Ik zal maar niet vertellen hoe lang ik erover deed om dit te snappen neequote:Op donderdag 21 november 2024 19:33 schreef Tracksmith het volgende:
Ik denk dat dorsal niet "rug" of "ruggengraat" betekent maar wel "rugnummer"
Het schema wat ik 2 keer gebruikt hebt (met tweede keer hogere mileage), heeft dit als de woensdag voor de race:quote:Op donderdag 21 november 2024 22:49 schreef kalinhos het volgende:
Wat zouden jullie qua training nog aanraden. Over 10 dagen loop ik een marathon. Ik heb vanavond een rustige training gedaan met 10x 400m versnellen (maar 30 sec langzamer dan mn marathontempo) en ik wil zondag en woensdag nog lopen.
Ik denk nog 2x 10 max. Zou je dan nog een paar x een kilometer op marathontempo doen, of nog een paar x een kilometer sneller dan dat? Of gewoon nog 2x heel langzaam en rustig?
Lapo is laatste post veronderstel ik ? Wat is TT dan ?quote:Op donderdag 21 november 2024 20:06 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ik zal maar niet vertellen hoe lang ik erover deed om dit te snappen nee![]()
![]()
Oh, en deze kans qua TT kon ik niet laten gaan, sorrywist niet of je doorhad dat je de lapo had
Ik zou zondag nog 2X2 of 2x3km op marathontempo doen, echt nog effe wennen aan het tempo.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:49 schreef kalinhos het volgende:
Wat zouden jullie qua training nog aanraden. Over 10 dagen loop ik een marathon. Ik heb vanavond een rustige training gedaan met 10x 400m versnellen (maar 30 sec langzamer dan mn marathontempo) en ik wil zondag en woensdag nog lopen.
Ik denk nog 2x 10 max. Zou je dan nog een paar x een kilometer op marathontempo doen, of nog een paar x een kilometer sneller dan dat? Of gewoon nog 2x heel langzaam en rustig?
Ja klopt, dat is de laatste post. Na 300 posts sluit een topic automatisch en bij een reeks is het gebruikelijk dat degene met de laatste post een nieuw deel opent, vandaarquote:Op vrijdag 22 november 2024 15:36 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Lapo is laatste post veronderstel ik ? Wat is TT dan ?
Dit dus. Warm en droog vandaag, maar ontzettende grafwind.quote:Op woensdag 20 november 2024 10:53 schreef twist02 het volgende:
Op zich vind ik hardlopen in de regen niet eens zo ergde eerste 5-10 minuten zijn kut, maar daarna heeft het wel iets bevrijdends ofzo
Heb alleen wel een hekel aan winden net toen ik me daar ook bij neergelegd had en het bij de 4e versnelling ook nog ging hagelen, heb ik wel even gevloekt
![]()
Maar nu (na een warme douche) ga ik mezelf de rest van de dag vertellen dat ik toch maar mooi gegaan ben![]()
Ik heb geen speciale hardloopbuggy (want geen ruimte hier in huis voor), maar gebruik onze Joolz Geo3 ook gewoon voor duurloopjes met de kleine man.quote:Op zondag 24 november 2024 20:56 schreef kalinhos het volgende:
Hebben er trouwens mensen ervaring met het rennen met een hond of met een kinderwagen?
Ik heb een hond van 7 maanden; nu istie nog te jong om deze afstanden te doen maar over een jaartje kan het wel en dan wil ik wel met hem gaan rennen.
Tevens komt er een baby in februari en volgens mij heb je daar speciale kinderwagens voor. Eerst dacht ik je loopt voor lul, maar met zo’n ding kan je wel nog net wat vaker weg om te rennen.
Hier wel ervaring met een hond. Ook voor honden geldt dat ze hun conditie moeten opbouwen. Die van ons kan prima 5km lopen maar daarna begint het tempo toch echt wel te zakken. Als ze los lopen kan je ook niet echt steeds lekker lopen want je moet wel blijven opletten, die van ons snuffelt nog wel eens en kan mij dan kwijt zijn.quote:Op zondag 24 november 2024 20:56 schreef kalinhos het volgende:
Hebben er trouwens mensen ervaring met het rennen met een hond of met een kinderwagen?
Ik heb een hond van 7 maanden; nu istie nog te jong om deze afstanden te doen maar over een jaartje kan het wel en dan wil ik wel met hem gaan rennen.
quote:Op zondag 24 november 2024 21:55 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Ik heb geen speciale hardloopbuggy (want geen ruimte hier in huis voor), maar gebruik onze Joolz Geo3 ook gewoon voor duurloopjes met de kleine man.
Gaat prima moet ik zeggen, alleen je loopt natuurlijk wel iets minder technisch netjes zeg maar.
Nice, die heb ik toevallig ook net gister besteld (ook omdat mn gewone koptelefoon net stuk was gegaan en het waarschijnlijk twee maanden duurt voor ie terug komt uit de garantiequote:Op maandag 25 november 2024 12:22 schreef Quoi het volgende:
Heb mezelf trouwens een koptelefoon van Shokz met bone conduction kado gedaan. Dit was tevens een testrondje en die is meer dan goedgekeurd.
Thanks. Was ook van plan het rustig op te bouwen idd, zeker komende 12 maanden nog niet, maar het is uiteindelijk een jachthond (kooiker) dus hij zou 5k wel aan moeten kunnen denk ik dan. En idd tot max 19 graden ofzo.quote:Op maandag 25 november 2024 11:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hier wel ervaring met een hond. Ook voor honden geldt dat ze hun conditie moeten opbouwen. Die van ons kan prima 5km lopen maar daarna begint het tempo toch echt wel te zakken. Als ze los lopen kan je ook niet echt steeds lekker lopen want je moet wel blijven opletten, die van ons snuffelt nog wel eens en kan mij dan kwijt zijn.
Aan de riem wilt die van ons nog wel eens opeens stilstaan omdat ze echt moet plassen. Ik weet nu ongeveer wel de stukjes waar ze wil plassen dus dan stop ik even.
edit: met warm weer neem ik haar nooit mee. 20 graden is echt al heel warm voor een hond omdat ze niet kunnen zweten. Zorg na afloop ook dat het bakje met water vol zit
Je voelt m echt niet zitten en hoort ook nog omgevingsgeluid, dus dat zijn echt pluspunten.quote:Op maandag 25 november 2024 12:52 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Nice, die heb ik toevallig ook net gister besteld (ook omdat mn gewone koptelefoon net stuk was gegaan en het waarschijnlijk twee maanden duurt voor ie terug komt uit de garantie). Ben benieuwd hoe dat loopt, ik moet dan alleen nog even bedenken waar ik de muziek laat, ik weet niet of ik die op mn horloge kan zetten of telefoon mee moet nemen.
Wij hebben een hardloopkinderwagen. Het is wel wennen want vergt iets aangepaste techniek en planning waar je loopt, maar is wel handigquote:Op zondag 24 november 2024 20:56 schreef kalinhos het volgende:
Tevens komt er een baby in februari en volgens mij heb je daar speciale kinderwagens voor. Eerst dacht ik je loopt voor lul, maar met zo’n ding kan je wel nog net wat vaker weg om te rennen.
Heb ik ook! Echt top dingenquote:Op maandag 25 november 2024 12:22 schreef Quoi het volgende:
Heb mezelf trouwens een koptelefoon van Shokz met bone conduction kado gedaan. Dit was tevens een testrondje en die is meer dan goedgekeurd.
Dat zal ik niet snel vergetenquote:Op maandag 25 november 2024 22:43 schreef GotC het volgende:
Ingeschreven voor 20km SallandtrailHeb daar heel vaak aangemoedigd, nu eindelijk zelf lopen. Ofja, zou in 2020 daar ook lopen, tot de eerste lockdown werd aangekondigd de avond ervoor (weet je nog @:Quoi
)
Heb sinds begin dit jaar de Shokz openrun mini en ben daar super tevreden over. Zeer lichtgewicht dus je voelt ze eigenlijk niet meer als je eenmaal aan het lopen bent en de kwaliteit van de muziek is echt meer dan prima. Het is veilig(er) dan met in-ear oortjes en het kan echt tegen zweet en regen en heeft een vrij lange batterijduur. Het fijnste, geen geklooi meer met oortjes die door het zweten toch uit je oor wiebelen of last van pijn in het oor als je ze langdurig in hebt.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:56 schreef twist02 het volgende:
Vertel, wat is er zo fijn aan die Shokz? Welk model wel/juist niet? Hoor je muziek wel echt goed?
Als er een vrachtwagen (of peniscompensatiemobiel) langsrijdt dan mis ik nog weleens een zinnetje van de podcast.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:56 schreef twist02 het volgende:
Vertel, wat is er zo fijn aan die Shokz? Welk model wel/juist niet? Hoor je muziek wel echt goed?
