar bij die UvA. Afwachten wat het resultaat wordt.
pi_215816594
Toevoeging bij mijn reactie @Claudia_x

Misschien gaat de bezem er wel doorheen daar bij die UvA. Afwachten wat het resultaat wordt.

Je kunt geen mening hebben over een resultaat wat er nog niet is
Je zorg uitspreken, dat kan wel.
Scenario's bedenken ook.
  maandag 9 december 2024 @ 14:33:47 #122
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_215817067
Hopelijk gaat een staking tot ontslag leiden.
pi_215817078
quote:
Politicologen borrel op UvA was altijd al berucht.
Ze kan nu in vrijheid gaan spreken en schrijven. Ik hoop dat ze daar iets nuttigs meedoet, en een passende werkkring weet te vinden die past bij haar bagage. Misschien eens volgen wie er op die bagagedrager springt.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 9 december 2024 @ 14:49:50 #124
80791 crew  Paul
pi_215817168
pi_215817333
quote:
Gaat ze een zorgbureautje beginnen? Schijnt nogal gevaarlijk te zijn, de laatste tijd.
pi_215817787
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 13:55 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Deze lui willen het westen/kapitalisme slopen en zijn ook verantwoordelijk voor al die woke-gekte.
En wat zei ik?
Een van de stakers:
  maandag 9 december 2024 @ 16:46:03 #127
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215817967
Tja, zulke radicaal linkse mensen vormen helaas voor een aanzienlijk deel de docenten en professoren op universiteiten anno 2024. Een hele zorgwekkende trend. Zulke activisten zouden op staande voet ontslagen moeten worden.
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 21:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Er is geen sprake van genocide. Maar weet je waar dit wel is? China en Azerbeidzjan. Horen we niemand over. Hoe komt dat?
pi_215817996
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 16:16 schreef ReplaR het volgende:

[..]
En wat zei ik?
Een van de stakers:
[ afbeelding ]
Heeft al gesolliciteerd bij als redacteur bij Ik Vertrek. Even iets heel anders doen. Als die Siri-er op haar I-pod maar niet de sollicitatieprocedure beinvloedt. Misschien blijkt ze nog humor te hebben ook. Beetje beschaafd dan. Geschikt voor de NPO.

[ Bericht 0% gewijzigd door yessie234 op 09-12-2024 16:59:56 ]
pi_215818002
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 16:16 schreef ReplaR het volgende:

[..]
En wat zei ik?
Een van de stakers:
[ afbeelding ]
Dit soort studies zouden per direct afgeschaft dienen worden.
pi_215818054
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 16:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit soort studies zouden per direct afgeschaft dienen worden.
Ze is best productief. Eerlijk is eerlijk, sommige onderzoeken uit deze lijst trekken mijn interesse. Titels in ieder geval.

Over de uitwerking kan ik geen oordeel. hebben zolang ik ze niet gelezen heb.

https://scholar.google.nl(...)as_vis=1&oi=scholart
  maandag 9 december 2024 @ 17:16:03 #131
330914 Sherlock_Holmes
pi_215818177
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 16:50 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Heeft al gesolliciteerd bij als redacteur bij Ik Vertrek. Even iets heel anders doen. Als die Siri-er op haar I-pod maar niet de sollicitatieprocedure beinvloedt. Misschien blijkt ze nog humor te hebben ook. Beetje beschaafd dan. Geschikt voor de NPO.
Ja, ze ziet er echt uit als iemand met een gevoel voor humor :7
pi_215818240
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 17:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ja, ze ziet er echt uit als iemand met een gevoel voor humor :7
Dat grapje over miauw miauw miauw heeft een baard van Amsterdam tot Aleppo.
Niet uitglijden over die groene zeep.

Als je doceert aan een universiteit, moet je nu eenmaal met zo'n smoelwerk op het internet staan. Anders nemen ze je als wetenschapper niet serieus.

Weet jij veel hoe ze in de kroeg is...ik ken haar niet.
pi_215818267
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 17:24 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Dat grapje over miauw miauw miauw heeft een baard van Amsterdam tot Aleppo.
Niet uitglijden over die groene zeep.

Als je doceert aan een universiteit, moet je nu eenmaal met zo'n smoelwerk op het internet staan. Anders nemen ze je als wetenschapper niet serieus.

Weet jij veel hoe ze in de kroeg is...ik ken haar niet.
Iemand die gender & politics and intersectionality doceert moet je sowieso niet serieus nemen.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_215818455
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 17:29 schreef mackinac het volgende:

[..]
Iemand die gender & politics and intersectionality doceert moet je sowieso niet serieus nemen.
Ik lees op de site van de Uva dat ze dit doceert:

Courses

The Politics of Difference
The Politics of Gender and Race in (post) Colonial History

Maar, die lijst publicaties is echt niet niets. Dat mens heeft zich de blubber zitten schrijven, of had een AI dat dat voor haar deed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')