abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215825533
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 23:18 schreef fok321 het volgende:
Ik zie een vervroegde aflossing SIG Sluiskil Middenstraat 71 met 6 maanden boeterente in de wallet.
Ik kwam er zojuist achter dat de boeterente van SIG bij vervroegde aflossing tegenwoordig nog maar twee maanden omvat. Eerst was dit zes maanden. Is deze wijziging jullie bekend? De huidige algemene voorwaarden zijn van 27 juni 2024, dus ik gok dat dat ook de datum is waarop deze wijziging is doorgevoerd.

https://sameningeld.nl/algemene-voorwaarden/ (paragraaf 54)
pi_215825732
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 13:06 schreef zeeland6 het volgende:
HCN desgevraagd
"
Afgelopen nacht is de gehele website overgezet naar een nieuwe server. Daarbij staan enkele koppeling nog niet helemaal goed. Ik verwacht dat dit vandaag nog wel zal zijn opgelost."
update ik krijg een melding van HCN dat het weer moet werken om 1415
pi_215825803
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 13:58 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Ik kwam er zojuist achter dat de boeterente van SIG bij vervroegde aflossing tegenwoordig nog maar twee maanden omvat. Eerst was dit zes maanden. Is deze wijziging jullie bekend? De huidige algemene voorwaarden zijn van 27 juni 2024, dus ik gok dat dat ook de datum is waarop deze wijziging is doorgevoerd.

Er zijn veel verschiillendede varianten zie in mijn overzicht in de loop van korte tijd geweest. In den beginne was de boeterente 2%+ 6 maanden,1%+ 6 maanden, 1% + 3 maanden, gewoon 1%, 6 maanden.....
pi_215826046
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 13:58 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]

Ja, was mij bekend.
In mijn aantekeningen: Nieuw: (27-06-2024): 2 mnd rente, laatste 2mnd geen boete.
pi_215826365
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 14:19 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
update ik krijg een melding van HCN dat het weer moet werken om 1415
Hier in ieder geval nu een werkende website met alle wallet/transacties zichtbaar.

Verder een update betreffende Sugo Amsterdam

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag trouwens dat in de pitch van deze Amsterdams vestiging stond dat de ondernemer al een andere vestiging in Amsterdam had. Die andere vestiging staat nu niet meer vermeld op de Sugo website, stond er in ieder geval tot half juni wel op als delivery & togo locatie, Google geeft aan "permanently closed". De eerste keer dat er een week later betaald werd was september en de 1e keer kort on hold was oktober.
pi_215826539
Nieuwe SIG:

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Mauritslaan 114 in Geleen. Je kunt vanaf 12 december 2024 om 15.30 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 14 maanden. De LTV van het pand is 85% van ¤ 280.000 van de onverhuurde staat waarde.

Rentevergoedingen gemengd tarief:
Rentevergoeding schijf 1A 6,75% ¤ 140.000
Rentevergoeding schijf 1B 8,20% ¤ 56.000
Rentevergoeding schijf 2 8,70% ¤ 42.000

Het betreft een tussenwoning waarvan 1e en 2e verdieping worden verhuurd. Het object ligt aan de rand van het Centrum van Geleen. In de nabijheid zijn er verschillende voorzieningen zoals een supermarkt, winkels, basisschool, speeltuin en een huisarts. Met de trein en de bus is het object goed te bereiken en betaald parkeren kan aan de openbare weg.

BOX 3!!!!!!! Let op: In overleg met de aanvrager is afgestemd dat de gelden voor de vestiging van de hypotheek niet eerder opgevraagd worden dan op 3 januari 2025.

Over de leningnemer: https://www.limburger.nl/(...)ittard/22097940.html

[ Bericht 8% gewijzigd door NaRegenDeZon op 10-12-2024 15:38:46 ]
pi_215826967
quote:
...vanaf de locatie in De Ligne heerlijke en gezonde pizza's te gaan bakken voor Sittard en omstreken....
die heeft het business model nog niet echt begrepen :Y)
pi_215827170
Linkje vastgoed op Collin, met 1e hypotheek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215827233
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 15:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe SIG:

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Mauritslaan 114 in Geleen. Je kunt vanaf 12 december 2024 om 15.30 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 14 maanden. De LTV van het pand is 85% van ¤ 280.000 van de onverhuurde staat waarde.

Rentevergoedingen gemengd tarief:
Rentevergoeding schijf 1A 6,75% ¤ 140.000
Rentevergoeding schijf 1B 8,20% ¤ 56.000
Rentevergoeding schijf 2 8,70% ¤ 42.000

Het betreft een tussenwoning waarvan 1e en 2e verdieping worden verhuurd. Het object ligt aan de rand van het Centrum van Geleen. In de nabijheid zijn er verschillende voorzieningen zoals een supermarkt, winkels, basisschool, speeltuin en een huisarts. Met de trein en de bus is het object goed te bereiken en betaald parkeren kan aan de openbare weg.

BOX 3!!!!!!! Let op: In overleg met de aanvrager is afgestemd dat de gelden voor de vestiging van de hypotheek niet eerder opgevraagd worden dan op 3 januari 2025.

Over de leningnemer: https://www.limburger.nl/(...)ittard/22097940.html
woningen zijn kennelijk nog goedkoop in Limburg. Wel opvallend: marktwaarde vrije verkoop ¤ 280 k in verhuurde staat 290 k
pi_215827612
MisterFlex speelt in op de snelgroeiende trend van gebruik boven bezit binnen de mobiliteitsmarkt en biedt bedrijven een unieke combinatie van flexibiliteit, kwaliteit en kostenbeheersing bij het financieren van hun wagenpark.

https://e.geldvoorelkaar.(...)wBmJB6njnGdQy_whylHU
7% rente en pandrecht waarbij er indirect grip is op (een gedeelte van) het gefinancierd wagenpark.
pi_215830837
Heeft iemand die van next meegepakt ?
pi_215830880
Goedenavond allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en wil me wat dieper oriënteren in crowdfunding. Zojuist account aangemeld bij NLInvesteert. Ik neem maar meteen een casus:

Wat in jullie ervaring?
Wat denken jullie van dit project (volgeschreven, dienst als voorbeeld)

https://www.nlinvesteert.(...)burg_Centrum/project

Bedankt voor hulp en reacties
pi_215830965
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:49 schreef Mobileman86 het volgende:

Leuk als je een klein gokje wil nemen, maar projecten met zo goed als geen zekerheden doe ik sowieso niet. Ook niet bij >10% en al helemaal niet als het horeca is.

Verder welkom in deze reeks en mijn ervaringen met NLI zijn overwegend positief.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215831758
quote:
Goedenavond allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en wil me wat dieper oriënteren in crowdfunding. Zojuist account aangemeld bij NLInvesteert. Ik neem maar meteen een casus:

Wat in jullie ervaring?

Hoi welkom. Je begint meteen met een spannend project te noemen. Het is een project waar ik omheen loop zoals een schaap een roedel wolven ontwijkt :). Ze zijn daar helemaal de weg kwijt bij NLI. Een looptijd van 60 maanden en alle aflossing op het einde. Stapelfinanciering met ABN Amro. Zekerheden om te janken. No way dus.....
Maar goed het zit al vol kennelijk, blijkbaar denkt men dat een paar tientjes extra rente voldoende compensatie bieden voor de risico's.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 10-12-2024 22:45:12 ]
Pecunia non olet
pi_215831934
Vandaag een bedragje ontvangen van KOM. Ik vermoed van Super Cut DB maar helemaal zeker weten doe ik het niet...
Pecunia non olet
pi_215832526
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 22:52 schreef obligataire het volgende:
Vandaag een bedragje ontvangen van KOM. Ik vermoed van Super Cut DB maar helemaal zeker weten doe ik het niet...
Ik heb ook wat ontvangen en ik heb Super Cut DB ook. Hij is wel weer aan de beurt voor zijn 3 maandelijkse betaling
maar het bedrag is wel een stukje hoger van wat hij anders betaald. Dat zal trouwens ook eens tijd worden anders gaat het nog bijna 10 jaar duren.
pi_215832527
quote:
Goedenavond allemaal,

Wat in jullie ervaring?

Hartelijk welkom! Wat betreft Nli: ik heb de indruk dat de goede naam die in het verleden is opgebouwd nu niet helemaal meer opgaat, zie bv het commentaar op jouw casus en zo zijn er nog wel een paar m n enkele recente. Zelf heb ik pas een failliet project bij hen mee mogen maken, de tijd moet leren hoe ze daarmee omgaan w b de afwikkeling
pi_215832757
quote:
Goedenavond allemaal,

Wat in jullie ervaring?

Als ik bij een project 10% of hoger als rente zie, dan heb ik al gelijk zonder de pitch te lezen het idee dat het risico te hoog is en de zekerheden te laag of zelfs helemaal geen zekerheden. En bij deze wordt dat bevestigd bij het lezen van de pitch; aflossingsvrije lening, achtergesteld tov de ABN AMRO en een 2e pandrecht waar je zeer waarschijnlijk niets aan zal hebben als het misgaat.

Doe mij dan maar iets met 8% en een hypotheek. Als ik nog genoeg te investeren had, had ik misschien wel dat Eetcafé de Hoek bij Collin meegenomen. Of die Ardore Vastgoed.
En voor horeca neem ik vaak projecten bij HCN mee, ook 8%, meestal zonder hypotheek maar de nieuwe van maandag had wel een 2e (en dekkende) hypotheek, dus die toch maar even meegenomen. Met het trackrecord van HCN voel ik me daarmee toch safer dan met zo eentje met 10% bij NLInvesteert..

Als je wilt beginnen met crowdfunding zou ik beginnen met dit topic te volgen en zeker in eerste instantie af te gaan op wat een aantal oudgedienden hier melden over de diverse projecten. Dat heeft mij in ieder geval geen windeieren gelegd. Sinds ik hier meelees heb ik nog maar slechts 1 project meegenomen dat resulteerde in een default.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soulfreak op 11-12-2024 01:22:41 ]
pi_215832778
Bij deze dus nog dank aan de oudgedienden hier voor de wijze raad en inzichten.

[ Bericht 65% gewijzigd door Soulfreak op 11-12-2024 01:38:59 ]
pi_215833076
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 22:52 schreef obligataire het volgende:
Ook van project Nederlands Pensioenbureau een aardig bedragje uitbetaald. Voor dit project zijn afspraken gemaakt om het defaultschuld te voldoen in de komende maanden.

Hebben wat moeten wachten, maar lijkt goed te komen vanuit HA.
pi_215833416
Heeft iemand nog de uitgebreide investors update gezien van @Mohamed91Spices ?
pi_215834517
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2024 23:50 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Ik heb ook wat ontvangen en ik heb Super Cut DB ook. Hij is wel weer aan de beurt voor zijn 3 maandelijkse betaling
maar het bedrag is wel een stukje hoger van wat hij anders betaald. Dat zal trouwens ook eens tijd worden anders gaat het nog bijna 10 jaar duren.
Inmiddels is er wel een specificatie, zoals ik vermoedde de reguliere uitbetaling van Kaprun en een betaling van SCDB, Hij heeft weer wat bij elkaar weten te knippen ;) Was ook wel een beetje triest verhaal he, belazerd door zakenpartner tevens levenspartner. Alles komt voorbij in crowdfunding :)
Pecunia non olet
pi_215834912
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 07:39 schreef Tjalala het volgende:
Heeft iemand nog de uitgebreide investors update gezien van @:Mohamed91Spices ?
Nee, helaas. Ik moest daar vandaag ook denken.
pi_215835179
Goedemorgen heren,

Toevallig heb ik vanochtend de presentatie naar Horeca Crowdfunding Nederland gestuurd. Ik zie even niet hoe ik een bestand kan toevoegen aan mijn bericht hier, maar zodra ik goedkeuring heb van het platform zal ik even een link aanmaken naar de presentatie waar jullie deze dan kunnen downloaden. Je mag mij ook uiteraard een mailtje sturen, dan stuur ik het bestand als bijlage.

Ik verwacht dat HCN vandaag of morgen mij de goedkeuring geeft om de presentatie met jullie te delen. Alvast veel leesplezier!

Hartelijke groet,
Mohamed
pi_215835228
Bedankt voor de update, dan wachten we nog even op HCN, meestal zijn ze wel vrij vlot en we kunnen best nog even wachten in plaats van massaal te mailen.

Bestand kan volgens mij hier inderdaad niet direct gedeeld worden alleen door een link te delen waar het bestand kan worden gedownload.
pi_215836282
linkje garge Dr*nth

SPOILER
Edit; ik lees - zo interpreteer ik - m dat de zekerrheid dík materieel is: de netto financiering ná overbruggingslening is nog geen 350k.

[ Bericht 13% gewijzigd door Jaco078 op 11-12-2024 14:29:06 ]
pi_215836353
Nieuw ontwikkelproject van SIG:

Hogendijk 28 en 28A Zaandam
LIVE 13 december 2024 om 12.00 uur
Let op: In overleg met de aanvrager is afgestemd dat de gelden voor de vestiging van de hypotheek niet eerder opgevraagd worden dan op 3 januari 2025.

Dit project heeft een looptijd van 18 maanden.
Rentevergoeding schijf 1A 7,60%
Bereidstellingsvergoeding fase 1 2% Start tot 01-05-2025 daarna 7,60%
Bereidstellingsvergoeding fase 2 2% Start tot 01-10-2025 daarna 7,60%

Rentevergoeding schijf 1B 9,05%
Rentevergoeding schijf 2 9,55%

Aanvrager betreft een BV.
pi_215836378
De supermarkt staat inmiddels ook open
https://www.collincrowdfund.nl/supermarkt-blitterswijck-b-v/
pi_215836438
quote:
Aardig project. Ze hebben mooie cijfers in de boekhouding. Ik vind die prognose voor de supermarkt nogal rooskleurig maar dat hoeft niet direct een probleem te zijn. En in principe voldoende overwaarde.
Pecunia non olet
pi_215836468
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:32 schreef Mohamed91Spices het volgende:

Goedemorgen heren,

En de dames niet te vergeten!
pi_215836547
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 13:43 schreef Jaco078 het volgende:
linkje garge Dr*nth

SPOILER
Moest de pitch even een aantal keren lezen voordat ik doorhad hoe het zat met de hypotheken.
Zien jullie (veel) risico in de verkoop van de oude woning in combinatie met de zekerheden?
pi_215836555
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 14:24 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Moest de pitch even een aantal keren lezen voordat ik doorhad hoe het zat met de hypotheken.
Zien jullie (veel) risico in de verkoop van de oude woning in combinatie met de zekerheden?
Iets meer dan normaal
pi_215836585
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 14:24 schreef Ricky86 het volgende:
de oude woning in combinatie met de zekerheden?
zie mijn edit in mijn bericht met het linkje: de hypotheek is inclusief de overbrugging. Na verkoop - en aflossing en overbrugging - resteert nog geen 350k aan hypotheek.
pi_215836697
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 13:55 schreef Tjalala het volgende:
Nieuw ontwikkelproject van SIG:

Hogendijk 28 en 28A Zaandam
LIVE 13 december 2024 om 12.00 uur
Let op: In overleg met de aanvrager is afgestemd dat de gelden voor de vestiging van de hypotheek niet eerder opgevraagd worden dan op 3 januari 2025.

Dit project heeft een looptijd van 18 maanden.
Rentevergoeding schijf 1A 7,60%
Bereidstellingsvergoeding fase 1 2% Start tot 01-05-2025 daarna 7,60%
Bereidstellingsvergoeding fase 2 2% Start tot 01-10-2025 daarna 7,60%

Rentevergoeding schijf 1B 9,05%
Rentevergoeding schijf 2 9,55%

Aanvrager betreft een BV.
Ingewikkeld verhaal weer met bereidstellingprovisies, korte looptijd en een BV als leningnemer. Ik pas.
pi_215836788
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 14:30 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
zie mijn edit in mijn bericht met het linkje: de hypotheek is inclusief de overbrugging. Na verkoop - en aflossing en overbrugging - resteert nog geen 350k aan hypotheek.
Dat maakt het een heel aardig project m.i. Zijn nieuwe huisje ziet er strak uit, nieuwbouw lijkt het.
Pecunia non olet
pi_215837095
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 14:50 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ingewikkeld verhaal weer met bereidstellingprovisies, korte looptijd en een BV als leningnemer. Ik pas.
Eens. Ik heb het idee dat SiG de laatste tijd moeite heeft om geschikte projecten te vinden en daarom de neiging vertoont wat minder kritisch te zijn
pi_215837117
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:03 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat maakt het een heel aardig project m.i. Zijn nieuwe huisje ziet er strak uit, nieuwbouw lijkt het.
Lijkt niet alleen nieuwbouw, is het ook. Op de streetview foto van juli 2023 staat het huis er nog niet, alleen de fundering.
pi_215837137
Iemand linkje CCF Studio?
pi_215837170
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 16:02 schreef Olifant123 het volgende:
Iemand linkje CCF Studio?
ja graag, post maar hier.

Als iedereen dat direct doet dan hoeft niemand er om te vragen ^O^
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_215837300
https://platform.nlinvesteert.nl/investeren/Cyklop_International

Best aantrekkelijk lijkt me of denken jullie hier anders over?
pi_215837397
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 16:17 schreef boertje2024 het volgende:

Ik heb weinig verstand van hoe waardevast zo'n logistiek vastgoed is en je hebt altijd kans dat er na een jaar afgelost of tegen betere rente geherfinancierd gaat worden, maar verder ziet dit er goed uit.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215837402
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:59 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Lijkt niet alleen nieuwbouw, is het ook. Op de streetview foto van juli 2023 staat het huis er nog niet, alleen de fundering.
Wat ik alleen niet begrijp is dat hij de CCF lening van 2021 aflost. Deze had een looptijd van 5 jaar en een rentepercentage van 7,5%. Ik snap niet dat je die lening dan aflost voor een lening met een rentepercentage van 8%. Zou dit moeten van CCF of hebben jullie een idee?
pi_215837438
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 16:17 schreef boertje2024 het volgende:

het o g bevindt zich in Duitsland, ik heb slechte ervaringen met uitwinnen i g v default daar. Komt nog bij uitwinwaarde <60 %
pi_215837537
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 16:24 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
Wat ik alleen niet begrijp is dat hij de CCF lening van 2021 aflost. Deze had een looptijd van 5 jaar en een rentepercentage van 7,5%. Ik snap niet dat je die lening dan aflost voor een lening met een rentepercentage van 8%. Zou dit moeten van CCF of hebben jullie een idee?
Maakt het allemaal wel wat overzichtelijker. Ondernemer kan de restschuld uit de vorige lening weer in 60 maanden terugbetalen. Kan ook interessant zijn.
pi_215837868
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 16:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Maakt het allemaal wel wat overzichtelijker. Ondernemer kan de restschuld uit de vorige lening weer in 60 maanden terugbetalen. Kan ook interessant zijn.
De restschuld van de vorige lening is ook nog maar ¤18.000, en bij die lening was ook het restant van de lening daarvoor uit 2017 geherfinancierd. Toen ging hij wel van 8% naar 7,5%.

Wat me dan wel een beetje verbaast is dat de vorige lening verhoogd risico had, een Collin Creditscore van ruim voldoende en als zekerheid geen hypotheek maar een negatieve hypotheek verklaring. Nu is het laag risico, Collin Credit score goed en wel een hypotheek en dan mag hij een half procent meer betalen. Zal wel liggen aan lagere rentes in 2021, als ik terug kijk naar mijn gedane Collin investeringen dat jaar (en het jaar ervoor) dan heb ik zelfs alleen maar lagere rentes op mijn projecten (6%, 6,5% en 7%). Pas vanaf ongeveer halverwege 2022 heb ik projecten met hogere rentes.
pi_215838056
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 17:07 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
De restschuld van de vorige lening is ook nog maar ¤18.000, en bij die lening was ook het restant van de lening daarvoor uit 2017 geherfinancierd. Toen ging hij wel van 8% naar 7,5%.

Wat me dan wel een beetje verbaast is dat de vorige lening verhoogd risico had, een Collin Creditscore van ruim voldoende en als zekerheid geen hypotheek maar een negatieve hypotheek verklaring. Nu is het laag risico, Collin Credit score goed en wel een hypotheek en dan mag hij een half procent meer betalen. Zal wel liggen aan lagere rentes in 2021, als ik terug kijk naar mijn gedane Collin investeringen dat jaar (en het jaar ervoor) dan heb ik zelfs alleen maar lagere rentes op mijn projecten (6%, 6,5% en 7%). Pas vanaf ongeveer halverwege 2022 heb ik projecten met hogere rentes.
klopt, dat jaar namen we zelfs op collin 4,5% en 5,0% mee. Lees ook: https://www.collincrowdfu(...)-u-als-investeerder/
pi_215838073
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 16:30 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
het o g bevindt zich in Duitsland, ik heb slechte ervaringen met uitwinnen i g v default daar. Komt nog bij uitwinwaarde <60 %
Deze is in ieder geval al beter dan die achtergestelde lening zonder zekerheden voor het Beren restaurant waar iemand hier gister over vroeg.
Maar ik hou het liever ook op iets met een dekkende hypotheek binnen Nederland op een woonhuis of bedrijfspand wat denk ik beter verkoopbaar is. Dan maar 1 of 2 % minder rente.
pi_215838237
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 17:24 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
klopt, dat jaar namen we zelfs op collin 4,5% en 5,0% mee. Lees ook: https://www.collincrowdfu(...)-u-als-investeerder/
Ik weet het nog, al kan ik me 4,5% niet meer herinneren, wel 4,9%. Eén zo'n 4,9% project had ik toen nog meegenomen, maar na een paar dagen weer geannuleerd en in plaats daarvan een ander project met 6% gekozen. Als ik zo terug kijk was dat in maart 2022, het geannuleerde 4,9% project was een box 3 / verhuur project en die van 6% die ik daarna deed was een Opslagman die in maart komend jaar afloopt. Blij dat ik die ander geanuleerd had toen, anders had ik denk ik nu nog steeds met die lage rente gezeten.

De enige projecten met een lagere rente dan 6% die ik heb meegenomen zijn geborgde leningen bij HCN.
pi_215839035
Bedankt voor jullie reacties n.a.v. mijn eerdere vraag. Advies NLI mbt project de Beren neem ik ter harte en laat ik voorbij gaan. Verder lees ik met interesse mee naar de meer ervaren investeerders....
pi_215839843
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:49 schreef Mobileman86 het volgende:
Bedankt voor jullie reacties n.a.v. mijn eerdere vraag. Advies NLI mbt project de Beren neem ik ter harte en laat ik voorbij gaan. Verder lees ik met interesse mee naar de meer ervaren investeerders....
Ik heb in pakweg het eerste jaar dat ik bij Collin investeerde en hier nog niet meelas een aantal projecten meegenomen met toen hogere rentes als 8,5% en 9% terwijl volgens mij de meeste projecten in die tijd hooguit 7,5 tot 8% gaven en die geen goede zekerheden hadden. Een aantal daarvan zijn geëindigd in een default en heb ik best wat geld op verloren waardoor tot op heden mijn netto rendement ruim een procent lager is dan dat van Collin zelf. Met de kennis van zou ik die niet meer meenemen.
Het zou misschien wel grappig zijn om in de oude topics terug te zoeken of die projecten hier toen besproken zijn en wat er over gezegd is.

Ik denk dat bijna iedereen die begint met crowdfunding wel fouten maakt en verkeerde projecten meeneemt. Daar leer je als het goed is van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')