abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215768090
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:47 schreef VoMy het volgende:
[ x ]

We moeten weten waar het knelt maar alleen als het afhangt van de migratieachtergrond!

De Nederlandse normen en waarden bestaan onder andere uit:
- vol overtuiging een genocide steunen
- in groepsgesprekken en in de politieke arena zoveel mogelijk racistische opmerkingen maken over migranten
- vuurwerk gooien naar volksvertegenwoordigers om ze te intimideren.

Migranten zijn hier pas echt geïntegreerd als ze net zo racistisch en gewelddadig zijn als de Bente Beckers 'echte Nederlanders'.
Men houdt wel heel erg van om alles wat er niet toe doet tot een berg te promoten. Ondertussen wordt hetgeen waar het om zou moeten gaan in een lade verstopt en doorgegeven aan een volgende regering.
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 16:59:17 #127
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215768120
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Men houdt wel heel erg van om alles wat er niet toe doet tot een berg te promoten. Ondertussen wordt hetgeen waar het om zou moeten gaan in een lade verstopt en doorgegeven aan een volgende regering.
Het enige wat dit kabinet probeert te doen is zoveel mogelijk fophef veroorzaken, zo lijkt het.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215768128
Idee voor dit kabinet:

Verdedig het recht om te gaan wildkamperen en promoot daklozen tot vrije wildkampeerders.

Probleem weg.

Kut kabinet.
pi_215768153
Ik kon het debat vandaag niet zien, maar blijkbaar waren NSC, VVD en uiteindelijk zelfs PVV niet blij met Wiersma: https://www.ad.nl/politie(...)n-te-komen~a692e5ef/

En BBB komt tot de erkenning dat ze de slechtste onderhandelaars ooit zijn:
quote:
Opmerkelijk is wel dat BBB-Kamerlid Cor Pierik toegeeft dat de stikstofproblematiek oplossen ‘ingewikkelder is dan gedacht’. ,,Dat is niet gemakkelijk. Dat kan ik wel aangeven.” CDA-Kamerlid Eline Vedder vroeg hem eerder of de BBB zich realiseert dat de coalitie de landbouwsector met een flink probleem heeft opgezadeld, nu het landbouwbudget 15 miljard euro minder is dan het vorige kabinet beschikbaar had gesteld.

Pierik erkent dat ‘de problemen hier niet eenvoudiger van zijn geworden’. Hij vindt het een ‘sympathieke gedachte’ om het budget eventueel wat te verhogen. Maar eerst wil hij kijken of dat echt nodig is.
Al weet je het nooit bij de top van die club, doel was misschien wel PAS melders goedkoop kunnen opkopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 4 december 2024 @ 17:09:45 #130
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215768193
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:04 schreef Hanca het volgende:
Ik kon het debat vandaag niet zien, maar blijkbaar waren NSC, VVD en uiteindelijk zelfs PVV niet blij met Wiersma: https://www.ad.nl/politie(...)n-te-komen~a692e5ef/

[..]
Al weet je het nooit bij de top van die club, doel was misschien wel PAS melders goedkoop kunnen opkopen.
Wisten we dat begin juli niet al?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 4 december 2024 @ 17:11:49 #131
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215768201
quote:
5s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:09 schreef JAM het volgende:

[..]
Wisten we dat begin juli niet al?
Jawel, maar iedere keer als iemand daarover een vraag stelde begon Kewolijn keihard te schreeuwen dat het allemaal de schuld van D66 was.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215768208
Wat een gezeik met die Faber, eerst chaos over 6 kamervragen over grenscontroles.

Nu heeft ze ruzie met Jimmy van Dijk.

twitter

[ Bericht 77% gewijzigd door Droopie op 04-12-2024 17:25:15 ]
Hell To The Liars
  woensdag 4 december 2024 @ 17:32:15 #133
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215768387
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja het was weer tenenkrommend met mevrouw ‘ik snap het ongeduld’, ‘zeer zorgvuldig doen in overleg’, ‘mijn inzet is’.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215768684
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:32 schreef Szura het volgende:

[..]
Ja het was weer tenenkrommend met mevrouw ‘ik snap het ongeduld’, ‘zeer zorgvuldig doen in overleg’, ‘mijn inzet is’.
Het gaat er op neer komen dat Vollenbroek via de rechter handhaving af gaat dwingen en dan kan Wiersma vertrekken.
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 18:43:43 #135
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215769031
En dan is de begroting ook nog afgekeurd door de 1e kamer. _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 4 december 2024 @ 18:47:51 #136
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215769068
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:12 schreef Droopie het volgende:
Wat een gezeik met die Faber, eerst chaos over 6 kamervragen over grenscontroles.

Nu heeft ze ruzie met Jimmy van Dijk.

[ x ]
Hij heet Jimmy Dijk (niet Van Dijk) ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215769101
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:43 schreef xpompompomx het volgende:
Wat? Is dat net gebeurd?
  woensdag 4 december 2024 @ 18:57:53 #138
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215769158
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:43 schreef xpompompomx het volgende:
Ik heb iets gemist :o
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215769183
quote:
11s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:57 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ik heb iets gemist :o
De begroting is nog in behandeling bij de tweede kamer :

https://www.eerstekamer.n(...)_begrotingsstaten#p1
  woensdag 4 december 2024 @ 19:01:24 #140
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215769188
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:00 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De begroting is nog in behandeling bij de tweede kamer :

https://www.eerstekamer.n(...)_begrotingsstaten#p1
Ahh! thnx!
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 4 december 2024 @ 19:07:12 #141
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215769239
Mijn heden, dit gaat wel ver, hoor :{

quote:
Kabinet: gevangenissen vol, gedetineerden drie dagen eerder vrij

Om ruimte te maken in de overvolle gevangenissen gaat staatssecretaris Coenradie (PVV, Justitie) vanaf deze week gedetineerden drie dagen eerder naar huis sturen dan de bedoeling was. De problemen zijn zo nijpend dat de strafvermindering die veroordeelden krijgen de komende tijd nog verder kan oplopen.

De bewindsvrouw sluit zelfs niet uit dat straffen helemaal kwijtgescholden moeten worden om plek te maken voor nieuwe gevangenen, al is daarvan nu nog geen sprake.

Coenradie ziet zich gedwongen tot deze verregaande maatregel door het capaciteitsgebrek in de Nederlandse cellencomplexen. Mensen die opgepakt worden voor een ernstig vergrijp kunnen daardoor niet vastgezet worden om hun straf uit te zitten.

Alleen gedetineerden die ook tot tbs zijn veroordeeld en mensen met een straf van minder dan een week zullen niet in aanmerking komen voor de strafvermindering. Alle andere veroordeelden wel, dus in beginsel ook moordenaars en verkrachters.

'Code zwart'
Coenradie probeert al langer iets te doen aan het cellentekort en het personeelstekort. "Al deze inspanningen hebben helaas op de korte termijn onvoldoende verlichting geboden. Ik verwacht deze week een 'code zwart'-situatie", schrijft ze in een brief aan de Tweede Kamer. Dat betekent dat alle gevangenissen en cellen op politiebureaus vol zitten.

De staatssecretaris is er naar eigen zeggen behoorlijk ziek van dat ze deze maatregel moet nemen.
https://nos.nl/artikel/25(...)ie-dagen-eerder-vrij

Vooral dit ook :')

quote:
De bewindsvrouw sluit zelfs niet uit dat straffen helemaal kwijtgescholden moeten worden om plek te maken voor nieuwe gevangenen
Dit kan echt niet.
  woensdag 4 december 2024 @ 19:13:22 #142
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215769283
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:07 schreef Tijn het volgende:
Mijn heden, dit gaat wel ver, hoor :{
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)ie-dagen-eerder-vrij

Vooral dit ook :')
[..]
Dit kan echt niet.
Gelukkig hebben we effectieve strafmethodes zoals een taakstraf vervangen voor verplicht brommen!
Antifa
pi_215769443
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lees de vlak voor je post hier geplaatste motie eens en je ziet dat er helemaal niemand gevolgd hoeft te worden. Onderzoeken gericht bij een bepaalde bevolkingsgroep is het hele bestaansrecht van het SCP, als ze dat niet meer mogen kunnen we hen (en ook CBS) wel opheffen.
Zeker is het de bedoeling migrantengroepen te 'volgen' cq 'in de gaten houden' wbt waarden en normen.
Nogal discriminerend, uitgaand ... dat autochtone Nederlandse groep niet gevolgd hoeft te worden, dat die dus okee is... zich niet fout ontwikkeld.
Deze zwart-wit visie van de Kamer is al een bewijs dat er een integratieprobleem is met de kamerleden en de hele autochtone groep.

Als de opzet is.... de integratie monitoren... dan moet ook de integratie van de autochtone groep beschouwd worden.. Overigens is die integratiemonitor van migrantengroepen er al vele jaren.. zie SCP
pi_215769677
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Zeker is het de bedoeling migrantengroepen te 'volgen' cq 'in de gaten houden' wbt waarden en normen.
Nogal discriminerend, uitgaand ... dat autochtone Nederlandse groep niet gevolgd hoeft te worden, dat die dus okee is... zich niet fout ontwikkeld.
Deze zwart-wit visie van de Kamer is al een bewijs dat er een integratieprobleem is met de kamerleden en de hele autochtone groep.

Als de opzet is.... de integratie monitoren... dan moet ook de integratie van de autochtone groep beschouwd worden.. Overigens is die integratiemonitor van migrantengroepen er al vele jaren.. zie SCP
Juist, en deze motie doet niks anders dan vragen daar 'normen en waarden' aan toe te voegen. Nogal een stampij om niks, dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 4 december 2024 @ 20:10:46 #145
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215769841
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Juist, en deze motie doet niks anders dan vragen daar 'normen en waarden' aan toe te voegen. Nogal een stampij om niks, dus.
Doe me een lol, zeg. ‘Stampei om niks’, hoe krijg je het uit je bek?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 4 december 2024 @ 20:18:49 #146
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215769931
quote:

[..]
Zeer zeker niet. Deze motie heeft het uitsluitend en alleen over de 'normen en waarden' van mensen met een migratie-achtergrond. Het SIM heeft het over 'inzicht te krijgen in de integratie van migrantengroepen [...] aan deze groepen en aan een vergelijkingsgroep van autochtone Nederlanders zijn vragen gesteld over onder meer onderwijs, arbeid, sociale contacten, culturele integratie, godsdienst, beeldvorming en gezondheid en sport [...]'

Daar is verder niets mis mee. Als je echter uitsluitend onderzoek wil gaan doen naar de 'normen en waarden' van mensen met een migratie-achtergrond zonder daar een enkel vergelijk tegenover te zetten, anders dan wat dit kabinet uit de duim gaat zuigen wat die Nederlandse 'normen en waarden' dan zijn, dan heeft dat als enige doel om mensen met een migratie-achtergrond weg te zetten en te stigmatiseren; om doelbewust data te creëren die tegen hen gebruikt kan worden.

Wat kan er in hemelsnaam uit zo'n onderzoek voortkomen? 'De Nederlander met migratie-achtergrond denkt zus en zo over dit en dat, en besteedt zijn tijd aan dit en dat. Daar hebben we hele heftige meningen over, maar of dat nu beter is dan hoe de autochtone Nederlander dat eigenlijk aanpakt, dat weten we niet, want daar doen we geen onderzoek naar.'

[ Bericht 6% gewijzigd door JAM op 04-12-2024 20:23:53 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215770165
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 20:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Gewoon heel simpel: zoals je zelf aan toont worden zeer vergelijkbare onderzoeken al gedaan. En ze gaan echt niet onderzoeken of mensen sinterklaas of hun verjaardag vieren, in het debat werd duidelijk gemeld dat bij 'normen en waarden' aan de grondwet moet worden gedacht. En ja, de inhoud van het debat is onderdeel van zo'n motie, die moet je er dus bij houden.

En ja wat mij betreft breiden ze dat onderzoek uit naar alle Nederlanders, de waarden uit de grondwet hebben duidelijk wel wat aandacht nodig.
pi_215770191
quote:

[..]
Je bagatelliseert wat er aan de hand is. De autochtone groep wordt buitengesloten , kennelijk omdat men denkt dat die niet hoeft te integreren of geen gevaar is.
Het is de taak van journalisten en wetenschappers waarden, normen en de ontwikkelingen in het denken van de bevolking te beschrijven en onderzoeken. Evenzo ... hoe groepen zich verhouden tot andere groepen. De overheid kan een budget reserveren.
pi_215770193
quote:

[..]
Makkelijk praten als het niet om jezelf gaat. Mijn normen en waarden zijn niet die van jou noch die van mijn buurman. Die van mijn buurman ook niet die van jou. Wat zegt dat over integratie?
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 20:34:38 #150
236264 crew  capricia
pi_215770223
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 20:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Als er geen verschil is, valt er weinig te concluderen. Toch?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')