abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215776364
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 13:13 schreef Hanca het volgende:
Verder is de ophef echt onzinnig:
[..]
https://www.nd.nl/nieuws/(...)%29&utm_medium=email
De ophef is mede ingegeven door het kabinet dat er nu zit en waarvan meer dan duidelijk is dat er lieden in zitten die alles op alles zetten om moslims zwart te maken en uit Nederland te verdrijven. Deze mensen mag je op geen manier in de kaart spelen, en dat doe je met een dergelijke motie wel. Hij is te gespecificeerd (mensen met een migratieachtergrond) en niet gespecificeerd genoeg (welke normen en waarden zijn het en hoe en in hoeverre dienen uitgerekend deze mensen met een migratieachtergrond daaraan te voldoen).
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215776560
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 20:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je bagatelliseert wat er aan de hand is. De autochtone groep wordt buitengesloten , kennelijk omdat men denkt dat die niet hoeft te integreren of geen gevaar is.
De kans op een gevaar van buitenaf is ook een stuk groter. Het is wel logisch wanneer ik meer in de gaten word gehouden ten opzichte van mijn buurman (theoretisch gesproken). Je kunt het inderdaad niet leuk vinden, wat we wel hebben gemerkt in de samenleving de afgelopen tijd, maar dat is een ander verhaal.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215776694
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
De kans op een gevaar van buitenaf is ook een stuk groter. Het is wel logisch wanneer ik meer in de gaten word gehouden ten opzichte van mijn buurman (theoretisch gesproken).
Generaliseren naar iedereen "van buitenaf" kan een gevaar zijn, is discriminerend.
Wbt gevaren inschatten en volgen... dat is een taak van de AIVD, inclusief het volgen van bepaalde militante gedachtenvorming

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 05-12-2024 15:00:50 ]
pi_215776811
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 10:42 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar als je zonder D66 al een meerderheid hebt, dan heb je D66 natuurlijk ook niet nodig. Dan kun je als Jetten wel mee-onderhandelen maar krijg je niet zoveel voor elkaar lijkt me. Los van de inhoud - waarvan we nog moeten zien wat het wordt - denk ik dat het politiek geen hele gekke stap is; je blijft los staan van Schoof I en je kunt zeggen dat je zelfs welwillend was.
Sterker nog, ze kunnen er iets doorheen drukken wat D66 helemaal niet wil en als ze daar dan toch blijven zitten, dan zijn ze politiek verantwoordelijk. Ik snap heel goed dat ze zich niet nog een keer laten uithollen door VVD-beleid.
Een heer met stijl
  donderdag 5 december 2024 @ 15:07:58 #205
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215776903
quote:
Mevrouw Koekkoek (Volt):
Dat is dus onvoldoende. Waarom? Ik heb hier gisteren zelf een plenair debat over aangevraagd. Toen werd er vervolgens gezegd: er vindt volgende week een commissiedebat plaats. Je kan natuurlijk niet een debat gaan voeren op basis van informatie die je als Kamer niet hebt gekregen. Aangezien de minister er zelf aan vasthoudt dat komende maandag alles in gang moet gaan, stel ik hier de eis — dat is eigenlijk helemaal niet zo'n gekke eis — dat het kabinet de Kamer en de samenleving vooraf informeert.

Minister Faber:
Ja, voorzitter. Ik gaf net al aan hoe die controles eruitzien. Ik bedoel dat ik hier natuurlijk geen dienstroosters van de Koninklijke Marechaussee of wat dan ook ga overleggen. Ik bedoel dat dat er niet toe doet. Het gaat erom dat die controles conform artikel 25 van de Schengencode gewoon uitgevoerd worden. Daar hebben we helemaal niet geheimzinnig over gedaan.

Mevrouw Podt (D66):
Dit wordt een beetje de omgekeerde wereld. De minister zegt namelijk: daar is niks geheimzinnigs aan. Ze zegt dus eigenlijk: dit hoeft u eigenlijk helemaal niet te weten. Daar gaat deze minister niet over! Het punt is — ik heb het nog even opgezocht — dat wij onze vragen op 17 juli gesteld hebben. Ze zijn maanden te laat. Toen kwamen ook de eerste signalen over het feit dat de Marechaussee zei: we hebben hier helemaal geen handjes voor. Toen kwamen ook de eerste signalen van grensgemeentes die zeiden: we hebben geen idee en we weten helemaal niet waar dit over gaat.

Minister Faber:
Het is mij helemaal niet bekend dat er vragen zijn ingeleverd op 17 juli en dat die er zo lang hebben gelegen. Dat is mij niet bekend. Ik bedoel ... Ik wil met alle plezier alle antwoorden geven, maar ja ... Ik bedoel: er komen honderden stukken binnen en ik weet niet alles uit mijn hoofd. Ik ben mij er niet van bewust dat ik de vragen van 17 juli niet heb beantwoord. Meer kan ik er niet van maken.

Minister Faber:
Nogmaals, ik heb ze niet gezien. Ik wil met alle plezier vragen beantwoorden. Dit is al de derde keer dat ik dat zeg en ... Ik heb ze niet gezien. Ik ben me er niet van bewust. De vragen die er waren, heb ik nu ook gewoon beantwoord. Ik heb de vragen beantwoord over hoe de controles eruit gaan zien en hoe ik de regio heb ingelicht. Ik bedoel: we hebben daar helemaal niet geheimzinnig over gedaan.

Minister Faber:
Ja, uiteraard. Dat is zo klaar als een klontje. Ik bedoel: dat lijkt me niet meer dan logisch.
quote:
De voorzitter:
Ik begrijp ook dat de vragen vooral bij EZ liggen en dat er op 30 september om uitstel is gevraagd.

Minister Faber:
Dat is dan waarschijnlijk AZ.

De voorzitter:
Ik begrijp dat het EZ is.

Minister Faber:
Ik heb ze niet.

De voorzitter:
Nee, maar goed, de toezegging staat gewoon dat het binnen een paar dagen komt.

Minister Faber:
Ja, nu ligt het bij EZ.
https://www.tweedekamer.n(...)024-2025/32#e490b963

Dit is toch schitterend. Er is nooit een slechtere minister geweest dan Faber. Compleet van de zotte.
pi_215776920
https://nos.nl/artikel/25(...)traf-meer-dan-de-eis
quote:
Ongehoord Nederland-presentator Raisa Blommestijn is veroordeeld tot tachtig uur taakstraf, waarvan veertig uur voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar. Ze krijgt de straf vanwege groepsbelediging en smaad. De uitspraak valt zwaarder uit dan de eis van het Openbaar Ministerie, dat veertig uur had geëist.

De rechter in Den Haag oordeelt dat de ernst van de feiten niet voldoende naar voren komt in die eis.

Daarnaast moet de ON-presentator een schadevergoeding betalen aan advocaat en voormalig D66-Kamerlid Sidney Smeets van 1550 euro. In een tweet noemde zij hem "kleuterneuker."
Raisa Blommenstein, nog FvD toch ?
Alweer iemand uit die club voor de rechter...
Doe een onderzoek hoe zij tegen integratie zijn. Bijv artikel 1 niet accepteren als Nederlandse waarde
pi_215777166
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 13:13 schreef Hanca het volgende:
Verder is de ophef echt onzinnig:
[..]
https://www.nd.nl/nieuws/(...)%29&utm_medium=email
De ChristenUnie probeert vanzelfsprekend de gevoelens te temperen, maar zie online dat een deel van hun achterban wel begint te roeren. Als het niet iets nieuws is dan stem je er natuurlijk ook niet voor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215777268
quote:
De heer Flach (SGP):
Ook voor de SGP is het verhogen van het kindertal niet iets wat aan de overheid ligt. Geen overheid achter de voordeur; ook op dat punt zijn we het eens. Het gaat hier om een zegen van God die we mogen krijgen.
Best raar om te horen uit de mond van een SGP'er, de partij die al jaren strijd voor het verbieden van abortus. Dat is toch weldegelijk iets waarmee de overheid het kindertal vergroot.
pi_215777416
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Generaliseren naar iedereen "van buitenaf" kan een gevaar zijn, is discriminerend.
Qua discriminatie is het dan wel heel erg ruim :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 5 december 2024 @ 16:33:04 #210
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215777563
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
De kans op een gevaar van buitenaf is ook een stuk groter. Het is wel logisch wanneer ik meer in de gaten word gehouden ten opzichte van mijn buurman (theoretisch gesproken). Je kunt het inderdaad niet leuk vinden, wat we wel hebben gemerkt in de samenleving de afgelopen tijd, maar dat is een ander verhaal.
Mijn probleem is dat mensen die hier zijn geboren gezien worden als 'van buitenaf'. Al mijn voorouders hebben hier geleefd en toch is mijn dochter een allochtoon, ook al is ze hier geboren. Daarnaast heeft ze een licht getint kleurtje. Door heel veel mensen zal zij nooit als Nederlands worden gezien, terwijl ze echt net zo Nederlands, zo niet meer Nederlands is dan die mensen zelf. Omdat haar moeder Amerikaans is, is ze ook in dit verhaal 'iemand met een migrantenverleden'.

Drie keer raden wat er met ons is gebeurd door de toeslagenaffaire? Deze discriminatie moet echt meteen stoppen, maar het siert ons land niet dat er ontzettend veel mensen zijn die dit geen probleem vinden, totdat ze er zelf mee te maken krijgen. Maar als iemand het kut vindt om er zelf mee te maken te krijgen, waarom vinden die mensen het dan wél prima bij een ander. Ikke, ikke, ikke.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 5 december 2024 @ 16:34:05 #211
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215777569
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)024-2025/32#e490b963

Dit is toch schitterend. Er is nooit een slechtere minister geweest dan Faber. Compleet van de zotte.
Dit is nog maar het begin, als Wilders straks de overgrote meerderheid heeft wordt het helemaal 'lachen'.
  donderdag 5 december 2024 @ 20:07:46 #212
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215779621

Gerommel in bestuur van NSC: penningmeester op non-actief gezet

quote:
Het rommelt binnen het bestuur van Nieuw Sociaal Contract (NSC). Deze week is de penningmeester van NSC op non-actief gezet na klachten over zijn functioneren. De penningmeester ontkent die lezing. De partij van Pieter Omtzigt voert campagne met 'goed bestuur', maar intern staan het bestuur en de geschorste penningmeester lijnrecht tegenover elkaar.
...
Bij de partij kwamen verschillende meldingen binnen over het gedrag en de samenwerking met de penningmeester. Naar aanleiding daarvan zou hem te kennen zijn gegeven dat hij geschorst zou worden als bestuurslid van NSC.

De penningmeester zegt dat hij juist onregelmatigheden en dubbele facturen aan de kaak stelde en dat dit niet in goede aarde viel, wat uiteindelijk tot zijn schorsing heeft geleid. Die onregelmatigheden met facturen, stammen volgens hem van vóór zijn tijd als penningmeester - dus van voor april 2024.
...
Afgelopen maandag escaleerde de situatie. De penningmeester stelt dat het bestuur woedend was omdat hij naar het ministerie van Binnenlandse Zaken zou zijn gestapt, om daar een melding te doen dat de financiën van NSC niet in orde zouden zijn. Politieke partijen moeten aan dat ministerie verantwoording afleggen voor geld dat ze van de overheid ontvangen. De penningmeester deed melding omdat hij te weinig vertrouwen had in het lopende onderzoek. "Ik moest vertrekken. Ze hebben gezegd: je bent niet meer actief als penningmeester."
...
De penningmeester is gevraagd om lopende het onderzoek naar de financiën zijn functie neer te leggen. Maar hij sluit zelf een terugkeer bij de partij uit. "Dit is geen goed bestuur. Daar zijn we allemaal voor aangetrokken. Maar dat kunnen ze niet waarmaken."

Het NSC-bestuur is van plan om de leden in de wekelijkse nieuwsbrief die morgen verschijnt tekst en uitleg te geven.
Ach het NSC.
Antifa
  donderdag 5 december 2024 @ 20:19:09 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215779808
Het zit ze niet mee bij NSC.
  donderdag 5 december 2024 @ 20:24:28 #214
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215779873
quote:
Ach Pietertje. Bastille zong er ooit een liedje over.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 6 december 2024 @ 06:28:10 #215
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_215782437
quote:
Wanneer is iemand goed geïntegreerd? 'Zijn de lat steeds hoger gaan leggen'

Gisteren 14:30

Op de avond van de voetbalwedstrijd tussen Maccabi Tel Aviv en Ajax barstte het geweld los in Amsterdam. Het bleek aanleiding te zijn voor de coalitie om het integratiedebat aan te zwengelen, waarbij werd gesproken over Nederlanders met een migratieachtergrond. "Het lijkt wel een soort obsessie", reageert Peter Scholten, politicoloog en hoogleraar Migratie en Diversiteit aan de Radboud Universiteit, bij Spraakmakers.

