abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215767125
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:53 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik heb er inmiddels al meer dan 3000 euro in zitten, dat geef je natuurlijk niet zomaar op.
Dat geld heb je al uitgegeven aan dit avontuur.
Valt valt er nou op te geven?
pi_215767134
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:06 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je zei : ' Heb je een autistische stoornis ofzo?'

Dan krijg je als antwoord 'wat denk je zelf' natuurlijk. Houd het gewoon netjes.
Wees dan duidelijker in je wedervraag (waar die op slaat).

De vraag was overigens netjes want ik vraag me dat serieus af, gezien je repeterende reacties.

Het is niet dat ik je voor 'achterlijke mongool' uitmaakte ofzo :{w
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_215767150
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
sunk-cost fallacy

the phenomenon whereby a person is reluctant to abandon a strategy or course of action because they have invested heavily in it, even when it is clear that abandonment would be more beneficial.
"the sunk-cost fallacy creeps into a lot of major financial decisions"

Ach ik heb nog niet eens één keer rijexamen gedaan dus dat valt wel mee.

Al kost het 10k joh.
pi_215767152
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:09 schreef yessie234 het volgende:
tuur.
Wat bedoel je met die tweede zin?
  woensdag 4 december 2024 @ 15:12:21 #95
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_215767161
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:25 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dat is het geld niet waard. Alles wat je op de brommer kan doen, doe ik op de elektrische fiets.

Bovendien heb ik al door heel zuid oost azië gereden op een lichte motor , zonder rijbewijs, dat ging prima qua verkeer. Ik kan in een ontwikkelingsland beter rijden dan in NL. Je kijkt voor je stop is ho. Zelfs door Saigon (Ho Chi Minhstad) gereden op de motor, geen probleem.
Als je al ervaring hebt met een lichte motor dan zou ik zeker voor de bromfiets gaan om stapsgewijs verkeersinzicht en zelfvertrouwen op te bouwen. Eigenlijk is de Nederlandse situatie makkelijker dan menig ontwikkelingsland. Het verschil is dat je sneller besluiten moet nemen door de veelheid van verkeersdeelnemers.

Een elektrische fiets is sneller dan een fiets maar nog altijd langzamer dan een brommer. Juist die snelheid in combinatie met snel besluiten nemen moet je jezelf eigen maken. De auto kan een te grote stap zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 4 december 2024 @ 15:12:28 #96
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_215767165
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Hij zei je had gewoon meteen heel snel moeten gaan dan had die slalom golfje minder hard moeten remmen maar ja hij mag daar ook niet inhalen is aso.
Huh? wie haalt hij in?

Of begrijp ik die hele paint verkeerd.

Er stond toch iemand voorgesorteerd om af te slaan? dan mag je daarachter toch gewoon rechtdoor er langs?
En al helemaal omdat hij van jou gezien van rechts komt.

Ik weet niet met welke afstand hij speelde, maar dan moet jij sneller zijn of wachten.
Kortom instructeur had waarschijnlijk gelijk als hij dit ook als feedback gaf :P ik ga niet steeds alle reactie lezen.
pi_215767166
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:09 schreef r_one het volgende:

[..]
Wees dan duidelijker in je wedervraag (waar die op slaat).

De vraag was overigens netjes want ik vraag me dat serieus af, gezien je repeterende reacties.

Het is niet dat ik je voor 'achterlijke mongool' uitmaakte ofzo :{w
Nou mijn antwoord is dus wat denk je zelf?

Jij vraagt het je af, ok prima toch. Verder over het beter autorijden aub.
pi_215767170
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:11 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Al kost het 10k joh.
Wie betaalt dat? Je pa?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_215767177
quote:
3s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Als je al ervaring hebt met een lichte motor dan zou ik zeker voor de bromfiets gaan om stapsgewijs verkeersinzicht en zelfvertrouwen op te bouwen. Eigenlijk is de Nederlandse situatie makkelijker dan menig ontwikkelingsland. Het verschil is dat je sneller besluiten moet nemen door de veelheid van verkeersdeelnemers.

Een elektrische fiets is sneller dan een fiets maar nog altijd langzamer dan een brommer. Juist die snelheid in combinatie met snel besluiten nemen moet je jezelf eigen maken. De auto kan een te grote stap zijn.
Als ik oneindig veel geld had zou ik dat misschien wel doen, maar het voorziet voor mij niet in een vervoersvraag. Ik ga geen brommer kopen om ergens heen te gaan. Daarom ga ik dit dus niet doen, het is echt het geld niet waard dat brommerrijbewijs.

Een brommertje kopen zonder rijbewijs kan maar als je gepakt wordt ben je de sjaak. Ga ik dus ook niet doen.
pi_215767183
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Verder over het beter autorijden aub.
Daar is alles al over gezegd.
.
pi_215767187
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:12 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Huh? wie haalt hij in?

Of begrijp ik die hele paint verkeerd.

Er stond toch iemand voorgesorteerd om af te slaan? dan mag je daarachter toch gewoon rechtdoor er langs?
En al helemaal omdat hij van jou gezien van rechts komt.

Ik weet niet met welke afstand hij speelde, maar dan moet jij sneller zijn of wachten.
Kortom instructeur had waarschijnlijk gelijk als hij dit ook als feedback gaf :P ik ga niet steeds alle reactie lezen.
Nee er is geen voorsorteerstrook, dan mag je niet zomaar slalommend eromheen. Als er iemand op een voorsorteerstrook staat en er komt gewoon iemand rechtdoor stop je natuurlijk gewoon.
pi_215767190
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:12 schreef r_one het volgende:

[..]
Wie betaalt dat? Je pa?
Ik
pi_215767221
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:15 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nee er is geen voorsorteerstrook, dan mag je niet zomaar slalommend eromheen. Als er iemand op een voorsorteerstrook staat en er komt gewoon iemand rechtdoor stop je natuurlijk gewoon.
Als de weg breed is en de afslaande auto het overige verkeer niet wil hinderen kan het ietwat links positioneren er voor zorgen dat mensen er rechts omheen gaan. Dat komt vaker voor.

quote:
Op grond van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (artikel 11) moet links worden ingehaald. In de wet zijn hier een beperkt aantal uitzonderingen op genoemd. Bestuurders die links hebben voorgesorteerd en aangegeven hebben links af te willen slaan, mogen rechts ingehaald worden.
pi_215767223
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:09 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Dat geld heb je al uitgegeven aan dit avontuur.
Dan is het natuurlijk allemaal voor niets, ik ga door tot het gaatje. Mijn tante heeft ook 7 x examen gedaan.
pi_215767232
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als de weg breed is en de afslaande auto het overige verkeer niet wil hinderen kan het ietwat links positioneren er voor zorgen dat mensen er rechts omheen gaan. Dat komt vaker voor.
Ok nou ja dan heb ik dus geleerd om voortaan vééél langer in het midden te wachten. Gewoon dat ik helemaal niemand kan zien. Dan wachten de mensen achter me maar. Want ik vind het veel te gevaarlijk zo.
pi_215767235
quote:
3s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:12 schreef ACT-F het volgende:
Als je al ervaring hebt met een lichte motor
In Zuid-Oost Azië he ;)
Waar in Ho Chi Minh alles gewoon rechtdoor rijdt of met verkeerslichten wordt geregeld.

Kan me niet voorstellen dat hij de linksaf situatie (in NL) met de motor wel beter weet in te schatten.
.
pi_215767248
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:15 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik
Toe maar. Dus niet meer aan het financiële infuus van je pa inmiddels? Goeie baan inmiddels?
.
pi_215767268
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:18 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ok nou ja dan heb ik dus geleerd om voortaan vééél langer in het midden te wachten. Gewoon dat ik helemaal niemand kan zien.
Je hebt met een auto maar een klein gat nodig om linksaf te slaan. Maar dan moet je wel doorpakken (gaspedaal gebruiken) en niet teuteren.
Ik zie het probleem niet zo.

quote:
Dan wachten de mensen achter me maar.
Het is vrij normaal dat mensen achter je op jou moeten wachten.

quote:
Want ik vind het veel te gevaarlijk zo.
Er slaan dagelijks tienduizenden mensen ergens linksaf.
Het is zo gevaarlijk als dat je het zelf maakt.
pi_215767291
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Vandaag ging het linksafslaan ook weer falikant mis. Ik denk eigenlijk dat het gewoon te gevaarlijk is en dat je beter rechtsaf kan slaan en keren tenzij dat het rustig is.

Even een paint gemaakt om te illustreren. Ik wilde dus linksafslaan. De auto die van rechts kwam ging ook linksafslaan (betekent dus dat ik kan). Maar toen kwam er een golfje achter hem zo rechtsomheen slalommen knalde bijna op me. :')

[ afbeelding ]
Het lijkt erop dat je hier niet goed hebt geanticipeerd op het verkeer om je heen. Linksaf slaan vereist extra alertheid, juist omdat andere bestuurders niet altijd voorspelbaar zijn. In dit geval had je misschien kunnen verwachten dat er een kans was dat die auto achter de ander vandaan zou komen. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen veiligheid
pi_215767298
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:18 schreef r_one het volgende:

[..]
In Zuid-Oost Azië he ;)
Waar in Ho Chi Minh alles gewoon rechtdoor rijdt of met verkeerslichten wordt geregeld.

Kan me niet voorstellen dat hij de linksaf situatie (in NL) met de motor wel beter weet in te schatten.
Kan me een dergelijke moeilijkheid niet herinneren en ik heb toch redelijk wat kilometers gemaakt zo.

Moeilijker is rijden over een onverharde weg na een regenbui vol putten gaten en grote stenen. Daar ben ik wel op mn bakkes gegaan ja. Was meer rallyrijden. Dat was in Laos dat is echt armoe troef.
pi_215767302
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:20 schreef r_one het volgende:

[..]
Toe maar. Dus niet meer aan het financiële infuus van je pa inmiddels? Goeie baan inmiddels?
Joh die vent hoef ik niet te zien voor kerst de klootzak. Weg ermee.
pi_215767307
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Vandaag ging het linksafslaan ook weer falikant mis. Ik denk eigenlijk dat het gewoon te gevaarlijk is en dat je beter rechtsaf kan slaan en keren tenzij dat het rustig is.

Even een paint gemaakt om te illustreren. Ik wilde dus linksafslaan. De auto die van rechts kwam ging ook linksafslaan (betekent dus dat ik kan). Maar toen kwam er een golfje achter hem zo rechtsomheen slalommen knalde bijna op me. :')

[ afbeelding ]
Is dat een nieuwe regel dat mocht een auto van rechts komen die je normaliter voorrang moet verlenen als deze links af slaat je geen voorrang hoeft te geven?
pi_215767310
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je hebt met een auto maar een klein gat nodig om linksaf te slaan. Maar dan moet je wel doorpakken (gaspedaal gebruiken) en niet teuteren.
Ik zie het probleem niet zo.
[..]
Het is vrij normaal dat mensen achter je op jou moeten wachten.
[..]
Er slaan dagelijks tienduizenden mensen ergens linksaf.
Het is zo gevaarlijk als dat je het zelf maakt.
Ja het probleem is dat ik twijfel want ze komen toch wel snel op je af zo zeg maar.
pi_215767317
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:24 schreef Thaddeus het volgende:

Het lijkt erop dat je hier niet goed hebt geanticipeerd op het verkeer om je heen. Linksaf slaan vereist extra alertheid, juist omdat andere bestuurders niet altijd voorspelbaar zijn. In dit geval had je misschien kunnen verwachten dat er een kans was dat die auto achter de ander vandaan zou komen. Je be
Ja kijk ik zag die ene linksaf knipperen dus ik dacht ik ga wel.
pi_215767322
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dan is het natuurlijk allemaal voor niets, ik ga door tot het gaatje. Mijn tante heeft ook 7 x examen gedaan.
.
pi_215767326
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:25 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Kan me een dergelijke moeilijkheid niet herinneren en ik heb toch redelijk wat kilometers gemaakt zo.

Moeilijker is rijden over een onverharde weg na een regenbui vol putten gaten en grote stenen. Daar ben ik wel op mn bakkes gegaan ja. Was meer rallyrijden. Dat was in Laos dat is echt armoe troef.
.
pi_215767330
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Joh die vent hoef ik niet te zien voor kerst de klootzak. Weg ermee.
.
pi_215767343
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ja het probleem is dat ik twijfel want ze komen toch wel snel op je af zo zeg maar.
Gelukkig was het geen vrachtwagen ^O^
.
  Spellchecker woensdag 4 december 2024 @ 15:31:19 #119
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215767354
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je moet niks hoor.
[..]

Jij ook niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 15:32:09 #120
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_215767359
Ik ga deze toch dichtgooien omdat het onzinnig is een 2e reeks over de rijlessen van een user te gaan bespreken in een separaat topic terwijl er hier al een centrale reeks voor is. Daar dus graag verder, thanks! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')