quote:Op woensdag 27 november 2024 19:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee. De schoolleiding gaat niet over het wel of niet verbieden van bidden tijdens een pauze. Wat ze ook wel of niet in hun statuten zetten.
quote:Op woensdag 27 november 2024 19:19 schreef r_one het volgende:
Volgens mij heb je mijn posts niet allemaal even goed gelezen.
Leerlingen kunnen en mogen vaak wel meer dan dat. Weet niet in wat voor gevangenis jij op school hebt gezeten. Punt is dat het ook in deze school kon en mocht, de onrust is ontstaan door de wijziging. En dat de onrust ontstaat is niet vreemd en heeft geen flikker met integratie te maken.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat doe ik wel, want ook binnen een pauze zijn er regels, helemaal op een school. Pauze wil niet zeggen dat een school een plek vrij van regels en voorschriften wordt. Het is simpelweg een moment waar er geen les wordt gegeven, leerlingen kunnen dan wat eten, drinken of met elkaar praten. Maar actief religie beoefenen dus niet, dat is iets voor thuis en in de moskee.
Ik werd op een christelijke school regelmatig gecorrigeerd of met de nek aangekeken. Of er werd voor me gebeden, omdat ik dat niet deed. Voelde me er helemaal niet prettig, maarja, wel iets wat ik daar kon verwachten. Ik wil dat niet voor kinderen op een openbare school. Wel dat ze leren over religie, maar niet dat het er ook uitgeoefend wordt.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, dat zou het moeten zijn. Maar je krijgt dus dat de sociale druk meer handvatten krijgt.
Wat bedoel ik daarmee? De islam is een praktisch geloof. Het is prima mogelijk om je gebed in te halen zodat je je op school kunt richten op je lessen en je sociale leven zonder dat je dingen mist. Maar dan is er dus ineens de gebedsruimte.
De ervaring bij dat soort dingen is dat in gemeenschappen met hoge sociale controle leden dan druk op elkaar gaan uitoefenen.
Op de openbare school waar mijn zoon (lichtgetint uiterlijk) eerst zat, was er altijd gedoe met name rond de Ramadan waarbij islamitische jongens meenden hem te moeten corrigeren. Op de middelbare school (met gebedsruimte) duurde het ook even voordat men doorkreeg dat hij er uitzag zoals zij, maar dat hij geen moslim was. Ook weer gedoe.
Uiteindelijk naar een christelijke school (zonder gebedsruimte) en was het klaar.
Hetzelfde zie je nu gebeuren met het faciliteren van eetpauzes bij voetbalclubs in de Ramadan. Eerst kwamen de gematigder jongens er nog mee weg om het vasten in te halen, maar nu is er wat betreft de dwingender leeftijds- en zuilgenootjes geen reden meer om niet te vasten. Dat is trouwens na het gezeik over douchen in een gore onderbroek omdat naakt niet mag.
We willen een neutrale plek zijn, maar toch niet helemaal neutraal.quote:,Als iemand die christelijk is daar een boterham wil eten, dan zou het kunnen dat hij z’n handen vouwt voordat hij aan het eten begint. Dat kun je in een huiskamer doen natuurlijk.”
Mag je als moslim ook je gebedskleedje uitrollen?
,,Nee, op dit moment is dat niet wenselijk. We willen op dit moment een neutrale plek zijn, voor alles en iedereen.”
Je laatste zin, dat maak jij er van…quote:Op woensdag 27 november 2024 19:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat doe ik wel, want ook binnen een pauze zijn er regels, helemaal op een school. Pauze wil niet zeggen dat een school een plek vrij van regels en voorschriften wordt. Het is simpelweg een moment waar er geen les wordt gegeven, leerlingen kunnen dan wat eten, drinken of met elkaar praten. Maar actief religie beoefenen dus niet, dat is iets voor thuis en in de moskee.
Ik ben voor. Waar kunnen we tekenen?quote:Op woensdag 27 november 2024 19:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Schijnbaar halfbakken dan. Misschien dar de school zich niet zo zeer op de openbare grondslag, maar seculiere grondslag moet gaan beroepen. Lekker op zn Frans iedereen dezelde kledij, geen geloofsuitingen enzo.
Wel heel gek ja, dat een school in een van oudsher christelijk land het Christelijk geloof een voorkeursbehandeling geeft.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:28 schreef Mutant01 het volgende:
Mag je daar ook bidden als medewerker van Zadkine?
[..]
We willen een neutrale plek zijn, maar toch niet helemaal neutraal.
Ik vind dat scholen bezig moeten zijn met scholing, niet met het faciliteren van gebedsruimtes.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat een of ander statuut zegt boeit me niets. Is toch niet rechtsgeldig.
Vind jij dat mensen mogen bidden tijdens werkpauzes?
Dat er onrust en woede onstaat heeft zoals gebruikelijk bijna altijd met de islam te maken.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leerlingen kunnen en mogen vaak wel meer dan dat. Weet niet in wat voor gevangenis jij op school hebt gezeten. Punt is dat het ook in deze school kon en mocht, de onrust is ontstaan door de wijziging. En dat de onrust ontstaat is niet vreemd en heeft geen flikker met integratie te maken.
In de aula van het Zadkine. Binnenkort.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben voor. Waar kunnen we tekenen?
quote:Op woensdag 27 november 2024 19:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat er onrust en woede onstaat heeft zoals gebruikelijk bijna altijd met de islam te maken.
Je hebt gelijk, het staat niet onomstotelijk vast dat de Christenen dit niet allemaal bekokstoofd hebben. We weten immers allemaal dat die oververtegenwoordigd zijn op het Zadkine.quote:
Dit vat ik even niet…?quote:Op woensdag 27 november 2024 19:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het staat niet onomstotelijk vast dat de Christenen dit niet allemaal bekokstoofd hebben. We weten immers allemaal dat die oververtegenwoordigd zijn op het Zadkine.
Oh ik heb ook genoeg verhalen over dwingelandende grefo's hoor, wees gerust.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Altijd weer die moslims. Eten ontnomen,naakt douchen ontnomen, naar Christelijke school want moslims. Wat een hel moet het zijn geweest.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op woensdag 27 november 2024 19:53 schreef r_one het volgende:
[..]Sommige teksten zijn voor mij gewoon ingewikkeld: én sarcasme én twee keer ‘niet’ e.d.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet erg. Nederlands is ook geen gemakkelijke taal.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Sommige teksten zijn voor mij gewoon ingewikkeld: én sarcasme én twee keer ‘niet’ e.d.
Ik vind dat ook. Zelfs het tweede deel van die zin.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:39 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik vind dat scholen bezig moeten zijn met scholing, niet met het faciliteren van gebedsruimtes.
Mensen die het niet leuk vinden dat hun werkgever ze in hun pauze denkt te mogen vertellen of ze wel of niet mogen bidden, moeten ophoepelen naar een ander land?quote:Mensen die dat niet leuk vinden mogen lekker ophoepelen naar een ander land.
Dat blijkt nergens uit het artikel. Dat is wat jullie er weer van gemaakt hebben. Want er wonen veel moslims in/rond Rotterdam.quote:En in dit geval -zoals nagenoeg altijd het geval is met dit gezeik- naar een islamitisch land.
Now we're talkingquote:Op woensdag 27 november 2024 20:03 schreef probeer het volgende:
Een werkgever hoeft actief religieuze uitingen niet te faciliteren.
Maar een werkgever die werknemers in hun pauze zaken wil gaan verbieden, dat is van een andere orde.
Nee, deze onrust is ontstaan door moslims die hun religie boven de regels van de school proberen te krijgen. Niet bidden wil dan ook zeggen niet bidden, en jij als mede-moslim gaat uiteraard je geloofsgenoten verdedigen. Prima, dat mag natuurlijk, maar het benadrukt wel waar het probleem in Nederland zit.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leerlingen kunnen en mogen vaak wel meer dan dat. Weet niet in wat voor gevangenis jij op school hebt gezeten. Punt is dat het ook in deze school kon en mocht, de onrust is ontstaan door de wijziging. En dat de onrust ontstaat is niet vreemd en heeft geen flikker met integratie te maken.
Als ik weer eens bij KFC heb lopen schransen is het hier niet stil op de wcquote:Op woensdag 27 november 2024 09:06 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Stilteruimtes....
Daar is toch een wc voor? Daar ga ik tenminste heen als ik stilte wil...
KFC is wel halalquote:Op woensdag 27 november 2024 20:08 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als ik weer eens bij KFC heb lopen schransen is het hier niet stil op de wc
Ja wel gek ja als je het daarna over neutraliteit hebt. Man man manquote:Op woensdag 27 november 2024 19:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wel heel gek ja, dat een school in een van oudsher christelijk land het Christelijk geloof een voorkeursbehandeling geeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |