Mogen ze dat niet gewoon lekker zelf weten? Na nieuwjaar komen de kindjes naar school met hun nieuwe spullen, gekregen met Kerstmis. Maar die moslimkinderen mogen van deze vrouw dan niets krijgen! Waar bemoeit ze zich mee.quote:Met de naderende kerst komt binnen de moslimgemeenschap een discussie op gang over de deelname aan kersttradities. Een Britse moslimvrouw uit haar bezorgdheid via sociale media, waarin ze moslims aanspoort om kerstdecoraties, cadeaus en kerstbomen te negeren. In een video roept ze op tot onderzoek naar deze gewoonten en benadrukt dat er geen verplichting is om deel te nemen aan wat zij als niet-islamitische tradities beschouwt. Dit draagt bij aan een breder debat over de mate van aanpassing van moslims aan culturele tradities in westerse samenlevingen.
Voorstanders van deelname aan kerst zien dit als een manier om verbinding te houden met de samenleving, terwijl tegenstanders, zoals deze vrouw, vrezen voor de impact op de religieuze identiteit vanwege assimilatie. Ze suggereert in plaats daarvan om de dag te beschouwen als een normale vrije dag en moedigt vooral aan om trouw te blijven aan islamitische principes. Haar boodschap is duidelijk: het is niet noodzakelijk om kerst te vieren of deel te nemen aan de bijbehorende tradities.
Precies. Maar oproepen hier niet aan mee te doen en mensen beschuldigen fout bezig te zijn als ze dat wel doen, slaat toch nergens op!! Dat is juist segregatie in de hand werken.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:18 schreef LXIV het volgende:
Moeten ze zelf weten toch? Zolang ze geen kerstmarkten opblazen of kerststallen vernielen is het een privé aangelegenheid. Ik doe ook niet mee aan suikerfeest ondanks dat de npo dit opdringt..
Vanuit islamitisch perspectief is het ook fout. Voor jehova’s ook trouwens.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. Maar oproepen hier niet aan mee te doen en mensen beschuldigen fout bezig te zijn als ze dat wel doen, slaat toch nergens op!! Dat is juist segregatie in de hand werken.
Ben er nooit eentje tegengekomen. Waar vind je deze mensen?quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:24 schreef LXIV het volgende:
Ik heb wel een hekel aan progressieve liberalen die uit pure eigenhaat en oikofobie het kerstfeest proberen te saboteren. Dat zijn de echte mensenvijanden, niet de moslims
Google ‘war on Christmas ‘quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ben er nooit eentje tegengekomen. Waar vind je deze mensen?
En de kerstboom ritueel verbrand?quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:31 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben al een tijdje om en ben moslim geworden. Mijn leven is nu echt fantastisch.
Pech voor je, het is een belangrijk onderdeel van het geloof in het westen, het land waar je leeft. Pas je maar aan.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:32 schreef trotse_wappie het volgende:
Kerst is haram. Terechte oproep.
Ik ken de term. Elke keer als ik het voorbij zag komen was het fake ophef, waar dan als je iemand fijne feeatdagen wenst je zogenaamd een oorlog zou voeren tegen kerst ofzo.quote:
Ok. Bij deze: Mede-ongelovigen, vier svp geen Ramadan, blijf lekker thuis en doe je ding.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:34 schreef ZarB het volgende:
Oh leuk, laten we ook een oproep doen tot het niet vieren van de Ramadan. Kijken hoe dat uitpakt
Dit inderdaad. Als zij kerst haram vinden, zie hierboven, dan kunnen wij ramadan een feest voor ongelovigen noemen. Gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:34 schreef ZarB het volgende:
Oh leuk, laten we ook een oproep doen tot het niet vieren van de Ramadan. Kijken hoe dat uitpakt
Nee via X, met een heel dramatisch verhaal erbij.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ok. Bij deze: Mede-ongelovigen, vier svp geen Ramadan, blijf lekker thuis en doe je ding.
Bel jij headliner.nl even?
Kerst zoals het nu door 80% van de Nederlanders gevierd wordt heeft niks meer met geloof van doen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:33 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Pech voor je, het is een belangrijk onderdeel van het geloof in het westen, het land waar je leeft. Pas je maar aan.
Waarom is het fout om rond die periode een feestje te vieren en je huis te versieren? Omdat Christenen dat doen, vanwege Kerstmis? Het gaat haar niet om het vieren van Kerst, maar puur om iets te vieren in die periode. Als je je kinderen al een cadeautje geeft, dan ben je al fout bezig, volgens mevrouw.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vanuit islamitisch perspectief is het ook fout. Voor jehova’s ook trouwens.
Wat een bron ookquote:Op vrijdag 29 november 2024 11:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ok. Bij deze: Mede-ongelovigen, vier svp geen Ramadan, blijf lekker thuis en doe je ding.
Bel jij headliner.nl even?
Precies dít ja, moet niet gekker worden zeg.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:33 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Pech voor je, het is een belangrijk onderdeel van het geloof in het westen, het land waar je leeft. Pas je maar aan.
Mag dat wijf zelf niet gewoon lekker zelluf wetuh wat ze roept dan?quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:16 schreef Gia het volgende:
https://www.headliner.nl/(...)es-nieuwrechts-11586
[..]
Mogen ze dat niet gewoon lekker zelf weten?
TS is net als een x-aantal andere lieden hier ziekelijk geobsedeerd door moslimpjesquote:Op vrijdag 29 november 2024 12:09 schreef DJKoster het volgende:
Gaan we nou over elke moslim die ergens iets roept een topic openen?
Na drie keer klikken kwam ik trouwens bij X terecht waar een filmpje wordt gedeeld zonder bron.
Wie is deze vrouw? Heeft ze enige invloed in de moslimwereld? Hoe oud is dit filmpje? En nog een miljoen vragen.
Ze roept niet, ze roept óp.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Mag dat wijf zelf niet gewoon lekker zelluf wetuh wat ze roept dan?
Speciaal voor jou, mutsquote:
Het was leuk kennis met je gemaakt te hebben ZarB.....quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:34 schreef ZarB het volgende:
Nee.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Speciaal voor jou, muts
"Mag dat wijf zelf niet gewoon lekker zelluf wetuh wat ze oproept dan?"
Die oproepen lees ik elk jaar.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:34 schreef ZarB het volgende:
Ook dat maakt ieder voor zich uit. Sommige mensen zetten gezellig een boom en is het vooral om het feesten en de cadeautjes te doen, anderen zetten ook de kerststal en staan ook stil bij het geloof, om vervolgens verder te gaan met het feest.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kerst zoals het nu door 80% van de Nederlanders gevierd wordt heeft niks meer met geloof van doen.
Het bekend slecht moet ook meer weerstand krijgen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:39 schreef Dven het volgende:
[..]
TS is net als een x-aantal andere lieden hier ziekelijk geobsedeerd door moslimpjes
Het kwam voorbij, en linkend aan het topic over Blanken die moeten integreren in het eigen land, waar de schuld van de mislukte integratie in de schuld van de Westerling wordt geschoven, vond ik dit toch wel typisch een voorbeeld dat zij zelf segregatie in de hand werken, op dit soort manieren.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:14 schreef FYazz het volgende:
Wat is nu precies het nieuws en het doel van dit topic?
Komt op mij over dat TS vandaag 'zin heeft in ophef creëren en lekker bashen op' en daar dan een artikel bij gaat uitzoeken.
Vraag het in fb zou ik zeggenquote:Op vrijdag 29 november 2024 12:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom is NWS / Integratie van witte mensen is in Nederland zorgelijk #2 dan wel nieuws?
Werkelijk? Ik heb nog nooit een oproep gezien om massaal Ramadan te negeren en zeker uitnodigingen voor de Iftar, waar altijd verschillende bevolkingsgroepen bij aanschuiven. Hetgeen heel verbindend werkt. Ik ben daar dan ook voorstander van.quote:
Als je Kerst viert als Moslim ga je waarschijnlijk niet naar het hiernamaals. Je mag maar 1 God aanbidden en dat is Allah. Als je Moslim bent.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Mogen ze dat niet gewoon lekker zelf weten? Na nieuwjaar komen de kindjes naar school met hun nieuwe spullen, gekregen met Kerstmis. Maar die moslimkinderen mogen van deze vrouw dan niets krijgen! Waar bemoeit ze zich mee.
Met de kerst zijn de kinderen vrij, vader en/of moeder vaak ook. Het is donker en somber buiten. Waarom mag je het binnen dan niet gezellig maken en een soort van midwinterfeest, met cadeautjes en lekker eten vieren.
Hoeft niet! Maar oproepen om het vooral niet te doen, slaat m.i. nergens op.
Stel dat wij op gaan roepen dat Westerlingen vooral geen gehoor moeten geven aan de uitnodiging voor de Iftar aan het eind van de Ramadan! Het is gewoon een uitnodiging, niemand is iets verplicht.
En dan zijn wij schuldig aan het feit dat de integratie mislukt is.
Zie dit topic: NWS / Integratie van witte mensen is in Nederland zorgelijk #2
Je hoeft toch geen Kerst te vieren, als je wel gewoon je huis gezellig maakt en cadeautjes koopt voor de kinderen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[..]
Als je Kerst viert als Moslim ga je waarschijnlijk niet naar het hiernamaals. Je mag maar 1 God aanbidden en dat is Allah. Als je Moslim bent.
Ja dat heb ik niet verzonnenquote:Op vrijdag 29 november 2024 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Je hoeft toch geen Kerst te vieren, als je wel gewoon je huis gezellig maakt en cadeautjes koopt voor de kinderen.
Mogen moslims met Pasen ook geen chocolade eitjes eten? Want dan vier je Pasen.
Dat weet ik niet of dat mag. Dat zou je aan zo een Imaan moeten vragen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Je hoeft toch geen Kerst te vieren, als je wel gewoon je huis gezellig maakt en cadeautjes koopt voor de kinderen.
Maak je niet zo druk meid.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:14 schreef Gia het volgende:
En dan hebben we ook weer bijna Nieuwjaar. Leuk vuurwerk afsteken!!! Maar moslims hebben op een andere dag 'nieuwjaar', dan moeten ze ook geen vuurwerk afsteken als wij Nieuwjaar vieren!!
Dat is dan ook logisch aangezien Nederland een Westers land is met een Christelijk-Joodse inslag. Nederlanders hebben geen reden om Islamtische feestdagen te vieren, moslims wellicht wel om aandacht te besteden aan de inheemse culturen hier. Zij komen immers als migranten naar Nederland. Zij moeten zich dus aanpassen aan de cultuur hier.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
Who gives a fuck?
Lees hier jaarlijks rond suikerfeest dat men dat uitdrukkelijk niet viert, bel de pers!
En terecht, of zie jij een reden om Ramadan te vieren als Westerling?quote:
Het doel zal zijn het bespreken van dit nieuwsbericht. Daar is de letterlijke bedoeling van NWS.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:14 schreef FYazz het volgende:
Komt op mij over dat TS vandaag 'zin heeft in ophef creëren en lekker bashen op' en daar dan een artikel bij gaat uitzoeken.
Want een westerling kan geen moslim zijn?quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En terecht, of zie jij een reden om Ramadan te vieren als Westerling?
Religieuzen bashen is onderdeel van de Nederlandse cultuur. Deden we ook decennialang bij de gristenen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:14 schreef FYazz het volgende:
Het bashen van religieuze Christenen (en Joden) is voornamelijk een product uit progressief liberale en progressief linkse hoek. En dat is opmerkelijk, want men valt over elkaar om elke vorm van kritiek op de Islam en moslims te veroordelen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:25 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Religieuzen bashen is onderdeel van de Nederlandse cultuur. Deden we ook decennialang bij de gristenen.
Dat genereert geen clicks hč.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:40 schreef Hexagon het volgende:
Dat mogen ze inderdaad zelf weten. Ze kunnen de mening van deze mevrouw ook terzijde schuiven,
En jij loopt stiekem al met je jurk en je haatbaard, met je sprookjesboek onder de armen soera's te krakelen door de straten.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:39 schreef Dven het volgende:
[..]
TS is net als een x-aantal andere lieden hier ziekelijk geobsedeerd door moslimpjes
Ik welquote:Op vrijdag 29 november 2024 13:56 schreef golfer het volgende:
Ik vier ook geen enkele christelijke feestdag en doe ook niet aan versierselen of bomen.
Lol, ziedendquote:Op vrijdag 29 november 2024 13:55 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
En jij loopt stiekem al met je jurk en je haatbaard, met je sprookjesboek onder de armen soera's te krakelen door de straten.
Denk nou niet dat mensen in dit land niet door hebben wat jullie wérkelijke agenda is.
Nee hoor, totaal niet ziedend zelfs. Vind jullie eerder zielig, ruim 2 eeuwen verder en tot op heden nog stééds onderontwikkeld t.o.v. de wereld om jullie heen. In feite zijn jullie het equivalent van een holbewoner, losgelaten in de moderne tijdquote:
Waarom denk je dat hij moslim is?quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:09 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Nee hoor, totaal niet ziedend zelfs. Vind jullie eerder zielig, ruim 2 eeuwen verder en tot op heden nog stééds onderontwikkeld t.o.v. de wereld om jullie heen. In feite zijn jullie het equivalent van een holbewoner, losgelaten in de moderne tijd![]()
!!
Over onderontwikkelde holbewoners gesprokenquote:Op vrijdag 29 november 2024 14:09 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Nee hoor, totaal niet ziedend zelfs. Vind jullie eerder zielig, ruim 2 eeuwen verder en tot op heden nog stééds onderontwikkeld t.o.v. de wereld om jullie heen. In feite zijn jullie het equivalent van een holbewoner, losgelaten in de moderne tijd![]()
!!
Omdat moslims bij niet als een rode lap op een stier werken. Ofzo. Zo obsessief bezig die knaapquote:
Ziedend CONFIRMED.quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:09 schreef Garfield1985 het volgende:
Nee hoor, totaal niet ziedend zelfs.
Ik heb wel oproepen langs zien komen om het suikerfeest te verbieden, hoor.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Werkelijk? Ik heb nog nooit een oproep gezien om massaal Ramadan te negeren en zeker uitnodigingen voor de Iftar, waar altijd verschillende bevolkingsgroepen bij aanschuiven. Hetgeen heel verbindend werkt. Ik ben daar dan ook voorstander van.
quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:50 schreef Red_85 het volgende:
Boeie, moet zij weten.
Zij heeft die vrijheid wel om dat te bepalen. Als westerlingen kerst willen vieren in een moslimland en de ramadan negeren, zijn ze hun leven niet zeker.
Zegt ook weer genoeg.
Zeker, het is natuurlijk is prima als mensen dat niet doen, maar deze vrouw spoort andere mensen actief aan zich te verzetten tegen de Westerse tradities zoals Kerstmis en 'trouw te blijven aan Islamitische principes'. Tja, wat doe je dan hier? Westerse landen zijn geen Islamtische landen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:59 schreef RJ125 het volgende:
Zat autochtonen die geen moslim zijn die al die feestdagen links laten liggen. Heisa om niks. Met integratie heeft het niks te maken. Er zijn volgens mij ook andere geloofsgroepen die niet meedoen met die feestdagen, orthodoxe joden en Jehova's Getuigen.
Ik heb me wel eens laten vertellen dat het om deze reden strikt genomen inderdaad niet is toegestaan voor moslims om met Pasen chocolade eitjes te eten.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:06 schreef Gia het volgende:
Eigen leefwijze mag je prima volgen, als je een ander er maar niet mee lastig valt. Dat doet ze wel want ze roept op.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Zeker, het is natuurlijk is prima als mensen dat niet doen, maar deze vrouw spoort andere mensen actief aan zich te verzetten tegen de Westerse tradities zoals Kerstmis en 'trouw te blijven aan Islamitische principes'. Tja, wat doe je dan hier? Westerse landen zijn geen Islamtische landen.
Wat zij hier doet is gebruik maken van haar vrijheid, net als andere groepen. Jij verzet je waarschijnlijk ook actief tegen religie in het algemeen. Orthodoxe joden en JG's doen dat ook binnen hun gemeenschap waar ze hen voorhouden dat ze niet mogen deelnemen aan Kerst en andere feestdagen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Zeker, het is natuurlijk is prima als mensen dat niet doen, maar deze vrouw spoort andere mensen actief aan zich te verzetten tegen de Westerse tradities zoals Kerstmis en 'trouw te blijven aan Islamitische principes'. Tja, wat doe je dan hier? Westerse landen zijn geen Islamtische landen.
Hoeveel westerlingen ontvluchten niet hun land om bijv. op wintersport te gaan? Om maar onder dat nare verplichte kerstfeest uit te komen?quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Nee.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoeveel westerlingen ontvluchten niet hun land om bijv. op wintersport te gaan? Om maar onder dat nare verplichte kerstfeest uit te komen?
Want 'verplicht eten' met (schoon)familie, verplicht naar de kerk en weet ik veel wat nog meer.
Maar zodra een moslim begint te zeiken, stromen de verwijten binnen; onaangepast, niet geintegreerd enz.
Nogal hypocriet vinden jullie zelf ook niet?
Dit ja! Oja ook nog het volgende, ze kunnen gewoon gaan werken op Christelijke feestdagen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:30 schreef Ghost_Buster het volgende:
Ah we hebben weer een gekkie met een grote muil opgeduikeld ergens en die krijgt nu een podium? Lekker negeren, haar geblaat slaat toch helemaal nergens op. Dat land heeft je liefdevol opgenomen, dus pas je maar aan. Stuk verstandiger. Bevalt het je niet, dan oprotten.
Voor mij niet hoor.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het moeilijkste is waarschijnlijk niet meedoen aan black friday sales. Want dat en kerstkado's is in feite wat kerst is tegenwoordig.
We hebben het over Groot-Brittannie he, dus of het zo liefdevol is, waag ik te betwijfelen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:30 schreef Ghost_Buster het volgende:
Ah we hebben weer een gekkie met een grote muil opgeduikeld ergens en die krijgt nu een podium? Lekker negeren, haar geblaat slaat toch helemaal nergens op. Dat land heeft je liefdevol opgenomen, dus pas je maar aan. Stuk verstandiger. Bevalt het je niet, dan oprotten.
Kan jij ook hoor. Als je niks om kerst geeft.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:47 schreef halfway het volgende:
[..]
Dit ja! Oja ook nog het volgende, ze kunnen gewoon gaan werken op Christelijke feestdagen.
Als de mensen die geloven meer weerstand krijgen dan hebben we ook meer vrede op aarde. Laat de moslims dus zichzelf maar uit de markt prijzen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoeveel westerlingen ontvluchten niet hun land om bijv. op wintersport te gaan? Om maar onder dat nare verplichte kerstfeest uit te komen?
Want 'verplicht eten' met (schoon)familie, verplicht naar de kerk en weet ik veel wat nog meer.
Maar zodra een moslim begint te zeiken, stromen de verwijten binnen; onaangepast, niet geintegreerd enz.
Zouden ze in Noord-Korea kerst vieren? Of ramadan? Of chanoeka? Ik denk van niet.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Als de mensen die geloven meer weerstand krijgen dan hebben we ook meer vrede op aarde. Laat de moslims dus zichzelf maar uit de markt prijzen.
De religies oftewel de overtuigingen nemen veel mensen toch letterlijk over van de schrijvers van die geloofsboeken?quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zouden ze in Noord-Korea kerst vieren? Of ramadan? Of chanoeka? Ik denk van niet.
Een van de grootste debielen is daar de absolute machthebber. Als deze kwal beveelt: 'Spring!!!', dan vraagt het slaafse volk 'Hoe hoog moeten we springen, o Grote Leider?'
Het is niet de religie die de mens verknipt maakt, het is de mens die de religie verknipt.
De mens zelf is de bron van alle kwaad, niet de religie, niet de overtuiging.
Ze zijn allemaal vrij om terug te gaan natuurlijk als het niet bevalt. Waarom doen ze dat niet? Omdat het daar nog kutter is dan hier.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
We hebben het over Groot-Brittannie he, dus of het zo liefdevol is, waag ik te betwijfelen.
Bovendien heeft dit eilandje in de Noordzee zo ook nog steeds zijn krankzinnige tradities die al van voor de jaartelling dateren.
Moslims vieren gewoon nieuwjaar als wij dat ook doen. Daarnaast hebben ze een religieuze kalender. Ja dat kan prima naast elkaar. Verder zie je in veel moslimlanden rond de kerst het bol staan van de kerstspulletjes, boompjes en weet ik veel wat in winkelcentra. Tot slot, in veel moslimlanden hanteert men de zondagsrust. Wat raar is, want vrijdag is gebedsdag. Zo zie je maar weer, het kan allemaal.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:14 schreef Gia het volgende:
En dan hebben we ook weer bijna Nieuwjaar. Leuk vuurwerk afsteken!!! Maar moslims hebben op een andere dag 'nieuwjaar', dan moeten ze ook geen vuurwerk afsteken als wij Nieuwjaar vieren!!
Misschien ligt het aan mij, maar bijna niemand in mijn omgeving doet niets met kerst. Iedereen heeft wel of een kerstboom of een etentje of iets anders, en dikwijls ook allemaal.quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:59 schreef RJ125 het volgende:
Zat autochtonen die geen moslim zijn die al die feestdagen links laten liggen. Heisa om niks. Met integratie heeft het niks te maken. Er zijn volgens mij ook andere geloofsgroepen die niet meedoen met die feestdagen, orthodoxe joden en Jehova's Getuigen.
Integendeel, ik ben een voorstander van de Christelijk-Joodse cultuur in het Westen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:48 schreef RJ125 het volgende:
[..]
Wat zij hier doet is gebruik maken van haar vrijheid, net als andere groepen. Jij verzet je waarschijnlijk ook actief tegen religie in het algemeen. Orthodoxe joden en JG's doen dat ook binnen hun gemeenschap waar ze hen voorhouden dat ze niet mogen deelnemen aan Kerst en andere feestdagen.
Nee. Mensen zijn vrij om te doen wat zij willen tijdens de feestdagen, maar zoals ik al aangaf is het iets anders als je actief anderen gaat aansporen om zich tegendraads op te stellen. Dat getuigt op zijn minst van weinig respect voor het land waar je naartoe bent gemigreerd.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt, dat heeft men van het Jodendom. Het blijft wel opvallend hoe de Islam van zowel het Christendom als het Jodendom dingen heeft genomen. Trouwens zijn er genoeg Islamitische landen die een vrijdag-zaterdag weekend kennen zoals Israël. Het merendeel zelfs. Aziatische moslimlanden en enkel Noord-Afrikaanse zijn de uitzondering.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moslims vieren gewoon nieuwjaar als wij dat ook doen. Daarnaast hebben ze een religieuze kalender. Ja dat kan prima naast elkaar. Verder zie je in veel moslimlanden rond de kerst het bol staan van de kerstspulletjes, boompjes en weet ik veel wat in winkelcentra. Tot slot, in veel moslimlanden hanteert men de zondagsrust. Wat raar is, want vrijdag is gebedsdag. Zo zie je maar weer, het kan allemaal.
Het zou wel opmerkelijk zijn inderdaad als ik naar China verhuis en expliciet mensen oproep om niet mee te doen met Chinees nieuwjaar. Het mag van mij, maar ik vind het een opmerkelijke keuze.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:41 schreef HowardRoark het volgende:Nee. Mensen zijn vrij om te doen wat zij willen tijdens de feestdagen, maar zoals ik al aangaf is het iets anders als je actief anderen gaat aansporen om zich tegendraads op te stellen. Dat getuigt op zijn minst van weinig respect voor het land waar je naartoe bent gemigreerd.
Exact. Dat zou waarschijnlijk ook hard worden aangepakt in dat land.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:50 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Het zou wel opmerkelijk zijn inderdaad als ik naar China verhuis en expliciet mensen oproep om niet mee te doen met Chinees nieuwjaar. Het mag van mij, maar ik vind het een opmerkelijke keuze.
Hmmm...quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
Nee. Mensen zijn vrij om te doen wat zij willen tijdens de feestdagen, maar zoals ik al aangaf is het iets anders als je actief anderen gaat aansporen om zich tegendraads op te stellen. Dat getuigt op zijn minst van weinig respect voor het land waar je naartoe bent gemigreerd.
Met die logica hoef je voor niemand respect te tonen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:53 schreef Hiddendoe het volgende:
Het is een tweetbericht. Niks meer. En het is Brits. Hoeveel respect had Engeland naar China of India toen deze stad of land nog 'eigendom' was van GB?
Nul komma nul dus.
Maar wij eisen wel respect. Met welk recht?
Tja, dat betreft autochtonen en dus niet ergens heen gemigreerd. Desondanks is het natuurlijk een probleem dat er velen in het Westen zoveel apathie en zelfs antipathie koesteren jegens hun eigen cultuur.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hmmm...
En hoe zit het dan met de autochtonen die net zoveel of misschien wel meer disrespect tonen aan het vieren van kerstmis?
Het is een tweetbericht. Niks meer. En het is Brits. Hoeveel respect had Engeland naar China of India toen deze stad of land nog 'eigendom' was van GB?
Nul komma nul dus.
Maar wij eisen wel respect. Met welk recht?
En dat is nou precies wat er mis is met de mensheid.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:55 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Met die logica hoef je voor niemand respect te tonen.
Niet eens dit. Ze heeft het tegen haar mede-moslims. "Much ado about nothing," zoals ze daar zouden zeggen.quote:
Overigens lijken degenen die zich hier druk om maken stiekem heel veel op deze vrouw. Hebben in beide gevallen een soort statisch voorgeschreven cultuurtradities nodig waar niet van mag worden afgeweken. Om een soort duidelijkheid te hebben in hun onzekerheid.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
FOK! maakt zich weer eens enorm druk over een tweet van een random burger uit een ander land. Het niveau is tanende
Oh nee, een Twitter-oproep van een moslima, gevolgd door een forumreactie van een Roomse... Start de Reconquista!quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Mogen ze dat niet gewoon lekker zelf weten? Na nieuwjaar komen de kindjes naar school met hun nieuwe spullen, gekregen met Kerstmis. Maar die moslimkinderen mogen van deze vrouw dan niets krijgen! Waar bemoeit ze zich mee.
Met de kerst zijn de kinderen vrij, vader en/of moeder vaak ook. Het is donker en somber buiten. Waarom mag je het binnen dan niet gezellig maken en een soort van midwinterfeest, met cadeautjes en lekker eten vieren.
Stel dat wij op gaan roepen dat Westerlingen vooral geen gehoor moeten geven aan de uitnodiging voor de Iftar aan het eind van de Ramadan! Het is gewoon een uitnodiging, niemand is iets verplicht.
Heb op feesboek gestaanquote:Op zaterdag 30 november 2024 00:35 schreef Gia het volgende:
Voor je het weet, mag er geen kerstboom meer op school.
Hij heeft wel gelijk, he...quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:42 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Het was leuk kennis met je gemaakt te hebben ZarB.....
Je snapt het niet.quote:Op zaterdag 30 november 2024 00:35 schreef Gia het volgende:
Geloof je het zelf wel?quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Het kwam voorbij, en linkend aan het topic over Blanken die moeten integreren in het eigen land, waar de schuld van de mislukte integratie in de schuld van de Westerling wordt geschoven, vond ik dit toch wel typisch een voorbeeld dat zij zelf segregatie in de hand werken, op dit soort manieren.
Oprechte vraag aan jou, veracht jij de westerse cultuur?quote:
Wat dat bepaalt deze mevrouw vanuit Engeland?quote:Op zaterdag 30 november 2024 00:35 schreef Gia het volgende:
Krijg soms het idee dat het hele mediapark in hilversum en de redactie van de volkskrant er vol mee zitquote:Op vrijdag 29 november 2024 11:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ben er nooit eentje tegengekomen. Waar vind je deze mensen?
Nee, dat mogen Moslims niet zelf weten, dat staat in de Koran dat je geen Kerst mag vieren, je mag geen andere God aanbidden dan Allah.quote:Op zaterdag 30 november 2024 09:44 schreef Durmada het volgende:
Een moslim uit het Verenigd Koninkrijk roept wat waar je het niet mee eens bent. Maar de reacties in dit topic vind ik zorgelijk vanuit jouw kant TS. Waarom doet dat je zó veel ? Iedereen mag toch lekker zelf weten of en hoe ze kerst vieren. Daar gaat een simpele tweet of dit topic niets aan veranderen.
Moslims mogen dat ook zelf weten. Ik ken moslims die kerst wellicht niet zo uitbundig vieren als wij, maar bijvoorbeeld wel enige kerstversiering ophangen of aanwezig zijn tijdens een kerstdiner op werk.quote:Op zaterdag 30 november 2024 09:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, dat mogen Moslims niet zelf weten, dat staat in de Koran dat je geen Kerst mag vieren, je mag geen andere God aanbidden dan Allah.
Met Kerst vier je de geboorte van Christus.
Ja van mij persoonlijk mag iedereen vieren wat hij of zij wil, maar er zijn nu eenmaal regels binnen de Islam.
Nee hoor, dat is niet het doel. Ik juich het toe dat Nederlanders meedoen met de Iftar aan het einde van de Ramadan, net zoals ik het toejuich dat Moslims ook in deze periode hun huis versieren en elkaar cadeautjes geven. Dat is verbinden en samen vieren.quote:Op zaterdag 30 november 2024 07:05 schreef FYazz het volgende:
[..]
Geloof je het zelf wel?
Dan had je het ook gewoon kunnen posten in dat ene topic toch.
Ik vind je topic een typisch voorbeeld van polarisatie en failliet van FOK! dat dit soort topics, van social media-scheetjes, als nieuws worden beschouwd en alle ruimte krijgen om misbruikt te worden voor het creëren van ophef en polarisatie.
Doel van dit topic, geef je zelf ook eerlijk toe, is niets meer dan bashen op een ander (omdat die ander weer basht op iets wat jij wel van waarde vindt).
Gaat ook helemaal niet om een echte discussie over segregatie, integratie of wel nader tot elkaar komen.
De 'verdiepende posts' komen niet verder dan "straks mag ik geen kerstboom meer of pakken ze Nieuwjaar ook nog af".
Nee die veracht ik niet.quote:Op zaterdag 30 november 2024 07:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oprechte vraag aan jou, veracht jij de westerse cultuur?
Jawel, dat bepalen moslims ook zelf. Ze bepalen ook zelf hoe letterlijk ze Koran nemen. Er zijn er genoeg die er wel wat mee doen. Sowieso is kerstmis een mix tussen een christelijk feest en andere elementen die een andere oorsprong hebben.quote:Op zaterdag 30 november 2024 09:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, dat mogen Moslims niet zelf weten, dat staat in de Koran dat je geen Kerst mag vieren, je mag geen andere God aanbidden dan Allah.
Met Kerst vier je de geboorte van Christus.
Ja van mij persoonlijk mag iedereen vieren wat hij of zij wil, maar er zijn nu eenmaal regels binnen de Islam.
En jij doet hier meer dan gretig aan mee door deze mevrouw een podium te geven en door de post van deze vrouw te gebruiken om de andere kant op te polariseren en de suggestie te wekken dat alle moslims er zo over denken en jij straks geen kerstboom meer mag opzetten.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat deze mevrouw doet, dat leidt tot polarisatie.
Precies. Je viert ook midwinter. De langste nacht. Het moment dat de dagen weer langer worden en we weer naar het licht gaan. Daar sta ik, eerlijk gezegd, meer bij stil dan bij de geboorte van Jezus. Want die is helemaal niet op 25 december geboren.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, dat bepalen moslims ook zelf. Ze bepalen ook zelf hoe letterlijk ze Koran nemen. Er zijn er genoeg die er wel wat mee doen. Sowieso is kerstmis een mix tussen een christelijk feest en andere elementen die een andere oorsprong hebben.
Dit is typisch zo'n "tafel is stout" moment. Niet wat die vrouw zegt is fout, maar het feit dat je wereldkundig maakt dat ze het zegt. Gewoon alles omdraaien.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:11 schreef FYazz het volgende:
[..]
En jij doet hier meer dan gretig aan mee door deze mevrouw een podium te geven en door de post van deze vrouw te gebruiken om de andere kant op te polariseren en de suggestie te wekken dat alle moslims er zo over denken en jij straks geen kerstboom meer mag opzetten.
Deze mevrouw is inderdaad sektarisch met haar godsdienst bezig. Maar dat soort discussies heb je in alle godsdiensten. Het is niet alsof deze vrouw verder regels kan opleggen. Ik denk dat de meeste moslims die wel wat met kerst doen, het gewoon terzijde schuiven. Het is als een SGP-stemmer die een CDA-stemmer oproept dat die niet op zondag naar het zwembad mag. Daar zal die CDA-stemmer ook zijn schouders over ophalen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is niet het doel. Ik juich het toe dat Nederlanders meedoen met de Iftar aan het einde van de Ramadan, net zoals ik het toejuich dat Moslims ook in deze periode hun huis versieren en elkaar cadeautjes geven. Dat is verbinden en samen vieren.
En dan is er ook nog dat topic waarin staat dat de mislukking van de integratie aan de Nederlander te wijten is.
Klopt, maar ieder heeft er zijn eigen mening over. Er zijn ook biblebelt christenen die bijvoorbeeld de kerstboom iets vinden dat niet hoort, omdat het een niet christelijk element is. Maar gelukkig moet iedereen zelf weten of ze zo'n ding in huis halen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. Je viert ook midwinter. De langste nacht. Het moment dat de dagen weer langer worden en we weer naar het licht gaan. Daar sta ik, eerlijk gezegd, meer bij stil dan bij de geboorte van Jezus. Want die is helemaal niet op 25 december geboren.
Die boom in huis, de kerststal, kaarsjes, slinger enz.... ziet er allemaal heel gezellig uit.
Nope. Dat staat er niet, maar dat past wel in het polarisatiestraatje en zo hoef je ook niet naar je eigen gedrag te kijken.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit is typisch zo'n "tafel is stout" moment. Niet wat die vrouw zegt is fout, maar het feit dat je wereldkundig maakt dat ze het zegt. Gewoon alles omdraaien.
Dat kun je ook omdraaien. Wanneer ze allemaal zo verschillend denken dan bereik je maar een beperkte groep.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor moslims. Er wordt zeer verschillend over gedacht onder hen. Als ze allemaal hetzelfde dachten was deze oproep ook niet gedaan.
Uiteraard, je gaat nooit 100% van de mensen in een groep op een lijn krijgen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:54 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat kun je ook omdraaien. Wanneer ze allemaal zo verschillend denken dan bereik je maar een beperkte groep.
Ik zou maar oppassen. Voor je het weet word je je huis uit gesleurd.quote:Op zaterdag 30 november 2024 00:35 schreef Gia het volgende:
quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Kerst is geen christelijk feest.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:18 schreef LXIV het volgende:
Moeten ze zelf weten toch? Zolang ze geen kerstmarkten opblazen of kerststallen vernielen is het een privé aangelegenheid. Ik doe ook niet mee aan suikerfeest ondanks dat de npo dit opdringt..
quote:
Dat het heidense pre-christelijke elementen heeft.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat zeg jij nu weer voor rare dingen.
Dat maakt Kerst niet minder een Christelijk feest.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:38 schreef RJ125. het volgende:
[..]
Dat het heidense elementen heeft.
Het is een mix van een christelijk feest en allerlei elementen die een andere oorsprong hebben of erbij verzonnen zijn.quote:
Toch houden zij vast aan ouderwetse tradities en werken ze samen om moderne mensen weerstand te bezorgen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt, maar ieder heeft er zijn eigen mening over. Er zijn ook biblebelt christenen die bijvoorbeeld de kerstboom iets vinden dat niet hoort, omdat het een niet christelijk element is. Maar gelukkig moet iedereen zelf weten of ze zo'n ding in huis halen.
Zelfde geldt voor moslims. Er wordt zeer verschillend over gedacht onder hen. Als ze allemaal hetzelfde dachten was deze oproep ook niet gedaan.
Ja, mijn koffie ging ook bijna over mijn beeldschermheen.quote:
Dat is hun probleem.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ben je een moslim die kerst en Sinterklaas met zwarte pieten viert?quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:11 schreef Strijder_ het volgende:
Eerst Zwarte Piet van ons afpakken en nu weer dit.
Waarvoor is er dan een Koran? Als je toch zelf mag weten wat je doet?quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, dat bepalen moslims ook zelf. Ze bepalen ook zelf hoe letterlijk ze Koran nemen. Er zijn er genoeg die er wel wat mee doen. Sowieso is kerstmis een mix tussen een christelijk feest en andere elementen die een andere oorsprong hebben.
Gezien het geen geprogrammeerde robots zijn die allemaal alles letterlijk nemen wat erin staat.quote:Op zaterdag 30 november 2024 23:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waarvoor is er dan een Koran? Als je toch zelf mag weten wat je doet?
Wat gebeurt er nu dan, dat (bijna) net zo erg is als het 'afpakken' van zwarte piet?quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:11 schreef Strijder_ het volgende:
In deze post zitten zoveel onjuistheden dat je amper weet waar je moet beginnen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:11 schreef Strijder_ het volgende:
Ja maar toch ik wil gewoon BOOS zijnquote:Op zondag 1 december 2024 09:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In deze post zitten zoveel onjuistheden dat je amper weet waar je moet beginnen.
Ten eerste is Zwarte Piet niet "afgepakt". Dat kan helemaal niet. Er is discussie over welke kleur die moet hebben en daar is het aan ieder om er gehoor aan te geven. Blijkbaar zijn er inmiddels veel mensen die het wel een redelijk verzoek vinden. Maar er is geen wet die zegt dat je Piet niet zwart mag maken.
Ten tweede is de hele Zwarte Piet discussie niet vanuit moslimhoek gekomen. Moslims boeit zwarte Piet geen ene reet en zijn er niet mee bezig. En al helemaal niet moslims uit de UK waar deze mevrouw vandaan komt.
En verder is het een omroep aan moslims om niks met kerst te doen. Niet dat het er niet mag zijn. En waarschijnlijk geven de meeste moslims die al wat met kerst doen, er toch geen gehoor aan.
Echt hoe werkt dat in jullie breinen.
Ja joh effe kappen met die onzin. Geloof doe je maar in huis. Ik hoef die stalletjes niet te zien.quote:Op zaterdag 30 november 2024 23:40 schreef HSG het volgende:
Mensen doen alsof ze er ontzettend veel last van hebben.
"Mensen vieren kerst! Waaaaaaaah heeeelp"
Lekker boeien.quote:Met de naderende kerst komt binnen de moslimgemeenschap een discussie op gang over de deelname aan kersttradities.
Maar waarom is die discussie dan in de eerste plaats op gang gekomen? Want ik zie het op Tiktok ook hoor, van die Imaans die oproepen dat Moslims geen kerstbomen in huis mogen nemen. Even kijken of ik het kan vinden:quote:Op zondag 1 december 2024 08:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien het geen geprogrammeerde robots zijn die allemaal alles letterlijk nemen wat erin staat.
Ook niet alle christenen nemen de Bijbel tot de komma letterlijk. Anders had Kerstmis er heel anders uitgezien.
Die boom is best hufterproof.quote:Op zondag 1 december 2024 14:11 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Misschien kan deze vrouw zich in Aleppo vestigen; het lijkt niet echt een leuke tijd te worde voor Christenen en andere minderheden daar.
[ twitter ]
Iedere religie heeft rekkelijken en preciezen. Dus daar is vaak discussie over. Een kerstboom zou voor christenen die de Bijbel heel precies nemen ook niet kunnen. Want het is een niet christelijk element van het feest.quote:Op zondag 1 december 2024 13:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar waarom is die discussie dan in de eerste plaats op gang gekomen? Want ik zie het op Tiktok ook hoor, van die Imaans die oproepen dat Moslims geen kerstbomen in huis mogen nemen. Even kijken of ik het kan vinden:
Okee, met de originele functie kan ik het niet plaatsen, maar misschien lukt het zo:
[ tiktok ]
https://www.tiktok.com/@:(...)boom&t=1733057291561
In dit filmpje zeggen ze dus duidelijk dat het een zonde is.(wie een volk imiteert, behoort tot hen)
Ik doe er nog 1 voor de zekerheid:
https://www.tiktok.com/@:(...)boom&t=1733058096464
(van mij persoonlijk mag iedereen aan alle feesten meedoen, maar een religie heeft nu eenmaal regels.)
Kerst is geen verplichting. Ik vier het ook niet. Zoals je aangeeft.....quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, zegt ook niemand!quote:Op zondag 1 december 2024 17:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Kerst is geen verplichting. Ik vier het ook niet. Zoals je aangeeft.....
Dat bedoel ik ook. Daarom is die oproep zo vreemd. Zegt meer over niet willen begrijpen waar je bent.quote:
Vertel dat maar eens tegen zo'n zandvrouwtje uit de OPquote:Op zondag 1 december 2024 17:36 schreef KingRadler het volgende:
In Nederland vieren de meeste mensen gewoon kerst, terwijl ze niet meer praktiserende christenen zijn. Het gaat erom samen te zijn en de familie te zien. Het heeft al lang niets met geloof te maken."
Zo, jij hebt je deugpunten alvast binnenquote:Op zondag 1 december 2024 09:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij ook alvast prettige feestdagen gewenst.
Wanneer voldoen we precies aan jouw verwachtingen?quote:Op zondag 1 december 2024 18:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Guttegut wat zijn onze huis-progressieven ineens weer tolerant m.b.t. religie wanneer er moslims bij komen kijken...
Voorspelbare schijnheilige bende.
Halveer minstens de hypocrisie met 50%. Minstens.quote:Op zondag 1 december 2024 18:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wanneer voldoen we precies aan jouw verwachtingen?
Welke hypocrisie nou precies?quote:Op zondag 1 december 2024 18:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Halveer minstens de hypocrisie met 50%. Minstens.
Moslima's als in de OP net zo hard uitlachen als een SGP'er die zich drukmaakt om homo's, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 1 december 2024 18:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kom gewoon eens met uitleg. Hoe is de ideale reactie van een progressief iemand in dit topic?
Volgens mij lijkt deze reactie daar wel opquote:Op zondag 1 december 2024 18:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Moslima's als in de OP net zo hard uitlachen als een SGP'er die zich drukmaakt om homo's, bijvoorbeeld.
Echt, Hex, dat mag... dat ze een kleurtje heeft maakt haar denkbeelden niet minder debiel.
Paniek, lol.quote:Op zondag 1 december 2024 18:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij lijkt deze reactie daar wel op
Hexagon in NWS / Oproep moslima VK: Vier geen kerst!
Maar verder reageren we vooral op mensen die hier weer allemaal paniek om maken.
Nee dat is om mensen die denken dat ze geen kerstboom meer mogen neerzetten omdat een moslima uit de UK iets vind.quote:Op zondag 1 december 2024 18:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Paniek, lol.
Dat is dus wanneer de moslima uit de OP een kertsboom ziet.
Quelle horreur.
Wie zijn dat?quote:Op zondag 1 december 2024 18:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat is om mensen die denken dat ze geen kerstboom meer mogen neerzetten omdat een moslima uit de UK iets vind.
Deze bijvoorbeeldquote:
Ook niet.quote:Op zondag 1 december 2024 18:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat is om mensen die denken dat ze geen kerstboom meer mogen neerzetten omdat een moslima uit de UK iets vind.
Oh, gezien de woke-reflex waar academisch Nederland zich in verkeerd vind ik dat geen gekke gedachte.quote:Op zondag 1 december 2024 18:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Deze bijvoorbeeld
Gia in NWS / Oproep moslima VK: Vier geen kerst!
Dat soort stemmingmakerij daar ageren we tegen.
Volledig holle retoriek.quote:Op zondag 1 december 2024 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, gezien de woke-reflex waar academisch Nederland zich in verkeerd vind ik dat geen gekke gedachte.
Of, natuurlijk...quote:Op zondag 1 december 2024 18:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh help, Bluesdude...quote:Op zondag 1 december 2024 18:53 schreef Bluesdude het volgende:
Jehova-getuigen vieren ook geen kerst.
Ik ken mensen die nooit een kerstboom opzetten..
Zie je.....normale oudhollandse tradities.
Tja als je van alles bij elkaar moet gaan fantaseren om je punt te maken, dan heb je er gewoon geen.quote:Op zondag 1 december 2024 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of, natuurlijk...
Het geforceerde 'FIJNE FEESTDAGEN'.
Wamt Kerst, dat is exclusivistisch.
100 euro wedden dat de NRC, VK en Trouw straks weer Ramadan-katernen hebben? "Doe een dagje mee!"
Met, uiteraard, interview met een of andere D66/GL muts die aangeeft 'zoveel geleerd te hebben' van die andere, betere, exotische cultuur... "Het was ZO gastvrij en gezellig!!!!!"
Ik snap je niet... heb je een hekel aan witneuzen , ofzoquote:Op zondag 1 december 2024 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh help, Bluesdude...
Elke witneus alvast zijn excuses aanbieden, voor wat dan ook.
Zijn we daar vast van af.
Dat is gewoon via archieven terug te vinden hoor.quote:Op zondag 1 december 2024 18:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja als je van alles bij elkaar moet gaan fantaseren om je punt te maken, dan heb je er gewoon geen.
Uiteraard, al die XR, OneWorld en Joop-vriendjes van je schijten op alles wat ook maar riekt naar 'Nederland'.quote:Op zondag 1 december 2024 19:00 schreef Bluesdude het volgende:
Btw.. ik ken nog veel meer mensen die niks doen met Sinterklaas..
oudhollandse traditie...
Tsja, ik heb geen kinderen, dan valt er weinig te vieren lijkt me.quote:Op zondag 1 december 2024 19:00 schreef Bluesdude het volgende:
Btw.. ik ken nog veel meer mensen die niks doen met Sinterklaas..
oudhollandse traditie...
Staat allemaal achter een betaalmuur. Maar ik schat zo in dat daar vast niets in staat over dat je geen kerstbomen mag neer zetten of mensen die het een "betere cultuur" vinden.quote:Op zondag 1 december 2024 19:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is gewoon via archieven terug te vinden hoor.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)et-gelovige-a4196039
https://www.nrc.nl/nieuws(...)adan-zei-ze-a4040745
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/08/ramadan-a3998868
Stel je voor, zulke krantenartikelen over 'meedoen met de week van boetedoening'.
"Mijn zoon is naar een Maria Lichtmis gegaan, het was geweldig".
proest.
Deugkneuzerij
Nee, het gaat om deugneuzerij. Dat zeg ik.quote:Op zondag 1 december 2024 19:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Staat allemaal achter een betaalmuur. Maar ik schat zo in dat daar vast niets in staat over dat je geen kerstbomen mag neer zetten of mensen die het een "betere cultuur" vinden.
Wie zegt precies dat alles van elders beter is? Dat fantaseer je echt zelf.quote:Op zondag 1 december 2024 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het gaat om deugneuzerij. Dat zeg ik.
En het eigen nest bevuilen, uiteraard. Alles van ginds, dat is beter.
Wellicht die betaalmuur even slopenquote:Op zondag 1 december 2024 19:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie zegt precies dat alles van elders beter is? Dat fantaseer je echt zelf.
Kom maar met directe citaten.quote:Op zondag 1 december 2024 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wellicht die betaalmuur even slopen
Je toont je weer als kortzichtige zogenaamde vaderlandslievende engerd.quote:Op zondag 1 december 2024 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard, al die XR, OneWorld en Joop-vriendjes van je schijten op alles wat ook maar riekt naar 'Nederland'.
Net zoals de vorige keer met die kinderboeken: ik ga wederom het werk niet voor je doen.quote:
Doe de groetjes aan Gloria in je hoorcollege morgenquote:Op zondag 1 december 2024 19:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je toont je weer als kortzichtige zogenaamde vaderlandslievende engerd.
Je beschuldiging is vals... gefantaseerd. Jij bent degene die schijt
Kom nou gewoon eens met leesbare citaten van lui die vinden dat dingen uit andere landen per definitie beter zijn dan de dingen van hier. Dit is gewoon lafjes duiken.quote:Op zondag 1 december 2024 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Net zoals de vorige keer met die kinderboeken: ik ga wederom het werk niet voor je doen.
Dat je je veilig voelt in die bubbel, was me al duidelijk. Dat je daar in wil blijven, helemaal doen.
Wacht...quote:Op zondag 1 december 2024 19:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kom nou gewoon eens met leesbare citaten van lui die vinden dat dingen uit andere landen per definitie beter zijn dan de dingen van hier. Dit is gewoon lafjes duiken.
Toen heb ik gewoon toegegeven dat ik het over een ander boek had en het dus verkeerd begrepen had.quote:Op zondag 1 december 2024 19:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wacht...
De laatste keer bleek al dat je geen idee had wat er in die boeken stond, en nu durf jij het te hebben over duiken?
Gefantaseerd...quote:Op zondag 1 december 2024 19:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Toen heb ik gewoon toegegeven dat ik het over een ander boek had en het dus verkeerd begrepen had.
Zou mooi zijn als je dat ook zou doen met gefantaseerde meningen.
Dat fantaseer je dus voor die mensen.quote:Op zondag 1 december 2024 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Strekking van al die artikelen bij elkaar. Het oh zo egoďstisch kapitalistische Nederland dat alleen maar aan zichzelf denkt, wat fijn dat we nu een 1400-jaar oude ideologie hebben leren kennen (die verder leert dat homo's dood moeten en vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen) waardoor we dat besef weer een beetje hebben.
quote:Op zondag 1 december 2024 19:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat fantaseer je dus voor die mensen.
Vooralsnog ben jij in dit topic mensen allerlei zelfgefantaseerde meningen aan het verwijten. Er is je meerdere malen om onderbouwing gevraagd. Die blijft uit.quote:Op zondag 1 december 2024 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is dat hoe jij fantaseert hoe eenieder die niet denkt als jij een extreem-rechtse PVV'er is?
Die onderbouwing is ook steevast gegeven; dat die niet bevalt, is al jaren duidelijk.quote:Op zondag 1 december 2024 19:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vooralsnog ben jij in dit topic mensen allerlei zelfgefantaseerde meningen aan het verwijten. Er is je meerdere malen om onderbouwing gevraagd. Die blijft uit.
Nee die is er niet, enkel wat linkjes achter een betaalmuur waar je geen citaten uit kan geven.quote:Op zondag 1 december 2024 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die onderbouwing is ook steevast gegeven; dat die niet bevalt, is al jaren duidelijk.
quote:Op zondag 1 december 2024 19:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee die is er niet, enkel wat linkjes achter een betaalmuur waar je geen citaten uit kan geven.
Inderdaad, linkjes achter een betaalmuur die we niet kunnen lezen zijn geen onderbouwing.quote:Op zondag 1 december 2024 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Tot op heden is het spelletje vrij voorspelbaar...
Ik zeg wat, jij vraagt om onderbouwing, die geef ik, je bent hetzij stil, hetzij stelt dat het geen onderbouwing is
Dan betaal je.quote:Op zondag 1 december 2024 19:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, linkjes achter een betaalmuur die we niet kunnen lezen zijn geen onderbouwing.
Oh ik moet gaat betalen voor jouw zogenaamde onderbouwing.quote:Op zondag 1 december 2024 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan betaal je.
Zoals ik al aangaf: ik blijf je werk niet doen.
Dat is ook helemaal prima. Maar hou dan verder gewoon je muilquote:Op zondag 1 december 2024 18:53 schreef Bluesdude het volgende:
Lekker happen maat. Is goed visweer vandaag.quote:Op zondag 1 december 2024 18:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo, jij hebt je deugpunten alvast binnen
Nee, ik ben na tweeënhalf jaar oeverloos ouwehoeren klaar met je wanstaltige wijze van discussiëren.quote:Op zondag 1 december 2024 19:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh ik moet gaat betalen voor jouw zogenaamde onderbouwing.![]()
Je hebt dus eigenlijk gewoon niks en probeert je eruit te wurmen.
Tja je stelt dat er progressieven zijn die het volgende vinden.quote:Op zondag 1 december 2024 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ik ben na tweeënhalf jaar oeverloos ouwehoeren klaar met je wanstaltige wijze van discussiëren.
Telkenmale blijkt dat je jezelf niet ingelezen hebt, met de meest ridicule aantijgingen komt, het hele debacle om de zoveel weken weer herhaalt, om uiteindelijk alsnog als een manke haan victorie te kraaien.
Je laatste huzarenstukje van totaal onvermogen: de leer van de hel en straf in Islam bagatelliseren.
Daarbij ben je kennelijk ook niet in staat om gewoon logisch na te denken. Dat Nederlanders de ramadan nodig hebben om tot fantastische, nieuwe inzichten te komen over gebrek, armoede en reiniging, wetende dat zulks niet alleen een kernpunt binnen de religie is geweest die dit land eeuwen gevormd heeft, maar daarnaast ook gewoon een typisch humanistisch gegeven is, waar je echt geen Midden-Oosterse religie uit 400 na Chr. voor behoeft, is kennelijk de reden dat een krant als de NRC nu al jaren met hele katernen komt om over de zegeningen van dat ritueel te schrijven: van multinationals die 'meedoen uit bewustheid' tot Daan en Mathilde die kennelijk zo achterlijk zijn dat ze pas met de influx van een uitheemse religie menen te beseffen wat dat is, nadenken over mensen die het minder hebben.
Zoek de database van die krant op Kerst, Pasen, Holi, Yom Kippoer of eender ander religieus feest, en de resultaten zijn een tikje minder uitbundig.
Dat leidt tot de conclusie: oh wat fijn dat dit duistere, kapitalistische, egocentrische Nederland, waar tot voor kort niemand ooit nadacht over zaken als gebrek en armoe, nu kennis heeft mogen nemen van ramadan en de geweldige wijze waarop Islam over dat soort materie doceert. Echt, zó vernieuwend en verfrissend.
Maar het is water naar de zee dragen. Je moet wel, met je bubbel.
Niet vergeten straks weer te janken over die enge conservatieven Baudet en Wilders. DAT is pas erg.
Gebaseerd op linkjes achter een betaalmuur. Ja daarop kan ik me niet inlezen. En je weigert met citaten te komen als ik vraag waar je het precies op baseert.quote:Strekking van al die artikelen bij elkaar. Het oh zo egoďstisch kapitalistische Nederland dat alleen maar aan zichzelf denkt, wat fijn dat we nu een 1400-jaar oude ideologie hebben leren kennen (die verder leert dat homo's dood moeten en vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen) waardoor we dat besef weer een beetje hebben.
Als jij de kerststalletjes niet wilt zien moet je maar met een boog omheen lopen of de andere kant opkijken.quote:Op zondag 1 december 2024 11:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja joh effe kappen met die onzin. Geloof doe je maar in huis. Ik hoef die stalletjes niet te zien.
Maar serieus waar maakt iedereen zich druk om. Ga lekker zoveel mogelijk feesten mensen. Respect voor elkaar en gaan met die banaan. Moet de wereld zo saai worden dat we in een depressie gemikt worden of zo?
Ohhh ken je het niet hebben dat ik iets schrijf hier?quote:Op zondag 1 december 2024 19:49 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal prima. Maar hou dan verder gewoon je muil
Je leest mijn post verkeerd.quote:Op zondag 1 december 2024 21:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ohhh ken je het niet hebben dat ik iets schrijf hier?
Lees het dan niet.
Wordt je veel gelukkiger van
https://www.parool.nl/nie(...)ps://www.google.com/quote:Op zondag 1 december 2024 18:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Deze bijvoorbeeld
Gia in NWS / Oproep moslima VK: Vier geen kerst!
Dat soort stemmingmakerij daar ageren we tegen.
Prima, niks mis mee.quote:Maar niet overal is kerst op school nog vanzelfsprekend. Op islamitische of joodse scholen sowieso niet - daar heet de kerstvakantie ook wintervakantie.
En dit zie je tegenwoordig op meer scholen, maar ook in winkels. Geen kerstboom meer, en kerstdiner heet winterdiner, kerstvakantie wordt wintervakantie, kerststol is nu een feeststol enz.....quote:Maar zelfs op scholen waar een kerstdiner deel van de traditie was, is de naam veranderd. Dat gebeurde bijvoorbeeld op de 7e Montessorischool in West, waar voor het eerst dit jaar een winterdiner werd gehouden.
Daar is toch niks mis mee! Iedereen moet doen wat hij/zij zelf wil!quote:Op zondag 1 december 2024 18:53 schreef Bluesdude het volgende:
Dat is niet omdat het niet meer "mag".quote:Op maandag 2 december 2024 11:22 schreef Gia het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/nie(...)ps://www.google.com/
[..]
Prima, niks mis mee.
[..]
En dit zie je tegenwoordig op meer scholen, maar ook in winkels. Geen kerstboom meer, en kerstdiner heet winterdiner, kerstvakantie wordt wintervakantie, kerststol is nu een feeststol enz.....
En dit:
https://www.binnenlandsbe(...)oe-haagse-hogeschool
Ik denk toch als een leerkracht besluit in zijn klas wel een kerstboom te zetten, dat het niet mag!quote:Op maandag 2 december 2024 11:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is niet omdat het niet meer "mag".
Blijkbaar maken schoolbestuurders bepaalde keuzes die de onze niet zijn. Maar daarin zijn we een vrij land. Dat moeten ze in de ouderraad maar met elkaar bepalen.
Dat zou kunnen. Maar daarin hebben schoolbestuurders een bepaalde vrijheid om keuzes te maken gezien onze vrijheid van onderwijs. Daar gaat de politiek niet over. En ook niet een moslimsvrouw uit de UK.quote:Op maandag 2 december 2024 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk toch als een leerkracht besluit in zijn klas wel een kerstboom te zetten, dat het niet mag!
Ik word hier NIET GOED van. Zo gooien we onze belangrijke feestdagen en tradities overboord. De Ramadan krijgt toch ook geen andere naam? Of het Suikerfeest?quote:Op maandag 2 december 2024 11:22 schreef Gia het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/nie(...)ps://www.google.com/
[..]
Prima, niks mis mee.
[..]
En dit zie je tegenwoordig op meer scholen, maar ook in winkels. Geen kerstboom meer, en kerstdiner heet winterdiner, kerstvakantie wordt wintervakantie, kerststol is nu een feeststol enz.....
En dit:
https://www.binnenlandsbe(...)oe-haagse-hogeschool
Ik blijf gewoon kerst zeggen en wie dat niet wil, moet vooral zijn eigen keuzes maken. Niks aan de hand verder.quote:Op maandag 2 december 2024 20:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik word hier NIET GOED van. Zo gooien we onze belangrijke feestdagen en tradities overboord. De Ramadan krijgt toch ook geen andere naam? Of het Suikerfeest?
Nee Hex.quote:Op maandag 2 december 2024 11:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is niet omdat het niet meer "mag".
Blijkbaar maken schoolbestuurders bepaalde keuzes die de onze niet zijn. Maar daarin zijn we een vrij land. Dat moeten ze in de ouderraad maar met elkaar bepalen.
1.het langer duurtquote:
nee hoor, ik ben serieus, niks porren o.i.d.quote:Op maandag 2 december 2024 20:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Is geen argument. Je wilde gewoon even porren.
Gelukkigquote:Op maandag 2 december 2024 20:44 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
nee hoor, ik ben serieus, niks porren o.i.d.
Politieke partijen besturen geen scholen dus je fantaseert er weer vrolijk op los.quote:Op maandag 2 december 2024 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee Hex.
Deze schoolbestuurders - ongetwijfeld D66'ers/GL'ers - hebben vanuit hun ivoren kosmopolitische toren alvast even besloten dat een kerstboom te christelijk is en wellicht kwetsend kan zijn voor bepaalde studenten.
Uiteraard dat deze club de posters "DOE MEE MET DE IFTAR!" voor over een paar maanden eveneens al klaar heeft liggen. Ter inclusie en diversiteit. Studenten bewust maken van andere religies en gebruiken.
Ooit gaat misschien nog het kwartje vallen dat die diversiteitsfetisj van D66 en GL allesbehalve diversiteit promoot. Integendeel, het heeft een liederlijke hekel aan ware diversiteit.
quote:Op maandag 2 december 2024 20:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Politieke partijen besturen geen scholen dus je fantaseert er weer vrolijk op los.
Ja, het erbij halen van D66 en Groenlinks gaat nergens over. De partijen hebben geen standpunt over hoe je kerstmis moet vieren. En ze selecteren ook geen schoolbestuurders.quote:
Nee, die standpunten worden uitgedragen door de welig tierende DEI-teams die elke school en universiteit heeft, en waarvan het gedachtegoed leest als een D66-GL pamflet.quote:Op maandag 2 december 2024 21:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, het erbij halen van D66 en Groenlinks gaat nergens over. De partijen hebben geen standpunt over hoe je kerstmis moet vieren. En ze selecteren ook geen schoolbestuurders.
We kennen in dit land een vrijheid van onderwijs waarin die bestuurders hun eigen afwegingen maken. En waar de ouders dan ook weer hun medezeggenschapsorganen hebben. Maar het lijken vooral mensen die niet met die school te maken hebben, die zich druk maken over het schoolbeleid.
Jij lijkt eerder niet te weten waarover je het hebt want politieke partijen gaan niet over het feestbeleid van scholen. Evenmin sturen ze DEI-teams aan.quote:Op maandag 2 december 2024 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, die standpunten worden uitgedragen door de welig tierende DEI-teams die elke school en universiteit heeft, en waarvan het gedachtegoed leest als een D66-GL pamflet.
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt.
Hun leden en stemmers zitten er vooral in.quote:Op maandag 2 december 2024 21:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij lijkt eerder niet te weten waarover je het hebt want politieke partijen gaan niet over het feestbeleid van scholen. Evenmin sturen ze DEI-teams aan.
Het is ook maar goed ook dat ze zich in Den Haag niet met zulk micromanagement bezig houden.
Pardon?quote:Op maandag 2 december 2024 21:06 schreef Bluesdude het volgende:
Onderwijl is het roetvegenpietenfeest bijna voorbij.
Ze moeten die rooie met die baard dumpen..
Wat raaskal je nou eigenlijk?quote:Op maandag 2 december 2024 21:06 schreef Bluesdude het volgende:
Als dat al zo is, hebben ze geen formele relatie met die partijen. Sowieso gaan politieke partijen er gewoon niet over. En zo lang de vrijheid van onderwijs er is blijft dat ook zo.quote:Op maandag 2 december 2024 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hun leden en stemmers zitten er vooral in.
Oh sancta simplicitas.quote:Op maandag 2 december 2024 21:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als dat al zo is, hebben ze geen formele relatie met die partijen. Sowieso gaan politieke partijen er gewoon niet over. En zo lang de vrijheid van onderwijs er is blijft dat ook zo.
Dus het is aan scholen zelf om te bepalen hoe ze feestjes vieren. In samenspraak met ouders.
Je snapt het niet Hiddendoe. Laat verder ook maar.quote:Op maandag 2 december 2024 21:31 schreef Hiddendoe het volgende:
Mijn god, 11 pagina's lang geraaskal vanwege een twitterberichtje van een of andere Britse moslima.
![]()
![]()
Wat snap ik dan niet?quote:Op maandag 2 december 2024 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je snapt het niet Hiddendoe. Laat verder ook maar.
Waarom?quote:Op maandag 2 december 2024 21:06 schreef Bluesdude het volgende:
Dat er mensen zijn die op basis van religie even gaan bepalen wat anderen wel en niet moeten doen en dat worden er steeds meer.quote:
Ja en? Dat is het laatste gesputter van mensen die nog wel geloven en die heel goed beseffen dat religie steeds minder belangrijk wordt in de maatschappij.quote:Op maandag 2 december 2024 21:37 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat er mensen zijn die op basis van religie even gaan bepalen wat anderen wel en niet moeten doen en dat worden er steeds meer.
Nog wel. Zal later weer veranderen.quote:Op maandag 2 december 2024 21:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja en? Dat is het laatste gesputter van mensen die nog wel geloven en die heel goed beseffen dat religie steeds minder belangrijk wordt in de maatschappij.
Vind ik prima. ik ben ook niet het type mens dat als een soort religieuze politie langs de deuren gaat.quote:Je moet je daar niet zoveel van aantrekken. Ik geloof niet maar vier wel kerstmis. Wedden dat als je over een week of zo buiten loopt dat je dan in bijna Nederlandse huiskamers een kerstboom ziet?
Je weet wie en wat @Hiddendoe is, toch?quote:Op maandag 2 december 2024 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je snapt het niet Hiddendoe. Laat verder ook maar.
Dus gewoon alle religies verbieden en kerst op deze manier vieren:quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:22 schreef LXIV het volgende:
De zwaarte van dergelijke kwesties en het onderliggende probleem. Jij bagatelliseert het zodat het geen issue word maar het gaat om de onderliggende boodschap. En inderdaad, dat snap jij niet.quote:
Wat zijn jouw persoonlijke ervaringen met dit soort boodschappen en het onderliggende probleem dan?quote:Op dinsdag 3 december 2024 08:57 schreef Solispolar het volgende:
[..]
De zwaarte van dergelijke kwesties en het onderliggende probleem. Jij bagatelliseert het zodat het geen issue word maar het gaat om de onderliggende boodschap. En inderdaad, dat snap jij niet.
Spuit elf in de bocht.quote:Op dinsdag 3 december 2024 08:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus gewoon alle religies verbieden en kerst op deze manier vieren:
[ afbeelding ]
Wordt de wereld een stuk toleranter van.
Reli-fundi gespot.quote:
Jawel en ook dat ze graag met klompen door een topic klost en het heeft over de Bering Zee of Chinese schoenen alvorens af te sluiten met hihaho wanneer ze bij het onderwerp is aanbeland.quote:Op dinsdag 3 december 2024 07:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je weet wie en wat @:Hiddendoe is, toch?
Ik snap niet dat jij niet banger bent. Ik laat me niet bang maken, ik word bang van wat ik zie en ervaar. Zowel in omliggende landen als in Nederland zelf. Ik heb in eerdere posts al wat persoonlijke voorbeelden aangehaald, dus dat zal ik hier niet meer doen. Maar die zijn er dus wel degelijk.quote:Op dinsdag 3 december 2024 09:08 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat zijn jouw persoonlijke ervaringen met dit soort boodschappen en het onderliggende probleem dan?
Ik snap niet dat jullie je zo bang laten maken.
Die heb ik dan gemist, maar persoonlijk heb ik nooit zoiets 'extreems' meegemaakt als wat hier en in andere topics over moslims wordt verteld.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:04 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik snap niet dat jij niet banger bent. Ik laat me niet bang maken, ik word bang van wat ik zie en ervaar. Zowel in omliggende landen als in Nederland zelf. Ik heb in eerdere posts al wat persoonlijke voorbeelden aangehaald, dus dat zal ik hier niet meer doen. Maar die zijn er dus wel degelijk.
En daarnaast vind ik het totale gebrek aan integratie schrijnend. De onwil om je aan te passen aan het land waar je nieuw bent. Onbegrijpelijk vind ik dat. Maar goed, dat is in die zin relatief dat misdaden natuurlijk zwaarder wegen.
Ja, ik ben langdradig en ik dwaal vaak af.quote:Op dinsdag 3 december 2024 09:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jawel en ook dat ze graag met klompen door een topic klost en het heeft over de Bering Zee of Chinese schoenen alvorens af te sluiten met hihaho wanneer ze bij het onderwerp is aanbeland.
Het gaat dus inderdaad meer over het groter probleem dan over deze specifieke casus. Mensen hebben m.i. de neiging om alles wat nog niet complete chaos is te verbloemen, maar als jij met een auto met 100km/h op een muur af rijdt, wetende dat die muur hoe dan ook nadert, dan rem je toch hopelijk ook in een vroeg stadium?quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Die heb ik dan gemist, maar persoonlijk heb ik nooit zoiets 'extreems' meegemaakt als wat hier en in andere topics over moslims wordt verteld.
Maar dit gaat specifiek over een Britse moslima die volgens mij ook nog eens een autochtoon is, dus veel fanatieker, en door haar berichtje op twitter breekt hier zowat de pleuris uit.
Beetje overdreven allemaal als je het mij vraagt.
Ik ben dan wel oud, maar zeker niet blind of debiel.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:32 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het gaat dus inderdaad meer over het groter probleem dan over deze specifieke casus. Mensen hebben m.i. de neiging om alles wat nog niet complete chaos is te verbloemen, maar als jij met een auto met 100km/h op een muur af rijdt, wetende dat die muur hoe dan ook nadert, dan rem je toch hopelijk ook in een vroeg stadium?
Volgens mij kunnen we rustig concluderen dat de massa-immigratie in Europa tot dusver geen succes is. Veel onrust, veel overlast, mensen die bang zijn om over straat te gaan (zeker in grote steden en nog meer in landen als Duitsland/Zweden). Ik lees hierboven dat rechts extremisme misschien wel een must is; dat denk ik absoluut niet, maar ik snap anderzijds wel dat de meerderheid van Nederland inmiddels over rechts stemt. Ik denk dat dat voor een ontzettend groot deel met immigratieproblematiek te maken heeft. En dan kan links Nederland (@:Mikeytt en dergelijke lieden) net doen alsof de meerderheid in Nederland stupide is; maar je zou ook eens kunnen luisteren naar wat de meerderheid te zeggen heeft. Want volgens mij is dat nog steeds hoe de democratie werkt.. al merk ik daar momenteel weinig van.
Alleen maar bron van intolerantie en geweld.quote:Op dinsdag 3 december 2024 09:20 schreef Hiddendoe het volgende:
Simpel zieltje: "Gewoon alle religies verbieden."
Daar zijn wij toch echt sceptich over.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:48 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik ben dan wel oud, maar zeker niet blind of debiel.
Onze 'blonde god' kan toch ook niks bewerkstelligen als Timmermans en consorten het tot hun levensmissie verheven hebben om simpelweg aan te plassen tegen alles wat ze verzinnen? Met het huidige politieke klimaat is er sowieso geen zinnige formatie te verzinnen. Links, rechts of dwars door het midden; eigen standpunten bestaan bijna niet meer en het is vooral kapot maken wat de 'andere kant' verzint.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ben dan wel oud, maar zeker niet blind of debiel.
Het is voor mij ook duidelijk dat de wereld een grote teringzooi is. Maar dat is al zolang de mens bestaat, en het komt nu angstaanjagend dichtbij het westen.
En dan is het opeens een probleem? Ja, zolang het een ver van onze bedjes show was, was er niks aan de hand voor de meesten dan.
Mensen die toen al probeerden te waarschuwen, werden gewoon genegeerd.
Maar goed, ik dwaal af (alweer), Nederland heeft dus nu massaal gestemd op de PVV en Geert Wilders.
En wat heeft onze blonde god tot nu toe waargemaakt?
De media werkt er bewust aan mee om steeds meer tweedracht te zaaien door de meest onbenullige berichtjes tot 'wereldnieuws' te bombarderen. En dan komen de Karins en de Sjonnies met hun Anita's uit hun huisjes gekropen om luidkeels hun ongenoegen te uiten over van alles en nog wat.
Daar word ik wel eens een beetje moe van.
Wilders is geen blonde god. Hij is een volksmenner die haat predikt.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:40 schreef Solispolar het volgende:
Onze 'blonde god' kan toch ook niks bewerkstelligen als Timmermans en consorten het tot hun levensmissie verheven hebben om simpelweg aan te plassen tegen alles wat ze verzinnen?
Hele mooie tekst. Ik was er bijna ingetrapt. Weet jij eigenlijk wel hoeveel Nederlanders er een bloedhekel aan kerst hebben?quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:40 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Onze 'blonde god' kan toch ook niks bewerkstelligen als Timmermans en consorten het tot hun levensmissie verheven hebben om simpelweg aan te plassen tegen alles wat ze verzinnen? Met het huidige politieke klimaat is er sowieso geen zinnige formatie te verzinnen. Links, rechts of dwars door het midden; eigen standpunten bestaan bijna niet meer en het is vooral kapot maken wat de 'andere kant' verzint.
En ja, jij kunt er moe van worden. Maar jij deelt net zo goed mee in de malaise door die mensen als Sjonnie en Anita te bestempelen. Nogmaals: er heerst onvrede; luister eens naar de mensen. En kleine berichten tot wereldnieuws bombarderen is natuurlijk niet de bedoeling (en dat zal gebeuren), maar jij gaat mij toch ook niet vertellen dat jij de hele immigratie de laatste 10/15 jaar lekker vindt gaan?
Die hele meltpot van culturen die samen tussen de bloemen dansen gaat er natuurlijk nooit komen. Daarvoor staan bepaalde overtuigingen/religies simpelweg te ver van elkaar af. Om nog maar te zwijgen over het feit dat er 2 compleet verschillende standaarden bestaan als het op normen en waarden aankomt tussen bijv. de moderne Westerse wereld en de moslimsgemeenschap.
Voorbeeld: laatst was ik (zorgverlener) met een stagiaire bij een oudere Turkse dame. Sprak geen woord Nederlands en dus was haar zoon aanwezig om te tolken. Bij binnenkomst krijg ik netjes een hand van beide, maar hij weigert mijn stagiaire (jongedame) een hand te geven. Nou, dan is het dus heel jammer voor de oude dame in kwestie; maar dan zijn wij binnen 5 minuten weer terug op locatie. We gaan toch met zijn allen hopelijk niet accepteren dat we vrouwen weer tot de rangorde van de geit declasseren? Waarom zouden we in hemelsnaam 200 jaar terug de tijd geslingerd in willen worden?En het meest frappante vind ik nog dat de mensen die het hardst staan te schreeuwen vaak de dames met de groene haren zijn, die juist vinden dat de vrouwen in hun kracht moeten komen en het feminisme zo'n warm hart toedragen.. bijzonder.
“Weet jij eigenlijk wel hoeveel Nederlanders er een bloedhekel aan kerst hebben?”quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:29 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hele mooie tekst. Ik was er bijna ingetrapt. Weet jij eigenlijk wel hoeveel Nederlanders er een bloedhekel aan kerst hebben?
Vanwege de verplichte familiebanden? Die dan wel zodanig verziekt zijn dat dit zich zijn weerslag vindt in het vieren van kerstmis?
En dan toch nog de gore moed hebben om te zeiken over al die moslims die ons kerstfeest helemaal niet zien zitten?
De rest van je bericht: Ik heb geen groen haar, ik ben grijs.
En eerlijk gezegd kots ik van jou omdat je hierboven beweert dat het aan de hoogbejaarde groenharige feministen ligt dat die brutale moslims zo maar durven kotsen op ons heilige kerstfeest.
Onvrede bij Sjonnie en Anita? Joh, dat riep ik 40 jaar geleden al.
Niemand luisterde hier naar.
Geen idee. Maar als ik hier de berichten over kerst lees, dan ben ik behoorlijk pessimistisch.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
“Weet jij eigenlijk wel hoeveel Nederlanders er een bloedhekel aan kerst hebben?”
Zeg jij het maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |