"Not quite the Aleppan theocracy we all expected."quote:Op donderdag 5 december 2024 21:36 schreef polderturk het volgende:
HTS gaat een christen aanstellen als burgemeester van Aleppo.
[ x ]
Nog een keer je ingevoerde text lezenquote:Op donderdag 5 december 2024 22:13 schreef polderturk het volgende:
De vader van deze Jihadistische terroristische vrouw was vandaag bevrijd uit de gevangenis van Assad door de oppositie.
[ x ]
Eerst zien dan geloven natuurlijk.quote:
Aan de beelden te zien laten ze alles ter plekke vallen en gaan ze ervandoor. Bombarderen kunnen ze ook amper meer, de Russen doen voor de vorm ook maar enkele luchtaanvallen per dag.quote:Op donderdag 5 december 2024 23:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wordt er überhaupt nog gevochten of is het Syrische leger er gewoon helemaal mee gestopt?
De laatste dagen, of de afgelopen uren? Om Hama is wel degelijk gevochten maar sinds vanmiddag lijken de rebellen gewoon door te kunnen rijden.quote:Op donderdag 5 december 2024 23:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wordt er überhaupt nog gevochten of is het Syrische leger er gewoon helemaal mee gestopt?
Rusland is ernstig verzwakt door Oekraïne. Iran heeft juist Hezbollah voor dit soort zaken maar is ernstig verzwakt door Israël.quote:Op donderdag 5 december 2024 23:42 schreef Ulx het volgende:
Hezbollah heeft ook troepen gestuurd, maar kan niet echt helpen.
Waar zijn Iran en Rusland?
Ook geen hulp van Sjiitische milities in Iraq. Assad staat er alleen voor.quote:Op vrijdag 6 december 2024 08:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Rusland is ernstig verzwakt door Oekraïne. Iran heeft juist Hezbollah voor dit soort zaken maar is ernstig verzwakt door Israël.
Er zijn berichten dat ze zelfs al op 5km staan, zou SAA nog ergens een ‘last stand’ doen of zijn ze Homs vandaag ook al kwijt?quote:
Geen militaire aanwezigheid in Homs?quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:14 schreef Perrin het volgende:
De komende dagen worden cruciaal.
[ x ]
[ x ]
In dit tempo valt Homs in een paar uur.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:14 schreef Perrin het volgende:
De komende dagen worden cruciaal.
[ x ]
[ x ]
Ik had begrepen dat het nieuwe HTS regime erg vreedzaam en inclusief is, dus ik voorzie geen problemen. Daarnaast hebben wij geen enkele verantwoordelijkheid om Syriërs op te vangen in Europa. Laat de rijke golfstaten maar eens die verantwoordelijkheid nemen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:21 schreef SEMTEX het volgende:
Ik moet ook ineens weer denken aan al dat oblivious regeringsvolk dat Syriers terug wilde sturen naar Syrie. Lekker stabiel land.
Iets teveel RT gesnoven.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:21 schreef SEMTEX het volgende:
Ik moet ook ineens weer denken aan al dat oblivious regeringsvolk dat Syriers terug wilde sturen naar Syrie. Lekker stabiel land.
En daarmee denk ik Assad's regime dit weekend.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
In dit tempo valt Homs in een paar uur.
Volgens mij vooral Assad die zo zwak staat en daar maken ze gebruik van.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:33 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoe kunnen die rebellen zo sterk zijn? Afgezien van het buitgemaakte oorlogsmateriaal, waar halen ze hun spullen en geld vandaan om oorlogje te spelen?
Dat beweerde de Taliban ook ooit. Laten we het even afwachten...quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat het nieuwe HTS regime erg vreedzaam en inclusief is, dus ik voorzie geen problemen.
Ik was enigszins sarcastischquote:Op vrijdag 6 december 2024 09:36 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat beweerde de Taliban ook ooit. Laten we het even afwachten...
Assad is gewoon super zwak. Ook zijn bondgenoten Rusland, Iran en Hezbollah zijn enorm verzwakt.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:33 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoe kunnen die rebellen zo sterk zijn? Afgezien van het buitgemaakte oorlogsmateriaal, waar halen ze hun spullen en geld vandaan om oorlogje te spelen?
- Het Syrische leger + loyale milities die altijd al weinig motivatie toonden, dat lijkt de laatste jaren erger geworden te zijn door corruptie en overmoed.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:33 schreef Pleun2011 het volgende:
Het leger stelt gewoon niets voor.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:33 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat masker van de taliban, "wij zijn niet meer de oude taliban" ging er weer snel af. Ik las zojuist dat de laatste studie die dames konden volgen, iets met gezondheidszorg, ook is opgedoekt.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:36 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat beweerde de Taliban ook ooit. Laten we het even afwachten...
Binnenkort handen schudden met Schoof en met Wilders in de toekomstquote:Op vrijdag 6 december 2024 09:49 schreef polderturk het volgende:
Jolani heeft voor de camera's van CNN een super woke interview afgegeven
Dit is wel een hele goede indicatie dat het moreel er echt niet is. Als je een luchtbasis zonder evacuatie zomaar laat overlopen terwijl de vliegtuigen er nog staan.quote:
Dit.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
- Het Syrische leger + loyale milities die altijd al weinig motivatie toonden, dat lijkt de laatste jaren erger geworden te zijn door corruptie en overmoed.
- Rebellen (vooral HTS) die functionerende regeringsinstellingen hebben opgebouwd. Inclusief het trainen en recruteren van manschappen.
- Diplomatie van rebellen (wederom vooral HTS) die gewerkt hebben aan het wegnemen van de zorgen van lokale leiders en minderheden.
- Hezbollah, Iran en Rusland die momenteel hun eigen problemen hebben.
- Het zijn geruchten, maar ik lees sterke beweringen dat Oekraïne geholpen zou hebben bij het verkrijgen van wapentechnologie zoals drones.
Tja, of ze staan al langere tijd niet meer achter hun president. Kun je nog zo'n schrikbewind voeren.quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:00 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Het leger stelt gewoon niets voor.
Misschien gaat dan ook gebeuren maar voorlopig nog niet. Mona Keijzer opperde ergens vorig jaar dat Oekraïners ook terug gestuurd konden worden naar west Oekraïne ondat in west Oekraïne geen gevechten zijn. Het populisme is aan het stuurwiel van het land. Laten we het niet hebben over wat die BBB staatssecretaris wil doen met de Gruttoquote:Op vrijdag 6 december 2024 09:21 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb vaag iets meegekregen, maar BBB kennende door de vogelverhakselaar halenquote:Op vrijdag 6 december 2024 10:13 schreef egayalS het volgende:
[..]
Misschien gaat dan ook gebeuren maar voorlopig nog niet. Mona Keijzer opperde ergens vorig jaar dat Oekraïners ook terug gestuurd konden worden naar west Oekraïne ondat in west Oekraïne geen gevechten zijn. Het populisme is aan het stuurwiel van het land. Laten we het niet hebben over wat die BBB staatssecretaris wil doen met de Grutto
Hij wil ze "redden" door de Grutto eieren uit de natuur te halen (lees de natuur vernietigen) en de eieren broeden. Hebben de boeren ook weer een nieuw verdienmodel. https://www.volkskrant.nl(...)s-rummenie~b758847d/quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:14 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb vaag iets meegekregen, maar BBB kennende door de vogelverhakselaar halen
Ik hou nog een slag om de arm voor de kustprovincies. Wellicht dat hij zich daar kan ingraven.quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:30 schreef Szura het volgende:
Zou Assad ook al een vliegticket hebben voor Moskou of Dubai?
Hij is al zo vaak afgeschreven. Im not holding my breath. Hoewel het dit keer natuurlijk wel heel slecht uitziet voor hem. Mede doordat we eigenlijk niet zo veel beweging zien van Iran, hezobollah, Rusland.quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:30 schreef Szura het volgende:
Zou Assad ook al een vliegticket hebben voor Moskou of Dubai?
Robin kassab in die space hierboven zei ook, dat hij hoopt dat het bloedvergieten stopt wanneer Assad afgezet is en dat er dan een politieke oplossing komt met drie regios in het land. De rebllen in het westen , het SDF in het oosten en een alavitische westkust.quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik hou nog een slag om de arm voor de kustprovincies. Wellicht dat hij zich daar kan ingraven.
Nee, dit keer is ie klaar. Wat je zegt: geen hulp van buitenaf en z’n soldaten gaan er massaal vandoor en laten hun spul achter.quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:34 schreef egayalS het volgende:
[..]
Hij is al zo vaak afgeschreven. Im not holding my breath. Hoewel het dit keer natuurlijk wel heel slecht uitziet voor hem. Mede doordat we eigenlijk niet zo veel beweging zien van Iran, hezobollah, Rusland.
Wie wil er nog voor hem vechten?quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik hou nog een slag om de arm voor de kustprovincies. Wellicht dat hij zich daar kan ingraven.
Agreed, maar Joulani is talking the talk, qua dat. Uitstekend PR offensief qua dat.quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:51 schreef Breekfast het volgende:
Dat het Syrische leger niet meer voor Assad wil vechten is natuurlijk heel goed denkbaar.
Maar hoe zit het met de angst onder de Syrische minderheden voor HTS? Wat zal er met de Alawieten, Druzen, Christenen gebeuren als het Assad regime valt? Die angst zou toch nog wel een belangrijke motivatie kunnen zijn om te vechten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |