quote:Op maandag 9 december 2024 15:53 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Investeringslink CCF uitbreiding terras eetcafé:DoorgeroldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Investeringslink CCF uitbreiding terras eetcafé:Wat vinden jullie ervan dat Collin (bijna) altijd zeer beperkte cijfers laat zien in de Essentiële belegginsinformatie en pitch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij dit project zie ik bijv. cijfers tot 30-09-2024 en een prognose 2025.
Ik mis hierin jaarcijfers 2022, 2023 en een prognose 2026. Volgens mij waren de regels met de nieuwe vergunning toch ook anders? Via Google kom ik er moeilijk achter wat er exact in het ebi moet staan.
In de Verordening (EU) 2020/1503 lees ik 'De uitgewerkte lijst met essentiële informatie staat in Bijlage I van de Verordening.' Maar deze bijlage kan ik niet vinden, deze hebben de platformen waarschijnlijk ontvangen van de AFM.
ChatGPT zegt het volgende:
Volgens de Crowdfundingverordening (EU-verordening 2020/1503) moeten de essentiële beleggingsinformatie (EBI) financiële informatie bevatten over de onderneming, waaronder de meest recente jaarrekening of, indien beschikbaar, jaarcijfers van de laatste twee boekjaren.
Woning waar we een 2e hypotheek op hebben staat te koop met een overwaarde van +/- 2 ton. Moet geen problemen opleveren.quote:Wij hebben de volledige termijn van de maand november van Click Personeelsdiensten met leningnummer 43023 nog niet ontvangen. De termijn van november hebben wij wel op uw rekening courant bijgeschreven.
De betaling van november wordt gecorrigeerd omdat deze door de ondernemer niet voldaan is.
Hierdoor komt de feitelijke situatie weer overeen met uw administratie.
Het oorspronkelijke leenbedrag bedroeg ¤ 50.000,- per september 2022. Het openstaande leenbedrag bedraagt op dit moment ¤ 29.166,75 (exclusief rente en kosten). Voor een overzicht van de verstrekte zekerheden en voorwaarden verwijzen wij u naar de pitch.
Het dossier is overgedragen aan een intensief beheer adviseur.
Ik kom 3 jaar tegen (indien beschikbaar)quote:Op maandag 9 december 2024 16:45 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Wat vinden jullie ervan dat Collin (bijna) altijd zeer beperkte cijfers laat zien in de Essentiële belegginsinformatie en pitch?
Bij dit project zie ik bijv. cijfers tot 30-09-2024 en een prognose 2025.
Ik mis hierin jaarcijfers 2022, 2023 en een prognose 2026. Volgens mij waren de regels met de nieuwe vergunning toch ook anders? Via Google kom ik er moeilijk achter wat er exact in het ebi moet staan.
In de Verordening (EU) 2020/1503 lees ik 'De uitgewerkte lijst met essentiële informatie staat in Bijlage I van de Verordening.' Maar deze bijlage kan ik niet vinden, deze hebben de platformen waarschijnlijk ontvangen van de AFM.
ChatGPT zegt het volgende:
Volgens de Crowdfundingverordening (EU-verordening 2020/1503) moeten de essentiële beleggingsinformatie (EBI) financiële informatie bevatten over de onderneming, waaronder de meest recente jaarrekening of, indien beschikbaar, jaarcijfers van de laatste twee boekjaren.
https://eur-lex.europa.eu(...)uri=CELEX:32020R1503quote:Belangrijkste jaarlijkse financiële cijfers en percentages van de projecteigenaar van de laatste drie jaar, indien beschikbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Open: woensdag 10:00 uur
[..]
Investeringslink CCF uitbreiding terras eetcafé:Ze hebben in 2021 ook nog een andere zaak overgenomen. Heette toen Café de Egelantier en hebben bij overname naam veranderd in Grandcafé de Egel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar wordt in de pitch niks over vermeld.
Weet niet of ik dat positief of negatief moet beoordelen
Niet helemaal niks, er wordt verwezen naar de vorige lening waarmee die overname is gefinancierd. Deze lening is op 5 mnd verlenging tgv coronalockdown na keurig nagekomen en zal dus nu worden afgelost.quote:Op maandag 9 december 2024 20:51 schreef Slijker het volgende:
[..]
Ze hebben in 2021 ook nog een andere zaak overgenomen. Heette toen Café de Egelantier en hebben bij overname naam veranderd in Grandcafé de Egel.
Daar wordt in de pitch niks over vermeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie omzet
mooie winst
goede zekerheden.
ratio's op orde
Én flinke aflossing lineair!
Oh, zie het ja! Foutje van mijn kant. Er staat van de vorige lening maar 55k van de hoofdsom van 130k meer open.quote:Op maandag 9 december 2024 21:35 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Niet helemaal niks, er wordt verwezen naar de vorige lening waarmee die overname is gefinancierd. Deze lening is op 5 mnd verlenging tgv coronalockdown na keurig nagekomen en zal dus nu worden afgelost.
Dank voor het delen. Ik had er nog geen bericht van gehad, maar ik zie nu dat het ook op Funda heeft gestaan, dus in dat opzicht een logisch gevolg dat de gelden nu vervroegd terugkomen. https://www.funda.nl/deta(...)nstraat-71/89090479/quote:Op maandag 9 december 2024 23:18 schreef fok321 het volgende:
Ik zie een vervroegde aflossing SIG Sluiskil Middenstraat 71 met 6 maanden boeterente in de wallet.
quote:Op maandag 9 december 2024 19:37 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Betonklinkers bij NLI: 5M¤, 11.2% (!), 36 mnd, 1e hyp op bedrijfspand
(maar wel met de nodige opmerkingen betreffende negatieve EBITDA en boetevrij vervroegd aflossen.door slecht management (te weinig investeren, mislukte overname) marktaandeel verloren, willen nu offensief financieren. Veel succes maar zonder mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Open: woensdag 10:00 uur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Linkje stratenmaker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:14 schreef Jaco078 het volgende:
https://www.fundainbusine(...)536-lelystraat-80-m/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Linkje stratenmaker.
Ze zullen er wel druk mee bezig zijn maar handig is het niet.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:35 schreef zeeland6 het volgende:
Hcn site is nu af en toe in de lucht, maar de wallet/transacties zijn leeg/verdwenen. Gaat nog helemaal lekker daar.
quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:46 schreef zeeland6 het volgende:
ccf
Update MUBE Spaces BV 42963Ook weer een goede les niet blind te vertrouwen op een taxatiewaarde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 815.000,- op basis van een taxatierapport d.d. 4-8-2022"
Nu 2 jaar later zou je zeggen dat het onderpand in waarde gestegen is, niets is minder waar aangezien het pand voor 699k te koop staat.
Gelukkig komt het gezien de openstaande eerste hypotheekschuld goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik blijf ervan weg o a vanwege de geringe dekkingswaarde (31%) w b de zekerheden. Geen zin om de boot in te gaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |