abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219531064
quote:
PVV-staatssecretaris Vicky Maeijer voor Langdurige en Maatschappelijke Zorg zou een groot deel van haar masterscriptie hebben gekopieerd uit bestaande teksten, blijkt uit onderzoek van BNR.

Volgens de nieuwszender gaat het om honderden passages die letterlijk zijn overgeschreven of slechts miniem zijn aangepast.
Geschreven in 2009

"Soms paste ze teksten minimaal aan om de schijn van originaliteit te wekken, bijvoorbeeld door zinnen te herschrijven in de ik-vorm", is te lezen op de BNR-website. Als er inderdaad kan worden aangetoond dat hier sprake is van plagiaat, kan Maeijer haar academische titel kwijtraken.

Maeijer schreef de uit 69 pagina's bestaande scriptie in 2009, toen ze de masteropleiding International & European Public Law aan de Erasmus Universiteit Rotterdam volgde. BNR controleerde de scriptie met een automatische plagiaatcheck, die de afgelopen jaren gemeengoed is geworden in het hoger onderwijs. Daaruit kwam naar voren dat 56 procent van de scriptie uit andere bronnen afkomstig was.

Een groot deel van de geplagieerde bronnen wordt door haar weliswaar in de literatuurlijst van de scriptie genoemd, maar omdat zij de passages in de lopende tekst niet tussen aanhalingstekens heeft gezet, is het net alsof zij die zelf heeft geschreven.
Te goeder trouw

Maeijer wil niet te veel kwijt over de zaak. "Het is al enige tijd geleden dat ik studeerde", laat ze in een reactie weten. "Ik heb hard gewerkt om mijn studie af te ronden. Het schrijven van mijn scriptie heb ik te goeder trouw en met de beste intenties gedaan."

BNR liet drie plagiaatexperts kijken naar de scriptie. Voor twee van hen was er duidelijk sprake van plagiaat en academische fraude, de derde vindt dat het zo'n vaart niet loopt.

Bron: https://www.rtl.nl/nieuws(...)is-maeijer-hangt-van

Functie elders dus als het waar blijkt te zijn.

Niet mijn OP. Kan niks, plagiaat. Bekende riedel op platrechts.
pi_219532805
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:34 schreef perseus_of_greece het volgende:
PVV-staatssecretaris Vicky Maeijer
Naast fraude je ook nog eens schuldig maken aan een baan die je niet hebt... :(
pi_219532822
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Naast fraude je ook nog eens schuldig maken aan een baan die je niet hebt... :(
Ze is 11 maanden lang stas geweest.
pi_219532948
Ik vermoed dat voor velen er weinig origineel materiaal in een masterscriptie staat, waarbij het "onderzoek" puur theoretisch is zonder enig werkelijke (praktische) experimenten en observaties.
pi_219533023
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:42 schreef Cockwhale het volgende:
Ik vermoed dat voor velen er weinig origineel materiaal in een masterscriptie staat, waarbij het "onderzoek" puur theoretisch is zonder enig werkelijke (praktische) experimenten en observaties.
Dat is niet erg, maar je moet wel je bronnen vermelden en niet doen alsof het eigen werk is.
pi_219533035
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:18 schreef recursief het volgende:

[..]
Ze is 11 maanden lang stas geweest.
Goh.....echt?

:{
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 10:37:46 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219533238
Weer open
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219533252
In die tijd had je nog geen ChatGPT, toen moest je wel.
pi_219533353
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Goh.....echt?

:{
Snapte je het zelf wel toen je die opmerking maakte?
pi_219533423
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:53 schreef recursief het volgende:
Snapte je het zelf wel toen je die opmerking maakte?
Ja.

Ben jij altijd zo chagrijnig in de ochtend dat je flauwe opmerkingen niet snapt?
  vrijdag 19 december 2025 @ 11:08:58 #11
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219533433
Dit was al eerder de revu gepasseerd. Waarom nu weer?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_219533436
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:01 schreef Nizno het volgende:
Als er een jaar niets over gezegd is hoeft er geen deel 2 gemaakt te worden.
Nog van 13 maart 2025:
quote:
Staatssecretaris Vicky Maeijer (Langdurige Zorg) gaat een nieuwe scriptie schrijven.

De Erasmus Universiteit Rotterdam nam haar scriptie uit 2009 onder de loep na beschuldigingen van plagiaat en heeft haar werk inmiddels ongeldig verklaard.
Maeijer schreef een masterscriptie voor haar opleiding International & European Public Law aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. BNR controleerde haar 69 pagina's tellende scriptie en ontdekte dat meer dan de helft van haar werk afkomstig was uit andere bronnen.

De universiteit kondigde daarop een onderzoek aan. Dat is inmiddels afgerond. "De examencommissie van de Erasmus Universiteit Rotterdam heeft na onderzoek besloten om mijn scriptie ongeldig te verklaren en het afgegeven getuigschrift in te trekken", zegt Maeijer donderdag in een verklaring.

De PVV-staatssecretaris zegt dat ze niet uitgesloten is van de mogelijkheid om een nieuwe scriptie te schrijven. Die moet dan wel over een nieuw onderwerp gaan.

In de verklaring zegt Maeijer dat ze het zichzelf "zeer kwalijk neemt" en dat dit "nooit had mogen gebeuren". "Dit besluit is een enorme klap voor mij. Ik heb met de beste intenties mijn studie afgerond, maar naar nu blijkt daarbij grote fouten gemaakt."

De staatssecretaris zegt de kans om opnieuw een scriptie te schrijven "met beide handen aan te grijpen". Ze gaat met de universiteit in gesprek over het afronden van haar studie. Haar politieke positie heeft overigens nooit ter discussie gestaan. De plagiaatbeschuldiging heeft geen invloed gehad op haar werk.
https://www.nu.nl/politie(...)dig-om-plagiaat.html
pi_219533453
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 11:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ja.

Ben jij altijd zo chagrijnig in de ochtend dat je flauwe opmerkingen niet snapt?
pi_219534475
quote:
Soms paste ze teksten minimaal aan om de schijn van originaliteit te wekken, bijvoorbeeld door zinnen te herschrijven in de ik-vorm
Wie schrijft er nou in ik-vorm een scriptie? :') Dat is nog kwalijker dan het plagiaat.
  vrijdag 19 december 2025 @ 13:46:50 #15
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219534565
Plagieren is al jaren heel erg dom door de SW die het feilloos kan detecteren
pi_219534626
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:01 schreef Nizno het volgende:
dit is een deel 2 van NWS / Plagiaat? 'Honderden passages in scriptie staatssecretaris Maeijer"

Dat topic liep van 18 november 2024 tot 1 december 2024
Tot een spammer het topic omhoog haalde en de laatste 7 posts tot het slotje werden geplaatst.
Als er een jaar niets over gezegd is hoeft er geen deel 2 gemaakt te worden.
Dat hangt er helemaal vanaf. Als een onderwerp op een gegeven moment min of meer uitgediscussieerd is en er wordt in het topic niet meer gereageerd, en na meer dan een jaar komen er nieuwe ontwikkelingen waardoor er weer behoefte aan is om er verder over te discussieren, dan ligt het voor de hand om een nieuw deel aan de reeks toe te voegen.

Maar in dit geval was het onderwerp min of meer uitgediscussieerd en zijn er geen nieuwe ontwikkelingen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 19 december 2025 @ 14:10:49 #17
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_219534765
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 13:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat hangt er helemaal vanaf. Als een onderwerp op een gegeven moment min of meer uitgediscussieerd is en er wordt in het topic niet meer gereageerd, en na meer dan een jaar komen er nieuwe ontwikkelingen waardoor er weer behoefte aan is om er verder over te discussieren, dan ligt het voor de hand om een nieuw deel aan de reeks toe te voegen.

Maar in dit geval was het onderwerp min of meer uitgediscussieerd en zijn er geen nieuwe ontwikkelingen.
dit was inderdaad mijn redenering
Plus dat in de OP niets verwees naar een deel 1. Gewoon de oude OP is gequote als een quote en niet als een post van FOK!.

Maar goed, sp3c is NWS mod en die heeft hem heropend en gereekst
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 14:15:56 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219534804
daar valt op zich wat over te zeggen maar als er een normaal gesprekje aan de gang is heb ik ook niet zo'n zin om het af te kappen zonder reden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 19 december 2025 @ 14:36:01 #19
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219535051
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 13:35 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Wie schrijft er nou in ik-vorm een scriptie? :') Dat is nog kwalijker dan het plagiaat.
Nog kwallijker is de "toen" vorm.

Waar maak je je druk om? Of iemand die scripties ooit nog gaat lezen _O- Plagiaat is zo oud als de weg naar Rome, wordt heel veel gepleegd - kunst is om het zo weg te moffelen dat het niet opvalt. Daarin is deze dame dan niet zo handig geweest. Iedere lul kan een sciptie schrijven - ik namelijk ook :!
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')