Het echte leven en een forum zijn sowieso twee verschillende dingen.quote:Op donderdag 28 november 2024 14:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je ziet ook maar dat afstuderen en slimme dingen zeggen op een forum twee verschillende dingen zijn.
Dank je ! Klinkt ook als iets wat het hoger onderwijs beter zou kunnen oppikken?quote:Op donderdag 28 november 2024 12:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
56%, maak ik op uit het plagiaatrapport. Het percentage an sich zegt niet alles. Je krijgt altijd wel wat 'plagiaat' omdat individuele woorden overeenkomen. Je moet echt kijken naar wat er is overgenomen. In dit geval zijn er veel passages letterlijk overgenomen of met minieme wijzigingen. Dat is geen pech, dat is te veel van het goede.
Aan de andere kant: dat heb ik veel bij studenten gezien. Voor studenten is het leren formuleren van oorspronkelijke gedachten het moeilijkst wat er is. Ze worden er vaak ook niet op getraind, dus een deel van de verantwoordelijkheid ligt bij de docenten die het toestaan dat scripties collages zijn met een APA-sausje erover.
Het is al heel wat dat ze de bronnen er netjes bij heeft vermeld. Ik heb veel ergere gevallen gezien. Ik weet niet eens of ik het in dit geval over 'fraude' zou hebben. BNR heeft experts om hun oordeel gevraagd en twee van de drie oordeelden dat er sprake was van fraude, dus niet alle drie. De derde oordeelt:
[..]
Als ik een gok moet wagen, dan denk ik niet dat dit voldoende is om haar haar titel te ontnemen.
Ik vraag me af of dit niet gewoon onhandigheid is. "Fraude" vind ik dan ook wel een sterke term.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:06 schreef capricia het volgende:
De PVV is toch die partij van Law and Order, strenger straffen enzo?
Ik vind wel dat hier een voorbeeld gesteld moet worden. Dit kan toch niet?
Jezelf een academische titel door frauduleus handelen aan laten meten.
Wat moeten we met een staatssecretaris die al op jonge leeftijd duidelijk maakte het niet zo nauw te nemen met de rechtstaat.
Weg met dat mens. En als het even kan een proces aan haar broek. Dit soort dingen moet je echt niet toestaan.
Bedoel je rechts als in "rechtshandig"?quote:Op donderdag 28 november 2024 14:48 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat kan zijn. Maar ik vind rechtse mensen vaak iets duidelijk; die verbloemen niet wat ze zijn. Linkse mensen lullen vaak 1 kant op en handelen de andere kant op.
Kom op. Het zijn niet alleen gekopieerde passages zonder bron, door laten gaan als je eigen bedenksel. Het is ook het simpel aanpassen van gekopieerde teksten met het woordje 'ik'.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit niet gewoon onhandigheid is. "Fraude" vind ik dan ook wel een sterke term.
Maar goed, het zegt wel wat over het niveau van zo'n scriptie.
Of gewoon domheid. Een 6,5 scoren met een fopstudiescriptie zegt genoeg.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit niet gewoon onhandigheid is. "Fraude" vind ik dan ook wel een sterke term.
Maar goed, het zegt wel wat over het niveau van zo'n scriptie.
Op fok zijn we allemaal wat zielig. Terwijl we in het echte leven hoog opgeleid zijn, veel geld verdienen en een grote piemel hebben.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het echte leven en een forum zijn sowieso twee verschillende dingen.
Nee, het heeft er alle schijn van dat dit op basis van politieke affiliatie is gegaan. Kwalijke zaak.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:05 schreef Rnie het volgende:
Waarom komt dit zoveel jaar na dato uit? Worden jaarlijks een aantal scripties steekproefsgewijs onderzocht?
Dat zal voor een grote teleurstelling zorgen in bepaalde kringen.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
56%, maak ik op uit het plagiaatrapport. Het percentage an sich zegt niet alles. Je krijgt altijd wel wat 'plagiaat' omdat individuele woorden overeenkomen. Je moet echt kijken naar wat er is overgenomen. In dit geval zijn er veel passages letterlijk overgenomen of met minieme wijzigingen. Dat is geen pech, dat is te veel van het goede.
Aan de andere kant: dat heb ik veel bij studenten gezien. Voor studenten is het leren formuleren van oorspronkelijke gedachten het moeilijkst wat er is. Ze worden er vaak ook niet op getraind, dus een deel van de verantwoordelijkheid ligt bij de docenten die het toestaan dat scripties collages zijn met een APA-sausje erover.
Het is al heel wat dat ze de bronnen er netjes bij heeft vermeld. Ik heb veel ergere gevallen gezien. Ik weet niet eens of ik het in dit geval over 'fraude' zou hebben. BNR heeft experts om hun oordeel gevraagd en twee van de drie oordeelden dat er sprake was van fraude, dus niet alle drie. De derde oordeelt:
[..]
Als ik een gok moet wagen, dan denk ik niet dat dit voldoende is om haar haar titel te ontnemen.
Als mevrouw zich gewoon aan de regeltjes houdt dan komt ze niet in een negatief daglicht.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:31 schreef HowardRoark het volgende:
Ach ach, wat doen sommige media toch een moeite om mensen uit dit kabinet in een negatief daglicht te zetten.
En tegelijkertijd doet men evenveel moeite om politici met een andere politieke affiliatie uit de wind te houden. Bijzonder hoe dat werkt. We weten natuurlijk allemaal wel, dat als dit een GroenLinks/PvdA kabinet was geweest, BNR nooit in scripties van vijftien jaar geleden was gaan neuzen, dan is dat ineens niet nodig.
Ik praat niets goed, als deze vrouw plagiaat heeft gepleegd dat is dat zo. De vraag is wáárom BNR hier nu ineens op gaat controleren. En daarbij lijkt een aversie tegen dit kabinet een rol te spelen, dat merken we in meer media.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als mevrouw zich gewoon aan de regeltjes houdt dan komt ze niet in een negatief daglicht.
Al je domme suggestieve geklets om het goed te praten kan verder de prullenbak in aangezien regeltjes er ook zijn voor PVV-politici.
Het boeit niet waarom BNR dit doet. Het boeit dat Vicky zich niet aan de regeltjes houdt. En daar probeer je van af te leiden.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik praat niets goed, als deze vrouw plagiaat heeft gepleegd dat is dat zo. De vraag is wáárom BNR hier nu ineens op gaat controleren. En daarbij lijkt een aversie tegen dit kabinet een rol te spelen, dat merken we in meer media.
Jawel, dit is natuurlijk wél een essentiële vraag. Want waarom gaat een media organisatie ineens neuzen in de scripties van politici, van vijftien jaar geleden?quote:Op donderdag 28 november 2024 19:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het boeit niet waarom BNR dit doet. Het boeit dat Vicky zich niet aan de regeltjes houdt. En daar probeer je van af te leiden.
Gezien ze interesse hebben in de integriteit van onze bestuurders.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel, dit is natuurlijk wél een essentiële vraag. Want waarom gaat een media organisatie ineens neuzen in de scripties van politici, van vijftien jaar geleden?
Ik = mc2quote:Op donderdag 28 november 2024 18:55 schreef capricia het volgende:
Ik stel voor dat ik een scriptie schrijf over de zwaartekracht.![]()
En dan gewoon teksten van ene Newton overneem.
Ik zou minstens een genie zijn!
Ik vind het wel te begrijpen dat men iemand met integriteit wil. Als je de politiek in gaat weet je dat je hele verleden en toekomst onder een vergrootglas kommen te liggen. Nu zullen de media allicht sommige partijen er liever uitpikken dan andere, maar als je er zo de kantjes vanaf loopt dan maak je het ze ook wel makkelijk.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel, dit is natuurlijk wél een essentiële vraag. Want waarom gaat een media organisatie ineens neuzen in de scripties van politici, van vijftien jaar geleden?
Was dat niet een ander?quote:
Staat in het artikel van BNR. https://www.bnr.nl/nieuws(...)met-knip-en-plakwerkquote:Op donderdag 28 november 2024 19:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Om dezelfde reden als waarom bijvoorbeeld RTL in 2010 ging neuzen in het strafrechtelijke verleden van alle kamerleden; ter controle van de integriteit van onze volksvertegenwoordiging.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Pi = drie komma ikquote:
Standaard item denk ik. Duitse journalisten zijn er ooit mee begonnen.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ofwel het gebeurt elke vier jaar als een nieuw kabinet aantreedt, of BNR heeft het bij dit kabinet om een of andere reden nodig gevonden.
Wie zegt dat ze anderen niet ook hebben gecontroleerd?quote:Op donderdag 28 november 2024 19:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik praat niets goed, als deze vrouw plagiaat heeft gepleegd dat is dat zo. De vraag is wáárom BNR hier nu ineens op gaat controleren. En daarbij lijkt een aversie tegen dit kabinet een rol te spelen, dat merken we in meer media.
quote:Aanleiding voor het onderzoek van BNR waren de sollicitatiegesprekken die beoogd bewindslieden in juni voerden met de Tweede Kamer. Hier presenteerden de kandidaat-ministers en staatssecretarissen zich aan de hand van hun cv's, vaak voorzien van academische titels. Van negen bewindslieden uit het kabinet-Schoof bleek nog een proefschrift of scriptie verkrijgbaar in het publieke domein, vaak alleen in de vorm van een fysieke kopie. De scriptie van premier Dick Schoof uit 1981 is bijvoorbeeld onderdeel van de collectie van het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis in Amsterdam. De scriptie van Maeijer is te leen bij de universiteitsbibliotheek van de Erasmus Universiteit. Maeijers scriptie is de enige waarin zoveel gekopieerde tekst staat.
Nee, dan gaan "ze" kijken of al die deugneuzen wel netjes met de trein op vakantie gaan i.p.v. met het vliegtuig.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:31 schreef HowardRoark het volgende:
We weten natuurlijk allemaal wel, dat als dit een GroenLinks/PvdA kabinet was geweest, BNR nooit in scripties van vijftien jaar geleden was gaan neuzen, dan is dat ineens niet nodig.
Daar hoef je niet naar te kijken, aangezien de helft van die partij een platinum membership van de KLM heeft. Die kunnen een huis kopen van de airmiles.quote:Op vrijdag 29 november 2024 09:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, dan gaan "ze" kijken of al die deugneuzen wel netjes met de trein op vakantie gaan i.p.v. met het vliegtuig.
't Is wat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |