ze was toen toch ook student?quote:Op donderdag 28 november 2024 11:32 schreef summer2bird het volgende:
Dit verwacht je van een student, niet een kamerlid
Het is wat.quote:Een groot deel van de geplagieerde bronnen wordt door haar weliswaar in de literatuurlijst van de scriptie genoemd, maar omdat zij de passages in de lopende tekst niet tussen aanhalingstekens heeft gezet, is het net alsof zij die zelf heeft geschreven.
Ik beantwoord mijn eigen vraag maar. BNR schrijf er iets over:quote:Op donderdag 28 november 2024 11:45 schreef Claudia_x het volgende:
Is BNR nou een onderzoek aan het doen naar de scripties van alle bewindslieden of was er een reden om de scriptie van specifiek Maeijer te analyseren? Ik snap de aanleiding niet.
Misschien ook eens de scripties en proefschriften van alle kamerleden opvragen en bestuderen?quote:Aanleiding voor het onderzoek van BNR waren de sollicitatiegesprekken die beoogd bewindslieden in juni voerden met de Tweede Kamer. Hier presenteerden de kandidaat-ministers en staatssecretarissen zich aan de hand van hun cv's, vaak voorzien van academische titels. Van negen bewindslieden uit het kabinet-Schoof bleek nog een proefschrift of scriptie verkrijgbaar in het publieke domein, vaak alleen in de vorm van een fysieke kopie.
quote:Op donderdag 28 november 2024 11:32 schreef summer2bird het volgende:
Dit verwacht je van een student, niet een kamerlid
quote:Maeijer schreef de uit 69 pagina's bestaande scriptie in 2009, toen ze de masteropleiding International & European Public Law aan de Erasmus Universiteit Rotterdam volgde.
Dus als de geplagieerde tekst tussen aanhalingstekens had gestaan was er niets aan de hand geweest?quote:Op donderdag 28 november 2024 11:24 schreef Netsplitter het volgende:
Een groot deel van de geplagieerde bronnen wordt door haar weliswaar in de literatuurlijst van de scriptie genoemd, maar omdat zij de passages in de lopende tekst niet tussen aanhalingstekens heeft gezet, is het net alsof zij die zelf heeft geschreven.
@Papierversnipperaarquote:Op donderdag 28 november 2024 11:49 schreef Hexagon het volgende:
Nou gooi dat diploma maar door de Papierversnipperaar.
Dan was het duidelijker geweest voor haar begeleider dat ze grote delen direct overnam en had die haar kunnen corrigeren, want het druist tegen de richtlijnen in. (Tegenwoordig gaat dat allemaal veel makkelijker dankzij plagiaatsoftware.)quote:Op donderdag 28 november 2024 11:51 schreef mackinac het volgende:
[..]
Dus als de geplagieerde tekst tussen aanhalingstekens had gestaan was er niets aan de hand geweest?
Nee, want dan was het duidelijk dat zij citeerde uit een intellectueel eigendom van iemand anders. Nu staan die paragrafen in haar scriptie zonder dat duidelijk is dat zij alleen aanhaalt wat iemand anders heeft gepubliceerd.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:51 schreef mackinac het volgende:
[..]
Dus als de geplagieerde tekst tussen aanhalingstekens had gestaan was er niets aan de hand geweest?
quote:Universiteit onderzoekt scriptie staatssecretaris Maeijer op mogelijk plagiaat
De rechtenfaculteit van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) gaat onderzoek doen naar de masterscriptie van staatssecretaris Vicky Maeijer. Nieuwszender BNR meldde vanmorgen dat de scriptie waarmee Maeijer haar bul haalde vol zit met overgeschreven passages.
Meer dan de helft van de tekst komt volgens BNR uit andere bronnen en niet al die stukken zijn goed geannoteerd. Mogelijk is er daarmee sprake van plagiaat, een wetenschappelijke doodzone.
Een woordvoerder van de EUR zegt dat de examencommissie van de Erasmus School of Law de scriptie onder de loep zal nemen. "De commissie zal deze zaak behandelen als elke zaak en maakt geen onderscheid tussen studenten en oud-studenten, of tussen prominenten en niet-prominenten." Hoelang dat onderzoek gaat duren, is onbekend.
Staatssecretaris Maeijer (PVV, Langdurige en Maatschappelijke Zorg) zegt via haar woordvoerder dat ze haar scriptie te goeder trouw en met de beste intenties heeft geschreven. "Ik heb hard gewerkt om mijn studie af te ronden." Verder wil ze er niets over kwijt.
https://nos.nl/artikel/25(...)op-mogelijk-plagiaat
Ja, dat is juist het punt. In het artikel wordt gesuggereerd dat het dan geen probleem was.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:58 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Nee, want dan was het duidelijk dat zij citeerde uit een intellectueel eigendom van iemand anders.
Buitenpromovendus zijn is niet eenvoudig, zeker niet als je er zo'n drukke baan naast hebt.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:57 schreef capricia het volgende:
Het zit de PVVers niet mee.
Dat proefschrift van onze Kamervoorzitter Martin Bosma is immers ook al een paar keer negatief beoordeeld. Omdat het niet voldoet aan de standaard voor wetenschappelijk onderzoek.
Hij mag inmiddels een andere promotor zoeken, buiten de UvA.
quote:Op donderdag 28 november 2024 12:00 schreef Starhopper het volgende:
Haha! De uni gaat haar scriptie onderzoeken! Zou dit gevolgen kunnen hebben? Intrekken van haar diploma?
[..]
Hihiquote:
Ja, dat staat gewoon in het stuk van BNR. Er is geen verjaringstermijn.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:00 schreef Starhopper het volgende:
Haha! De uni gaat haar scriptie onderzoeken! Zou dit gevolgen kunnen hebben? Intrekken van haar diploma?
[..]
En dat twee maal. Dat is echt wel pijnlijk.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Buitenpromovendus zijn is niet eenvoudig, zeker niet als je er zo'n drukke baan naast hebt.
Van één van mijn promovendi is eens een eerste versie van een proefschrift afgewezen. Dat is bijzonder pijnlijk. Als begeleider moet je een promovendus immers afdoende kunnen helpen (feedback geven, zeggen of een proefschrift goed genoeg is om naar de commissie te sturen). Bovendien mag je de promotiecommissie zelf samenstellen, dus je kunt het jezelf gemakkelijker maken door slim te kiezen.
Ofwel het gebeurt elke vier jaar als een nieuw kabinet aantreedt, of BNR heeft het bij dit kabinet om een of andere reden nodig gevonden.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:05 schreef Rnie het volgende:
Waarom komt dit zoveel jaar na dato uit? Worden jaarlijks een aantal scripties steekproefsgewijs onderzocht?
Dat heb ikzelf in ieder geval nog nooit meegemaakt, al is mijn eigen promovendus uiteindelijk in mijn ogen gematst (hakken over de sloot). Dat gebeurt best veel. Misschien heeft Bosma de gunfactor niet.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:06 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat twee maal. Dat is echt wel pijnlijk.
Maar goed. Het is dan ook een raar geschrift, dat boek van hem.
quote:Op donderdag 28 november 2024 12:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat staat gewoon in het stuk van BNR. Er is geen verjaringstermijn.
Het geschrift is dan ook meer ideologische van aard. Over de blanken die minderheid in eigen land zijn in Zuid Afrika, en daar hun macht aan het verliezen zijn (of al hebben verloren). En dan vooral de parallellen naar onze Nederlandse samenleving.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat heb ikzelf in ieder geval nog nooit meegemaakt, al is mijn eigen promovendus uiteindelijk in mijn ogen gematst (hakken over de sloot). Dat gebeurt best veel. Misschien heeft Bosma de gunfactor niet.
Dat is toch de taak van de journalistiek? Dit soort dingen komen nou eenmaal naar boven als je in zo'n positie zit.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:05 schreef Rnie het volgende:
Waarom komt dit zoveel jaar na dato uit? Worden jaarlijks een aantal scripties steekproefsgewijs onderzocht?
Om een scriptie van vijftien jaar oud te onderzoeken op plagiaat? Lijkt me sterk dat een journalist moedwillig in die scriptie is gedoken.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is toch de taak van de journalistiek? Dit soort dingen komen nou eenmaal naar boven als je in zo'n positie zit.
Dit gebeurt hartstikke veel, joh, dat is echt niet gebonden aan politieke kleur.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:11 schreef Raw85 het volgende:
Lijkt me iemand die perfect past bij de PVV, daar hoef je ook niet zelf na te denken maar slechts De Grote Leider na te praten
quote:Op donderdag 28 november 2024 12:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Om een scriptie van vijftien jaar oud te onderzoeken op plagiaat? Lijkt me sterk dat een journalist moedwillig in die scriptie is gedoken.
quote:Op donderdag 28 november 2024 11:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik beantwoord mijn eigen vraag maar. BNR schrijf er iets over:
"Aanleiding voor het onderzoek van BNR waren de sollicitatiegesprekken die beoogd bewindslieden in juni voerden met de Tweede Kamer. Hier presenteerden de kandidaat-ministers en staatssecretarissen zich aan de hand van hun cv's, vaak voorzien van academische titels. Van negen bewindslieden uit het kabinet-Schoof bleek nog een proefschrift of scriptie verkrijgbaar in het publieke domein, vaak alleen in de vorm van een fysieke kopie."
Misschien ook eens de scripties en proefschriften van alle kamerleden opvragen en bestuderen?
Eens.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is toch de taak van de journalistiek? Dit soort dingen komen nou eenmaal naar boven als je in zo'n positie zit.
Ja maar het is niet eerlijk want dit is een van de lievelingen van de echoput. Stel je voor dat dit bij Timmermans het geval zou zijn, de echoput zou om zijn hoofd vragen.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit denken.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:17 schreef apenoot het volgende:
Als het iemand van D66, PvdA, VVD, etc was geweest, dan had er geen haan naar gekraaid of überhaupt onderzoek naar gedaan.
15 jaar later deze koe uit de sloot vissen omdat de persoon een functie voor de PVV vervuld (of welke politieke partij dan ook) is nogal sneu.
Heb je daar bronnen voor, dat het is 'omdat de persoon een functie voor de PVV vervuld'?quote:Op donderdag 28 november 2024 12:17 schreef apenoot het volgende:
Als het iemand van D66, PvdA, VVD, etc was geweest, dan had er geen haan naar gekraaid of überhaupt onderzoek naar gedaan.
15 jaar later deze koe uit de sloot vissen omdat de persoon een functie voor de PVV vervuld (of welke politieke partij dan ook) is nogal sneu.
Of bij #heksKaagquote:Op donderdag 28 november 2024 12:19 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ja maar het is niet eerlijk want dit is een van de lievelingen van de echoput. Stel je voor dat dit bij Timmermans het geval zou zijn, de echoput zou om zijn hoofd vragen.
Ik neem aan dat ze bij geen van de andere bewindslieden iets hebben gevonden, anders was dat wel gemeld.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:20 schreef Jojoke het volgende:
Ik wist niet dat BNR alle scripties van alle politici aan het controleren is. Ik ben benieuwd wat ze verder nog aantreffen bij anderen.
Ja, echt heel vreemd.quote:
Heeft ze dan gewoon pech, of is 65% overtikken ook gewoon echt teveel van het goede?quote:Op donderdag 28 november 2024 12:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit gebeurt hartstikke veel, joh, dat is echt niet gebonden aan politieke kleur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |