Mogen ze dat niet gewoon lekker zelf weten? Na nieuwjaar komen de kindjes naar school met hun nieuwe spullen, gekregen met Kerstmis. Maar die moslimkinderen mogen van deze vrouw dan niets krijgen! Waar bemoeit ze zich mee.quote:Met de naderende kerst komt binnen de moslimgemeenschap een discussie op gang over de deelname aan kersttradities. Een Britse moslimvrouw uit haar bezorgdheid via sociale media, waarin ze moslims aanspoort om kerstdecoraties, cadeaus en kerstbomen te negeren. In een video roept ze op tot onderzoek naar deze gewoonten en benadrukt dat er geen verplichting is om deel te nemen aan wat zij als niet-islamitische tradities beschouwt. Dit draagt bij aan een breder debat over de mate van aanpassing van moslims aan culturele tradities in westerse samenlevingen.
Voorstanders van deelname aan kerst zien dit als een manier om verbinding te houden met de samenleving, terwijl tegenstanders, zoals deze vrouw, vrezen voor de impact op de religieuze identiteit vanwege assimilatie. Ze suggereert in plaats daarvan om de dag te beschouwen als een normale vrije dag en moedigt vooral aan om trouw te blijven aan islamitische principes. Haar boodschap is duidelijk: het is niet noodzakelijk om kerst te vieren of deel te nemen aan de bijbehorende tradities.
Precies. Maar oproepen hier niet aan mee te doen en mensen beschuldigen fout bezig te zijn als ze dat wel doen, slaat toch nergens op!! Dat is juist segregatie in de hand werken.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:18 schreef LXIV het volgende:
Moeten ze zelf weten toch? Zolang ze geen kerstmarkten opblazen of kerststallen vernielen is het een privé aangelegenheid. Ik doe ook niet mee aan suikerfeest ondanks dat de npo dit opdringt..
Vanuit islamitisch perspectief is het ook fout. Voor jehova’s ook trouwens.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. Maar oproepen hier niet aan mee te doen en mensen beschuldigen fout bezig te zijn als ze dat wel doen, slaat toch nergens op!! Dat is juist segregatie in de hand werken.
Ben er nooit eentje tegengekomen. Waar vind je deze mensen?quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:24 schreef LXIV het volgende:
Ik heb wel een hekel aan progressieve liberalen die uit pure eigenhaat en oikofobie het kerstfeest proberen te saboteren. Dat zijn de echte mensenvijanden, niet de moslims
Google ‘war on Christmas ‘quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ben er nooit eentje tegengekomen. Waar vind je deze mensen?
En de kerstboom ritueel verbrand?quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:31 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben al een tijdje om en ben moslim geworden. Mijn leven is nu echt fantastisch.
Pech voor je, het is een belangrijk onderdeel van het geloof in het westen, het land waar je leeft. Pas je maar aan.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:32 schreef trotse_wappie het volgende:
Kerst is haram. Terechte oproep.
Ik ken de term. Elke keer als ik het voorbij zag komen was het fake ophef, waar dan als je iemand fijne feeatdagen wenst je zogenaamd een oorlog zou voeren tegen kerst ofzo.quote:
Ok. Bij deze: Mede-ongelovigen, vier svp geen Ramadan, blijf lekker thuis en doe je ding.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:34 schreef ZarB het volgende:
Oh leuk, laten we ook een oproep doen tot het niet vieren van de Ramadan. Kijken hoe dat uitpakt
Dit inderdaad. Als zij kerst haram vinden, zie hierboven, dan kunnen wij ramadan een feest voor ongelovigen noemen. Gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:34 schreef ZarB het volgende:
Oh leuk, laten we ook een oproep doen tot het niet vieren van de Ramadan. Kijken hoe dat uitpakt
Nee via X, met een heel dramatisch verhaal erbij.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ok. Bij deze: Mede-ongelovigen, vier svp geen Ramadan, blijf lekker thuis en doe je ding.
Bel jij headliner.nl even?
Kerst zoals het nu door 80% van de Nederlanders gevierd wordt heeft niks meer met geloof van doen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:33 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Pech voor je, het is een belangrijk onderdeel van het geloof in het westen, het land waar je leeft. Pas je maar aan.
Waarom is het fout om rond die periode een feestje te vieren en je huis te versieren? Omdat Christenen dat doen, vanwege Kerstmis? Het gaat haar niet om het vieren van Kerst, maar puur om iets te vieren in die periode. Als je je kinderen al een cadeautje geeft, dan ben je al fout bezig, volgens mevrouw.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vanuit islamitisch perspectief is het ook fout. Voor jehova’s ook trouwens.
Wat een bron ookquote:Op vrijdag 29 november 2024 11:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ok. Bij deze: Mede-ongelovigen, vier svp geen Ramadan, blijf lekker thuis en doe je ding.
Bel jij headliner.nl even?
Precies dít ja, moet niet gekker worden zeg.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:33 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Pech voor je, het is een belangrijk onderdeel van het geloof in het westen, het land waar je leeft. Pas je maar aan.
Mag dat wijf zelf niet gewoon lekker zelluf wetuh wat ze roept dan?quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:16 schreef Gia het volgende:
https://www.headliner.nl/(...)es-nieuwrechts-11586
[..]
Mogen ze dat niet gewoon lekker zelf weten?
TS is net als een x-aantal andere lieden hier ziekelijk geobsedeerd door moslimpjesquote:Op vrijdag 29 november 2024 12:09 schreef DJKoster het volgende:
Gaan we nou over elke moslim die ergens iets roept een topic openen?
Na drie keer klikken kwam ik trouwens bij X terecht waar een filmpje wordt gedeeld zonder bron.
Wie is deze vrouw? Heeft ze enige invloed in de moslimwereld? Hoe oud is dit filmpje? En nog een miljoen vragen.
Ze roept niet, ze roept óp.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Mag dat wijf zelf niet gewoon lekker zelluf wetuh wat ze roept dan?
Speciaal voor jou, mutsquote:
Het was leuk kennis met je gemaakt te hebben ZarB.....quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:34 schreef ZarB het volgende:
Nee.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Speciaal voor jou, muts
"Mag dat wijf zelf niet gewoon lekker zelluf wetuh wat ze oproept dan?"
Die oproepen lees ik elk jaar.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:34 schreef ZarB het volgende:
Ook dat maakt ieder voor zich uit. Sommige mensen zetten gezellig een boom en is het vooral om het feesten en de cadeautjes te doen, anderen zetten ook de kerststal en staan ook stil bij het geloof, om vervolgens verder te gaan met het feest.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kerst zoals het nu door 80% van de Nederlanders gevierd wordt heeft niks meer met geloof van doen.
Het bekend slecht moet ook meer weerstand krijgen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:39 schreef Dven het volgende:
[..]
TS is net als een x-aantal andere lieden hier ziekelijk geobsedeerd door moslimpjes
Het kwam voorbij, en linkend aan het topic over Blanken die moeten integreren in het eigen land, waar de schuld van de mislukte integratie in de schuld van de Westerling wordt geschoven, vond ik dit toch wel typisch een voorbeeld dat zij zelf segregatie in de hand werken, op dit soort manieren.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:14 schreef FYazz het volgende:
Wat is nu precies het nieuws en het doel van dit topic?
Komt op mij over dat TS vandaag 'zin heeft in ophef creëren en lekker bashen op' en daar dan een artikel bij gaat uitzoeken.
Waarom is NWS / Integratie van witte mensen is in Nederland zorgelijk #2 dan wel nieuws?quote:
Vraag het in fb zou ik zeggenquote:Op vrijdag 29 november 2024 12:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom is NWS / Integratie van witte mensen is in Nederland zorgelijk #2 dan wel nieuws?
Werkelijk? Ik heb nog nooit een oproep gezien om massaal Ramadan te negeren en zeker uitnodigingen voor de Iftar, waar altijd verschillende bevolkingsgroepen bij aanschuiven. Hetgeen heel verbindend werkt. Ik ben daar dan ook voorstander van.quote:
Als je Kerst viert als Moslim ga je waarschijnlijk niet naar het hiernamaals. Je mag maar 1 God aanbidden en dat is Allah. Als je Moslim bent.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:16 schreef Gia het volgende:
https://www.headliner.nl/(...)es-nieuwrechts-11586
[..]
Mogen ze dat niet gewoon lekker zelf weten? Na nieuwjaar komen de kindjes naar school met hun nieuwe spullen, gekregen met Kerstmis. Maar die moslimkinderen mogen van deze vrouw dan niets krijgen! Waar bemoeit ze zich mee.
Met de kerst zijn de kinderen vrij, vader en/of moeder vaak ook. Het is donker en somber buiten. Waarom mag je het binnen dan niet gezellig maken en een soort van midwinterfeest, met cadeautjes en lekker eten vieren.
Hoeft niet! Maar oproepen om het vooral niet te doen, slaat m.i. nergens op.
Stel dat wij op gaan roepen dat Westerlingen vooral geen gehoor moeten geven aan de uitnodiging voor de Iftar aan het eind van de Ramadan! Het is gewoon een uitnodiging, niemand is iets verplicht.
En dan zijn wij schuldig aan het feit dat de integratie mislukt is.
Zie dit topic: NWS / Integratie van witte mensen is in Nederland zorgelijk #2
Je hoeft toch geen Kerst te vieren, als je wel gewoon je huis gezellig maakt en cadeautjes koopt voor de kinderen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[..]
Als je Kerst viert als Moslim ga je waarschijnlijk niet naar het hiernamaals. Je mag maar 1 God aanbidden en dat is Allah. Als je Moslim bent.
Ja dat heb ik niet verzonnen , dat staat in de Koranquote:Op vrijdag 29 november 2024 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Je hoeft toch geen Kerst te vieren, als je wel gewoon je huis gezellig maakt en cadeautjes koopt voor de kinderen.
Mogen moslims met Pasen ook geen chocolade eitjes eten? Want dan vier je Pasen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |