Now we're talkingquote:Op woensdag 27 november 2024 20:03 schreef probeer het volgende:
Een werkgever hoeft actief religieuze uitingen niet te faciliteren.
Maar een werkgever die werknemers in hun pauze zaken wil gaan verbieden, dat is van een andere orde.
Nee, deze onrust is ontstaan door moslims die hun religie boven de regels van de school proberen te krijgen. Niet bidden wil dan ook zeggen niet bidden, en jij als mede-moslim gaat uiteraard je geloofsgenoten verdedigen. Prima, dat mag natuurlijk, maar het benadrukt wel waar het probleem in Nederland zit.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leerlingen kunnen en mogen vaak wel meer dan dat. Weet niet in wat voor gevangenis jij op school hebt gezeten. Punt is dat het ook in deze school kon en mocht, de onrust is ontstaan door de wijziging. En dat de onrust ontstaat is niet vreemd en heeft geen flikker met integratie te maken.
Als ik weer eens bij KFC heb lopen schransen is het hier niet stil op de wcquote:Op woensdag 27 november 2024 09:06 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Stilteruimtes....
Daar is toch een wc voor? Daar ga ik tenminste heen als ik stilte wil...
KFC is wel halalquote:Op woensdag 27 november 2024 20:08 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als ik weer eens bij KFC heb lopen schransen is het hier niet stil op de wc
Ja wel gek ja als je het daarna over neutraliteit hebt. Man man manquote:Op woensdag 27 november 2024 19:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wel heel gek ja, dat een school in een van oudsher christelijk land het Christelijk geloof een voorkeursbehandeling geeft.
De Verhage is halal, KFC niet. Dus ik zou als ik jou was niet bij Verhage eten. Straks raak je mog besmet.quote:
Howard, ik lees je posts graag. Ben het er ook vaak mee eens. Maar soms mis ik dat je ook eens iets goeds ziet van de islam. Die mensen zijn niet allemaal slecht of bloeddorstig.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, deze onrust is ontstaan door moslims die hun religie boven de regels van de school proberen te krijgen. Niet bidden wil dan ook zeggen niet bidden, en jij als mede-moslim gaat uiteraard je geloofsgenoten verdedigen. Prima, dat mag natuurlijk, maar het benadrukt wel waar het probleem in Nederland zit.
Hier trouwens nog een leuk artikel over 'jongeren' op Zadkine: Deze jonge mbo-studenten schrijven over hun islam. ‘Dankbaar als moslim geboren’
Tja, het zullen vast allemaal prima jongens zijn hoor, maar bidden doe je maar thuis. En als je dat niet kunt accepteren en denkt dat openbare onderwijsinstellingen in Nederland zich moeten aanpassen aan jouw religie, dan kun je beter terug naar Marokko, Turkije of een ander Islamitisch land.
Dat is natuurlijk je vurige wens en insteek. Maar niet bidden is dus niet niet bidden. Maar je hebt het artikel niet gelezen en zag het woordje moslim en dacht hey, daar kan ik wat mee.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, deze onrust is ontstaan door moslims die hun religie boven de regels van de school proberen te krijgen. Niet bidden wil dan ook zeggen niet bidden, en jij als mede-moslim gaat uiteraard je geloofsgenoten verdedigen. Prima, dat mag natuurlijk, maar het benadrukt wel waar het probleem in Nederland zit.
Hier trouwens nog een leuk artikel over 'jongeren' op Zadkine: Deze jonge mbo-studenten schrijven over hun islam. ‘Dankbaar als moslim geboren’
Tja, het zullen vast allemaal prima jongens zijn hoor, maar bidden doe je maar thuis. En als je dat niet kunt accepteren en denkt dat openbare onderwijsinstellingen in Nederland zich moeten aanpassen aan jouw religie, dan kun je beter terug naar Marokko, Turkije of een ander Islamitisch land.
Wat is er haram aan kippenvlees?quote:Op woensdag 27 november 2024 20:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Verhage is halal, KFC niet. Dus ik zou als ik jou was niet bij Verhage eten. Straks raak je mog besmet.
Kippenvlees is niet per definitie haram of halal, als je het daarover wil hebben is F&L een leuk forum.quote:
Zowel voor werknemers als voor leerlingen geldt dat er twee soorten pauzes zijn. De middagpauze is doorgaans degene die aan grotere beperkingen onderhevig is en waarbij de werknemer/scholier van het terrein af mag. Wat er op dat terrein wel of niet mag is nog steeds aan de werkgever/instelling.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:03 schreef probeer het volgende:
Maar een werkgever die werknemers in hun pauze zaken wil gaan verbieden, dat is van een andere orde.
Daar zijn velen ook open over. Nederland is een Westers land met een Christelijk-Joodse inslag, die cultuur dient beschermd te worden, net zoals dat Turken de Islamtische cultuur in Turkije willen beschermen en Marokkanen de Islamtische cultuur in Marokko.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja wel gek ja als je het daarna over neutraliteit hebt. Man man man
Dat argument heb ik dan ook nergens gemaakt. Sterker nog, ik stel het tegenovergestelde, zie de laatste alinea in mijn post.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Howard, ik lees je posts graag. Ben het er ook vaak mee eens. Maar soms mis ik dat je ook eens iets goeds ziet van de islam. Die mensen zijn niet allemaal slecht of bloeddorstig.
Dank u.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:15 schreef Mutant01 het volgende:
Kippenvlees is niet per definitie haram
Je bent een beetje aan het raaskallen. Een school met openbare grondslag die het heeft over neutraliteit maar het dus uiteindelijk niet is. Anders hadden zichzelf maar een Joods Christelijke school moeten noemen en was deze discussie ook niet gevoerd.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar zijn velen ook open over. Nederland is een Westers land met een Christelijk-Joodse inslag, die cultuur dient beschermd te worden, net zoals dat Turken de Islamtische cultuur in Turkije willen beschermen en Marokkanen de Islamtische cultuur in Marokko.
Wel of niet tijdens je pauze op het terrein van de werkgever mogen voetballen? Klopt. Daar zullen ze vast regels of zelfs een verbod aan mogen verbinden.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat er op dat terrein wel of niet mag is nog steeds aan de werkgever/instelling.
In dit geval is het nog gekker. Ja je mag bidden, maar we bepalen de vorm: alleen op de Christelijke manier.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Wel of niet tijdens je pauze op het terrein van de werkgever mogen voetballen? Klopt. Daar zullen ze vast regels of zelfs een verbod aan mogen verbinden.
Wel of niet tijdens je pauze op het terrein van de werkgever mogen bidden? Nee, dat mogen ze niet verbieden.
En volgens mij weet je dat best.
En de Azan dan?quote:Op woensdag 27 november 2024 20:25 schreef probeer het volgende:
Wel of niet tijdens je pauze op het terrein van de werkgever mogen bidden? Nee, dat mogen ze niet verbieden.
Nou, laten we eerlijk blijven ... Dat is louter hoe onze radicaal rechtse mede-FoK!-ers het graag zouden zien; een zeer selectieve vrijheid van religie. Lang leve de Nederlandse waarden, (en fuck het humanisme)!quote:Op woensdag 27 november 2024 20:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In dit geval is het nog gekker. Ja je mag bidden, maar we bepalen de vorm: alleen op de Christelijke manier.
Ik gok zomaar dat een rechter niet zal oordelen dat een werkgever verplicht is om de Azan te laten klinken.quote:
Ik lees dat toch echt letterlijk terug in het interview.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou, laten we eerlijk blijven ... Dat is louter hoe onze radicaal rechtse mede-FoK!-ers het graag zouden zien; een zeer selectieve vrijheid van religie. Lang leve de Nederlandse waarden, (en fuck het humanisme)!
Maar dat is niet iets wat door die onderwijsstelling beweerd wordt.
Ehh .. linkje?quote:Op woensdag 27 november 2024 20:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik lees dat toch echt letterlijk terug in het interview.
Het gaat me om (het verbieden van) religieuze vrijheden. Bidden is er een van, de Azan ook.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat een rechter niet zal oordelen dat een werkgever verplicht is om de Azan te laten klinken.
Matig.quote:En ik gok ook dat jij, met veel meer juridische kennis dan ik, dat ook best wel weet.
Vertel .. hoe doe ik het, qua gokken?
Op een kleedje op de grond? Dat is echt aan de instelling om daar toestemming voor te geven. Je kan niet in mensen hun hoofd kijken en de WC is ook privé.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Wel of niet tijdens je pauze op het terrein van de werkgever mogen voetballen? Klopt. Daar zullen ze vast regels of zelfs een verbod aan mogen verbinden.
En volgens mij weet je dat best.
Nee, dat zijn moslims. Niet andermans religieuze regel van de zondagsrust of de biecht respecteren, maar wel eisen dat de niet moslims de religieuze regels van de islam volgen zoals het niet afbeelden van die kutprofeet en en het in ere houden van elk exemplaar van de koran.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou, laten we eerlijk blijven ... Dat is louter hoe onze radicaal rechtse mede-FoK!-ers het graag zouden zien; een zeer selectieve vrijheid van religie. Lang leve de Nederlandse waarden, (en fuck het humanisme)!
Je lijkt niet goed te begrijpen wat dit in de praktijk wil zeggen. Het niet mogen bidden op school staat op geen enkele manier haaks op de vrijheid van religie.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Maar dat is niet iets wat door die onderwijsstelling beweerd wordt.
https://www.ad.nl/rotterd(...)t-ontnemen~a92ca202/quote:Op woensdag 27 november 2024 20:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Ehh .. linkje?
Maar ja, dat zou de boel inderdaad nóg kwalijker maken.
Ik zou denken dat een rechtbank dan zou wegen in hoeverre die oproep inbreuk maakt op de belangen en vrijheden van anderen. Maar daar is bij 'je in je pauze afzonderen om te bidden' geen sprake van.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Het gaat me om (het verbieden van) religieuze vrijheden. Bidden is er een van, de Azan ook.
Een werkgever is het niet verplicht te laten klinken nee (duh), maar kan/mag hij het ook verbieden? Mag iemand in de hal van het Zadkine gaan staan tetteren dat je je naar het gebed moet haasten en dat er geen grotere godheid is da Allah?
Op hun eigen kleedje op een stukje grond waar ze anderen niet in de weg zitten? Geen enkele rechter gaat een werkgever gelijk geven in zo'n verbod.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op een kleedje op de grond? Dat is echt aan de instelling om daar toestemming voor te geven. Je kan niet in mensen hun hoofd kijken en de WC is ook privé.
Welk interview?quote:Op woensdag 27 november 2024 20:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik lees dat toch echt letterlijk terug in het interview.
Vergelijk je nu het bidden zelf met de azan?quote:Op woensdag 27 november 2024 20:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Het gaat me om (het verbieden van) religieuze vrijheden. Bidden is er een van, de Azan ook.
Een werkgever is het niet verplicht zelf te laten klinken nee (duh), maar kan/mag hij het ook verbieden? Mag iemand in de hal van het Zadkine gaan staan tetteren dat je je naar het gebed moet haasten en dat er geen grotere godheid is dan Allah?
Maar de Azan (zoals hierboven beschreven) dus wel?!quote:Op woensdag 27 november 2024 20:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zou denken dat een rechtbank dan zou wegen in hoeverre die oproep inbreuk maakt op de belangen en vrijheden van anderen. Maar daar is bij 'je in je pauze afzonderen om te bidden' geen sprake van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |