Ik hopelijk straks ookquote:Op dinsdag 3 december 2024 22:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Vandaar ook dat ik wél een rijbewijs heb natuurlijk.
Ik hoop voor jou van wel. Ik hoop voor alle andere weggebruikers van niet.quote:
Waarom niet, dat laatste dan?quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik hoop voor jou van wel. Ik hoop voor alle andere weggebruikers van niet.
Omdat je, met alles wat je hebt beschreven over je problematiek mbt autorijden, je een gevaar op de weg bent.quote:Op dinsdag 3 december 2024 23:00 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Waarom niet, dat laatste dan?
Ik rijd soms 400km op een dag. Dan is adaptieve Cruise Control toch best prettig als je ook nog eens 2/3 uur aan de telefoon hangt. Ik heb dan liever mensen op de weg die weten wat ze doen en rekening houden met het verkeer zodat ik daar geen hinder van ondervind.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Dat je cruise control nodig hebt en niet gewoon zelf de juiste snelheid aan kan houden toont ook al aan dat je zelf niet zo goed kan autorijden. Mijn rijinstructeur staat me niet toe om de cruise control te gebruiken want op het examen mag dat ook niet.
Als dat zo zou zijn, waarom zou de CBR examinator me dan hebben goedgekeurd tijdens de rijtest?quote:Op dinsdag 3 december 2024 23:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdat je, met alles wat je hebt beschreven over je problematiek mbt autorijden, je een gevaar op de weg bent.
Ga dan met de treinquote:Op dinsdag 3 december 2024 23:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik rijd soms 400km op een dag. Dan is adaptieve Cruise Control toch best prettig als je ook nog eens 2/3 uur aan de telefoon hangt. Ik heb dan liever mensen op de weg die weten wat ze doen en rekening houden met het verkeer zodat ik daar geen hinder van ondervind.
Ik kom op de weg toch heel veel mensen tegen die onzeker zijn en daar stoor ik me regelmatig aan.
In de trein heb je daar geen last vanquote:Kleine opsomming:
- mensen die niet weten of ze in willen voegen op de snelweg
- mensen die lang twijfelen om in te halen en dan juist inhalen op het moment dat ik er te dicht achter zit op de linkerbaan
- mensen die voorrang hebben maar die niet nemen waardoor ze mij het gevoel geven dat ze mij voorrang geven om dan op het moment dat ik gas geef ze zelf ook weer gaan rijden
Deze 3 dingen kom ik echt dagelijks tegen.
Ik moet met de trein omdat anderen niet kunnen rijden en ik me daar aan stoor?quote:Op dinsdag 3 december 2024 23:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ga dan met de trein
[..]
In de trein heb je daar geen last van
Je moet niks maar blijkbaar kan je niet goed anticiperen op weggebruikers die onzeker rijgedrag vertonen en loop je je er ontiegelijk aan te ergeren vandaar de suggestie.quote:Op dinsdag 3 december 2024 23:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik moet met de trein omdat anderen niet kunnen rijden en ik me daar aan stoor?
Ja dat is wel een beetje hoe het schijnbaar tegenwoordig moet werken ja.
ANWB rijschool hele slechte ervaringen meequote:Op dinsdag 3 december 2024 23:20 schreef Tijn het volgende:
Ik heb destijds zo'n cursus bij de ANWB gedaan dat je de hele week elke dag de hele dag aan het autorijden bent. Beter dan 1x in de week een uurtje imho.
Uhhmm, JIJ bent het probleemgeval hier he?quote:Op woensdag 4 december 2024 00:23 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Je moet niks maar blijkbaar kan je niet goed anticiperen op weggebruikers die onzeker rijgedrag vertonen en loop je je er ontiegelijk aan te ergeren vandaar de suggestie.
Dus?quote:Op woensdag 4 december 2024 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhhmm, JIJ bent het probleemgeval hier he?
Logische conclusies trekken is lastig voor je kennelijk?quote:
Je bedoelt een ....quote:Op woensdag 4 december 2024 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Logische conclusies trekken is lastig voor je kennelijk?
Kijk, ik snap best dat je dat rijbewijs wil halen en waarom. Maar al je voorbeelden geven aan dat het voor jou (en de rest vd wereld) buitengewoon jammerlijk zou zijn als jij je legaal in het verkeer mag begeven in een voertuig dat enige significante snelheid kan halen en anderen schade kan berokkenen
?quote:
Die horen niet in het verkeer thuis wantquote:Op woensdag 4 december 2024 00:23 schreef pedaalemmerzak het volgende:
weggebruikers die onzeker rijgedrag vertonen
Omdat ook bij het cbr tegenwoordig redelijk wat incompetente mensen werkzaam zijn.quote:Op dinsdag 3 december 2024 23:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, waarom zou de CBR examinator me dan hebben goedgekeurd tijdens de rijtest?
quote:
Ik denk dat veel mensen zich afvragen waarom je gekeurd moest worden.quote:Op woensdag 4 december 2024 06:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat ook bij het cbr tegenwoordig redelijk wat incompetente mensen werkzaam zijn.
Waarom was je ooit afgekeurd en nu opeens niet meer dat kun je je ook afvragen.
Ik heb er inmiddels al meer dan 3000 euro in zitten, dat geef je natuurlijk niet zomaar op.quote:Op woensdag 4 december 2024 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Logische conclusies trekken is lastig voor je kennelijk?
Kijk, ik snap best dat je dat rijbewijs wil halen en waarom. Maar al je voorbeelden geven aan dat het voor jou (en de rest vd wereld) buitengewoon jammerlijk zou zijn als jij je legaal in het verkeer mag begeven in een voertuig dat enige significante snelheid kan halen en anderen schade kan berokkenen
Jij gaat ze geen lift geven denk ik en veel van die mensen hebben allang een rijbewijs dus jij zult daar toch mee moeten leren omgaan als bestuurder.quote:Op woensdag 4 december 2024 05:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Die horen niet in het verkeer thuis want
[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt
Ze bleven me maar rijtest na rijtest na rijtest geven, toen was mijn geld op en ik was nog jong , mn pa draaide de geldkraan dicht, toen werd ik automatisch afgekeurdquote:Op woensdag 4 december 2024 06:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat ook bij het cbr tegenwoordig redelijk wat incompetente mensen werkzaam zijn.
Waarom was je ooit afgekeurd en nu opeens niet meer dat kun je je ook afvragen.
Dat gaat hem niet worden medisch gezien. Voor bus en vrachtwagen ben ik afgekeurd en ik denk dat je dan ook niet in aanmerking komt voor de opleiding tot machinist.quote:Op woensdag 4 december 2024 06:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als hij die moet besturen: ja
Ik heb het idee dat ik niet echt aan het rijden bent want hij zegt continu wat ik moet doen .quote:Op woensdag 4 december 2024 07:36 schreef Hanca het volgende:
Als je genoeg oefent word je vanzelf minder onzeker. Want wat je beschrijft is puur onzekerheid, geen zaken die je niet aan kunt leren.
En ja, de kans is groot dat je dat niet gaat redden voor januari. Maar een keer zakken voor je rijexamen is ook weer niet het einde van de wereld. Al kun je misschien je plekje nog opgeven, je bent er blijkbaar te vroeg voor ingeschreven.
En uiteindelijk komt echt zeker rijden pas als je een eigen auto hebt, je het wat vaker kunt doen en er niet iemand continue op je vingers kijkt
Je kunt ook vragen of je instructeur minder wil praten als hij naast je zit. Staat de radio in de auto uit?quote:Op woensdag 4 december 2024 07:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ik niet echt aan het rijden bent want hij zegt continu wat ik moet doen .
Oke.quote:Op woensdag 4 december 2024 07:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ik niet echt aan het rijden bent want hij zegt continu wat ik moet doen .
Dat kan aan het begin van je lessen, een maand/anderhalve maand voor je examen, met dus nog zo'n 4-7 lessen te gaan, zou dat toch niet meer mogelijk moeten zijn. Je kunt aan je rijinstructeur vragen een keer 'examen' te oefenen. Jij rijdt pakweg 20 minuten, hij zegt alleen waar je heen moet (rij maar naar het station) en na die 20 minuten geeft hij alle op- en aanmerkingen. De meeste rijinstructeurs staan daar zeker voor open.quote:Op woensdag 4 december 2024 07:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
En een treinkaartje.quote:Op woensdag 4 december 2024 07:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kan aan het begin van je lessen, een maand/anderhalve maand voor je examen, met dus nog zo'n 4-7 lessen te gaan, zou dat toch niet meer mogelijk moeten zijn. Je kunt aan je rijinstructeur vragen een keer 'examen' te oefenen. Jij rijdt pakweg 20 minuten, hij zegt alleen waar je heen moet (rij maar naar het station) en na die 20 minuten geeft hij alle op- en aanmerkingen. De meeste rijinstructeurs staan daar zeker voor open.
Hij zet nooit de radio aanquote:Op woensdag 4 december 2024 07:51 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Je kunt ook vragen of je instructeur minder wil praten als hij naast je zit. Staat de radio in de auto uit?
Met een andere instructeur in zee gaan die je meer dan 1 rijles per week kan geven.quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Wat kan je nog meer doen om beter auto te rijden met de rijlessen?
kun je hier eens wat dieper op ingaan dat klinkt heel vaag rijtest na rijtest geven en daarna zonder test afgekeurd worden.quote:Op woensdag 4 december 2024 07:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ze bleven me maar rijtest na rijtest na rijtest geven, toen was mijn geld op en ik was nog jong , mn pa draaide de geldkraan dicht, toen werd ik automatisch afgekeurd
Precies wat er staat. Als je niet komt op het tijdstip waarop ze je oproepen voor de rijtest word je afgekeurd.quote:Op woensdag 4 december 2024 08:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
kun je hier eens wat dieper op ingaan dat klinkt heel vaag rijtest na rijtest geven en daarna zonder test afgekeurd worden.
TS moet goedkeuring krijgen om een rijexamen af te leggen. Komt TS niet opdagen bij zo'n rijtest om goedkeuring te krijgen, dan wordt TS afgekeurd en kan TS niet meer een rijexamen doen.quote:Op woensdag 4 december 2024 08:49 schreef Basp1 het volgende:
Dus je hebt meerdere rijtesten gehad om steeds goedgekeurd te worden en bij een gemiste rijtest wordt je afgekeurd het klinkt nog steeds niet logisch.
Maar waarom moest hij dan meerdere rijtesten doen?quote:Op woensdag 4 december 2024 09:08 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
TS moet goedkeuring krijgen om een rijexamen af te leggen. Komt TS niet opdagen bij zo'n rijtest om goedkeuring te krijgen, dan wordt TS afgekeurd en kan TS niet meer een rijexamen doen.
Ik kan prima anticiperen maar ik vind het niet prettig als ik in lastige situaties wordt gedwongen omdat anderen onzeker rijgedrag vertonen.quote:Op woensdag 4 december 2024 00:23 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Je moet niks maar blijkbaar kan je niet goed anticiperen op weggebruikers die onzeker rijgedrag vertonen en loop je je er ontiegelijk aan te ergeren vandaar de suggestie.
Nee de uitkomst na de eerste was je moet nog een rijtest. Daarna je moet nog een rijtest nu in automaat. En nog een etc. het ging maar door.quote:Op woensdag 4 december 2024 08:49 schreef Basp1 het volgende:
Dus je hebt meerdere rijtesten gehad om steeds goedgekeurd te worden en bij een gemiste rijtest wordt je afgekeurd het klinkt nog steeds niet logisch.
Ik vind autorijden leuk, maar vind het bijzonder irritant als ie steeds aan mn stuur zit ook in situaties waarbij de ingreep niet noodzakelijk is om een ongeluk te voorkomen.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:16 schreef SacreCoeur het volgende:
Hoeveel lessen heb je gehad?
Klinkt gewoon als onzeker en niet genoeg vooruitkijken.
Zou je met veel lessen er wel uit moeten krijgen.
Vind je het lessen wel leuk?
Ik heb lessen en autorijden altijd als leuk ervaren, maar ik ken ook mensen in mijn omgeving die dat niet vonden (zelfde instructeur) en het nooit leuk zullen vinden. Dan merk je gelijk dat er ook minder gevoel is en slechter wordt ingeschat op de weg.
Meer afstand houdenquote:Op woensdag 4 december 2024 09:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik kan prima anticiperen maar ik vind het niet prettig als ik in lastige situaties wordt gedwongen omdat anderen onzeker rijgedrag vertonen.
Het hele punt is dat je een stuk lastiger kunt anticiperen op een bestuurder waarvan je niet weet wat die gaat doen.
.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar waarom moest hij dan meerdere rijtesten doen?
Ah oke, ja ik kan natuurlijk niet beoordelen of het noodzakelijk was of niet.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik vind autorijden leuk, maar vind het bijzonder irritant als ie steeds aan mn stuur zit ook in situaties waarbij de ingreep niet noodzakelijk is om een ongeluk te voorkomen.
Als je instructeur steeds moet ingrijpen om incidenten te voorkomen, vraag ik me serieus af wat je daar doet. Als je niet eens naar links kunt sturen zonder in paniek te raken, heb je op de weg niets te zoeken. Denk er serieus over na of je überhaupt wel geschikt bent om een rijbewijs te halenquote:Op woensdag 4 december 2024 10:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik vind autorijden leuk, maar vind het bijzonder irritant als ie steeds aan mn stuur zit ook in situaties waarbij de ingreep niet noodzakelijk is om een ongeluk te voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |