Ik heb de halve wereld afgestruind om je van repliek te dienen en jij komt met 'hoop woorden om weinig te zeggen'.quote:Op donderdag 5 december 2024 13:02 schreef Isdatzo het volgende:
Een hoop woorden om weinig te zeggen.
Jeetje, ik wist niet dat je boos werdquote:Op donderdag 5 december 2024 13:08 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik heb de halve wereld afgestruind om je van repliek te dienen en jij komt met 'hoop woorden om weinig te zeggen'.
Best, jij mijn input negeren, ik jou negeren.
Nog een mooie dag.
Weet je nog dat Donald Trump zei dat die orkaan richting Alabama ging en al die wetenschappers van huh maar hij gaat helemaal niet naar Alabama en toen had Donald zo’n meteokaart getweet waarop hij zelf had zitten tekenen met zwarte stift en uiteindelijk ging die orkaan naar Florida en Trump zei ja omdat ze dat hebben aangepast na mijn waarschuwing hahaha dat was me wat hequote:Op donderdag 5 december 2024 13:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jeetje, ik wist niet dat je boos werd. Je kan ook gewoon toegeven dat je eenvoudig verifieerbare feiten ontkent. Dat zou je een hoop hersengymnastiek schelen.
Het betreft alles behalve mijn wens dat de mens geen land zou mogen cultiveren, de politiek moet maar beslissen over de natuur.quote:Op donderdag 5 december 2024 10:14 schreef Gimmick het volgende:
[..]
In de legenda van jouw kaartje zie je dan pastures (weilanden, graasgebieden) niet worden meegeteld. In de bron van Our World in Data wel en wordt het uitgesplitst. Dus dan kun je wel iets roepen over lies, damn lies and lies, maar uiteindelijk zit de fout bij de gebruiker die niet weet wat hij post.
[ afbeelding ]
En voor je argument dat 'grasland' anders niet bruikbaar zou zijn voor mensen:
- Dat doet niets af aan de enorme ruimte die nu ingenomen worden door runderen, wat ten koste gaat aan ruimte voor wild wat er had kunnen leven.
- Nog steeds wordt bijna 50 procent van de geoogste producten ook aan dieren gegeven. Als we de calorieen uit runderen (vlees en zuivel) niet meetellen, zal deze 50 procent minder dan 10 (gok van mijn kant) procent van de calorieen leveren.
- Voor sommige gebieden is grazend vee inderdaad de enige manier om het om te zetten in calorieen. Voor veel gebieden is niet zo. Je kunt namelijk vaak ook iets anders telen dan 'gras'. Iets wat we wel kunnen eten. Zeker in Nederland. De enige weilanden die alleen voor gras geschikt zijn, zijn veengebieden. Prima, blijven we daar koeien houden. Op het grootste gedeelte van de overige weilanden kunnen andere eiwitrijke gewassen groeien. Dat heeft een veel hogere opbrengst per hectare. Je dan veel minder land nodig om Nederland en een deel van Europa te voeden. Je kunt eventueel de reststromen nog gebruiken als diervoeder. Dan ben je echt circulair bezig en daar kan een kleine veeindustrie een positieve rol in spelen. En houdt je meer ruimte over voor de natuur.
Je trekt het gelijk in het extreme. Er zit best wat marge tussen 'geen land mogen cultiveren' en '45 procent van het leefbare land' cultiveren.quote:Op donderdag 5 december 2024 13:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het betreft alles behalve mijn wens dat de mens geen land zou mogen cultiveren, de politiek moet maar beslissen over de natuur.
Nou Nou, ik vind mevrouw Wiersema ook een belabberde minister en de BBB een matige club, maar inslapen vind ik een beetje ver gaan....quote:
Dan werkt mijn woordgrapje niet.quote:Op donderdag 5 december 2024 10:18 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de BBB bedoelt.
Je trekt het gelijk in het extreme.quote:Op donderdag 5 december 2024 14:01 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Je trekt het gelijk in het extreme. Er zit best wat marge tussen 'geen land mogen cultiveren' en '45 procent van het leefbare land' cultiveren.
We zijn nu een aantal post verder en van je oorspronkelijke uitspraak: 'Daarnaast ook wel naar mijn moraal, dieren laten uitsterven is niet goed, vooral de wat grotere varianten.' blijft niet zoveel meer over.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |