abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 maart 2025 @ 23:08:59 #201
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217214395
Eigenlijk is Tom gewoon een dikke klootzak. Ik vind zijn programma's leuk. Maar dit valt me gewoon zwaar tegen. Voor hetzelfde geld had hij iemand doodgereden. Beetje jammer dit Tom.
pi_217253483
Nederlandse tv-recensente snoeihard voor Tom Waes: “Hij heeft zijn les duidelijk nog niet geleerd”

Dat Tom Waes (56) voor het eerst sinds zijn auto-ongeval weer op tv is verschenen, is ook in Nederland niet onopgemerkt gebleven. De bekende tv-recensente Angela de Jong (49) keek naar Toms passage in ‘Vive le vélo’, maar was verontwaardigd over wat ze zag. In haar column voor het ‘Algemeen Dagblad’ is ze bikkelhard voor de presentator: “Door wie laat hij zich in hemelsnaam adviseren?”

Tom Waes zakte gisteravond definitief door het ijs op de Vlaamse tv.” De titel van Angela’s nieuwste column laat er weinig twijfel over bestaan. De recensente is, om het zacht uit te drukken, niet overtuigd van de spijtbetuigingen die Tom Waes gisteren uitsprak in ‘Vive le vélo, leve de Ronde!’. En dat laat ze ook duidelijk merken: “Wie dacht dat Tom Waes het dieptepunt wel had bereikt door dronken in de auto te stappen, kwam maandagavond bedrogen uit.”

Angela de Jong begrijpt niet waarom Tom Waes ervoor koos om zijn eerste tv-optreden te maken in een sportprogramma als ‘Vive le vélo’. “Na zo’n ongeluk, waarbij je alleen maar God op je blote knieën kunt danken dat je niemand hebt doodgereden, ga je toch niet als eerste in een wielerprogramma zitten?”, schrijft ze. “Ik snap heel goed dat de ouders van kinderen die slachtoffer zijn geworden van beschonken bestuurders witheet zijn. Op hem én de makers.”

“Door wie laat Tom Waes zich in hemelsnaam adviseren? Toevallig door dezelfde persoon die hem op die bewuste vrijdagavond in zijn Porsche liet stappen?”, vraagt de Jong zich cynisch af. “Terwijl het heus niet zo moeilijk is. Kies voor je eerste media-optreden het meest kritische podium dat je kunt vinden, met een interviewer van wie bekend is dat hij zijn gasten flink aanpakt. En ga daar volledig met de billen bloot.”

‘Als een egocentrische ster’
De tv-recensente meent dat de ‘Reizen Waes’-presentator meer had kunnen doen om zijn spijt te betuigen. “Vertel hoe stom je bent geweest, hoe onverantwoord. Spaar jezelf niet. Verbind je levenslang aan allerlei overheidscampagnes, lever je rijbewijs in, doe iets om te laten zien dat het je ernst is, dat je beseft dat je een tweede kans hebt gekregen en die wilt gebruiken in maatschappelijk belang. Leg uit hoe het kan dat een volwassen, slimme, bekende man met 2,44 promille in zijn bloed achter het stuur kruipt.”

Volgens Angela de Jong heeft Tom Waes met zijn passage in ‘Vive le vélo’ dan ook voor de verkeerde aanpak gekozen. “Wat je, zoals Tom Waes, vooral níet moet doen, is als een egocentrische ster gaan zitten janken dat je je straf al hebt gehad doordat je je vrienden en kinderen hebt teleurgesteld. En al helemaal niet in een sportprogramma. Daar blijf je voorlopig ver van”, schrijft ze. “Doe je dat wel, dan kan ik maar één ding concluderen: hij mag vinden dat hij zijn straf al heeft gehad, maar zijn les heeft hij duidelijk nog niet geleerd.”

https://www.hln.be/tv/ned(...)et-geleerd~a5440786/

Ik ben het met Angela eens. Het is wel erg makkelijk om in een programma waar weinig weerwoord wordt geboden weer het volk voor je te winnen en proberen schoon schip te maken. Helemaal na dit misdrijf. Maargoed, dat gebeurt altijd bij van die bekende mensen. Kiezen altijd zulk soort programma's om schaamteloos te zitten janken.
pi_217256247
Wat is een niet goed functioneerde navigatiesysteem voor in je auto ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217296897
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:22 schreef TLC het volgende:
Wat is een niet goed functioneerde navigatiesysteem voor in je auto ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
Tomtestosterom. Keurig opgesteld, die wagen in de bocht van de tunnel.

https://www.humo.be/humor(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_217544580
Toegegeven dat hij vaker met het drank achter het stuur op heb gezeten en dan nog zeggen mensen, 'Ach laat hem toch eens met rust. Fouten gebeuren' of 'Alsof we allemaal zo braaf zijn'. Halloooo dit is een potentiële moordenaar! Ongelooflijk dat mensen maar blijven kijken naar die (gespeelde) joviale gast op tv in plaats van zich bezig te houden met de feiten.

pi_217545149
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 10:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Toegegeven dat hij vaker met het drank achter het stuur op heb gezeten en dan nog zeggen mensen, 'Ach laat hem toch eens met rust. Fouten gebeuren' of 'Alsof we allemaal zo braaf zijn'. Halloooo dit is een potentiële moordenaar! Ongelooflijk dat mensen maar blijven kijken naar die (gespeelde) joviale gast op tv in plaats van zich bezig te houden met de feiten.

[ afbeelding ]
Idd. Pak hem z’n rijbewijs maar voor altijd af. De teringlijer.
  maandag 5 mei 2025 @ 11:54:48 #207
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217545928
OM eist rijverbod, boete en nieuw rijexamen tegen Tom Waes: 'Denk niet dat ik nog besefte wat ik deed'

Openbaar Ministerie (OM) heeft een geldboete, een rijverbod van drie maanden, nieuwe rijexamens en een alcoholslot geëist tegen presentator Tom Waes (56). Dat meldt persbureau Belga. Waes moest maandag in de rechtbank van Antwerpen verschijnen voor het verkeersongeval dat hij in november onder invloed van alcohol veroorzaakte.

De politierechter doet op 26 mei uitspraak in de zaak. Het OM vindt dat er ‘verzwarende omstandigheden’ zijn gezien ‘talloze’ eerdere feiten van onder meer te hard rijden. Volgens Belga is Waes twintig jaar geleden al eens aangehouden met te veel drank op en voor te hard rijden.

https://www.ad.nl/show/om(...)at-ik-deed~a3ddf94a/
pi_217548641
‘Talloze’ eerdere feiten ook :r
  maandag 5 mei 2025 @ 17:06:45 #209
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_217548773
Waar slaat een rijontzegging van 3 maanden nou weer op? Pak die vent z'n rijbewijs voor altijd af.
  maandag 5 mei 2025 @ 17:22:56 #210
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217548923
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 16:52 schreef Tommeke het volgende:
‘Talloze’ eerdere feiten ook :r
Gewoon een standaard drinker :+
  maandag 5 mei 2025 @ 18:57:33 #211
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_217550355
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 23:08 schreef RealistAtheist het volgende:
Eigenlijk is Tom gewoon een dikke klootzak. Ik vind zijn programma's leuk. Maar dit valt me gewoon zwaar tegen. Voor hetzelfde geld had hij iemand doodgereden. Beetje jammer dit Tom.
Onder invloed van alcohol ben je niet altijd helder van geest meer he.
Als bij zijn volle verstand was had hij dit niet gedaan.
pindazakje
  maandag 5 mei 2025 @ 19:32:52 #212
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217550692
quote:
‘talloze’ eerdere feiten van onder meer te hard rijden. Volgens Belga is Waes twintig jaar geleden al eens aangehouden met te veel drank op en voor te hard rijden.
Gewoon iemand die echt geen rijbewijs meer zou mogen hebben dus. Bij één keer zoiets ben je een klootzak, maar dit is structureel. Decennia lang begrijpt hij het al niet.
pi_217551494
quote:
5s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:06 schreef Tijn het volgende:
Waar slaat een rijontzegging van 3 maanden nou weer op? Pak die vent z'n rijbewijs voor altijd af.
Ja, maar nee, deze meneer heeft een drukke baan en straf moet je natuurlijk niet al teveel merken, aldus zijn advocaat.

Weg laatste greintje sympathie. :')
pi_217554499
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 11:20 schreef GoldenAge het volgende:

[..]
ik heb het van dezelfde bron die al op voorhand wist dat hij gedronken had
Goede bron hoor _O-
pi_217554892
Echt heel veel boomers rijden gewoon nog met drank op.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217555039
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 09:39 schreef Discombobulate het volgende:
Echt heel veel boomers rijden gewoon nog met drank op.
Misschien een hele andere discussie, maar ik vraag me serieus af waarom drank nog zo sociaal geaccepteerd wordt. Ik zat laatst een aflevering te kijken van Joling waar er een feestje was. Tafels vol met drank, en dat gebeurt zo vaak bij feestjes. Flessen wijn en bier (en laatstgenoemde is altijd wel ergens in de aanbieding) staat zo voor het oppakken in winkels.
Drank in de verkeerde handen kan zo gevaarlijk zijn en kan zoveel levens ontwrichten (ook even denkende aan mensen met een drankprobleem).

[ Bericht 6% gewijzigd door Sunshine1982 op 06-05-2025 09:58:40 ]
  dinsdag 6 mei 2025 @ 10:48:10 #217
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217555536
quote:
6s.gif Op maandag 5 mei 2025 11:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
een rijverbod van drie maanden
Jeetje wat een heftige eis voor iemand die geheel belangeloos (!) publiek het boetekleed heeft aangetrokken wat ziltige krokodillentraantjes heeft geveinsd.
Huilen dan.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 10:48:45 #218
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217555543
quote:
5s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:06 schreef Tijn het volgende:
Nou ja zo'n straf moet natuurlijk niet als een straf voelen hè.
Huilen dan.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 11:28:32 #219
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217555906
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 10:48 schreef Isdatzo het volgende:
Nou ja zo'n straf moet natuurlijk niet als een straf voelen hè.
Hopelijk waren dat die drie maanden die hij in ziekenhuis lag :')
pi_217559541
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 10:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Jeetje wat een heftige eis voor iemand die geheel belangeloos (!) publiek het boetekleed heeft aangetrokken wat ziltige krokodillentraantjes heeft geveinsd.
Ik ken België niet maar hier in Nederland hebben we gelukkig het CBR _O_ (vraag maar aan @kree )

De rechter geeft je straf, bv die boete en 3 maanden rijontzegging, dat geven ze ook door aan het CBR. Die vinden daar ook wat van en na die 3 maanden mag je op gesprek komen bij een psycholoog, bloed laten afnemen zodat je moet aantonen dat je maanden lang niet hebt gedronken en dan pas krijg je je rijbewijs terug.

3 maanden ligt het dan bij justitie en daarna met een beetje geluk nog 6 tot 12 maanden bij het cbr voordat je überhaupt zicht hebt op teruggave (waarin je dus 0 mag drinken want anders halen ze dat uit je pis of bloed, en krijg je het niet terug)
pi_217559815
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 18:19 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ik ken België niet maar hier in Nederland hebben we gelukkig het CBR _O_ (vraag maar aan @:kree )

De rechter geeft je straf, bv die boete en 3 maanden rijontzegging, dat geven ze ook door aan het CBR. Die vinden daar ook wat van en na die 3 maanden mag je op gesprek komen bij een psycholoog, bloed laten afnemen zodat je moet aantonen dat je maanden lang niet hebt gedronken en dan pas krijg je je rijbewijs terug.

3 maanden ligt het dan bij justitie en daarna met een beetje geluk nog 6 tot 12 maanden bij het cbr voordat je überhaupt zicht hebt op teruggave (waarin je dus 0 mag drinken want anders halen ze dat uit je pis of bloed, en krijg je het niet terug)
het is te lang terug dat ik er nog een oordeel over wil geven of het nou helemaal eerlijk is of niet.
maar iig dit soort shit doe je 1 keer fout en daarna nooit meer.

Ik ben nog niet van het CBR af he. en de justitie straf al jaren
Om maar te zeggen. Ok als er inhoudelijk vragen zijn over dat dan wil ik nog wel antwoorden. maar een oordeel over hoe en wat terecht is laat ik maar in het midden. (been there done that)

Ik zou het graag anders zien, want wmb CBR dan teveel macht om dingen te doen buiten recht om.
En daarom is het ook belachelijk dat je voor een praatje van 10 min 600 euro moet dokken.

Maar oke het is wat het is en wil het liever in het verleden laten, eens ermee ben ik het niet. Maar oke mss wel een waarschuwing voor de rest, zorg dat het nooit zover komt als ik had.

oja hoewel bovenstaande dus klopt, het zit alleen anders met tijden en wachten op. Justitie was nog sneller als CBR (duurde jaar voor mij voordat er een rechtszaak was ook ivm corona). en goed mijn straf van rechtbank was al uitgezeten dus min of meer. En onderhand speelde CBR die niks deed omdat geen rechtszaak. LOL echt ik geef maar advies, ik drink nooit meer als ik nog moet rijden. ook niet eentje.....

Oja moest nog wel 90 uur taakstraf doen tussen messenstekers en alcoholisten enzo die dronken daar. maargoed dat terzijde, mss nog heel ander topic waard.

dus hou daar rekening mee en denk wss jaar geen rijbewijs als je mazzel hebt, want het CBR is de meest logge geldverslindende organisatie ooit.

[ Bericht 7% gewijzigd door kree op 06-05-2025 19:02:34 ]
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')