Een F model voelt nog steeds net zo goed aan als een moderne auto, een G model rijdt beter dan een F.quote:Op zaterdag 30 november 2024 15:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Alleen heeft zo'n oude porsche totaal geen goede remmen of wegligging zelfs vergeleken met middenklasse auto's van nu.
tja, dat is jouw probleem.quote:Op zaterdag 30 november 2024 15:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik wou nee zeggen, maar je voorganger begon over een Eend en daar heb idd eens in gereden tijdens een personeelsuitje. En de tering wat rijdt dat belabberd man, en dat schakelen ook echt helemaal kut
Snap serieus niet wat daar de lol van is.
Een 2 liter 911R uit 1967 rijdt een oliecrisis 3.0 er ook uit.quote:Nou nee, een 911 Turbo met +300pk is natuurlijk altijd snel puur vanwege het vermogen. Maar bv een nieuwere Golf GTI rijdt d Nordschleife onder de 8 minuten, terwijl een oude 3.0 Carrera bijna 10 minuten nodig heeft.
Eind jaren 90 was zo'n Porsche nog geen 15 mille waard.quote:De reden dat er nog zoveel Porsches rijden is ook gewoon omdat het Porsche is, een geliefd merk en voor de klassiekers heb je nog steeds liefhebbers. Alles van voor de '90s vind ik een beetje kut. Misschien heeft het ook te maken met waarmee je bent opgegroeid.
Dat valt wel mee hoor, het is een lichte auto en de remweg is misschien 10 meter korter dan die van moderne Porsches, welke dan weer relatief goed zijn. Er is zelfs een kans dat ie al ABS had.quote:Op zaterdag 30 november 2024 15:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Alleen heeft zo'n oude porsche totaal geen goede remmen of wegligging zelfs vergeleken met middenklasse auto's van nu.
911 Turbo aka Widow maker.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit, een turbogat van hier tot Alaska, RWD en de motor achterin.
Gang houden, vooruit denken, en verkeersdrempels met 62km/u nemen. De versnellingsbak is fantastisch.quote:Op zaterdag 30 november 2024 15:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik wou nee zeggen, maar je voorganger begon over een Eend en daar heb idd eens in gereden tijdens een personeelsuitje. En de tering wat rijdt dat belabberd man, en dat schakelen ook echt helemaal kut
Snap serieus niet wat daar de lol van is.
Ik ben zelf niet van de 911 fanclub maar ik ken er wel een paar. Porsches zijn goed in elkaar geschroefd dus dat is wel fijn voor een oudje. Ze zijn erg gebruiksvriendelijk voor een sportwagen en rijden erg leuk. Een vriend van me is helemaal weg van de laatste luchtgekoelde 911 en dat snap ik wel een beetje. In de jaren 80 werden ze iconisch, het zijn niet de mooisten maar voor de mannen die nu een jaar of 50 zijn en geld tegen hun midlife crisis aangooien is dat de 911 die ze in hun jeugd begeerden.quote:De reden dat er nog zoveel Porsches rijden is ook gewoon omdat het Porsche is, een geliefd merk en voor de klassiekers heb je nog steeds liefhebbers. Alles van voor de '90s vind ik een beetje kut. Misschien heeft het ook te maken met waarmee je bent opgegroeid.
Deze heeft geen ABS. Maar remt net zo goed of beter dan de gemiddelde moderne auto tot dat je ABS nodig hebt.quote:Op zaterdag 30 november 2024 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor, het is een lichte auto en de remweg is misschien 10 meter korter dan die van moderne Porsches, welke dan weer relatief goed zijn. Er is zelfs een kans dat ie al ABS had.
...
Halvequote:Op zaterdag 30 november 2024 15:19 schreef TLC het volgende:
[..]
Dan moet je je ook niet voordoen alsof je zelf een halve heilige bent
Komt wel dichtbij zoquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:27 schreef raptorix het volgende:
Bizar toeval of niet, ik bezocht vanmorgen nog zijn wiki pagina.....
[ afbeelding ]
Moet je wel remmen als het nodig isquote:Op zaterdag 30 november 2024 16:25 schreef Hyperdude het volgende:
Deze heeft geen ABS. Maar remt net zo goed of beter dan de gemiddelde moderne auto tot dat je ABS nodig hebt.
Dat is gek, ik hoorde net op het nieuws op de radio dat ze hem in coma houdenquote:Op zaterdag 30 november 2024 16:52 schreef Mushanga71 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)esproken-met-familie
Tom Waes is bij bewustzijn na ongeluk, heeft gesproken met familie
De Belgische tv-presentator en acteur Tom Waes is bij bewustzijn en ademt zelfstandig. Dat meldt zijn familie via de Belgische omroep VRT. Waes raakte vannacht zwaargewond bij een auto-ongeluk in de Kennedytunnel in Antwerpen.
"We hebben Tom kort kunnen spreken en vasthouden. Wat een opluchting," aldus Waes' familie. De presentator verkeert buiten levensgevaar, maar wordt nog verzorgd op de intensive care, laat de VRT weten.
Naar omstandigheden maakt Waes het goed. De omroep vraagt met aandrang "de familie in deze moeilijke momenten rust te gunnen en hen niet te contacteren". Ook de ziekenhuizen in Antwerpen vragen om geen contact op te nemen en de privacy van de presentator te respecteren.
Bel anders dat ziekenhuis even.quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:02 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dat is gek, ik hoorde net op het nieuws op de radio dat ze hem in coma houden
Edit dat was eerder vandaag dat ze hem in een kunstmatige coma hielden maar dat is niet meer zo blijkbaar, fijn
Dan is het helemaal fijn dat hij weer bij is. Want kunstmatige coma...quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:02 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dat is gek, ik hoorde net op het nieuws op de radio dat ze hem in coma houden
Edit dat was eerder vandaag dat ze hem in een kunstmatige coma hielden maar dat is niet meer zo blijkbaar, fijn
Is van 2010. Heeft ie nog dezelfde vriendin of mocht het van de huidige wel?quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:32 schreef Leandra het volgende:
Was dit nou die droomauto die hij van zijn vriendin niet mocht kopen omdat hij zich in zo'n auto kapot zou rijden?
https://search.app?link=h(...)sh%2Fx%2Fgs%2Fm2%2F4
Het betekent niet gelijk dat iemand gedronken heeft, maar het zal bij velen wel als gedachte door het hoofd geschoten zijn. De kans is groot dat hij sterk vermoeid was, afgeleid was, dat er drank in het spel was of een combinatie. Die mobiele verkeersborden zie je niet makkelijk over het hoofd. Dat neemt niet weg dat het weinig zin heeft over de oorzaak te speculeren, zeker gezien het een eenzijdig ongeval was en er dus verder niemand bij betrokken was. Ik hoop iig dat hij er volledig van herstelt.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Echt bizar hoe mensen meteen oordelen zonder feiten. Alleen omdat iemand om 1 uur 's nachts rijdt, betekent dat niet meteen dat diegene heeft gedronken. Dit soort speculatie slaat nergens op. Iemand is zwaargewond, een beetje respect en medeleven zou wel op z’n plaats zijn!
Daar gaat het over een 911 Turbo, ook wel widowmaker genoemd. Vandaag gaat het over een gewone 911, zonder turbo. Die kan zelfs een gemiddelde weduwe besturen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:32 schreef Leandra het volgende:
Was dit nou die droomauto die hij van zijn vriendin niet mocht kopen omdat hij zich in zo'n auto kapot zou rijden?
https://search.app?link=h(...)sh%2Fx%2Fgs%2Fm2%2F4
Momenteel is de zuster zijn beste partnerquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:47 schreef raptorix het volgende:
Ik las ook dat hij een partnership heeft met Landrover...
Geen idee, misschien is het een andere die zei van "Koop jij die 911 maar schatjequote:Op zaterdag 30 november 2024 17:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is van 2010. Heeft ie nog dezelfde vriendin of mocht het van de huidige wel?
Maar eerst:quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:37 schreef Leandra het volgende:
Geen idee, misschien is het een andere die zei van "Koop jij die 911 maar schatje"
Hij heeft de relatie met die uit het interview in 2010 inderdaad verbroken in 2022, na 10 jaar verloofd te zijn geweest... en heeft sinds 2023 een andere vriendin.quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is van 2010. Heeft ie nog dezelfde vriendin of mocht het van de huidige wel?
Is het belangrijk?quote:Op zondag 1 december 2024 00:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij heeft de relatie met die uit het interview in 2010 inderdaad verbroken in 2022, na 10 jaar verloofd te zijn geweest... en heeft sinds 2023 een andere vriendin.
Maakt het veel uit i dit ongeluk?quote:Op zondag 1 december 2024 00:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij heeft de relatie met die uit het interview in 2010 inderdaad verbroken in 2022, na 10 jaar verloofd te zijn geweest... en heeft sinds 2023 een andere vriendin.
Er is maar 1 echte Jaroon. Dat ben ik al vele jaren lang. De anders is de kloon.quote:Op zondag 1 december 2024 02:07 schreef Vvdjemoeder het volgende:
[..]
Ben jij een kloon van de enige echte @:jahr00n
quote:Op zondag 1 december 2024 02:08 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er is maar 1 echte Jaroon. Dat ben ik al vele jaren lang. De ander is de kloon.
En een oud Porsche, je moet een goede rijder zijn om hiermee om te gaan. Zijn al veel doden gevallen met oude Porsches...quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:39 schreef DrDentz het volgende:
Het is wel Belgi, misschien hebben ze dat bord niet goed aangegeven, was het nauwelijks zichtbaar, dacht hij dat de waarschuwingsdrempels slecht wegdek was..
Die breken soms naar uit.quote:Op zondag 1 december 2024 02:21 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
En een oud Porsche, je moet een goede rijder zijn om hiermee om te gaan. Zijn al veel doden gevallen met oude Porsches...
Dan is er ook het verschil tussen de s4 en s2. Ik ben kwijt welke gevaarlijker is.quote:Op zondag 1 december 2024 02:28 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Het schijnt inderdaad soms naar uit te breken, je moet hiermee om kunnen gaan..
Er was volgens mij een topic in een aflevering hierover bij Top Gear...quote:Op zondag 1 december 2024 02:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan is er ook het verschil tussen de s4 en s2. Ik ben kwijt welke gevaarlijker is.
Leuk. Ik ken de s4 en had er geen moeite mee. Auto's als echt snelle Ferrari's en de s3 porsches nog een ander verhaal.quote:Op zondag 1 december 2024 02:40 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Er was volgens mij een topic in een aflevering hierover bij Top Gear...
Ik ga even zoeken..
Belgische weggebruikers komen wel significant roekelozer over bij mij en over rijden met alcohol op wordt in Belgie ook heel anders gedacht. Hoe vaak ik wel niet ergens ben geweest dat daar grappen over werden gemaakt. Maar als dit bij Tom ook het geval is dan komt dit vanzelf boven water.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Echt bizar hoe mensen meteen oordelen zonder feiten. Alleen omdat iemand om 1 uur 's nachts rijdt, betekent dat niet meteen dat diegene heeft gedronken. Dit soort speculatie slaat nergens op. Iemand is zwaargewond, een beetje respect en medeleven zou wel op z’n plaats zijn!
Omdat wegen vaak waardeloos zijn.quote:Op zondag 1 december 2024 09:41 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Belgische weggebruikers komen wel significant roekelozer over bij mij en over rijden met alcohol op wordt in Belgie ook heel anders gedacht. Hoe vaak ik wel niet ergens ben geweest dat daar grappen over werden gemaakt. Maar als dit bij Tom ook het geval is dan komt dit vanzelf boven water.
Beterschap voor hem!
quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/show/zo(...)-zijn-zoon~a443bd29/quote:Hij heeft er volgens onze informatie een avondje stappen in het centrum van Antwerpen op zitten. Hij ging eerst eten in een restaurant en daarna nog iets drinken in het caf. Daar neemt hij de tijd voor een praatje met verschillende fans. Even voor 1 uur heeft hij het wel gezien en rijdt hij naar huis.
Bestuurder van de signalatiewagen is lichtgewond geraakt.quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het betekent niet gelijk dat iemand gedronken heeft, maar het zal bij velen wel als gedachte door het hoofd geschoten zijn. De kans is groot dat hij sterk vermoeid was, afgeleid was, dat er drank in het spel was of een combinatie. Die mobiele verkeersborden zie je niet makkelijk over het hoofd. Dat neemt niet weg dat het weinig zin heeft over de oorzaak te speculeren, zeker gezien het een eenzijdig ongeval was en er dus verder niemand bij betrokken was. Ik hoop iig dat hij er volledig van herstelt.
Zowat heel Vlaanderen en een groot deel van Nederland - het nieuwsstuk wordt meer dan een miljoen keer gelezen op deze site - wordt half in shock wakker.quote:Op zondag 1 december 2024 10:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/show/zo(...)-zijn-zoon~a443bd29/
Soms is 1+1 gewoon 2.
Knap dat je die conclusie gelijk weet te trekken.quote:Op zondag 1 december 2024 10:46 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Zowat heel Vlaanderen en een groot deel van Nederland - het nieuwsstuk wordt meer dan een miljoen keer gelezen op deze site - wordt half in shock wakker.![]()
Maar zal dus wel een gevalletje vermoeidheid icm eventueel teveel drinken zijn. Gelukkig zijn er geen wegwerkers ernstig (dodelijk) gewond geraakt.
Slecht wegdek geloof ik niet echt in, rondom Antwerpen liggen de snelwegen er best okay bij.quote:Op zondag 1 december 2024 11:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Knap dat je die conclusie gelijk weet te trekken.
Het kan van alles zijn, misschien is hij ergens van geschrokken, misschien is hij wel onwel geraakt. Het heeft totaal geen zin om hierover te speculeren, laat staan conclusies te trekken op basis van deze informatie.quote:Op zondag 1 december 2024 11:03 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Slecht wegdek geloof ik niet echt in, rondom Antwerpen liggen de snelwegen er best okay bij.
Waarom schrijft het AD dan zo'n artikel?quote:Op zondag 1 december 2024 11:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het kan van alles zijn, misschien is hij ergens van geschrokken, misschien is hij wel onwel geraakt. Het heeft totaal geen zin om hierover te speculeren, laat staan conclusies te trekken op basis van deze informatie.
Waar zie je ze conclusies trekken?quote:Op zondag 1 december 2024 11:07 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Waarom schrijft het AD dan zo'n artikel?
Als je het allemaal zo zit uit te pluizen als krant dan weet je ook donders goed wat mensen er vervolgens over gaan denken.quote:Op zondag 1 december 2024 11:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waar zie je ze conclusies trekken?
Ja, dat is dan aan die mensen.quote:Op zondag 1 december 2024 11:10 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Als je het allemaal zo zit uit te pluizen als krant dan weet je ook donders goed wat mensen er vervolgens over gaan denken.
Als het overigens zo zou zijn dan kun je het ook lastig onder de pet houden ondanks dat zijn familie gisteren een vip behandeling heeft gehad van de Belgische politie.quote:
Heftig man!quote:Op zondag 1 december 2024 11:37 schreef Chivaz het volgende:
Helaas zijn de Belgen niet zo goed in afzettingen plaatsen. Vorig jaar had ik het nog op de ring van Antwerpen en dan vanaf het sportpaleis de snelweg nemen richting Eindhoven. Midden in de bocht die al een rare knik heeft ineens een stuk weg afgezet midden in een bocht zonder waarschuwing vooraf. Ik schrok mijzelf echt de tering en met een ruk aan het stuur kon ik mijn auto nog redden.
Wat ik las zijn de regels juist een stuk strenger in Belgi, met een eerste signalisatiewagen op de vluchtstrook, dan 200 meter daarna een tweede signalisatiewagen op de weg en dan 50m daarna nog een derde signalisatiewagen op de weg. En dan natuurlijk de rode kruizen boven de weg.quote:Op zondag 1 december 2024 11:37 schreef Chivaz het volgende:
Helaas zijn de Belgen niet zo goed in afzettingen plaatsen. Vorig jaar had ik het nog op de ring van Antwerpen en dan vanaf het sportpaleis de snelweg nemen richting Eindhoven. Midden in de bocht die al een rare knik heeft ineens een stuk weg afgezet midden in een bocht zonder waarschuwing vooraf. Ik schrok mijzelf echt de tering en met een ruk aan het stuur kon ik mijn auto nog redden.
Heb uit betrouwbare bron vernomen dat er bij Waes een alcoholpromillage is gemeten.van 2,7. Dat staat gelijk aan ca. 12 glazen. Totaal onverantwoord natuurlijk. De beste man mag van geluk spreken dat hij deze aanrijding nog kan navertellen.quote:
Rijd zelf regelmatig in het weekend door de Kennedytunnel en kan uit eerste hand bevestigen dat de afzettingen voor werkzaamheden daar gewoon conform de richtlijnen geplaatst worden. Vrij bijzonder als een automobilist dan alle waarschuwingen mist.quote:Op maandag 2 december 2024 15:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wat ik las zijn de regels juist een stuk strenger in Belgi, met een eerste signalisatiewagen op de vluchtstrook, dan 200 meter daarna een tweede signalisatiewagen op de weg en dan 50m daarna nog een derde signalisatiewagen op de weg. En dan natuurlijk de rode kruizen boven de weg.
.quote:Met een borrel te veel achter het stuur gaan zitten − in Belgi gebeurt het nog te gemakkelijk. Dit najaar bijvoorbeeld, bleek uit onderzoek van het Vias (het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid) dat liefst 10,7 procent van het aantal bestuurders dat op doordeweekse nachten werd aangehouden, te veel had gedronken. In de weekenden ligt dat zelfs op 12,6 procent – negen keer meer dan in Nederland. Dat terwijl de in Nederland succesvolle Bob-campagne van Belgische makelij is. De campagne startte er al in 1995; in Nederland vijf jaar later
quote:Voor de internationale ESRA-studie (een online enqute over de houding van weggebruikers) werden inwoners van 32 landen ondervraagd over hun gedrag in het verkeer, en niemand bleek zo tolerant over alcohol als de Belgen. Een kwart van hen gaf aan dat hij de afgelopen maand met een glas te veel gereden had; in geen enkel ander land lag dat aantal hoger.
Deze?quote:Op zaterdag 30 november 2024 15:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Je had ooit een hele mooie foto van een wheelie
Welke bron?quote:Op maandag 2 december 2024 17:30 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Heb uit betrouwbare bron vernomen dat er bij Waes een alcoholpromillage is gemeten.van 2,7. Dat staat gelijk aan ca. 12 glazen. Totaal onverantwoord natuurlijk. De beste man mag van geluk spreken dat hij deze aanrijding nog kan navertellen.
Ben benieuwd of de media hier nog openlijk over gaan berichten.
Het is ook wel vaak letterlijk een glas te veel. Nederlands gaan zich gewoon klem zuipen en op de fiets of met een taxi naar huis. Belgen gaan lekker eten met een wijntje erbij of even op cafe voor een glas, zie dan nog maar eens thuis te komen zonder auto in dat ruimtelijk niet geordende land.quote:Op maandag 2 december 2024 17:41 schreef Gretzl het volgende:
Probleem met Belgi/Vlaanderen is ook wel dat alcoholgebruik in het verkeer daar vandaag de dag veel normaler is dan bij ons (lees: sociaal geaccepteerd).
Met een borrel op achter het stuur is in Belgi nog heel normaal (Volkskrant.nl)
Een paar biertjes drinken, en dan gewoon achter het stuur kruipen - in Belgi gebeurt het nog te gemakkelijk.
https://archive.ph/xDtlv
[..]
.
[..]
Die jaquote:Op maandag 2 december 2024 21:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Deze?
[ afbeelding ]
Mis dat apparaat soms wel een beetje. Veel plezier mee gehad, veel mensen boos mee gemaakt
. Heb nu een 1190 Adv R, daarmee kan het ook
.
Welke betrouwbare bron is dat dan? Volgens mij kun je na 12 biertjes allang niet meer op je benen staan. Dan ben je zo dronken dat je nog geen kilometer redt in een auto.quote:Op maandag 2 december 2024 17:30 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Heb uit betrouwbare bron vernomen dat er bij Waes een alcoholpromillage is gemeten.van 2,7. Dat staat gelijk aan ca. 12 glazen. Totaal onverantwoord natuurlijk. De beste man mag van geluk spreken dat hij deze aanrijding nog kan navertellen.
Ben benieuwd of de media hier nog openlijk over gaan berichten.
Als je nooit drinkt dan ben je bij 12 stomdronken, een getrainde drinker kan zich dan nog best fit voelen als het ook nog eens over de avond verspreid is.quote:Op maandag 2 december 2024 22:57 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Welke betrouwbare bron is dat dan? Volgens mij kun je na 12 biertjes allang niet meer op je benen staan. Dan ben je zo dronken dat je nog geen kilometer redt in een auto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |