die ben ik vergeten. Jij gelukkig niet.quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:39 schreef livelink het volgende:
Eens een keer wat anders gestemd dan normaal. Naast de klassiekers waar ik altijd wel op stem dit keer vooral op nummers waar ik vrolijk van werd afgelopen jaar (of eigenlijk altijd).
The Babys - Isn't It Time
Motors - Airport
We zouden er alleen een punt van maken als je Rainbow was vergeten.quote:Op zaterdag 30 november 2024 00:03 schreef PippenScottie het volgende:
En ik heb nu al spijt dat ik Dakota en Time to Give ben vergeten. En Going to a town en Under the Milky way tonight en en.... You get the point.
Dat was nog bijna gebeurdquote:Op zaterdag 30 november 2024 00:16 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
We zouden er alleen een punt van maken als je Rainbow was vergeten.
quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:25 schreef Gretzl het volgende:
Een van de hoofdredenen waaromWie mag dit in godsnaam zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Eefje de Visser nog niet in de lijst der lijsten staat is omdat de stemmen elk jaar weer te verspreid zijn over haar verschillende nummers.
Dus welk nummer van Eefje de Visser gaan we dit jaar de Top 2000 in stemmen? We zoeken een gezamenlijke favoriet.:)
[..]
• Ongeveer
• Scheef
• De Parade
• Bitterzoet
• Stilstand
• Ander nummer (geef hieronder aan)
Tussenstand:
[ afbeelding ]Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Maak je een grapje? Of heb je onder een steen geleefd de afgelopen 15 jaar? -Oquote:
Idk, haar muziek is nog wel relatief niche? Dus ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die haar niet per sé kennen. Een indie darling zijn betekent nog niet per sé dat dat vertaalt in mainstream succes.quote:Op zaterdag 30 november 2024 05:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Maak je een grapje? Of heb je onder een steen geleefd de afgelopen 15 jaar? -O
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geef Eefje de Visser voortaan de headlinespot die ze verdient
De prachtige concerten van Eefje de Visser zijn een categorie op zichzelf geworden
Eefje is vorige jaren ook al in dit topic genoemd onder de indie-crew.quote:
Gewoon, wat je anno nu graag draait. Zo zou ik het zelf doen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:33 schreef DrDentz het volgende:
Ik vraag me af of ik voor classics moet stemmen die al voor mijn tijd hits waren en die ik ook wel goed vind of op nummers die tijdens mijn leven hits waren en aan welke tijd ik warme herinneringen koester. Objectief gezien zijn die oudere nummers zoals The Beatles en de Stones beter maar alle boomers stemmen daar al op, ik moet ook mijn eigen generatie een beetje steunen met wat Snoop Dogg etc in de lijst.
Ik waag ernstig te betwisten of de oudere nummers van de Beatles en de Stones objectief beter zijn dan de muziek van nu. De beide bands zijn natuurlijk wel heel belangrijk geweest in de ontwikkeling van de moderne muziek, maar als je het nu luistert klinkt het vaak wel erg gedateerd. Veel wat erná kwam borduurt er een beetje op voort, maar heeft het ook verder verfijnd.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:33 schreef DrDentz het volgende:
Ik vraag me af of ik voor classics moet stemmen die al voor mijn tijd hits waren en die ik ook wel goed vind of op nummers die tijdens mijn leven hits waren en aan welke tijd ik warme herinneringen koester. Objectief gezien zijn die oudere nummers zoals The Beatles en de Stones beter maar alle boomers stemmen daar al op, ik moet ook mijn eigen generatie een beetje steunen met wat Snoop Dogg etc in de lijst.
Er zijn heel veel bands die op de Beatles teruggrijpen die deze eeuw hebben gescoord, The Shins, Oasis, Flaming Lips om maar even wat te noemen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:45 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik waag ernstig te betwisten of de oudere nummers van de Beatles en de Stones objectief beter zijn dan de muziek van nu. De beide bands zijn natuurlijk wel heel belangrijk geweest in de ontwikkeling van de moderne muziek, maar als je het nu luistert klinkt het vaak wel erg gedateerd. Veel wat erná kwam borduurt er een beetje op voort, maar heeft het ook verder verfijnd.
Ik vind luisteren naar de Beatles of de Stones een beetje als rijden in een oldtimer-auto; het heeft natuurlijk zo zijn charmes, maar het voelt toch een stuk lekkerder én veiliger om daarna weer in je gewone auto over de snelweg te kunnen knallen.
Maar als je opgegroeid bent met die oldtimers zul je dat niet snel toegeven
Dit is mijn favoriete lijstje. Tot nu toequote:Op vrijdag 29 november 2024 20:57 schreef Felagund het volgende:
Je hebt gekozen voor de volgende nummers:
Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream
Curtis Mayfield - Move On Up
Pixies - Monkey Gone To Heaven
MGMT - Time To Pretend
Arcade Fire - We Used To Wait
Velvet Underground - I'm Waiting For The Man
Talking Heads - Psycho Killer
Talk Talk - Life's What You Make It
R.E.M. - Orange Crush
Bruce Springsteen - Thunder Road
Psychedelic Furs - Pretty In Pink
Otis Redding - Try A Little Tenderness
Bettye Swann - Then You Can Tell Me Goodbye
Jacques Brel - Voir Un Ami Pleurer
Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
Paolo Conte - Max
Marvin Gaye - Mercy Mercy Me (The Ecology)
Eels - Novocaine For The Soul
Gil Scott Heron - The Revolution Will Not Be Televised
Editors - The Racing Rats
The Killers - Mr. Brightside
Parliament - Give Up The Funk (Tear The Roof Off The Sucker)
Radiohead - High And Dry
Portishead - Sour Times
David Bowie - Lazarus
Noir Desir - Le Vent Nous Portera
Bob Dylan -Subterranean Homesick Blues
Supergrass - Alright
Massive Attack - Teardrop
Iggy Pop - Lust For Life
Depeche Mode - Enjoy The Silence
Queens Of The Stone Age - I Sat By The Ocean
The The - Uncertain Smile
Eefje de Visser - Scheef
Nina Simone - Sinnerman
Probeer iets meer soul er in te krijgen.
Maar ik kijk ook een beetje naar hoe invloedrijk ze zijn geweest om tot een eerlijk oordeel te komen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:45 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik waag ernstig te betwisten of de oudere nummers van de Beatles en de Stones objectief beter zijn dan de muziek van nu. De beide bands zijn natuurlijk wel heel belangrijk geweest in de ontwikkeling van de moderne muziek, maar als je het nu luistert klinkt het vaak wel erg gedateerd. Veel wat erná kwam borduurt er een beetje op voort, maar heeft het ook verder verfijnd.
Ik vind luisteren naar de Beatles of de Stones een beetje als rijden in een oldtimer-auto; het heeft natuurlijk zo zijn charmes, maar het voelt toch een stuk lekkerder én veiliger om daarna weer in je gewone auto over de snelweg te kunnen knallen.
Maar als je opgegroeid bent met die oldtimers zul je dat niet snel toegeven
Wij lijken misschien wel een stel arrogante betweterige snobs, maar als je ons wat beter leert kennen zal je merken dat we dat ook echt zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:42 schreef Gunner het volgende:
Ik durf m'n lijstje niet te posten. Veel te mainstream vergeleken met wat ik hier voorbij zie komen
Je mag toch zelf wel even bepalen wat je leuk vindt? Geen smaakpolitie hier.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:42 schreef Gunner het volgende:
Ik durf m'n lijstje niet te posten. Veel te mainstream vergeleken met wat ik hier voorbij zie komen
Gewoon doen!quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:42 schreef Gunner het volgende:
quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:51 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Gewoon doen!
Ik hoop dat je er Coldplay op hebt staan want dan ben ik niet meer de enige
Dit is m'n favourite topic op Fok en kijk er elk jaar weer uit naar de gezelligheid hierquote:Op zaterdag 30 november 2024 12:44 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Wij lijken misschien wel een stel arrogante betweterige snobs, maar als je ons wat beter leert kennen zal je merken dat we dat ook echt zijn.
Desalniettemin, gewoon je lijstje posten
Nou hier issie danquote:Queen - Show Must Go on
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Pts. 1-5)
Pink Floyd - Comfortably Numb (Albumversie
Blink 182 - What’s my age again
Metallica - Whiskey in the Jar
Metallica - The Unforgiven II
Coldplay - Fix you
Dj Paul Elstak - The Promised Land
DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky
Outfield - your love
Taylor Swift - Love story
CCR - Have you even seen the rain
CCR - Who’ll stop the rain
Nirvana - Something in the way
Rammstein - Engel
Rammstein - Du Hast
Proclaimers - I’m gonna be (500 miles)
Green dAy - Long View
Green Day - Welcome to paradise
The offspring - self esteem
Keane - Souvereign Light Cafe
The Cranberries - Linger
Foreigner - Cold as ice
Foo Fighters - Everlong
Oasis - Live Forever
Rolling Stones - Anybody seen my baby
Toto - Pamela
Bee Gees - Nights on broadway
Warren G & Nate Dogg - Regulate
Ugly Kid Joe - Cats in the Cradle
Garbage - Only happy when it rains
Lovin’ Spoonful - Summer in the city
Glenn Frey - You belong to the city
Stilstskin - Inside
Ronde - Why do you care
Oké, je deed jezelf dus zwaar tekort. Ik dacht dat we nu Snelle en Armin gingen krijgen…quote:
Neeeee zo erg is het ook niet.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:01 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Oké, je deed jezelf dus zwaar tekort. Ik dacht dat we nu Snelle en Armin gingen krijgen…
Gewoon een snoblijstje hoorquote:
Gewoon doen. Dit topic is een warm bad.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:42 schreef Gunner het volgende:
Lekker lijstje Fredquote:Op zaterdag 30 november 2024 13:17 schreef Fred_B het volgende:
Hier is mijn lijst voor dit jaar, van oud naar nieuw:
Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas - 1959
Jefferson Airplane - White Rabbit - 1967
Procol Harum - Homburg - 1967
The Doors - Light My Fire (Albumversie) - 1967
The Kinks - Waterloo Sunset - 1967
The Rolling Stones - She's A Rainbow - 1967
Barry Ryan - Eloise - 1968
Boudewijn de Groot - Prikkebeen - 1968
Jacques Dutronc - Il Est Cinq Heures Paris S'eveille - 1968
David Bowie - Space Oddity (Albumversie) - 1969
Fleetwood Mac - Oh Well (Albumversie) - 1969
Led Zeppelin - Dazed And Confused - 1969
Deep Purple - Child In Time (Albumversie) - 1970
Michel Fugain - Une Belle Histoire - 1972
Drs. P - Dodenrit - 1974
Peter Frampton - Show Me The Way (Albumversie Live) - 1976
Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky - 1978
Madness - Night Boat To Cairo - 1980
Men At Work - Down Under - 1982
Michel Sardou - Les Lacs Du Connemara - 1982
Paolo Conte - Max - 1988
Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderfull Days - 1995
DJ Paul Elstak - Luv U More - 1995
Scatman John - Scatman - 1995
Robert Miles - Children - 1996
Sash! - Ecuador - 1997
Moby - Porcelain - 1999
Darude - Sandstorm - 2000
Franz Ferdinand - Take Me Out - 2003
Muse - Knights Of Cydonia (Albumversie) - 2006
Paul Kalkbrenner - Sky And Sand - 2008
Lady Gaga - Poker Face - 2009
The Common Linnets - Calm After The Storm - 2014
Barbara Pravi - Voila - 2021
Joost Klein - Europapa - 2024
Heel fijn dat deze jouw lijst wel gehaald heeft, heb hem zelf met pijn in het hart geschrapt.quote:Op zaterdag 30 november 2024 16:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gary Moore & Phil Lynott - Out In The Fields
Deze 35 moeten toch wel echt gewoon in de lijst dit jaar. Al zijn het maar de onderste 35. Het zou een schande zijn als dit er allemaal niet in staat.
Als ie niet in de eindlijst staat weet ik dus bij wie ik moet zijnquote:Op zaterdag 30 november 2024 16:28 schreef Isorden het volgende:
[..]
Heel fijn dat deze jouw lijst wel gehaald heeft, heb hem zelf met pijn in het hart geschrapt.
Het beste NL talige nummer over vreemdgaan ooit en staat ook nog op de keuzelijst. Dat wordt hier ook een stemquote:Op zaterdag 30 november 2024 16:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Verdomme, Bert de Coninck overleden.. nu moet ik toch op Evelyne gaan stemmen..dat wordt een 2e lijstje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |