Ik vind het vooral opvallend dat onze plaatjes er zo anders uitzien, jouw source zal allicht de betere zijn en kloppen.quote:
Nee, die woordspeling komt voort uit de eigenschap van de minister dat zij geen BV is die op zodanige wijze bekritiseerd wordt.quote:Op woensdag 4 december 2024 13:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een niet-liegebeestende minister is iets dat jij ziet als een 'hoge eis die onmogelijk kan worden ingewilligd'?
bron: https://actie.wakkerdier.(...)cial&utm_medium=metaquote:Nomineer een Liegebeest
De Liegebeestverkiezing van 2024 komt eraan. Met jouw hulp ontmaskeren we de mooie praatjes van jokkende bedrijven. Wil jij een Liegebeest nomineren? Vul dan het formulier in. Wie weet komt jouw nominatie terug in de verkiezing!
In de legenda van jouw kaartje zie je dan pastures (weilanden, graasgebieden) niet worden meegeteld. In de bron van Our World in Data wel en wordt het uitgesplitst. Dus dan kun je wel iets roepen over lies, damn lies and lies, maar uiteindelijk zit de fout bij de gebruiker die niet weet wat hij post.quote:Op woensdag 4 december 2024 23:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind het vooral opvallend dat onze plaatjes er zo anders uitzien, jouw source zal allicht de betere zijn en kloppen.
Het liegebeest in kwestie is de vleesgeworden vertegenwoordiging van industriële sector. Prima dus.quote:Op donderdag 5 december 2024 08:15 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nee, die woordspeling komt voort uit de eigenschap van de minister dat zij geen BV is die op zodanige wijze bekritiseerd wordt.
Alle andere genomineerden waren dat wel.
Bovendien voldoet de minister niet aan de eigen omschrijving waarmee Wakker Dier, Liegebeesten nominaties selecteert.
[..]
bron: https://actie.wakkerdier.(...)cial&utm_medium=meta
Minister Wiersma is geen bedrijf noch consument. Een minister is een bewindspersoon die beleid uitschrijft aan de hand van de omschreven punten in de aan de minister toegeschreven portefeuille die conform het regeerakkoord als aandachtspunten zijn omschreven.
Met andere woorden, deze uitreiking is een farce; een propaganda- en publiciteitsstunt van het linkse Wakker Dier dat liever een linkse minister van een links kabinet op de ministerspost ziet.
Nee, de vereisten om genomineerd te worden zijn bij minister Wiersma niet aan de orde.quote:Op donderdag 5 december 2024 11:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het liegebeest in kwestie is de vleesgeworden vertegenwoordiging van industriële sector. Prima dus.
Kon wel. Dat zie je toch?quote:Op donderdag 5 december 2024 12:08 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nee, de vereisten om genomineerd te worden zijn bij minister Wiersma niet aan de orde.
Zodoende kon zij überhaupt niet genomineerd worden.
Jawel, kijk maar: https://www.wakkerdier.nl(...)gebeest-2024-bekend/quote:
Nee, want zij kon niet genomineerd worden.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jawel, kijk maar: https://www.wakkerdier.nl(...)gebeest-2024-bekend/
Helemaal genomineerd alles.
En tóch gebeurde het. Dus het kan wel. Precies wat ik zeg.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:34 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nee, want zij kon niet genomineerd worden.
Op dezelfde website:
[ afbeelding ]
Ik heb het ook even omcirkeld voor je, want je schijnt het niet helemaal te begrijpen.
Bedrijven. Een minister is geen bedrijf.
Volgens de regels van Wakker Dier zélf kon minister Wiersma niet genomineerd worden.
Met deze beredenering schaar je Wakker Dier in hetzelfde straatje als de pro Palestijnse demonstraties die, ondanks dat ze meerdere keren zijn verboden, tóch in de Nederlandse maatschappij hun gram willen halen.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En tóch gebeurde het. Dus het kan wel. Precies wat ik zeg.
Je maakt je anders al een tijd behoorlijk druk om een organisatie die het niet waard isquote:Op donderdag 5 december 2024 12:43 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Met deze beredenering schaar je Wakker Dier in hetzelfde straatje als de pro Palestijnse demonstraties die, ondanks dat ze meerdere keren zijn verboden, tóch in de Nederlandse maatschappij hun gram willen halen.
Om hun eigen agenda door te drukken.![]()
dat is Wakker Dier zelf niet eens waard
Volgens mij haal je een constatering en een beredenering door elkaar.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:43 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Met deze beredenering schaar je Wakker Dier in hetzelfde straatje als de pro Palestijnse demonstraties die, ondanks dat ze meerdere keren zijn verboden, tóch in de Nederlandse maatschappij hun gram willen halen.
Om hun eigen agenda door te drukken.![]()
dat is Wakker Dier zelf niet eens waard
Ik vind laster kwalijker dan een organisatie die het niet waard isquote:Op donderdag 5 december 2024 12:47 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Je maakt je anders al een tijd behoorlijk druk om een organisatie die het niet waard is
Welke laster bedoel je dan precies? Dat Wakker Dier gelijk staat aan een pro Palestijnse demonstratie?quote:Op donderdag 5 december 2024 12:48 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik vind laster kwalijker dan een organisatie die het niet waard is
Het benoemen van de leugens van een minister is laster? Jeetje. Klinkt als dingen die je in Rusland verwacht.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:48 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik vind laster kwalijker dan een organisatie die het niet waard is
Je mag tegenwoordig ook niets meer benoemenquote:Op donderdag 5 december 2024 12:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het benoemen van de leugens van een minister is laster? Jeetje. Klinkt als Rusland.
Ja voor je het weet word je gecanceldquote:Op donderdag 5 december 2024 12:50 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Je mag tegenwoordig ook niets meer benoemen
O ja ik geloof je meteenquote:Op dinsdag 3 december 2024 18:59 schreef Buitendam het volgende:
46 miljoen dieren gaan dood voor ze überhaupt het slachthuis bereiken? Mooie industrie, zeg.
Natuurlijk is het doel van Wakker Dier publiciteit en discussie te generen. En gezien dit topic is Wakker Dier daar in geslaagd. Sterker nog, de eigenaar van dit forum mag wel een bloemetje sturen naar Wakker Dier, wat dit forum draait zo'n beetje op fophef over deze stichting. En dat met een budget van enkele miljoenen per jaar. Goed gedaan Wakker Dier!quote:Op donderdag 5 december 2024 08:15 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nee, die woordspeling komt voort uit de eigenschap van de minister dat zij geen BV is die op zodanige wijze bekritiseerd wordt.
Alle andere genomineerden waren dat wel.
Bovendien voldoet de minister niet aan de eigen omschrijving waarmee Wakker Dier, Liegebeesten nominaties selecteert.
[..]
Minister Wiersma is geen bedrijf noch consument. Een minister is een bewindspersoon die beleid uitschrijft aan de hand van de omschreven punten in de aan de minister toegeschreven portefeuille die conform het regeerakkoord als aandachtspunten zijn omschreven.
Met andere woorden, deze uitreiking is een farce; een propaganda- en publiciteitsstunt van het linkse Wakker Dier dat liever een linkse minister van een links kabinet op de ministerspost ziet.
Een constatering is gebaseerd op feiten.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Volgens mij haal je een constatering en een beredenering door elkaar.
De pro Palestijnen willen ondanks dat hun demonstraties verboden zijn toch hun gram halen.quote:Verder heb ik geen idee wat pro-Palestijnse demonstraties ermee te maken hebben. Is dat een onderwerp dat je aan het hart gaat?
Een voetstuk kun je het niet echt noemen hequote:Op donderdag 5 december 2024 12:57 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Een constatering is gebaseerd op feiten.
Een beredenering op een mening.
Omdat de nominatie gebaseerd is op een mening dat minister Wiersma genomineerd kon worden, terwijl Wakker Dier zelf aangeeft dat niet te kunnen omdat minister Wiersma geen bedrijf is,is de uitslag van Liegebeest van het Jaar een contradictio in terminis. Een tegenstrijdigheid. Nota bene door dezelfde stichting die de regels heeft opgesteld.
En dus is de uitslag ongeldig.
[..]
De pro Palestijnen willen ondanks dat hun demonstraties verboden zijn toch hun gram halen.
Wakker Dier wil ondanks dat minister Wiersma niet genomineerd kon worden volgens de regels van Wakker Dier, haar toch op een voetstuk plaatsen.
Een hoop woorden om weinig te zeggen. Maar heel fijn dat je over feiten begint! Laten we het daar eens bij houden: minister Wiersma is genomineerd. Dat is een feit, of niet? En na de nominatie heeft ze zelfs gewonnen!quote:Op donderdag 5 december 2024 12:57 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Een constatering is gebaseerd op feiten.
Een beredenering op een mening.
Omdat de nominatie gebaseerd is op een mening dat minister Wiersma genomineerd kon worden, terwijl Wakker Dier zelf aangeeft dat niet te kunnen omdat minister Wiersma geen bedrijf is,is de uitslag van Liegebeest van het Jaar een contradictio in terminis. Een tegenstrijdigheid. Nota bene door dezelfde stichting die de regels heeft opgesteld.
En dus is de uitslag ongeldig.
[..]
De pro Palestijnen willen ondanks dat hun demonstraties verboden zijn toch hun gram halen.
Wakker Dier wil ondanks dat minister Wiersma niet genomineerd kon worden volgens de regels van Wakker Dier, haar toch op een voetstuk plaatsen.
Ik heb de halve wereld afgestruind om je van repliek te dienen en jij komt met 'hoop woorden om weinig te zeggen'.quote:Op donderdag 5 december 2024 13:02 schreef Isdatzo het volgende:
Een hoop woorden om weinig te zeggen.
Jeetje, ik wist niet dat je boos werdquote:Op donderdag 5 december 2024 13:08 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik heb de halve wereld afgestruind om je van repliek te dienen en jij komt met 'hoop woorden om weinig te zeggen'.
Best, jij mijn input negeren, ik jou negeren.
Nog een mooie dag.
Weet je nog dat Donald Trump zei dat die orkaan richting Alabama ging en al die wetenschappers van huh maar hij gaat helemaal niet naar Alabama en toen had Donald zo’n meteokaart getweet waarop hij zelf had zitten tekenen met zwarte stift en uiteindelijk ging die orkaan naar Florida en Trump zei ja omdat ze dat hebben aangepast na mijn waarschuwing hahaha dat was me wat hequote:Op donderdag 5 december 2024 13:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jeetje, ik wist niet dat je boos werd. Je kan ook gewoon toegeven dat je eenvoudig verifieerbare feiten ontkent. Dat zou je een hoop hersengymnastiek schelen.
Het betreft alles behalve mijn wens dat de mens geen land zou mogen cultiveren, de politiek moet maar beslissen over de natuur.quote:Op donderdag 5 december 2024 10:14 schreef Gimmick het volgende:
[..]
In de legenda van jouw kaartje zie je dan pastures (weilanden, graasgebieden) niet worden meegeteld. In de bron van Our World in Data wel en wordt het uitgesplitst. Dus dan kun je wel iets roepen over lies, damn lies and lies, maar uiteindelijk zit de fout bij de gebruiker die niet weet wat hij post.
[ afbeelding ]
En voor je argument dat 'grasland' anders niet bruikbaar zou zijn voor mensen:
- Dat doet niets af aan de enorme ruimte die nu ingenomen worden door runderen, wat ten koste gaat aan ruimte voor wild wat er had kunnen leven.
- Nog steeds wordt bijna 50 procent van de geoogste producten ook aan dieren gegeven. Als we de calorieen uit runderen (vlees en zuivel) niet meetellen, zal deze 50 procent minder dan 10 (gok van mijn kant) procent van de calorieen leveren.
- Voor sommige gebieden is grazend vee inderdaad de enige manier om het om te zetten in calorieen. Voor veel gebieden is niet zo. Je kunt namelijk vaak ook iets anders telen dan 'gras'. Iets wat we wel kunnen eten. Zeker in Nederland. De enige weilanden die alleen voor gras geschikt zijn, zijn veengebieden. Prima, blijven we daar koeien houden. Op het grootste gedeelte van de overige weilanden kunnen andere eiwitrijke gewassen groeien. Dat heeft een veel hogere opbrengst per hectare. Je dan veel minder land nodig om Nederland en een deel van Europa te voeden. Je kunt eventueel de reststromen nog gebruiken als diervoeder. Dan ben je echt circulair bezig en daar kan een kleine veeindustrie een positieve rol in spelen. En houdt je meer ruimte over voor de natuur.
Je trekt het gelijk in het extreme. Er zit best wat marge tussen 'geen land mogen cultiveren' en '45 procent van het leefbare land' cultiveren.quote:Op donderdag 5 december 2024 13:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het betreft alles behalve mijn wens dat de mens geen land zou mogen cultiveren, de politiek moet maar beslissen over de natuur.
Nou Nou, ik vind mevrouw Wiersema ook een belabberde minister en de BBB een matige club, maar inslapen vind ik een beetje ver gaan....quote:
Dan werkt mijn woordgrapje niet.quote:Op donderdag 5 december 2024 10:18 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de BBB bedoelt.
Je trekt het gelijk in het extreme.quote:Op donderdag 5 december 2024 14:01 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Je trekt het gelijk in het extreme. Er zit best wat marge tussen 'geen land mogen cultiveren' en '45 procent van het leefbare land' cultiveren.
We zijn nu een aantal post verder en van je oorspronkelijke uitspraak: 'Daarnaast ook wel naar mijn moraal, dieren laten uitsterven is niet goed, vooral de wat grotere varianten.' blijft niet zoveel meer over.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |