Ik dacht dat het niet gekker kon, maar iedere keer is er een maga wap die "hold my beer" schreeuwtquote:Op zaterdag 7 december 2024 17:41 schreef Kijkertje het volgende:
Beloningen voor het opsporen van illegalen. Waar kennen we dat ook weer van![]()
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lcq3645lk226
[ afbeelding ]
Dat is onderdeel van de discussie waarbij er wel een grens getrokken wordt en Oekraine gebied af staat en de rest bij de NAVO komt. Dat gaat over vrede.quote:Op zaterdag 7 december 2024 23:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe spreekt dat tegen wat ik eerder schreef?
Ik schreef dat Zelensky niet gaat accepteren dat Oekraïens grondgebied Russisch wordt.quote:Op zaterdag 7 december 2024 23:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is onderdeel van de discussie waarbij er wel een grens getrokken wordt en Oekraine gebied af staat en de rest bij de NAVO komt. Dat gaat over vrede.
Ja, waar ligt de onduidelijkheid?quote:Op zaterdag 7 december 2024 23:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik schreef dat Zelensky niet gaat accepteren dat Oekraïens grondgebied Russisch wordt.
Ja, maar Zelensky wil voor de gebieden die hij bezit NAVO-lidmaatschap.
Vreemde discussie zo.
Snap jij het woordje suggests?quote:Op zaterdag 7 december 2024 23:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, waar ligt de onduidelijkheid?
Rusland heeft nu Oekrains gebied bezet. Jij zegt dat Zelensky geen gebieden wil afstaan. Ik zeg dat Zelensky daar wel toe bereid is als Oekraine toegelaten wordt tot de NAVO.
Zie bv. ook:
Zelensky suggests ending 'hot phase' of war in exchange for NATO membership without occupied territories (Kyiv Independent)
Zelensky suggests war could end if unoccupied Ukraine comes under Nato (BBC)
Dat snap ik ja. Misschien had ik me wat minder stellig kunnen uitdrukken, maar dat geldt uiteraard net zo voor wat jij stelde.quote:Op zaterdag 7 december 2024 23:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Snap jij het woordje suggests?
Sorry, maar dat vind ik een semantisch spelletje. Als Rusland en Oekraine vrede maken onder de voorwaarde dat Rusland een deel van het huidige Oekraine mag houden en Oekraine bij de NAVO komt, dan lijkt me helder dat erkenning van beide kanten een voldongen feit is. Rusland gaat niet alsnog een oorlog starten en Oekraine niet het veroverde gebied proberen te veroveren. Hooguit als de machtverhoudingen daarna ooit ernstig verschuiven, maar dat houd je toch.quote:En daarbij heb ik het over erkennen. En dat is iets anders dan accepteren dat gebieden niet snel heroverd kunnen worden.
Mijn redenering is juist dat die vrede er niet komt. Omdat Zelensky niet gaat accepteren dat er gestolen gebied afgestaan wordt. En omdat het huidige veroverde gebied voor Rusland nog niet genoeg is (de Russen hebben de vier oblasten in Oost-Oekraïne al bestempeld als Russisch, terwijl ze nog niet eens helemaal veroverd zijn).quote:Op zaterdag 7 december 2024 23:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
Sorry, maar dat vind ik een semantisch spelletje. Als Rusland en Oekraine vrede maken onder de voorwaarde dat Rusland een deel van het huidige Oekraine mag houden en Oekraine bij de NAVO komt, dan lijkt me helder dat erkenning van beide kanten een voldongen feit is.
Nou ja, we zijn het sowieso denk ik wel eens dat het voorlopig niet gaat gebeuren. Ik zie het niet zomaar gebeuren dat dat enerzijds de NAVO-landen Oekraine erbij willen en anderzijds dat dat voor Rusland ok is. Op die grond alleen al lijkt (naast uiteraard dat Oekraine niet zomaar land wil afstaan in ruil voor niks) het me niet waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 7 december 2024 23:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mijn redenering is juist dat die vrede er niet komt. Omdat Zelensky niet gaat accepteren dat er gestolen gebied afgestaan wordt. En omdat het huidige veroverde gebied voor Rusland nog niet genoeg is (de Russen hebben de vier oblasten in Oost-Oekraïne al bestempeld als Russisch, terwijl ze nog niet eens helemaal veroverd zijn).
Nog los van alle door Rusland begane oorlogsmisdaden en de onbetrouwbaarheid van het Kremlin.
Wat zou Chivaz genoten hebben als er in de jaren 40 net zo'n ruggengraatloze narcist als Trump aan de macht was geweest in de VS en wij nu met zijn allen Duits zouden pratenquote:Op donderdag 5 december 2024 20:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een zeer logisch plan en het enige haalbare wat nog op tafel ligt. Zelfs Brekelmans geeft nu eindelijk toe wat een ieder met een beetje verstand al lang had gezien. Winnen van Rusland betekent westerse troepen in Oekraïne en daar hebben de Amerikanen geen zin in. Geld ook voor de Europese burgers maar helaas denken de Europese politici nog er anders over. Als de VS wegvalt dan volgen de Europeanen vanzelf. Word wel genieten hoor hoe Rutte straks zich in allerlei bochten moet wringen om uit te leggen dat dit toch echt de juiste beslissing is.
En dat klopt niet: Zelensky is bereid tot een staakt het vuren als het vrije deel van Oekraïne onder de bescherming van de NAVO komt, in vervolgens te onderhandelen over de teruggave van de bezette gebieden.quote:Op zaterdag 7 december 2024 23:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, waar ligt de onduidelijkheid?
Mijn begrip is dit: Rusland heeft nu Oekrains gebied bezet. Jij zegt dat Zelensky geen gebieden wil afstaan. Ik zeg dat Zelensky daar wel toe bereid is als Oekraine toegelaten wordt tot de NAVO.
Zie bv. ook:
Zelensky suggests ending 'hot phase' of war in exchange for NATO membership without occupied territories (Kyiv Independent)
Zelensky suggests war could end if unoccupied Ukraine comes under Nato (BBC)
LOLquote:Op zondag 8 december 2024 08:12 schreef Basp1 het volgende:
Want a Job in the Trump Administration? Be Prepared for the Loyalty Test.
Applicants for government posts, including inside the Pentagon and the intelligence agencies, say they have been asked about their thoughts on Jan. 6 and who they believe won the 2020 election
Echt de allerbeste sollicitatie vragen ooit om de mensen met de beste kwalificaties op de voor hun beste posities te krijgen.![]()
Als de trump administratie ooit een Nederlandse afdeling krijgt wil ik wel als positieve referentie voor sommigen hier dienen.
Wat heb je toch een rijke fantasiequote:Op zondag 8 december 2024 10:33 schreef Ulx het volgende:
Ik ben benieuwd wat Assad aan dossiers over zijn vriendin Tulsi Gabbard had. Ik gok aardig wat. Want zo rollen politici.
En ik betwijfel of die veiligstellen hoog op de prioriteitenlijst stond.
Daar is de payback voor Musk?quote:
quote:
quote:In his keynote speech, Eric Trump explained that his family had come to embrace cryptocurrency, in part because many major financial institutions and other corporations stopped doing business with the family in the aftermath of the Jan. 6, 2021, assault on the U.S. Capitol.
Cryptocurrency, he explained, is a way to slam the door back in the face of JPMorgan Chase and other major banks and financial institutions that distanced themselves from Mr. Trump and the family business.
"The attacks on the family, the attacks on our company, the nastiness of the system, the hell that they put us through," Eric Trump said, recalling the periods when his father was first in the White House and after Jan. 6, which led to many companies dropping the Trump Organization as a client. "Had it not been for those attacks, I don't think my eyes would have been as open to the crypto industry."
Off the main stage at this event, a feeding frenzy was underway as crypto investors tried to gain access to people in Mr. Trump's orbit.
Zeer, zeer terechtquote:Op woensdag 11 december 2024 20:46 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
De terechte winnaar uiteraard, bespot, beschimpt en afgeschreven, hij maakt een politieke comeback die zijn weerga niet kent en waarvan ik zelfs dacht dat het onmogelijk was.
Nu nog een goede termijn waar hij zaken positief verandert en men kan Trump wel eens gaan scharen in het rijtje van de meest invloedrijke presidenten die de VS ooit heeft gekend.
Alles valt of staat natuurlijk met het succesvol verlopen van de eerste 2 jaar en dat word uiteraard al lastig genoeg.
Ja hij wordt gezien als de 1 na slechtste president ooit.quote:Op woensdag 11 december 2024 20:46 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
De terechte winnaar uiteraard, bespot, beschimpt en afgeschreven, hij maakt een politieke comeback die zijn weerga niet kent en waarvan ik zelfs dacht dat het onmogelijk was.
Nu nog een goede termijn waar hij zaken positief verandert en men kan Trump wel eens gaan scharen in het rijtje van de meest invloedrijke presidenten die de VS ooit heeft gekend.
Alles valt of staat natuurlijk met het succesvol verlopen van de eerste 2 jaar en dat word uiteraard al lastig genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |