abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215706610
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:17 schreef apenoot het volgende:
Als het iemand van D66, PvdA, VVD, etc was geweest, dan had er geen haan naar gekraaid of überhaupt onderzoek naar gedaan.
15 jaar later deze koe uit de sloot vissen omdat de persoon een functie voor de PVV vervuld (of welke politieke partij dan ook) is nogal sneu.
Ik heb bronnen en dit is wel deels waar. Is eigenlijk vergelijkbaar met Baudet die gestraft wordt voor het niet openbaren van zijn zakelijke belangen terwijl dat de regel is terwijl de halve TK dit niet doet
pi_215706612
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit gebeurt hartstikke veel, joh, dat is echt niet gebonden aan politieke kleur.
Dit dus.
graag op anoniem
pi_215706620
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:28 schreef KingRoland het volgende:
Hahaha wat een nieuws dit. Ook al haat ik de PVV, elke student heeft hiermee te maken gekregen of naja oke de meeste. Dit is volkomen normaal. Probleem is dat ze waarschijnlijk (ook) die zinnen niet APA heeft gemaakt (niet in de bronnenlijst maar tussenhaakjes van de zin). Ze heeft in ieder geval de bron in de bronnenlijst gezet. Er zullen natuurlijk wel zinnen ertussen zitten waar ze de aanhalingstekens is vergeten, naja ik ben er zeker van. Gebeurt bij iedereen.

De vraag is of 56% echt copy paste is of anders is geschreven maar er wel op lijkt. Ik denk die 2e want die 1e zou (ook toen) nooit langs een plagiaatchecker doorheen komen. Dan is dit niet netjes maar anders kan je meer dan de helft van alle scripties terughalen lol
Gesproken als een echte medewerker van de Big Four :)
pi_215706637
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:31 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Gesproken als een echte medewerker van de Big Four :)
Bedankt maat

Tijdens mijn sollicitatie bij de big 4 ging het ook over mijn scriptie
graag op anoniem
pi_215706645
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, echt heel vreemd. Je zit in een sekte.
Nee dank je, ik ben niet van de groepsactiviteiten.
Misschien dat ik het gemist heb, maar heeft BNR dit onderzoek ook gedaan bij de vorige kabinetten?
pi_215706648
Verheijen van de VVD schiet mij even snel zo te binnen bij wie dit ook speelde.
pi_215706649
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 11:45 schreef Claudia_x het volgende:
Is BNR nou een onderzoek aan het doen naar de scripties van alle bewindslieden of was er een reden om de scriptie van specifiek Maeijer te analyseren? Ik snap de aanleiding niet.
Dit is belangrijker dan wat er is gebeurd. Wtf
graag op anoniem
  donderdag 28 november 2024 @ 12:36:08 #58
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_215706652
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:28 schreef Bargehassus het volgende:
"BNR liet drie plagiaatexperts kijken naar de scriptie. Voor twee van hen was er duidelijk sprake van plagiaat en academische fraude, de derde vindt dat het zo'n vaart niet loopt."

Wel benieuwd waarom die derde expert het wel mee vond vallen.
Misschien was het in die tijd wat meer gebruikelijk.

Ik weet niet hoe goed of slecht er in 2009 geschreven werd en of alle politici onderzocht worden of dat ze nu gewoon propaganda gestart zijn tegen PVV'ers.

Is er bewijs dat andere politieke partijen ook onderzocht zijn? Wat is de aanleiding voor dit onderzoek?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_215706658
Hoofdvraag: wat is de aanleiding voor dit onderzoek?
graag op anoniem
  donderdag 28 november 2024 @ 12:37:18 #60
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215706660
Haha
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215706661
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:36 schreef whY... het volgende:

[..]
Misschien was het in die tijd wat meer gebruikelijk.

Ik weet niet hoe goed of slecht er in 2009 geschreven werd en of alle politici onderzocht worden of dat ze nu gewoon propaganda gestart zijn tegen PVV'ers.

Is er bewijs dat andere politieke partijen ook onderzocht zijn? Wat is de aanleiding voor dit onderzoek?
Als ik het artikel goed gelezen heb zijn alle bewindslieden van wie de scripties nog openbaar te lezen zijn onderzocht.
pi_215706669
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:25 schreef apenoot het volgende:

[..]
Ja, echt, heeeeeeel vreemd.
:')
Google eens op Verheijen scriptie.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 28 november 2024 @ 12:39:46 #63
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_215706676
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:37 schreef KingRoland het volgende:
Hoofdvraag: wat is de aanleiding voor dit onderzoek?
Is al beantwoord.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 28 november 2024 @ 12:39:53 #64
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_215706679
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:37 schreef Document1 het volgende:

[..]
Als ik het artikel goed gelezen heb zijn alle bewindslieden van wie de scripties nog openbaar te lezen zijn onderzocht.
Dat is dan prima inderdaad. Mis ik nog wel een beetje de aanleiding, en waarom de rest dan de dans ontspringt 'omdat het niet meer openbaar is'. Doe het of voor allemaal of niet.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  Spellchecker donderdag 28 november 2024 @ 12:40:09 #65
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  donderdag 28 november 2024 @ 12:40:54 #66
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_215706686
quote:
16s.gif Op donderdag 28 november 2024 11:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
@:papierversnipperaar :T
Papier! :9~
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_215706687
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:34 schreef apenoot het volgende:

[..]
Nee dank je, ik ben niet van de groepsactiviteiten.
Misschien dat ik het gemist heb, maar heeft BNR dit onderzoek ook gedaan bij de vorige kabinetten?
Ik denk het niet, gezien bnr er over schrijft dat ze dit instelden naar aanleiding van de "sollicitatiegesprekken" van de nieuwe bewindvoerders. Wat ook nooit eerder gebeurd is bij mijn weten. Buiten dat kun je altijd iets nieuws beginnen... dat gecalimero elke keer weer...

Je zei dat als het bij iemand van een andere partij gebeurd was er geen haan naar gekraaid had of onderzoek naar gedaan zou zijn. Dat klopt niet, volgens BNR zijn de proefschriften van de rest ook opgevraagd.
pi_215706688
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:28 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Heeft ze dan gewoon pech, of is 65% overtikken ook gewoon echt teveel van het goede?
56%, maak ik op uit het plagiaatrapport. Het percentage an sich zegt niet alles. Je krijgt altijd wel wat 'plagiaat' omdat individuele woorden overeenkomen. Je moet echt kijken naar wat er is overgenomen. In dit geval zijn er veel passages letterlijk overgenomen of met minieme wijzigingen. Dat is geen pech, dat is te veel van het goede.

Aan de andere kant: dat heb ik veel bij studenten gezien. Voor studenten is het leren formuleren van oorspronkelijke gedachten het moeilijkst wat er is. Ze worden er vaak ook niet op getraind, dus een deel van de verantwoordelijkheid ligt bij de docenten die het toestaan dat scripties collages zijn met een APA-sausje erover.

Het is al heel wat dat ze de bronnen er netjes bij heeft vermeld. Ik heb veel ergere gevallen gezien. Ik weet niet eens of ik het in dit geval over 'fraude' zou hebben. BNR heeft experts om hun oordeel gevraagd en twee van de drie oordeelden dat er sprake was van fraude, dus niet alle drie. De derde oordeelt:

quote:
Alleen Gijs van Oenen, voorzitter van de Rotterdamse examencommissie filosofie, vindt dat de lat voor plagiaat niet gehaald wordt. Er is weliswaar veel gekopieerd, de overgeschreven teksten bevatten volgens hem geen 'claim van originaliteit'.
Als ik een gok moet wagen, dan denk ik niet dat dit voldoende is om haar haar titel te ontnemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215706700
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
56%, maak ik op uit het plagiaatrapport. Het percentage an sich zegt niet alles. Je krijgt altijd wel wat 'plagiaat' omdat individuele woorden overeenkomen. Je moet echt kijken naar wat er is overgenomen. In dit geval zijn er veel passages letterlijk overgenomen of met minieme wijzigingen. Dat is geen pech, dat is te veel van het goede.

Aan de andere kant: dat heb ik veel bij studenten gezien. Voor studenten is het leren formuleren van oorspronkelijke gedachten het moeilijkst wat er is. Ze worden er vaak ook niet op getraind, dus een deel van de verantwoordelijkheid ligt bij de docenten die het toestaan dat scripties collages zijn met een APA-sausje erover.

Het is al heel wat dat ze de bronnen er netjes bij heeft vermeld. Ik heb veel ergere gevallen gezien. Ik weet niet eens of ik het in dit geval over 'fraude' zou hebben. BNR heeft experts om hun oordeel gevraagd en twee van de drie oordeelden dat er sprake was van fraude, dus niet alle drie. De derde oordeelt:
[..]
Als ik een gok moet wagen, dan denk ik niet dat dit voldoende is om haar haar titel te ontnemen.
Preach en geen aanleiding voor dit onderzoek ook

BNR :')
graag op anoniem
pi_215706701
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:38 schreef Document1 het volgende:

[..]
Google eens op Verheijen scriptie.
Gedaan en levert niets op.
[edit]
op Verheijen en VVD vindt je alleen een declaratie kwestie.
Ik zie niet hoe dat hier iets mee te maken heeft
[/edit]

[ Bericht 12% gewijzigd door apenoot op 28-11-2024 12:48:29 ]
pi_215706705
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:43 schreef apenoot het volgende:

[..]
Gedaan en levert niets op.
Misschien bij erasmus scriptie database
graag op anoniem
pi_215706715
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:41 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik denk het niet, gezien bnr er over schrijft dat ze dit instelden naar aanleiding van de "sollicitatiegesprekken" van de nieuwe bewindvoerders. Wat ook nooit eerder gebeurd is bij mijn weten. Buiten dat kun je altijd iets nieuws beginnen... dat gecalimero elke keer weer...

Je zei dat als het bij iemand van een andere partij gebeurd was er geen haan naar gekraaid had of onderzoek naar gedaan zou zijn. Dat klopt niet, volgens BNR zijn de proefschriften van de rest ook opgevraagd.
Ik vind het een legitieme vraag, waarom BNR dit nodig heeft bevonden. De schijn van een heksenjacht wil je als journalist voorkomen. Een argument zou kunnen zijn dat er een groot aantal nieuwkomers in het kabinet zit omdat de PVV, NSC en BBB in relatief korte tijd flink zijn gegroeid.
pi_215706723
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:40 schreef maily het volgende:
Een Stapeltje doen.
Wat Stapel heeft gedaan, is van een volstrekt andere orde.
pi_215706750
Georganiseerde heksenjacht gericht tegen PVV door de vierde macht, doen ze dit ook bij bewindslieden van bijvoorbeeld GL-PvdA?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_215706770
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vind het een legitieme vraag, waarom BNR dit nodig heeft bevonden. De schijn van een heksenjacht wil je als journalist voorkomen. Een argument zou kunnen zijn dat er een groot aantal nieuwkomers in het kabinet zit omdat de PVV, NSC en BBB in relatief korte tijd flink zijn gegroeid.
De vraag stellen wat de aanleiding was is uiteraard legitiem. A priori doen alsof er een heksenjacht zou zijn of dat het bij bewindslieden van andere partijen niet onderzocht zou worden niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')