abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215755623
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:44 schreef Droopie het volgende:

[..]
Hij heeft niet veel keus he, de politie zal hem de uitslag gegeven hebben en gezegd hebben vanmiddag maken we het openbaar, succes ermee.
Er is altijd een keus. Net als er altijd een keus is om wel of niet met alcohol in de auto te stappen. Hij had ook niets kunnen zeggen. De politie maakt zoiets niet openbaar. Het zou hooguit in een mogelijke rechtszaak naar voren zijn gekomen. Maar het is allerminst zeker of die er komt. Als de hoeveelheid alcohol laag is en er geen sprake is van recidive dan wordt het net als in NL gewoon afgedaan met een schikking.

Ik denk dat het voor hem de beste keuze is om direct open kaart te spelen zoals hij nu gedaan heeft. Dat voorkomt direct alle verdere roddel en achterklap.
  Miss 200.000.000! dinsdag 3 december 2024 @ 12:49:06 #188
367000 roos94
pi_215755626
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:48 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dit

Als je een botsabsorber over het hoofd ziet en er met hoge snelheid tegenop knalt, dan zijn er maar twee opties.

Optie: precies op het moment dat je daar reed werd je onwel. In praktijk een zeer kleine kans.

Optie twee: je was daar door eigen keuzes niet alert op de situatie. Drank, drugs, telefoongebruik, zeer ernstige vermoeidheid of whatever. Waardoor je al minstens een kilometer lang de vooraankondigingen niet hebt gezien of dat die niet tot je zijn doorgedrongen en waarna je zelfs die felle lampen in pijl-vorm niet tijdig hebt opgemerkt.
In zo'n geval krijgt het slachtoffer van mij geen medelijden en mag de verzekering van mij alle kosten op het slachtoffer verhalen. Zo'n botsabsorber is niet goedkoop. Behandeling op de intensive care ook niet.
Tom Waes zal niet krom hoeven liggen voor dat geld denk ik
pi_215755629
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat publiekslieveling Tom Waes dezelfde behandeling krijgt als een doorsnee Vlaming.
Ik denk niet dat jij moet denken eigenlijk. Wat een nonsens.
  dinsdag 3 december 2024 @ 12:49:17 #190
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_215755630
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:04 schreef Droopie het volgende:
[ x ]

Tot over een paar maanden, dat je maar diep door het stof mag gaan.

Eikel
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_215755634
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:46 schreef Jeroboam het volgende:
Hoe moet dat nou in de series waarin hij speelt. Bij Undercover kwam hij wel eens in een motorclub of countryclub om een pintje te drinken waarna hij in de auto stapte, dat kan nu ook niet meer.
Verzekeringswerk, die dat afwijst en het bonnetje stuurt naar Waes?
Dat is voor hem een groot probleem gok ik, bezig met series in Amsterdam, projecten.
Die man is zo druk altijd, dan kan je bepaalde zaken bespreken met een VRT als frontman.
Maar de rest van zijn opdrachtgevers stuurt gewoon de rekening.
Hell To The Liars
  dinsdag 3 december 2024 @ 12:49:34 #192
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_215755635
Voorbeeld functie , dus nu:

1 jaar niet rijden , met ene proef tijd van 5 jaar anders inleveren dat papiertje.
Verplicht EMG cursus doen.
Boete en Schade verhalen op hem.
Direct ontslag.
10 jaar Alcohol slot in zijn auto.
En dit zou door middel van een oranje sticker achter en voor op de auto zichtbaar gemaakt moeten worden.
Dat iemand ooit eens betrapt is met drank op achter het stuur.
Of op het kenteken zichtbaar iets van oranje .. als het maar opvalt.

Heb totaal geen respect voor iemand die dronken achter het stuur stapt.
Sowieso is het hier altijd 0.0% als ik het verkeer in moet ... al is dit lopend.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_215755641
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:48 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dit

Als je een botsabsorber over het hoofd ziet en er met hoge snelheid tegenop knalt, dan zijn er maar twee opties.

Optie: precies op het moment dat je daar reed werd je onwel. In praktijk een zeer kleine kans.

Optie twee: je was daar door eigen keuzes niet alert op de situatie. Drank, drugs, telefoongebruik, zeer ernstige vermoeidheid of whatever. Waardoor je al minstens een kilometer lang de vooraankondigingen niet hebt gezien of dat die niet tot je zijn doorgedrongen en waarna je zelfs die felle lampen in pijl-vorm niet tijdig hebt opgemerkt.
In zo'n geval krijgt het slachtoffer van mij geen medelijden en mag de verzekering van mij alle kosten op het slachtoffer verhalen. Zo'n botsabsorber is niet goedkoop. Behandeling op de intensive care ook niet.
Met vermoeidheid gaan rijden is niet slim maar ook niet strafbaar. Was best reëel geweest toch als hardwerkende BV-er
pi_215755645
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:46 schreef Jeroboam het volgende:
Hoe moet dat nou in de series waarin hij speelt. Bij Undercover kwam hij wel eens in een motorclub of countryclub om een pintje te drinken waarna hij in de auto stapte, dat kan nu ook niet meer.
Waarom zou dat niet kunnen? Er is een verschil tussen fictie en werkelijkheid.

En ook in België mag je met een geringe hoeveelheid alcohol nog gewoon achter het stuur plaatsnemen. Of het verstandig is kan je over discussiëren natuurlijk, maar wettelijk gezien is dat gewoon toegestaan.
pi_215755650
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:48 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Er is altijd een keus. Net als er altijd een keus is om wel of niet met alcohol in de auto te stappen. Hij had ook niets kunnen zeggen. De politie maakt zoiets niet openbaar. Het zou hooguit in een mogelijke rechtszaak naar voren zijn gekomen. Maar het is allerminst zeker of die er komt. Als de hoeveelheid alcohol laag is en er geen sprake is van recidive dan wordt het net als in NL gewoon afgedaan met een schikking.

Ik denk dat het voor hem de beste keuze is om direct open kaart te spelen zoals hij nu gedaan heeft. Dat voorkomt direct alle verdere roddel en achterklap.
Bekijk het interview met de vrt eens, de procereur zegt heel duidelijk dat hun zelf mogen beslissen om het openbaar te maken en dat dat ook zal gebeuren als er een maatschappelijk belang is

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/12/02/toxicoloog-bloedafname/

Het zou ook goed kunnen dat het bloedonderzoek negatief uitvalt.
speak only if it improves the silence.
pi_215755653
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:49 schreef Droopie het volgende:

[..]
Verzekeringswerk, die dat afwijst en het bonnetje stuurt naar Waes?
Dat is voor hem een groot probleem gok ik, bezig met series in Amsterdam, projecten.
Die man is zo druk altijd, dan kan je bepaalde zaken bespreken met een VRT als frontman.
Maar de rest van zijn opdrachtgevers stuurt gewoon de rekening.
Ik bedoelde meer in de series waar hij in de toekomst in gaat spelen, hoe gaan ze dat laten zien maar dit zal hem zeker ook te wachten staan.
pi_215755670
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:49 schreef RAVW het volgende:
Voorbeeld functie , dus nu:

1 jaar niet rijden , met ene proef tijd van 5 jaar anders inleveren dat papiertje.
Ik heb geen idee wat de Belgische wetgeving precies zegt, maar iets in die richting zal het wel worden.

quote:
Verplicht EMG cursus doen.
Waarom zou het CBR hem dit opleggen? Die hebben niets te zeggen in België.

quote:
Boete en Schade verhalen op hem.
Uiteraard. Dat is een logische gang van zaken.

quote:
Direct ontslag.
Je kan een zelfstandige niet ontslaan.

quote:
Heb totaal geen respect voor iemand die dronken achter het stuur stapt.
Dat hoeft ook niet. Maar je kan wel respect hebben voor het feit dat mensen fouten maken. In dit geval een fout zonder echt grote gevolgen gelukkig.

quote:
Sowieso is het hier altijd 0.0% als ik het verkeer in moet ... al is dit lopend.
"Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen".
pi_215755673
Bekijk deze YouTube-video

die arts komt gewoon lam de rechtbank binnen :'(
Hell To The Liars
pi_215755694
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:54 schreef Droopie het volgende:

Op meters afstand ook. Flinke kegel. :+
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_215755699
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:04 schreef Droopie het volgende:
[ x ]

Tot over een paar maanden, dat je maar diep door het stof mag gaan.

Eikel
En dat voor een undercover die moeten van ongesproken gedrag zijn.

Gaat Netflix alles van Tom Waes verwijderen?
pi_215755707
quote:

Zou die politierechter moedeloos zijn want ik vind haar nogal mild in haar bejegend richting die arts.

Ook bij die eerste klant, weet u dat dat niet mag? :')
  dinsdag 3 december 2024 @ 12:58:26 #202
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_215755711
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:53 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat de Belgische wetgeving precies zegt, maar iets in die richting zal het wel worden.
[..]
Waarom zou het CBR hem dit opleggen? Die hebben niets te zeggen in België.
[..]
Uiteraard. Dat is een logische gang van zaken.
[..]
Je kan een zelfstandige niet ontslaan.
[..]
Dat hoeft ook niet. Maar je kan wel respect hebben voor het feit dat mensen fouten maken. In dit geval een fout zonder echt grote gevolgen gelukkig.
[..]
"Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen".
IK drink niet dus dat probleem heb ik niet
En mensne die fouten maken ... dit noem ik geen fout hoor.

Drinken doe je bewust , en dan gaan rijden ook ...
dit is niets iets dat je een fout kunt noemen.
Dit zijn diverse doordachte handelingen achter elkaar en de keuze is bewust gemaakt.Alcohol en daarna dan iets doen wat niet goed is ... ja dan had je maar niet moeten drinken.

En ja ik weet dat het in BE is maar hebben ze in BE geen EMG of zo iets ?
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_215755717
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:51 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Bekijk het interview met de vrt eens, de procereur zegt heel duidelijk dat hun zelf mogen beslissen om het openbaar te maken en dat dat ook zal gebeuren als er een maatschappelijk belang is

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/12/02/toxicoloog-bloedafname/

Het zou ook goed kunnen dat het bloedonderzoek negatief uitvalt.

Welk maatschappelijk belang zou dit dienen? Het schaadt de persoonlijke rechten van Tom (AVG). Daar kan je nog wel een aardig ei over leggen, maar ik ga er vanuit dat dit geen maatschappelijk belang dient en derhalve niet openbaar wordt gemaakt.

Maar om alles voor te zijn is Tom zo slim geweest om dit wel te doen, dat drukt direct elke discussie en speculatie de kop in. Hij had ook kunnen afwachten wat er zou gebeuren en het altijd in het midden laten.
pi_215755721
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:58 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Zou die politierechter moedeloos zijn want ik vind haar nogal mild in haar bejegend richting die arts.

Ook bij die eerste klant, weet u dat dat niet mag? :')

deze officier is er wel klaar mee :D

28 jaar cel eisen
Hell To The Liars
  dinsdag 3 december 2024 @ 13:01:21 #205
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215755738
en de verzekering betaalt niks aan eigen schade en verhaalt schade derden op hem terug ^O^
pi_215755744
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:58 schreef RAVW het volgende:

[..]
IK drink niet dus dat probleem heb ik niet
En mensne die fouten maken ... dit noem ik geen fout hoor.

Drinken doe je bewust , en dan gaan rijden ook ...
dit is niets iets dat je een fout kunt noemen.
Dit zijn diverse doordachte handelingen achter elkaar en de keuze is bewust gemaakt.Alcohol en daarna dan iets doen wat niet goed is ... ja dan had je maar niet moeten drinken.
Zoals gezegd, hij die zonder zonde is...Ik ben blij dat jij perfect bent en geen fouten maakt in je leven, dat moet heerlijk zijn :Y

Waarmee ik de situatie overigens niet goed wil of ga praten. Het blijft een kwalijke zaak en die dient conform de wet en regelgeving in België afgehandeld te worden. Tom zal hiervoor op de blaren moeten zitten, los van de blaren die hij nu al ervaart met alle lichamelijk problemen en het materiële verlies.

quote:
En ja ik weet dat het in BE is maar hebben ze in BE geen EMG of zo iets ?
Geen idee. Maar jij beweert het heel stellig dus je zal het wel weten neem ik aan. Of was het vooral even lekker de onderbuik legen met wat straffe statements wat je deed?
pi_215755767
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
en de verzekering betaalt niks aan eigen schade en verhaalt schade derden op hem terug ^O^
Of dat in België ook zo is weet ik niet, maar dat lijkt mij wel het meest logisch. En terecht natuurlijk, als je iets kapot maakt moet je het betalen.

Ik weet niet hoe het zit met bijvoorbeeld de auto. Als deze all-risk verzekerd is zal het in Nederland niet vergoed worden over het algemeen, maar het kan prima zijn dat het in België anders is of Tom een verzekering had die een dergelijke clausule niet heeft. Maar ik ga er vanuit dat hij geen cent zal krijgen.
pi_215755780
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:51 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik bedoelde meer in de series waar hij in de toekomst in gaat spelen, hoe gaan ze dat laten zien maar dit zal hem zeker ook te wachten staan.
Over 2 jaar is iedereen dit allang vergeten, Tom gaat er geen minuut minder werk door krijgen. Hij heeft een fout gemaakt en zal conform het Belgische recht hiervoor boeten. En daarna is het klaar.

Als je iedereen die een fout maakt gaat cancelen dan blijft er geen mens meer over die iets kan doen.
  dinsdag 3 december 2024 @ 13:06:42 #209
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_215755793
quote:

Hoe was ze naar de rechtbank gekomen , met de auto?
Sommige zijn echt echt wel hardleers

Doet me denken aan een zaak in de VS .. man word voor de rechter gezet omdat hij betrapt was op rijden met een auto in de tijden van rij ontzegging.
Krijgt hier door omstandigheden een lagere straf , rechter gaat even na de zaak roken buiten en ziet die zelfde gast vanaf de parkeer plek weg rijden in een auto. (nog steeds rijontzegging)
_O-

Die heeft hem ook gelijk maar even een vervolg briefje gestuurd.
pi_215755805
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:06 schreef RAVW het volgende:

[..]
Hoe was ze naar de rechtbank gekomen , met de auto?
Sommige zijn echt echt wel hardleers

Doet me denken aan een zaak in de VS .. man word voor de rechter gezet omdat hij betrapt was op rijden met een auto in de tijden van rij ontzegging.
Krijgt hier door omstandigheden een lagere straf , rechter gaat even na de zaak roken buiten en ziet die zelfde gast vanaf de parkeer plek weg rijden in een auto.
_O-

Die heeft hem ook gelijk maar even een vervolg briefje gestuurd.
Ja en toen moest ze de auto laten staan.

En dat is dan ook een arts he.
Hell To The Liars
pi_215755827
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kan er iemand een crowdfund starten? Zet het doel maar op een half miljoen euro.
  dinsdag 3 december 2024 @ 13:12:28 #212
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_215755845
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:07 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ja en toen moest ze de auto laten staan.

En dat is dan ook een arts he.
Ach dat zegt niets..
Ik heb bij een groot bekent bedrijf gewerkt.
Vrijdag middag borrel uur.

De hoogste baas , mensen jullie mogen wat drinken maar laat ik niet merken dat je dronken achter het stuur naar huis gaat.

2 uur later stap die zelfde man in zijn auto en ziet een aanhanger van een mede collega over het oog.
BOEM , en politie erbij , blazen , 1,3 promille geblazen......
:W :W
Ja soms is het ook zo voorspelbaar en iets met karma
pi_215755849
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 10:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Om 1 uur s'nachts tegen een mobiel verkeersbordwagen aanrijden, die zal wel gezopen hebben.
U gaat door voor de koelkast. ^O^
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_215755891
0 medelijden met hem m
Gelukkig zijn er geen andere slachtoffers gevallen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_215755900
Dit soort mensen :N

Het ziekenhuispersoneel bedanken omdat ze zo goed voor hem zorgen schiet bij mij een beetje in het verkeerde keelgat. Omdat hij teveel gezopen had houdt hij een plek in het ziekenhuis bezet waar iemand anders had kunnen liggen. Omdat hij teveel gezopen had worden er nu veel medische kosten gemaakt die niet gemaakt hadden hoeven worden.
pi_215755925
Gelukkig alleen zichzelf finaal in de prak gereden, sukkel.
pi_215755968
Ik durf na 1 tripeltje al niet meer te autorijden. Wat bezielt mensen in godsnaam om dit wel te doen? Zelfoverschatting?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')