Andere merken of tips zijn ook van harte welkom!
Precies dit. En een persoonlijk voordeel: Eindelijk geen gedoe met oordopjes die niet passen door een oorpiercingquote:Op woensdag 27 november 2024 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb sinds begin dit jaar de Shokz openrun mini en ben daar super tevreden over. Zeer lichtgewicht dus je voelt ze eigenlijk niet meer als je eenmaal aan het lopen bent en de kwaliteit van de muziek is echt meer dan prima. Het is veilig(er) dan met in-ear oortjes en het kan echt tegen zweet en regen en heeft een vrij lange batterijduur. Het fijnste, geen geklooi meer met oortjes die door het zweten toch uit je oor wiebelen of last van pijn in het oor als je ze langdurig in hebt.
Ik moest hardop lachenquote:Op woensdag 27 november 2024 11:34 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Als er een vrachtwagen (of peniscompensatiemobiel) langsrijdt dan mis ik nog weleens een zinnetje van de podcast.
Wel doen, heel blijven en lerenquote:Op woensdag 27 november 2024 14:07 schreef twist02 het volgende:
(Durf nog niet zo goed een echt doel te stellen qua tijd, omdat ik al snel bang ben dat ik mezelf overschat )
Sonume, de Sport Pro om precies te zijn. Nederlands merk. Voor mij de beste oortjes die ik ooit gehad heb.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:56 schreef twist02 het volgende:
Andere merken of tips zijn ook van harte welkom!
Als er veel auto's zijn inderdaad, of als je onder een brug door loopt. Verder heb ik deze ook al twee jaar en dik tevreden erover. Kan volgens mij ook niet stuk.quote:Op donderdag 28 november 2024 21:52 schreef valleilijn het volgende:
Ja hier de Openrun Pro 2 maar gekocht want mn oude koptelefoon was net kapot gegaan. Het was even wennen hoe ze om je oren zitten maar je vergeet het snel genoeg. En het geluid, vooral bij muziek, is echt verrassend goed, valt me echt ontzettend mee. Podcasts soms iets minder goed maar ook prima te doen. Als het hard waait of veel autoverkeer hoor je het soms wat minder goed ja. Tot nu toe erg tevreden
Gaan bij mij aan de lopende band kapot... Binnen een paar weken/maanden begint het al, eerst begint 1 kant te klikken/bonken (speaker gaat intern los zitten) en dan kapt het geluid er na een paar dagen mee... Heb het vier keer achter elkaar gehad en elke keer weer de garantie (2 jaar geloof ik) aangesproken en weer een nieuwe opgestuurd gekregen. Maar was dat gezeik na de vierde keer wel zat toen ik het geld terug kreeg. Heb nu een Golden Sound.Bone Conduction en die houdt het een stuk beter vol. Enige nadeel is is dat het geluid aan de zachte kant is maar met Volume Booster is dat prima op te voeren.quote:
Da's minderquote:Op vrijdag 29 november 2024 17:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gaan bij mij aan de lopende band kapot... Binnen een paar weken/maanden begint het al, eerst begint 1 kant te klikken/bonken (speaker gaat intern los zitten) en dan kapt het geluid er na een paar dagen mee... Heb het vier keer achter elkaar gehad en elke keer weer de garantie (2 jaar geloof ik) aangesproken en weer een nieuwe opgestuurd gekregen. Maar was dat gezeik na de vierde keer wel zat toen ik het geld terug kreeg. Heb nu een Golden Sound.Bone Conduction en die houdt het een stuk beter vol. Enige nadeel is is dat het geluid aan de zachte kant is maar met Volume Booster is dat prima op te voeren.
En oh ja, volledig waterdicht.
Het schijnt bij de Shokz wel een redelijk algemeen probleem te zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:16 schreef twist02 het volgende:
Da's minderal werkt het garantie proces dus wel
Ik heb mezelf ook getrakteerd op een Shokznet al springend uitgeprobeerd in de woonkamer
Morgen lange duurloop als test, ben benieuwd! Vind het nu nog wel even wennen, omdat-ie aan de achterkant wel 'uitsteekt' wat ik niet gewend ben. Maar zit verder wel lekker, dus we gaan het zien
Oh, en in het kader van doelen stellen: half februari halve marathon onder de 2 uur!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw rondje geprobeerd, maar dat viel helaas wat tegen. Drukker dan verwacht, ondergrond minder lekker dan ik dacht, etc.
Maar wel 'ff' lekker 80 minuten aangetiktvolgende week een relatieve rustweek en dan weer verder opbouwen
![]()
Dat is waardeloos! Ik kon 1 week niet hardlopen, daarna wilde dat wel weer. Al hoest ik nog steeds af en toe en is ook de snot nog niet helemaal weg.quote:Op maandag 2 december 2024 13:46 schreef pipster het volgende:
Ik hoop dat mijn verkoudheid nu weer eens klaar is (ik sta al bijna twee weken stil). Dat vind ik niet leuk.
Oh zelfde issue hier (heb een daith en twee conches). Deze passen mij wel en zitten fijn. Zijn ook IPX7 waterdichtquote:Op woensdag 27 november 2024 12:14 schreef GotC het volgende:
[..]
Precies dit. En een persoonlijk voordeel: Eindelijk geen gedoe met oordopjes die niet passen door een oorpiercing. En nee ik draag liever geen zweterige over-ear koptelefoon tijdens het rennen.
Ah ja die lijken me ook goed zitten! Ik heb meer last van die losse oordopjes, zonder stukje achter de oorschelp.quote:Op maandag 2 december 2024 14:43 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh zelfde issue hier (heb een daith en twee conches). Deze passen mij wel en zitten fijn. Zijn ook IPX7 waterdicht
[ afbeelding ]
Vanaf 4-12 voor de lopers van dit jaar, vanaf 11-12 voor iedereen.quote:Op maandag 2 december 2024 23:47 schreef Evangelion het volgende:
[..]
ping mij even als de inschrijving open is
Tof verslagje en knappe prestatie hoor!quote:Op maandag 2 december 2024 23:32 schreef kalinhos het volgende:
Zo, Valencia is gedaan!
...
Anyway enorm verhaal, tldr: pr van 3:04 gelopen, volgend jaar weer meedoen
Het één sluit het ander niet uit, toch?quote:Op dinsdag 3 december 2024 20:45 schreef Evangelion het volgende:
Beter gewoon overdreven kreupel rondlopen en zuchten en kreunen bij zitten en opstaan om te laten merken dat je een marathon hebt gelopen
Zelf niet veel ervaring mee maar ik had ooit deze post gelezen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:41 schreef Tele6 het volgende:
Ik had 23 november een survivalwedstrijd en ben er nu denk ik net een beetje van hersteld
Ik ben er 2x uit een hindernis gedonderd. De eerste bleef ik met één voet hangen en hebben de vrijwilligers die bij de hindernis op post stonden me moeten bevrijden. De andere hindernis ben ik zelf van 2.5m eruit gevallen, gelukkig languit op mijn zij dus de impact mooi gespreid.
Alsnog de wedstrijd uitgelopen en niet eens laatste geworden.![]()
De blauwe plekken zijn nu net weg. En net met intervaltraining kreeg ik netjes alle intervallen af plus relaxte cooldown.
Iemand tips om te variëren met heuveltraining? Ik ben nu 12x1 min naar boven gerend met jog-rust terug. Verderop is een steilere kortere helling dus misschien doe ik daar 15x45 sec?
Of is variatie overrated hierin?
De ene week heuvels de andere week vlakke intervallen?
Wat is handig? Ik heb nooit een schema gehad met heuvels erin, maar wil wel echt beter worden in heuvels.
En dan lijkt me dat je ook nog gewoon duurlopen in heuvelachtig gebied kan doen.quote:This is one of those areas where coaches/people will use the same term for different things. Kind of like tempo or threshold will be used by different people in different ways.
TRUE hill sprints are like 6-10 seconds of ALL OUT sprinting. With about 2-5minutes recovery between each rep. Because you’re trying to be as fresh as possible to work on a neuromuscular process. Typically 4-10reps though being on the shorter end to start for a while.
There are hill strides which are somewhat similar but less all out, and a great place to start. These can reinforce good running form and develop some strength. Typically just 15-30sec and with easy jog down rest maybe a little more. These are usually 2-8 reps and are just an extra thrown in at the end.
Then there are shorter hill repeats that are 30-60 seconds and I like doing these at the beginning of blocks especially for a lot of the reasons we already talked about but it also helps get you ready for hillier courses. Plus pace doesn’t really matter. So you don’t care as much! Typically 8-12 reps though more advanced you can do a few sets and get up to maybe 20 or so.
You can then do the longer hill repeats that are 60+ seconds and these are a great way to make the reps harder than just a normal interval. Especially coming back from injury this can be a way of increasing difficulty while decreasing load. (Especially on a treadmill) this can can all over the place for amounts. Because it’s typically a lower grade and the longer time frames it’s hard to say a number of reps.
Again like everything it depends on what you’re trying to get out of it. Hills are usually a safe bet to throw in if you want to get better!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:56 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Zelf niet veel ervaring mee maar ik had ooit deze post gelezen.
[..]
En dan lijkt me dat je ook nog gewoon duurlopen in heuvelachtig gebied kan doen.
Mijn atletiekclub heeft de hele winter duin- en trailtraining op zondag in Duinrell () dus dat wil ik soms gaan doen, maar dat is wel lastig combineren met zondag long run dag. Vorige week voor het eerst gegaan en was echt kapot, kutzand.
Die foto... flashbacks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen ik nog een klein Nijna-tje was en op hockey zat, kregen we training van iemand uit het eerste elftal en ze was denk ik nogal gefrustreerd dat ze zelf met hun training het bos in moesten en daar zo'n zandheuvel moesten rennen, dus wij werden ook meegenomen het bos in.
Fake it till you make it...
Tegen beter weten in toch geprobeerd vandaag maar idd alleen nog voor mensen van dit jaarquote:Op dinsdag 3 december 2024 14:16 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Vanaf 4-12 voor de lopers van dit jaar, vanaf 11-12 voor iedereen.
Training van je eigen trainer kopieren zou ik ook doen.quote:Op woensdag 4 december 2024 07:39 schreef Nijna het volgende:
[..]
Die foto... flashbacks.
Toen ik nog een klein Nijna-tje was en op hockey zat, kregen we training van iemand uit het eerste elftal en ze was denk ik nogal gefrustreerd dat ze zelf met hun training het bos in moesten en daar zo'n zandheuvel moesten rennen, dus wij werden ook meegenomen het bos in.
Dit kopieerde ze niet uit "goh leuk idee, doe ik ook". Maar meer uit "ik moest afzien dus jullie moeten dat ook".quote:Op woensdag 4 december 2024 12:47 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Tegen beter weten in toch geprobeerd vandaag maar idd alleen nog voor mensen van dit jaar
11-12 11:00 in de agenda geblocked dan maar.
[ afbeelding ]
[..]
Training van je eigen trainer kopieren zou ik ook doen.
Het parcours is fantastisch, heb de eerste editie van 2015 gelopen. Ik weet alleen niet hoe betrouwbaar de organisatie anno 2024 is, volgens mij waren er een aantal geannuleerde edities en geld wat niet teruggegeven werd.quote:Op donderdag 5 december 2024 15:11 schreef valleilijn het volgende:
Plannen voor het voorjaar iets bijgesteld: ga nu proberen de Marathon Via Belgica als eerste marathon te lopen. Een A->B route in zuid Limburg, dus met heuvels en eind mei dus vast warm, dus gaan we niet meteen voor een snelle tijd maar gewoon om die marathon te lopen. Wel leuk: je mag om de tien kilometer een eigen bidon bij de voorraadposten hebben (maar daar moet je dan wel mee lopen tot de volgende post, of prullenbak).
Oh leuk, ik zet m op mijn lijstje om eens mee te pakken.quote:Op zaterdag 7 december 2024 20:19 schreef PippenScottie het volgende:
Ik doe de PR voor mijn lokale Parkrun. Vandaag was het Noord Hollands Dagblad langs geweest voor een reportage:
https://www.noordhollands(...)erhout/28850503.html
Mooie foto’s, leuk verhaal geworden. Ze willen dat ik ook social media voor parkrun ga doen, maar ik heb zelf nul social media accounts. Nou ja, LinkedIn, maar dat ook alleen omdat het voor mijn werk echt moet.
Ik heb zelf helaas al anderhalve maand niet kunnen rennen. Mijn knie blijft zeuren, ook als ik een uurtje wandel. Ik ben koppig as fuck, maar ook ik besef me dat ik binnenkort toch maar eens naar een fysiotherapeut moet. Niet kunnen rennen icm al het decemberlekkers is geen goede combo.
Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat!
Oh shit wat ontzettend balen!quote:Op zondag 8 december 2024 22:48 schreef mignonne het volgende:
Bruggenloop viel voor mij tegen helaas. Rotterdam was prachtig en dr was ontzettend veel publiek wat heel leuk was.
Helaas van iemand een duw in mn rug gekregen vlak voor de Erasmusbrug. Die zal wel gedacht hebben dat ie me effe snel in kon halen maar dat ging dus net niet goed ofzo. Hierdoor me lelijk verstapt en de rest van de loop echt heel veel last van mijn heup. Tot 7km nog gerend en daarna noodgedwongen per 300 meter ofzo lopen en rennen af moeten wisselen. Tegen de tijd dat ik richting het einde ging stonden de tranen in mn ogen. Mn lieve paps stond 1.5 km voor de finish en die is nog een stukje mee gerend/wandelt en dat hielp. Dat laatste stuk was echt killing.
Ik lig nu in mn bed en het idee dat ik straks overeind moet komen springen de tranen nu alweer in mn ogen![]()
Wat zo'n klein duwtje al teweeg kan brengen.
Thanks!quote:Op zondag 8 december 2024 22:52 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Oh shit wat ontzettend balen!
Hopelijk valt het mee en ben je snel weer op de been!
Hey wat naar. Hopelijk valt het mee en ben je met een paar dagen weer de oude.quote:Op zondag 8 december 2024 22:48 schreef mignonne het volgende:
Bruggenloop viel voor mij tegen helaas. Rotterdam was prachtig en dr was ontzettend veel publiek wat heel leuk was.
Helaas van iemand een duw in mn rug gekregen vlak voor de Erasmusbrug. Die zal wel gedacht hebben dat ie me effe snel in kon halen maar dat ging dus net niet goed ofzo. Hierdoor me lelijk verstapt en de rest van de loop echt heel veel last van mijn heup. Tot 7km nog gerend en daarna noodgedwongen per 300 meter ofzo lopen en rennen af moeten wisselen. Tegen de tijd dat ik richting het einde ging stonden de tranen in mn ogen. Mn lieve paps stond 1.5 km voor de finish en die is nog een stukje mee gerend/wandelt en dat hielp. Dat laatste stuk was echt killing.
Ik lig nu in mn bed en het idee dat ik straks overeind moet komen springen de tranen nu alweer in mn ogen![]()
Hee wat klote zegquote:Op zondag 8 december 2024 22:48 schreef mignonne het volgende:
Heb ik best wel vaak door overbelasting. Komt altijd wel goed en maar duurt lang voordat het helemaal weg is.quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:37 schreef twist02 het volgende:
@:mignonne wat zuur zeg!Hopelijk herstel je met wat rust snel!
Ik ben bang dat ik tegen een blessure aan zit...
Had tijdens het lopen al een paar keer wat last van m'n kuit, maar dat trok steeds vanzelf weer weg. Ook niet eens echt pijn, maar meer een 'strak' gevoel.
Gisteren (70 min duurloop) trok het echter niet weg, en nu voel ik het nog steeds een beetje![]()
Afspraak bij de fysio staat al voor volgende week; tot die tijd kan ik maar beter rustig aan doen denk ik hè?
Ik hoop zo dat ik er nog op tijd bij benmet nog 10 weken tot de halve...
Ik doe dit ook altijd hoor, idem voor de bekertjes. Er komt gewoon een schoonmaakploeg op het eind die dat meeneemt. Als je op de marathondag tegen 1700 door Rotterdam loopt op de dag zelf kan je bijna van de grond eten zo schoon is het dan.quote:Op zondag 8 december 2024 22:51 schreef mignonne het volgende:
Overigens wat me echt van het hart moet. Valt me altijd op langs de kant van de weg bij die evenementen, de hoeveelheid verpakkingen van lege gels.
Echt doe normaal zeg, stelletje aso's die dat doen. Als je een volle mee kunt nemen kun je ook een lege mee terug nemen. Knikker je het netjes na de finish weg.
En als je nou nog een toploper bent die zich dat soort extra handelingen niet kan veroorloven dan is het je een soort van vergeven. Maar voor de gewone recreanten kan dit echt niet.
En foam rollen. Of het nou werkt of niet, ik vind dat het iig goed voeltquote:Op dinsdag 10 december 2024 12:58 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Heb ik best wel vaak door overbelasting. Komt altijd wel goed en maar duurt lang voordat het helemaal weg is.
Elke dag of regelmatig calf raises doen etc. (ook blijven doen wanneer het beter is, wat ik wel eens vergeet).
Bekijk deze YouTube-video
dit is geen medisch advies
Ik snap de klacht ook niet zo. Zeker bij grotere evenementen is het opruimen een deel van de organisatie en wordt het zelfs aangemoedigd afval aan de kant te gooien.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:12 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik doe dit ook altijd hoor, idem voor de bekertjes. Er komt gewoon een schoonmaakploeg op het eind die dat meeneemt. Als je op de marathondag tegen 1700 door Rotterdam loopt op de dag zelf kan je bijna van de grond eten zo schoon is het dan.
Kan je van alles van vinden of het normaal is dat er een schoonmaakploeg moet komen etc, maar ze zijn er nou eenmaal dus dan worden die lege gelverpakkingen gewoon meegenomen. Daar betaal je ook gewoon voor.
Met trainingen zoek ik wel ff prullenbakkies op met een kleine omweg, of ik doe het in mn zakken maar het wordt altijd een enorme smeerboel dus prullenbak heeft de voorkeur.
Goed filmpje, dankjewel!quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:58 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Heb ik best wel vaak door overbelasting. Komt altijd wel goed en maar duurt lang voordat het helemaal weg is.
Elke dag of regelmatig calf raises doen etc. (ook blijven doen wanneer het beter is, wat ik wel eens vergeet).
Bekijk deze YouTube-video
dit is geen medisch advies
Tsja ik denk er gewoon anders over dus. Ik vind het niet normaal om afval zo maar op de grond te gooien, ook niet als het "kan". Het is ook een bepaalde gewoonte die men zichzelf aanleert dan. Wat mij betreft gewoon niet okay. Mag een ander anders over denken.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:12 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik doe dit ook altijd hoor, idem voor de bekertjes. Er komt gewoon een schoonmaakploeg op het eind die dat meeneemt. Als je op de marathondag tegen 1700 door Rotterdam loopt op de dag zelf kan je bijna van de grond eten zo schoon is het dan.
Kan je van alles van vinden of het normaal is dat er een schoonmaakploeg moet komen etc, maar ze zijn er nou eenmaal dus dan worden die lege gelverpakkingen gewoon meegenomen. Daar betaal je ook gewoon voor.
Met trainingen zoek ik wel ff prullenbakkies op met een kleine omweg, of ik doe het in mn zakken maar het wordt altijd een enorme smeerboel dus prullenbak heeft de voorkeur.
Niemand doet dit ook in het dagelijks leven (althans de meesten neem ik aan) maar met zo’n event boeit het niks omdat het toch opgeruimd wordt later op die dag. Zeker bij de grote evenementen zoals een Bruggenloop, of denk je dat die een vergunning krijgen als zij niet garanderen de route weer netjes achter te laten?quote:Op dinsdag 10 december 2024 21:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Tsja ik denk er gewoon anders over dus. Ik vind het niet normaal om afval zo maar op de grond te gooien, ook niet als het "kan". Het is ook een bepaalde gewoonte die men zichzelf aanleert dan. Wat mij betreft gewoon niet okay. Mag een ander anders over denken.
Los van dat ik ze in het dagelijks leven ook met regelmaat tegenkom.quote:Op dinsdag 10 december 2024 22:08 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Niemand doet dit ook in het dagelijks leven (althans de meesten neem ik aan) maar met zo’n event boeit het niks omdat het toch opgeruimd wordt later op die dag. Zeker bij de grote evenementen zoals een Bruggenloop, of denk je dat die een vergunning krijgen als zij niet garanderen de route weer netjes achter te laten?
Is die inschrijving alweer open?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar doe ik nog een ultra in de (na)zomer
Verstand zegt nee, onderbuik zegt ja
[ Bericht 34% gewijzigd door Evangelion op 11-12-2024 11:42:43 ]
Ik had al eens in een hardlooppodcast gehoord over bebloede tepels en ook het kruis vooral bij de marathon. Tepels kunnen je eenvoudig afplakken om schuren tegen te gaan.quote:Op dinsdag 10 december 2024 21:05 schreef mignonne het volgende:
Lekker gelopen Nober maar oef klinkt pijnlijk.
Inclusief reis en verblijf?quote:Op woensdag 11 december 2024 14:04 schreef mignonne het volgende:
Omg! Voor Valencia zijn alleen nog premium tickets over voor de halve. Voor 225¤ toch een beetje too much.
Ja mijn pa plakt inderdaad ook altijd alles af. Beter safe than sorry.quote:Op woensdag 11 december 2024 14:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik had al eens in een hardlooppodcast gehoord over bebloede tepels en ook het kruis vooral bij de marathon. Tepels kunnen je eenvoudig afplakken om schuren tegen te gaan.
[..]
Inclusief reis en verblijf?
Eens.quote:Op dinsdag 10 december 2024 21:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Tsja ik denk er gewoon anders over dus. Ik vind het niet normaal om afval zo maar op de grond te gooien, ook niet als het "kan". Het is ook een bepaalde gewoonte die men zichzelf aanleert dan. Wat mij betreft gewoon niet okay. Mag een ander anders over denken.
Ik heb die (zonder abonnement) wel eens eerder gehad. Want sindsdien ben ik veel scheutiger met kudos... er bleek namelijk dat ik echt 4x zoveel kudos ontvangen als gegeven hadquote:Op donderdag 12 december 2024 16:39 schreef Evangelion het volgende:
Wel grappig die strava year review.Dat was dacht ik voorheen alleen als je een abo had?
Die statistieken wie je grootste fan is
Bij mij andersom. Maar dit jaar zit die statistiek er gelukkig niet bij.quote:Op donderdag 12 december 2024 17:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb die (zonder abonnement) wel eens eerder gehad. Want sindsdien ben ik veel scheutiger met kudos... er bleek namelijk dat ik echt 4x zoveel kudos ontvangen als gegeven had
Ja precies, ik ben altijd heel actief in de kerstvakantie (heb ook al afgesproken voor een lange wandeling en een gravelrit met vrienden) maar eerder in december is het juist niet zo veel, dus dat vertekent welquote:Op vrijdag 13 december 2024 01:02 schreef kalinhos het volgende:
Jaarlijstje was tof ja![]()
Enige wat ik suf vind (maar dat is ook zo bij Spotify of je bank-app): het jaar duurt nog 19 dagen. Ik ben wel van plan nog wat meters te maken, mijn 1e activiteit was 1-1-2024 en mijn laatste wordt 31-12-2024 dus beter zou zijn januari 2025
Ik moet nog 70 km lopen om op gelijke afstand te zitten als vorig jaar. Vind ik niet slecht, aangezien ik er in februari-maart-april een tijd uit gelegen heb met een scheenblessure. En 70 km in de komende 2.5 week red ik wel.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:14 schreef Evangelion het volgende:
Ik zit nu 50k over mijn totaal van mijn vorig jaar met nog 2 weken te gaan. Maar ik ben er dit jaar een maand uitgeweest (vakantie zonder lopen) en vorig jaar niet.
Veter te strak gestrikt?quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:01 schreef valleilijn het volgende:
Vorig jaar 850 km, dit jaar ga ik over de 1400 heen dus een stuk meer. Als ik m'n quad niet had gescheurd was er nog zeker 250km bovenop gekomen.
Wel vaag, gister weer eens op m'n Ghost Max gelopen waar ik al meer dan 150km op heb, maar nu ineens behoorlijk last van m'n rechter wreefeerder geen probleem mee gehad, wel balen.
Supertoffe wedstrijd!quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:54 schreef mosselmossel het volgende:
Ik heb iets geks gedaan en me ingeschreven voor de Koning van Spanje Trail 30km.
Gezien jouw trainingen en afstanden helemaal niet zo gekquote:Op zaterdag 14 december 2024 10:54 schreef mosselmossel het volgende:
Ik heb iets geks gedaan en me ingeschreven voor de Koning van Spanje Trail 30km.
Ja zou kunnen maar tijdens het hardlopen voelde het wel ok. Ik strik m'n veters altijd wel redelijk strak, hou er niet van als het voelt alsof m'n voeten een beetje los zitten in m'n schoenenquote:
Maar ik heb nog nooit een trail gedaan.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Gezien jouw trainingen en afstanden helemaal niet zo gek
Yur loopt die ook! En ik de 22km op zaterdagquote:Op zaterdag 14 december 2024 10:54 schreef mosselmossel het volgende:
Ow, ik rij gewoon zondagochtend die kant op, denk ik. Maar wel gezellig om jullie weer eens te kunnen zien!quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:34 schreef GotC het volgende:
[..]
Yur loopt die ook! En ik de 22km op zaterdag
KvS is altijd een gezellig trailweekend. Enige jammere is dat de huisjes bij het (inmiddels van) Roompot vakantiepark superduur zijn. Dan maar met de camper
Ja onwijs leuk!quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:01 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ow, ik rij gewoon zondagochtend die kant op, denk ik. Maar wel gezellig om jullie weer eens te kunnen zien!
Da's echt jaren geleden.
Traint d'n YUR nog wel eens?quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:34 schreef GotC het volgende:
[..]
Yur loopt die ook! En ik de 22km op zaterdag
Zeker welquote:Op zaterdag 14 december 2024 21:22 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Traint d'n YUR nog wel eens?
Vooral paar hoogtemeters denk ik?quote:Op zaterdag 14 december 2024 22:04 schreef Quoi het volgende:
Weten de KvS'ers dan ook het verschil tussen de 11k en de 10k op die 2 verschillende dagen?
Ja dat gok ik ookquote:Op zaterdag 14 december 2024 22:24 schreef GotC het volgende:
[..]
Zeker wel
[..]
Vooral paar hoogtemeters denk ik?
Laagdrempelig mensen mee laten trailen misschien? Zijn best veel mensen die het hele weekend er zijn.quote:Op zaterdag 14 december 2024 22:45 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja dat gok ik ookMaar waarom organiseer je eigenlijk een 11k de ene dag en de volgende dag een 10k?
Zit er dan nog een verschil in ofzo?
Survivalrun vorige maand had beide dagen 8 km recreatief. Mijn broertje heeft een keer beide gelopen toen 16 km op één dag hem teveel leek maar hij wel wat meer wilde proberenquote:Op zaterdag 14 december 2024 22:45 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja dat gok ik ookMaar waarom organiseer je eigenlijk een 11k de ene dag en de volgende dag een 10k?
Zit er dan nog een verschil in ofzo?
Je kreeg er eentje bij inschrijvingquote:Op zondag 15 december 2024 21:18 schreef Tele6 het volgende:
Ik liep vandaag weer een survivalrun. Ik heb maar liefst 22 minuten van mijn tijd van vorig jaar op dit parcours af gelopen
Alsnog in de middenmoot geëindigd. De snelste tijd was niet bizar snel, dus het zal niet aan het parcours gelegen hebben. Maar er doen (nu de sport bekender wordt) wel elk jaar meer snelle dames mee. Dus dan eindig ik weer in de middenmoot
Een jongen van mijn club liep in Santa-pak. Dat pak kan nu de kliko ingelukkig had hij er wat onder aan, want hij is helemaal uitgescheurd.
@:Quoi was het niet veel te warm in je pak? En lastig om een pak voor 8yo te vinden of komen die dingen wel in kindermaten?
Jeutje, kijk je uit? Da's wel heul vroegquote:Op maandag 16 december 2024 15:49 schreef GotC het volgende:
Vanmorgen om 5:45 gaan rennen, aangezien ik dankzij werk vandaag en morgen geen tijd hebWas best fijn!
Niet echt onderbouwd door enige kennis van zakenquote:Op dinsdag 17 december 2024 18:30 schreef core2duo het volgende:
Is het risico op verkoudheid groter als je een flinke lichamelijke inspanning doet?
Het is er helaas niet beter op geworden, nog steeds verkouden en met hoest en loopneus. Ik ben ook een keer ziek geworden na een vrij grote inspanning (een halve marathon in Dubai, waar ik nu ook verblijf). En te warm vind ik het zeker niet. Deze winter verder trainen voor de halve marathon van Parijs, op 9 maart.quote:Op woensdag 18 december 2024 17:32 schreef twist02 het volgende:
[..]
Niet echt onderbouwd door enige kennis van zakenmaar kan me er wel wat bij voorstellen ja. Er gaat immers meer energie naar het sporten, dus dat gaat (mogelijk) ten koste van je weerstand.
Even eenvoor fysio's! Of althans voor de mijne dan
Werd al serieus bang dat ik de halve marathon kon vergeten in februari, maar het lijkt erop dat ik er op tijd bij ben 🤞🏼 Heb een kleine, hele lokale verrekking in m'n kuit, maar na één behandeling merk ik al verbetering! Vanmorgen geheel pijnvrij 40 minuten rustig kunnen lopen
Goed bezig met de sportschoolquote:Op vrijdag 20 december 2024 12:40 schreef PippenScottie het volgende:
Mijn knie blijft maar een beetje zeuren en hardlopen lijkt me geen goed idee nog.
Gisteren ben ik weer lid geworden van de sportschool. Ik eet en drink veel te veel deze maand en beweeg te weinig. Geen goede combo. Bij deze sportschool ga je de eerste dag een rondje doen met een personal trainer. Die heeft me spiergroepen laten trainen waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden.
Vandaag kan ik nauwelijks mijn armen optillen. Dit berichtje typ ik puur op wilskracht. Wel blij dat ik weer een beetje beweeg.
1 van mijn trainers bij de atletiek club geeft ook survivalrun-training. Op zaterdagochtend 08:30, ja dag.quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:38 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Goed bezig met de sportschool
Ik was dinsdagavond een keer bij een andere survivalrun-club meetrainen. Ik overweeg te verhuizen en ben de clubs in de nieuwe regio vast aan het verkennen. Maar ze lieten me 60 squats en 60 jump squats doen.... ik kon woensdag amper meer zitten van de spierpijn![]()
Verder wel een leuke club, mooi hindernisparcours en goede locatie. Dus zit wel in de overweging. Ik zou er iig uitgedaagd worden
quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:24 schreef pipster het volgende:
Ja dat stilzitten is wel een bitch, zeker in december. Ik zit nu al in week 4 van mijn verkoudheid (het zal stiekem wel covid zijn geweest) gisteren voor de derde keer een rondje van 5 kilometer gedaan, maar bij kilometer 4 schiet mijn hartslag door het plafond. De benen willen wel, nou ja vanaf nu maar weer stug rondjes gaan maken.
Hopelijk is de knie weer snel in het gareel Pippen.
Je bent nog jong zeker he?quote:Op zaterdag 21 december 2024 00:21 schreef Evangelion het volgende:
Zo wtf. Vrijdagavond half 10, kantoordag en andere verplichtingen gehad, en er stond nog 24k op het programma ... bijna niet gegaan, maar toch wel, want dwangneurose, en loop ik ineens het lekkerste in maanden.
Op gevoel gelopen en elke km was sneller dan de vorige (op de laatste 5k tegenwind na), maar zelfs de tegenwind frustreerde me niet. Alleen maar bangers kwamen langs op de spotify shuffle. Op het hoogtepunt moment liep ik volle wind mee + een favo nummer comfortabel 4:00min/km na een vermoeiende week in een easy run.
Je hebt runner's high maar dit was echt een mindgasm, en nu nog steeds een beetje aan mijn hyper tekst te zien.
En het ergste is dat ik de afgelopen twee dagen ongeveer alles "fout" heb gedaan. Gister hadden we een funrace op de baan, met derde helft, dus wat alcohol op en geen normaal avondeten. Ook geen cooling down of stretch gedaan want het ging net plensen. Laat thuis, toen nog leg-krachttraining gedaan tot 0:30, weinig geslapen en vroeg op, vandaag vergeten te lunchen dus maar gecompenseerd met suiker, etc. Wel stom dat er soms zo weinig logica in lijkt te zitten. Misschien zat er crack in de gluhwein.
We are so back.
Dat klinkt wel heel uitdagend... zou niet mijn ding zijn. Die douche daarna is altijd lekker!quote:Op zondag 22 december 2024 08:11 schreef mosselmossel het volgende:
Gisteren eerste trailloopje als voorbereiding voor volgend jaar. Was meteen een avontuur. In de lange duurloop-appgroep nog even gevraagd of het nat was in de Kampina of de Oisterwijkse vennen. De geluiden waren wisselend, dus ik ging maar voor een loopje Kampina, hoe erg kan het zijn.
Was heel erg leuk. Maar op twee momenten moest ik toch door water waden. Kniehoog. Bij de tweede keer wel 500 meter ofzo. Ook nog uitgegleden op een plek waar het wat dieper was. Dus moest zelfs twee slagen zwemmen.
Al met al was de rest van de route prima te doen. Best genoten.
Warme douche was wel fijn!
Je weet zeker dat het geen meer was waar je doorheen zwom ?quote:Op zondag 22 december 2024 08:11 schreef mosselmossel het volgende:
Gisteren eerste trailloopje als voorbereiding voor volgend jaar. Was meteen een avontuur. In de lange duurloop-appgroep nog even gevraagd of het nat was in de Kampina of de Oisterwijkse vennen. De geluiden waren wisselend, dus ik ging maar voor een loopje Kampina, hoe erg kan het zijn.
Was heel erg leuk. Maar op twee momenten moest ik toch door water waden. Kniehoog. Bij de tweede keer wel 500 meter ofzo. Ook nog uitgegleden op een plek waar het wat dieper was. Dus moest zelfs twee slagen zwemmen.
Al met al was de rest van de route prima te doen. Best genoten.
Warme douche was wel fijn!
Bijna.quote:Op zondag 22 december 2024 11:01 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Je weet zeker dat het geen meer was waar je doorheen zwom ?
Is wel het plan. Maar het plan is ook om hem te skippen als ik me niet zo lekker voel, dus ik zie wel.quote:Op woensdag 25 december 2024 18:28 schreef Nober het volgende:
Korte broek had ik altijd al aan maar vandaag ook de singlet.
Ook morgen dezelfde weersverwachting van 8°C en windkracht 2.
Gaat er nog iemand naar de Kangoeroeloop in Vught?
Nee maar wel makkelijk over te dragen, zoals wel vaker bij Golazo.quote:Op woensdag 25 december 2024 20:09 schreef Fargo het volgende:
Mocht iemand een ingang hebben naar een ticket voor de HM bij de CPC Loop, dan hou ik me aanbevolen. Voor deze run komt geen Marktplaats online toch? Voor mensen met pijntjes...
Ah, super! Mocht je er vanaf willen, let me know... Durf het via Marktplaats.nl niet zo goed aan, vandaar dat ik hier een poging waagde.quote:Op woensdag 25 december 2024 20:19 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Nee maar wel makkelijk over te dragen, zoals wel vaker bij Golazo.
Ik had me al ingeschreven, maar kan via het werk ook een startnummer krijgen. Dat ga ik waarschijnlijk wel doen ( want dan krijg ik er een shirtje bij)
Ik zit nu op zo'n 2350lkm (gemiddelde van 10.4km/h) en zal denk ik rond de 2400km uitkomen eind dit jaar, net geen 2500.quote:Op zaterdag 21 december 2024 22:52 schreef Nober het volgende:
Inmiddels de 2.000km gepasseerd
voor het derde jaar op rij.
Vanmorgen bijna twee uur gelopen met nog wat regen erbij. Als ik eenmaal onderweg bent maakt me dat ook niet meer uit.
Ik ga in totaal nog zes keer lopen (22,25,26,28,29,31). En dan beginnen we weer op nul.
Sowieso in de weken voor een wedstrijd komen er tig startbewijzen ter overname beschikbaar. Zag dat er zelfs op Ticketswap de mogelijkheid voor was.quote:Op woensdag 25 december 2024 20:09 schreef Fargo het volgende:
Mocht iemand een ingang hebben naar een ticket voor de HM bij de CPC Loop, dan hou ik me aanbevolen. Voor deze run komt geen Marktplaats online toch? Voor mensen met pijntjes...
Is er een site waar je het gemiddelde kan berekenen?quote:Op woensdag 25 december 2024 21:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zit nu op zo'n 2350lkm (gemiddelde van 10.4km/h) en zal denk ik rond de 2400km uitkomen eind dit jaar, net geen 2500.
Je strava profiel geeft gewoon KM en trainingsuren per jaar dus die door elkaar delen.quote:Op donderdag 26 december 2024 13:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Is er een site waar je het gemiddelde kan berekenen?
Strava is niet goed in schatten in ieder geval.quote:Op donderdag 26 december 2024 13:30 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Je strava profiel geeft gewoon KM en trainingsuren per jaar dus die door elkaar delen.
Ik wacht tot 31-12.
Dan heb je ergens een run (of meerdere) met slechte GPS gehad.quote:Op donderdag 26 december 2024 13:34 schreef Nober het volgende:
[..]
Strava is niet goed in schatten in ieder geval.
[ afbeelding ]
Ja mooi is dat daar he?quote:Op donderdag 26 december 2024 15:54 schreef Zwabberhark het volgende:
Voor de Naaldwijkers onderons, dat clubgebouw van Olympus '70 + aangrenzende sintelbaan is wel echt next level zeg. Echt indrukwekkend wat een faciliteiten ze daar hebben. Het enige wat het nog overtreft is Papendal denk ik.
Ik gebruik Fitotrack, (lekker standalone en alleen GPS nodig) die slaat elk loopje op als een GPX bestand, die gooi ik dan allemaal in GPXSee en dan kan ik bij: File=>Statistics alles zien.quote:Op donderdag 26 december 2024 13:19 schreef Nober het volgende:
"Hoe sneller je rent hoe eerder het voorbij is."quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:13 schreef ok01 het volgende:
Als mensen tips hebben, laat het het me vooral weten
Die zal ik onthoudenquote:Op vrijdag 27 december 2024 16:40 schreef Evangelion het volgende:
[..]
"Hoe sneller je rent hoe eerder het voorbij is."
Voor in de 2e helft.![]()
Gewoon genieten. En tijdens de training: slow and steady wins the race.quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:12 schreef ok01 het volgende:
Na jaren hardlopen durf ik eindelijk de big league aan. Heb me net ingeschreven voor de halve marathon van Groningen. Ben benieuwd wanneer de spijt in gaat dalen
sub10 is lang/langquote:Op vrijdag 27 december 2024 17:22 schreef valleilijn het volgende:
Morgen trailtje lopen en het wordt wel lekker koud zeg, nog een beetje kledingtwijfels, lang-kort of lang-lang. Is 8,5km dus wel op behoorlijk tempo lopen en warm krijgen, maar 2 graden is wel erg koud. Baal dat ik mn buff vergeten ben op vakantie
Ik bereken het via runinfo.nl maar die gaat slechts tot 99 uur. Er moet toch wel een site te vinden zijn waar je ook 100 of meer uren kan berekenen?quote:Op donderdag 26 december 2024 17:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik gebruik Fitotrack, (lekker standalone en alleen GPS nodig) die slaat elk loopje op als een GPX bestand, die gooi ik dan allemaal in GPXSee en dan kan ik bij: File=>Statistics alles zien.
GPX is een veel gebruikt bestandsformaat in de GPS wereld dus ik ga er vanuit dat Strava oid ze ook wel uit kan spugen.
Geen idee...quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:25 schreef Nober het volgende:
Ik bereken het via runinfo.nl maar die gaat slechts tot 99 uur. Er moet toch wel een site te vinden zijn waar je ook 100 of meer uren kan berekenen?
Sowieso niet te snel starten het is geen sprint.quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:13 schreef ok01 het volgende:
Als mensen tips hebben, laat het het me vooral weten
Als ik finish, ben ik al enorm tevredenquote:Op vrijdag 27 december 2024 20:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Sowieso niet te snel starten het is geen sprint.
Wil je 'gewoon' finishen of onder een bepaalde tijd?
Je loopt met een Apple Watch?quote:Op donderdag 26 december 2024 13:34 schreef Nober het volgende:
[..]
Strava is niet goed in schatten in ieder geval.
[ afbeelding ]
Smash run en runalyse geven deze informatie makkelijkquote:Op donderdag 26 december 2024 13:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Welke heb je gekocht?quote:Op vrijdag 27 december 2024 22:43 schreef mosselmossel het volgende:
Ow ja, ik heb trailschoenen gekocht, dus nu is het echt aan.
Zou verdomme eens tijd wordenquote:Op vrijdag 27 december 2024 22:43 schreef mosselmossel het volgende:
Ow ja, ik heb trailschoenen gekocht, dus nu is het echt aan.
Speedgoat boksquote:Op zaterdag 28 december 2024 20:11 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Hoka Speedgoat.
[..]
Jaja, maar nu is het goed.
300 km in een maand is echt een heel eindquote:
Lekker trail gaan doen. Geen vuurwerk in het bos.quote:Op maandag 30 december 2024 12:52 schreef Evangelion het volgende:
Gisteravond vuurwerkhotspots vermijden.
Wil weer een 31 december long run doen (bij uitzondering ipv zondag). Dan kan 1 jan een recovery run zijn.
Misschien maar de zonnebril mee of zo, vorig jaar best wel bang op sommige stukjes voor rondvliegend vuurwerk.
Wel de bedoeling (strand/duinen) maar liefst wel met start vanaf huis.quote:Op maandag 30 december 2024 13:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Lekker trail gaan doen. Geen vuurwerk in het bos.
Voor mij ook maar die maandelijkse 100km hardlopen en 30km wandelen haalde ik dit jaar telkens met gemak.quote:Op maandag 30 december 2024 12:56 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat is voor mij wel een beetje veel te veel van het goede
Strava heeft de 100km ook aangepast zodat wandelen niet meer meeteltquote:Op maandag 30 december 2024 14:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Voor mij ook maar die maandelijkse 100km hardlopen en 30km wandelen haalde ik dit jaar telkens met gemak.
Ik wil op mijn oudjaarslocatie eindigen dus geen keus. (nouja wel keus maar als ik eenmaal een (slecht) idee heb ..)quote:Op dinsdag 31 december 2024 12:49 schreef valleilijn het volgende:
Gewoon alleen maar met de wind mee lopen en een lift terug regelen? Work smarter not harder![]()
Wie heeft hier de halve marathons van Utrecht en/of Leiden gelopen? Ik wil denk ik een van beide gaan lopen, benieuwd naar de ervaringen.
Hier sluit ik me 100% bij aanquote:Op woensdag 1 januari 2025 09:40 schreef PippenScottie het volgende:
Gelukkig nieuwjaar lieve hardloopvrienden!
Ik heb met veel plezier al jullie prestaties gevolgd, of het nou een aanloop naar de eerste 5k was of een achteloos loopje tussen Glasgow en Edinburgh.
Zelf ben ik hier de laatste maanden niet zo veel geweest, een knieblessure houdt me sinds oktober aan de kant.
Maar mijn lokale parkrun had een nieuwjaarsloop en ik heb besloten het toch maar weer eens te proberen. Dus net mijn eerste 5 km in een week of tien gelopen. Het ging probleemloos -voor zover dat op 1 januari om 9 uur ‘s ochtends kan.
Ik ben er buitengewoon blij mee.
Maak er een mooi en gezond 2025. En als je kan rennen, koester je gezondheid. Het is een grote gift.
Dit was de laatste toch? Ze heeft het wereldrecord behaald.quote:Op dinsdag 31 december 2024 12:48 schreef Nober het volgende:
Hilde heeft ook op dag 366 haar dagelijkse rondjes weer voltooid. Elke dag een marathon.
https://www.runnersworld.(...)/hilde-dosogne-gent/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leiden: Armin van Buuren en Jochem Myjer op de marathonmedaillequote:Op dinsdag 31 december 2024 12:49 schreef valleilijn het volgende:
Gewoon alleen maar met de wind mee lopen en een lift terug regelen? Work smarter not harder![]()
Wie heeft hier de halve marathons van Utrecht en/of Leiden gelopen? Ik wil denk ik een van beide gaan lopen, benieuwd naar de ervaringen.
Haha tering, nee daar wordt ik niet per se vrolijk van. Die medaille van vorig jaar zag er dan mooier uit.quote:Op woensdag 1 januari 2025 13:50 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Leiden: Armin van Buuren en Jochem Myjer op de marathonmedaille
Weet niet of je hier vrolijk van wordt btw
wat is dat dan weer voor iets vreemds, zij hebben niks met hardlopen toch?quote:Op woensdag 1 januari 2025 13:50 schreef Evangelion het volgende:
Eerste run wordt alweer een uitdaging. Wat een wind.
[..]
Leiden: Armin van Buuren en Jochem Myjer op de marathonmedaille
Weet niet of je hier vrolijk van wordt btw
Ja geen idee, de ideeën zullen wel op zijn. Heb niks tegen ze maar een levende BN'er op je medaille is apart.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 09:55 schreef kalinhos het volgende:
[..]
wat is dat dan weer voor iets vreemds, zij hebben niks met hardlopen toch?
Alsof je Afrojack op de medaille van Spijkenisse doet.
Helpt het niet om oefeningen te doen voor je hamstring? Ik mag deze graag meepikken in de sportschool, maar hij kan ook thuis met een schijf of een gewichtje: https://www.menshealth.co(...)od-morning-oefening/quote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:06 schreef StevenHyde het volgende:
Een sportief en gezond 2025. Hier laatste week van 2024 twee keer 5km in 3 dagen en na de 2e loop savonds toch wat weerstand bij de hamstring. Nu gisteren dan toch wel weer lekker (pijnvrij) 6.5km gelopen. Komende tijd maar mooi steeds tussen de 5 en 10 lopen met dan 2 dagen rust.
En jij wellicht krachttraining voor je kuiten?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:13 schreef valleilijn het volgende:
Hier het jaar afgetrapt met intervallen, 8x400m. Helaas nog steeds een beetje last van mn kuit of achillespees links, hoewel het minder wordt. Toch lastig, pijntjes die dan pas halverwege je rondje wat opkomen, dan moet je toch nog weer terug naar huis en ik heb geen zin om dat stuk dan te gaan wandelen![]()
Ook komende week nog maar even loopjes vervangen door crosstrainen denk ik.
Goeie tip. En dat doe ik thuis idd. Heb een jaar bij de fysio gelopen en moest dan idd thuis krachtoefeningen doen voor de hamstring blessure. Niet te zwaar, maar steeds wat zwaarder. Nu ik los ben gelaten bij de fysio en zelf rustig opbouw zou ik idd eigenlijk wat frequenter het moeten doen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:28 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Helpt het niet om oefeningen te doen voor je hamstring? Ik mag deze graag meepikken in de sportschool, maar hij kan ook thuis met een schijf of een gewichtje: https://www.menshealth.co(...)od-morning-oefening/
[..]
En jij wellicht krachttraining voor je kuiten?
Yes, vooral bij die vervelende pijntjesquote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:37 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Goeie tip. En dat doe ik thuis idd. Heb een jaar bij de fysio gelopen en moest dan idd thuis krachtoefeningen doen voor de hamstring blessure. Niet te zwaar, maar steeds wat zwaarder. Nu ik los ben gelaten bij de fysio en zelf rustig opbouw zou ik idd eigenlijk wat frequenter het moeten doen.
Ja en nja als t bij Rotterdam Lee Towers zou zijn zou ik het misschien nog wel tof vinden. Maar twee willekeurige bn-ers die toevallig uit die stad komen tsjaquote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:39 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ja geen idee, de ideeën zullen wel op zijn. Heb niks tegen ze maar een levende BN'er op je medaille is apart.
Puinduinenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:11 schreef kalinhos het volgende:
Ik ga aankomend jaar meedoen hier in de regio met het StadGRL Loopcircuit. Totaal 9 loopjes waarvan de beste 6 meetellen voor een klassement. Loopjes afstsnd is tussen de 8 en 21,1km, beginnend aanstaande zaterdag voor de 10k.
Ik ga dit jaar geen marathon doen (geboorte 1e kind in feb en bruiloft in juni) omdat het lastig in te plannen is maar dit leek me wel een leuk alternatief. En heb me ingeschreven voor de PuinDuinRun eind deze maand in Den Haag, benieuwd hoe die is.
daar worden de mannen van de jongens onderscheiden YUR.... vroeguh, in onze tijd...quote:
quote:Op zaterdag 4 januari 2025 11:18 schreef valleilijn het volgende:
Duurloopje gepland zodat ik halverwege weer langs huis kwam mocht mn kuit niet meewerken maar het ging verrassend prima, eindelijk weer eens 10k afgetikt, lekker
You're bulletproofquote:Op zondag 5 januari 2025 13:23 schreef Evangelion het volgende:
Al weken prima hardloopweer en ik moet weer een 10k lopen in guur tyfuskoud baggerweer met plassen tot enkels.
Ziedend.
*gaat herkansing zoeken
Ik heb 9:00-15:00 staan posten bij een survivalrun. Manmanmanmanman de kou en nattigheidquote:Op zondag 5 januari 2025 14:50 schreef valleilijn het volgende:
Nat + koud is extra koud. Chapeau voor iedereen die vandaag heeft gelopen
Niet bekend met pumagrip?quote:Op zondag 5 januari 2025 16:41 schreef Tracksmith het volgende:
Toen ik rond 10.30 ging lopen was het een graad of 8 en aan het regenen. Niet heel fijn maar toch zonder problemen meer dan anderhalf uur gelopen.
Op dat moment is het niet moeilijk om een schoen te kiezen, de Boston 12 met Continental rubber onderaan is de enige die goede grip heeft op nat wegdek.
Ik deed een 10km hier in de buurt. Eerste 5km vanuit mijn huis erheen met regenjasje gelopen en lekker warm gebleven, daarna in een ander trui achtig vestje de 10km gedaan die uiteindelijk zeiknat en koud werd. Toen ik gefinisht was, wilde ik ook meteen naar huis, dus heb me niet omgekleed. Thuis meteen onder de warme douche gegaan. Ik heb extra waardering gekregen voor warme douches de laatste tijdquote:Op zondag 5 januari 2025 16:11 schreef Nijna het volgende:
Ik ben blij dat ik gisteren gelopen heb, wat een troosteloos vies weer vandaag. Er was amper sneeuw gevallen en het ging al snel over in regen.
Ik wil weer proberen om 2000 km te lopen dit jaar. Dat betekent gemiddeld 40 km/week.quote:Op maandag 6 januari 2025 13:25 schreef SEMTEX het volgende:
Wat zijn de goede hardloopvoornemens dit jaar, mensen?
Hier de marathon van R'dam lopen, ik zou ook best nog ergens een tweede marathon willen lopen (ergens in Duitsland wellicht) en zoveel mogelijke provincies aftikken voor de Prorun 12 Provincies challenge. En ik zou wel wat meer 10km wedstrijden willen doen. Als het me lukt dit jaar nog mijn rijbewijs te halen, wil ik ook eens een halve marathon in de middle of nowhere lopen.
- Omvang verhogen (1465 afgelopen jaar, 1850 ligt in het bereik met de kilometers van de afgelopen maand)quote:Op maandag 6 januari 2025 13:25 schreef SEMTEX het volgende:
Niet ergeren aan het weer (gefaald, onmogelijk).quote:Op maandag 6 januari 2025 13:25 schreef SEMTEX het volgende:
2500Km halen ipv 2400...quote:Op maandag 6 januari 2025 13:25 schreef SEMTEX het volgende:
https://www.facebook.com/(...)znfNfrRqEAEtrfeV5ujlquote:De halve marathon is uitverkocht! Meer dan 4.000 enthousiaste hardlopers doen mee aan de langste afstand van de Alfa Laval Stevensloop.
Het is tegenwoordig meer bijzonder als je ergens unberhaupt nog voor kan inschrijvenquote:Op maandag 6 januari 2025 21:35 schreef Nober het volgende:
0 enthousiaste hardlopers doen mee aan de langste afstand van de Alfa Laval Stevensloop.
Hoe combineer je deze twee? Tenzij je een voorraad schoenen hebt liggenquote:Op maandag 6 januari 2025 21:55 schreef Nober het volgende:
Doelen
- 2.000km
- Alle resterende datums waarop ik nog nooit gelopen heb voltooien (nog 17)
- Mijn halve marathon onder de 2 uur streak vasthouden
- Maximaal een nieuw paar schoenen
Ik heb er nu nog drie in de roulatie waarvan een paar bijna op is.quote:Op maandag 6 januari 2025 21:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hoe combineer je deze twee? Tenzij je een voorraad schoenen hebt liggen
Ik ben na 1000 km wel door een paar schoenen heen, dus verwacht komend jaar 2x nieuwe schoenen nodig te hebben om 2000 km te gaan lopen.
Hoort erbij. En daaronder groeit weer een nieuwe. The ciiiiiircle of lifequote:Op dinsdag 7 januari 2025 00:15 schreef Evangelion het volgende:
Nog een slachtoffer van de verrot koude 10km zondag. 3 maanden na de ultra is m'n teennagel eraf gevallen.![]()
![]()
#tmi
M'n schoenen werden te klein voor opzwellende voeten in de tweede helft van de ultra waardoor het ging knellen. Verder nooit echt gevoelig geweest voor voetschade (blaren e.d.) *klopt afquote:Op dinsdag 7 januari 2025 08:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoort erbij. En daaronder groeit weer een nieuwe. The ciiiiiircle of life
Grotere maat kopen? Dunnere sokken?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:13 schreef Evangelion het volgende:
[..]
M'n schoenen werden te klein voor opzwellende voeten in de tweede helft van de ultra waardoor het ging knellen. Verder nooit echt gevoelig geweest voor voetschade (blaren e.d.) *klopt af
Ja ik was bang dat bij een maat groter juist de eerste helft vervelend lopen zou worden. Ik moet dat nog uitproberen voor de volgende keer.quote:
Nee ik heb het moeten googelen.quote:
Pumagrip, Continental rubber. Dit is vooral allemaal marketing joh. Het maakt allemaal geen reet uit. Het enige dat helpt is profiel op je zolen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:02 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Nee ik heb het moeten googelen.
Marketingtechnisch is Continental sterker wegens de verwijzing naar de banden.
Zijn adidas en Continental nog wel samen want onder mijn Adistar 3 zit geen Continental meer.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:02 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Nee ik heb het moeten googelen.
Marketingtechnisch is Continental sterker wegens de verwijzing naar de banden.
En mijn merken zijn beperkt tot Nike, Adidas en Hoka. Zelfs met maar drie merken ben ik nog maar half op de hoogte van hun aanbod hardloopschoenen.
Daarom hebben we bij onze groep ook de policy dat we niet melden dat we niet komen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:05 schreef Quoi het volgende:
Als je al een beetje twijfels hebt voor je training, dan helpt de appgroep van mijn nieuwe loopgroep niet bepaald. Vanaf half 8 's ochtends stromen de afmeldingen met excuses binnen. Ingegroeide teennagels, lekke banden, met verkeerde been uit bed gestapt, tentamens. Ga toch weg man. Ik beland bijna in een halve depressie van die groep
Daarom gewoon zelf, heb je daar geen last van.quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:05 schreef Quoi het volgende:
Als je al een beetje twijfels hebt voor je training, dan helpt de appgroep van mijn nieuwe loopgroep niet bepaald. Vanaf half 8 's ochtends stromen de afmeldingen met excuses binnen. Ingegroeide teennagels, lekke banden, met verkeerde been uit bed gestapt, tentamens. Ga toch weg man. Ik beland bijna in een halve depressie van die groep
Hadden waarschijnlijk net in hun weerappje gezien dat het zou gaan regenen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:05 schreef Quoi het volgende:
Dat is wel een goede. Want vaak werkt de ene afmelding de volgende in de hand.quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:37 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Daarom hebben we bij onze groep ook de policy dat we niet melden dat we niet komen.
wear it as a band of honour!!quote:Op dinsdag 7 januari 2025 00:15 schreef Evangelion het volgende:
Nog een slachtoffer van de verrot koude 10km zondag. 3 maanden na de ultra is m'n teennagel eraf gevallen.![]()
![]()
#tmi
Dat hadden wij toen met de clinic groep voor de 4 mijl ook.quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:05 schreef Quoi het volgende:
Ooit Asics gehad maar geblesseerd mee geraakt (lag waarschijnlijk niet aan Asics maar aan de overschakeling naar lagere drop).quote:Op woensdag 8 januari 2025 09:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Zijn adidas en Continental nog wel samen want onder mijn Adistar 3 zit geen Continental meer.
Waarom beperkt op die drie merken?
Wat een goed idee.quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:37 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Daarom hebben we bij onze groep ook de policy dat we niet melden dat we niet komen.
Als het makkelijk zou zijn dan deden we het allemaal. Go go go!!quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:46 schreef Nober het volgende:
Alles uit de kast trekken zodat ik die 300km challenge niet haal.
[ afbeelding ]
Als je de 10k in 44 doet dan zou je daarna kunnen wandelen en de 10EM nog in 1:31 halen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:23 schreef Sdivad het volgende:
Voorheen liep ik altijd alleen en veel te onregelmatig. Inmiddels ben ik anderhalf jaar aangesloten bij een loopgroep in mijn nieuwe woonplaats en dat bevalt uitstekend. In 2024 mede daardoor PR's gelopen op de 5, 10 en halve marathon en in totaal in dat jaar 1.372 kilometer gelopen.
Voor 2025 dan ook de volgende doelen:
- Blessurevrij blijven
- Minstens 1.600 kilometer
- PR 10 kilometer (43:56)
- PR 10 EM (1:31:13)
- PR 1/2 marathon (1:53:53)
Haha, klopt, dat PR op de 10 EM staat ook uit april 2023, de 10 kilometer is afgelopen november. Ben er ook niet zo bang voor of die gaat lukken, vind het nog wel lastig te bepalen op welk tempo te vertrekken. Ik loop 'm over drie weken in Apeldoorn.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:54 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Als je de 10k in 44 doet dan zou je daarna kunnen wandelen en de 10EM nog in 1:31 halen.
Ik zou je gemiddelde tempo op 8-10km loopjes gaan verlagen naar 5:00 - 5:10/km. Dan kun je op den duur de 10 EM in 80 minuten en de HM in 105 minuten wel lopen hoor. Vooral doseren om die tweede fase niet al de pijp leeg te hebben.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:23 schreef Sdivad het volgende:
Voorheen liep ik altijd alleen en veel te onregelmatig. Inmiddels ben ik anderhalf jaar aangesloten bij een loopgroep in mijn nieuwe woonplaats en dat bevalt uitstekend. In 2024 mede daardoor PR's gelopen op de 5, 10 en halve marathon en in totaal in dat jaar 1.372 kilometer gelopen.
Voor 2025 dan ook de volgende doelen:
- Blessurevrij blijven
- Minstens 1.600 kilometer
- PR 10 kilometer (43:56)
- PR 10 EM (1:31:13)
- PR 1/2 marathon (1:53:53)
https://vdoto2.com/calculator/quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:08 schreef Sdivad het volgende:
[..]
Haha, klopt, dat PR op de 10 EM staat ook uit april 2023, de 10 kilometer is afgelopen november. Ben er ook niet zo bang voor of die gaat lukken, vind het nog wel lastig te bepalen op welk tempo te vertrekken. Ik loop 'm over drie weken in Apeldoorn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |