Elk jaar staat hij op mijn lijstje en elkaar jaar wordt ik teleurgesteldquote:Op zaterdag 30 november 2024 20:02 schreef Gunner het volgende:
@:Olga Runaway is ook wel een guilty pleasure hier.
Volgend jaar doe ik met je mee.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:04 schreef Olga het volgende:
[..]
Elk jaar staat hij op mijn lijstje en elkaar jaar wordt ik teleurgesteld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Eightyone op 02-12-2024 07:19:01 ]
Bij Radio 2 weten ze pas sinds dit album waar de fonteinen liggen. 1 van de singles was zelfs topsong. Het beleid is echter dat het lopende jaar niet op de keuzelijst komt, dus volgend jaar pas.quote:Op zondag 1 december 2024 05:22 schreef Eightyone het volgende:
Ik waag een poging, niet wetende of het ook gaat lukken. Tussen m'n favorieten zitten aardig wat nummers van Fontaines D.C. - Een relatief bekende band tussen de wat hedendaagsere nummers die ik draai.
In die lijst van Radio 2, met nummers om mogelijk op te stemmen, kom ik ze helaas nergens tegen.
Wordt tijd.
Dan kunnen ze de inmiddels al aardige rij aan oude 'Studio Brusselige hitjes' alsnog toevoegen.quote:Op zondag 1 december 2024 08:51 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Bij Radio 2 weten ze pas sinds dit album waar de fonteinen liggen. 1 van de singles was zelfs topsong. Het beleid is echter dat het lopende jaar niet op de keuzelijst komt, dus volgend jaar pas.
Wat een heerlijk lijstjequote:Op zondag 1 december 2024 10:55 schreef noodgang het volgende:
Arcade Fire - Reflektor
Arcade Fire - Everything Now
Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here
MGMT - Time To Pretend
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Depeche Mode - Enjoy The Silence
Tame Impala - Let It Happen (Albumversie)
The War On Drugs - Red Eyes
The War On Drugs - Thinking Of A Place (Albumversie)
The War On Drugs - Under The Pressure (Albumversie)
White Lies - Time To Give
GorkI - Mia
Elbow - Grounds For Divorce
Korn - Freak On A Leash
The National - Bloodbuzz Ohio
The National - I Need My Girl
Spinvis - Kom Terug
Spinvis - Voor Ik Vergeet
Tame Impala - The Less I Know The Better
The Boxer Rebellion - Diamonds
Johan - Tumble And Fall
Johan - Oceans
Muse - Plug In Baby
Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent
The Stranglers - No More Heroes
Keane - Bedshaped
Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight
Gorillaz - On Melancholy Hill
Linkin Park - One Step Closer
The Black Keys - Gold On The Ceiling
The Haunted Youth - Broken
Sufjan Stevens - Chicago
Band of Horses - The Funeral
dEUS - Instant Street
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al Green - Let's Stay Together
The Beach Boys - Wouldn't It Be Nice
The Beatles - Back In The U.S.S.R.
Beyoncé & Jay-Z - Crazy In Love
Bjork - Human Behaviour
Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
Bruce Springsteen - Thunder Road
Buena Vista Social Club - Chan Chan
The Clash - London Calling
Coldplay - Politik
David Bowie - Five Years
Florence + The Machine - Dog Days Are Over
Green Day - American Idiot
Guns N' Roses - Welcome To The Jungle
Heart - Barracuda
Johan - Tumble And Fall
Lloyd Cole - Perfect Skin
Madonna - Like A Prayer
MGMT - Time To Pretend
Michael Jackson - Don't Stop 'Til You Get Enough (Albumversie)
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (Albumversie)
Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
Oasis - Rock 'n Roll Star
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Pts. 1-5)
Police - Don't Stand So Close To Me
Prince - Sign 'O' The Times (Albumversie)
Radiohead - Airbag
Ramones - Blitzkrieg Bop
R.E.M. - What's The Frequency, Kenneth?
The Rolling Stones - Rocks Off
Talking Heads - Burning Down The House
Tame Impala - Let It Happen (Albumversie)
Tom Petty - Free Fallin'
U2 - Sunday Bloody Sunday
The War On Drugs - Under The Pressure (Albumversie)
Hier alles vanaf de keuzelijstWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Mijn vrije keuzes bij mijn 1e lijstje waren ook vooral omdat ze de editversies draaien in de lijst en ik er zelf (Albumversie) bij gezet heb omdat anders mijn thema niet klopt (en de langere versies ook beter zijn)quote:Op zondag 1 december 2024 13:15 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Bij mezelf alleen dat recente spul + het nummer van Heaven 17 niet.
8.42 > 5.20quote:Op zondag 1 december 2024 13:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Mijn vrije keuzes bij mijn 1e lijstje waren ook vooral omdat ze de editversies draaien in de lijst en ik er zelf (Albumversie) bij gezet heb omdat anders mijn thema niet klopt (en de langere versies ook beter zijn)
Gelukkig zijn ze daar al een paar jaar geleden achter gekomen!quote:
Staat Europapa er ook in?quote:Op zondag 1 december 2024 13:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ook bezig met mijn lijstje. Ik heb er nu 23 op staan en ik heb nu al het idee dat ik er weer een aantal ga vergeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier buiten praatradio ook weinig (iig thuis), met ook hier een bepaald resultaat qua wat er zoal op staat. Puinguin Radio, Ice Radio, veel verder gaat het qua Nederlandse muziekradio niet.quote:Op zondag 1 december 2024 15:30 schreef Sabata het volgende:
Ik ga voor een compleet andere stemlijst. Reden is dat behoudens Sport en sommige nieuwsuitzendingen ik eigenlijk nauwelijks nog Nederlandse radio luister.
Ik ben positief ingesteld en vertrouw op gelijkgestemde luisteraars voor bepaalde lijstklassiekersquote:Op zondag 1 december 2024 15:41 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Hier buiten praatradio ook weinig (iig thuis), met ook hier een bepaald resultaat qua wat er zoal op staat. Puinguin Radio, Ice Radio, veel verder gaat het qua Nederlandse muziekradio niet.
Maar meer dan een kwart van de lijst als het ware 'weggooien' vanwege bij voorbaat al kansloze nummers was niet de bedoeling.
Die ken ik van een tv serie introquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:20 schreef Olga het volgende:
Mijn lijst. Van alles wat en ook dit jaar ontbreekt runaway van Del Shannon niet
...
Del Shannon - Runaway
Terechte winnaars!quote:
Maar waar het bij auto's om comfort en veiligheid draait is bij muziek eigenlijk alleen de schoonheid van belang. En ik vind oldtimers uit de jaren '60 en '70 vaak wel veel mooier om te bekijken dan een hedendaagse Kia. Ed Sheeran en Suzan & Freek zijn wel veilig om naar te luisteren maar het schuurt niet!quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:45 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik vind luisteren naar de Beatles of de Stones een beetje als rijden in een oldtimer-auto; het heeft natuurlijk zo zijn charmes, maar het voelt toch een stuk lekkerder én veiliger om daarna weer in je gewone auto over de snelweg te kunnen knallen.
Maar als je opgegroeid bent met die oldtimers zul je dat niet snel toegeven
Die Jon wist helemaal niks. Trouwens die kok ook niet.quote:
Had die al een boost dan?quote:Op zondag 1 december 2024 22:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
SEB moest nog even een extra boost blijkbaar.
Ja die film dusquote:
Foutje, bedankt!quote:Op maandag 2 december 2024 08:09 schreef Tussle266 het volgende:
Nee. https://www.nieuws030.nl/columns/stem-rijk-de-gooyer-in-top-2000/
quote:Op maandag 2 december 2024 08:16 schreef alpeko het volgende:
Onze hont moet dit jaar helaas postuum stemmenRuim 2 weken geleden laten inslapen. Mijn lijstje volgt straks. Ik heb nog best wat twijfel gevallen.
Hey, die schrijver ken ik. Twee keer collega geweest, toffe gast.quote:Op maandag 2 december 2024 08:09 schreef Tussle266 het volgende:
Jouw favoriete dj. Het is sowieso het meest bizarre samenraapsel wat ik ooit gezien heb.quote:Op maandag 2 december 2024 08:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als je nou als Radio 2 dj op een nummer van Mazzy Star en de live versie van Big Love stemt, wat ben je dan?
Nou dat zeg ik het zijn bleghs, huh?s of hoezeesquote:Op maandag 2 december 2024 08:39 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Jouw favoriete dj. Het is sowieso het meest bizarre samenraapsel wat ik ooit gezien heb.
En dan ook nog XX - Angels erbij. Prima stemlijstje hoor. Niks meer aan doenquote:Op maandag 2 december 2024 08:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als je nou als Radio 2 dj op een nummer van Mazzy Star en de live versie van Big Love stemt, wat ben je dan?
Al die stemacties.quote:Op maandag 2 december 2024 08:09 schreef Tussle266 het volgende:
Ik noteer vanochtend vier veranderingen t.o.v. vrijdagochtend.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:51 schreef Tussle266 het volgende:
Zou er al iets aan de keuzelijst toegevoegd zijn? Vorig jaar stonden we rond dit tijdstip al op +7.
Minpunt: itt vorig jaar geen toffe alternatieve platen die vrijwel zeker in de lijst gaan belanden dit jaar.quote:Op maandag 2 december 2024 09:58 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Ik noteer vanochtend vier veranderingen t.o.v. vrijdagochtend.
Toegevoegd:
Quincy Jones - Chump Change (1973)![]()
![]()
Aangepast:
Atemlos Durch Die Nacht is nu de albumversie
André Hazes nu bij elk nummer een streepje op zijn e, in plaats van bij een paar niet.
Van Taylor Swift zijn een aantal extra nummers veranderd in "Taylor's Version"
Schijt de paus in het bos?quote:
De dialect en snelweg acties werden vorig jaar ook niet toegevoegd.quote:Op maandag 2 december 2024 10:09 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Minpunt: itt vorig jaar geen toffe alternatieve platen die vrijwel zeker in de lijst gaan belanden dit jaar.
Pluspunt: gelukkig ook geen stemacties van vage lokale bandjes of politieke shit die nu al zo succesvol zijn dat je ze met potlood kan noteren. Ik heb goede hoop dat ze elkaar teveel verdunnen.
Ah oké. Nou ja, we gaan het zien. Hoop dat het meevalt met de lijstvervuiling.quote:Op maandag 2 december 2024 10:17 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
De dialect en snelweg acties werden vorig jaar ook niet toegevoegd.
De vraagtekens kwamen vooral omdat hij al 9x op de keuzelijst stond, nog nooit in de T2K heeft gestaan en ik deze op het oog niet kende. Maar toen ik hem net aanzette en de Langs De Lijn tune herkende begreep ik hem een stuk beter.quote:
Ik bedoelde meer, er stonden er al 9 (nog zonder alle productiewerken gerekend natuurlijk), maar blijkbaar wil de mensheid dat het de tiende is.quote:Op maandag 2 december 2024 10:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Schijt de paus in het bos?
Nope, vanaf 2019 heb ik die nog nooit op de keuzelijst gesignaleerd.quote:Op maandag 2 december 2024 12:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij heb ik toch een keuzelijstverlater gevonden die nog niet genoemd was
Sad Songs (Say So Much) van Elton John stond er dacht ik vorig jaar nog in (maar misschien zit ik er een jaar naast)
Ik verwacht sowieso een verandering door de andere stemsite. De keuzelijst is totaal niet meer scrollbaar per letter in het alfabet (wat ik zelf vroeger bij de T2K en nog steeds voor andere lijstjes gebruik om alles langs te lopen). Eigenlijk de enige toegankelijke manier om nu nummers te zoeken is deze in te typen. Dat betekent niet meer scrollen langs de M en denken "Oh ja, Madness bestaat ook nog, leuk die klik ik aan", maar verplichten dat iemand zelf Madness in moet typen om daarop te kunnen stemmen.quote:Op maandag 2 december 2024 14:27 schreef Tussle266 het volgende:
Misschien dat ik het me verbeeld, maar het lijkt wel alsof het invullen van de vrije keuze weer hip is. Je hebt er nog altijd niet veel aan, natuurlijk. Maar volgens mij is dat wel een indirect gevolg van al die acties. Er was een tijd dat alle stemlijstjes die je zag bijna uitsluitend keuzelijst waren, dat lijkt nu wel anders.
Het voorkomt ook een voordeel voor artiesten die met de letter A beginnen ipv met een Z.quote:Op maandag 2 december 2024 14:34 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Ik verwacht sowieso een verandering door de andere stemsite. De keuzelijst is totaal niet meer scrollbaar per letter in het alfabet (wat ik zelf vroeger bij de T2K en nog steeds voor andere lijstjes gebruik om alles langs te lopen). Eigenlijk de enige toegankelijke manier om nu nummers te zoeken is deze in te typen. Dat betekent niet meer scrollen langs de M en denken "Oh ja, Madness bestaat ook nog, leuk die klik ik aan", maar verplichten dat iemand zelf Madness in moet typen om daarop te kunnen stemmen.
Dit was ook altijd mijn methode. Had nog niet naar de stemsite gekeken maar weet nu al dat ik op een totaal ander lijstje uit ga komen nu. Ik vergeet gewoon een hoop nummers/artiesten als ik er niet langs kan scrollen.quote:Op maandag 2 december 2024 14:34 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Ik verwacht sowieso een verandering door de andere stemsite. De keuzelijst is totaal niet meer scrollbaar per letter in het alfabet (wat ik zelf vroeger bij de T2K en nog steeds voor andere lijstjes gebruik om alles langs te lopen). Eigenlijk de enige toegankelijke manier om nu nummers te zoeken is deze in te typen. Dat betekent niet meer scrollen langs de M en denken "Oh ja, Madness bestaat ook nog, leuk die klik ik aan", maar verplichten dat iemand zelf Madness in moet typen om daarop te kunnen stemmen.
Hmmm, dat lijkt me een nog verdere ontwikkeling richting platen die voorin het geheugen liggen en van dezelfde artiesten in de lijst.quote:Op maandag 2 december 2024 14:34 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Dat is niet zo mooi natuurlijk. Ik blijf wel van mening dat er gewoon een maximum aantal nummers per artiest (per stemlijst) ingevoerd moet worden.quote:Op maandag 2 december 2024 15:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hmmm, dat lijkt me een nog verdere ontwikkeling richting platen die voorin het geheugen liggen en van dezelfde artiesten in de lijst.
Iedere keer een beetje erbij zodat ze konden zeggen dat er "MEER STEMMEN DAN OOIT" waren binnengekomen.quote:Op maandag 2 december 2024 15:23 schreef Idisrom het volgende:
Hoe is men op het aantal van 35 gekomen?
Kans dat een vrije keuze in de lijst komt is wel klein tenzij het nummer uit dit jaar of uit een online actie komt. Zou niet zo maar nummers erin zetten.quote:Op maandag 2 december 2024 14:27 schreef Tussle266 het volgende:
Misschien dat ik het me verbeeld, maar het lijkt wel alsof het invullen van de vrije keuze weer hip is. Je hebt er nog altijd niet veel aan, natuurlijk. Maar volgens mij is dat wel een indirect gevolg van al die acties. Er was een tijd dat alle stemlijstjes die je zag bijna uitsluitend keuzelijst waren, dat lijkt nu wel anders.
Ik stem al jaren op Arctic Monkeys - 505 en die kwam vanuit de vrije keuzeruimte ineens in de top 2000. Zelfs voor die kleine kans durf ik het aan om op dit soort liedjes te stemmenquote:Op maandag 2 december 2024 15:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Kans dat een vrije keuze in de lijst komt is wel klein tenzij het nummer uit dit jaar of uit een online actie komt. Zou niet zo maar nummers erin zetten.
Song 2 en Killing in the Name hier.quote:Op maandag 2 december 2024 15:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
10 tot 15 jaar geleden stemde ik vaak Ain't no mountain high enough en Boys are back in town via vrije keuzes omdat ik het belachelijk vond dat ze niet in de keuzelijst stonden..en zie nu
Heel lang geleden deed ik hetzelfde met The Smiths en Radiohead.quote:Op maandag 2 december 2024 15:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
10 tot 15 jaar geleden stemde ik vaak Ain't no mountain high enough en Boys are back in town via vrije keuzes omdat ik het belachelijk vond dat ze niet in de keuzelijst stonden..en zie nu
35 stemmen is toch al een aantal jaar en volgens mij vooral omdat mensen daarom vroegen.quote:Op maandag 2 december 2024 15:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Iedere keer een beetje erbij zodat ze konden zeggen dat er "MEER STEMMEN DAN OOIT" waren binnengekomen.
Komodo hier.quote:Op maandag 2 december 2024 17:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Song 2 en Killing in the Name hier.
Er zullen vast nog wel een paar The Silence of the Lambs-fans zijn die er over de jaren heen op gestemd hebbenquote:Op maandag 2 december 2024 17:20 schreef Tussle266 het volgende:
Ik heb een paar jaar Goodbye Horses gestemd. Als ze ooit de totaaltelling bekendmaken verwant ik dat die plaat onderaan eindigt met 3 stemmen, alle 3 van mij.
He verrek. Wat grappigquote:Op zondag 1 december 2024 19:02 schreef Sabata het volgende:
[..]
Die ken ik van een tv serie intro
Bekijk deze YouTube-video
Ik heb een oud nieuwsbericht gevonden.quote:Op maandag 2 december 2024 15:23 schreef Idisrom het volgende:
Hoe is men op het aantal van 35 gekomen?
quote:Top 2000-stemweek van 20 t/m 27 november
De stembussen voor de Top 2000 editie 2015 gaan op vrijdag 20 november open. Net als de voorgaande edities bepaalt het publiek welke 2000 nummers in de lijst staan, en waar ze staan. De luisteraars van NPO Radio 2 mogen daarbij hun 15 favoriete platen en 5 vrije keuzeplaten doorgeven.
Vorig jaar werden er 3,8 miljoen stemmen geteld voor de Top 2000, ruim 15% meer dan in 2013. De lijst bereikt al jaren meer dan 10 miljoen mensen per editie en zorgt er ook al jarenlang voor dat Radio 2 marktleider is in de maanden december-januari. Stemmen op de Top 2000 editie 2015 kan van 20 t/m 27 november.
Dit was een beter aantal, want het voorkomt oeverloos doorklikken op dezelfde artiesten. Met 20 liedjes is er alleen ruimte voor echte favorieten van de stemmers.quote:Op maandag 2 december 2024 19:32 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ik heb een oud nieuwsbericht gevonden.
Vroegah had je maar 15 favoriete platen en 5 vrije keuzeplaten.
[..]
veel van de oudere muziek heb ik opgedaan als intro van programma's of in films / series van toen. Tegenwoordig zie je ook dat games als GTA of Maffia met muziek uit een bepaalde era weer herinneringen boven halen. Heel mooie voorbeelden zijn de CSI reeksen die allen een intro van The Who hadden (who are you? wont get fooled again en baba o'reilly) en running up that hill vorig jaar dankzij stranger thingsquote:Op maandag 2 december 2024 19:08 schreef Olga het volgende:
[..]
He verrek. Wat grappig
Toen ik opgroeide draaide mijn ouders "oudelullenmuziek" zoals ik het toen noemde altijd. En dit is een van de platen die is blijven hangen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |