Misschien om dezelfde reden dat je dat ook niet bij enig welke andere groep zomaar kan uitsluiten? Zou mooi zijn dan legaliseer je ook werkgevers om bijvoorbeeld geen Marrokanen meer aan te nemen,quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:05 schreef roos94 het volgende:
Man werkt met jonge kindjes en misbruikt ze. Wow dit lezen we niet al honderd keer. En toch worden mensen boos als ze horen dat ouders geen mannen willen bij kleintjes.. van de 10 verhalen die we horen zijn er nog 100 waar we niks van weten.
Inderdaad, ouders die mannen willekeurig voor pedofielen uitmaken moeten we gewoon uitsluiten van dit soort voorzieningen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:05 schreef roos94 het volgende:
En toch worden mensen boos als ze horen dat ouders geen mannen willen bij kleintjes..
En van de 10 verhalen zijn er nog wel 500 waar werkelijk helemaal niks onoorbaars gebeurt. Dus ja, 'kleintjes' zijn in beginsel gewoon veilig bij mannen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:05 schreef roos94 het volgende:
Man werkt met jonge kindjes en misbruikt ze. Wow dit lezen we niet al honderd keer. En toch worden mensen boos als ze horen dat ouders geen mannen willen bij kleintjes.. van de 10 verhalen die we horen zijn er nog 100 waar we niks van weten.
Bijna alle mensen die in dit soort plekken werken zijn vrouw en toch zijn het altijd op miraculeuze wijze mannen die dan voor misbruik gepakt worden terwijl zij dus zo een klein % van de sector zijnquote:Op dinsdag 3 december 2024 16:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, ouders die mannen willekeurig voor pedofielen uitmaken moeten we gewoon uitsluiten van dit soort voorzieningen.
Goh, hoe zou dat nou toch zo zijn gekomen?quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:19 schreef roos94 het volgende:
Bijna alle mensen die in dit soort plekken werken zijn vrouw
Omdat vrouwen van nature geneigd zijn meer bepaalde sectoren te kiezen en zoals je ook bij financiele sectoren of in de bouw meer mannen ziet.quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Goh, hoe zou dat nou toch zo zijn gekomen?
Vroegâh werden de hoogste 3 klassen doorgaans altijd 'bemand' .... door een man. Was niks mis mee.quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:21 schreef roos94 het volgende:
[..]
Omdat vrouwen van nature geneigd zijn meer bepaalde sectoren te kiezen en zoals je ook bij financiele sectoren of in de bouw meer mannen ziet.
Welk punt tracht je hiermee te maken?quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:19 schreef roos94 het volgende:
en toch zijn het altijd op miraculeuze wijze mannen die dan voor misbruik gepakt worden terwijl zij dus zo een klein % van de sector zijn
Ik hoop dat je zelf ook inziet dat dit een probleem is.quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:19 schreef roos94 het volgende:
Bijna alle mensen die in dit soort plekken werken zijn vrouw
Collateral damage.quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik hoop dat je zelf ook inziet dat dit een probleem is.
quote:Op donderdag 19 september 2024 16:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Disclaimer: mits de aantijgingen kloppen klinkt dit als een potentiele nieuwe omvangrijke zaak met een heleboel slachtoffertjes, helaas. Was die stichting ook gericht op iets met/voor kinderen?
Je punt?quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zie ook: NWS / Medewerker basisschool (25) opgepakt na melding seksueel misbruik
En ik herhaal mijn reactie uit september maar gewoon:
[..]
Had je wat anders verwacht?quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat er, inderdaad, veel slachtoffertjes van deze viezerd lijken te zijn. Helaas.
Ja de viswijven zijn hier het grote probleem.quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Vroegâh werden de hoogste 3 klassen doorgaans altijd 'bemand' .... door een man. Was niks mis mee.
Tegenwoordig krijg je als man zijnde niet meer het voordeel van de twijfel .... als het aan sommige (en steeds meer) doorgedraaide viswijven ligt. Eén viswijf is al voldoende om de reputatie van een mannelijke leerkracht om zeep te helpen.
Inderdaad. Niet hier, wel voor de feminisering van het onderwijs.quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:49 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja de viswijven zijn hier het grote probleem.
Hier zeker niet alle, op de markt van vis wel.quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:49 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja de viswijven zijn hier het grote probleem.
Vooral als ze zich voor nop aanbieden op Marktplaats en aan de andere kant van Nl wonen..quote:
Zeer verdacht. 1 en 1 is vaak 2.quote:De man heeft de kinderen op school en bij enkele oppasadressen
Probleem is begonnen bij Faber, die zat in de ICT van de jaren negentig. Moet je kijken hoe de wereld er nu voor staat. Ophangen die trut is hier toepasselijker.quote:
Dat speelt al langer daar. Cees de telecom prof, uit Helmand. Want als je in het sjieke Bredevoort woont, dan is Hel mond opeens Helmand geworden.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Het is wel iets meer dan een onderwijsassistent volgens Geenstijl:
https://www.geenstijl.nl/5180151/helmond
Uhm wat....quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hollandse mannen zijn vaak de kinderverkrachters. Marokkanen zetten meer plofkraakjes enzulks.
Hele nare vibes van die foto als je weet wat hij heeft gedaan. Bah.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Nou wesley daar ga je.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Meeste misbruik komt vanuit de directe omgeving, familie bijvoorbeeld. Kinderen ook maar voor de zekerheid weghouden bij familie?quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:05 schreef roos94 het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5180151/helmondquote:Op dinsdag 3 december 2024 20:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hier word ik echt hysterisch van. Ernstig zieke kinderen? Serieus? Die zijn al kapot en dan maak je ze nog meer naar de choleritus. Echt onvoorstelbaar.
Dat was toch iets van die 3FM ether-kwasten?quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:13 schreef maily het volgende:
[..]
Glazen Huis heeft hij ook al bezoedeld dus
Het is het aloude recept. Als deze criminelen je internetverbinding kraken, dan ben je opeens ook dader. IP-adres veranderen is voor dit soort types niet zo moeilijk, als ze de sleutel maar hebben.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:56 schreef roos94 het volgende:
[..]
Vooral als ze zich voor nop aanbieden op Marktplaats en aan de andere kant van Nl wonen..
https://nos.nl/artikel/25(...)-in-vanwege-misbruik
Echt, sommige ouders.
Begrijpend lezen is ook niet voor iedereen weggelegd.quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:46 schreef Durmada het volgende:
Verschrikkelijke zaak, walgelijk dit mensen tot hier toe in staat zijn.
Eveneens vrij treurig dat mensen aan de hand van zo'n zaak in dit topic hun haatdragende mening over mannen dan wel Marokkanen even willen delen.
Kindermisbruik is geen grap, en absoluut geen handvat om haat te zaaien over mensen die er niks mee te maken hebben. Schaam je kapot.
Een oud klasgenootje van mij heeft ook de pabo gedaan en hij werkt nu ook in het onderwijs, dat was me ook altijd een vreemd figuur hoor. Liet ook nooit het achterste van zijn tong zien.quote:Op woensdag 4 december 2024 00:04 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ken via via ook een totaal debiel en vreselijk rare gast die op de basisschool werkt. Het zou me niet verbazen als hij ook eens zo het nieuws haalt.
Viswijf gespot.quote:Op woensdag 4 december 2024 00:15 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Weer zo’n vieze gore hond. Mannen horen daar niet thuis
quote:Op woensdag 4 december 2024 00:04 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ken via via ook een totaal debiel en vreselijk rare gast die op de basisschool werkt. Het zou me niet verbazen als hij ook eens zo het nieuws haalt.
Lekker aan het stigmatiseren op de late avond jongensquote:Op woensdag 4 december 2024 00:23 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Een oud klasgenootje van mij heeft ook de pabo gedaan en hij werkt nu ook in het onderwijs, dat was me ook altijd een vreemd figuur hoor. Liet ook nooit het achterste van zijn tong zien.
Ik vind onderwijs tegenwoordig dermate ingericht dat je er als man niet zou moeten willen werken. Enerzijds natuurlijk jammer omdat je zo kinderen hebt die opgroeien zonder ook maar ooit een mannelijk autoritair persoon in hun leven te hebben.
Helaas komt er tegenwoordig zoveel bullshit kijken bij het zijn van een leerkracht in het basisonderwijs dat goedwillende mannen liever kiezen om docent te worden, daadwerkelijk informatie overbrengen ipv opvoeder spelen op de basisschool. Wat er dan overblijft zijn mannen die op zijn zachts gezegd een beetje sussy zijn, homoseksuelen bijvoorbeeld zijn oververtegenwoordigd als leerkrachten in het basisonderwijs, gewoon een simpele constatering.
denk dat dit niets met mannen te maken heeft ,maar met typesquote:Op woensdag 4 december 2024 00:15 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Laat je dan asjeblieft snel steriliseren. Want dat kinderen niets overkomt is belangrijker dan dat mannen vader moeten mogen worden.quote:Op dinsdag 3 december 2024 23:57 schreef Horzula het volgende:
Ben zelf een man. Dat die kinderen niets overkomt is belangrijker dan dat mannen dat werk per se moeten mogen doen.
Het zijn in 98% van de gevallen geile mannenquote:Op woensdag 4 december 2024 00:30 schreef Thorelf het volgende:
[..]
denk dat dit niets met mannen te maken heeft ,maar met types
die zullen er zeker tussen zitten,maar ik denk dat het aantal overschat wordt door het gepraat er omheen...quote:Op woensdag 4 december 2024 00:43 schreef Vvdjemoeder het volgende:
[..]
Het zijn in 98% van de gevallen geile mannen
Maar niet 98% van de geile mannen gaat kindjes misbruiken.quote:Op woensdag 4 december 2024 00:43 schreef Vvdjemoeder het volgende:
[..]
Het zijn in 98% van de gevallen geile mannen
quote:Op woensdag 4 december 2024 01:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar niet 98% van de geile mannen gaat kindjes misbruiken.
dit is ook zo kortzichtig om dit te zeggenquote:Op woensdag 4 december 2024 01:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar niet 98% van de geile mannen gaat kindjes misbruiken.
Pardon?quote:Op woensdag 4 december 2024 01:16 schreef Thorelf het volgende:
[..]
[..]
dit is ook zo kortzichtig om dit te zeggen
Maar je quote mij. 2x zelfs.quote:Op woensdag 4 december 2024 01:24 schreef Thorelf het volgende:
[..]
nee dit was geen reactie op jou!!!
Okidokiquote:
Ik zat een keer in de bus met die jongen uit m'n vorige post. Lang haar, vies baardje, heel alternatief. Was ie aan het praten van "Ja, kinderen moet je gewoon slaan" en van die pedo grapjes maken. Haalde die zo'n stalen flesje uit z'n binnenzak en nam een slok. Ik kon niet ruiken of er alcohol in zat, maar denk het toch echt wel.quote:Op woensdag 4 december 2024 00:23 schreef Cruzinats het volgende:
Een oud klasgenootje van mij heeft ook de pabo gedaan en hij werkt nu ook in het onderwijs, dat was me ook altijd een vreemd figuur hoor. Liet ook nooit het achterste van zijn tong zien.
Heb je hiervan aangifte of melding gedaan? De schoolleiding zou ik hiervan toch op zijn minst op de hoogte stellen, in plaats van het hier te melden.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zat een keer in de bus met die jongen uit m'n vorige post. Lang haar, vies baardje, heel alternatief. Was ie aan het praten van "Ja, kinderen moet je gewoon slaan" en van die pedo grapjes maken. Haalde die zo'n stalen flesje uit z'n binnenzak en nam een slok. Ik kon niet ruiken of er alcohol in zat, maar denk het toch echt wel.
Nou, 80% kans dat hij ook dit nieuws haalt in de toekomst als je het mij vraagt.
En dan werk je op de basisschool voor groep twee ofzo.![]()
Neen, bovendien is daar niets strafbaars aan. En wist ik veel waar die jongen werkte. Weet zijn naam niet, zag hem alleen heel sporadisch via via en dus een aantal keer in de bus.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:32 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Heb je hiervan aangifte gedaan of melding gemaakt?
Heb je dan in de bus niet gevraagd waar hij werkte? Zou ik doen. Desnoods met mijn smartphone in de aanslag.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Neen, bovendien is daar niets strafbaars aan. En wist ik veel waar die jongen werkte. Weet zijn naam niet, zag hem alleen heel sporadisch via via en dus een aantal keer in de bus.
Nee.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:37 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Heb je dan in de bus niet gevraagd waar hij werkte? Zou ik doen. Desnoods met mijn smartphone in de aanslag.
Denk het niet.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:45 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Zou je dat de volgende keer wel doen?
Brandevoort en daar is niet veel sjiek aan. Heeft net zo goed ook mindere buurten.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:41 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dat speelt al langer daar. Cees de telecom prof, uit Helmand. Want als je in het sjieke Bredevoort woont, dan is Hel mond opeens Helmand geworden.
Waarom zou Wilders hier afstand van moeten nemen? Ik heb niet het idee dat Wesley PVV stemmer is, met al zijn vrijwilligerswerk.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:37 schreef AudiTT het volgende:
Heeft Wilders al afstand genomen van deze zieke daden?
Dit is een hele pijnlijke geschiedenis ja. Ik heb het vermoeden dat het ook om gefilmd misbruik gaat, al wordt dat niet naar buiten gebracht, ook niet hoe de zaak voor de politie aan het rollen kwam. Hij was al jaren lang bezig.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Brandevoort en daar is niet veel sjiek aan. Heeft net zo goed ook mindere buurten.
Overigens was hij ook voorzitter van Smile per mile. Daar nam hij gehandicapte kindjes mee in een race-auto van de ELE rally. Uiteraard is hij daar verwijderd. Heeft in 2016 een jeugdlintje ontvangen van de burgemeester.
Deed eigenlijk best wel veel.....voor de kindjes!
We hebben sinds begin november een nieuwe burgemeester en ja, die heeft al gereageerd.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:33 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dit is een hele pijnlijke geschiedenis ja. Ik heb het vermoeden dat het ook om gefilmd misbruik gaat, al wordt dat niet naar buiten gebracht, ook niet hoe de zaak voor de politie aan het rollen kwam. Hij was al jaren lang bezig.
Heeft de Burgemeester gereageerd? Ik kan me voorstellen dat er bezorgde ouders zijn, en hij/of zij heeft wel iets van betrokkenheid te tonen.
Dat is onzin. Ik heb op de basisschool in de 3de, 4de en 6de klas een meester gehad en dat waren topleerkrachten.quote:Op woensdag 4 december 2024 00:15 schreef Vvdjemoeder het volgende:
sow keihard ingegrepenquote:Op woensdag 4 december 2024 10:34 schreef Netsplitter het volgende:
Even voor de duidelijkheid: er gaat geen! heksenjacht gehouden worden.
Diegene die dat wel gaat doen wacht een ban.
Dit.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:37 schreef AudiTT het volgende:
Heeft Wilders al afstand genomen van deze zieke daden?
Totaal onverwacht voor alle betrokkenen en verantwoordelijken. Vreselijk, voor hun ook. En ze zitten allemaal met vragen, veel vragen. Daarnaast gaat het om een groep bijzonder kwetsbare kinderen.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:40 schreef Gia het volgende:
[..]
We hebben sinds begin november een nieuwe burgemeester en ja, die heeft al gereageerd.
https://www.hartvannederl(...)eekt-van-nachtmerrie
Tja, 25 jaar. Ik verwacht dat hij nog thuis woont, bij zijn ouders. Je zult het maar meemaken als ouders!! Echt, dan kun je verhuizen, volgens mij.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:59 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Totaal onverwacht voor alle betrokkenen en verantwoordelijken. Vreselijk, voor hun ook. En ze zitten allemaal met vragen, veel vragen. Daarnaast gaat het om een groep bijzonder kwetsbare kinderen.
Dat!quote:Op woensdag 4 december 2024 11:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, 25 jaar. Ik verwacht dat hij nog thuis woont, bij zijn ouders. Je zult het maar meemaken als ouders!! Echt, dan kun je verhuizen, volgens mij.
Je wil niet dat hij vermoord wordt, of zelfmoord pleegt.quote:Op woensdag 4 december 2024 15:58 schreef roos94 het volgende:
Een zeer kwetsbaar gedetineerde, ja vast.
Ook met vier-ogen protocol?quote:Op woensdag 4 december 2024 15:55 schreef yessie234 het volgende:
Er is nieuws:
https://nos.nl/artikel/25(...)genis-met-extra-zorg
Is dat zo?quote:Op woensdag 4 december 2024 15:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je wil niet dat hij vermoord wordt, of zelfmoord pleegt.
@Isdatzo ?quote:
Je verwacht het niet hè ....quote:Op woensdag 4 december 2024 18:43 schreef -river- het volgende:
WTF
Verdachte in Helmond zou ook kinderen jonger dan 4 hebben misbruikt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op woensdag 4 december 2024 18:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Je verwacht het niet hè ....Dit is serieus ziekmakend, die arme kinderen en ouders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat ze hem heel goed bewaken.quote:Op woensdag 4 december 2024 18:43 schreef -river- het volgende:
WTF
https://nos.nl/artikel/25(...)n-4-hebben-misbruikt
Verdachte in Helmond zou ook kinderen jonger dan 4 hebben misbruikt
De kinderen die door een man uit Helmond seksueel zouden zijn misbruikt, zijn op een jongetje na allemaal meisjes. Een aantal kinderen was jonger dan de basisschoolleeftijd, zegt een persofficier. Dat betekent dat ze op het moment van het misbruik jonger waren dan 4.
De andere slachtoffers zijn leerlingen van de basisschool in Helmond waar de man werkte en op het moment van misbruik tussen de 4 en 12 jaar oud.
De politie en het Openbaar Ministerie hebben tot dusver twintig slachtoffers geïdentificeerd. Omdat het onderzoek nog loopt, kan niet worden uitgesloten dat er meer kinderen zijn misbruikt.
De 25-jarige inwoner van Helmond was leerkrachtondersteuner op een plaatselijke basisschool. Het misbruik zou in 2018 begonnen zijn en tot in dit jaar hebben geduurd.
De zaak kwam in september aan het rollen door een melding van ouders dat een meisje seksueel was misbruikt. De man werd op 19 september opgepakt.
Tijdens het onderzoek kwam naar voren dat de man waarschijnlijk ook op oppasadressen kinderen misbruikte. Op zijn telefoon zijn filmpjes gevonden die daarop wijzen. Er zijn geen aanwijzingen dat hij deze filmpjes heeft verspreid.
De verdachte heeft een grotendeels bekennende verklaring afgelegd, aldus het OM.
De ouders van de twintig kinderen zijn de afgelopen dagen geïnformeerd. "Dat is ontzettend ingrijpend en impactvol geweest voor iedereen die daarbij betrokken is", zei de persofficier. Aan de ouders is hulp aangeboden. Dat blijft ook zo gedurende de hele strafzaak.
Morgen moet de verdachte weer voor de rechter verschijnen. Dan wordt besproken wat er nog aan onderzoek gedaan moet worden voordat de zaak inhoudelijk wordt behandeld. Ook zal de rechtbank beslissen of de Helmonder langer in voorlopige hechtenis moet blijven.
En het was al in 2016 begonnen. Toen was de verdachte 16...quote:Op woensdag 4 december 2024 19:46 schreef maily het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze hem heel goed bewaken.
De schoft
Men krijgt geen vrouw om daarmee samen de onderwijzers langere tijd te observeren.quote:Op woensdag 4 december 2024 19:09 schreef quirina het volgende:
Dat die engerd zo lang zijn gang heeft kunnen gaan zonder dat iemand wat gemerkt heeft vind ik stuitend.
Kijken collega’s niet in de klas?
Oh en wat mij betreft mag hij hangen aan de hoogste boom. Mag het misschien niet zeggen, maar doe het toch.
Vaak worden ze (na instructie door de leerkracht) naar een andere (RT-)ruimte gestuurd om daar 1-op-1 een kind extra te helpen. Wat in dit geval wel tussen aanhalingstekens mag: 'helpen'.quote:Op woensdag 4 december 2024 19:09 schreef quirina het volgende:
Dat die engerd zo lang zijn gang heeft kunnen gaan zonder dat iemand wat gemerkt heeft vind ik stuitend.
Oh en wat mij betreft mag hij hangen aan de hoogste boom. Mag het misschien niet zeggen, maar doe het toch.
In elk geval niet op een school, kinderdagverblijf of andere kindergerelateerde werkplek.quote:Op woensdag 4 december 2024 20:19 schreef KingRadler het volgende:
Ik vraag me af of hij ooit een tweede kans krijgt, in Nederland is alles mogelijk.
En da's maar goed ook. Héél erg goed!quote:Op woensdag 4 december 2024 20:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In elk geval niet op een school, kinderdagverblijf of andere kindergerelateerde werkplek.
Zeker.quote:Op woensdag 4 december 2024 20:22 schreef r_one het volgende:
[..]
En da's maar goed ook. Héél erg goed!
Van wie denk je dat niet te mogen zeggenquote:Op woensdag 4 december 2024 19:09 schreef quirina het volgende:
Moet je aan @roos94 vragen die kwam ermee.quote:Op woensdag 4 december 2024 21:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik was het niet. Ik ontken alles. Waar word ik van beschuldigd?
Ben een man dus vrees dat ik de schijn tegen heb en voor de zekerheid als kindverkrachter word versleten.quote:Op woensdag 4 december 2024 21:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Moet je aan @:roos94 vragen die kwam ermee.
Heftige details bekend over misbruikzaak Helmond tijdens rechtszittingquote:Basisschoolmedewerker Wesley W. uit Helmond wordt verdacht van het seksuele misbruik van achttien meisjes en het maken van pornografische beelden van twee kinderen. W. wordt in totaal van zeven feiten verdacht in zijn zaak over het plegen van ontucht met twintig minderjarige slachtoffers.
Bij W. is inmiddels een pedofiele stoornis vastgesteld. De officier van justitie wil dat hij nog door een psychiater wordt onderzocht. Dit in het kader van een mogelijke tbs. Ze liet donderdag al doorschemeren dat haar strafeis "ver boven" de 4 jaar celstraf zal uitkomen.
De 25-jarige W. was leerkrachtondersteuner op een school in zijn woonplaats Helmond. Het misbruik zou hebben plaatsgevonden tussen april 2018 en september vorig jaar, op de school en bij enkele oppasadressen. Eerder bleek al dat de zaak een forse omvang heeft.
Kinderporno
In de rechtbank in Den Bosch werd duidelijk dat het op zeven verschillende strafbare feiten neerkomt, waaronder het seksueel binnendringen bij zes meisjes. Van dertien slachtoffers zou hij kinderporno hebben gemaakt. Ook zouden een broertje en zusje, bij wie hij oppaste, elkaar hebben moeten betasten. In totaal vier meisjes zouden hem hebben moeten betasten. Daarnaast was hij in het bezit van bestaande kinderporno.
De verdachte zit momenteel op een speciale afdeling van het huis van bewaring, een zogeheten Extra Zorgvoorziening (EZV). Die is ingericht voor kwetsbare gedetineerden die niet kunnen functioneren in een regulier regime. Zijn advocaat Marcel Heuvelmans betoogde tijdens de vorige zitting dat het op een reguliere afdeling niet veilig is voor zijn cliënt. Er zou destijds dagelijks op de celdeur zijn gebonkt en zijn geprobeerd het luikje daarvan te openen.
De rechtbank besloot dat er nog een psychiater wordt toegevoegd aan het onderzoek. De volgende tussentijdse zitting is 15 mei.
https://www.hartvannederl(...)-misbruik-18-meisjes
quote:Onderwijsassistent Wesley W. (25) uit Helmond wordt verdacht van ontucht met twintig minderjarige slachtoffers. Hij zou bij zeker zes meisjes zijn binnengedrongen. Ook zou hij de vagina's en billen van meisjes betast hebben en jonge kinderen aan zijn geslachtsdeel hebben laten zitten. Die details maakte de officier donderdag bekend tijdens een tussentijdse zitting. De verdachte zelf was niet aanwezig.
In de rechtszaal was wel een aantal ouders van slachtoffers aanwezig. Toen de officier de nieuwe details van het onderzoek bekendmaakte, was er gesnik en gehuil te horen.
Betasten van edele delen
Wesley W. wordt verdacht van het misbruiken van twintig kinderen onder de 12 jaar: negentien meisjes en één jongen. Een aantal van hen was tijdens het misbruik jonger dan 4 jaar. De ontucht gebeurde tussen 15 april 2018 en 18 september vorig jaar.
De voormalig onderwijsassistent en oppasser wordt verdacht van het met de vinger binnendringen bij zes meisjes. Ook zou hij bij elf meisjes de vagina en de billen betast hebben.
Broertje en zusje moesten aan elkaar zitten
Daarnaast zouden vier meisjes zijn geslachtsdeel hebben moeten aanraken en moesten een broertje en een zusje elkaar betasten.
Het misbruik zou hebben plaatsgevonden op zowel kindcentrum Mondomijn in de Helmondse wijk Brandevoort als op een aantal oppasadressen. W. filmde een deel van het misbruik. Daarom wil de officier van justitie hem ook vervolgen voor het maken van pornografisch materiaal.
Flinke strafeis volgt
De Helmondse verdachte is inmiddels onderzocht door een psycholoog. Volgens het rapport heeft W. een pedofiele stoornis, maar is hij volledig toerekeningsvatbaar.
De officier van justitie wilde niet op de strafeis vooruit lopen, maar liet toch doorschemeren dat haar eis ver boven de vier jaar celstraf uit zal komen. Daarnaast wil ze eventueel nog een tbs-maatregel.
De zaak gaat verder op 15 mei.
https://www.omroepbrabant(...)ijdens-rechtszitting
De meeste misbruikgevallen vinden plaats binnen de familie. Voor de zekerheid dus je echtgenoot of je ouders ook maar niet vertrouwen met je kind als je even boodschappen gaat doen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:05 schreef roos94 het volgende:
Hoeveel zin zou dat hebben dan? Kan tbs iemand genezen van een pedofiele stoornis?quote:De Helmondse verdachte is inmiddels onderzocht door een psycholoog. Volgens het rapport heeft W. een pedofiele stoornis, maar is hij volledig toerekeningsvatbaar.
De officier van justitie wilde niet op de strafeis vooruit lopen, maar liet toch doorschemeren dat haar eis ver boven de vier jaar celstraf uit zal komen. Daarnaast wil ze eventueel nog een tbs-maatregel.
Zo niet, dan blijft hij (door de tbs) nog héél lang uit de maatschappij verwijderdquote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hoeveel zin zou dat hebben dan? Kan tbs iemand genezen van een pedofiele stoornis?
Waarom eigenlijk niet?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet?Nou, die van jou is dommer, denk ik. Omdat het immoreel is natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-nee-
Dat klopt maar niet veel.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:31 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nou, die van jou is dommer, denk ik.
Ah, zo had ik het nog niet bekeken.quote:Omdat het immoreel is natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed dat je dat even wereldkundig maakt
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Niet alleen maar door dit soort smeerlappen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:19 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Een hele mietjesgeneratie is aan het opgroeien met alleen maar vrouwen als rolmodel omdat alle mannen niet meer vertrouwd worden door dit soort smeerlappen.
neequote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hoeveel zin zou dat hebben dan? Kan tbs iemand genezen van een pedofiele stoornis?
Hoeveel plaatsen heeft Nederland en hoeveel hebben er dan Hel in de naam?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:23 schreef SebbeSwensje het volgende:
Nederland heeft wel veel plaatsen met Hel in de naam, klein toeval.
De bouwstijl hier is Brabants clasicisme.quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:21 schreef yessie234 het volgende:
In Holland staat een huis
Brandevoort is dat niet die wijk met al die nagebouwde Amsterdamse grachtenpanden?
De rechtstaat faalt continue bij pedofilie. Het is niet behandelbaar waardoor enkel castratie of levenslange gevangenisstraffen herhaling kunnen voorkomen, die strafmaten zijn niet beschikbaar waardoor in dit geval, met een dader van 25, herhaling eigenlijk wel vaststaat.quote:Hij heeft een naam en met zijn tronie staat hij zonder gemonteerde balk op Geenstijl.
Was trouwens een jaar geleden al bekend dat hij pedofiel is, snap niet dat zijn arrestatie zo lang heeft moeten wachten.
Je zou maar de ouder zijn van zo'n misbruikt kind.
Nee, pedofilie is in principe geen stoornis maar een seksuele geaardheid en niet behandelbaar door psychologen aangezien dit niet binnen de psychologie valt. Er is wel een DSM-5 definitie maar deze is biologisch gezien foutief en onbruikbaar voor seksuele geaardheden.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het probleem is volgens mij vaak een secundaire stoornis, zoals een persoonlijkheidstoornis, een stoornis bij de impulscontrole of een cognitieve beperking. Het gros van de pedofielen zal ook nooit iets met hun gevoelens doen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, pedofilie is in principe geen stoornis maar een seksuele geaardheid en niet behandelbaar door psychologen aangezien dit niet binnen de psychologie valt. Er is wel een DSM-5 definitie maar deze is biologisch gezien foutief en onbruikbaar voor seksuele geaardheden.
Daarom is een tweeledige aanpak bij dit soort gevallen ook zo belangrijk. Ten eerste is preventie zeer belangrijk en moet er ten alle tijde hulp beschikbaar zijn voor pedofielen die niet overgaan tot pedoseksualiteit.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het probleem is volgens mij vaak een secundaire stoornis, zoals een persoonlijkheidstoornis, een stoornis bij de impulscontrole of een cognitieve beperking. Het gros van de pedofielen zal ook nooit iets met hun gevoelens doen.
De behandeling van een dader als deze Wesley zal dan ook gericht zijn op de andere stoornis(sen) om de kans op herhaling te verkleinen.
Dat zal waarschijnlijk voor een groot deel van de niet pedofiele (seksuele) kindermisbruikers waarschijnlijk ook opgaan. Zaken als macht, dominantie en vernedering spelen nogal eens een rol in de menselijke seksualiteit.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het probleem is volgens mij vaak een secundaire stoornis, zoals een persoonlijkheidstoornis, een stoornis bij de impulscontrole of een cognitieve beperking. Het gros van de pedofielen zal ook nooit iets met hun gevoelens doen.
De behandeling van een dader als deze Wesley zal dan ook gericht zijn op de andere stoornis(sen) om de kans op herhaling te verkleinen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |