abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215700328
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee. De schoolleiding gaat niet over het wel of niet verbieden van bidden tijdens een pauze. Wat ze ook wel of niet in hun statuten zetten.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:19 schreef r_one het volgende:
Volgens mij heb je mijn posts niet allemaal even goed gelezen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_215700331
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat doe ik wel, want ook binnen een pauze zijn er regels, helemaal op een school. Pauze wil niet zeggen dat een school een plek vrij van regels en voorschriften wordt. Het is simpelweg een moment waar er geen les wordt gegeven, leerlingen kunnen dan wat eten, drinken of met elkaar praten. Maar actief religie beoefenen dus niet, dat is iets voor thuis en in de moskee.
Leerlingen kunnen en mogen vaak wel meer dan dat. Weet niet in wat voor gevangenis jij op school hebt gezeten. Punt is dat het ook in deze school kon en mocht, de onrust is ontstaan door de wijziging. En dat de onrust ontstaat is niet vreemd en heeft geen flikker met integratie te maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215700347
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, dat zou het moeten zijn. Maar je krijgt dus dat de sociale druk meer handvatten krijgt.

Wat bedoel ik daarmee? De islam is een praktisch geloof. Het is prima mogelijk om je gebed in te halen zodat je je op school kunt richten op je lessen en je sociale leven zonder dat je dingen mist. Maar dan is er dus ineens de gebedsruimte.

De ervaring bij dat soort dingen is dat in gemeenschappen met hoge sociale controle leden dan druk op elkaar gaan uitoefenen.

Op de openbare school waar mijn zoon (lichtgetint uiterlijk) eerst zat, was er altijd gedoe met name rond de Ramadan waarbij islamitische jongens meenden hem te moeten corrigeren. Op de middelbare school (met gebedsruimte) duurde het ook even voordat men doorkreeg dat hij er uitzag zoals zij, maar dat hij geen moslim was. Ook weer gedoe.

Uiteindelijk naar een christelijke school (zonder gebedsruimte) en was het klaar.

Hetzelfde zie je nu gebeuren met het faciliteren van eetpauzes bij voetbalclubs in de Ramadan. Eerst kwamen de gematigder jongens er nog mee weg om het vasten in te halen, maar nu is er wat betreft de dwingender leeftijds- en zuilgenootjes geen reden meer om niet te vasten. Dat is trouwens na het gezeik over douchen in een gore onderbroek omdat naakt niet mag.
Ik werd op een christelijke school regelmatig gecorrigeerd of met de nek aangekeken. Of er werd voor me gebeden, omdat ik dat niet deed. Voelde me er helemaal niet prettig, maarja, wel iets wat ik daar kon verwachten. Ik wil dat niet voor kinderen op een openbare school. Wel dat ze leren over religie, maar niet dat het er ook uitgeoefend wordt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_215700359
booslims zijn boos, what's new anyhow
pi_215700370
Ach, de islamietjes zijn weer eens boos. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_215700386
Mag je daar ook bidden als medewerker van Zadkine?

quote:
,Als iemand die christelijk is daar een boterham wil eten, dan zou het kunnen dat hij z’n handen vouwt voordat hij aan het eten begint. Dat kun je in een huiskamer doen natuurlijk.”

Mag je als moslim ook je gebedskleedje uitrollen?

,,Nee, op dit moment is dat niet wenselijk. We willen op dit moment een neutrale plek zijn, voor alles en iedereen.”
We willen een neutrale plek zijn, maar toch niet helemaal neutraal.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 november 2024 @ 19:31:51 #257
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215700427
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat doe ik wel, want ook binnen een pauze zijn er regels, helemaal op een school. Pauze wil niet zeggen dat een school een plek vrij van regels en voorschriften wordt. Het is simpelweg een moment waar er geen les wordt gegeven, leerlingen kunnen dan wat eten, drinken of met elkaar praten. Maar actief religie beoefenen dus niet, dat is iets voor thuis en in de moskee.
Je laatste zin, dat maak jij er van…
pi_215700471
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Schijnbaar halfbakken dan. Misschien dar de school zich niet zo zeer op de openbare grondslag, maar seculiere grondslag moet gaan beroepen. Lekker op zn Frans iedereen dezelde kledij, geen geloofsuitingen enzo.
Ik ben voor. Waar kunnen we tekenen?
pi_215700488
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:28 schreef Mutant01 het volgende:
Mag je daar ook bidden als medewerker van Zadkine?
[..]
We willen een neutrale plek zijn, maar toch niet helemaal neutraal.
Wel heel gek ja, dat een school in een van oudsher christelijk land het Christelijk geloof een voorkeursbehandeling geeft.
pi_215700541
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:01 schreef probeer het volgende:

[..]
Wat een of ander statuut zegt boeit me niets. Is toch niet rechtsgeldig.

Vind jij dat mensen mogen bidden tijdens werkpauzes?
Ik vind dat scholen bezig moeten zijn met scholing, niet met het faciliteren van gebedsruimtes.

Mensen die dat niet leuk vinden mogen lekker ophoepelen naar een ander land.

En in dit geval -zoals nagenoeg altijd het geval is met dit gezeik- naar een islamitisch land.
pi_215700558
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Leerlingen kunnen en mogen vaak wel meer dan dat. Weet niet in wat voor gevangenis jij op school hebt gezeten. Punt is dat het ook in deze school kon en mocht, de onrust is ontstaan door de wijziging. En dat de onrust ontstaat is niet vreemd en heeft geen flikker met integratie te maken.
Dat er onrust en woede onstaat heeft zoals gebruikelijk bijna altijd met de islam te maken.
pi_215700559
quote:
10s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik ben voor. Waar kunnen we tekenen?
In de aula van het Zadkine. Binnenkort.

Staat ook nog dit plaatje eronder ...
230322_1_daily891_82.jpg
:')
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 27 november 2024 @ 19:43:17 #263
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215700572
quote:
4s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:41 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Dat er onrust en woede onstaat heeft zoals gebruikelijk bijna altijd met de islam te maken.
pi_215700581
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, het staat niet onomstotelijk vast dat de Christenen dit niet allemaal bekokstoofd hebben. We weten immers allemaal dat die oververtegenwoordigd zijn op het Zadkine.
  woensdag 27 november 2024 @ 19:45:38 #265
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215700590
quote:
10s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, het staat niet onomstotelijk vast dat de Christenen dit niet allemaal bekokstoofd hebben. We weten immers allemaal dat die oververtegenwoordigd zijn op het Zadkine.
Dit vat ik even niet…?
  woensdag 27 november 2024 @ 19:50:35 #266
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215700652
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Altijd weer die moslims. Eten ontnomen,naakt douchen ontnomen, naar Christelijke school want moslims. Wat een hel moet het zijn geweest.
Oh ik heb ook genoeg verhalen over dwingelandende grefo's hoor, wees gerust.
pi_215700678
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:45 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dit vat ik even niet…?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
  woensdag 27 november 2024 @ 19:55:28 #268
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215700692
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:53 schreef r_one het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sommige teksten zijn voor mij gewoon ingewikkeld: én sarcasme én twee keer ‘niet’ e.d.
pi_215700764
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Sommige teksten zijn voor mij gewoon ingewikkeld: én sarcasme én twee keer ‘niet’ e.d.
Niet erg. Nederlands is ook geen gemakkelijke taal.
Helemaal voor diegenen waarvoor het ook nog eens de moedertaal niet is.
.
pi_215700784
quote:
4s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:39 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ik vind dat scholen bezig moeten zijn met scholing, niet met het faciliteren van gebedsruimtes.
Ik vind dat ook. Zelfs het tweede deel van die zin.

En als het daarbij was gebleven ("wij gaan als school geen gebedsruimtes faciliteren") dan was het hooguit een interne discussie gebleven. Zoals dus ook al een poosje het geval is, aldus het artikel.

Mijn werkgever (een zeer linkse en liberale instelling) heeft ook geen gebedsruimtes. Wel een kamertje waar vrouwen eventueel kunnen kolven. Er zullen vast en zeker mensen zijn die wel gebedsruimtes willen, en het staat ze geheel vrij om dat te verzoeken. Maar het antwoord is en blijft "nee, doen we niet".

En dat is he-le-maal prima. Een werkgever hoeft actief religieuze uitingen niet te faciliteren.

Maar een werkgever die werknemers in hun pauze zaken wil gaan verbieden, dat is van een andere orde.

Al ga ik in mijn pauze naar de hoeren. Dat gaat mijn werkgever geen ene fuck aan.

Zolang ik anderen er niet mee lastig val (en NERGENS in dit artikel valt op te maken dat deze biddende mensen dat wél doen, er wordt zelfs benadrukt dat de huidige situatie is dat die biddende mensen zichzelf daarvoor terugtrekken / even afzonderen) en het geen negatief effect op mijn werk heeft, kan de werkgever tijdens mijn pauzes de rambam krijgen.

quote:
Mensen die dat niet leuk vinden mogen lekker ophoepelen naar een ander land.
Mensen die het niet leuk vinden dat hun werkgever ze in hun pauze denkt te mogen vertellen of ze wel of niet mogen bidden, moeten ophoepelen naar een ander land?

Een land zonder wetgeving mbt arbeidsrecht (je pauze is van jou) en vrijheid van religie (en dus om in eigen tijd wel of niet te bidden)?

quote:
En in dit geval -zoals nagenoeg altijd het geval is met dit gezeik- naar een islamitisch land.
Dat blijkt nergens uit het artikel. Dat is wat jullie er weer van gemaakt hebben. Want er wonen veel moslims in/rond Rotterdam.
"Pools are perfect for holding water"
pi_215700803
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 20:03 schreef probeer het volgende:
Een werkgever hoeft actief religieuze uitingen niet te faciliteren.

Maar een werkgever die werknemers in hun pauze zaken wil gaan verbieden, dat is van een andere orde.
Now we're talking ^O^
.
pi_215700827
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee, deze onrust is ontstaan door moslims die hun religie boven de regels van de school proberen te krijgen. Niet bidden wil dan ook zeggen niet bidden, en jij als mede-moslim gaat uiteraard je geloofsgenoten verdedigen. Prima, dat mag natuurlijk, maar het benadrukt wel waar het probleem in Nederland zit.

Hier trouwens nog een leuk artikel over 'jongeren' op Zadkine: Deze jonge mbo-studenten schrijven over hun islam. ‘Dankbaar als moslim geboren’

Tja, het zullen vast allemaal prima jongens zijn hoor, maar bidden doe je maar thuis. En als je dat niet kunt accepteren en denkt dat openbare onderwijsinstellingen in Nederland zich moeten aanpassen aan jouw religie, dan kun je beter terug naar Marokko, Turkije of een ander Islamitisch land.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Miss 200.000.000! woensdag 27 november 2024 @ 20:08:17 #273
367000 roos94
pi_215700850
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:06 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Stilteruimtes....
Daar is toch een wc voor? Daar ga ik tenminste heen als ik stilte wil...
Als ik weer eens bij KFC heb lopen schransen is het hier niet stil op de wc
pi_215700865
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 20:08 schreef roos94 het volgende:

[..]
Als ik weer eens bij KFC heb lopen schransen is het hier niet stil op de wc
KFC is wel halal
.
pi_215700891
quote:
10s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wel heel gek ja, dat een school in een van oudsher christelijk land het Christelijk geloof een voorkeursbehandeling geeft.
Ja wel gek ja als je het daarna over neutraliteit hebt. Man man man
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')