abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215817896
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 15:53 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Investeringslink CCF uitbreiding terras eetcafé:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doorgerold
pi_215817959
quote:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vinden jullie ervan dat Collin (bijna) altijd zeer beperkte cijfers laat zien in de Essentiële belegginsinformatie en pitch?

Bij dit project zie ik bijv. cijfers tot 30-09-2024 en een prognose 2025.

Ik mis hierin jaarcijfers 2022, 2023 en een prognose 2026. Volgens mij waren de regels met de nieuwe vergunning toch ook anders? Via Google kom ik er moeilijk achter wat er exact in het ebi moet staan.

In de Verordening (EU) 2020/1503 lees ik 'De uitgewerkte lijst met essentiële informatie staat in Bijlage I van de Verordening.' Maar deze bijlage kan ik niet vinden, deze hebben de platformen waarschijnlijk ontvangen van de AFM.

ChatGPT zegt het volgende:
Volgens de Crowdfundingverordening (EU-verordening 2020/1503) moeten de essentiële beleggingsinformatie (EBI) financiële informatie bevatten over de onderneming, waaronder de meest recente jaarrekening of, indien beschikbaar, jaarcijfers van de laatste twee boekjaren.
pi_215818099
quote:
Wij hebben de volledige termijn van de maand november van Click Personeelsdiensten met leningnummer 43023 nog niet ontvangen. De termijn van november hebben wij wel op uw rekening courant bijgeschreven.
De betaling van november wordt gecorrigeerd omdat deze door de ondernemer niet voldaan is.
Hierdoor komt de feitelijke situatie weer overeen met uw administratie.
Het oorspronkelijke leenbedrag bedroeg ¤ 50.000,- per september 2022. Het openstaande leenbedrag bedraagt op dit moment ¤ 29.166,75 (exclusief rente en kosten). Voor een overzicht van de verstrekte zekerheden en voorwaarden verwijzen wij u naar de pitch.
Het dossier is overgedragen aan een intensief beheer adviseur.
Woning waar we een 2e hypotheek op hebben staat te koop met een overwaarde van +/- 2 ton. Moet geen problemen opleveren.
pi_215818414
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 16:45 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Wat vinden jullie ervan dat Collin (bijna) altijd zeer beperkte cijfers laat zien in de Essentiële belegginsinformatie en pitch?

Bij dit project zie ik bijv. cijfers tot 30-09-2024 en een prognose 2025.

Ik mis hierin jaarcijfers 2022, 2023 en een prognose 2026. Volgens mij waren de regels met de nieuwe vergunning toch ook anders? Via Google kom ik er moeilijk achter wat er exact in het ebi moet staan.

In de Verordening (EU) 2020/1503 lees ik 'De uitgewerkte lijst met essentiële informatie staat in Bijlage I van de Verordening.' Maar deze bijlage kan ik niet vinden, deze hebben de platformen waarschijnlijk ontvangen van de AFM.

ChatGPT zegt het volgende:
Volgens de Crowdfundingverordening (EU-verordening 2020/1503) moeten de essentiële beleggingsinformatie (EBI) financiële informatie bevatten over de onderneming, waaronder de meest recente jaarrekening of, indien beschikbaar, jaarcijfers van de laatste twee boekjaren.
Ik kom 3 jaar tegen (indien beschikbaar)
quote:
Belangrijkste jaarlijkse financiële cijfers en percentages van de projecteigenaar van de laatste drie jaar, indien beschik­baar.
https://eur-lex.europa.eu(...)uri=CELEX:32020R1503
pi_215819030
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 16:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Doorgerold
En flink uitgebreid.
Pecunia non olet
pi_215819344
Betonklinkers bij NLI: 5M¤, 11.2% (!), 36 mnd, 1e hyp op bedrijfspand
(maar wel met de nodige opmerkingen betreffende negatieve EBITDA en boetevrij vervroegd aflossen.
SPOILER
Open: woensdag 10:00 uur
pi_215820192
quote:

[..]
SPOILER
Ze hebben in 2021 ook nog een andere zaak overgenomen. Heette toen Café de Egelantier en hebben bij overname naam veranderd in Grandcafé de Egel.
Daar wordt in de pitch niks over vermeld.
Weet niet of ik dat positief of negatief moet beoordelen
pi_215820678
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 20:51 schreef Slijker het volgende:

[..]
Ze hebben in 2021 ook nog een andere zaak overgenomen. Heette toen Café de Egelantier en hebben bij overname naam veranderd in Grandcafé de Egel.
Daar wordt in de pitch niks over vermeld.
Niet helemaal niks, er wordt verwezen naar de vorige lening waarmee die overname is gefinancierd. Deze lening is op 5 mnd verlenging tgv coronalockdown na keurig nagekomen en zal dus nu worden afgelost.
pi_215820993
nog geen linkje beschikbaar

SPOILER
Mooie omzet
mooie winst
goede zekerheden.
ratio's op orde
Én flinke aflossing lineair!
pi_215821416
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 21:35 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Niet helemaal niks, er wordt verwezen naar de vorige lening waarmee die overname is gefinancierd. Deze lening is op 5 mnd verlenging tgv coronalockdown na keurig nagekomen en zal dus nu worden afgelost.
Oh, zie het ja! Foutje van mijn kant. Er staat van de vorige lening maar 55k van de hoofdsom van 130k meer open.
Dit trekt mij zéker over de streep om deze nieuwe lening mee te nemen!
pi_215821490
Ik zie een vervroegde aflossing SIG Sluiskil Middenstraat 71 met 6 maanden boeterente in de wallet.
pi_215821534
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 23:18 schreef fok321 het volgende:
Ik zie een vervroegde aflossing SIG Sluiskil Middenstraat 71 met 6 maanden boeterente in de wallet.
Dank voor het delen. Ik had er nog geen bericht van gehad, maar ik zie nu dat het ook op Funda heeft gestaan, dus in dat opzicht een logisch gevolg dat de gelden nu vervroegd terugkomen. https://www.funda.nl/deta(...)nstraat-71/89090479/

Met de huidige rentetarieven afgezet tegen de rentetarieven van Sluiskil lijkt me de vervroegde aflossing een dikke prima. Zeker met de boeterente van zes maanden, terwijl het project sowieso nog maar één jaar zou doorlopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door djtiesto8 op 10-12-2024 00:10:46 ]
pi_215821859
sinds maandag 1630 ligt HCN eruit, nu ook nog. Of doe ik wat fout?

503

Sorry, we are doing some maintenance. Please check back soon.
pi_215821929
Je doet niet niks fout, hier ook diezelfde mededeling.
Vanmorgen was er een storing waardoor de livegang van het nieuwe project uitgesteld werd. Om 13:17 mailtje dat de storing verholpen was en de livegang om 15:00 zou zijn. Dat project was al snel vol, niet gek ook want die stond vannacht al over de 80%.
En later vanmiddag dus weer geen werkende website.
Of de storing is weer terug, of het was even provisorisch opgelost zodat de livegang vandaag nog kon plaatsvinden en zijn ze daarna verder aan de slag gegaan.
pi_215822966
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 19:37 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Betonklinkers bij NLI: 5M¤, 11.2% (!), 36 mnd, 1e hyp op bedrijfspand
(maar wel met de nodige opmerkingen betreffende negatieve EBITDA en boetevrij vervroegd aflossen.
SPOILER
Open: woensdag 10:00 uur
door slecht management (te weinig investeren, mislukte overname) marktaandeel verloren, willen nu offensief financieren. Veel succes maar zonder mij
pi_215823275
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 16:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Doorgerold
Ondanks einde jaar ook doorgerold.
pi_215823842
SPOILER
Linkje stratenmaker.
pi_215823944
Hcn site is nu af en toe in de lucht, maar de wallet/transacties zijn leeg/verdwenen. Gaat nog helemaal lekker daar.
pi_215823996
Positief nieuws over HCN's Dimitri's 80% van openstaande vordering wordt voldaan. Uiteindelijk toch iets meer gekregen dan ingelegd. Wachten wat er van de 20% nog terugkomt, nergens op rekenen, dan kan het alleen meevallen.

Geachte investeerder,

In het dossier P275 Dimitri's Amsterdam hebben wij afgelopen augustus direct het incassotraject opgestart en daarmee onze verpanding op de inventaris veilig gesteld. De ondernemers dachten nog even een constructie te hebben om een doorstart te maken met de onderneming. Dit is helaas niet gelukt en wij hebben toen aangedrongen op verkoop van de onderneming.

Inmiddels heeft een potentiele koper zich gemeld en zijn de ondernemers akkoord gegaan met zijn bod. Er wordt gestreefd naar oplevering per 15 december aanstaande.

De koopsom minus provisie van de horecamakelaar zal ons toekomen. Hiermee zal ca. 80% van onze vordering ineens voldaan kunnen worden.

Hoe het incassotraject er daarna uit gaat zien is nog onzeker, maar de totale schuldenpositie van de onderenemers zal met de verkoop van de onderneming wel overzichtelijker voor hun worden.

Wij zullen u zo spoedig mogelijk berichten zodra er relevante ontwikkelingen zijn.
pi_215824006
ccf
Update MUBE Spaces BV 42963

SPOILER
pi_215824086
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 11:14 schreef Jaco078 het volgende:
SPOILER
Linkje stratenmaker.
https://www.fundainbusine(...)536-lelystraat-80-m/
pi_215824367
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 11:35 schreef zeeland6 het volgende:
Hcn site is nu af en toe in de lucht, maar de wallet/transacties zijn leeg/verdwenen. Gaat nog helemaal lekker daar.
Ze zullen er wel druk mee bezig zijn maar handig is het niet.
pi_215824810
HCN desgevraagd
"
Afgelopen nacht is de gehele website overgezet naar een nieuwe server. Daarbij staan enkele koppeling nog niet helemaal goed. Ik verwacht dat dit vandaag nog wel zal zijn opgelost."
pi_215825284
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 11:46 schreef zeeland6 het volgende:
ccf
Update MUBE Spaces BV 42963

SPOILER
Ook weer een goede les niet blind te vertrouwen op een taxatiewaarde.
"Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 815.000,- op basis van een taxatierapport d.d. 4-8-2022"

Nu 2 jaar later zou je zeggen dat het onderpand in waarde gestegen is, niets is minder waar aangezien het pand voor 699k te koop staat.
Gelukkig komt het gezien de openstaande eerste hypotheekschuld goed.
pi_215825515
nieuw project bij Nli: bouw van 4 H2aangedreven schepen 24 mnd 10%
SPOILER
Ik blijf ervan weg o a vanwege de geringe dekkingswaarde (31%) w b de zekerheden. Geen zin om de boot in te gaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')