abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215761709
Ik heb begin januari mijn eerste rijexamen. Helaas boek ik de afgelopen tijd weinig verbetering met de rijlessen.

Over het algemeen gaat het goed hoor, denk aan de bediening van de auto etc.

Maar continu komen er situaties voor dat het net niet goed gaat of die onverwacht zijn. Denk daarbij aan:

- te lang wachten bij een kruispunt of rotonde terwijl je wel had kunnen gaan
- te dicht op een voorganger zitten, of juist te langzaam gaan en een te groot gat creëren. Het is nooit goed.
- te veel naar rechts, of juist te veel naar links zitten
- te langzaam rijden of juist te snel
- kleine stuurfoutjes bij onverwachts scherpe plotse bochten

Het probleem is natuurlijk dat ik buiten rijlessen om niet kan oefenen. En nog meer dan 1 rijles per week is vrijwel niet in te plannen, bedenk dat er momenteel een tekort is aan instructeurs en al helemaal aan speciale die er zijn voor moeilijke gevallen zoals ik.

Wat kan je nog meer doen om beter auto te rijden met de rijlessen?

Voor lolbroeken die sowieso gaan reageren met 'geen rijbewijs halen'; zodra ik EINDELIJK het rijbewijs heb kom ik wel even een rondje door je wijk rijden om het te vieren *O* Na al die duizenden euro's is opgeven natuurlijk geen optie meer.

Automaat wil ik niet omdat ik een goedkope tweedehands auto wil kopen en dat is schakel. Ik ga automaat pas doen als ik minstens 2x gezakt ben voor schakel. Dit omdat het schakelen meestal wel prima gaat. Dat is dus het probleem niet.
pi_215761713
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 22:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee inderdaad. Vandaar ook dat ik wél een rijbewijs heb natuurlijk.
Ik hopelijk straks ook
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 22:54:25 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215761730
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 22:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik hopelijk straks ook
Ik hoop voor jou van wel. Ik hoop voor alle andere weggebruikers van niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215761782
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 22:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik hoop voor jou van wel. Ik hoop voor alle andere weggebruikers van niet.
Waarom niet, dat laatste dan?
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 23:09:57 #5
16180 crew  CoolGuy
pi_215761845
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 23:00 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Waarom niet, dat laatste dan?
Omdat je, met alles wat je hebt beschreven over je problematiek mbt autorijden, je een gevaar op de weg bent.
pi_215761877
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Dat je cruise control nodig hebt en niet gewoon zelf de juiste snelheid aan kan houden toont ook al aan dat je zelf niet zo goed kan autorijden. Mijn rijinstructeur staat me niet toe om de cruise control te gebruiken want op het examen mag dat ook niet.
Ik rijd soms 400km op een dag. Dan is adaptieve Cruise Control toch best prettig als je ook nog eens 2/3 uur aan de telefoon hangt. Ik heb dan liever mensen op de weg die weten wat ze doen en rekening houden met het verkeer zodat ik daar geen hinder van ondervind.

Ik kom op de weg toch heel veel mensen tegen die onzeker zijn en daar stoor ik me regelmatig aan.

Kleine opsomming:
- mensen die niet weten of ze in willen voegen op de snelweg
- mensen die lang twijfelen om in te halen en dan juist inhalen op het moment dat ik er te dicht achter zit op de linkerbaan
- mensen die voorrang hebben maar die niet nemen waardoor ze mij het gevoel geven dat ze mij voorrang geven om dan op het moment dat ik gas geef ze zelf ook weer gaan rijden

Deze 3 dingen kom ik echt dagelijks tegen.
pi_215761880
quote]0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 22:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Omdat je blijkbaar een slecht gevoel voor humor hebt
[/quote]

Humor is moeilijk te produceren en nog lastiger te begrijpen. Foute humor maakt een persoon niet fout. Leren relativeren als het moet, en stoppen als de aanhoorder er moeite mee schijnt te hebben.

Er ist wieder da (comedyfilm) Duitsland 2015
pi_215761895
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 23:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Omdat je, met alles wat je hebt beschreven over je problematiek mbt autorijden, je een gevaar op de weg bent.
Als dat zo zou zijn, waarom zou de CBR examinator me dan hebben goedgekeurd tijdens de rijtest?
pi_215761904
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 23:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik rijd soms 400km op een dag. Dan is adaptieve Cruise Control toch best prettig als je ook nog eens 2/3 uur aan de telefoon hangt. Ik heb dan liever mensen op de weg die weten wat ze doen en rekening houden met het verkeer zodat ik daar geen hinder van ondervind.

Ik kom op de weg toch heel veel mensen tegen die onzeker zijn en daar stoor ik me regelmatig aan.
Ga dan met de trein

quote:
Kleine opsomming:
- mensen die niet weten of ze in willen voegen op de snelweg
- mensen die lang twijfelen om in te halen en dan juist inhalen op het moment dat ik er te dicht achter zit op de linkerbaan
- mensen die voorrang hebben maar die niet nemen waardoor ze mij het gevoel geven dat ze mij voorrang geven om dan op het moment dat ik gas geef ze zelf ook weer gaan rijden

Deze 3 dingen kom ik echt dagelijks tegen.
In de trein heb je daar geen last van
  dinsdag 3 december 2024 @ 23:20:03 #10
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215761920
Ik heb destijds zo'n cursus bij de ANWB gedaan dat je de hele week elke dag de hele dag aan het autorijden bent. Beter dan 1x in de week een uurtje imho.
pi_215761950
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 23:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ga dan met de trein
[..]
In de trein heb je daar geen last van
Ik moet met de trein omdat anderen niet kunnen rijden en ik me daar aan stoor?

Ja dat is wel een beetje hoe het schijnbaar tegenwoordig moet werken ja.
pi_215762188
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 23:26 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik moet met de trein omdat anderen niet kunnen rijden en ik me daar aan stoor?

Ja dat is wel een beetje hoe het schijnbaar tegenwoordig moet werken ja.
Je moet niks maar blijkbaar kan je niet goed anticiperen op weggebruikers die onzeker rijgedrag vertonen en loop je je er ontiegelijk aan te ergeren vandaar de suggestie.
pi_215762191
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2024 23:20 schreef Tijn het volgende:
Ik heb destijds zo'n cursus bij de ANWB gedaan dat je de hele week elke dag de hele dag aan het autorijden bent. Beter dan 1x in de week een uurtje imho.
ANWB rijschool hele slechte ervaringen mee :r
  woensdag 4 december 2024 @ 00:24:43 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215762194
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 00:23 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je moet niks maar blijkbaar kan je niet goed anticiperen op weggebruikers die onzeker rijgedrag vertonen en loop je je er ontiegelijk aan te ergeren vandaar de suggestie.
Uhhmm, JIJ bent het probleemgeval hier he?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215762197
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Uhhmm, JIJ bent het probleemgeval hier he?
Dus?
  woensdag 4 december 2024 @ 00:30:05 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215762208
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 00:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dus?
Logische conclusies trekken is lastig voor je kennelijk?

Kijk, ik snap best dat je dat rijbewijs wil halen en waarom. Maar al je voorbeelden geven aan dat het voor jou (en de rest vd wereld) buitengewoon jammerlijk zou zijn als jij je legaal in het verkeer mag begeven in een voertuig dat enige significante snelheid kan halen en anderen schade kan berokkenen
pi_215762500
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kijk, ik snap best dat je dat rijbewijs wil halen en waarom. Maar al je voorbeelden geven aan dat het voor jou (en de rest vd wereld) buitengewoon jammerlijk zou zijn als jij je legaal in het verkeer mag begeven in een voertuig dat enige significante snelheid kan halen en anderen schade kan berokkenen
Je bedoelt een ....
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 23:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:
trein
? O-)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_215762508
quote:
weggebruikers die onzeker rijgedrag vertonen
Die horen niet in het verkeer thuis want

[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_215762515
Gewoon oefenen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215762552
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 23:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als dat zo zou zijn, waarom zou de CBR examinator me dan hebben goedgekeurd tijdens de rijtest?
Omdat ook bij het cbr tegenwoordig redelijk wat incompetente mensen werkzaam zijn. ;)

Waarom was je ooit afgekeurd en nu opeens niet meer dat kun je je ook afvragen.
  woensdag 4 december 2024 @ 06:38:03 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215762587
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 05:04 schreef r_one het volgende:

[..]
Je bedoelt een ....
[..]
? O-)
:D

Als hij die moet besturen: ja
pi_215762896
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 06:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Omdat ook bij het cbr tegenwoordig redelijk wat incompetente mensen werkzaam zijn. ;)

Ik denk dat veel mensen zich afvragen waarom je gekeurd moest worden.
pi_215762940
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb er inmiddels al meer dan 3000 euro in zitten, dat geef je natuurlijk niet zomaar op.
pi_215762944
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 05:10 schreef r_one het volgende:

[..]
Die horen niet in het verkeer thuis want

[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt
Jij gaat ze geen lift geven denk ik en veel van die mensen hebben allang een rijbewijs dus jij zult daar toch mee moeten leren omgaan als bestuurder.
pi_215762950
Als je genoeg oefent word je vanzelf minder onzeker. Want wat je beschrijft is puur onzekerheid, geen zaken die je niet aan kunt leren.

En ja, de kans is groot dat je dat niet gaat redden voor januari. Maar een keer zakken voor je rijexamen is ook weer niet het einde van de wereld. Al kun je misschien je plekje nog opgeven, je bent er blijkbaar te vroeg voor ingeschreven.

En uiteindelijk komt echt zeker rijden pas als je een eigen auto hebt, je het wat vaker kunt doen en er niet iemand continue op je vingers kijkt
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215762951
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 05:31 schreef ludovico het volgende:
Gewoon oefenen.
Straks weer rijles
pi_215762962
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 06:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ze bleven me maar rijtest na rijtest na rijtest geven, toen was mijn geld op en ik was nog jong , mn pa draaide de geldkraan dicht, toen werd ik automatisch afgekeurd

Deze keer met heel veel gezeur aan de telefoon (urenlang bezig geweest ermee ) een rijtest aangevraagd en deze dus wel in één keer gehaald

Op welk moment zijn de mensen bij het cbr volgens jou ineens incapabel geworden ? Volgens mij zijn ze dat altijd al.
pi_215762963
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 07:36 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Straks weer rijles
Geniet er van. Het is al duur genoeg.
pi_215762967
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 06:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
:D

Als hij die moet besturen: ja
Dat gaat hem niet worden medisch gezien. Voor bus en vrachtwagen ben ik afgekeurd en ik denk dat je dan ook niet in aanmerking komt voor de opleiding tot machinist.

Auto mag ik dus wel. Met corrigerende bril of lenzen
pi_215762973
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 07:36 schreef Hanca het volgende:
Als je genoeg oefent word je vanzelf minder onzeker. Want wat je beschrijft is puur onzekerheid, geen zaken die je niet aan kunt leren.

En ja, de kans is groot dat je dat niet gaat redden voor januari. Maar een keer zakken voor je rijexamen is ook weer niet het einde van de wereld. Al kun je misschien je plekje nog opgeven, je bent er blijkbaar te vroeg voor ingeschreven.

En uiteindelijk komt echt zeker rijden pas als je een eigen auto hebt, je het wat vaker kunt doen en er niet iemand continue op je vingers kijkt
Ik heb het idee dat ik niet echt aan het rijden bent want hij zegt continu wat ik moet doen .
pi_215763020
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 07:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat ik niet echt aan het rijden bent want hij zegt continu wat ik moet doen .
Je kunt ook vragen of je instructeur minder wil praten als hij naast je zit. Staat de radio in de auto uit?
  Spellchecker woensdag 4 december 2024 @ 07:52:01 #32
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215763022
quote:

[..]
Oke.
pi_215763027
quote:

[..]
Dat kan aan het begin van je lessen, een maand/anderhalve maand voor je examen, met dus nog zo'n 4-7 lessen te gaan, zou dat toch niet meer mogelijk moeten zijn. Je kunt aan je rijinstructeur vragen een keer 'examen' te oefenen. Jij rijdt pakweg 20 minuten, hij zegt alleen waar je heen moet (rij maar naar het station) en na die 20 minuten geeft hij alle op- en aanmerkingen. De meeste rijinstructeurs staan daar zeker voor open.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Spellchecker woensdag 4 december 2024 @ 07:57:49 #34
197773 crew  maily
pi_215763045
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 07:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kan aan het begin van je lessen, een maand/anderhalve maand voor je examen, met dus nog zo'n 4-7 lessen te gaan, zou dat toch niet meer mogelijk moeten zijn. Je kunt aan je rijinstructeur vragen een keer 'examen' te oefenen. Jij rijdt pakweg 20 minuten, hij zegt alleen waar je heen moet (rij maar naar het station) en na die 20 minuten geeft hij alle op- en aanmerkingen. De meeste rijinstructeurs staan daar zeker voor open.
En een treinkaartje.
pi_215763160
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 07:51 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Je kunt ook vragen of je instructeur minder wil praten als hij naast je zit. Staat de radio in de auto uit?
Hij zet nooit de radio aan
pi_215763186
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 22:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Wat kan je nog meer doen om beter auto te rijden met de rijlessen?
Met een andere instructeur in zee gaan die je meer dan 1 rijles per week kan geven.
Sowieso als het niet lukt en je meermalen keren hebt geprobeerd om zaken orde te krijgen met één instructeur, misschien is het dan nu zaak om van instructeur te veranderen.
Verder zie ik ook hoop twijfel in je OP. Autorijden leren is niet de auto voor jezelf onder de knie krijgen, maar oefenen voor wat de examinator van jou vraagt.
Dus knal die auto ervoor. Neem die bocht. Als het niet goed gaat, word je wel gecorrigeerd tijdens de autorijles.
Van een goede instructeur kun je verwachten dat deze je nadien feedback geeft van hoe het beter kan.
Lopen raden van 'dit gaat fout, dat gaat fout, zus gaat fout, zo gaat fout' daar leer je niet van.
Je leert van falen.
Dus faal meer, en hard. De instructeur corrigeert je wel.
Google is your friend, abuse your friends
pi_215763207
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 07:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ze bleven me maar rijtest na rijtest na rijtest geven, toen was mijn geld op en ik was nog jong , mn pa draaide de geldkraan dicht, toen werd ik automatisch afgekeurd

kun je hier eens wat dieper op ingaan dat klinkt heel vaag rijtest na rijtest geven en daarna zonder test afgekeurd worden.
pi_215763356
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 08:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]
kun je hier eens wat dieper op ingaan dat klinkt heel vaag rijtest na rijtest geven en daarna zonder test afgekeurd worden.
Precies wat er staat. Als je niet komt op het tijdstip waarop ze je oproepen voor de rijtest word je afgekeurd.

Die is 3 jaar geldig. Daarna mag je opnieuw de procedure beginnen om het rijbewijs te halen.
pi_215763484
Dus je hebt meerdere rijtesten gehad om steeds goedgekeurd te worden en bij een gemiste rijtest wordt je afgekeurd het klinkt nog steeds niet logisch.
pi_215763639
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 08:49 schreef Basp1 het volgende:
Dus je hebt meerdere rijtesten gehad om steeds goedgekeurd te worden en bij een gemiste rijtest wordt je afgekeurd het klinkt nog steeds niet logisch.
TS moet goedkeuring krijgen om een rijexamen af te leggen. Komt TS niet opdagen bij zo'n rijtest om goedkeuring te krijgen, dan wordt TS afgekeurd en kan TS niet meer een rijexamen doen.

Je kunt het vergelijken met het behalen van het VCA (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) in praktische beroepen. Dit is een veiligheidscertificaat voor het kunnen en mogen bedienen van potentieel gevaarlijke machines, zoals een zaagtafel en een plasmasnijder. Dit certificaat is tien jaar geldig.
Zonder dit certificaat mag je de machines niet besturen. Word je afgekeurd voor het VCA dan kun je op zoek gaan naar een ander beroep dat niet dit certificaat is benodigd.

Voor meer informatie over de rijtest, klik hier
Google is your friend, abuse your friends
pi_215763871
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2024 09:08 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
TS moet goedkeuring krijgen om een rijexamen af te leggen. Komt TS niet opdagen bij zo'n rijtest om goedkeuring te krijgen, dan wordt TS afgekeurd en kan TS niet meer een rijexamen doen.

Maar waarom moest hij dan meerdere rijtesten doen?
pi_215764126
quote:

[..]
Ik kan prima anticiperen maar ik vind het niet prettig als ik in lastige situaties wordt gedwongen omdat anderen onzeker rijgedrag vertonen.

Het hele punt is dat je een stuk lastiger kunt anticiperen op een bestuurder waarvan je niet weet wat die gaat doen.
  woensdag 4 december 2024 @ 10:16:20 #43
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_215764355
Hoeveel lessen heb je gehad?
Klinkt gewoon als onzeker en niet genoeg vooruitkijken.

Zou je met veel lessen er wel uit moeten krijgen.

Vind je het lessen wel leuk?
Ik heb lessen en autorijden altijd als leuk ervaren, maar ik ken ook mensen in mijn omgeving die dat niet vonden (zelfde instructeur) en het nooit leuk zullen vinden. Dan merk je gelijk dat er ook minder gevoel is en slechter wordt ingeschat op de weg.
pi_215764758
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 08:49 schreef Basp1 het volgende:
Nee de uitkomst na de eerste was je moet nog een rijtest. Daarna je moet nog een rijtest nu in automaat. En nog een etc. het ging maar door.

Deze keer zeiden ze van ok je bent geslaagd voor de rijtest en mag handgeschakeld rij examen gaan doen.
pi_215764771
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 10:16 schreef SacreCoeur het volgende:
Hoeveel lessen heb je gehad?
Klinkt gewoon als onzeker en niet genoeg vooruitkijken.

Zou je met veel lessen er wel uit moeten krijgen.

Vind je het lessen wel leuk?
Ik heb lessen en autorijden altijd als leuk ervaren, maar ik ken ook mensen in mijn omgeving die dat niet vonden (zelfde instructeur) en het nooit leuk zullen vinden. Dan merk je gelijk dat er ook minder gevoel is en slechter wordt ingeschat op de weg.
Ik vind autorijden leuk, maar vind het bijzonder irritant als ie steeds aan mn stuur zit ook in situaties waarbij de ingreep niet noodzakelijk is om een ongeluk te voorkomen.
pi_215764773
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 09:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik kan prima anticiperen maar ik vind het niet prettig als ik in lastige situaties wordt gedwongen omdat anderen onzeker rijgedrag vertonen.

Het hele punt is dat je een stuk lastiger kunt anticiperen op een bestuurder waarvan je niet weet wat die gaat doen.
Meer afstand houden

Met de trein gaan

Allerlei oplossingen hiervoor
pi_215764777
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 09:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar waarom moest hij dan meerdere rijtesten doen?
.

Na een rijtest zijn er 3 mogelijke uitkomsten

1. Meteen direct afgekeurd
2. Je moet nog een rijtest doen is nog niet goed
3. Goedgekeurd

Ik heb 3 rijtesten gedaan met uitkomst nummer 2. En recent dus ben ik wel goedgekeurd na de rijtest.
  woensdag 4 december 2024 @ 10:58:15 #48
298315 SacreCoeur
pi_215764806
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 10:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik vind autorijden leuk, maar vind het bijzonder irritant als ie steeds aan mn stuur zit ook in situaties waarbij de ingreep niet noodzakelijk is om een ongeluk te voorkomen.
Ah oke, ja ik kan natuurlijk niet beoordelen of het noodzakelijk was of niet.
Maar jij hebt geen rijbewijs en je instructeur wel, dus misschien was het toch noodzakelijk.
Kreeg je daarna ook een uitleg waarom?

En ook is het zo natuurlijk dat je gewoon perfect moet rijden, ook al maak je geen ongelukken.
Tijdens een examen kan je ook niet midden op de weg rijden als er verder geen autos rijden omdat dat geen ongeluk maakt, dan krijg je ook gewoon een ingreep.

Maar goed, bij mijn lessen is dit nooit aan de orde geweest.
  woensdag 4 december 2024 @ 10:59:55 #49
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_215764824
Heb je een brommerrijbewijs? Zo nee, dan zou ik dat eerst halen zodat je ervaring kan opdoen met het verkeer.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_215764831
quote:

[..]
Als je instructeur steeds moet ingrijpen om incidenten te voorkomen, vraag ik me serieus af wat je daar doet. Als je niet eens naar links kunt sturen zonder in paniek te raken, heb je op de weg niets te zoeken. Denk er serieus over na of je überhaupt wel geschikt bent om een rijbewijs te halen
pi_215764842
quote:

[..]
Gast als je na in totaal ruim 150 lessen nog steeds ingrepen krijgt door een rijinstructeur moet je toch eens bij jezelf te raden gaan.. :')
pi_215764863
quote:

[..]
Nu nog een andere instructeur nemen, is een beetje laat. Eerst maar even zakken voor je praktijkexamen.

Maar overdenk je ervaringen met je rijopleiding, zet op een rijtje wat je wel beviel en niet, en zoek een bij jou passende instructeur. Kan een groot verschil maken.
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 11:07:35 #53
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_215764872
Ik heb weinig behoefte om heel uitgebreid deel te nemen aan dit topic, maar betreft rijlessen: Vrijwel niemand blijft later zo rijden als dat ie in zijn rijlessen deed. Dit doe je puur omdat je een soort van "ideale en veilige manier" van rijden moet aanleren als basis.

Het eerste jaar nadat je je rbw hebt behaald ben je uiteraard nog vrij onzeker en zenuwachtig in veel situaties en probeer je nog steeds (ik in ieder geval wel) zoveel mogelijk die "rijles stijl" hoog te houden en het gewoon allemaal netjes en goed te doen.

Daarna ga je door een fase van meer relaxt worden in het rijden waarbij je ook wat meer risico's gaat nemen (en ja, soms uit zich dat in dom of zelfs gevaarlijk rijgedrag, that's life).
En uiteindelijk ga je gewoon op een soort van auto-pilot manier autorijden omdat je door ervaring al genoeg situaties hebt meegemaakt en min of meer weet hoe dat zal gaan. Betekent niet dat je op dat punt niet meer oplet of goed kijkt, maar door de ervaring weet je instinctief beter waar je moet kijken of waarop je moet anticiperen.

Maar feit blijft tot slot, dat er ook mensen bij zitten die al jaren een rijbewijs hebben, en nog steeds als een natte krant rijden en acties uithalen waarvan je denkt, HOE de fucking hell krijg je dit voor elkaar.

Of TS onder die categorie zal gaan vallen? Tijd zal het leren.
pi_215766715
quote:
5s.gif Op woensdag 4 december 2024 10:59 schreef ACT-F het volgende:
Heb je een brommerrijbewijs? Zo nee, dan zou ik dat eerst halen zodat je ervaring kan opdoen met het verkeer.
Dat is het geld niet waard. Alles wat je op de brommer kan doen, doe ik op de elektrische fiets.

Bovendien heb ik al door heel zuid oost azië gereden op een lichte motor , zonder rijbewijs, dat ging prima qua verkeer. Ik kan in een ontwikkelingsland beter rijden dan in NL. Je kijkt voor je stop is ho. Zelfs door Saigon (Ho Chi Minhstad) gereden op de motor, geen probleem.
pi_215766728
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 11:01 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Als je instructeur steeds moet ingrijpen om incidenten te voorkomen, vraag ik me serieus af wat je daar doet. Als je niet eens naar links kunt sturen zonder in paniek te raken, heb je op de weg niets te zoeken. Denk er serieus over na of je überhaupt wel geschikt bent om een rijbewijs te halen
Ik heb er inmiddels al meer dan 3000 euro in zitten, dat geef je natuurlijk niet zomaar op.
pi_215766739
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 11:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Gast als je na in totaal ruim 150 lessen nog steeds ingrepen krijgt door een rijinstructeur moet je toch eens bij jezelf te raden gaan.. :')
pi_215766771
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
In 3000 euro passen ongeveer 60 lesuren.

Wist je dat er mensen bestaan die acht keer afgereden (ook prijzig) hebben, en 150 lessen nodig hadden?
En dan moet je nog sparen voor een autootje, want als je je rijbewijs hebt, en niet meteen gaat rijden, dan heb je weer lessen nodig als je eindelijk dat bedrag gespaard hebt en iets kan kopen.

Een rijbewijs is startbewijs voor autorijden. Daarna moet je nog een heleboel leren.
pi_215766834
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 07:36 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Straks weer rijles
Kun je niet 90 minuten per dag ofzo voor 2 weken rijden?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215766848
Vandaag ging het linksafslaan ook weer falikant mis. Ik denk eigenlijk dat het gewoon te gevaarlijk is en dat je beter rechtsaf kan slaan en keren tenzij dat het rustig is.

Even een paint gemaakt om te illustreren. Ik wilde dus linksafslaan. De auto die van rechts kwam ging ook linksafslaan (betekent dus dat ik kan). Maar toen kwam er een golfje achter hem zo rechtsomheen slalommen knalde bijna op me. :')

pi_215766852
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2024 11:07 schreef dick_laurent het volgende:
Het eerste jaar nadat je je rbw hebt behaald ben je uiteraard nog vrij onzeker en zenuwachtig in veel situaties en probeer je nog steeds (ik in ieder geval wel) zoveel mogelijk die "rijles stijl" hoog te houden en het gewoon allemaal netjes en goed te doen.

Die lijnen op de weg zijn slechts suggesties.
pi_215766861
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kun je niet 90 minuten per dag ofzo voor 2 weken rijden?
Ik heb ook een baan en rij instructeur zit ook vol dat is echt niet realistisch.
pi_215766868
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:33 schreef yessie234 het volgende:

[..]
In 3000 euro passen ongeveer 60 lesuren.

Wist je dat er mensen bestaan die acht keer afgereden (ook prijzig) hebben, en 150 lessen nodig hadden?
En dan moet je nog sparen voor een autootje, want als je je rijbewijs hebt, en niet meteen gaat rijden, dan heb je weer lessen nodig als je eindelijk dat bedrag gespaard hebt en iets kan kopen.

Een rijbewijs is startbewijs voor autorijden. Daarna moet je nog een heleboel leren.
Ik koop een goedkope auto hoor.
pi_215766901
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 10:53 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]

Met de trein gaan

Ja die kennen we nou wel. Maar wat let je?

Heel NL moet dus met de trein omdat jij zonodig "de ruimte" moet krijgen?
Ga toch heen man oO/
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
En die kennen we inmiddels ook wel. Heb je een autistische stoornis ofzo?

Afijn, op naar de 4000 dan maar *O*
Is elke cent waard ^O^
.
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 14:44:36 #64
16180 crew  CoolGuy
pi_215766909
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Vandaag ging het linksafslaan ook weer falikant mis. Ik denk eigenlijk dat het gewoon te gevaarlijk is en dat je beter rechtsaf kan slaan en keren tenzij dat het rustig is.

Bel de gemeente en stel het voor, en dan als ze vragen hoe je daar bij komt dan zeg je gewoon eerlijk 'ik kan niet met die situatie om gaan'. Gewoon doen, en dan kijken wat de reactie is.
pi_215766925
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik koop een goedkope auto hoor.
Categorie 'botsauto'?!
Heel verstandig ^O^

Denk je ook even aan de WA? :{w
.
pi_215766947
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:43 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja die kennen we nou wel. Maar wat let je?

Heel NL moet dus met de trein omdat jij zonodig "de ruimte" moet krijgen?
Ga toch heen man oO/
Je moet niks hoor.

quote:
[..]
En die kennen we inmiddels ook wel. Heb je een autistische stoornis ofzo?

Afijn, op naar de 4000 dan maar *O*
Is elke cent waard ^O^
Wat denk je zelf?
pi_215766959
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Bel de gemeente en stel het voor, en dan als ze vragen hoe je daar bij komt dan zeg je gewoon eerlijk 'ik kan niet met die situatie om gaan'. Gewoon doen, en dan kijken wat de reactie is.
Daar gebeuren ook veel aanrijdingen hoor. Maar al het geld gaat momenteel naar de Oekraïne, geld voor een rotonde of stoplicht is er niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:45 schreef r_one het volgende:

[..]
Categorie 'botsauto'?!
Heel verstandig ^O^

Denk je ook even aan de WA? :{w
WA is toch gewoon wettelijk verplicht ...?
pi_215766961
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Komt er straks een golfje van links (die volgens TS eigenlijk met de trein had moeten gaan) omheen slalommen :')
TS alsnog helemaal in paniek :o _O-
.
pi_215766973
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:49 schreef r_one het volgende:

[..]
Komt er straks een golfje van links (die volgens TS eigenlijk met de trein had moeten gaan) omheen slalommen :')
Het golfje moet niks hoor.
pi_215766984
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je moet niks hoor.
Nee joh, het is 'een optie' he.
Goed jongen ^O^
quote:
[..]
Wat denk je zelf?
Dat je beter je verlies kunt nemen in plaats van nog eens 1000 of 2000 door de plee te spoelen.
.
pi_215766992
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:52 schreef r_one het volgende:

[..]
Nee joh, het is 'een optie' he.
Goed jongen ^O^
[..]
Dat je beter je verlies kunt nemen in plaats van nog eens 1000 of 2000 door de plee te spoelen.
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 14:53:39 #72
16180 crew  CoolGuy
pi_215766997
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:49 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja of een andere situatie op een andere kruising. Onverwachte dingen gebeuren altijd, dat heeft niks te maken met een specifieke kruising.

[ ] geschikt
[x] ongeschikt
pi_215767005
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:49 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Daar gebeuren ook veel aanrijdingen hoor. Maar al het geld gaat momenteel naar de Oekraïne, geld voor een rotonde of stoplicht is er niet.
:') of 8)7 , kies maar (moet niet, mag)
quote:
[..]
WA is toch gewoon wettelijk verplicht ...?
Maar de premie moet jij wel betalen.
.
pi_215767009
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:50 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Het golfje moet niks hoor.
Blijf je zo bezig?
.
pi_215767012
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:53 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Anders nog iets te melden?
.
pi_215767017
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja of een andere situatie op een andere kruising. Onverwachte dingen gebeuren altijd, dat heeft niks te maken met een specifieke kruising.

[ ] geschikt
[x] ongeschikt
pi_215767020
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:54 schreef r_one het volgende:

[..]
:') of 8)7 , kies maar (moet niet, mag)
[..]
Maar de premie moet jij wel betalen.
Ja dus
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 14:56:01 #78
16180 crew  CoolGuy
pi_215767023
quote:

[..]
Blijf je zo bezig?
Ja, want dat is onderdeel van de act. Het is gewoon reacties harken. Ik hou ook serieus rekening met de mogelijkheid dat het allemaal gelul is, en TS gewoon in januari zijn rijbewijs haalt, omdat het stiekem wel allemaal meevalt met hoe lastig hij het vindt.
pi_215767027
quote:

[..]
Anders nog iets te melden?
Nou ja er wordt telkens hetzelfde gezegd 'stop met rijles', dan krijg je dus ook telkens hetzelfde antwoord terug. Dus kom met wat anders en dan kunnen we weer verder on topic discussiéren over hoe ik kan zorgen dat ik beter kan rijden.
pi_215767033
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, want dat is onderdeel van de act. Het is gewoon reacties harken. Ik hou ook serieus rekening met de mogelijkheid dat het allemaal gelul is, en TS gewoon in januari zijn rijbewijs haalt, omdat het stiekem wel allemaal meevalt met hoe lastig hij het vindt.
Laten we het hopen ! Maar het blijft lastig hoor.
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 14:58:22 #81
16180 crew  CoolGuy
pi_215767041
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:57 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Laten we het hopen ! Maar het blijft lastig hoor.
Mja, maar terug naar Nederland verhuizen was ook vrijwel onmogelijk want je op alles wel een een excuus en ineens woon je toch in Zuid Holland.

Nu is het weer het rijbewijs wat heel erg lastig is.
pi_215767042
quote:

Even een paint gemaakt om te illustreren. Ik wilde dus linksafslaan. De auto die van rechts kwam ging ook linksafslaan (betekent dus dat ik kan). Maar toen kwam er een golfje achter hem zo rechtsomheen slalommen knalde bijna op me. :')
Welke feedback gaf je instructeur?
pi_215767048
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:56 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nou ja er wordt telkens hetzelfde gezegd 'stop met rijles', dan krijg je dus ook telkens hetzelfde antwoord terug. Dus kom met wat anders en dan kunnen we weer verder on topic discussiéren over hoe ik kan zorgen dat ik beter kan rijden.
Vraag dan ook niet wat ik zelf dacht. Dat vroeg ik ook niet aan jou.

Ondertussen lekker bezig je eigen topic om zeep te helpen o|O
.
pi_215767067
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:56 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, want dat is onderdeel van de act. Het is gewoon reacties harken.
Hier gestopt met lezen. TS gaat in januari egnie slagen :N (als deze act op waarheid berust en zo niet, is het gewoon een troll).
.
pi_215767076
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ja dus
Mooi. Succes daarmee ^O^
.
pi_215767087
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:58 schreef yessie234 het volgende:

Even een paint gemaakt om te illustreren. Ik wilde dus linksafslaan. De auto die van rechts kwam ging ook linksafslaan (betekent dus dat ik kan). Maar toen kwam er een golfje achter hem zo rechtsomheen slalommen knalde bijna op me.
Welke feedback gaf je instructeur?
Hij zei je had gewoon meteen heel snel moeten gaan dan had die slalom golfje minder hard moeten remmen maar ja hij mag daar ook niet inhalen is aso.
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 15:06:13 #87
16180 crew  CoolGuy
pi_215767095
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Hij zei je had gewoon meteen heel snel moeten gaan dan had die slalom golfje minder hard moeten remmen maar ja hij mag daar ook niet inhalen is aso.
Dit is dus exact wat anticiperen is. Inschatten wat de situatie is en daar direct op reageren door te handelen. Dat kun jij dus niet, of nou ja, je doet in ieder geval alsof.
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 15:06:40 #88
16180 crew  CoolGuy
pi_215767100
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:02 schreef r_one het volgende:

[..]
Hier gestopt met lezen. TS gaat in januari egnie slagen :N (als deze act op waarheid berust en zo niet, is het gewoon een troll).
Ja, daar zeg je 't.
pi_215767101
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:59 schreef r_one het volgende:

[..]
Vraag dan ook niet wat ik zelf dacht. Dat vroeg ik ook niet aan jou.

Ondertussen lekker bezig je eigen topic om zeep te helpen o|O
Je zei : ' Heb je een autistische stoornis ofzo?'

Dan krijg je als antwoord 'wat denk je zelf' natuurlijk. Houd het gewoon netjes.
pi_215767111
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
sunk-cost fallacy

the phenomenon whereby a person is reluctant to abandon a strategy or course of action because they have invested heavily in it, even when it is clear that abandonment would be more beneficial.
"the sunk-cost fallacy creeps into a lot of major financial decisions"
pi_215767125
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:53 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dat geld heb je al uitgegeven aan dit avontuur.
Valt valt er nou op te geven?
pi_215767134
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:06 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je zei : ' Heb je een autistische stoornis ofzo?'

Dan krijg je als antwoord 'wat denk je zelf' natuurlijk. Houd het gewoon netjes.
Wees dan duidelijker in je wedervraag (waar die op slaat).

De vraag was overigens netjes want ik vraag me dat serieus af, gezien je repeterende reacties.

Het is niet dat ik je voor 'achterlijke mongool' uitmaakte ofzo :{w
.
pi_215767150
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
sunk-cost fallacy

the phenomenon whereby a person is reluctant to abandon a strategy or course of action because they have invested heavily in it, even when it is clear that abandonment would be more beneficial.
"the sunk-cost fallacy creeps into a lot of major financial decisions"

Ach ik heb nog niet eens één keer rijexamen gedaan dus dat valt wel mee.

Al kost het 10k joh.
pi_215767152
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:09 schreef yessie234 het volgende:
tuur.
Wat bedoel je met die tweede zin?
  woensdag 4 december 2024 @ 15:12:21 #95
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_215767161
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:25 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dat is het geld niet waard. Alles wat je op de brommer kan doen, doe ik op de elektrische fiets.

Bovendien heb ik al door heel zuid oost azië gereden op een lichte motor , zonder rijbewijs, dat ging prima qua verkeer. Ik kan in een ontwikkelingsland beter rijden dan in NL. Je kijkt voor je stop is ho. Zelfs door Saigon (Ho Chi Minhstad) gereden op de motor, geen probleem.
Als je al ervaring hebt met een lichte motor dan zou ik zeker voor de bromfiets gaan om stapsgewijs verkeersinzicht en zelfvertrouwen op te bouwen. Eigenlijk is de Nederlandse situatie makkelijker dan menig ontwikkelingsland. Het verschil is dat je sneller besluiten moet nemen door de veelheid van verkeersdeelnemers.

Een elektrische fiets is sneller dan een fiets maar nog altijd langzamer dan een brommer. Juist die snelheid in combinatie met snel besluiten nemen moet je jezelf eigen maken. De auto kan een te grote stap zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 4 december 2024 @ 15:12:28 #96
298315 SacreCoeur
pi_215767165
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Huh? wie haalt hij in?

Of begrijp ik die hele paint verkeerd.

Er stond toch iemand voorgesorteerd om af te slaan? dan mag je daarachter toch gewoon rechtdoor er langs?
En al helemaal omdat hij van jou gezien van rechts komt.

Ik weet niet met welke afstand hij speelde, maar dan moet jij sneller zijn of wachten.
Kortom instructeur had waarschijnlijk gelijk als hij dit ook als feedback gaf :P ik ga niet steeds alle reactie lezen.
pi_215767166
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:09 schreef r_one het volgende:

[..]
Wees dan duidelijker in je wedervraag (waar die op slaat).

De vraag was overigens netjes want ik vraag me dat serieus af, gezien je repeterende reacties.

Het is niet dat ik je voor 'achterlijke mongool' uitmaakte ofzo :{w
Nou mijn antwoord is dus wat denk je zelf?

Jij vraagt het je af, ok prima toch. Verder over het beter autorijden aub.
pi_215767170
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:11 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Al kost het 10k joh.
Wie betaalt dat? Je pa?
.
pi_215767177
quote:
3s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Als je al ervaring hebt met een lichte motor dan zou ik zeker voor de bromfiets gaan om stapsgewijs verkeersinzicht en zelfvertrouwen op te bouwen. Eigenlijk is de Nederlandse situatie makkelijker dan menig ontwikkelingsland. Het verschil is dat je sneller besluiten moet nemen door de veelheid van verkeersdeelnemers.

Een elektrische fiets is sneller dan een fiets maar nog altijd langzamer dan een brommer. Juist die snelheid in combinatie met snel besluiten nemen moet je jezelf eigen maken. De auto kan een te grote stap zijn.
Als ik oneindig veel geld had zou ik dat misschien wel doen, maar het voorziet voor mij niet in een vervoersvraag. Ik ga geen brommer kopen om ergens heen te gaan. Daarom ga ik dit dus niet doen, het is echt het geld niet waard dat brommerrijbewijs.

Een brommertje kopen zonder rijbewijs kan maar als je gepakt wordt ben je de sjaak. Ga ik dus ook niet doen.
pi_215767183
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Verder over het beter autorijden aub.
Daar is alles al over gezegd.
.
pi_215767187
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:12 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Huh? wie haalt hij in?

Of begrijp ik die hele paint verkeerd.

Er stond toch iemand voorgesorteerd om af te slaan? dan mag je daarachter toch gewoon rechtdoor er langs?
En al helemaal omdat hij van jou gezien van rechts komt.

Ik weet niet met welke afstand hij speelde, maar dan moet jij sneller zijn of wachten.
Kortom instructeur had waarschijnlijk gelijk als hij dit ook als feedback gaf :P ik ga niet steeds alle reactie lezen.
Nee er is geen voorsorteerstrook, dan mag je niet zomaar slalommend eromheen. Als er iemand op een voorsorteerstrook staat en er komt gewoon iemand rechtdoor stop je natuurlijk gewoon.
pi_215767190
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:12 schreef r_one het volgende:

[..]
Wie betaalt dat? Je pa?
Ik
pi_215767221
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:15 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nee er is geen voorsorteerstrook, dan mag je niet zomaar slalommend eromheen. Als er iemand op een voorsorteerstrook staat en er komt gewoon iemand rechtdoor stop je natuurlijk gewoon.
Als de weg breed is en de afslaande auto het overige verkeer niet wil hinderen kan het ietwat links positioneren er voor zorgen dat mensen er rechts omheen gaan. Dat komt vaker voor.

quote:
Op grond van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (artikel 11) moet links worden ingehaald. In de wet zijn hier een beperkt aantal uitzonderingen op genoemd. Bestuurders die links hebben voorgesorteerd en aangegeven hebben links af te willen slaan, mogen rechts ingehaald worden.
pi_215767223
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:09 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Dat geld heb je al uitgegeven aan dit avontuur.
Dan is het natuurlijk allemaal voor niets, ik ga door tot het gaatje. Mijn tante heeft ook 7 x examen gedaan.
pi_215767232
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als de weg breed is en de afslaande auto het overige verkeer niet wil hinderen kan het ietwat links positioneren er voor zorgen dat mensen er rechts omheen gaan. Dat komt vaker voor.
Ok nou ja dan heb ik dus geleerd om voortaan vééél langer in het midden te wachten. Gewoon dat ik helemaal niemand kan zien. Dan wachten de mensen achter me maar. Want ik vind het veel te gevaarlijk zo.
pi_215767235
quote:
3s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:12 schreef ACT-F het volgende:
Als je al ervaring hebt met een lichte motor
In Zuid-Oost Azië he ;)
Waar in Ho Chi Minh alles gewoon rechtdoor rijdt of met verkeerslichten wordt geregeld.

Kan me niet voorstellen dat hij de linksaf situatie (in NL) met de motor wel beter weet in te schatten.
.
pi_215767248
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:15 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik
Toe maar. Dus niet meer aan het financiële infuus van je pa inmiddels? Goeie baan inmiddels?
.
pi_215767268
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:18 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ok nou ja dan heb ik dus geleerd om voortaan vééél langer in het midden te wachten. Gewoon dat ik helemaal niemand kan zien.
Je hebt met een auto maar een klein gat nodig om linksaf te slaan. Maar dan moet je wel doorpakken (gaspedaal gebruiken) en niet teuteren.
Ik zie het probleem niet zo.

quote:
Dan wachten de mensen achter me maar.
Het is vrij normaal dat mensen achter je op jou moeten wachten.

quote:
Want ik vind het veel te gevaarlijk zo.
Er slaan dagelijks tienduizenden mensen ergens linksaf.
Het is zo gevaarlijk als dat je het zelf maakt.
pi_215767291
quote:

[ afbeelding ]
Het lijkt erop dat je hier niet goed hebt geanticipeerd op het verkeer om je heen. Linksaf slaan vereist extra alertheid, juist omdat andere bestuurders niet altijd voorspelbaar zijn. In dit geval had je misschien kunnen verwachten dat er een kans was dat die auto achter de ander vandaan zou komen. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen veiligheid
pi_215767298
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:18 schreef r_one het volgende:

[..]
In Zuid-Oost Azië he ;)
Waar in Ho Chi Minh alles gewoon rechtdoor rijdt of met verkeerslichten wordt geregeld.

Kan me niet voorstellen dat hij de linksaf situatie (in NL) met de motor wel beter weet in te schatten.
Kan me een dergelijke moeilijkheid niet herinneren en ik heb toch redelijk wat kilometers gemaakt zo.

Moeilijker is rijden over een onverharde weg na een regenbui vol putten gaten en grote stenen. Daar ben ik wel op mn bakkes gegaan ja. Was meer rallyrijden. Dat was in Laos dat is echt armoe troef.
pi_215767302
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:20 schreef r_one het volgende:

[..]
Toe maar. Dus niet meer aan het financiële infuus van je pa inmiddels? Goeie baan inmiddels?
Joh die vent hoef ik niet te zien voor kerst de klootzak. Weg ermee.
pi_215767307
quote:

[ afbeelding ]
Is dat een nieuwe regel dat mocht een auto van rechts komen die je normaliter voorrang moet verlenen als deze links af slaat je geen voorrang hoeft te geven?
pi_215767310
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je hebt met een auto maar een klein gat nodig om linksaf te slaan. Maar dan moet je wel doorpakken (gaspedaal gebruiken) en niet teuteren.
Ik zie het probleem niet zo.
[..]
Het is vrij normaal dat mensen achter je op jou moeten wachten.
[..]
Er slaan dagelijks tienduizenden mensen ergens linksaf.
Het is zo gevaarlijk als dat je het zelf maakt.
Ja het probleem is dat ik twijfel want ze komen toch wel snel op je af zo zeg maar.
pi_215767317
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:24 schreef Thaddeus het volgende:

Het lijkt erop dat je hier niet goed hebt geanticipeerd op het verkeer om je heen. Linksaf slaan vereist extra alertheid, juist omdat andere bestuurders niet altijd voorspelbaar zijn. In dit geval had je misschien kunnen verwachten dat er een kans was dat die auto achter de ander vandaan zou komen. Je be
Ja kijk ik zag die ene linksaf knipperen dus ik dacht ik ga wel.
pi_215767322
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dan is het natuurlijk allemaal voor niets, ik ga door tot het gaatje. Mijn tante heeft ook 7 x examen gedaan.
.
pi_215767326
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:25 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Kan me een dergelijke moeilijkheid niet herinneren en ik heb toch redelijk wat kilometers gemaakt zo.

Moeilijker is rijden over een onverharde weg na een regenbui vol putten gaten en grote stenen. Daar ben ik wel op mn bakkes gegaan ja. Was meer rallyrijden. Dat was in Laos dat is echt armoe troef.
.
pi_215767330
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Joh die vent hoef ik niet te zien voor kerst de klootzak. Weg ermee.
.
pi_215767343
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ja het probleem is dat ik twijfel want ze komen toch wel snel op je af zo zeg maar.
Gelukkig was het geen vrachtwagen ^O^
.
  Spellchecker woensdag 4 december 2024 @ 15:31:19 #119
197773 crew  maily
pi_215767354
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je moet niks hoor.
[..]

Jij ook niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 15:32:09 #120
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_215767359
Ik ga deze toch dichtgooien omdat het onzinnig is een 2e reeks over de rijlessen van een user te gaan bespreken in een separaat topic terwijl er hier al een centrale reeks voor is. Daar dus graag verder, thanks! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')