abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 december 2024 @ 09:36:15 #76
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215783455
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik had begrepen dat het nieuwe HTS regime erg vreedzaam en inclusief is, dus ik voorzie geen problemen.
Dat beweerde de Taliban ook ooit. Laten we het even afwachten...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215783523
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 6 december 2024 @ 09:47:02 #78
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215783538
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:36 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik was enigszins sarcastisch ;)
pi_215783549
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:33 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoe kunnen die rebellen zo sterk zijn? Afgezien van het buitgemaakte oorlogsmateriaal, waar halen ze hun spullen en geld vandaan om oorlogje te spelen?
Assad is gewoon super zwak. Ook zijn bondgenoten Rusland, Iran en Hezbollah zijn enorm verzwakt.
pi_215783563
Jolani heeft voor de camera's van CNN een super woke interview afgegeven _O-
pi_215783566
quote:
Hoe kunnen die rebellen zo sterk zijn? Afgezien van het buitgemaakte oorlogsmateriaal, waar halen ze hun spullen en geld vandaan om oorlogje te spelen?
- Het Syrische leger + loyale milities die altijd al weinig motivatie toonden, dat lijkt de laatste jaren erger geworden te zijn door corruptie en overmoed.
- Rebellen (vooral HTS) die functionerende regeringsinstellingen hebben opgebouwd. Inclusief het trainen en recruteren van manschappen.
- Diplomatie van rebellen (wederom vooral HTS) die gewerkt hebben aan het wegnemen van de zorgen van lokale leiders en minderheden.
- Hezbollah, Iran en Rusland die momenteel hun eigen problemen hebben.
- Het zijn geruchten, maar ik lees sterke beweringen dat Oekraïne geholpen zou hebben bij het verkrijgen van wapentechnologie zoals drones.
Incelfrikandel
pi_215783667
quote:
Het leger stelt gewoon niets voor.

Tijdens de burgeroorlog kregen ze het al niet voor elkaar tegen spontaan gevormde milities. Voor IS (wat alle propaganda daargelaten ook gewoon een militie was zonder zwaar materieel) renden ze weg. Is het dan werkelijk zo verassende dat ze het nu weer doen?

Assad overleefde dankzij steun van met name Iran en Hezbollah, maar zijn binnenlandse machtsbasis is gewoon te klein en te zwak. Zelfs een dictator heeft een zekere mate van steun nodig om een land stabiel te houden.
pi_215783671
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:36 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat masker van de taliban, "wij zijn niet meer de oude taliban" ging er weer snel af. Ik las zojuist dat de laatste studie die dames konden volgen, iets met gezondheidszorg, ook is opgedoekt.
Maar HTS zit ondertussen al wat jaartjes in Idlib waar ze in het verleden de meest verachtelijke dingen hebben gedaan en niet veel anders dan het regime oogden, hebben ze zich door jaren heen ontwikkeld tot iets wat niet meer lijkt op wat ze ooit waren. Deze Brits Syrische activist is overduidelijk geen hts propagandist en spaart hen dan ook niet. Maar beschrijft wel hun evolutie. Die twitter space die ik hierboven deelde is ook heel goed met Robin kassab. Hij zegt dat het probleem onder de rebellen eerder het door de Turken gecontroleerde en corrupte sna is en niet HTS, dat zich heeft bewezen dat ze goed kunnen besturen middels hun technocratische onderdelen.

Bekijk deze YouTube-video
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215783681
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:49 schreef polderturk het volgende:
Jolani heeft voor de camera's van CNN een super woke interview afgegeven _O-
Binnenkort handen schudden met Schoof en met Wilders in de toekomst
-Rabia Al-Basri
pi_215783688
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:49 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Dit is wel een hele goede indicatie dat het moreel er echt niet is. Als je een luchtbasis zonder evacuatie zomaar laat overlopen terwijl de vliegtuigen er nog staan.
pi_215783731
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
- Het Syrische leger + loyale milities die altijd al weinig motivatie toonden, dat lijkt de laatste jaren erger geworden te zijn door corruptie en overmoed.
- Rebellen (vooral HTS) die functionerende regeringsinstellingen hebben opgebouwd. Inclusief het trainen en recruteren van manschappen.
- Diplomatie van rebellen (wederom vooral HTS) die gewerkt hebben aan het wegnemen van de zorgen van lokale leiders en minderheden.
- Hezbollah, Iran en Rusland die momenteel hun eigen problemen hebben.
- Het zijn geruchten, maar ik lees sterke beweringen dat Oekraïne geholpen zou hebben bij het verkrijgen van wapentechnologie zoals drones.

Dit.

Dat laatste ben ik toch wel verbaasd over. Het is overduidelijk dat ze goed getraind zijn met drone warfare en wie anders dan de Oekraïners zijn daar momenteel meester in? Vijand van mijn vijand is mijn vriend. Het opblazen van North stream. Russen toetakelen in Afrika. De Oekraïners hebben laten zien dat ze out of the box kunnen handelen.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 6 december 2024 @ 10:12:07 #87
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215783808
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:00 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Het leger stelt gewoon niets voor.
Tja, of ze staan al langere tijd niet meer achter hun president. Kun je nog zo'n schrikbewind voeren.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215783818
quote:
85s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:21 schreef SEMTEX het volgende:
Ik moet ook ineens weer denken aan al dat oblivious regeringsvolk dat Syriers terug wilde sturen naar Syrie. Lekker stabiel land.
Misschien gaat dan ook gebeuren maar voorlopig nog niet. Mona Keijzer opperde ergens vorig jaar dat Oekraïners ook terug gestuurd konden worden naar west Oekraïne ondat in west Oekraïne geen gevechten zijn. Het populisme is aan het stuurwiel van het land. Laten we het niet hebben over wat die BBB staatssecretaris wil doen met de Grutto
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 6 december 2024 @ 10:14:39 #89
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215783830
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:13 schreef egayalS het volgende:

[..]
Misschien gaat dan ook gebeuren maar voorlopig nog niet. Mona Keijzer opperde ergens vorig jaar dat Oekraïners ook terug gestuurd konden worden naar west Oekraïne ondat in west Oekraïne geen gevechten zijn. Het populisme is aan het stuurwiel van het land. Laten we het niet hebben over wat die BBB staatssecretaris wil doen met de Grutto
Ik heb vaag iets meegekregen, maar BBB kennende door de vogelverhakselaar halen :+
pi_215783878
twitter

Lekker Twitteren over een tegenaanval terwijl je zelf veilig in Dubai zit 🤡🤡
pi_215783907
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:14 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb vaag iets meegekregen, maar BBB kennende door de vogelverhakselaar halen :+
Hij wil ze "redden" door de Grutto eieren uit de natuur te halen (lees de natuur vernietigen) en de eieren broeden. Hebben de boeren ook weer een nieuw verdienmodel. https://www.volkskrant.nl(...)s-rummenie~b758847d/
-Rabia Al-Basri
pi_215783943
Zou mooi zijn als inderdaad blijkt dat de Oekraïners achter de drone technologie van de rebellen zitten

twitter
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 6 december 2024 @ 10:30:14 #93
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215783970
Zou Assad ook al een vliegticket hebben voor Moskou of Dubai?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215783999
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:30 schreef Szura het volgende:
Ik hou nog een slag om de arm voor de kustprovincies. Wellicht dat hij zich daar kan ingraven.
Incelfrikandel
pi_215784016
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:30 schreef Szura het volgende:
Hij is al zo vaak afgeschreven. Im not holding my breath. Hoewel het dit keer natuurlijk wel heel slecht uitziet voor hem. Mede doordat we eigenlijk niet zo veel beweging zien van Iran, hezobollah, Rusland.
-Rabia Al-Basri
pi_215784055
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik hou nog een slag om de arm voor de kustprovincies. Wellicht dat hij zich daar kan ingraven.
Robin kassab in die space hierboven zei ook, dat hij hoopt dat het bloedvergieten stopt wanneer Assad afgezet is en dat er dan een politieke oplossing komt met drie regios in het land. De rebllen in het westen , het SDF in het oosten en een alavitische westkust.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 6 december 2024 @ 10:41:55 #97
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215784121
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:34 schreef egayalS het volgende:

[..]
Hij is al zo vaak afgeschreven. Im not holding my breath. Hoewel het dit keer natuurlijk wel heel slecht uitziet voor hem. Mede doordat we eigenlijk niet zo veel beweging zien van Iran, hezobollah, Rusland.
Nee, dit keer is ie klaar. Wat je zegt: geen hulp van buitenaf en z’n soldaten gaan er massaal vandoor en laten hun spul achter.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 6 december 2024 @ 10:43:16 #98
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215784141
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Wie wil er nog voor hem vechten?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215784238
Dat het Syrische leger niet meer voor Assad wil vechten is natuurlijk heel goed denkbaar.

Maar hoe zit het met de angst onder de Syrische minderheden voor HTS? Wat zal er met de Alawieten, Druzen, Christenen gebeuren als het Assad regime valt? Die angst zou toch nog wel een belangrijke motivatie kunnen zijn om te vechten.
  vrijdag 6 december 2024 @ 10:54:55 #100
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215784280
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:51 schreef Breekfast het volgende:
Dat het Syrische leger niet meer voor Assad wil vechten is natuurlijk heel goed denkbaar.

Maar hoe zit het met de angst onder de Syrische minderheden voor HTS? Wat zal er met de Alawieten, Druzen, Christenen gebeuren als het Assad regime valt? Die angst zou toch nog wel een belangrijke motivatie kunnen zijn om te vechten.
Agreed, maar Joulani is talking the talk, qua dat. Uitstekend PR offensief qua dat.

Of het daarna walking the walk wordt, is NTB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')