"Respecteer je onze normen en waarden, ben je hier thuis en ben je ook nog eens bereid om diezelfde normen en waarden net als ik te verdedigen?" zei Dilan Yeşilgöz (VVD) naar aanleiding van het geweld in Amsterdam. Haar collega's in de coalitie echoden haar sentiment. "Ik dacht: daar gaan we weer", reageert Scholten.

Duveltje in een doosje
Volgens Scholten komt het integratiedebat "als een duveltje uit een doosje" regelmatig weer naar boven. "Er zijn problemen, dat is duidelijk", gaat Scholten verder. "Maar dat meteen weer koppelen aan een integratieprobleem en dat het mensen met een migratieachtergrond zijn, maar ook dat we met elkaar overeen moeten komen wat de normen en waarden van de Nederlandse samenleving zijn, slaat zo'n discussie helemaal plat."

Projecteren
"Het lijkt wel een soort obsessie", zegt Scholten over het integratiedebat. De "wereldproblematiek" en de bijbehorende veranderingen dreunen ook door in Nederland. "Je ziet dat iedere keer als wij met die veranderingen te maken krijgen en dat niet fijn vinden, dat het geprojecteerd wordt op migratie en integratie. En dat is heel jammer."

Precisiewerk
De politiek werkt niet met "precisie" in het benoemen van de wel aanwezige problemen, stelt Scholten. Het generaliserende "integratieprobleem" doet "heel veel mensen in Nederland met een migratieachtergrond" zich afvragen: "wat heb ik daarmee te maken en hoe lang blijf ik met dit soort discussies te maken hebben?"

De drie W's
Scholten stelt dat "gevoelens en beelden" de boventoon voerden tijdens het debat. En dat terwijl het CBS twee weken geleden een rapport uitbracht waarin gesteld werd dat de vooruitgang bij integratie juist toeneemt. Dat wordt gebaseerd op hoe goed iemand geëquipeerd is, de kennis die iemand heeft en de wil om te participeren, verduidelijkt Scholten. De drie W's zijn dus van belang: wonen, werken, weten.

Bovendien voert de overheid op dit moment ook "niet of nauwelijks" een integratiebeleid en wordt dat gezien als de eigen verantwoordelijkheid van een persoon. "Wat je eigenlijk ziet is dat we de lat steeds hoger zijn gaan leggen", zegt Scholten. Zo zijn de drie W's volgens de Nederlandse politiek "toch weer niet genoeg" en moet het gaan over normen, waarden, sociaal-cultureel en identiteitsvorming. "Dat wekt ook wel de suggestie dat het nooit genoeg is."

Assimilatie
Dat zou volgens Scholten duiden op assimilatie en sociaal-culturele aanpassing. "Dan is het wel de vraag: wanneer ben je dan Nederlands? Moet je je thuis voelen? Moet je alle Nederlandse normen en waarden omarmen? En wat zijn dat dan?"

Tegenstellingen
"Door het als assimilatie neer te zetten, wek je eigenlijk de suggestie dat sommigen iets minder vrij zijn in hun normen en waarden, want er is één set Nederlandse normen waarden", aldus Scholten. "Vaak spelen in een samenleving heel veel verschillende tegenstellingen een rol. Dat mogen we niet alleen maar reduceren naar dat ene element, de migratieachtergrond."

Onzekerheid
De Nederlandse politiek zou zich dus ook moeten afvragen waarom het integratiedebat telkens weer terugkomt, aldus Scholten. "Ik denk dat dat echt iets zegt over een onzekerheid in de Nederlandse samenleving en de snel veranderende wereld", zegt de hoogleraar. "Hoe verhouden we ons daartoe?"

Daarom zouden we op zoek moeten gaan naar een "gedeeld Nederlanderschap", wat tegelijkertijd ook eigenlijk de basis is van het integratiedebat, stelt Scholten. "Wat ontbreekt is een gemeenschappelijk verhaal over Nederland als migratie samenleving, dus het is belangrijk verbinding te zoeken tussen de diverse mensen die er zijn. En ook met de tijd mee te veranderen. Ik ben als geboren en getogen Nederlander al heel anders dan de generaties voor mij, dus het is geen vaststaand begrip."
https://www.nporadio1.nl/(...)ds-hoger-gaan-leggen
  vrijdag 6 december 2024 @ 09:37:43 #216
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215783463
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mijn probleem is dat mensen die hier zijn geboren gezien worden als 'van buitenaf'. Al mijn voorouders hebben hier geleefd en toch is mijn dochter een allochtoon, ook al is ze hier geboren. Daarnaast heeft ze een licht getint kleurtje. Door heel veel mensen zal zij nooit als Nederlands worden gezien, terwijl ze echt net zo Nederlands, zo niet meer Nederlands is dan die mensen zelf. Omdat haar moeder Amerikaans is, is ze ook in dit verhaal 'iemand met een migrantenverleden'.

Drie keer raden wat er met ons is gebeurd door de toeslagenaffaire? Deze discriminatie moet echt meteen stoppen, maar het siert ons land niet dat er ontzettend veel mensen zijn die dit geen probleem vinden, totdat ze er zelf mee te maken krijgen. Maar als iemand het kut vindt om er zelf mee te maken te krijgen, waarom vinden die mensen het dan wél prima bij een ander. Ikke, ikke, ikke.
Daar heb je ook precies de kern van het huidige probleem te pakken.

Dom-rechtse idioten die blijven ontkennen hoe systematisch racistisch grote delen van onze samenleving zijn. Heet je Achmed of Mohamed, heb je een afwijkend kleurtje dan sta je keihard met 1-0 achter. Laat staan wanneer je ook nog een hoofddoek draagt, dan moet je wel een fundamentalistische booslim zijn!

Wanneer we niet zelf leren individuen niet te beoordelen op uiterlijkheden dan is wat er fout gaat evengoed onze eigen schuld
pi_215783819
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 20:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Eigenlijk wat ik ook wel dacht. Op economisch gebied is er eigenlijk niet zoveel strijd meer. We hebben best een aardig stelsel en daar willen ook rechtse partijen weinig meer aan veranderen.
Toch kan ik mij ook best voorstellen dat prijsstijgingen op wonen, op voedsel, op mobiliteit en op gas en licht (allemaal stijgingen die de inflatie ruim overschrijven) een behoorlijke impact hebben, al krimpt de armoede en is de statische inflatie minder hoog.

Ik ben geen Omtzigt of van der Plas fanatic, maar ik denk wel eens dat modellen de impact missen.
De impact van mensen die hun uitgave patroon snel zien stijgen, de impact wat het tekort op woningen en de daarbij horende exhorbitante prijsstijgingen op de mens hebben, tellen we daar het gemis aan probleemoplossend vermogen van de overheid. Gaat het dan echt zo goed als het CBS verklaard? Of is er meer bodem voor cynisme dan de statistieken aangeven?
pi_215783826
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:

Wanneer we niet zelf leren individuen niet te beoordelen op uiterlijkheden dan is wat er fout gaat evengoed onze eigen schuld
De motie Becker, zo omarmd door de Tweede Kamer, maakt precies de fout wat leidde tot de toeslagenaffaire: etnische profilering.
De Tweede Kamer heeft niet geleerd van de toeslagenaffaire....

Ik vind het prima dat journalistiek en wetenschappers beschrijven hoe het staat met waarden en normen en integratie. Maar neem dan alle etniciteiten mee in de beschouwingen.
In dit geval .....onderzoek de normen van de Tweede Kamer , die alweer een discriminerende fout maakt ..... een verdachtmaking van groepen met een buitenlandse herkomst. Hoe mislukt is de integratiebereidheid van de Tweede Kamer.
Passeert men niet een belangrijke Nederlandse norm, neergelegd in artikel 1 van de grondwet.

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap, seksuele gerichtheid of op welke grond dan ook, is niet toegestaan"

[ Bericht 8% gewijzigd door Bluesdude op 06-12-2024 10:20:46 ]
  vrijdag 6 december 2024 @ 10:15:33 #219
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215783843
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:13 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Toch kan ik mij ook best voorstellen dat prijsstijgingen op wonen, op voedsel, op mobiliteit en op gas en licht (allemaal stijgingen die de inflatie ruim overschrijven) een behoorlijke impact hebben, al krimpt de armoede en is de statische inflatie minder hoog.

Maar daar denken rechtse partijen momenteel niet wezenlijk anders meer over.
pi_215784155
Zo begon de etnische profilering in de toeslagenaffaire.
quote:
Berichten van fraude door Bulgaarse arbeidsmigranten met toeslagen (Bulgarenfraude) versterken in 2013 het gevoel dat misbruik met publiek geld veel harder moet worden aangepakt.
  vrijdag 6 december 2024 @ 11:32:23 #221
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215784753
quote:
Ik heb over geen enkel onderwerp zoveel verontwaardigde reacties gezien op de socials, als over deze motie. Het lijkt wel een gevoelige snaar te raken, deze frontale aanval op Nederlanders met een migratieachtergrond.

Maarja, als minderheid ben je in de minderheid, dus geluisterd wordt er door de voor-stemmers toch niet. Die zijn te druk met hun eigen normen en waarden, zoals het veroordelen van Nederlanders op basis van hun migratieachtergrond.
Antifa
  vrijdag 6 december 2024 @ 12:16:49 #222
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215785195
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 11:32 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik heb over geen enkel onderwerp zoveel verontwaardigde reacties gezien op de socials, als over deze motie. Het lijkt wel een gevoelige snaar te raken, deze frontale aanval op Nederlanders met een migratieachtergrond.

Maarja, als minderheid ben je in de minderheid, dus geluisterd wordt er door de voor-stemmers toch niet. Die zijn te druk met hun eigen normen en waarden, zoals het veroordelen van Nederlanders op basis van hun migratieachtergrond.
Dat is toch precies waar al die mensen op gestemd hebben. Het is niet zo dat Wilders nieuw in de politiek is, dus de verontwaardigde reacties komen vast niet bij hen vandaan.

Ik was dakloos met een zeer zieke vrouw, instanties gingen er allemaal vanuit dat wij de waarheid niet vertelden (ook door familie die ouderwets dacht dakloos=slechte ouders) en daardoor mochten we ons kind lang niet zien met een grote kans dat ze nooit meer terug kwam. Uiteindelijk ben je afhankelijk van iemand bij die instanties die daadwerkelijk eens ging kijken wat er nou van die verhalen klopte. Dat heeft mijn gezin gered (we zijn weer samen na het winnen van rechtszaken). Hebben de nu zittende ministers e.d. dit soort verhalen niet gehoord? Man, kun je nagaan hoe mijn vrouw zich voelde in het land waar ze niet geboren was. Maar goed, nu wil ik niet zielig gaan doen, maar het is wel de bedoeling dat men ervan leert. Zowel de overheid als mijn familie heeft daar niets van geleerd. ;)

[ Bericht 30% gewijzigd door Vis1980 op 06-12-2024 12:23:22 ]
  vrijdag 6 december 2024 @ 13:08:48 #223
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215785680
twitter

Poetin-adept Joeri Pool heeft nog een ludiek idee. Militaire parades door Amsterdam om de wapens waarmee Israël Palestijnse kinderen mee af slacht eens in een positief daglicht te stellen.

Out of the box, creatief.
Antifa
pi_215785698
Petitie motie Becker
https://petities.nl/petit(...)tie-becker-ongedaan/
quote:
Wij
met verschillende politieke voorkeuren, maar een gedeeld hart voor rechtvaardigheid,
constateren dat:
de Tweede Kamer een motie heeft aangenomen die vraagt om specifiek Nederlanders met een migratieachtergrond te controleren op hun normen en waarden;
de motie is aangenomen met brede steun van SP, NSC, ChristenUnie, SGP, CDA, VVD, BBB, JA21, FVD en PVV;
deze motie onverenigbaar is met het gelijkheidsbeginsel van onze democratie dat in artikel 1 van de Grondwet is vastgelegd, omdat het een aanval is op minderheden in onze samenleving;
en verzoeken
de Tweede Kamer om 1) saamhorigheid en naastenliefde te prediken in plaats van verdeeldheid te zaaien en om 2) de onderlinge politieke verschillen aan te kant te zetten om de parlementaire dwaling van het aannemen van de motie-Becker zo snel mogelijk ongedaan te maken.
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 13:16:56 #225
375570 crew  Cyan9
pi_215785756
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 13:08 schreef VoMy het volgende:
[ x ]

Poetin-adept Joeri Pool heeft nog een ludiek idee. Militaire parades door Amsterdam om de wapens waarmee Israël Palestijnse kinderen mee af slacht eens in een positief daglicht te stellen.

Out of the box, creatief.
Deze man is ook wel echt een aanwinst voor de Nederlandse politiek.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')